פריוויו 2022-3: קליבלנד קאבלירס / עמיחי קטן

העונה שעברה:

מאזן: 44- 38. מקום 8 במזרח והדחה בפליי-אין, אחרי הפסדים לברוקלין ואטלנטה.

מאמן: ג'יי בי ביקרסטאף. נכנס באמצע עונת 2019-20 ועומד על מאזן של 71- 94 עם קליבלנד.

התחזית האופטימית של מתנאל מהעונה שעברה התגשמה במלואה (כולל גם את המקום השמיני וגם את המקום התשיעי).

קליבלנד פתחו טוב את העונה והגיעו למאזן חיובי, אך בזמן שאנשים עוד ציפו לירידה שתחזיר אותם לתחתית, הם עשו בדיוק את ההפך והמשיכו להיראות נהדר. פציעות של קולין סקסטון, ריקי רוביו שגמר את העונה והועבר בטרייד בתמורה לקאריס לוורט, אוון מובלי והאולסטארים דריוס גארלנד וג'ארט אלן לא מנעו מהם להיות עם מאזן 35- 21 ומקום רביעי במזרח, שבוע לפני האולסטאר.

עם זאת, מאז אותה נקודת שיא הפציעות עשו את שלהן, כולל 8 הפסדים ב-11 המשחקים האחרונים של העונה, והקאבס מצאו את עצמם בפליי-אין מהמקום השמיני במזרח. נגד ברוקלין בחוץ הם היו בפיגור 40- 20 בסיום הרבע הראשון, וגארלנד אמנם הצליח לקלוע 34 ולצמצם, אך לא מספיק כדי למנוע הפסד 115- 108. נגד אטלנטה במשחק הביתי המכריע הם דווקא פתחו טוב, אבל טריי יאנג התפוצץ עם 32 נקודות במחצית השנייה ושלח הביתה את קליבלנד, מאוכזבים אך גאים בעונה המפתיעה שלהם.

קיץ 2022:

הגיעו: אייזאה מובלי (רוקי, בחירה 49), רובין לופז (שחקן חופשי מאורלנדו), ראול נטו (שחקן חופשי מוושינגטון), ריקי רוביו (שחקן חופשי מאינדיאנה), דונובן מיטשל (בטרייד מיוטה).

עזבו: קולין סקסטון (בטרייד ליוטה), לאורי מרקאנן (בטרייד ליוטה), מוזס בראון (שחקן חופשי, עבר לקליפרס), ראג'ון רונדו (שחקן חופשי), אד דיוויס (שחקן חופשי), ברנדון גודווין (שחקן חופשי), טים פרייזר (א.א.ק. אתונה).

במשך רוב הפגרה, נדמה היה שקליבלנד יסתפקו בהמשך הצמיחה של השחקנים הצעירים שלהם, יחד עם החזרה של רוביו, שפתח את העונה בקליבלנד והועבר לאינדיאנה בטרייד אחרי שנפצע וגמר את העונה. חיזוק קל לספסל בדמותם של ראול נטו ורובין לופז ששיתפו פעולה בעבר בוושינגטון לא שינה את הרושם הזה, אך אז הגיע הטרייד הגדול. קליבלנד ויתרו על סקסטון שגם ככה היה בדרך החוצה, על מרקאנן שדווקא נתן עונה טובה ונראה עוד יותר טוב באליפות אירופה ועל הרבה בחירות דראפט כדי להשיג את דונובן מיטשל, ועכשיו הציפיות כבר שונות לחלוטין.

הציפיות בקליבלנד מתהפכות ברגע האחרון

העונה הקרובה:

חמישייה מסתמנת: דריוס גארלנד, דונובן מיטשל, אייזק אוקורו, אוון מובלי, ג'ארט אלן.

שחקנים בולטים בספסל: קאריס לוורט, קווין לאב, ריקי רוביו, צ'די עוסמן, למאר סטיבנס, דין וויד, רובין לופז, ראול נטו.

גארלנד, אלן ומובלי היו 3 השחקנים שהובילו את קליבלנד בעונה האחרונה, ויחד עם דונובן מיטשל יש כאן רביעייה מובילה עם פוטנציאל להמשיך קדימה כמה שנים לפחות. מי שאמור להשלים אותם בחמישייה לדעתי הוא אוקורו הצעיר, שישפר את ההגנה בקו האחורי ויקווה להמשיך להשתפר גם ביעילות ההתקפית, על אף שכמות הדקות כנראה שוב תרד מעט. אפשרות אחרת היא הרכב גבוה יותר עם אחד מבין דין וויד או למאר סטיבנס, כשאני מעריך שקוון לאב לא יהיה בחמישייה יחד עם מובלי ואלן, למרות שהרכב 3 הגבוהים עבד היטב עם מרקאנן בעונה שעברה.

מחליפים בולטים:

3 מחליפים עיקריים יש לקליבלנד, שכל אחד מהם הוא ברמה של שחקן חמישייה לפחות בימים הטובים שלו. קאריס לוורט הוא המוביל שבהם, והוא זה שאמור להיות השחקן השישי שיקבל את רוב הכדורים בזמן של המחליפים, ריקי רוביו ינהל את המשחק במקום גארלנד או לצידו, וליד מיטשל הוא כבר עשה את זה טוב ביוטה בעבר, וקווין לאב מגיע אחרי העונה הכי טובה שלו מזה הרבה זמן עם שיא של 55.3% אפקטיבי, יחד עם 59.4% טרו שוטינג ו-21.4 נקודות פר 36 דקות.

מעבר אליהם, למאר סטיבנס ודין וויד יספקו הגנה וקצת קליעה, ואולי ינסו לאיים על המקום של אוקורו בחמישייה, צ'די עוסמן יתרום יותר קליעה ופחות הגנה לעמדה 3, רובין לופז יתפוס את עמדת הסנטר המחליף, כפי שהוא כבר עשה בכמה קבוצות בליגה, וראול נטו ינסה לגבות את בעיות הבריאות של הקו האחורי ואולי גם לזכות בדקות קבועות.

החמישייה:

אייזק אוקורו הוא לדעתי השחקן שישלים את החמישייה, מכיוון שהוא שחקן ההגנה הטוב ביותר של קליבלנד על גארדים ושחקני כנף, והקליעה שלו השתפרה בעונה האחרונה ל-35% לשלוש. התפקיד ההתקפי שלו ימשיך להצטמצם עם הצירוף של מיטשל ככל הנראה, אבל זה מגדיל את התפקיד ההגנתי שלו ואת החשיבות של הקליעה מעמדות פנויות ויהיה לו חלק חשוב בשאלת ההצלחה של הקו האחורי של קליבלנד.

ג'ארט אלן אמנם נבחר לאולסטאר בעונה שעברה, אבל במבט על העתיד הקרוב והרחוק, הוא אמור להיות הרביעי בחשיבותו בקליבלנד אחרי גארלנד, מיטשל ומובלי, לא בהכרח בסדר הזה. אלן מגיע אחרי עונת שיא בנקודות, ריבאונדים, חטיפות, חסימות, אחוזים מהשדה ול-2 נקודות, ואפשר לומר שהוא הפך לסנטר מהמשמעותיים בליגה, כשהחיפוי ההגנתי שלו הופך להיות משמעותי עוד יותר העונה.

הכוכבים:

אוון מובלי חגג יום הולדת 21 יומיים אחרי שהסתיימה סדרת הגמר האחרונה, אך גם בגיל 20 הוא נתן עונה מרשימה מאוד, גם בדברים שפחות בולטים בסטטיסטיקה, בעיקר בצד ההגנתי, ולא בכדי קליבלנד עמדו על מאזן 40- 29 איתו לעומת מאזן 4- 9 במשחקים מהם הוא נעדר. אחת משאלות המפתח סביב העתיד של קליבלנד היא היכולת שלו להמשיך להשתפר, כי קליבלנד כבר לא ישיגו כוכב נוסף דרך הדראפט ככל הנראה, והם כבר עשו את הטרייד הגדול על כוכב.

מובלי משתיק את מי שלא האמין בו לפני הדראפט

דריוס גארלנד היה השחקן הטוב והחשוב ביותר של קליבלנד בעונה האחרונה. הנתונים הסטטיסטיים המרשימים העניקו לו מקום באולסטאר, הקבוצה הייתה טובה מאוד איתו (נט רייטינג של 6.6) והרבה פחות בלעדיו (נט רייטינג שלילי של 5.8-), וזה בא לידי ביטוי בעיקר בהתקפה (רייטינג התקפי של 113.6 איתו לעומת 103 בלעדיו). האתגר שלו יהיה לשמור על יציבות ואיזון בין הצורך לקחת על עצמו ובין לנהל את המשחק ולסדר מצבים לאחרים, ועבור קליבלנד כקבוצה האתגר יהיה להשתפר בדקות בלעדיו.

דונובן מיטשל הוא השחקן שקלע הכי הרבה במשחק פלייאוף בודד במאה ה-21. המשפט המפוצץ הזה (שנכון גם ל-13 השנים האחרונות של המאה הקודמת), מציג את הפוטנציאל הגדול של קליבלנד עם המהלך הזה. מיטשל בסך הכל חגג יום הולדת 26 ב-7/9, ואחרי שהוא נתן כמה תצוגות קליעה מרשימות מאוד בכמה מהפלייאופים הקודמים שלו, הפעם הוא מגיע לקבוצה שיכולה להתאים לו עוד יותר מאשר יוטה של השנים הקודמות.

האתגר הגדול של קליבלנד העונה יהיה לשלב בהצלחה בין דונובן מיטשל ובין השחקנים המובילים מהעונה שעברה בחלק ההתקפי, להתאים את שיטת המשחק לסגל המשתנה ולשמור על ההגנה הטובה, ולמצוא עומק מספיק בספסל כדי לא לסבול מהירידה שהייתה ללא אחד מבין גארלנד, מובלי או אלן בעונה שעברה. הפוטנציאל לעונה הקרובה והעונות הבאות מאוד גבוה, אבל יש גם כמה אתגרים בדרך.

התחזית:

תחזית אופטימית:

קליבלנד פותחים בסערה ומוכיחים שהם קונטנדרים לכל דבר ועניין. מקום 2-3 במזרח שמסדר להם נתיב נוח יחסית לגמר המזרח בזמן שבוסטון ומילווקי כותשות אחת את השנייה, והפסד ב-6 או 7 משחקים בגמר המזרח. בקיץ 2023 קליבלנד כבר נכנסת לכל רשימה של מועמדות לאליפות.

תחזית אופטימית מוגזמת:

דריוס גארלנד מסיים עונה עם ממוצעי 25 ו-10 אסיסטים, מיטשל קולע 30 למשחק, מובלי ואלן מחזיקים את ההגנה הטובה ביותר בליגה וקווין לאב משחק בכל 82 המשחקים וקולע 15 למשחק ב-20 דקות. קליבלנד מסיימים עם מאזן של 60 ניצחונות והמקום הראשון במזרח, ומנצחים בקלילות את אטלנטה בסיבוב הראשון. מיאמי בסיבוב השני זה כבר קשה יותר, אבל מיטשל תופר שלשת ניצחון על באטלר במשחק 6 וקליבלנד בגמר המזרח.

הסדרה נגד בוסטון תיזכר בעיקר כ"קרב ההגנות הגדול", ובו אף קבוצה לא עברה את ה-80 נקודות באף אחד מהמשחקים, אבל ניצחונות 71- 65 ו-78- 72 העניקו לקליבלנד את היתרון. בוסטון הגיבו עם 78- 75 ו-74- 62 במשחקים 3 ו-4, אך צמד ניצחונות 78- 77 העניקו לקליבלנד את הניצחון בסדרה. בגמר מצפה לקאבס מפגש נוסף עם גולדן סטייט של סטף, קליי ודריימונד והיריבות שלהם עם קווין לאב מוכרת רשמית כגדולה ביותר בהיסטוריה.

יניפו הפעם את התואר האמיתי?

תחזית פסימית:

מיטשל רב עם כולם, גארלנד, מובלי, אלן, רוביו ולאב נפצעים, ההגנה קורסת וההתקפה לא משתפרת מספיק. קליבלנד מגרדים פליי-אין נוסף, מיטשל לוקח 30 זריקות וקולע ב-30% וקליבלנד אפילו לא מגיעים לפלייאוף.

היריבות במזרח ידחפו אחורה את קליבלנד?

תחזית ריאלית:

התרחיש הסביר כולל לפחות מקום בפלייאוף. המזרח מכיל לא מעט קבוצות חזקות, כך שההימור הריאלי הוא מקום 4-6 והפסד צמוד בסיבוב הראשון או צמוד פחות בסיבוב השני והמשך ההתקדמות לקראת העתיד. היתרון של קליבלנד ביחס לקבוצות הצמרת האחרות במזרח הוא שכל השחקנים המובילים שלהם צעירים יחסית, והם יוכלו להתחזק בנקודות החלשות בעונות הבאות.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה עמיחי. קבוצה מאוד מסקרנת, שאפו לאלטמן על הבנייה שם. מעניין יהיה לראות איך עובד הצוות גרלנד את מיטצ'ל כי הרבה מהעונה יקום ויפול על זה. מתחת לראדר אבל ההבאות של לופז ורוביו יוסיפו עומק ונסיון חשוב לספסל. רוצה מאוד ללכת עם התחזית הריאלית שלך.

    1. בול. הקבוצה הכי מעניינת בליגה. הכל יקום ויפול על השילוב גארלנד-מיצ'ל בעיקר בהתקפה אבל גם בהגנה . תודה עמיחי על פירוויו מדויק

  2. תודה רבה, קבוצה מסקרנת מאוד.

    על פניו הצמד גארדים שלהם קצת קטנים,
    מצד שני הגארדים במזרח פחות מפחדים משנים אחרונות, בנוסף לראות את מיטצל מתחלק בכדור, יהיה כיף.

  3. פוטנציאל גדול עם הטרייד של מיטשל.
    יהפכו לג'אז של המזרח – יהיו בפלייאוף ומקסימום סיבוב שני.
    אפשר להתנחם שמובלי וגארלנד צעירים עם המון מקום להתפתח

  4. אחלה סיקור. הם אכן קבוצה מסקרנת. ומזכירים את יוטה – יכולים גם לסיים עונה רגילה עם מאזן מצוין אבל אני מצטרף לפסימיות לגביהם בפלייאוף.

  5. אני הולך יותר קרוב לתחזיות הריאליות. מקום חמישי ורבע במזרח אולי חצי בתחזית "סופר" אופטימית.
    תואר השנה? בעעעהההה, גמר מזרח? בעעעהההה בה בם, עפת….

  6. תודה רבה.
    קבוצה שאותי מאוד מעניינת אני חושב שהתחזית האופטימיות היא מה שקרה בסוף.
    נראלי שסטיבנס יפתח ולא אוקורו כדי שבכל זאת יהיה להם קצת יותר סייז

  7. תודה!!!
    נתחיל מזה שקודם כל מאוד מרענן שאת האופסיזן הכי מסקרן עשו קבוצות כמו קליבלנד ומיניסוטה(כן אני יודע איינג שדד את מיניסוטה וקליבלנד לא ויתרה על הרבה)והלוואי ששתי הקבוצות יצליחו.
    לגבי קליבלנד לא יודע משהו מצד אחד זאת באמת קבוצה מדהימה עם צעירים סופר מוכשרים כמו מובלי,גארלנד ואלן לצידם ותיקים מעולים והוספין עכשיו את מיטצל,מצד שני אולי כי זאת קליבלנד יש לי הרגשה שמשהו שם לא יעבוד טוב והם יילחמו על כניסה לפליאוף

    1. אני צריך הסבר למה ההבדל הגדול שבגינו איינג' שדד את מינסוטה ולעומת זאת קליבלנד לא ויתרה על הרבה (מה ההרבה יותר עליו הוולבס ויתרו)?

      1. אני לא חושב ככה בכלל,אבל הדיעה הכללית באתר זה שאיינג שדד את מיניסוטה והם עשו טרייד נוראי ואילו קליבלנד לא

  8. תודה רבה
    היכולת של מיאמי וקליבלנד להעמיד קבוצות תחרותיות בזמן קצר יחסית בעידן שאחרי לברון נוטעות בי תקווה כאוהד לייקרס.
    הפוטנציאל של קליבלנד בשמיים
    אני מאוד אופטימי לגביהם. המזרח יהיה רצחני השנה
    פילי, בוסטון, מיאמי, מילווקי כשגם הנטס עלולה להתחבר וטורונטו תחרותית
    חצי גמר מזרח יהיה הישג
    גמר מזרח זאת התקרה

  9. הציוות עם אוקורו בעייתי. אוקורו מגן מצויין על גארדים. הוא 5'6 עם ידיים לא ארוכות. הציוות שלו ב-SF עלול לייצר בעיות. בטח כשהקו האחורי מראש נמוך. בנוסף הקליעה שלו מבחוץ מזעזעת. כאשר כבר פתחת עם מובלי + אלן אתה מוותר על קליעה עקבית מבחוץ בקו הקדמי, כך שאולי כדאי להכניס את מובלי לעמדה 3. אחרת ההתקפה תהפוך לצפופה. אוון מובלי להערכתי יוכל לשחק לא מעט דקות ב-SF סטייל גארנט, אם לאב עולה ב-4. הוא כל כך מיוחד הגנתית שהוא זה שיצוות על דוראנט\יאניס\טייטום סימונס וכו'. אוקורו יכול לשמור על שחקנים כמו ג'ימי באטלר או ג'יילן בראון כאשר טייטום יעבור למובלי. הקאבס לדעתי מתדפקים על דלת אריות המזרח. במיוחד בגלל כוח האש שלה והעומק שיאפשר לה להתמודד עם פציעות. חוץ מג'ארד אלן שאין לו באמת תחליף. גם לא רובין לופז.

  10. אחלה פריוויו תודה עמיחי.
    טוב זו קבוצה שיש לה חמישה אולסטארים כולל לשעברים ועתידיים גארלנד אלן לאב מובלי ומיטשל כמובן הבעיה שאלה אולסטארים tIer 2 אף אחד חוץ ממיטשל הוא לא tIer1 אז לבטח זו קבוצה טובה.
    בהתחלה זה נראה כמו השמים הם הגבול לקבוצה הזאת אבל יש נקודות חולשה.
    יש בעיה בכנף אוקורו הוא שחקן טוב אבל לדעתי רחוק מלהצדיק את הבחירה החמישית לפחות עד עתה. ואין באמת מחליף טוב שם אני לא עף על אוסמאן.
    דונובן מיטשל רצה להגיע למקום הכי נוצץ בארהב לניו יורק ובמקום זה קיבל את החור הכי דלוח שיש לליגה להציע. זה שם ספק על רמת המוטיבציה שלו (לחיות ולשחק). איך הוא הולך לקחת את העניין הזה זה משתנה חשוב במשוואה.
    וכמובן הכי חשוב – גארלנד הוא השחקן הכי מהיר בליגה לדעתי וכשחקנים כאלה נפצעים אז… זו בעיה. נקוה שלא יקרה.
    בהינתן בריאות זה טופ 5 במזרח ואם סטיב קר היה מאמן אותם לא הייתי מתבייש לרשום גם אליפות.
    אבל הוא לא אז זה חצי גמר מזרח צפונה.

  11. לא מחזיק ממיטצל.הוא השחקן שהיה חסר לקליבלנד. גארלנד צריך גארד גבוה עם הגנה אובה. זה לא מיטצל. לא יעברו סיבוב ראשון.

  12. תודה רבה חבר
    אני תוהה איך רוביו יחזור מהפציעה. להעלות שחקן כמוהו מהספסל זה יכול להיות גיים צ'ייג'ר אם הוא באמת יחזור להיות ברמה שהוא שיחק לפני הפציעה.
    בקשר למובלי אני מקווה שהקאבס לא יעשו את הטעות של הסאנס עם אייטון. היכולות של מובלי מזכירות את טימי, ואני מקווה שהקאבס ילמדו לנצל את זה.
    אחת הקבוצות הכי מסקרנות לעונה הבאה לצד מיני

  13. פריוויו מעולה.
    לא חושב שהם באמת יהיו קונטנדרים אמיתיים העונה, אבל בהחלט רואה אותם בתמונת הפלייאוף. בעונה שעברה, אם לא הפציעות, שיחקו ברמה מספיק טובה בשביל לעלות, והעונה הם רק מתחזקים.
    אמנם מיצ'ל בפריים שלו כבר, אבל גארלאנד ומובלי צעירים ועוד יש להם המון זמן להתפתח, וגם אלן רק בן 24. החיבור בין מיצ'ל לגארלאנד הוא באמת המבחן האמיתי, כי שניהם הולכים לראות פחות זמן כשהכדור בידיים שלהם ויצטרכו גם לשלב off ball.
    הייתי שמח לראות את מובלי עולה ב3 לעתים עם לאב ב4, למרות שנראה שהרול שהכי נוח לקווין לאב בשלב הזה של הקריירה שלו הוא לעלות מהספסל כשחקן שישי-שביעי, והוא גם נתן בעונה שעברה תפוקה יפה מהתפקיד הזה.
    סהכ קבוצה שנמצאת בדרך הנכונה, עוד עונה או שתיים והם כבר יהיו קונטנדרים לכל דבר ועניין.

  14. דרך אגב, אם יש קבוצה שבאיזשהו מקום יכולה לדמות עבור מיצ'ל את מה שגובר היה עבורו ביוטה, זאת קליבלנד. גם אלן וגם מובלי מסוגלים להגן על הטבעת, וכשזה המצב, כמו ביוטה, מיצ'ל כנראה ירגיש בנוח יותר לחפף בהגנה, כי הוא כבר רגיל לא לשמור ושבצבע עומד לו ענק ברזל וחוסם. לטעמי, אם גם גארלאנד וגם מיצ'ל שומרים העונה ברמה סבירה (לא איזה לוקדאונס, אבל כן להיות מחויבים בהגנה), קליבלנד יכולה להיות סוס שחור במזרח. אם מיצ'ל לא שומר וגם גארלאנד לא, אז אני לא חושב שיגיעו רחוק.

  15. תודה רבה. פריוויו טוב.
    קצת קצרים ב SF כמו שאמרו פה.
    מעניינים, יש להם סגל צעיר, אולי צעיר מדי, אבל אם לאב ומיטצ'ל ינהיגו וכל השאר ישמרו בהגנה ויקלעו טוב יכולים להגיע רחוק . ואז בשנה אחרי, לשפר ואז לפתוח אשכול חדש (כמו שמילווקי עשו עם הולידיי)

  16. בס"ד
    תודה על ניתוח מעמיק.
    קבוצה מעניינת עם הרבה פוטנציאל.
    לא דיברו על זה, אבל הרבה תלוי במאמן,
    אם יצליח לבנות שיטה שתנצח את הכישרון הגדול, ותדאג גם לאגו של מיטשל,.
    וכמובן מזל עם פציעות, יש להם תקר7ה גבוהה, חצי גמר מזרח, אולי אפילו גמר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט