פריוויו 2021-22: פארק היורה – קליבלנד קאבלירס / מתנאל אלאשבילי

פריוויו 2021-22: פארק היורה – קליבלנד קאבלירס / מתנאל אלאשבילי

פרק מספר 3 בסדרת הפריוויואים וקודם אודה לאלו שכתבו לפניי, סמיילי ואינדיאני, והמשך כתיבה פורה לאלו שיכתבו אחריי.

לאחר שבשתי הכתבות הקודמות עסקו בקבוצות עם שאיפות פלייאוף, הגיע הזמן להתעסק באחת שעוד לא שם אבל תרצה להפריע, קליבלנד קאבלירס.

למי שרוצה להיזכר בפריוויו שכתב בעונה שעברה רותם אלרן: פריוויו 2020-21: קליבלנד קאבלירס.

מאזן בעונה שעברה: 50:22, מקום 13 במזרח בלי התקרבות לפלייאוף.

אולם: רוקט מורטגייג' פילד האוס, אולם יחסית חדש שהחליף את הקיו ארנה. אגב, רוקט מורטגייג' היא חברת בת של קיו הלוואות.

ג'נרל מנג'ר: קובי אלטמן.

מאמן: ג'יי בי ביקרסטאף שחתום בקאבס עד 2023-24.

העונה שעברה:

לא הרבה נוצץ, אולי רק רגע אחד.

בעונה האחרונה הקאבס לא עשו התקדמות משמעותית כקבוצה, אך השיפור של שחקנים בודדים בסגל נותן תקווה לאופטימיות.

הקיץ החל בבחירת אייזק אוקורו במקום החמישי בדראפט, לא הבחירה הכי אופיינית. אוקורו שומר ברמה מאוד גבוהה והוא אתלט מצוין אבל קבלת ההחלטות שלו לא טובה, הקליעה בכלל לא ובואו נגיד שהיה סמול פורוורד קצת יותר מתאים ממנו לקאבס שהיה על הלוח (למרות שלהגיד את זה מנקודת מבטו של אוהד זה טיפה בעייתי). הסגל בכלליות נשאר אותו דבר וגם רובו באותה יכולת, קווין לאב לא בדיוק רצה לשחק כדורסל, אנדרה דראמונד היה מפגע תברואתי בגדול והסגל לא היה שלם בכלל.

את העונה התחילו הקאבס טוב מאוד, עם הגנה מבין הטובות בליגה בעיקר בזכות הגנה אזורית מצוינת. אבל לאט לאט הפציעות והחוסרים המשמעותיים בסגל היוו מכשולים וקליבלנד התחילה לראות פחות ניצחונות. מה הם כן ראו? צמד גארדים שהיה נראה בכלל לא מחובר ב-19/20 שבאורך פלא יצר חיבור מדהים. קולין סקסטון המשיך להיות סופר סקורר למרות בעיית האגו, אבל מי שבאמת עשה את השיפור האסטרונומי הוא דריוס גארלנד. הפך משחקן שאוהב להעיף סטפ באקים לפליימייקר טהור שאוהב מאוד לנהל פיק אנד רול וגם להוציא את המיטב. עם היעילות של גארלנד והקליעה של סקסטון, האוהדים נהנו מאוד והייתה תחושה שיש מנהיגים עתידיים לקבוצה. אבל הבעיה בשני גארדים היא שרגליהם לא עשויות מברזל, גארלנד שהיה פציע תמיד נפצע לתקופות במהלך העונה, וסקסטון שלא החמיץ משחק אחד עד העונה האחרונה, נאלץ גם הוא לראות מהצד משחקים מסוימים. הקפיצה הקטנה החלה בטרייד על ג'ארט אלן, שנתן כל מה שדראמונד לא נתן. הגנה נפלאה, חוסר אגו ויחס הגיוני בין כמות הזריקות הטובות לרעות. גארלנד נהנה מהפרטנר הגבוה שלא תוקע את ההתקפה ונחשב למטרה לאלי אופים וסקסטון נהנה מהעובדה שאין לו עם מי לריב על הכדור.

אם ניגע בשחקני הקבוצה האחרים, בעיקר הבלחות. לארי נאנס היה בתחילת העונה מועמד לשחקן ההגנה של העונה ואז נפצע שוב, ושוב, ושוב. צ'די אוסמן המשיך ברגרסיה מסוף העונה הקודמת ולא הצליח לקלוע לשלוש, איבד המון כדורים ולקלוע עליו סל היה קל מלקחת סוכריה מתינוק. באופן מאכזב, רק שלושה שחקנים היו טובים באופן יחסית יציב, אבל בעונה הקרובה כנראה שנראה תמונה אחרת.

מהלכי הקיץ:

הקאבס עשו קיץ מאוד מעניין, והחורים שהיו די התכסו. לעומת זאת, מקומות שהיו מלאים קיבלו מילוי מוגזם.

ברוך הבא: ריקי רוביו, לאורי מרקנן, אוון מובלי (רוקי), קווין פאנגוס, טאקו פול.

תודה על שירותכם: מת'יו דלאבדובה, לארי נאנס ג'וניור, טוריאן פרינס, אייזאה הרטנשטיין, דמיאן דוטסון.

נשארו: דריוס גארלנד, קולין סקסטון (?), ג'ארט אלן, צ'די אוסמן, אייזק אוקורו, קווין לאב, פיונדו קבנגלי, למאר סטיבנס, דין ווייד, דילן ווינדלר.

בעונה שעברה הייתה בעיה נוראית בעמדת הרכז אצל הקאבס. גארלנד עשה בייסיקלי הכל, וכשהיה פצוע הקאבס חיפשו תחליפים ויצא די עקום. יוגי פרל היה למשחק אחד, סקסטון ודוטסון ניסו ולא צלח. אז החליט קובי אלטמן להחתים רכז שייתן בוסט מטורף מהספסל, עם יכולת ניהול משחק טובה כמו של גארלנד והגנה מצוינת וזה ריקי רוביו. ההחתמה של רוביו היא אחת ההחתמות הטובות בקיץ הזה לטעמי, מקבוצה חסרת מחליף למוביל הכדור כעת יש להם סופר סאב ברמה גבוהה מאוד, בנוסף לרוביו מגיע אחד הרכזים הטובים באירופה, קווין פאנגוס לשנתיים בזהב והיין. פאנגוס נתן קפיצה מדהימה בעונה שעברה והפך את זניט מקבוצה עם כדורסל טוב ושיטתי לקבוצה עם כדורסל טוב, שיטתי וסטאר קוואלטי. אז מבחינת כיסוי החורים בעמדת הרכז הקאבס עשו מה שצריך. בעמדה מספר 2 אין מחליף לסקסטון וזה יהיה משמעותי בהמשך העונה אלא אם הוא יהיה בכושר של לברון ב-2018 ולא ירד לדקה מהפרקט (ספוילר – זה לא יקרה). איפה הקאבס מילאו יותר מדי? בסנטרים. הזכרתי בכותרת את פארק היורה כי זה די המצב, לקאבס שני סנטרים טובים, אחד הוחתם על חוזה לחמש שנים (מוגזם? אתם תתחילו, לי כבר יש דעה בנושא) ואחד נבחר בבחירה השלישית בדראפט. בחירה שלישית בדראפט זה לא שחקן שאתה אמור לטעות בו, אבל עם איך שקרה בקאבס בעשור האחרון, לטעות בבחירות זה לא דבר מופרך. אבל מובלי יצטרך לשחק בעמדה חמש מהספסל כי בעמדה 4 מגיע לאורי מרקנן שירצה לתת מהכישרון הפסיכי שלו לאחר עונה בעייתית בשיקגו. אז שני סנטרים ופאוור פורוורד אחד, עוד לא סיימתי. קווין לאב, אם ירצה באמת לשחק כדורסל אז זה עוד פאוור פורוורד מוכשר וכמובן הטירנוזאורוס רקס – טאקו פול! אמנם לא יקבל דקות, אבל כגימיק זה מאוד מגניב. ההחתמה של מרקנן היא היותר משמעותית בקו הקדמי מכיוון שהוא ממלא את מקומו של לאב והקאבס סוף סוף ינגבו מעט את הזיעה מהמצח.

אבל… הזיעה חוזרת מכיוון שיש שחקן שעוד לא בטוח אם יישאר. כל הקיץ קולין סקסטון היה בסימן שאלה מבחינת קובי אלטמן. האם הוא באמת מאמין בקולין סקסטון שהוא אחד השחקנים שיובילו את הקאבס בתהליך הריבילד, בסופו ירוצו לאליפות? כרגע, הקאבס לא נוגעים בסיטואציה ומדי פעם חפרפרת מודיעה על דיבורי טרייד כשהכי משמעותי הוא על בן סימונס. להגיד שזה נכון? בעיניי זה יותר מדי בערפל וחסר אימות כדי להיות קרוב למשהו קוהרנטי.

מה צופן העתיד:

חמישייה: דריוס גארלנד, קולין סקסטון, אייזק אוקורו, לאורי מרקנן, ג'ארט אלן.
החמישייה של הקאבס תהיה מאוד דינמית. יש מצב שמובלי יפתח במקום מרקנן או אלן ואולי אפילו נראה את קווין לאב בעמדה ארבע. אם מסתכלים על הכישרון בעמדה 5 די קשה להחליט מי יפתח. בהתחשב בעובדה שאוון מובלי לא שיחק משחק אן בי איי אחד וג'ארט אלן קיבל חוזה מקס, אלן כנראה יהיה זה שעולה לטיפ-אוף.

ספסל: ריקי רוביו, צ'די אוסמן, אוון מובלי, קווין לאב, פיונדו קבנגלי, למאר סטיבנס, דין ווייד, דילן ווינדלר, קווין פאנגוס, טאקו פול.
הספסל הוא בעיקר ריקי רוביו שייתן את הפוש מהספסל בדקות שדי ג'י צריך מנוחה. כפי שציינתי קודם, המחליף בעמדה מספר 2 די לא קיים ואולי נראה את קווין פאנגוס משחק ביחד עם הספרדי. אז שחקני הרוטציה הם בעיקר מחליפים לאלן או גארלנד, כנראה כדי לתת להם בוסט של אנרגיה מכיוון שהם המשמעותיים ביותר לקבוצה ביחד עם סקסטון.

הקאבס ינסו להיות קבוצה יותר טובה, אחוזי הקליעה חייבים להשתפר, התנועה בהתקפה והבנת המשחק של כל השחקנים. ייאמר לזכות הקאבס שעל אף שהיו קבוצה לא טובה, השיטה ההגנתית של ביקרסטאף דווקא עבדה טוב לפרקים, אז יש מה לקחת מהעונה שעברה.

סקסלנד ירצו להיות המנהיגים, אלן בהתחשב בעובדה שהוא בעל השכר הכי גבוה ירצה להוכיח שהוא שווה את החוזה ולהפוך לאיום התקפי ממשי בנוסף להגנה הנפלאה. אוון מובלי ירצה לתת עונת רוקי טובה ואולי להוכיח שהוא שווה את כמות הדקות שמגיעה לאלן ואולי אפילו לשחק בעמדה מספר 4 בחלק מההרכבים, להראות שהוא הסנטר המגוון שהוא מתיימר להיות.
שחקני הספסל שלא היו טובים בעונה האחרונה יצטרכו לתת לרוביו את המושכות כדי שישפר אותם, דבר שכנראה יקרה בהתחשב בעובדה שעל הספסל אין אף מוביל כדור טוב ממנו.

כדור הבדולח:

תחזית אופטימית: סקסטון ממשיך בקבוצה והופך לאולסטאר, קולע 27 נקודות למשחק. דריוס גארלנד נותן עוד קפיצה ומעמיד ממוצעים של 18+ נקודות ו-10+ אסיסטים, ג'ארט אלן הופך לשחקן פוסט אפ נפלא שמוריד 13+ ריבאונדים למשחק ו-2+ בלוקים. הקאבס הם קבוצה הגנתית מהטובות בליגה עם הגנה אזורית בלתי ניתנת לעצירה ויכולת קבוצתית שמקנות לה ריצה לפלייאוף וסיום במקום השמיני/תשיעי.

תחזית פסימית: סקסטון לא מרוצה מהעובדה שלא קיבל חוזה, גארלנד ואלן מנסים להציל את הקבוצה אך לא מצליחים, מובלי לא בדיוק עובר לחמישייה. אוסמן ממשיך לא לשמור, אוקורו ממשיך לא לקלוע, מרקנן חוזר סביר מהפציעות והקאבס מסיימים במקום ה-14 במזרח עם מאזן דומה לשל העונה שעברה.

תחזית ריאלית: הקאבס דורכים במקום, סקסטון ממשיך לקלוע טוב אבל לא מספיק כדי לנצח משחקים, מובלי נותן עונת רוקי סבירה פלוס, ועל אף שיפור בסגל והכניסה של מרקנן לסגל, קליבלנד לא מצליחה לטפס לפלייאוף ומסיימת במקום ה-11/12.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. תודה רבה מתנאל.

    אחלה פריוויו.

    מעניין אותי איך יצליחו להיפטר שם מהעול בשם קווין לאב, כשהיה ברור בערך לכולם חוץ מלקליבלנד שזה חוזה גרוע ממש כבר ביום החתימה.

  2. תודה רבה.
    שוב מהלכים לא ממש מובנים מבחינת הקאבס. אלן על חוזה גדול, בחירת מובלי, אין עדיין פתרון ללאב ואז מנחיתים את מרקנן… יותר מדי שחקנים שרוצים וצריכים דקות ואין מספיק עבורם עם הסמול-בול של היום.
    מובלי הכי חשוב שם, ואלן כנראה אחריו. מרקנן הגיע לרדמפשן…
    יצטרכו להתפלל שיצליחו להוציא משהו מלאב (אבל איך כי הוא צריך דקות לההראות שיש לו עדיין כדורסל ומצד שני לוקח לצעירים את הדקות והכדורים…).
    הקו האחורי גם כן בעייתי. גארלנד-סקסטון זאת הגרסה הפחות מוכשרת של לילארד-מקולום. גארדים קטנים שהם סקוררים אבל לא משחקים הגנה.
    סקסטון זה סימן השאלה הגדול ומה אפשר לקבל עליו.
    .
    פלייאוף יראו מהבית בדרך לקוות לעוד בחירה גבוהה

  3. הצירוף של רוביו בול במקום והופך אותם להיות מועמדים עוד יותר טובים לקבוצה עם הכי הרבה פוטנציאלים מבוזבזים.
    מאמן טוב היה יכול לממש חלק מהפוטנציאל הזה אבל המאמן שלהם הוא ביקרסטאף שבמקרה הטוב לא יפריע.

  4. תודה חבר מצוין
    .
    קבוצה שתהיה מאוד מעניינת גם לצפייה וגם בגזרת הטריידים. הם חייבים לדלל את הצבע קצת יותר. הנוכחות של אוקורו די מורידה לי. לא חסרים שחקנים בליגה שהם שומרים טובים אבל לא זורקים טוב במיוחד והנתונים של אוקורו לא מעודדים במיוחד. כל עוד עמדת הכנף שלהם לא מאויישת בSF טוב אני מתקשה לראות אותם נכנסים לפלייאוף

    1. יש עוד אפשרות והיא היתה המועדפת עלי, אם מתוך סקסט, גרלנד, אוקורו ומבלי יבלטו 2 עם פוטנציאל להוביל קבוצה, את שאר השלד אפשר לסדר די בקלות

  5. הם בחרו טוב בדראפט,אוון מובלי יכול להיות משמעותי להרבה שנים. נראה לי שמובלי מהר מאד יהיה פותח, מוזר לבחור שחקן כזה בעמדה 3 ולתת לאוקרו ומרקנן לשחק לפניו.

  6. כל הכבוד לקליבלנד, שעושים טובה למעמד המאמן הרעוע ומחזיקים את בי.ג'יי ביקרסטאף תחת חוזה כדי למנוע מפיטורים משונים של מאמנים שונים בליגה. אני מקווה שהמאמנים האחרים בליגה מעריכים את ההקרבה ויעניקו להם כמה ניצחונות העונה.

  7. קבוצה מאוד מענייניץ לצםייה לדעתי. שני שחקנים בעלי פוט בעמדות 1 ו-2, מרקנן שאני מקווה שיממש רת הפוט שלו וכמובן מובלי. ההחתמה של אלן לא מובנת לי, אבל מעריך שזו השמה האחרונה שלו במועדון.. אותו כנל לגבי לאב..
    וקווין

  8. יש לקאבס עומק בצבע וגארדים נחמדים. מובלי חייב לשחק הרבה ואני לא רואה את זה קורה עם אלן שיש לו ערך טרייד נחמד למרות החוזה ואולי יתאים לסקרמנטו, הפיסטונס, המג׳יק (אלא אם כן בונים שם עדיין על במבה..) וכאלה. סקסטון לא שחקן חכם וזה לא ישתנה והקאבס צריכים להחליט אם שווה להם להיות טיפשים בינתיים ולנפח עוד את ערך הטרייד שלו (לדעתי כרגע כן) ולנסות לדחוף לטרייד כזה גם את לאב

  9. אחלה פריוויו לקבוצה גרועה. אני חושב שהתסריט האופטימי כולל עונה טובה של מובלי וכמה שיותר הפסדים כהכנה לדראפט.

  10. כבר אמרתי את זה בעבר – מה שצריך בקליבלנד זה סבלנות מדובר בקבוצה מאד מאד צעירה. אז יקח להם זמן להתבשל. בינתיים לא צריך לקחת יותר מדי קשה חוסר הצלחה.

  11. ממש לא בטוח שסקסטון יסיים שם את העונה.
    אספו הקיץ שחקנים נחמדים וכשרונות רציניים.
    הבעיה היא שהם לא מתחברים לקבוצה אחת, אבל בגלל שזה בעדיפות הרבה יותר נמוכה כרגע, זו אפילו לא בעיה אמיתית.

  12. אגב, הרוקט מורטג'ייג פילדהאוס הוא אחד האולמות הותיקים בליגה. הוא רק קיבל שם חדש אחרי השיפוצים האחרונים. או בקיצור זה לא אולם חדש – אותו ה-Q בשינוי אדרת.

    1. זה הדבר הכי מבלבל שהיה לי, מאז שהוקם או חודש לא הצלחתי להבין אם זה הקיו משופץ או שזה אולם חדש. אשאר עם החדש רק כדי להתרפק על זכרונות מהקיו

  13. תוחדה על הפריווייו
    לא קבוצה מעניינת במיוחד,
    למה הם אוספים שחקנים בלי קשר לסגל הקיים או הצרכים של הקבוצה …
    אם משאירים את לאב אז מרקאנן מיותר,
    אם מחתימים את אלן על חוזה כזה אז למה לפגוע בו ולקחת את מובלי ?
    מי ה SF שלהם ? SG מחליף ?
    אז כמו שאמרת – לא יראו פלייאוף אבל אולי יצליחו לבנות בסיס לקבוצה טובה …

כתיבת תגובה

סגירת תפריט