ארגנטינה נגד קרואטיה בחצי גמר המונדיאל – בלוג חי / צפריר אוזדובה ועמיחי קטן

21:00 ארגנטינה – קרואטיה:

הצד של ארגנטינה – צפריר:

חצי גמר המונדיאל הראשון מגיע ואיתו המפגש הפיקנטי בין ארגנטינה לקרואטיה. למעשה זהו שחזור של מפגש משלב הבתים במונדיאל הקודם אז קרואטיה ניצחה 3-0 את הנבחרת המרוסקת של חורחה סמפאולי שבחר בווילי קבז'רו להרכב במקומו של שוער ריבר פרנקו ארמני ובכך התעלם מהלחץ התקשורתי. הבעיה שקבז'רו איבד כדור ברחבה קרואטיה כבשה וכך החלה ההתפרקות הארגנטינאית במשחק. המונדיאל הקודם היה אסון מבחינת ארגנטינה אך היה לה גם חוסר מזל. מתוך ארבעת מפגשיה בטורניר הספיקה לפגוש את שני הפינליסטיות של הטורניר.

מאז הטורניר ההוא סמפאולי הלך ועוזרו ליאונל סקלוני נשאר כמאמן זמני. פתיחתו הייתה נוראית אך אט אט הנבחרת החלה להשתפר וסקלוני החל לקדם שחקנים שמעולם לא שיחקו בנבחרת לפני כמו רודריגו דה פול ונאוהל מולינה שניהם שיחקו בעבר באודינזה ועכשיו הם ביחד באתלטיקו מדריד. גם חוליאן אלברז ואנסו פרננדז הגיעו דרכו לנבחרת שניהם שחקני ריבר בעבר. זה למעשה הדבר בגדול ביותר בסקלוני הוא נותן לשחקנים שהכי בכושר לשחק ולא מפחד לעשות שינויים כמו להוציא את לאוטרו שהצטיין בקופה אמריקה לפני שנה ועכשיו עבר לספסל.

אז ארגנטינה מגיעה למשחק אחרי ניצחון ברבע על הולנד בפנדלים. היא הוליכה 2-0 וזה נגמר 2-2 בתום 90 דק' המשחק היה סוער ועצבני והסתיים עם 11 כרטיסים צהובים ואדום. שחקני הולנד קפצו על פארדס אחרי שהוא בעט לעבר הספסל של הולנד כדור בכוונה או לא ומאותו רגע המשחק התלקח. בפנדלים הגיעה טענה של שחקני ארגנטינה שהשחקנים ההולנדים הקניטו אותם ולאחר המשחק החלו עימותים בין השחקנים ומסי שלא נרגע הגיע לעמדת הראיונות רותח כמו שמעולם לא ראינו אותו והוא שיחרר לעבר החלוץ ההולנדי כובש הצמד ווט ווגהורסט "מה אתה מסתכל, טמבל?"

אז הדבר הלך ויראלי בארגנטינה וכבר נמכרים חולצות עם הכיתוב הזה כי אם בכל העולם אהבו את התדמית של הילד הטוב של מסי בארגנטינה מאוד אהבו את הגרסה הזאת של מסי הילד הרע כי זה מבחינתם מה שהיה חסר לו כדי להפוך לגדול כמו דייגו ולהביא את התואר.

אז מה נראה מארגנטינה היום? הנתון המעודד מבחינת ארגנטינה הוא שהיא מעולם לא הפסידה בחצי הגמר. כל פעם שהגיע לשלב הזה היא גם הגיעה לגמר. לפי הפרסומים ב "אולה" הארגנטיני די מאריה ודה פול כשירים במאת האחוזים. בתחילה דובר על התלבטות של סקלוני בין 4 בהגנה לבין 5 כמו נגד הולנד הרכב שבו ליסנדרו מרטינז פותח על חשבון די מאריה אבל היום פורסם שאלו יהיו ה 11 בהרכב (אקוניה ומונטיאל מוצהבים) במערך 4-4-2

בשער: דיבו מרטינז

בהגנה: מולינה, רומרו, אוטמנדי, טאגליאפיקו

קישור: די מאריה, דה פול, אנזו פרננדז, אלכסיס מאקליסטר

התקפה: מסי, חוליאן אלברז

הצד של קרואטיה – עמיחי:

קרואטיה עברו את שלב הבתים של המונדיאל 3 פעמים בסך הכל – 1998, 2018 ו-2022, אך בכל המקרים הם גם העפילו לחצי הגמר. מעניין לציין שב-2 המקרים הקודמים קרואטיה פגשו את ארגנטינה בשלב הבתים, ושתיהן עלו לשמינית הגמר באותם מקרים, כשאלו היו שני המפגשים הקודמים היחידים בין הנבחרות במונדיאלים מאז עצמאות קרואטיה.

במונדיאל 1998, המצטיין של הנבחרת הקרואטית היה החלוץ דאבור שאקור, ששיחק אז בריאל מדריד, ובמונדיאל הוא היה מלך השערים של הטורניר עם 6 מתוך ה-11 של קרואטיה. לעומת זאת, מאז 1998 הם לא ניצחו אף מפגש נוקאאוט ב-90 דקות, כשבמונדיאל הקודם הם גברו על דנמרק ורוסיה בפנדלים ועל אנגליה בהארכה, ואילו במונדיאל הנוכחי הם גברו בינתיים על יפן וברזיל בפנדלים, ומי שמוביל את הנבחרת בשנים האחרונות הוא בעיקר לוקה מודריץ', כשהמכנה המשותף הוא ריאל מדריד.

במונדיאל הנוכחי, קרואטיה סיימו את 90 הדקות ללא שערים ב-3 מתוך 5 המשחקים שלהם, ובסך הכל סיימו 2 משחקים בשוויון 0 ואת שני מפגשי הנוקאאוט בשוויון 1 לפני הפנדלים. נתון מעניין עוד יותר, שאולי אומר לא מעט על תכנית המשחק של קרואטיה, הוא העובדה שהקרואטים לא כבשו ראשונים באף אחד מהמשחקים – 2 משחקי 0-0 נגד מרוקו ובלגיה כאמור, 1-1 ופנדלים אחרי פיגור 1- 0 נגד יפן וברזיל, וגם הניצחון 4- 1 על קנדה הגיע אחרי פיגור מוקדם של הקרואטים.

למעשה, גם במונדיאל הקודם היריבה של קרואטיה הייתה זו שכבשה ראשונה בכל אחד ממפגשי הנוקאאוט, כשזה נכון גם לדנמרק, גם לרוסיה, גם לאנגליה וגם לצרפת, אבל אז הקרואטים ניצחו 2- 0 את ניגריה ו-3- 0 את ארגנטינה, וגם בניצחון 2- 1 על איסלנד הם היו אלה שכבשו ראשונים.

במבט כללי:

שתי הנבחרות נפגשו פעמיים במונדיאלים קודמים, בשלב הבתים של 1998 ו-2018, כאשר במקרה הראשון ארגנטינה ניצחו 1- 0, ואילו במונדיאל הקודם קרואטיה ניצחו 3- 0. בכל אחד מהמקרים המנצחת זכתה בראשות הבית, אבל בשני המקרים קרואטיה הגיעו יותר רחוק מארגנטינה בטורניר.

נקודה מעניינת היא שקרואטיה לא היו אלה שכבשו ראשונים באף אחד מהמשחקים שלהם, ואילו ארגנטינה כבשו ראשונים בכל אחד מ-5 המשחקים הקודמים שלהם. בכיוון ההפוך, אפשר לומר שקרואטיה ספגו רק שער אחד לכל היותר בכל משחק, ובכל משחק שבו הם ספגו הם גם כבשו, ואילו ארגנטינה פתחו טוב את המשחקים, אך בכל אחד שבו הם גם ספגו המומנטום אבד להם, כלומר, הם לא כבשו אף שער אחרי שהם ספגו באותו משחק.

נתון הזה אפשר להוסיף נתון נוסף – מסי הוא סגנו של אמבפה במרוץ למלך השערים כרגע, יחד עם אוליבייה ז'ירו הצרפתי, ויש לו גם 2 בישולים, כלומר הוא אחראי על 6 מתוך 9 השערים של ארגנטינה בטורניר. מתוכם, הוא כבש את השער היחיד נגד ערב הסעודית ואת השער הראשון נגד מקסיקו ואוסטרליה, ואילו נגד הולנד הוא בישל את השער הראשון. כלומר, למעט המשחק הפחות טוב שלו נגד פולין, מסי היה זה שדאג לפרוץ את הסכר בכל אחד מהמקרים.

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. תודה עוד נקודה מעניינת היא הפנדלים
    קרואטיה 4/4 משני הטורנירים האחרונים
    ב 2018 הדיחה את דנמרק בשמינית ורוסיה ברבע
    ב 2022 היא הדיחה את יפן בשמינית וברזיל ברבע
    אבל גם ארגנטינה מבריקה בתחום עם 5/6 בסה"כ
    ההפסד היחידי לגרמניה ברבע גמר 2006
    ב 1990 הם ניצחו את יוגוסלביה ברבע ואיטליה בחצי
    ב 1998 הם הדיחו את האנגלים בשמינית
    ב 2014 הם הדיחו את הולנד בחצי
    ב 2022 הם הדיחו את הולנד ברבע
    קרואטיה וארגנטינה הם היחידות גם לנצח 2 קרבות (ועוד ברצף) בטורניר אחד
    מפגשי חברים
    1 מרסלו בורזוביץ הקרואטי של אינטר מול לאוטרו מרטינס
    2 איוואן פרישיץ הקיצוני של טוטנהאם מול הבלם הארגנטינאי כריסטיאן רומרו

    1. אבא של הכוכבית. הם לא מנצחות רק עושות תיקו, הורסות את המשחק. מונדיאל שעבר בגלל הבונקרים שלהם הקטן בקישור קיבל שחקן השנה למרות שההישגים שלו לא דיגדגו את אלה של מסי ורונלדו.

    2. כמעט אין טורניר גדול ללא איזו כוכבית
      82 איטליה העפילה שלב רק בגלל שער זכות עודף על קמרון
      86 ארגנטינה עברה ברבע את אנגליה רק בגלל שער היד של דייגו
      90 גרמניה עברה דו קרב פנדלים בחצי גמר מול אנגליה וקיבלה פנדל שלא היה בגמר
      94 ברזיל מנצחת את איטליה רק מהנקודה
      98 צרפת עוברת ברבע בפנדלים בלבד היא גם הייתה ביתית
      06 איטליה מנצחת מהנקודה בגמר

  2. קרואטיה ומרוקו שתי קבוצות בונקריסטיות מגעילות לצפיה, הלוואי ושתיהן יפסידו ולא נצטרך לסבול אותן גם בגמר.

  3. שחקני ההרכב של קרואטיה שיחקו כ 70 דק יותר מזה של ארגנטינה
    עשויה להיות לכך השפעה בטח אם המשחק יגיע להארכה
    בנוסף הכלים בספסל הארגנטינאי רבים יותר
    וכוללים את דה מריה לאטורו ודיאבלה האחרון טרם שיחק בטורניר.

  4. חשוב לציין שלמרות שמסי קיבל צהוב ברבע הגמר
    הרי אחרי השלב הצהובים מתאפסים
    ולכן נמחקים בחצי הגמר
    רק מי שיקבל אדום לא ישחק בגמר
    ככה שאין חשש למקרה מיכאל באלאק

  5. שפיגלר הרס את המונדיאל מלהג במקום לשדר המשחק בכלל לא מעניין אותו מדבר על הכל חוץ ממהלכי המשחק חייבים לעשות עצומה כדי להעיף אותו. תביעה ייצוגית על הרס החוויה

  6. משחק שישי של ארגנטינה
    פעם שישית שהיא כובשת ראשונה
    משחק 4 של קרואטיה
    שבו נכבשים שערים
    תמיד היא ספגה ראשונה אך אף פעם לא הפסידה

  7. מסי קצת הפך להיות לוקה דונצ'יץ'.
    כל הזמן נופל, מתבכיין, גוער בשופט. מתגרה במאמן היריבה (לצד תפוקה יוצאת מן הכלל).
    זה מעיד על הלחץ הגדול בו הוא נמצא

    1. ממש ככה.
      אבל לפחות ארגנטינה זכו לפיי-בק כפול – גם עבור כבוד היבשת, וגם תיקון על ההפסד 0-3 בבתים ב-2018.
      רונאלדיניו לא סתם מחה שם כפיים בגול השני, אני בטוח שהרבה ברזילאים בסתר ליבם מפרגנים לארגנטינה ואיחלו להדחה של קרואטיה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט