רשמי מולינדיאל 2022 16# – מולי

אני שונא הארכות, לא מת על הכרעה בפנדלים אבל חושב שהיא עדיפה על הטלת מטבע כמו שהיה פעם, ובטוח בדבר אחד: לבעוט פנדל זו מיומנות שחייבים לשלוט בה, ויש נבחרות שפשוט לא יודעות איך לעשות זאת. יפן וספרד לא ידעו – והן בחוץ, קרואטיה ומרוקו ידעו – והן ממשיכות.

אתמול יפן הוכיחה לנו שהיא לא יודעת לבעוט פנדלים והיום היתה זו ספרד שכשלה במיומנות הזו. מול הבועט יש שער באורך של 7.30 מ', גובה של 2.44 מ' במרחק של 11 מ'. שמתם לב שכל הבעיטות שנעצרו היו זהות: בעיטות נמוכות, לרוב לא מאוד חזקות, לבערך מטר מהקורה? ועוד חשוב: כל הבעיטות החזקות שנבעטו לגובה מטר ומעלה נכנסו.

המגרש – מויקיפדיה בעברית

כרגיל, פנדל תלוי בבועט, וכרגיל, פנדל הוא מיומנות נפשית הרבה יותר מגופנית. יש את אלו שמחכים שהשוער יקפוץ ומשנים כיוון, ויש את אלו שלא משנה להם מה השוער יעשה: הם יודעים שאת הבעיטה שלהם אין שום שוער שיעצור.

אז בה במידה אתמול ממש כעסתי על נבחרת יפן שבעטה פנדלים בצורה מבישה, כך שמחתי היום על כך שנבחרת ספרד היתה זו שבעטה את הפנדלים בצורה מבישה. אתמול יפן היתה טובה יותר מקרואטיה בכל דבר חוץ ממיומנות הפנדלים, היום מרוקו היתה בעיקר טובה בלנטרל את ספרד, אבל בכל מקרה ההארכה היתה מעצבנת.

יש כישרון, יש כושר גופני, יש את ה"שפיץ של הנעל, יש שחקנים שיודעים לכבוש, ויש טקטיקה. ביפן, החליטו לפני כשלושים לעשות מהפיכה שמטרתה זכייה בגביע העולם בעוד עשרים שנה. נכון לעכשיו ראינו שיש להם מאמן מעולה, שיש שחקנים בעלי כישרון, שיש שחקנים שיודעים לכבוש (למרות שלא מבין למה המאמן הוציא את מאדה), שיש להם כושר גופני מופלא, שהטקטיקה בה הם נקטו במשחק מביאה תוצאות מעולות ו… שהם לא יודעים לבעוט פנדלים.

ומי שעוד יש לה כישרון זו ברזיל שהמחצית הראשונה שלהם אתמול היתה לא פחות המדהימה. עונג צרוף.

עונג צרוף היו גם משחקיה של ספרד בשלב הראשון. הם גרמו לכך שאף נבחרת ששיחקה מולם לא הצליחה כלל לשחק, אבל בשמינית הגמר התברר שמרוקו עשתה להם במדויק את מה שהם עשו לנבחרות מולן שיחקו עד כה, ומרוקו הפכה לנבחרת הערבית הראשונה שעלתה לרבע הגמר.

ואז באה פורטוגל שדי זייפה בשלב הבתים, ונותנת הצגה כשמכסחת את שווייץ 1:6, לדעתי בגלל שרונאלדו נשאר על הספסל. אבל אני מקווה ומאחל שמרוקו תעלה לחצי הגמר.

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה מולי. דווקא בעיטות ב"גובה ביניים", כלומר כמטר עד מטר וחצי גובה, נחשבות לאלו שהכי קל לשוער להדוף, מכיוון שזה בדיוק בגובה נוח לידיים שלו בזמן זינוק. בזמן שבעיטות גבוהות יותר מביאות גם סיכון של בעיטה מעל השער, הבעיטות הנמוכות נחשבות הטובות והבטוחות ביותר למי שאינו מומחה פנדלים, ויעיד על כך מסי שכבש בעיטה שטוחה והחמיץ בעיטה גבוהה יותר במונדיאל.

    1. לא מסכים. תלוי לאן אתה בועט אותן.
      שים לב לידיים של השוערים בזינוק. אם אתה מזנק ימינה, לדוגמה, יד ימין מנוטרלת כי היא נמוכה ולרוב מכוונת למטה, ויד שמאל יותר רחוקה מהחלק הימני. לכן , אם תבעט חזק, לבערך 60 ס"מ מהקורה, לשוער אין שום סיכוי. אומר הן בתור שוער שעצר כמה וכמה פנדלים והן בתור בועט.

      1. אם הבעיטה מדויקת ב-100%, אני עשוי להסכים איתך, אבל זה לא מה שקורה בדרך כלל (כלומר, בדרך כלל גם בועטים טובים מדייקים רק ב-80 או 90%), ולכן בעיטה שטוחה, שמגבירה את הסיכוי לבעיטה מדויקת, בדרך כלל זוכה להצלחה, כשהרבה פעמים גם שוער שהימר נכון לא יצליח לקחת את הכדור, אם הבעיטה באמת הייתה מספיק חזקה ומדויקת.

      1. היו לי כל מיני רעיונות שרשמתי כאן ביורו שאני כבר לא זוכר, אבל הרעיון הבסיסי זה הארכה שכל כמה דקות יורד שחקן מכל קבוצה עד שנכבש שער

      2. לדוגמה – אחרי 90 דקות מתחילים הארכה עם 10 שחקנים (או אחד פחות ממה שהיה אם היו הרחקות) וכל 10 דקות צריך להוציא שחקן. גם יעשה את ההארכה הרבה יותר מלהיבה וגם לא יימשך יותר מדי

  2. לא חסרים רעיונות לשיפור הכדורגל (ולא רק בהקשר של פנדלים).
    הבעיה של כל הרעיונות האלה – שימו לב.."כל", לא "עם" – היא שהמשחק פופולרי מדי, ולכן אין אינטרס לשנות אותו. או יותר נכון יש אינטרס לא לשנות.
    *
    מה השינויים המשמעותיים האחרונים שנכנסו?
    מהראש אני זורק את ה-VAR באיחור אופנתי של איזה 20-30 שנה, העלאת מספר החילופים מ-3 ל-5, איסור על השוער לתפוס ביד כדור שמוחזר אליו, ואם לשפוט לפי מה שקורה בשנים האחרונות – חובת קעקועים על כל היד.
    *
    בענפים אחרים: ושוב אני מהראש, ללא מחקר מעמיק
    ראגבי ואופניים משנים קלות את החוקים על בסיס קבוע במטרה להפוך את הענף ליותר אטרקטיבי.
    *
    זהו, גמרתי לרטון

  3. https://instatsport.com/football/article/penalty_research – תודה מולי. הכית במסמר על הראש. כשוער עבר אני יכול לומר שבא לי למות כשאני רואה את השוערים ממשיכים להמר על פינה. הם ממשיכים להמר שכברור לגמרי שהגבינה זזה בשנים האחרונות ויותר ויותר בועטים ממתינים לתזוזה של השוער (כולל כל מיני קפיצות משונות). פשוט עושה חשק לעשות להם פיטר ברנד ולהביא להם את האנליטיקס לפרצוף.

  4. יפה כתבת מולי נהניתי לקרוא. תודה גדולה.
    אני בעד הכדורגל של ימינו, אם זה עובד – אל תתקן.
    אני מתנגד ל-ואר
    אור יגיד שאני בומר וכנראה שהוא צודק
    אבל
    אם לשחקן מותר להחמיץ פנדל או לשוער מותר לקבל גול טיפשי – אז גם לשופט מותר לטעות, גם אם זה מכריע משחק. הוא חלק לגיטימי לחלוטין מהמשחק.
    כמובן שאני מתנגד גם לריוויו בכדורסל. לט דה פליירס דיסייד דה גיים. השופט לצורך העניין כאן הוא גם ״פלייר״
    .
    שוב תודה

    1. אתה צודק חלקית, זה מוציא הרבה מהעוקץ והשטף של המשחק, במיוחד ב-nba, שעל כל עבירה התחילו עכשיו רבע שעה לריוויו כדי להחליט באיזה פלרגנט מדובר…
      צריך להשתמש במידתיות, כמו האם הכדור עבר את קו השער או האם היה נבדל המסירה שהובילה לגול.
      .
      זכור לי משחק, לא זוכר איפה זה היה, באליפות אירופה או מונדיאל, אולי הנבחרת האנגלית הייתה מעורבת שמישהו נתן פצצה מאיזה 40 מטר, הכדור פגע במשקוף,עבר את הקו (אבל קפץ החוצה)
      לכאורה גול כשר… אלא שהשוער היה חכם, תפס את הכדור ומהר המשיך את המשחק במסירה והשופט המשיך את המשחק, וככה "נפסל" שער שהיה די מכריע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט