You are currently viewing סיפורי פילדלפיה – על נבואה ואהבה ישנה / הגולש אביאל וויליאמס

סיפורי פילדלפיה – על נבואה ואהבה ישנה / הגולש אביאל וויליאמס

בשירו "האהבה הישנה" הצליח שלמה ארצי לתמצת אמת ברורה למשפט פשוט "הנביאים כבר מתו, ואין מי שינבא לי", הסדרה המטורפת שקיבלנו מוכיחה את הדברים: מה שחשבנו שאנחנו יודעים – אנחנו לא יודעים. רוב מה שציפינו שיקרה, בזמן אמת, בעצם קורה הפוך.

למעשה, אפשר להגיד שהקשר בין הסדרה הזו לנבואה מסתכם בשמות הסנטרים ג'ואל (יואל) אמביד ואיזיאה (ישעיה) הרטנשטיין. טוב, ואולי גם לתוצאה הסופית, אותה אהבה ישנה שברחה לי.

 זה קרה גם בפרקים הקודמים: פילי הובילה את משחק 2, והיינו בטוחים שהיא אוטוטו גונבת את יתרון הביתיות מהניקס. אבל הניקס ברצף בלתי אפשרי חוזרים ומנצחים את המשחק. כולם בטוחים שזה גמור, אבל פילי מנצחת את משחק 3 ומחזירה את התקווה, רק כדי להפסיד משחק בית, והניקס כבר ב-3-1.

פיגור 3-1 זה משהו שלא חוזרים ממנו, בעיקר כשהמאמן היריב הוא ת'יבודו ולא דוק ריברס. הניקס מובילים בבטחה במשחק 5, במדיסון, ביום רע מאוד של אמביד. כולם כבר מסכמים את הסדרה ומספידים את הפרוסס, עד שמגיע אחד, טייריס מקסי ובחצי דקה קסומה כופה הארכה, ובהמשך מוביל את פילי לניצחון חוץ.

הלאה, לאור הניצחון של פילי שמחזירה את הסדרה הביתה, אנחנו מניחים שיש לה סיכוי טוב לנצח את משחק 6. ובטח מקסי יתן עוד תצוגה מעולה, אחרי ההתעלות שלו. אבל מקסי לא מגיע לתחילת המשחק. איתו גם רוב הסיקסרס. הניקס מתחילים בבליץ של 33-11 תוך פחות מ-10 דקות.

 לפילי "אין ספסל" אז מנבאים שאין לה סיכוי לחזור מזה. ואז באטום ופיין מצליחים לנגוס קצת ביתרון, והקבוצות יורדות ביתרון 14 לניקס. בהמשך באדי עולה למשחק. מה הוא כבר יכול לתרום? כמובן שאנחנו שוב מתבדים, ובאדי נותן רבע שני לפנתיאון עם 17 נקודות (כולל 5 שלשות).

פילי סוגרת את ההפרש כולו ויורדת למחצית ביתרון 54-51. על הדרך היו גם כמה דברים צפויים. ברונסון מצוין. סוחט עבירות בלי סוף ופוגע כשצריך. הרטנשטיין שולט בריבאונד. הארט נלחם בלי לעצור לרגע.

ממשיכים למחצית השנייה. פילי כבר עולה ליתרון 10, והנה, זה נראה שהיא פותחת יתרון משמעותי ורצה קדימה לניצחון. אבל הניקס כמובן חוזרים עם מהלכים גדולים של ברנסון, הרטנשטיין ואננובי, כמו גם מלחמה של הארט, בנוהל.

המומנטום עובר מצד לצד וכל פעם שאנחנו חושבים שהבנו את הסיפור ואנחנו יודעים לנבא את סיום העלילה, ההפך הוא שקורה. כמובן שהספדנו את אמביד, ותכננו טרייד עליו, רק בשביל לקבל ממנו שלושה רבעים מעולים עם 33 נק' (באחוזים מצויינים) ו-12 ריבאונדים.

הרבע השלישי מסתיים בשוויון. באמת שכבר אי אפשר לנבא מה יקרה. הרבע הרביעי ממשיך במלחמה. הספסל של הסיקסרס (שכאמור לא ידענו שקיים) מחזיק אותה בחיים עם מהלכים גדולים של באטום והילד, בדרך ל-42 נקודות של הספסל סה"כ.

 בשוויון 95 ברונסון לוקח את המשחק על עצמו. הניקס כבר בפער של 8 וזה נראה גמור לגמרי. אמביד לא פוגע (זה כן היה קצת צפוי), אבל הסיקסרס מצמצמים בכל זאת. ברונסון סוחט עבירה אבל מחטיא עונשין. מקסי עם מהלך גדול של סל ועבירה משווה את המשחק, 111-111, 35 שניות לסיום.

כל מה שניתן לנבא במצב כזה זה שהניקס ימצאו את הדרך לנצח. ברונסון או דונטה או הארט. הנבואה הפעם מתממשת. הארט קולע שלשה ושוב יתרון לניקס. הסיקסרס עוד השיגו כדור אחרון בפיגור 3 עם יכולת להשוות, למרות הכל, אבל לא מגיעים לזריקה טובה, הילד זורק שלשת התאבדות ומחטיא. המסע נגמר.

 הסדרה הוכיחה לנו שהדבר היחיד שאנחנו יודעים, זה שאנחנו לא יודעים כלום. הנביאים כבר מתו. אבל הנבואה התגשמה בדרך מפתיעה, מלאת תהפוכות. למרות הכל, Knicks in Six. אמביד שוב לא הגיע לרגעי ההכרעה. בחורי ווילאנובה שוב רצו את זה יותר, ולקחו את זה, בדרך לקלאסיקת ניינטיז מול אינדיאנה.

אז אולי הנביאים כבר מתו אבל בכל זאת ניתן לחזות את התוצאה? ולאן הולכים מכאן? האם יש לנו בכלל את היכולת לנבא מה הצעד הנכון הבא לקבוצה? או שנשרוף עכשיו עוד 10 שנים בניסיון לבחור את הדבר הגדול הבא ולהתאכזב? עוד יבוא הזמן לסכם את העונה המשוגעת הזאת, אני בטוח. בינתיים, "בשלט רחוק" אני מביט רחוק. תקוע בחליפת חיינו. חושב על האהבה הישנה, זאת שברחה לי.

Subscribe
Notify of
24 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
birdman
birdman
13 days ago

הנביאים כבר מתו ואין מי ש- נ.ב.א. לי.
נהניתי לקרוא, תודה. לא האמנתי שאמביד בתוספת טייריס מקסי יפסידו. או שהניקס הם הדבר האמיתי.

Aviel Williams
13 days ago
Reply to  birdman

תודה!
מאכזב מאוד אבל אנחנו בפילדלפיה רגילים להתאכזב ולשכנע את עצמנו מיד אחרי שבעונה הבאה יהיה טוב יותר.
אני מתנחם בזה שמאוד אהבתי את החבר'ה של ווילאנובה בשנים שלהם בקולג', ואם יש מישהו שיכול את בוסטון במזרח זה הם.

סגן יו"ר נטולי ההבנה העולמי
Editor
Reply to  birdman

סחתיין בירדמן על ההברקה הלשונית…וסחתיין לאביאל על פוסט סיכום סדרה מעולה

birdman
birdman
12 days ago

0.5+ 🙂

IDO
IDO
13 days ago

אני מלא חיים . הנבואה האחרונה שהוצאתי בסוף פלייאוף שעבר. קבעתי שפילי וגם בוסטון הטרנדים למטה וייפלו שלב אחד לעומת פלייאוף קודם. זה היה לפני עונת הטרנדים.

קבל עוד מהנבואה
בוסטון ייפלו בשלב הבא.
ומיניסוטה יגיעו לגמר מערב אבל זו התקרה שלהן.

ברמה המקצועית. בוא נדבר על מי שלא דיברת עליו. טוביאס האריס עשה משהו כמו אפס נקודות בשתי המשחקים האחרונים. הוא בזבז מקום של שחקן וזה כל מה שהסדרה הצמודה הזאת היתה צריכה.

trusttheprocess
trusttheprocess
13 days ago

בזבוז של מילים ומקום אחסון , חבל על הזמן שלך
טתה צאיך ללמוד שהאתר הזה כשמדברים על פילדלפיה לא צריך לאמר יותר מ:
טמביד,חלאה,יותר גרוע מהחמאס,פלופר פיפי קקי
זה תמצית החומר האנושי

IDO
IDO
13 days ago

Bro, they in your head.
Take it easy.
It's only sport

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

למה ככה הבעיות של פילי נידונו שנים פה בהרחבה אבל מה לעשות שהבעיה הכי גדולה היא אמביד?
הבעיות ידועות ומוכרות כמו גם התוצאות שיושגו בפלייאוף. שינו מסביב לאמביד את כולם ועדיין פילי לא מצליחה להתרומם….

Dor
Dor
12 days ago

+1. זה בעיקר מביך לכותבים

Smiley
Editor
13 days ago

הבעיה של פילי ממשיכה להיות הבריאות של אמביד. הם צריכים למצוא דרך להביא אותו בריא לפלייאוף.
גם סבלו מפציעות של שחקני הספסל שקיצרו להם את הרוטציה.
מקסי הוכיח שהוא יכול לסחוב בעונה הרגילה (עם אמביד), ועכשיו הם צריכים למצוא צלע שלישית כי האריס, בטח בסדרה הזו, הוכיח שאין על מי לסמוך.
השמועות אומרות שהם ילכו חזק על פול ג'ורג' ב-FA, שיכול להיות פתרון מדהים עבורם, למרות שלדעתי ג'ורג' ישאר בקליפרס כי זה נוח לו בגלל הבעיות בריאות של אימו.

PhillySpecial
Editor
12 days ago
Reply to  Smiley

מה יש לפילי לחפש עם פול ג'ורג'? שחקן גמור כבר לפחות חמש שנים שיביא בדיוק את מה שלא צריך בפילי, לוזריות והיעלמות בזמנים חשובים וכל זה במחיר מופקע.
אמביד עלוב וכל עוד הוא בפילי שום דבר לא ישתנה

asaf
12 days ago
Reply to  Smiley

אני חושב שבמקרה של אמביד זה יותר מרק להגיע בריא לפלייאוף שזה כמובן סופר חשוב, יש פה שאלה של יכולת להנהיג קבוצה כאשר הכסף על השולחן.

Smiley
Editor
12 days ago
Reply to  asaf

והוא צריך להיות בריא בשביל זה.
שוכחים איך הוא פתח את העונה כשהיה בריא. היה טוב יותר מעונת ה-MVP שלו.
אמביד הוא לא יוקיץ' ויש לו איכויות אחרות, ובסוםו של יום הוא שחקן גבוה שתלוי הרבה בגארדים סביבו שיתנו לו את הכדור ויורידו ממנו עומס.

Dor
Dor
12 days ago
Reply to  Smiley

מדברים שם גם על אינגראם עכשיו. בגדול פילי די נקייה מחוזים ויש לה מרווח תמרון גדול.הייתי משאיר את אוברה מלטון באטום הילד פיין וקובינגטון, מביא תחליף נורמלי להאריס וסופסוף גבוה מחליף סביר לאמביד

Berch
13 days ago

אהבתי
🙏

asaf
12 days ago

תודה. אהבתי ממש. נראה לי שקרב רגע ההכרעה בפילי בסוגיית אמביד והאם זה האיש שהם מאמינים שיכול להוביל אותם לניצחון כשהכסף על השולחן.

מנחם לס
Admin
12 days ago

תודה אביא ל, אך מנין השם 'ויליאמס'? הספסל של פילי (הילד, באטום ופיין) לא שותף מספיק. אוברה והאריס לא היו טובים מספיק, ודווקא אמביד היה טוב מאד במשחק הששי. אני מקווה שיישאר באותו ATTITUDE בנבחרת בפאריז. שמע, אביאל, אני אוהב א ת שפתך וצורת נהכתיבה שלך. אנא אל תתבייש והמשך לכתוב, ולא ר ק על פילדלפיה.

Aviel Williams
12 days ago
Reply to  מנחם לס

תודה רבה מנחם! מעריך.
לגבי השם – משפחה אמריקאית. אין קשר לשחקני ששיחקו בארץ כמו ארל או קני וויליאמס. במקור היו וויל במזרח אירופה אבל שינו בארה"ב כדי להיטמע באוכלוסיה.
אנסה לכתוב עוד – אני בגדול חושב שהיכולת שלי לתרום היא קודם כל בכתיבה על הקבוצה שאותה אני אוהד ומקדיש לה לא מעט זמן בקריאה והאזנה לנושאים שקשורים לה, אבל אם יהיו מחשבות מעניינות גם על נושאים נוספים שקשורים לליגה, לא אהסס.
שוב תודה!

Tomerg
Tomerg
12 days ago

גילוי נאות: אני אוהד פילדלפיה (התחלתי לראות נ.ב.א בתקופה של ד"ר ג'יי, ומאז אני משלם את המחיר).
אני חושב שפילי נמצאת במקום מצוין להיות קונטנדרית, ולדעתי יכולה לקחת אליפות ב- 3-4 שנים הקרובות (תקופת הפריים של אמביד ומקסי). לדעתי השנה הם עשו כמה צעדים בכיוון הנכון, והם צריכים להמשיך בכיוון הזה.
בחיים למדתי, שכדי להיות להיעשות עשיר צריך שלושה דברים: מאוד לרצות את זה, אומץ ונכונות לקחת סיכונים והרבה מזל. לדעתי כדי לקחת אליפות צריך את אותם מרכיבים. אז מה לדעתי חסר לפילי כדי לקחת אליפות, בהנחה שהם רוצים את זה ויהיה להם את מידת המזל הנדרשת:
1. צריך להיות בקבוצה כוכב שלישי שהוא שחקן טופ 30 בליגה, ושיודע לעשות את הרוב ברמה טובה ומשהו אחד ברמה עילית (הגנה או התקפה). זה יכול להיות שחקן ותיק כמו פול ג'ורג' או אולי דוראנט, שיוכל להימנע מעומס רב בעונה הרגילה ולהגיע טרי לפלייאוף, או איזה סקוטי בארנס או מישהו צעיר שלא מתאים לטיימליין של הקבוצה שלו. זו המשימה הראשית של הנהלת הקבוצה.
2. צריך לייצב את הסגל של שחקנים 4-8 ברוטציה. להחליט עם מי הולכים ולפתח ולדבוק בהם. השחקנים כבר נמצאים במועדון: דיאנטוני מלטון, אוברה, הילד, קמרון פיין, קובינגטון, באטום, פול ריד הם אחלה סגל. את טוביאס האריס הייתי משחרר או נותן לו מקום של שחקן 6-7 ברוטציה, בגדול להיות סקורר מהספסל. שחקנים מהסוג הזה צריכים שנתיים-שלוש תחת מאמן כדי למצות את הפוטנציאל שלהם ולבנות אצלם את הביטחון הנדרש כדי להיות שחקנים משלימים בסגל של אלופה. לא הבנתי למשל למה שחררו בשנה הבאה את מקדניאלס שנראה כמי שיש לו פוטנציאל להיות כמו אח שלו במינסוטה – פצצה של שחקן חמישייה כאופציה 4-5.
3. עבודת אימון – מכאן לדעתי זה רק עבודת אימון קלאסית נכונה (וכמובן המזל) – לבנות שיטת משחק בהגנה ובהתקפה, לתכנן עונה נכון מבחינת בנייה ומומנטום, הרבה עבודה מנטלית ועוד ועוד. נראה לי שנרס יכול להיות האיש.

ומילה אחרונה – אולי אמביד הוא לא מסוג השחקנים שיכולים לסחוב קבוצה לבד על הגב לאליפות, אבל זה לא אומר שאי אפשר לקחת איתו אליפות. שקיל אוניל שלקח 4 אליפויות, עשה את זה תמיד עם גארד סופר דופר דומיננטי. אז למשל אם מקסי ימשיך להתפתח ויביא פלייאוף ברמה של הפלייאוף של וייד ב- 2006 (סתם תרחיש קיצון לצורך הדוגמא), אמביד יוכל לקחת אליפות.

לסיכום – חסר לפילי קצת יותר מגרוש ללירה, אבל עם סבלנות, פעולות נכונות ומידת המזל הראויה, פילי יכולה לקחת אליפות לדעתי.

Aviel Williams
12 days ago
Reply to  Tomerg

תודה תומר, כיף מאוד לקרוא!
אשמח לשוחח על חלק מהנקודות בטוויטר, שם אני כותב לא מעט מחשבות על הקבוצה. פרסמתי לאחרונה גם שרשור ראשוני לגבי השחקנים בסגל – מי לדעתי צריך להישאר.
https://twitter.com/phillybuster76

Dor
Dor
12 days ago
Reply to  Tomerg

יפה תומר. את ריד ובמבה הייתי משחרר. תחשוב כמה הרטנשטיין יותר יעיל ממנו. פיין הילד מלטון (היה מאוד חסר) אוברה (שווה סכום גדול) באטום וקובינגטון להשאיר אם אפשר. אינגראם מבחינתי לפני ג׳ורג׳ ורק לא באטלר – זה נגמר רע בפעם הקודמת

trusttheprocess
trusttheprocess
12 days ago

אני חושב שלתת סכום ענק לפול גורג בן 34 זה טעות.
אני חושב שהמטרה העיקרית שלהם צריכה להיות. מרקנאן מיטב.
שיתנו לאיינג' את כל בחירות הדראפט שהוא רוצה 3 בחירות ועוד 2 סוופס אין בעיה, שיתנו לו גם את פול ריד שהוא החתים בקיץ.
מרקאנן שחקן מקס מבחינת יכולת אבל מרוויח רק 28 מליון לעונה וזה משאיר עוד 30 מליון לרול פליירס סבירים ביותר.
מרקאנן הוא גם מושלם ליד אמביד, הוא ריבאונדר מצוין, הוא קלעי שלשות מצוין שישאיר את הצבע לאמביד וכשאמביד פצוע או נח הוא ומקסי ביחד זה מספיק כח אש לא להתמוטט כמו שקרה השנה.

Dor
Dor
10 days ago

+1מרקנאן התאמה מעולה. המניה שלו קצת ירדה השנה וזה גם טוב, אבל עסקים עם איינג' לא נגמרים טוב

רפי
12 days ago

תודה אביאל
קודם כל להוריד את הכובע בפני טיבס וניו יורק – מגיע להם ושאפו גדול!
היתה סדרה מאוד מותחת ומעניינת אבל אני רוצה להבליט את הבדלי הגישות בין ניו יורק לפילדלפיה בגישה לעונת 23-24

פילי נלעו לסערת ג'יימס הארדן ודארל מורי שמר את הנכסים שלו לקיץ ולא בזבז אותם למימוש השנה, את הארדן החליף בבחירות ושחקנים משלימים מתוך כוונה להגיע עם כמה שיותר נכסים וגמישות לקיץ 24 ולבנות את פילדלפיה כקונטנדרית ומה שיקרה בעונת 23-24 זה בונוס.

לעומת מורי מנהלי ניו יורק הלכו ALL IN על העונה .
דוגמא ?
OG אנובי – לכולם היה ברור שהוא על המדף , טורונטו חיפשו נכסים בתמורה ופילדלפיה יכלו לתת עליו בחירות דראפט וחוזים נגמרים הרבה יותר מפתים ממה שקיבלה טורונטו מניו יורק אבל דארל מורי כיוון לקיץ 2024 עם הרבה מקום פנוי ( לדעתי טעות!!!) ובדצמבר הניקס הנחיתו את אנובי ואוצ'יווה תמורת קויקלי ובארט .
מה המאזן של הניקס ש- OG בהרכב? 23-3
OG עם הריבאונד וההגנה וההאסל שלו היה אחד ההבדלים הגדולים בסדרה , כולם מדברים על ברונסון אבל את משחק 4 ניצחו הניקס בפילדלפיה הרבה בגלל מהלכים מנצחים של OG ברבע הרביעי.
עוד דוגמא ?
להשאיר את טוביאס ולא לחתור לחלופה אמינה יותר כאופציה שלישית לאמביד ומקסי , (כמובן להעביר את האריס היה גורם למורי לזבזבז בחירות דראפט )
מה עשה טוביאס בסדרה? (להזיכרכם כביכול הוא אופציה 3 בהתקפה של פילי אחרי אמביד ומקסי )
משישה משחקים הוא קלע פחות מ-10 נקודות בחמישה מהם , ואף הגדיל ובמשחק ההדחה ה-6 בפילי קלע 0!!! נקודות (שחקן של 39 מ"ד לעונה !) – תראו מה דיויצ'נזו או ג'וש הארט תרמו בכל אחד מהמשחקים וזה ההבדל בין הקבוצות , אחרי מקסי ואמביד אין שום דבר שניתן לסמוך עליו .
מי צדק בסוף בגישה המנהלים של ניו יורק או של פילדלפיה ?
פילדלפיה לא ראו את גמר המזרח מאז 2001 , וניו יורק יגיעו לשם השנה ( שיסלחו לי אוהדי איניאנה )
תשפטו בעצמכם

וחייב לסיים את סיפור הסדרה עם ניק נרס
נרס קיבל הרבה מחמאות עם השנים על העבודה שעשה בטורונטו אבל לדעתי הוא פספס בענק העונה .
שנים מדברים על הפער ביכולת של פילי עם אמביד וללא אמביד ,
היו לנרס חודשיים לתרגל את התרחיש של לשחק ללא אמביד , עזבו את המאזן המזעזע (פילי התדרדרה ממקום 2 במזרח מרחק 3 משחקים מבוסטון לפליי אין בתקופה זו) – שום בשורה או תרגול לתרחיש זה לא הביא נרס.
תראו מה היה המדד של פילדלפיה עם אמביד על רגל אחת במגרש וללא אמביד על המגרש תבינו על מה אני מדבר .

מורי בכל זאת הצליח להביא בפברואר את באדי הילד תמורת מרקוס מוריס , נרס מחק אותו לגמרי ונזכר בהילד רק בפיגור 22 נקודות ברבע הראשון של משחק 6,
עצם זה שקייל לאורי משחק יותר מ-10 דקות זו תעודת עניות לנרס ולהכנה של פילדלפיה לפלייאוף 2024.
אני חושב ש- KJ מרטין ריקי קונסיל ופיין היו צריכים לקבל יותר זמן משחק בעיקר לאזן את האתלטיות של הניקס וחוסר היציבות של השחקנים המשלימים אחרי אמביד ומקסי.
ניו יורק הצליחה לנצח את משחקים 1+2 בסדרה למרות הופעות חלשות של ברונסון בזכות התעלות של השחקנים המשלימים ופה הנצחון הגדול של טיבס על נרס , ניו יורק כקבוצה הגיעה הרבה יותר שלמה ומוכנה מפילדלפיה לסדרה.

קיץ 2024 לפילדלפיה יש הרבה אופציות להמשך , בחירות דראפט, מקום גדול תחת תקרת השכר ושני כוכבים גדולים .
מה יעשה מורי ואיך יבנה את הקבוצה ?
איך שאביאל כבר כתב באחד הפוסטים .אין לנו ציפיות, בטח בפילי ימצאו את הדרך לדפוק הסיטואציה הזו

TRUST THE PROCESS