פריוויו מונדיאל: הבית הצרפתי/רועי ויינברג

פריוויו המונדיאל ממשיך, והפעם הגענו לבית ה', שכולל אימפריית כדורגל, חברה קבועה במונדיאלים, אחת שבדרך להיות חברה קבועה במונדיאל, ואחת שחטפה 4 גולים מנבחרת ישראל.

*

צרפת

כינוי: הטריקולור

תהילת העבר: 14 הופעות במונדיאל, זכייה ב-1998 וסגנות ב-2006. 8 הופעות ביורו, זכיות ב-2000 ו-1984.

מאמן: דידייה דשאן, מונדיאל ראשון כמאמן (זכה עם צרפת ב-1998 כשחקן).

מי ומי:

שוער: הוגו לוריס (טוטנהאם)

הגנה: פטריק אברה (מנצ'סטר יונייטד), בקארי סנייה (ארסנל), לוריין קושייני (ארסנל), מאמדו סאקו (ליברפול). מחליף בולט: לוריין קושייני (ארסנל). מחליף בולט: אליקווים מאנגאלה (פורטו)

קישור: מת'יו ולאבונה (מארסיי), פול פוגבה (יובנטוס), מת'יו ואלבונה (מארסיי), מוסה סיסוקו (ניואקסל), יוהאן קאבייה (פריז סאן ז'רמן). מחליף בולט: בלייס מאטודי (פ.ס.ז').

התקפה: קארים בנזמה (ריאל מדריד). מחליף בולט: אוליבר גירוד (פריז סאן ז'רמן).

כדאי לשים לב לבנזמה שיכריע לאן תגיע צרפת, עקב הפציעה החדשה של ריברי, שעלול להחמיץ חלקים ניכרים מגביע העולם, מהווה מכת מוות לצרפתים, לכן הם תלויים בבנזמה המצויין, שהכניס 26 שערים עם 14 בישולים ב-51 משחקים אצל ריאל מדריד העונה, והיה אחד מהשחקנים המרכזיים ב"לה דסימה". מלבדם מדובר בסגל אפור, נטול כוכבים, שלא זומנו כדי לשמור את חדר ההלבשה רגוע, בניגוד למה שקרה ביורו 2012 ומונדיאל 2010, בשניהם הודחה מוקדם (במונדיאל בשלב הבתים, ביורו ברבע הגמר). לכן גורקוף, נאסרי וקלישי, בין היתר, לא יקחו חלק במונדיאל.

ניתוח מקצועי: האתגר המרכזי של צרפת בכלל ודשאן בפרט, זה לגרום לטריקולור להתפוצץ על המגרש לפני שתתפוצץ מחוצה לו. הנבחרת הצרפתית מחזיקה ב-2 קשרים מהטופ העולמי (פוגבה וקאבייה), ויחד עם סאקו ואברה, שיכולים לתרום להתקפה, ובנזמה, יש נבחרת חזקה מאוד, אך גם אחת שסבלה מחדר הלבשה לא מגובש בשנים האחרונות. אי הזמנתם של נאסרי, גורקוף, ושות', צפויה לחזק הצרפתים בחלק הזה.

למרות זאת, נאסרי וגורקוף תרמו משחק יצירתי לצרפתים, מה שהותיר להם אפשרויות התקפיות רבות. כרגע, מלבד ריברי ופוגבה, לצרפתים יש קישור חלש. היתרון בטקטיקה של דשאן, הנו מערך ה-4-5-1, שמעניק חופש התקפי לפוגבה, שיוכלו לפעול יחד עם בנזמה וליצור הזדמנויות התקפיות.

תחזית: צרפת תעבור את הבית בקלות, מהמקום הראשון, וגם את בוסניה בשמינית הגמר. ברבע הגמר הם צפויים לפגוש גרמניה/פורטוגל (הראשונה מבית ז'), ולהפסיד בכבוד בשלב זה. הדחה ברבע הגמר.

*

שוויץ

כינוי: שוויצר נאטי (הנבחרת השוויצרית)

תהילת העבר: השתתפות ב-10 מונדיאלים ו-3 אליפויות אירופה. רבע גמר ב-1934, 1938, 1954 (אליפויות עולם).

מאמן: אוטמר היצפלד, מונדיאל שני כמאמן, פעמיים אלוף אירופה עם באיירן מינכן.

מי ומי:

שוער: דייגו בנגליו, וולפסבורג

הגנה: סטפן ליכנטשטיינר (יובנטוס), פיליפ סונדרס (אסטון וילה), יוהאן דרורו (המבורג), ראטו זיגלר (סאסולו, איטליה). מחליף בולט: סטיב ואן ברגן (יאנג בויז, שוויץ).

קישור: אקסהארדן שאקירי (באיירן מינכן), טרנקילו ברנטה (פרנקפורט), גוקהאן אינלר (נאפולי), ואלון ברהמי (נאפולי), גלסון פרננדז (פרייבורג). מחליף בולט: בלרים דמאזלי (נאפולי).

התקפה: אדמיר מהמדי (פרייבורג). מחליף בולט: מאריו גברנוביץ' (ציריך).

כדאי לשים לב לבנגליו הותיק, קפטן הנבחרת השוויצרית, שמחזיק ב-57 הופעות במדי הנבחרת וכבר 8 שנים מחזיק את אפודה מס' 1, של השוער הבכיר. גם סונדרס צפוי לבלוט, כבלם המרכזי ומנהיג ההגנה, ושאקירי הצעיר, שהופיע 43 פעמים במדי מינכן (10 שערים), יהיה שחקן המפתח של שוויץ, כשחקן שיחזיק את הקישור.

נקודת החוזק המרכזית של שוויץ הנה היצפלד. היתרון הטקטי שלו, מאמן באיירן ודורטמונד בעבר, על המאמנים האחרים, לא יסולא בפז, והחלטותיו הטובות יוכלו להביא לשוויץ נקודות מאקודוור והונדורס, מה שיכול להספיק לעלייה. בנוסף, מערך ה-4-5-1 שלו מעבה הקישור וההגנה, הצדדים החזקים בנבחרת השוויצרית, ומתאים לשוויצרים כמו כפפה ליד.

נקודת החולשה של שוויץ הנה ההתקפה. כדורגל מנצחים דרך שערים, וכיום לשוויצריה אין חלוץ שיוכל להכניס את הכדור לרשת. מהמדי הכניס שער בודד ב-21 הופעותיו בנבחרת, ואיש מהמחליפים בעמדה לא הבקיע יותר מ-4 שערים במדיה (מריו גאבראנוביץ', ציריך). לכן הנבחרת תלוייה בשאקירי וברנטה, שהבקיעו במשותף 19 שערים במדי הנבחרת, ו-6 מתוך 17 השערים בקמפיין המוקדמות. הסקורר המוביל של שוויץ בקמפיין, פביאן סהר, משחק כמגן, והופיע במדי שוויץ 6 פעמים בלבד.

תחזית: היצפלד וההגנה יספיקו לשוויץ לעלות, כדי להפסיד לארגנטינה בשמינית הגמר.

*

אקוודור

כינוי: לה טרי (טריקולור)

תהילת העבר: 3 מונדיאלים, 24 הופעות בקופה אמריקה. הישג שיא-מקום רביעי בקופה אמריקה, 1993.

מאמן: ריינלדו רוארה, מונדיאל שני כמאמן.

מי ומי:

שוער: מקסימו בנגורה (ברצלונה האקוודורית-יש קבוצה כזאת).

הגנה: וולטר איובי (פאצ'ואה, מקסיקו), חואן קרלוס פרדס (ברצלונה האקוודורית), ג'ורג' גוואה (עמלק, אקוודור), פריקסין אעזרו (פלאמנגו, ברזיל). מחליף בולט: גבריאל אכילר (עמלק, אקוודור)

קישור: אנטוניו ולנסיה (מנצ'סטר יונייטד), אדיסון מנדז (סנטה פה, קולומביה), סגנדו קסטילו (אל חילל, ערב הסעודית), כריסטאן נובה (דינמו מוסקבה), ג'פרסון מונטרו (מורלה, מקסיקו). מחליף בולט: לואיס סמטירה (ברצלונה המקומית).

התקפה: פליפה סאוסידיו (אל גז'ירה, איחוד האמירויות המאוחדות). מחליף בולט: ג'אמיין איובי (טיחואנה, מקסיקו).

כדאי לשים לב לקפטן הנבחרת, והכוכב היחיד שלה, אנטוניו ולנסיה. הקיצוני הימני ידוע עקב מהירותו ובעיטות הקרנות, תרם העונה 4 שערים ו-5 בישולים ליונייטד ב-33 הופעות, וצפוי להחזיק את האקוודורים בחיים במהלך הטורניר.

ניתוח מקצועי: מלבד ולנסיה, נקודת החוזק המרכזית של אקוודור היא רוארה. כמו היטצפלד, יש לו ניסיון באימון בטורנירים אלו, והוא ידוע כמאמן נבחרות מוכשר בדרום אמריקה (אימן את קולומביה הצעירה, הבוגרת, והונדורס). העבר באימון הונדורס יתרום לו בהכנה למשחק נגדם בשלב הבתים. ההגנה האקוודורית חזקה, וספגה 16 שערים ב-16 משחקים במוקדמות המונדיאל (הכי מעט, לאחר ארגנטינה וקולומביה).

נקודת החולשה המרכזית של אקוודור היא שאר הנבחרת. מלבד ההגנה ו-ולנסיה, הנבחרת האקוודורית חלשה במיוחד, וכוללת בעיקר נציגים מהליגה המקומית (חלשה בהשוואה לשאר הליגות בדרום אמריקה), וזה צפוי למנוע ממנה להעלות שלב, לאור פערי האיכות מהשחקנים השוויצרים והצרפתים.

תחזית: אקוודור תשחק טוב, אבל תשאר עם המחמאות, והמקום השלישי המכובד.

*

הונדורס

כינוי: לה H (הונדורס).

תהילת העבר: 3 השתתפויות במונדיאל (הדחה לפני העלייה ב-1970 מול אל סלבדור, מה שהתחיל מלחמת הכדורגל), 15 השתתפויות באליפות קונקאף, זכייה ב-1981.

מאמן: לואיס סוארז, מונדיאל שני כמאמן.

מי ומי:

שוער: נואל ואלדס (אולימפיה, הונדורס).

הגנה: מיינור פיגורה (האל סיטי), חואן קרלוס גארסיה (וויגן), ויקטור ברננדז (סאן חוזה, ארה"ב), אימליו איזגוור (סלטיק). מחליף: אוסמן צ'אבז, קינגדו ג'ואון.

קישור: וילסון פאליוס (סטוק סיטי), אוסקר גרסיה (יוסטון דינמו), רוג'ר אספינוזה (וויגאן אתלטיק), ג'ורג' קלרוס (מוטגאוה, הונדורס). מחליף בולט: מרווין צ'אבס (שיבאס USA, ארצות הברית)

התקפה: קרלו קוסטי (ריאל אספניה, הונדורס), ג'רי בנגסטון (ניו אינגלנד רבולושין, ארה"ב). מחליף בולט: רוני מרטינז (ריאל סוסיאדד, הונדורס).

כדאי לשים לב לבנגסטון, המבקיע המצטיין של הונדורס, שהכניס 9 שערים ב-16 משחקים במוקדמות קונקאף. נכון שזה נגד נבחרות חלשות ממרכז אמריקה, אבל עדיין, נתון כזה לא הולך ברגל. בנגסטון וקוסטי מהווים התקפה חזקה מאוד, שעליה מפורט בפסקה הבאה.

ניתוח מקצועי-ואכן, נקודת החוזק המרכזית של הונדורס הנה ההתקפה. בקמפיין המוקדמות למונדיאל הקבוצה הבקיעה 25 שערים (ראוי לכתוב כי 8 מתוכם באו ממשחק אחד, נגד קנדה), וההתקפה הזאת צפויה להביא להם נקודות במונדיאל, אך הם תלויים בעיקר בהגנה ובקישור, וכאן באה לידי ביטוי נקודת החולשה המרכזית של הונדורס-ההגנה והשוער. למרות העובדה כי 60% מההגנה משחקת באי הבריטי, ההגנה ההונדורסית על הפנים. בשורה התחתונה, אם חטפת 4 שערים מנבחרת ישראל, ההגנה שלך לא משהו.

תחזית: הונדורס תסיים את המונדיאל ללא נקודות.

*

דירוג סופי של הבית:

1.צרפת, 9 נקודות.

2.שוויץ, 6 נקודות.

3.אקוודור, 3 נקודות.

4.הונדורס, 0 נקודות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. רועי תודה רבה .
    איני חולק עליך במהות אבל יהיה קצת יותר צמוד.
    בנוסף נראה לי ששוויץ תרשים יותר מהמצופה .
    אמנם יהיה לה קשה להשיג יותר משמינית הגמר כי עדיין היא נחותה מצרפת וארגנטינה אבל מדובר בנבחרת לא רעה בכלל עם ניסיון לא מועט .
    הנבחרת מתבססת על שחקני ברזל שבשנים האחרונות הרשימו בקמפיינים האירופאים וכן על שלישייה מנאפולי מגן ימני מיובנטוס ושחקנים נוספים מהליגה הגרמנית .בקישור יש להם את שקאירי הצעיר המוכשר ממינכן . כמדומני שגם שטולאר

  2. לדעתי אתה ממעיט משחקני מרכז השדה של צרפת, מטוואדי ולבאונה שחקנים מצוינים.
    שווה איזכור גם גריזמן שפרח העונה בליגה הספרדית.
    תודה רבה על הפריויו.
    ) לדעתי צרפת בוסניה 50-50)

  3. עכשיו בלי ריברי זה הזמן של בנזמה לממש את הפוטנציאל העצום שהראה בימי ליון, להפוך למנהיג של הנבחרת הזו (החלטה נכונה מאוד לא לזמן את נאסרי ושאר הדיוות), ולתת טורניר גדול.

    הם קיבלו בית נוח ואכן אמורים להעפיל בקלות מהמקום הראשון, אבל לך תדע עם שוויץ…

  4. אני סקרן מהו הכינוי של נבחרת ישראל בכדורגל, מעולם לא שמעתי שיש לנו כזה, ולמי שתוהה: לא, "הנפלים" הוא לא הכינוי הרשמי.

    1. יש ״אלופי העולם במשחקי ידידות ״
      אם תרצה לתמצת ״ הלוזרים ״
      בנוסף אפשר לקיים כאן תחרות זה נראה לי נחמד .
      אני מציע את ״ התרצנים״ ( מתרצי התירוצים ).

    1. מסכים גם.

      התרגלנו לאליפויות באירופה / אסיה, בהן הנבחרות האירופאיות הצליחו מאוד באופן יחסי. הפעם זה צפוי להשתנות, לטובת האמריקאיות.

      (אצלי בבראקט אקוואדור עולה)

  5. מנחם ורועי, הכנתי יומן גביע לנבחרת צרפת. אשמח שתעברו עליו ותפרסמו אם תרצו. אני פשוט אסתבך עם לשים תמונה. אפשר לשלוח לאחד מכם.
    המשך ערב נפלא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט