ראש בראש – האם אוקלהומה סיטי קונטנדרית? / רועי ויינברג ותומר שנאן

האתר הרשמי של אוקלהומה

אחרי הפוסטים הקודמים בסדרה על קליבלנד ומינסוטה, עכשיו אנחנו עם הת'אנדר. מצד אחד קבוצה עם מאזן מרשים במיוחד שכבר הבטיחה יתרון ביתיות, התקפה והגנה מרשימות במיוחד ועונת פריצה, אבל מצד שני קבוצה בלי ניסיון פלייאוף אמיתי. האם היא יכולה ללכת עד הסוף העונה?

קונטנדרית – רועי

למה לא, בעצם? יש לת'אנדר מאזן מעולה של 30- 19 מול קבוצות במאזן חיובי, ו-22- 14 במשחקים צמודים, נתון שמכניס אותם לטופ 5 בליגה. הם ניצחו העונה את הסלטיקס, פעמיים את הקליפרס, פעמיים את סגנית האלופה ממיאמי ואת שלושת המפגשים האחרונים שלהם מול דנבר.

דנבר, הפייבוריטית שלי לאליפות, נעצרה מולם על 93 ו-100 נקודות בשני המשחקים האחרונים. השני היה בלי יוקיץ', אבל במשחק האחרון בו הוא שיחק הוא סיים עם 10 זריקות ו-7 איבודים בזמן שג'מאל מארי, שותפו לפשע, סיים עם 4 מ-15 מהשדה והפסד ב-26 הפרש. הם הביסו גם את הקליפרס בהרכב מלא, במשחק שבו הארדן וקוואי סיימו ביחד עם 21 זריקות. אנחנו אומרים כל הזמן שפלייאוף זה כדורסל אחר, אבל הם הביסו את הטובות במערב לאורך העונה.

הטענה הזאת על חוסר הניסיון בפלייאוף מזכירה גם את ממפיס של 2022, קבוצה שניצחה משחק בגולדן סטייט והייתה בפיגור 2:1 עם יתרון ביתיות כשג'ה מוראנט נפצע מול האלופה שבדרך. היא אולי רלוונטית גם לפיניקס 2021, קבוצה שהגיעה לגמר בפלייאוף הראשון של דווין בוקר, מיקאל ברידג'ס ודיאנדרה אייטון. הת'אנדר מודל 23/24 אולי קבוצת כדורסל יותר טובה משתיהן, בטח אם מודדים את הדירוג ההתקפי וההגנתי שלה בהשוואה לשאר הליגה.

חוסר הניסיון בפלייאוף של מארק דייגנולט ושל רוב השחקנים עלול להשפיע, אבל המדגם שיש לנו אומר ההפך. הם במאזן 22- 14 בקלאץ', חמישי בליגה כאמור, כששיי מצליח ללכת לקו גם בסיטואציות האלה. מבין כל השחקנים ששיחקו לפחות 25 משחקים בקלאץ' (5 הפרש 5 דקות לסיום) וקולעים 2 נקודות ומעלה, שיי וג'יילן וויליאמס במקומות 4 ו-1 באחוזים מהשדה. ג'יילן וויליאמס עושה את זה עם 2.3, שיי עם 3.2. יאניס ולברון מאחוריו. הם הצליחו להשתלט על משחקים.

גילג'ס אלכסנדר כבר שיחק בפלייאוף בעבר, וכבר ראינו אותו קולע 31 נקודות עם 10 מ-11 מהקו מול יוסטון של הארדן ופול או 19 נקודות במשחק 7. היום הוא שחקן טוב בהרבה שיצטרך לזרוק יותר, כשבאותו משחק שבע לו דורט קלע 30 נקודות. שניהם עד היום בקבוצה. ג'יילן וויליאמס, צ'ט הולמגרן, ג'וש גידי, איזייאה ג'ו וקייסון וואלאס לא היו בסיטואציה הזאת, וקשה לדעת איך השלשות של או.קי.סיי (39.2%, האחוז הגבוה בליגה) יכנסו בפלייאוף, אבל זאת לא קבוצה שמסתמכת על שלשות. הם במקום ה-16 בליגה בכמות הניסיונות למשחק, ויש להם מספיק דרכים להעלות את ההגנה ואת ההתקפה אם הם רוצים כפי שראינו בעונה הסדירה. אי אפשר להאשים אותם בזה שהם לא היו מספיק בשלים או פשוט לא שיחקו בליגה, במקרה של צ'ט, בזה שהם פישלו בפלייאוף. הם לא הגיעו אליו. אם זה לא הופך אותם לקונטנדרים, אז מה כן?

לא קונטנדרית – תומר:

אתחיל ואומר, שכאוהד לא יהיה מאושר ממני אם אתגלה כחסר מושג בתום הפלייאוף. אבל לצערי הרב אני לא רואה תרחיש בו הת'אנדר קונטנדרים.

הסיבה לכך היא פשוטה נורא: הסגל פשוט צעיר מדי, חסר ניסיון מדי. השחקנים המובילים אצלנו לא חוו הצלחה אמיתית בפלייאוף כשחקנים מובילים, הם לא חוו לחץ של סדרת חצי גמר או גמר אזורי שלא לדבר על סדרת גמר NBA. הם חזרו מפיגורים, הם קוטלים קבוצות גדולות, הם מעולים הגנתית והתקפית והם מצטיינים בקלאץ', אבל בסופו של יום מול יוקיץ' או באטלר או בראון או קוואי, כשהכל מונח על הכף, הם עוד לא שם.

הנאגטס אכלו מרורים במשחקי הפלייאוף בשנים שקדמו לאליפות שלהם, על הווריורס אין צורך להרחיב, הבאקס של יאניס צברו גם הם לא מעט ניסיון, ללייקרס היה את לברון, הראפטורס נהנו מקוואי (ומפציעות של דוראנט ות'ומפסון) ואני יכול להמשיך עם הרשימה הזו לא מעט שנים לאחור. בשורה התחתונה אלופה ברוב המוחלט של המקרים תזדקק לניסיון במעמדים האלו. של השחקן המוביל, של השחקנים המשלימים, לכל הפחות של צוות האימון. לת'אנדר אין אף אחד מהדברים האלו.

מצופה מאוקלהומה לעשות ריצת פלייאוף יפה. לכל הפחות לעבור את הסיבוב הראשון ובשאיפה גם לא ליפול בחצי גמר המערב. אבל כשאני מסתכל על היריבות העיקריות שלה, בין אם מערב ובין אם ממזרח, אצל רובן המוחלט אני רואה היסטוריה שמוכיחה שיש להן את היכולת לעמוד בלחץ כשהכל מוטל על הכף, ואנחנו רואים בעקביות שהקבוצות הצעירות והמוכשרות שמגיעות לראשונה לפלייאוף עדיין לא מצליחות להיות קונטנדריות.

בעונה שעברה הקינגס סיימו במקום השלישי במזרח ונראו כמו קונטנדרים לכל דבר, הם הודחו בסיבוב הראשון מול הווריורס. בעונה שלפני כן היו לנו את הגריזליס שהדיחו את הטימברוולבס רק כדי ליפול מול אותם ווריורס, ובעונה שלפני כן היו אלו הג'אז שסיימו בראשות הקונפרנס והודחו בסיבוב השני על ידי הקליפרס. אני גם יכול לתת דוגמה נוספת לעוד איזו קבוצה שהייתה צעירה ומלהיבה שספגה 4:1 מהמאבס אי שם ב-2011. בשורה התחתונה, ניסיון זה חשוב.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה
    אני לצערי עם תומר
    רק מעיר שהתואר הכי מצחיק שנותן הנ.ב.א הוא שחקן הקלאץ ….כי התואר הזה הוא מצחיק
    שלא יובן לא נכון התואר מאד נכון כשלעצמו ואגדות קלאץ הם השחקנים הכי זכורים
    והם לארי ורג'י ומייקל בנ.ב.א
    וגורגביץ יול גורדון ברקוביץ בלו ושארפ באירופה.
    אלא שאין כל קשר בין קלאץ' לעונה הסדירה
    ראינו שמי שקיבל את התואר אשתקד הפסיד משחק 7 בבית
    כי הקלאץ' האמיתי הוא בפליאוף תשאלו את הורי ….
    ולכן אוקלהומה לא שם לא כרגע

      1. פטרוביץ היה ענק אולי הגדול מכולם מבין האירופאיים אבל אני לא זוכר סל ניצחון ענק שלו
        אם כבר חסר ריי אלן (מול ס.א)
        מילר בעיקר מול הניקס
        לארי בעיקר מול דטריוט אבל לא רק
        הורי מספיק פעמים
        ג'ורג'ביץ בעיקר בשלשה מול חובנטוד אבל גם הגמר יורובסקט 95
        יול רק בגמר אשתקד והרבה קודם
        גורדון בעיקר בגמר גביע מול מכבי אבל בהחלט לא רק
        שארפ בעיקר על השלשה ההיא אבל בהחלט לא רק
        בלו ווינר ענק בעיקר מול צסק"א 14 למרות שלא הוא קלע בסוף
        שכחתי כמובן את פניני בעיקר דווקא בחולון בליגת האלופות
        ומיקי כל כך הרבה פעמים עוד לפניי ובתקופתי הסל מול צכוסלובקיה שהוביל אותנו למנדו באסקט האחרון ב 86
        החטיפה מול קובנה
        סל הניצחון מול ריאל
        וה3מ 3.קו בגמר סל מול אליצור נתניה
        ולא דיברתי על וארזה
        והגמרים השונים

        1. לארי בעיקר בלא מעט משחקים ובעיקר בסלים שלו ולא מסירה לסלים שלא אחרים אך גם זה הוא כמובן ידע היטב לבצע.
          במשחק נגד הקליעים (הכינוי המקורי של וושינגטון היה "בולטס") שהסתיים בשצי ההארכות הוא קלע סלי שיוויון בסוף המועד הרגיל ובהארכה הראשונה וסל ניצחון.
          למרות הגדלות שלו על המגרש, לא היו לו גינוי כטכב על מחוץ למגרש והמדיך לבלות עם חבריו מפרנץ' ליק וכנט הכינוי שהעניק לעצמו שתרגומו המדויק "הכפרי מהליקוק הצרפתי".

  2. כמו אצל מיני ויותר מכך, קבוצת א["]ס הרעם היא ברמת כדורסל של קונטדורית אך חוסר הניסיון יכול לגרום לכך שלא.

  3. אני לא מבין את כל הרעיון של OKC להושיב את שג"א וג'יילן וויליאמס שלושה שבועות לפני הפלייאוף (אחרי הפלייאין). זה מראה על חוסר הנסיון שם (והנאיביות!) של מנהלי הקבוצה. הם עשו מעל ומעבר משך העונה, אבל הקרב האמיתי הוא הפלייאוף, וכאן אני הולך עם תומר.
    תודה לשניכם

    1. אני חושב שהם מנסים לחכות את דנבר משנה שעברה שלפני הפלייאוף נתנו מנוחות מכובדות ליוקיץ' ואם אני לא טועה גם למארי

  4. לא קונדיטורית.
    מעבר לשיי, ג'יי דאב וצ'ט אין לאוקייסי עוד צלע אמינה שאפשר לסמוך עליה בצד ההתקפי.
    אין ביגמן מסיבי בצבע שיחזיק את ההגנה (צ'ט רזה מדי).
    פרסטי נותן לקבוצה במודע לרוץ השנה ללא טריידים משמעותיים כדי לדעת על איזה ז'יטונים לשים את הכסף לשנים הבאות, מה שאומר שהשנה זו שנת הרצה בלבד ולא למטרת אליפות.

  5. אחלה דיון . אני עם תומר צריכים עוד עונה לפחות לדעתי בצמרת בשביל להפוך לקונדיטורים. מה שכן מעבר סיבוב השנה בפלייאוף יהיה הישג נאה מאוד בדרך לשם.

  6. אני מחלק את הקבוצות בליגה ל-3
    1. קונטנדריות – כאלה שמסוגלות לקחת אליפות – דנבר ובוסטון
    2. סמי-קונטנדריות – לא מסוגלת לקחת אליפות אבל יכולה בהינתן תנאים מתאימים (פציעות וכדומה) להגיע לגמר – אוקלהומה
    3. כל השאר

        1. אין ספק שהן הפייבוריטיות הברורות אבל לא הייתי סוגר את הבאסטה עוד לפני שהפלייאוף החל.
          עדיין יש קבוצות שהן חצי לבל פחות שיכולות פתאום להתחבר ולהתעלות בפלייאוף, גם אם כרגע זה נראה בסיכוי די נמוך.
          אף אחת מהן זו לא גולדן סטייט הגדולה עם דוראנט (שגם היא כמעט והודחה באותן שנים).

  7. אני לא בטוח שהנסיון הוא הבעיה של אוקלהומה כמו מחסור במסה. צ'אט לא מספיק חזק וכבד כדי להתמובב עם יוקיץ', סאבוניס או אפילו דיוויס בסדרה. זה נשמע כמו רעיון משנות ה90, אבל בפלייאוף קשה יותר לקלוע והמשחק מעט, ולכן החשיבות של משחק פנים סביר עולה.

  8. לא יודע איך לגשת לזה…
    מיאמי הוכיחה שכל קבוצה שמגיעה לפלייאוף היא "קונטדנרית" לא? הרי הם במפעל וכל עוד הם במפעל…יש להם סיכוי לקחת אותו.
    מאידך, האם OKC באמת יכולים להניף גביע? קשה מאוד לראות סיטואציה כזו מתרחשת…

    אני משער שבאופן לוגי, היא כן…
    אך באופן הומני, היא לא.

    בכל זאת, לחצתי על "כן" במשאל.
    כי הלוגיקה חייבת לבוא לפני האינטואיציה.

    תודה על המאמר.

  9. אין סיכוי שאוקייסי לוקחים.
    התווכחתי עם שחר בדרך חזרה מהמשחק האחרון שגולדן סטייט גמורים ויש להם 0% סיכוי לזכות בעוד תואר עם סטף כמוביל יחיד של הקבוצה.
    הוא התווכח שזה לא המצב במידה ויגיע איזה סטאר דמוי לברון.
    אני הסברתי שהטענה היא לא שלא יכולים להגיע שחקנים טובים לווריורס ולשפר אותם אלא שיש קבוצות הרבה יותר טובות והווריורס לא נעשים צעירים/טובים יותר אלא להיפך.

    תחושתי: דנבר לוקחת
    החלום שלי: לייקרס לוקחת
    יתכן וסוף סוף: בוסטון לוקחת

    לא רואה אף קבוצה אחרת מאיימת על התואר, לא מינסוטה ובטח ובטח שלא איזה מילווקי

  10. הכל מאץ אפ. מול קבוצת כח עוצמה הם יעופו בוודאות.

    סיבוב ראשון לייקרס והם עפים. יוסטון ניו אורלינס לוחמים עוברים שלב.

    סיבוב שני שלישי מיניסוטה הם עפים. מול דנבר או קליפרס יש להם סיכוי.

    גמר מול בוסטון או מילוויקי יש להם סיכוי של חמישים חמישים.

    אני עם המח הכי חד פה באתר. עומד לצד רועי

  11. וואי הלוואי ונתגלה כטועים ונאכל את הכובע אבל אם צריך להמר עליהם נגד קבוצות הפלייאין אין שום סיכוי שאני שם עליהם את הכסף

  12. בס"ד
    תודה. שאלה טובה.. תשובתי, הסיכויים שלהם קיימים אבל קטנים.
    זו תהיה חתיכת הפתעה אם יזכו באליפות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט