רשמי מולינ(מסי)נדיאל 2022 – מולי

היה זה הטוב שבמשחקים, היה זה האכזרי שבמשחקים; היה זה עידן הכיבושים, היה זה עידן ההחמצות; היה זה תור התקווה, היה זה תור הייאוש; היו אלה ימים של אור שעלה, היו אלה ימים שנסתיימו באפלה; היה זה אביב התקווה, היה זה חורפו של ייאוש; לחלקם הכול הפך לאפשרי, לאחרים זה כבר לעולם לא יהיה אפשרי…

(פרפראזה על תחילת הרומן "בין שתי ערים" מאת צ'רלס דיקנס.

ובסוף בסוף בסוף, אחרי עשרים ומאה דקות, לא כולל תוספות ועוד עשר בעיטות חורצות גורל, קבוצה אחת ובראשה הטוב בעולם הצליחה, בשיניים, לנצח את הקבוצה שהיתה עד כה הטובה בעולם ובתוכה השחקן שיהיה מן הסתם הטוב בעולם.

יש משהו עצוב בלהיות טוב ולהפסיד, אבל יש משהו טוב יותר בלהיות טוב ולהצליח, והיום, ברוב המשחק ארגנטינה היתה טובה יותר. צרפת – כך חשתי – התחילה לשחק "על באמת" רק בדקה השבעים, ותוך דקותיים כבשה זוג שערים שהשווה את התוצאה.

גם בהארכה זה היה כך, ארגנטינה כבשה בחלק הראשון, צרפת השוותה לקראת סוף ההארכה.

מסי על רקע דגל ארגנטינה

והסוף, הסוף היה טוב לארגנטינה ששחקניה זכו גם בשחקן הצעיר של המונדיאל, שוער המונדיאל והשחקן הטוב בעולם – מסי כמובן. והסוף היה פחות טוב לאמבפה שזכה אמנם בנעל הזהב של הכובש המצטיין, אבל האכזבה שלו מכך ששלושה שערים שלו במשחק ואחד בפנדלים לא הספיקו לשחזר את הזכייה. איך אמרנו בהתחלה?

היה זה הטוב שבמשחקים, היה זה האכזרי שבמשחקים; היה זה עידן הכיבושים, היה זה עידן ההחמצות; היה זה תור התקווה, היה זה תור הייאוש; היו אלה ימים של אור שעלה, היו אלה ימים שנסתיימו באפלה; היה זה אביב התקווה, היה זה חורפו של ייאוש; לחלקם הכול הפך לאפשרי, לאחרים זה כבר לעולם לא יהיה אפשרי…

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 46 תגובות

    1. רחוק מלהיות הגדול מכולם . היה מתח, אבל הרבה פחות רמה.
      הגדולים מכולם הם הניצחון של גרמניה על הונגריה ב-1954 , הניצחון של ברזיל על איטליה ב-1970 והניצחון של איטליה על גרמניה ב-1982 .

  1. בס"ד
    תודה רבה מולי.
    ממש מרומם רוח, ולמרות הזכיה של ארגנטינה,
    הטורניר הזה מציין את חילופי הדורות.

  2. מונדיאל שנולד בחטא- נגמר בחטא.
    6 פנדלים- עוד יגיעו לזה בעוד כמה שנים.
    אלו שמשלמים את המשכורת של מסי מארחים מונדיאל 🤔.

    ולא שאני חושב שארגנטינה היו צריכים את העזרה הזו- אבל חברים פנדל בחצי גמר או בגמר לא היה.

    במצב הפוך- היו רצים לואר…

    1. מסכים שהמונדיאל נולד בחטא.. היה אפשר כנראה להתנהל בצורה אחרת.
      אותם מארחים הם גם אלה שמשלמים את המשכורת של אמבפה. ושל ניימאר ועוד כמה כאלה שהיה להם סיכוי לא רע להגיע לגמר.. בסוף כסף זה המניע סביב הכדורגל.

  3. זוכה לא ראויה שהייתה אמורה לעוף כבר ברבע הגמר מול הולנד.
    עד שמסי קיבל את תואר שחקן הטורניר עוד היו לי ספקות אבל אחרי זה זה כבר היה ברור.
    איך הגיוני ששחקן שהבקיע את רוב השירים שלו בפנדלים שהוא לא השיג מקבל את התואר על חשבון שחקן שהבקיע שמונה שערים רק עם שתי פנדלים במיוחד אחרי משחק מדהים בגמר.

      1. למה עוד כמה שנים? יש בנטפליקס סרט תעודה על פיפא והשחיתות של המונדיאל. הסירחון כל כך גדול שהייתי צריך להזמין חברת ניקוי להפיג את הריחות שנדבקו בקירות

        1. הם מנסים לטעון שהם היטו/קבעו תוצאות משחקים וסידרו גמר ארגנטינה צרפת וזכיה של ארגנטינה כי מסי

          1. ראיתי את נבחרת קטאר מקבלת פנדל על כלום. ראיתי איך הסעודים והמרוקאים משחקים קשוח בלי שהשופטים עשו יותר מידי. ראיתי את המשחק מול מקסיקו שהשאיר אותי עם פה פתוח.
            מחצי הגמר הם קיבלו פנדל מוקדם שזה א' ב' להרוס תוכנית משחק של מאמן.
            את הנטייה לארגנטינה לא רק אני אומר, זה בחדשות הראשיות.

            ואם פיפא כארגון לקח שוחד בשביל לאשר את קטאר רוסיה מאיים בכרטיסים צהובים על פעילי זכויות אדם. למה שמשבץ השופטים מפיפא לא ישבץ שופטים יותר פתוחים למשחקים מסויימים, או יותר גרוע, יבקש מהם החלטות מסויימות.
            אם ראש הארגון מוכן לקחת שוחד אז למה שנחשוב שאחרים בארגון לא?

            1. חחחחחחח מה אתה מנסה להתווכח איתו הוא טוען שבשנות ה50 שרקו כמו היום בWWE 🙂 יש לו אפילו סטט ש"מוכיח" את זה.
              תמים מי שחושב שבספורט אין הטיות של משחקים ושהכל "טהור" חחח אפילו הילד שלי מבין כבר

              השופט אתמול היה צריך להוציא 6 צהובים לשחקני ארגנטינה כולל 3 על משיכות חולצה מאחור. פנדל ברור שבעטו לטוראם ברגל לא נשרק, פנדל אוויר מוחלט שהרגל שמאל של די מריה בעטה ברגל ימין של עצמו נשרק.

              כולם בנו על WAAW של מסי מתחילת הטורניר.

              שלא נדבר על נבחרת מרוקו חחחחח איפשר להם להיכנס ברגליים חופשי

            2. וואלה הגבתי לתוג. בזבוז זמן מוחלט.

            3. שמעון, זה שתחזור על "פנדל ברור על תוראם" אלף פעם לא יעשה את זה נכון. הוא השהה את הרגל כמו בשיעור מבוא להתחזות א' של איתי שכטר עד שהיא בעטה לבלם ברגל, לא הפוך

            4. פשש, סוואגי ש, זה היה אשקושט ברמות הגבוהות ביותר. אני צריך ללמוד שאין טעם להסביר לך כלום כי כמו שאתה יודע לדמיין לראות רק מה שאתה רוצה בלי קשר למה שהתרחש, אתה גם מדמיין לקרוא מה שאתה רוצה בלי קשר למה שנכתב.

        2. רוצה להאמין שהמשחקים עצמם לפחות לא היו מוטים/ נוטה להיות תמים לגבי זה/תשאירו לי משהו בריא בספורט של ימינו. לגבי כל הליך הבחירה והארגון של המונדיאל הזה קטאר אומנם כנראה שיא השחיתות (למי בעולם המערבי "הנאור" והאמיד אכפת מזכויות אדם וכמה אלפי פועלים אסייאתים שמועסקים בתת תנאים ומשלמים בחייהם?) אבל פיפ"א כבר המון שנים ארגון רקוב ומושחת..

    1. איףףף, עוד אחד?
      מה לעזאזל הולנד עשו שהיו ראויים לעבור לרבע גמר? נבחרת משמימה שבוטלה לגמרי על ידי ארגנטינה ליותר מ-70 דקות, חילופים נכונים וטקטיקת משחק גובה הצליחו להוביל אותם לשוויון, ואז שוב נעלמו בהארכה ובמזל הצליחו לגרור את זה לפנדלים. איף, דיי כבר לחפור על הנבחרת המשמימה והאפורה הזאת, שבכלל חבל שניצחו בשמינית את ארה״ב.

  4. ולגבי מה שכתוב על זה שצרפת שיחקה טוב רק מהדקה השבעים, מהגול השני היא העלתה הילוך ואחרי המחצית שלטה לחלוטין במשחק

  5. תודה מולי.
    היו לאורך הטורניר טעויות שיפוט, וכמה מהן גם לטובת ארגנטינה, אבל גם לרעת ארגנטינה ולטובת נבחרות אחרות. בלי שום קשר, ארגנטינה שיחקה טוב מיריבתה בכל אחד ממשחקיה בטורניר, והיא ראויה לזכות.

  6. עכברי כדורגל למיניהם – האם יש סטטיסטיקה של כמות כניסות לרחבה? כי לדעתי היתרון של הארגנטינאים, ומה שגם הוביל לכמות הפנדלים הגבוהה לזכותם, היא שהם פשוט הצליחו להיכנס הרבה לרחבות היריבה. יותר כניסות לרחבה = פוטנציאל ליותר פנדלים לזכותך.

  7. ואם להתייחס נטו לכדורגל למשחק הגמר.. כיליד שנות ה-80 זוכר ממש מונדיאלים מאז 94 וזה בלי ספק הגמר הכי גדול שראיתי וכנראה גם משחק המונדיאל הגדול שראיתי.
    בתור צופה ניטראלי זו הייתה חוויה חד פעמית (כי ככה זה שאוהדים את אנגליה, גמר מונדיאל עם הנבחרת שלך לא רואים)

    1. מסכים בהחלט שאם משווים מ-94 ואפילו מ-90, ועד היום – זה היה הגמר הכי מהנה לצפייה. אהבתי במיוחד שבהארכה 2 הנבחרות הלכו על הכרעה ולא התפשרו על דו-קרב פנדלים. אפילו על חשבון זה שהעורף נותר חשוף גם בשוויון 3-3!! ההצלה הגדולה של מרטינז בצד אחד, ובצד השני ליאטו מרטינז שקיבל כדור נהדר לרחבה הצרפתית אבל הביא נגיחה דרדלה.. 2 התקפות במצב שעוד רגע המשחק נגמר, ובכל זאת כל נבחרת הלכה all in. כיף אמיתי.

        1. זה של 70 היה קונצרט במעמד צד אחד, ולו בשל כך לא יוכל להיות טוב מזה הנוכחי. לדעתי המשחק הטוב ביותר ב 70 היה ברזיל אנגליה, עם בעיטת העונשין האגדית של פלה לחור בחומה של ז'אוז'יניו.

          1. גמר נמדד ברמה שלו , ולא רק במתח.
            ואם מדברים על מכסיקו 70, המשחק האדיר ביותר בטורניר היה חצי הגמר בו גברה איטליה על גרמניה 4:3 בהארכה.

            הגול של פלה ב-1:0 על אנגליה לא היה מבעיטת עונשין , אלא ממהלך שדה .

  8. תודה מולי.
    זה היה גמר מהאגדות, מותח בכל חלק שלו. חבל שהצרפתים התחילו קצת לאט ונתנו לארגנטינאים לתת את הטון, כי בסה"כ צרפת מעט יותר טובה.
    כיף לארגנטינאים, ניצחון כזה קשה מול יריבה כל כך טובה הוא מתוק כפליים.

  9. מולי תודה על הפינה הזו שליוותה את המונדיאל מהזווית הקצת אחרת שלך שתמיד כיף לשמוע אותה ומהנה לקרוא אותה. אין כותבים כמוך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט