טניס – לכבוד פתיחת העונה / LAKERS123

 עולם הטניס

בהסכמת מנחם החלטתי לכתוב קצת על הספורט , שאני מגיע ממנו כשחקן נוער והוא – טניס.

החלטתי להוסיף לדיון באתר ענף ספורט נוסף , הפופולרי ביותר מבין משחקי יחיד.

עד לפני שנתיים שיחקתי טניס מקצועני בתחרויות וסבבי נוער, פרשתי והיום אני משחק בליגה ב' של ליגת ווינר ועוזר מאמן מדי פעם במועדון שלי .

אבל לא באנו היום לדון בטניס בישראל [בהמשך, אני אעלה מספר כתבות הקשורות גם אליו] אלא על סבב הטניס העולמי. אחלק את הכתבה לשלושה חלקים:

1 . סיכום תחילת שנת 2014 .

2 . ניתוח הדירוג העולמי ,נכון להיום .

3. הדור הבא של הטניס בעולם .

אז אני מקווה שתהנו מהנושא ובואו נתחיל …

1 . הטניס העולמי כיום נמצא במצב מעולה – הרמה גבוהה , הדירוג העולמי צמוד , קיים דור חדש , שחקנים מבוגרים בשיאם ועוד ועוד .

 נתחיל בשמות הגדולים – נדאל, פדרר ודג'וקוביץ – הדור הגדול אי פעם בטניס העולמי. לא נראה לי , שיש ויכוח על כך שכיום משחקים שני השחקנים הגדולים אי פעם  ואחד נוסף ושמו דג'וקוביץ ,שכבר עכשיו ניתן לסמן אותו ב- 5 הגדולים אי פעם .

תחילת השנה של שחקני העל- את פתיחת השנה, שבמרכזה אחד מארבעת טורנירי הגרנד-סלאם בסבב השנתי- "האוסטרליה אופן" הם פתחו קצת לאט אבל עדיין ביכולת מדהימה . רוג'ר פדרר פתח בצורה הטובה ביותר, מתוך השלושה- ביחס ליחסי הרמות ביניהם .

נדאל התחיל את השנה אחרי שנת הקאמבק המדהימה [ אולי אחת הגדולות בספורט ] בצורה טובה עם גמר והפסד בגמר לוואורינקה [ הפתעה מדהימה !] בגלל פציעה בגב. חוץ מהאוסטרליה אופן הוא פתח טוב את השנה, במספר תחרויות מאסטר עולמיות.

פדרר התחיל את השנה בצורה מעוררת כבוד,לאחר שסיים את השנה הקודמת בצורה המעלה ספק באשר ליכולתו לחזור לראשות הדרוג העולמי, ובאוסטרליה אופן סיים בחצי גמר [ הראה יכולת באמת מעולה ] למרות, שהודח ע"י נדאל. בהמשך הטורנירים ,פדרר הראה יכולת מעולה. כרגע נראה, שהוא בדרך לחזור לשלישיית הטופ העולמי, שממנה יצא לאחר הרבה מאוד זמן [ הוא לא יצא מהחמישיה הראשונה במשך עשר שנים עד האוסטרליה !!] .

דג'וקוביץ התחיל כשהוא נראה טוב אבל לא מדהים כלל. את האוסטרליה אופן הוא סיים כבר ברבע גמר , כשהוכרע על ידי כוכב הטורניר וואורינקה. בהמשך הוא המשיך להראות יכולת טובה ואף לקח בשבוע שעבר את טורניר ה"אינדיאן וולס" .

סיכמנו את מצב הגדולים ועכשיו בואו נעבור לשאר הסבב . כמו ,שכבר אמרתי ,הרמה חזקה ביותר וכל העשרייה הראשונה חוץ מדג'וקוביץ ונדאל צמודה מאוד .

סטניסלאס ואוורינקה –הפתעת הגראנד סלאם הראשון, עם זכיה באמת מדהימה שהגיעה משום מקום , הראה שהוא שייך לגדולים באמת בעולם. בהמשך לא חזר על היכולת, שהציג באוסטרליה.

השחקנים החזקים הנוספים, שהציגו יכולת מרשימה מתחילת השנה הם: אנדי מארי, דימיטרוב[ יקבל חלק משלו ] צונגה , ברדיץ' , גאסקה ועוד שחקנים מעולים .

תחילת שנה באמת כיפית עם צפייה להמשך ולגראנד סלאם הבא . [ אתמול התחיל מאסטרס מיאמי ].

2 .הדירוג העולמי –

Rank, Name & Nationality Points Week Change Tourn Played
1 Nadal, Rafael (ESP) 13,130 0 19
2 Djokovic, Novak (SRB) 10,900 0 18
3 Wawrinka, Stanislas (SUI) 5,650 0 23
4 Ferrer, David (ESP) 5,150 0 25
5 Federer, Roger (SUI) 5,045 3 20
6 Murray, Andy (GBR) 4,795 0 21
7 Berdych, Tomas (CZE) 4,540 -2 24
8 Del Potro, Juan Martin (ARG) 4,270 -1 21
9 Gasquet, Richard (FRA) 2,905 0 25
10 Isner, John (USA) 2,670 3 25
11 Tsonga, Jo-Wilfried (FRA) 2,615 -1 21
12 Raonic, Milos (CAN) 2,575 -1 21
13 Haas, Tommy (GER) 2,435 -1 27
14 Fognini, Fabio (ITA) 2,295 0 28
15 Youzhny, Mikhail (RUS) 2,135 0 26
16 Dimitrov, Grigor (BUL) 2,130 0 23
17 Robredo, Tommy (ESP) 2,050 0 21
18 Anderson, Kevin (RSA) 1,940 0 24
19 Almagro, Nicolas (ESP) 1,795 0 24
20 Janowicz, Jerzy (POL) 1,715 0 21

כיצד נבנה הדירוג העולמי – לכל טורניר יש את הניקוד שלו על פי חשיבות ,אבל הניקוד המצטבר הוא שיכלול ההישג באופן יחסי לניקוד מהשנה הקודמת .כלומר, הפרש , תוספת או החסרת נקודות לכל שחקן בנפרד, ביחס להישג שלו בכל טורניר, בשנה שקדמה לנוכחית.

כלומר ,אם נדאל לא השתתף באוסטרליה אופן שנה בשנה שעברה [ירדו לו הרבה נקודות בשנת 2013, בגלל חוסר ההשתתפות בטורניר] והשנה הוא סיים בגמר הוא קיבל 1200 נקודות ולעומת זאת דג'וקוביץ, שזכה בשנה שעברה והודח ברבע הפסיד לא פחות מ 1640 נקודות דירוג .

כמו שאתם יכולים לראות בטבלה, נדאל מוביל את הסבב העולמי בפער גדול בעקבות העובדה, שבשנה שעברה הוא הפסיד טורנירים רבים בעקבות הפציעה, איבד נקודות רבות והשגיו הטובים לאחר הפציעה, העלו בצורה מרשימה את מספר הנקודות האישיות שלו, והביאו אותו לראש הדרוג העולמי.

בהמשך הדרוג, יש פער עצום בין מקום שני לשלישי בו נמצא גם הפתעת ה"אוסטרליה אופן" – ואוורינקה .

לאחר מכן נמצאים בפערים קטנים מאוד עד מקום 8 שחקנים כמו מארי ופדרר .

בהמשך ועד סוף 20 הראשונים נמצאים שחקנים יציבים וותיקים כמו: צונגה, גסקה  וטומי הס בצד הבטחות חדשות יחסית כמו דימיטרוב.

לסיכום ,כמו שאתם רואים, לנדאל ודג'וקוביץ יש שליטה מוחלטת ואחריהם שחקנים בקבוצות עם פערים קטנים.

3. הדור הבא – בדור הבא יש מספר שחקנים, שכנראה לא שמעתם עליהם . שחקנים מעוררי הבטחה, שעושים התקדמות יפה משנה לשנה כמו טומיק , ינוביץ  ודימיטרוב, שעליו אני רוצה להרחיב .

גריגור דימירוב בן 22 בולגרי [ החבר של מריה שראפובה ] .

אנדי מוריי

בנימה אישית יותר : לפני שלוש שנים צפיתי לילה אחד ב"אוסטרליה אופן", וראיתי שחקן אלמוני בן 19, שהיה מדורג 70.באותו רגע, שמתי לב,שאני רואה לנגד עיני שחקן "קופי פדרר" ואכן הכינוי שלו הוא בייבי פדרר [ עוד מהנוער ], כבר באותו משחק זיהיתי יכולת משחק מעולה ופוטנציאל מדהים.

באותם זמנים ,הייתי אוהד נדאל שרוף [ אני עדיין] אבל מאז אותו משחק, התחלתי לעקוב בעקביות אחרי דימיטרוב . הפכתי להיות אוהד שלו[אפילו יותר מנדאל], עקבתי אחריו במשחקים בטורנירים קטנים [ צפיתי במחשב ] ולאט לאט הוא השתפר ויכולתי להמשיך לעקוב אחרי המשחקים שלו שבוע אחר שבוע . סיפרתי לאנשים מעולם הטניס על דימיטרוב, אבל כולם אמרו שזה עוד אחד. המשכתי לעקוב ,הצלחתי אפילו לראות אותו בלייב, במשחק בטורניר הגרנד סלאם ה"רולאן גרוס" בפריס מול גאסקה במשחק מדהים, שהוא הוביל בו [הפסיד בעקבות פציעה]. עודדתי אותו במגרש, מול כל הצרפתים המעודדים את הכוכב המקומי שלהם. אנשים חשבו, שאני קשור אליו אישית ,ואלה שישבו לידי לא הבינו מי זה המשוגע. לאט לאט גם הקהל הצרפתי התחיל לעודד אותו. למרות ההפסד התרגשתי, שראיתי את השחקן ה"אלמוני" שאני מעודד , למרות שמעט מאוד אנשים מכירים אותו.

היום מדובר בשחקן העולה של הטניס העולמי והוא מדורג 16 בעולם , ולשמחתי הוא רק משתפר . באוסטרליה אופן הוא הגיע לשיא שלו בגראנד סלאם וסיים ברבע גמר לאחר שנדאל ניצח בקושי ב4 מערכות . זה היה בשבילי סגירת מעגל , לראות את שני השחקנים האהובים עלי בהתמודדות ראויה, ברמות הגבוהות ביותר.דימיטרוב, התמודד עם גיבור הילדות שלי בטניס והראה יכולת מדהימה בטורניר חייו.[עד כה…]

אני מקווה שנהניתם לקרוא ואמשיך להעלות כתבות נוספות על טניס.

מה שחסר היום הם טיפוסים כמו ג'ון מקנרו להכניס קצת פילפל לטניס!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. אחלה פוסט,באמת אם אתה מעורה קצת בסצנה המקומית אז הייתי שמח עם היית מאיר את עיננו האם יש משהו באופק אחרי דודי סלע.
    לגבי דימטריוב זה נראה טוב אני גם מקווה שהוא יצליח לפרוץ כי האמת שמתחיל להימאס שבכל טורניר זוכים שלושה(שבשנתיים האחרונת בגדול זה רק שניים).
    הייתי שמח גם להתייחסות לגבי מארי שהיה נראה שהוא עושה את הקפיצה קדימה ואז נעצר שוב.

  2. אחלה פוסט ובזמן המתאים. מגוון את האתר המדהים הזה.

    מספר הערות ושאלות:
    1. עושה רושם (ומגובה במספרים) שפדרר מתקשה מאד מול נדאל. תוכל להרחיב מדוע לדעתך ? (גם בשנות השיא של פדרר).
    2. מדהים לא פחות הוא הקושי שחווה ג'וקוביץ' מול פדרר. משהו בסגנון המשחק. לא הצלחתי לשים את האצבע.
    3. האם בוריס בקר עדיין מאמן את ג'וקוביץ' ?
    4. במבט מהצד נראה שפדרר "אוהב" יותר פורהנד וממש עומד בצד המגרש כדי לחבוט יותר פורהנד. האם ניתן לומר שהבקהנד שלו בינוני ביחס לצמרת העולמית ?

    אני "חולה" על טניס (שחקן לא מקצועי בכלל) ומודה לך על המאמר.

    1. יופי של טור.
      1. לדעתי זה קשור לסגנון וגילאים. אבל אם תסתכל רק על משטחים מהירים (ללא חימר) הפעם לא כזה גדול, קל וחמר כאשר מדובר על הטוב מ-3 מערכות ולא מ-5.
      2. מאז שנולה התחיל לשחק בסגנון הגלאדיאטור של נאדל, הוא דווקא הרבה פחות מתקשה מול רוג'ר. לפני זה הוא ניסה לשחק מולו טניס ובזה פדרר הכי טוב אי פעם. כשהוא עבר לקרבות הישרדות הוא התחיל לנצח.
      4. זה נכון בעיקר למשחקים נגד נאדל ונולה שמחקים מולו טופ-ספין גבוה מאד ומעייפים לו את הכתף במייג'ורס (הטוב מ-5). כשהוא היה יותר צעיר, הדיפ בקהנד יד אחת שלון היה אחת החבטות היעילות בסבב, אם לא הטובה שבהן. השנה הוא קצת חזר לזה (ככה הוא ניצח את מארי באוסטרליה), אבל זו חבטה קשה מאד שפחות מתאימה לגילו ואת השורט בקהנד שלו קל לתקוף. הסגנון של היום מתבסס על כוחניות ונקודות ארוכות מהקו האחורי, ולכן בקהנד 2 ידיים יותר יעיל לאורך זמן. פדרר יודע שמול בקהנד 2 ידיים, בגילו, במייג'ורס, הוא יכול להתמודד רק עם פורהנד. זו לפחות דעתי המאד לא מלומדת.

  3. מחכה כבר לעונת הטניס. עד שעברתי לגרינוויל שיחקתי בנבחרת "פאלם ביץ' קאונטי 70+", ושיחקנו אפילו נגד "נבחרות זקנים" בחו"ל: היינו במשחק נגד נבחרת 'נסאו" (הכל 70+) ונגד נבחרת "סיינט מרטין".
    מאז שנאלצתי לעבור ניתוח החלפת כתף הפסקתי מעט עם טניס, אבל מתכונו לחזור בגדול!

  4. לגבי נדאל ופדרר אני יעלה מאמר בקרוב .
    בוריס בקר לא מאמן את ג׳קוביץ .
    וללא ספק שהפורהנד של פדרר יותר טוב , הבקאנד שלו בהחלט בינוני ביחס לעולם הטניס .

  5. איזה יופי שיש כאן מגוון נהדר של מאמרים.
    אני חובב טניס עוד מימי ילדותי כשקונורס התמודד עם מקנרו ולנדל. גם אני אשמח למאמרים נוספים על הספורט הנהדר הזה. אשמח לשמוע דעתך מה באמת מפריד בין שחקנים מוכשרים שכאלה מסומנים לא מעט בגילאים צעירים לאלה שבאמת נכנסי לספרי ההיסטוריה ? האם זה היכולת המנטלית, היכולת לגוון ולשפר את המשחק ? אני זוכר בשלהי הקריירה של ספרס סומנו כמה יורשים פוטנציאלים ביניהם סאפין, פדרר, רודיק והיו עוד שאני לא זוכר כרגע. מה באמת עשה את ההבדל לטובת פדרר ?
    כיום גם מארי עדיין מתקשה לעשות את הקפיצה הגדולה למרות וימבלדון והאולימפיאדה.
    בהוסף גם אני אשמח לשמוע מה קורה בגזרת הכישרונות בארץ.
    תודה על מאמר מרענן

  6. ושאלה נוספת ברשותך. מה קרה לטניס האמריקאי ? בעבר היו המון אלופים גדולים כמקנרו, קונורס, ספרס, ואגאסי וכבר הרבה שנים שהטניס שם בינוי מאד אם נוציא מכלל חשבון את האחים בראיין הרי שביחידים יש שפל חסר תקדים.

  7. לייקרס123, קודם כל תודה על המאמר. מעניין ומעמיק.
    שנית עכשיו כשאתה מכניס כתבות לאתר המופלא הזה, למה שלא תזדהה בשמך? אתה כותב מצוין ואין לך מה להתבייש…במיוחד שהכינוי שלך השנה זה לא כבוד גדול…

  8. היי גור, כל המרבה בסיקור טניס הרי זה משובח!

    דמיטרוב הזה לא יודע איך לאכול אותו… חוק מספר אחד במאה ה-21 של הרביעייה הגדולה. זה יש סבב ויש את הגדויילים ולדמיטרוב הזה אין משחקים קלים הוא מצליח להסתבך נגד כל מיני רובין האסה כאלה. ולהפסיד לגמדים יפנים עם סרב ששייך לסבב הנשים.

    הפרוספקט המעניין של 2014 זה דוגולופולב. הרוסים פלשו לו למדינה ומאז הוא נותן בראש לכל דבר שלא קוראים לו פדרר (נאדאל ומאריי כלולים). רק היום הוא נתן בוואוורינקה… . הוא אגרסיבי ברמות של פדרר 2005 והשנה היד התאפסה לו.

כתיבת תגובה