הפרש נטול הראש – פריוויו קליבלנד קאבלירס 2020/21 / רותם אלרן

הקאבס מגיעים לאחר עוד עונה מאכזבת, אך הפעם נראה שישנו מעט אור בקצה המנהרה לעומת שנים קודמות כשהצעירים ממשיכים להתפתח והקבוצה נמצאת בסיטואציה טובה יותר.

מאזן בעונה שעברה: 46:19, מקום 15 במזרח.

מאמן: ג'יי בי ביקרסטאף – שנה שנייה בקבוצה, לאחר ששימש כעוזר המאמן של ג'ון ביליין שפוטר באמצע העונה ואימן את הקבוצה עד להפסקת העונה עקב הקורונה.

מה שהיה

העונה שחלפה לא הייתה להיט גדול עבור הפרשים מאוהיו, כשהיה נראה שיש יותר בעיות מנקודות חיוביות בקבוצה, אך כן היו כמה נקודות אור טובות ומעניינות בקבוצה השנה שראוי להתייחס אליהן – בראש ובראשונה השיפור המשמעותי של קולין סקסטון. הגארד הצעיר שיפר את היעילות וחווה קפיצה אשר צפויה ורצויה מאוד עבור שחקן שנה שנייה, כשקלע 20.8 נקודות למשחק בעונה החולפת, לעומת 16.7 בעונת הרוקי, שיפור מצוין, במיוחד אם מתחשבים בכך שהובא לצידו עוד גארד צעיר שמאוד אוהב את הכדור ביד – דריוס גרלנד, שנבחר בבחירה החמישית בדראפט אשתקד.

השילוב בין שני הגארדים הוא בעייתי, כפי שצפו עוד לפני תחילתה של העונה הזו, כששניהם אוהבים לזרוק הרבה ואוהבים להחזיק את הכדור לפרקי זמן ארוכים ופחות אוהבים לעשות הגנה, אך לאחר מספר חודשים היה נראה שהם מתחילים ליצור חיבור יותר אמין וטוב לקבוצה, כשגרלנד התחיל למסור יותר ולאבד פחות (5.3 אסיסטים על 2.9 אסיסטים בינואר, 4.8 על 2.2 בחודש פברואר) ונטייה כזו מרכז צעיר שלרוב מחפש קודם כל את הזריקה היא חיובית עבור הקבוצה ונראה שהמומנטום הזה היה ממשיך לולא העונה הסתיימה עבורם בשלב מוקדם מאוד. בצידו השני של הצמד סקסטון-גרלנד, סקסטון תפס יותר את עמדת הסקנד גארד כשהתרכז במה שהוא עושה הכי טוב – לשים נקודות על הלוח.

במקביל למגמת העלייה בניהול המשחק של גרלנד, סקסטון התחיל לקלוע יותר נקודות ביעילות יותר גבוהה (החודשים ינואר ופברואר היו הפוריים ביותר עבורו בעונה שעברה עם 22.7 ו-21.9 נקודות בממוצע למשחק, בהתאמה, כשהם גם השניים בהם הוא קלע באחוזים הכי גבוהים לשלוש העונה), והשילוב שלהם בקו האחורי נראה הרבה יותר טוב ככל שהעונה התקדמה.

כמובן שהקבוצה לא הייתה מלאה בנקודות אור, הם לא סיימו עם המאזן ה-29 בטיבו בליגה ללא סיבה, כשביליין פוטר לאחר מספר חודשים בתפקיד עקב אמירה מפוקפקת, והאווירה בקבוצה לא הייתה בשיאה – קווין לאב הביע לאורך העונה תסכול ומרמור על המצב בקבוצה ועל כך שהיא לא שולחת אותו בטרייד לקבוצה עדיפה עליהם (כאשר חלק גדול מהסיטואציה הזו נוצר בגלל החוזה העצום של לאב והיותו נכס טרייד שלילי בשלב זה, כך שזו לא הייתה רק אשמתם של קליבלנד), אנדרה דראמונד שחקן טוב, אבל לא מי שישנה את פני הפרנצ'ייז, למרות שהיה טוב במשחקים המעטים ששיחק שם לפני הפסקת העונה.

הקבוצה הייתה ועודנה במצב מפוקפק, אבל אפשר לקחת מהעונה הזאת מספר דברים חיוביים, ובראשם הפריחה של שלושת הצעירים המובילים שלה (סקסטון וגרלנד שדיברתי עליהם לא מעט קודם, יחד עם קווין פורטר ג'וניור) כסימן טוב להמשך וכהתחלה טובה לקבוצה צעירה ומוכשרת, השאלה היא האם זה יספיק עבורם כדי לנצח בעתיד הנראה לעין, לאור כך שהיו הקבוצה האחרונה במזרח החלש ולא נראה שהם במצב לקחת צעד קדימה בקרוב.

קיץ/סתיו 2020

הגיעו: אייזק אוקורו (גארד/פורוורד רוקי, הבחירה החמישית בדראפט), ג'אבל מגי (סנטר, הגיע בטרייד מהלייקרס), ת'ון מייקר (סנטר מהפיסטונס), דמיין דוטסון (גארד מהניקס).

עזבו: טריסטן תומפסון (סנטר, שחקן חופשי לבוסטון), ג'ורדן בל (פורוורד/סנטר, טרייד ללייקרס), אלפונזו מקיני (סמול פורוורד, טרייד ללייקרס), אנטה זיזיץ' (סנטר, חתם באירופה).

הקאבס לא עשו הרבה באוף סיזן הנוכחי (שמתוך הרגל קורא לו קיץ למרות שהוא כבר בסתיו), אך מה שהם כן עשו, הם עשו נכון – המהלך העיקרי שלהם היה הבחירה באייזק אוקורו בבחירה החמישית בדראפט, כששאר המהלכים היו לא מאוד רלוונטיים לקבוצה (אך מלבד השחקנים שהגיעו, אנדרה דראמונד ניצל כצפוי את אופציית השחקן שלו לעונה הקרובה על סך 28 מליון דולר), אבל המהלך הזה היה מאוד נכון עבורם, כשהקבוצה התחזקה בדיוק במקומות הנכונים ואיפה שהיא הייתה צריכה תרומה.

אוקורו שהגיע אליהם הוא שחקן הגנה טוב כבר עכשיו, עם פוטנציאל להיות נהדר בצד זה של הפארקט, והתקפית הוא עדיין לא מספיק מלוטש, אבל יש לו את היכולת להשתפר שם – בגובה 1.98 מ' על מוטת ידיים של 2.04 וכשהוא אתלט מאוד אקספלוסיבי, אוקורו מביא איכויות הגנתיות מצוינות יחד עם חכמת משחק ויכולת למסור לא רע, ולמרות שהוא עדיין לא קלעי טוב (28% משלוש ו-67% מהעונשין בעונה היחידה שלו במכללות) הוא יתרום בהתקפה.
לצד גרלנד וסקסטון שחקן כמוהו הוא מה שדרוש לקבוצה – שחקן שמסוגל להגן ולמסור ולא צריך יותר מדי את הכדור אצלו הוא נכס לצד הקו האחורי של קליבלנד, וזוהי התאמה מצוינת לשני הצדדים כאשר אוקורו יקבל את המקום שלו לצבור נסיון ולהתפתח, והקבוצה תרוויח שחקן הגנה מצוין שמעט מזכיר בסגנון את אנדרה איגואדלה (וזו גם התקרה שלו פחות או יותר), וזה טייפ של שחקן שהיה מאוד חסר לקבוצה.

אוקורו – השחקן המושלם עבורם

מלבד הבחירה באוקורו הקבוצה לא עשתה הרבה, בהנחה שת'ון מייקר לא ייתן פתאום עונת פריצה לאחר 4 שנים מאוד מאכזבות בליגה. אוף סיזן טוב אבל מעט פושר מכיוון שלא עשו שינויים משמעותיים שהיו יכולים לעזור להם.

מה הלאה?

חמישייה:
פוינט גארד – דריוס גרלנד
שוטינג גארד – קולין סקסטון
סמול פורוורד – אייזק אוקורו
פאוור פורוורד – קווין לאב
סנטר – אנדרה דראמונד

ספסל:
לארי נאנס ג'וניור, מת'יו דלבדובה, צ'די עוסמן, ג'אבל מגי, קווין פורטר ג'וניור, דנטה אקסום, ת'ון מייקר, דמיאן דוטסון.

הקבוצה לא צפויה להיות מרתקת במיוחד, אבל כן יכולה להיות מהנה לצפייה כשכעת יש תפקידים יותר ברורים לשחקנים השונים בקבוצה, יחד עם יותר עומק מהספסל.
הדבר אשר מעניין אותי לגבי העונה הקרובה הוא השילוב של גרלנד עם הגבוהים – רק לקראת סוף העונה הוא התחיל למסור, ואני רוצה לראות אם המגמה הזאת תמשיך ואם הוא יתרכז יותר באספקט ניהול המשחק מאשר בסקורינג (כאשר סקסטון סקורר עדיף). הוא מקבל לצידו את אנדרה דראמונד, לארי נאנס ג'וניור וג'אבל מגי, שלושה גבוהים אתלטיים שמסוגלים לסיים בסל, ואולי המשחק לצד שחקני פוסט טובים יפתח עוד את ניהול המשחק והפליימייקינג של גרלנד.

אני מקווה לראות מהשחקנים הצעירים שיפור טבעי, כשסקסטון מסוגל לקחת עוד צעד קדימה כסקורר ולקלוע באחוזים יותר יציבים מחוץ לקשת, גרלנד שימשיך לפתח את המשחק שלו בצד ההתקפי ופורטר שיתפתח כסקורר ושחקן שישי מסוכן מהספסל. הקבוצה ככל הנראה לא תאיים על הפלייאוף, אבל שיפור של השחקנים הצעירים עשוי לקרות, וזה טוב עבורם.

למרות השדרוג בעמדת הכנף עם אוקורו, הקבוצה עדיין לא טובה מאוד, כך שאני לא מצפה ממנה להרבה גם העונה, וכעת הזמן לתחזית.

תחזית

התחזית האופטימית: הקבוצה מגיעה מחוברת לעונה, גרלנד וסקסטון משלימים מצוין זה את זה בקו האחורי תוך שהם מפתחים גם את ההגנה, אוקורו נותן עונת רוקי פנטסטית ומוכיח שהוא היה שיחוק בבחירה הזו עם זכייה בפרס רוקי העונה ולאב נותן עונת קאמבק מפתיעה ונראה בכושר הטוב ביותר זה 5 שנים. דראמונד קוטף את ההחטאות של הגארדים ומסיים חזק בסל כל פעם והקבוצה מגיעה לפלייאוף מהמקום השביעי לאחר קרב קשה, ומודחת בסיבוב הראשון, אך עם תקווה לעתיד.

תחזית ריאלית: הקבוצה ממשיכה לדשדש ולהיות בינונית מאוד, גרלנד עושה קפיצה משמעותית אך לא עצומה, אוקורו נותן עונת רוקי נחמדה אבל לא מרשימה מאוד ובעיקר מראה פוטנציאל, סקסטון ממשיך להיות לא יציב, דראמונד נשאר אותו שחקן שהיה בשנים הקודמות ולא ממש תורם לנצחונות. הקבוצה מסיימת מקום 12 במזרח בתום העונה.

תחזית פסימית: אוקורו מתגלה כבאסט כשהוא מאכזב מאוד בצד ההגנתי ובהתקפה לא מצליח להעלות את האחוזים לאורך העונה, גרלנד עושה קפיצה זעירה ומאכזב לעומת הציפיות, סקסטון ממשיך לזרוק בכמויות ויורד באחוזים מחוץ לקשת ככל שמתקדמת העונה ולאב נפצע שוב ושוב וגומר את העונה חודשיים מתחילתה, הקבוצה שוב מסיימת במקום האחרון במזרח

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. תודה רבה רותם, פריוויוו נהדר לקבוצה קצת פחות.
    (ילד זה מטאפורה אל תגגל את זה) גם אחרי 10 שורות קוק, ו20 ליטר וויסקי אני לא מדמיין את קליבלנד בפליאוף. למי שמדמיין תסריט אופטימי כזה יש חיים יפים.
    אני מביא את התסריט שלי האלטרנטיבי:
    תסריט אופטימי:מקום אחרון בליגה ובחירה ראשונה בדראפט.
    תסריט פסימי: מקום אחרון בליגה ובלי בחירה ממש גבוהה בדראפט.
    תסריט ריאלי: מקום אחרון בליגה ובחירה טופ 4 בדראפט.
    (יכול להיות שאני לא חד על ההסתברויות של הדראפט למקום אחרון, קליבלנד לא שווים את המאמץ לבדוק).

  2. זה זמן נורא להיות אוהד קליבלנד. אם אני קובי אלטמן (פעם אחרונה שבדקתי הוא עדיין הGM) אני גם זורק את דראמונד ואת לאב ואולי מקבל עוד איזה מישהו מבטיח. שני שחקנים שעדיין מסוגלים לתרום לקבוצה שרצה לאליפות. אני מדמיין את הרעיון שבראש שלי של קווין לאב תורם לרוב קבוצות הליגה, ודראמונד יכול להיות סנטר רוטציה מעולה גם, אבל אני מחזיק ממנו משמעותית פחות.

  3. הפריוויו מעולה, הקבוצה פחות והפלייאוף אפשרי רק אם לאב ודראמונד שניהם בריאים ומשחקים טוב. אני מהמר על דראמונד בריא ולאב משחק טוב (אבל ב-20-30 משחקים לאורך העונה) והמבט כלפי הלוטרי ולא כלפי הפלייאוף. גארלנד וסקסטון יצטרכו ללמוד להסתדר ביחד, אבל בתחום הזה אני יחסית אופטימי.

  4. תודה רותם,
    החמישיה שלהם סהכ בסדר גמור על הנייר
    השאלה אם ירצו למצות פוטנציאל או ירצו מקום טוב בלוטרי עם הדראפט המבטיח של השנה הבאה

  5. פריוויו מעולה. אני חושב שגרלנד יהיה הרבה יותר טוב השנה ממה שחושבים. אם בייקרסטאף מצליח להפוך את דראמונד, רק בן 26, לעוגן הגנתי סביר אז הם יכולים להגיע אפילו לפלייאין. סיכוי נמוך שזה יקרה. תחזית ריאלית מאוד, ובכן, ריאלית.

    1. תודה לך רועי, מאמין שגרלנד באמת יכול לעשות את הקפיצה. הוא פיתח מאוד את הפליימייקינג ויכולת המסירה, ויחד עם קליעה שראינו שיש לו ככל שהתקדמה העונה הוא יכול להיות רכז פותח לגיטימי ויותר.
      מרגיש כאילו דראמונד בן 26 כבר שלוש שנים, אבל אולי מעט יעזור לגארדים לפתח את המסירה, חושב שהם יכולים להתפתח יפה אבל לא לעשות משהו מעבר.

  6. מבין התחזיות שהוצגו, מה שסביר להניח שיקרה זה בין התחזית הריאלית לתחזית הפסימית.
    יכול להיות שהיו אפשרויות עדיפות מאייזיק אוקורו בדראפט האחרון, הסלטיקס רצו לעלות מקום בדראפט, יכול להיות שהבחירה של הקאבלירס הייתה רלוונטית.
    יחד עם זאת, אני מסכים איתך גארלנד וסקסטון סוגרים קו אחורי טוב, דראמונד אחלה סנטר שלוקח הרבה ריבאונדים אבל מעבר לזה, צריך את אייזיק אוקורו במיטבו ולכן אני סבור שהיה עדיף לקאבלירס לבחור את אונייקה אוקיינו כי הוא משלים את עמדה 4 טוב כי קווין לאב פציע ולא בטוח שהוא יחזור לעצמו ואז נשאר לקאבלירס את לארי נאנס ג'וניור, היה עדיף לבחור בדראפט את אונייקה אוקיינו ולשחק איתו ב-4.
    יתר על כן, בחירה כזו בדראפט הייתה נותנת לקאבלירס אפשרות לעלות בחמישייה עם: גארלנד, סקסטון, אוסמן, אוקיינו, דראמונד.
    קווין פורטר ג'וניור יכול לעלות מהספסל במצב כזה וגם עכשיו הבעיה היא שעכשיו לא יודעים איזה קווין לאב הקאבלירס ייקבלו ומה יהיה עם לארי נאנס ג'וניור יפתח בחמישייה.

    1. גארלנד וסקסטון סוגרים קו אחורי טוב
      מאיזה קו אחורי במזרח הם יותר טובים? זה קו אחורי בתחתית של הליגה. רק לונזו ובלדסו אולי יתחרו בהם ועדיין אני עם לונזו ובלדסו.
      לאב זה גופה. דראמונד זה מנפח סטט מס 1 בליגה.

  7. התרחיש האופטימי הוא, ובכן…
    בוא נגיד את זה ככה –
    נכון יש את. בדיחה על הקשיש שכבר 50 שנה שם פתק בכותל שמבקש לזכות בלוטו?
    אז אותו הדבר רק שהפעם גילברט מחליט שנמאס לו להיות בעל קבוצה..
    .
    תודה גלעד.

  8. בנוגע לפורטר ג'וניור, הוא נאשם לפני כמה שבועות שהכה מישהי, וקצת לפני כן נתפס נוהג עם אקדח 0.45 ו"מה שנחשד כמריחואנה". הייתה אפשרות נוספת, שזה כלב דלמטי, אבל החשד הזה ירד מהפרק כי זה לא היה לבן עם כתמים שחורים, פרווה קצרה וטמפרמנט אינטנסיבי, ולעומת זאת "זה" הזכיר תפרחת מפוררת של צמח עם עלים מאוצבעים.
    בקיצור, כרגע הנל טרם הצטרף לאימונים וספק אם הראש שלו יהיה פנוי לכדורסל, ומה רמת התפקוד של אותו ראש אם כן יתפנה.

  9. אגב, בנוגע לדראמונד. אנדרה הענק העשיר החליט משום מה לקחת את האופציה שהייתה לו להמשיך בקליבלנד עונה נוספת תמורת 28.7 מיליון. על פניו היה יכול להשיג הרבה יותר ליותר במקום אחר.
    אולי הוא סתם צ'יקן, אולי בונה על טרייד והארכה במקום מפתה יותר. לך תדע.

  10. אין שום תרחיש, זולת פצצת אטום שנוחתת והורגת את כל השחקנים בכל הקבוצות במזרח למעט קליבלנד, שבו קליבלנד מסיימת במקום השביעי במזרח.

    תודה על הפריוויו!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט