
בשבת הקרובה תצא לדרך המהדורה ה-112 של הטור דה פראנס, מהדורה עמוסה כל טוב, שחלקים ממנו ננסה לתאר כאן.
המסלול: קודם כל, בניגוד לנהוג בשנים האחרונות, הטור יתנהל כולו על הכבישים של המדינה המשושה, בלי זליגה למדינות אחרות, כשה"גראנד דפאר" (ההמראה הגדולה אם תרצו) תצא מהעיר ליל שבצפון המדינה. עשרת הימים הראשונים עד ליום המנוחה הראשון (שייפול באופן לא טיפוסי על יום שלישי, לאור העובדה שה-14 ביולי יהיה ביום שני) יהיו קוקטייל שישלב קטעים שטוחים רצופים ברוחות, יחד עם קטעי קלאסיקות גבעיים שוברי רגליים, כמו קטע 7 שיסתיים בקיר של ברטן. פרק ההרים הגבוהים ייפתח לאחר מכן בטיפוס להוטאקאם (עליו עוד נדבר בהמשך), ומכאן המארגנים רקחו לנו מרקחת משובחת של טיפוסים, הכוללת בין השאר את הטורמאלה, הר ונטו, לה מדלן והקול דה לה לוזה, כשהשניים האחרונים יהיו חלק מקטע 18, קטע המלך של המירוץ. הבשורה לחובבי הענף כאן היא שפחות או יותר בכל הקטעים הכוללים איזשהו טיפוס, אם אלו הגבעיים או ההרריים יותר, הסיום יהיה בפסגה. קצת מזכיר את האידיאולוגיה של הוואלטה, וסוג של אנטיתזה לג'ירו האחרון שראינו. עוד נקבל כאן שני קטעי נג"ש – אחד ארוך ושטוח בעיר קאן בשבוע הראשון של המירוץ, ואחד בעלייה עם כמה שיפועים רצחניים במיוחד, בסוף הקטע אלא מה. המארגנים שמרו טוויסט מיוחד גם לקטע המסיים בשאנז אליזה, זאת כשהם כללו שם שלוש פעמים את העלייה למונמארטר (כפי שקרה במירוץ האולימפי האחרון), כשהאחרונה שבהם סמוכה למדי לסיום. זה יהפוך את הדינמיקה בקטע לשונה לחלוטין מזו שהתרגלנו אליה עד כה, ואולי גם תיתן לנו מנצחים מסוג שונה מאלו שאנו רגילים לראות. בקיצור, טור שיגרום לנו ללקק את האצבעות יחד עם הקפה והקרואסון של הבוקר.
הקיר של ברטן
המתחרים: כמו בטור הקודם, אנו מקבלים כאן שוב את את אותם ארבעה בנים בראש רשימת הפייבוריטים – טאדיי פוגאצ'אר, יונאס וינגגור, פרימוז' רוגליץ' ורמקו אוונפול. עדיין, הציפיות מהארבעה, כמו גם יחסי הכוחות ביניהם, כנראה שונים מאלה שראינו לפני הטור הקודם. בנוסף, כל אחד מהם מגיע לכאן במטרה לסגור חשבונות כלשהם, עליהם נדבר מעט כעת.
סוגר חשבון 1 – פוג: טאדיי פוגאצ'אר מגיע לכאן כפייבוריט הגדול לזכייה במירוץ. גם לפני הטור הקודם הוא נחשב לפייבוריט גדול, אך הוא הגיע אליו לאחר הפסדים ליונאס וינגגור בשתי המהדורות הקודמות, ועם המעמסה של ההשתתפות כמוביל בג'ירו על כתפיו, מה שהיה הופך דאבל כזה לתקדימי בעידן הנוכחי. הדאבל אכן הושג, והטור ההוא, שבו הסלובני שבר את כל השיאים האפשריים, הפך אולי לתחנה משמעותית בדרכו לתואר ה-GOAT של הענף. אל הטור הנוכחי פוג מגיע עם חולצת הקשת של אלוף העולם, ובעיצומה של עונה שבה גילה עליונות מוחלטת על מתחריו בכל המירוצים הצפויים (אולי מינוס אמסטל גולד המפתיע), לרבות החזרה הגנרלית לטור בדמות מירוץ הדופינה האחרון. מכאן שכל תוצאה מלבד זכייה רביעית של אלוף העולם בטור תהווה סוג של הפתעה.
פוג הוא לא בדיוק אחד שזקוק למוטיבציה מיוחדת על מנת לנצח בכל מירוץ שהוא. אלא שבטור הנוכחי דומה שמי שתכנן את המסלול פרש פוסטר גדול של הסלובני אל מול עיניו בעת התכנון, והניח בדרכו שורה של תחנות המהוות בד אדום מול עיניו של שור זועם. אין מדובר רק במספר הרב של הסיומים הפאנצ'יים, בקטעים שלא רק מיועדים לחברי GC, כמו הסיום בקיר של ברטן. מדובר פחות או יותר בסך המקומות המהווה סיכום לכשלונותיו (הבודדים יחסית) של הסלובני בטורים בהם השתתף. הר ונטו הוא למשל המקום הראשון שבו פוג גילה חולשה מול וינגו בטור של 2021. פוג זכה בקלות באותו הטור, אך האקדח הזה שהונח על השולחן ירה בטורים הבאים. כך למשל הסיום בהוטאקאם בקטע 12 זכור כזה שבו וינגו הכריע סופית את פוג בטור של 2022. וזה ממשיך בקטע המלך עם הקול דה לה לוזה, עימו יש לפוג חשבון כפול – פעם כאשר לא הצליח להחזיק מעמד עם רוגליץ' בטור של 2020 (בו פוג לבסוף ניצח כזכור), ופעם בהפסד הצורב לוינגו בטור של 2024, שם התפרק במהלך הטיפוס הנ"ל עם הביטוי הזכור – "I'm gone, I'm dead". פוג ללא ספק ישאף ליישב את החשבון עם כל התחנות האלה, כשהבעירה הפנימית בקרבו תשאף לשרוף גם את התחרות שמסביבו.

פוג. עוד אחד לאוסף?
פוג גם יקבל סיוע משובח מקבוצת האמירויות שלו. בהרים זה יכלול חברים כז'ואאו אלמיידה המצויין, אדם ייטס, פאבל סיבאקוב ומארק סולר, יחד עם שניים מהרולרים הטובים ביותר שיש בדמותם של נילס פוליט וטים וולנס. אלא שאת פינת הביזאר של הטור תספק המהדורה המיוחדת של חולצת האמירויות: החולצה מהווה מחווה לזרוע הנפט החדשה של המדינה המפרצית, ולפיכך נראית ככזו שנטבלה בנפט. החולצה ספגה אש מכל עבר, כשהתמה המובילה הייתה שכסף לא קונה קלאסה. פוג למזלו לא יזדקק ללבוש את החולצה ממרום מושבו כאלוף העולם (אם כי ייתכן שיזדקק לכך בקטעי הנג"ש), אך לא בטוח שהסייענים המשובחים שלו ראויים לכזה עונש.

כן, הבנו שמדובר ברוכבי כביש
סוגר חשבון 2 – וינגו: יונאס וינגגור מגיע למירוץ הנוכחי בתנאים הרחוקים מלהיות אופטימליים: ההתרסקות שלו במירוץ פאריס-ניס מנעה ממנו את האפשרות לזכייה היחידה במירוץ וורלד טור העונה, ועוד פתחה את הדרך לזכייה של חברו מתיאו יורגנסון. במירוץ הדופינה האחרון הוא הראה חזרה יפה לכושר המוכר שלו, אך זה הספיק רק על מנת לעמוד בצילה של תצוגת העליונות של פוג במירוץ הזה. נראה שיש קונצנזוס בקרב המומחים בענף וחובביו שגם בטור הנוכחי וינגו ינגן כינור שני לפוג. אם זה אכן יקרה, הפסד של וינגו לפוג לא יוגבל רק לתחומו של המירוץ הנוכחי, אלא גם לעבר מקומו בהיסטוריה ביחס לפוג. והרי המאזן בין השניים לאחר הטור של 2023 עמד על 2-2, וגם השיח הנפוץ היה שמדובר בעיצומה של יריבות ספורטיבית מרתקת ושוות כוחות בין השניים. לא יהיה זה לכן מוגזם להעריך שמבחינת וינגו, מדובר אולי באחד המירוצים החשובים ביותר בקריירה שלו עד כה. למזלו, הוא כנראה בדיוק האחד שמצוייד בתכונות הנדרשות כדי להפוך את התחזיות על פיהן. מלבד הכישורים הפיזיים, מדובר בבחור מוכוון מטרה שרואה את הטור והטור בלבד מול עיניו. גם הקבוצה שלו היא אחת המרשימות מאלה שנראה כאן – בהרים הוא יקבל סיוע מיורגנסון, ספ קוס וזוכה הג'ירו, סיימון ייטס, כשבמישורים ידאגו לו אפיני, בנוט וקמפנארטס, ו-וואוט ואן ארט הנפלא ימשיך לשחק על כל המגרש. אם כל אלה יתגבשו לכדי ניצחון שלו במירוץ הנוכחי, זאת תהיה יופי של סגירת חשבון עם התחזיות, וכנראה פתיחת חשבון חדש עם ההיסטוריה.

וינגו ויורגנסון. אה כן, גם התלבושת שלהם לא משהו.
סוגר חשבון 3 – רוג: פרימוז' רוגליץ' מגיע לכאן לאחר עוד גראנד טור שאותו לא סיים בעקבות התרסקות. המשפט הנ"ל הוא מבין אלה שאפשר לעשות להם הכי הרבה העתק-הדבק בכל הנוגע לענף. רוגליץ' הוא באמת חתיכת חידה. מדובר באחד מהרוכבים הפעילים המעוטרים ביותר שיש, עם חמישה גראנד טורים על החגורה, וזכיות בכל מירוצי הקטעים האפשריים, מלבד אחד – הטור, זכר לאותו הפסד איקוני ברגע האחרון לפוג ב-2020. ועדיין, בכל פעם שהוא מפסיד במירוץ, הוא לא סתם מפסיד – הוא מתרסק. במירוץ זה הוא יתמודד בכמה חזיתות. הראשונה היא כמובן המתחרים החזקים שממול. השנייה היא הנטייה שלו לתפוס קרקע בכל הזדמנות אפשרית. אם לא די באלה, הוא מגיע לכאן מלווה בגרמני הצעיר פלוריאן ליפוויץ, שהרשים מאד עם הפודיום במירוץ הדופינה האחרון, מה שמאיר בסימן שאלה את ההיררכיה בקבוצה הגרמנית. רוג יצטרך ללחום בכל החזיתות האלה בגיל 35, וזאת כשהוא חתום בעונתו האחרונה בקבוצת רד בול-בורה. הביטוי באנגלית שיכול להתאים פה הוא Uphill battle, מין תרתי משמע קולע במיוחד למה שרוג יצטרך לעשות כאן. אם יצליח, זכייה שלו כאן תהיה האמא של כל ההפתעות והאבא של כל סגירות החשבונות, אולי בכל תולדות הענף.
סוגר חשבון 4 – רמקו: רמקו אוונפול הוא לכאורה עוד אחד שלא צריך להוכיח כלום לאף אחד. עם אליפות עולם, גראנד טור, שני מונומנטים, זכייה בתואר אולימפי כפול בפאריס, ופודיום מרשים בטור הקודם, הבלגי בן ה-25 אמור להיות, לפחות על הנייר, מועמד לגיטימי להגיע רחוק כאן. ועדיין, בדיוק כפי שהספקות בעבעו לפני הטור הקודם, הם חוזרים לעשות זאת גם כאן. זאת לאחר שבשני מירוצי הקטעים השנה, הוא אפילו לא הגיע לפודיום, כולל במירוץ הדופינה האחרון (מקום רביעי). כל זה קורה כאשר יכולות הטיפוס שלו ברמות הגבוהות ביותר מועמדות בסימן שאלה מול המתחרים. על כף הזכות ניתן למנות את תאונת האימונים הקשה לפני פתיחת העונה, שהאריכה מאד את מסלול ההמראה שלו העונה. בנוסף, כדאי לציין את העובדה שגם את הפודיום הדי מרשים שלו בטור הקודם הוא השיג לאחר מקום שביעי בדופינה שלפני כן. כך שהבלגי לא מתמודד כאן רק על הישג בטור, אלא צריך להוכיח שוב שמקומו בצמרת הגבוהה ביותר.

רוג ורמקו. נאבקים על רלוונטיות.
והאחרים: מלבד אלה שהוזכרו כאן, נוכל לראות כאן כמה חברים חזקים בדמותם של קרלוס רודריגז, אנריק מאס, בן אוקונור, מתיאס סקלמוס, פליקס גאל וקווין ווקלאן. כמה מהם מן הסתם צפויים לאבד את חלום ה-GC בשלבים מוקדמים (נזכיר שיש קטע נג"ש ארוך כבר בקטע החמישי), מה שצפוי אולי להביא מי מהם להתמודד על זכיות בקטעים או על חולצת מלך ההרים המנוקדת.
הקלאסיקנים והמאיצים: הזכרנו כאן את המסלול בחציו הראשון של הטור, שקטעים רבים מתוכו היו יכולים להשתלב היטב בקלאסיקות האביב. זה יהפוך את החלק הזה של המירוץ לחגיגה של קלאסיקנים, שמי מהם צפוי ללבוש את החולצה הצהובה לפרק זמן רב. מבין אלה, השם הראשון שעולה כאן הוא מתיו ואן דר פול, אולי עוד אחד שמארגני המירוץ ראו לנגד עיניהם כשתכננו את תוואי המירוץ. ההולנדי ימצא כאן מולו את יריבו הוותיק וואוט ואן ארט, שהניצחון שלו בקטע דמוי הסטראדה ביאנקה בג'ירו האחרון היה מהמרגשים בהם חזינו בעת האחרונה. עוד נראה כאן את ביניאם גירמאי, שהשנה לצערו לא מראה שמץ מהיכולות אותן הראה בטור הקודם. שני שמות מבטיחים מאד הם רומאן גרגואר ותיבו ניס הצעירים, שבגיל 22 כבר הראו את יכולותיהם בשלל מירוצים, וינסו לעשות זאת גם כאן על הבמה הגדולה מכולן.
בקטעים השטוחים נראה כאן כצפוי את ועידת הפסגה של מאיצי העילית, בראשם השלישייה טים מרלייה, יונתן מילאן ויאספר פיליפסן. מולם נראה גם את דילן גרונבייגן, יורדי מיוס, פיל באוהאוס, פרננדו גביריה וסורן וארנשולד.

ואן דר פול. יהיה גם כאן בצהוב?
ואנחנו? אחרי שקבוצת IPT השליכה את יהבה על הג'ירו האחרון, מה שהביא לדרק ג'י (אלוף קנדה הטרי) את המקום הרביעי המכובד מאד, הקבוצה הישראלית שולחת לטור הנוכחי הרכב שהציפיות שלנו ממנו הן, איך נאמר, נמוכות למדי. פסקל אקרמן ינסה שוב את כוחו מול התחרות הקשה בקטעים השטוחים. מייקל וודס קשישא ואלכסיי לוטסנקו ינסו לגנוב נצחונות מבריחות בהרים, בעוד שהקלאסיקנים מאטיס לובל וג'ו בלאקמור המצויין ינסו לעשות זאת בקטעים הגבעיים. נותר רק לתהות מדוע לא נכלל אף ישראלי בהרכב כה נטול ציפיות. נאחל להם בהצלחה בכל זאת.

בלאקמור, רק שלא ישיר כאן I surrender.
ואיפה רואים: לא הרבה השתנה מאז הפעם האחרונה שבה סיפרנו על כך שערוץ ירוספורט יורד למעשה מהמסכים ברוב הפלטפורמות. ניתן עדיין לצפות בו לאלה שיש להם פלטפורמות ותיקות כמו הכבלים של הוט או הלוויין של יס (מתוקף הסכמים ישנים), אך בשאר הפלטפורמות הוא לא קיים, וזוהי פחות או יותר בעייה בינלאומית. עד שיהיה אפשר לצפות במירוץ בדרך המלך, ניאלץ להמשיך ולכתת את אצבעותינו דרך לינקים לא ממש חוקיים, כמו הלינק הזה או הלינק הזה. בחלק מהמקרים נדרש לבטל את חוסם הפרסומות.

תודה פאקו
חיכיתי לפוסט הזה בערך מאוגוסט אשתקד..
הלוואי ותהיה תחרות אמיתית לפחות בחלק מהטור
יהיה מעניין לראות אם רמקו ידע להתמודד עם העליות הקשוחות
אחרת הוא יצטרך לחכות לפרישה של פוגאצר ווינגו
וגם לראות האם יהיה דומיננטי אחד בקרב הספרינטרים או שנראה פיזור ניצחונות.
חבל שמאד פדרסן הנהדר לא כאן
וחבל שהעונה של IPT השנה חיוורת למדי
לגבי רמקו זאת באמת שאלה. זה לא נראה ככה בדופינה, אבל אולי הוא יצליח להביא עצמו לשיא (שיספיק לו לפודיום) כמו בשנה שעברה. צריך לזכור שהפודיום שלו היה אחרי שרוג התרסק.
לגבי IPT, ברור שהיא חיוורת יחסית לשנה שעברה. מהבחינה הזאת השנה שעברה הציבה רף שיהיה קשה מאד לעבור.
העונה של ipt היית סבירה למדי ואפילו יותר לקבוצת pro. היא משייטת לדרג הראשון בנינוחות. זה העונה שעברה שהייתה אנומליה.
מתפנים לה כמה חוזים יפים אחרי המון קשישים שמסיימים (פרום, פוגלסנג, קלארק, אולי וודסי) ובעליית הדרג היא תצטרך להביא שמות טובים.
לגמרי נכון.
הקשישים האלו זו המדיניות.. מניח שיחתימו קשישים אחרים במקום
הייתה המדיניות. לא בטוח שזה יישאר.
מקוששים קשישים
מוכן לתת לרוגליץ' חוזה פרישה כמו של פרום…
אעביר את זה לסילבן 🙂
לא כמו של פרום! שנתיים אני מסכים
גם בטור הקודם לדעתי וינגו הגיע אחרי התרסקות כלשהי ועדיין היה האלטרנטיבה היחידה לפוג. מקווה שגם הפעם יהיה מעניין. תודה פאקו
אז זהו שבטור הקודם הוא הגיע לגמרי בתור נעלם, ועכשיו הוא מגיע אחרי שהוא התמודד ראש בראש מול פוג בדופינה ופוג גילה עליו עליונות. זה כמובן לא מבטיח כלום, אם זאת הטעיה או שהוא בונה את השיא שלו לטור, אבל יכול בהחלט להיות שזאת אינדיקציה טובה.
נראה שהפער בין פוג לוינגו קטן מהפער בין וינגו לכל השאר…
לחלוטין. שניהם רמה מעל כולם כולל רמקו ורוגליץ
הוא אולי היה הרוכב הכי קרוב אבל ממש לא אלטרנטיבה. הלוואי שתהיה תחרות, הדופינה הוריד מאוד את הציפיות
תודה פאקו על הסקירה המושקעת! יש המלצות על קטעים ספציפיים ששווה לחכות להם?
לגבי הראש בראש בין פוג לוינגו – נכון שלפני הטור הקודם המאזן היה 2:2, אבל בעצם פוג היה המוביל המובהק של הקבוצה שלו בכל הארבע מהדורות האלה, בעוד וינגו בכלל לא השתתף בזכייה הראשונה של פוג, ובזכייה השנייה הוא הגיע על תקן מלווה אלמוני לרוגליץ'. ככה שמבחינת המאץ' אפ ביניהם, ידו של וינגו לא בדיוק על התחתונה. ברור שפוג נראה פייבוריט הרבה יותר מבטיח, אבל את זה היה אפשר להגיד גם לפני הטור של 22… בקיצור, נקווה למאבקים צמודים ומרתקים יותר ממה שהשכל הישר מנבא.
אגב, סתם אנקדוטה משעשעת – התחלתי אתמול לצפות בפרק הראשון של העונה החדשה של הדוקו על הטור, ורוגליץ' תיאר את רגשותיו כלפי בורה והמעבר לשם במילים הבאות: "בורה איז… הפי". כולנו הפי איתך, פרימוז'! נקווה שגם בטור.
לגבי הקטעים המומלצים:
אז יש את אלה שהזכרתי שיטריגו את פוג. הראשון זה ההוטאקאם (12) שגם יפתח את פרק ההרים, ונטו (16) שהוא תמיד מעניין והקול דה לה לוזה (18) שהוא כאמור קטע המלך. גם קטע הטורמאלה (14) וקטע הטיפוס המסיים (19) מומלצים.
חוץ מזה יש גם את הקיר של ברטאן (7) שזה יותר לקלאסיקנים, אבל מאמין שגם שם פוג יאמר את דברו. ויש כמובן את הנג"ש בעלייה (13) שלמרות שזה נג"ש זה יהיה מעניין.
רק נזכיר שהקול דה לה לוז היה הקטע לפני שנתיים שבו ברדיו היה: I'm gone I'm dead.
מישהו יבוא לחפש נקמה.
תקרא תקרא…
טרם הספיקותי
טוב אני רואה שזה לא הדבר היחיד שחזרתי אחריך…
אגב לגבי הקיטים – IPT שוב נותנים בראש לכולם. לגבי יומבו הם מקבלים פאס בגלל שאותם הכריחו (כמו EF בג'ירו).
סליחה ויסמה, עוד לא התרגלתי.
תודה על זה, יש הרגשה לטור מרגש
נעקוב אחרי הסיכומים פה כמו תמיד
תודה פאקו ואיזה כיף!
אכן הקבוצה ההישראלית לא עם סגל מדהים, אבל ההימור על הג'ירו היה נכון.
בלקמור עדיין לא מבושל דיו, אבל זה רעיון טוב להביא אותו לטור. וודסי ביום טוב יכול לעשות ניסים. וסטיוארט נראה מעולה בדופינה, ועם אקי סוף סוף לא יתרסק, הם יוכלו לעשות תוצאות יפות. אגב בקטעים שאינם קלאסיים לספרינטרים אולי אפילו יש לו יותר סיכוי.
בכל אופן אין ציפיות אין אכזבות. רק שינסו!
ואיזה קיט. אני אהבתי
לגמרי נכון לגבי הג׳ירו. לאקי צפוייה עבודה מאד קשה. הפעם כשגם מילאן הבהמה ומרלייה שבכושר מטורף מצטרפים לתחרות עם פיליפסן. בלאקמור זה אחד הרוכבים שאני הכי אוהב בקבוצה ומת שהוא יצליח.
אני רק בהתחלה אבל מי לעזאזל חשב לעצמו שכתמי נפט על החולצה זה רעיון טוב
מעט אנשים עם המון כסף ואפס סטייל.
ובעיקר אפס מודעות
Black washing…
תודה פאקו, אתן כמה תחזיות לא כאלה אמיצות ושספק אם אזכור אח"כ:
פוג ינצח בנינוחות וייקח לפחות 4 קטעים
אבנפול ורוגליץ' לא יסיימו על הפודיום (בין אם יכולת או התרסקות / פרישה)
אחד מהסייענים של האמירויות או ויסמה יסגור את הפודיום
IPT יגיעו לפודיום של קטע פעם אחת אבל לא ייקחו
נרשם
מה זה? טור דה פרנס שמתחיל בצרפת? שערורייה.
בניגוד למסלול המאכזב של הג'ירו, המארגנים עשו כאן עבודה נהדרת עם מסלול מרתק. הבעיה שבניגוד לג'ירו סיכוי סביר שנקבל מירוץ פחות מרתק…
יאללה רוג
וקטע שקפץ לי לפיד לגבי הסדרה של נטפליקס שתנפח את נשמתה בסיום העונה:
Netflix just got humiliated by cyclists.
€8 million budget. Global platform. 14 out of 22 teams told them to get lost.
Drive to Survive: 57 million watch hours in two weeks. Netflix's cycling show: 1.5 million.
That's not just a flop. That's revolt.
But the real moment Netflix lost cycling happened on Stage 18, 2022 Tour de France.
Pogačar crashes on a descent. Jonas Vingegaard – wearing the yellow jersey – has a choice: attack his fallen rival or wait.
He waits.
In cycling, the yellow jersey isn't clothing. It's a contract. You earned this. You represent the sport now. You carry its values.
That moment – a leader showing respect to a fallen rival – is pure cycling.
Raw. Authentic. Dramatic.
Netflix cut it.
Instead, they hunted for manufactured rivalries. Invented drama where there was none. Rewrote team sacrifice as personal conflict.
The irony? Netflix had their own yellow jersey.
Teams trusted them with unprecedented access.
Riders wore their microphones.
The cycling world said: "Tell our story to the world."
That's the same contract. You represent us now.
But Netflix wore the responsibility without understanding what it meant.
They thought cycling needed their Hollywood formula – the same blueprint that made F1 a global phenomenon.
But F1 runs on ego. Billionaire team owners. Pit wall politics. Manufactured rivalry.
Cycling runs on code. Respect. Silent suffering under extreme pressure.
Netflix tried to force F1's conflict-first template onto a sport built on trust.
The result? They offended the very people they were supposed to serve.
Teams walked away from global exposure because the story Netflix told wasn't theirs.
The most successful content doesn't manufacture drama.
It finds the drama that's already there.
Netflix had access to the world's most brutal sporting event. 21 stages of pure human struggle. Life-and-death decisions at 80km/h.
They had everything they needed.
They just looked in the wrong place.
While Netflix was manufacturing soap opera, they missed the real magic:
Can you descend a mountain at 80km/h trusting the wheel in front of you?
Sprint shoulder to shoulder at full speed in the last 100 meters?
Ride 5+ hours per day in 40 degree heat for 3 weeks?
That's not manufactured drama, it's real.
And it happens 200 times per stage.
The yellow jersey teaches you something: respect what you're given the privilege to represent.
Netflix never learned that lesson.
כנראה ידעתי למה לא לצפות בזה
ראיתי גם. אמת לאמיתה
זנחתי את הסדרה אחרי עונה אחת
ולא מתחרט
אוהב את הסדרה והיא הכניסה אותי לעולם הזה ומאז אני מתעניין אז תמיד אשמור לה חסד.
אבל מה שתיארו בפוסט מרגיש כל כך נכון, מעפנים
הנטפליקס האלה
בתור מישהי שראתה את שתי העונות וכנראה שאצפה גם בשלישית – יש בזה הרבה אמת. הרעיון של לעשות דוקו אופניים וספציפית על התחרות הגדולה מכולן הוא מבריק. זה ספורט שיש בו כל כך הרבה תשוקה וטירוף וגדלות נפש, ובאמת נראה שהיוצרים העדיפו לבכר אינטריגות וקטנוניות בין דמויות שונות, לעתים גם שוליות ולא מעניינות מספיק, וחבל מאוד. כן רוצה להזכיר שבפרק/ים הראשון/ים של העונה הראשונה היו אמירות מסוימות שממש אהבתי ושתפסו בעיניי את רוח הספורט. משהו כמו: "כשאתה בפלוטון, אתה בחיים", ו: "חושבים שמירוץ אופניים זה מרתון על גלגלים, אבל בעצם זה משחק שחמט על גלגלים" (לא זוכרת למי מגיע הקרדיט, אבל בטח זה נאמר בצרפתית. מה בוודאי מוסיף עוד נקודות).
בתור מי שגם ראה והתאכזב. הם ממש פספסו הזדמנות לסדרת מופת.
זה מה שקרה כשהחולצה הצהובה – ארמסטרונג- נתקע איכשהו באמצע עליה .
היריב העקרי שלו, יאן אולריך, האט מיד וגם ביקש מכל הרוכבים בקבוצת ההובלה להאט.
כולם ללא יוצא מהכלל האטו מאוד.
אחרי זמן מה הגיע ארמסטרונג.
בהמשך הוא נשאר לבד מול יאן אולריך ואז הביט בו, התרומם ונעלם.
ייתכן שהיה מנצח גם ללא שכל אנשי הGC האטו.
ייתכן שאחד מהללו היה דווקא פורץ לסולו ומנצח.
ייתכן שיאן עצמו היה מנצח, כי בעליות כאלה הוא עובד על קצב קבוע בגיר עם הגלגל הכי גדול וכל שינוי, בטח האטה , פוגע בו אולי יותר מבכל אחד אחר.
לעולם לא נדע.
אבל, המקרים הללו הם תמצית הטור ( גם הטור שכתב פאקו וגם זה המתנהל בצרפת ) ולכן אנו יושבים וצופים בו במשך שעות וימים.
תודה – רבה! – יא פאקו.
סוף כל סוף זה הגיע.
.
קרבות GC –
בעיניי רוג ורמקו מוזכרים כי צריך למלא כתבות, אבל האמת שזה יוכרע בין הזוכים ב-5 המהדורות האחרונות. לא שהם לא טובים מאוד, אבל פוג ויונאס באמת 2-3 רמות מעל כולם.
אני אומר כבר איזה 3 שנים שפוג בדרך להיות -GOAT, ואני שמח שהמציאות מתחילה להתיישר לשם. אני חושב שהוא רוצה לא רק לנצח את הטור (כמובן), אלא גם מכוון לכל מיני שיאים דוגמת הסטייג'ים של קאב (פוג כרגע על 17. האם באמת תיפלו מהכסא אם יעבור אותו ב-5 שנים הבאות?) וכאלה.
.
מסלול –
מודה שאני פחות מתלהב מהשבוע הראשון.
צריך לחכות המוווווון עד לאיזה טיפוס רציני. נכון שיש נג"ש באמצע שזה תמיד כיף (מודה שלקח לי הרבה שנים לאהוב), וצפון צרפת עם איום רוחות צד תמידי.
השבוע השני שיפור רציני, למרות מספר "ימי מעבר" עם פוטנציאל שנ"צ.
השבוע השלישי כמובן מצוין, אין שאלה בכלל.
.
זהו…ניפגש כאן כל יום.
איזה כיף!
יש רק שני רוכבים בדיון הגואט אם ימשיך בקצב שלו יהיה רק אחד…
אליפות!!
אחרי שקראתי אותך במירוצים – הסדרה של נטפליקס הפכה להיות בשבילי הכי מרתקת בכל הז'אנר
יאללה וינגגור 🙂
בס"ד
תודה רבה
תודה רבה פאקו, מעניין מאד, כרגיל.
תודה פאקו. בהצלחה לכולם, אל תשברו רגליים
תודה פאקו!!! אחרי הדולפינה, אם הטור יהיה יחסית צמוד זו הפתעה לטובה לדעתי 🙂
פאקו, תודה רבה. סקירה מעניינת, מלמדת ומקיפה, כהגרלך.
בינתיים ברומניה IPT ממשיכים לקושש ניצחונות. אחרי שאתמול ריילי פיקרל ניצח בספרינט די בקלות היום מתיו ריקיטלו משאיר את דויד דה לה קרוז וכריסטיאן אוד אייקינג בתוך עשרת הקילומטרים האחרונים של הטיפוס המסורתי לאגם בלאה.
מזל טוב ילד – ניצחון מקצועני ראשון וממשיך להראות בכושר מצוין למרות ההתרסקות בשווייץ.
הסמיכות לטור גרמה לכך שכמעט שום קבוצה לא שלחה סגל נורמאלי. הקבוצה משייטת עם סגל בינוני. מתיו יכול לנצח גם מחר, והקבוצה תסיים עם 3 ניצחונות ודירוג כללי. השלב האחרון הוא tt קצר שלא ישנה כלום ככל הנראה. ומזל טוב לילד
[…] ייפתח הטור דה פראנס של 2025. את הפריוויו לטור אפשר לראות כאן.הקטע הפותח של הטור יתחיל ויסתיים בעיר ליל שבצפון צרפת. […]