פריוויו 2021-22: שיקגו בולס/ שחר צ'קוטאי

מאתר "דה רינגר"

בפעם האחרונה ששיקגו בולס היו תחרותיים ג'ימי באטלר היה בקבוצה, בובי פורטיס נחשב לשחקן רגוע, בן סימונס היה רוקי (על אמת), קאווי היה בספרס ועשה שביתה, ואני עדיין הייתי חייל צעיר ועז פנים. עברו מאז 5 עונות מלאות תהפוכות, אך דבר אחד היה בטוח – שיקגו קבוצה בבנייה.
כעת, לאחר 2 מאמנים שפוטרו והחלפת מנהל מקצועי, שיקגו החליטו לחזור לקדמת המזרח. העונה הזאת היא הזדמנות מעולה.

אולם: יונייטד סנטר.
מנהל מקצועי: ארתוראס קרנישובאס.
מאמן: בילי דונובן (עונה שנייה בקבוצה).
מאזן בעונה שעברה: 41-31. מקום 11 במזרח.

Chicago Bulls | The Official Site of the Chicago Bulls
מהאתר הרשמי של הבולס

העונה שעברה:

בעונה שעברה שיקגו פתחה עם הצהרה ורצון גדול לעלות לפלייאוף, לפחות לפלייאין ובשביל זה הם הביאו שחקנים וטרנים שיעזרו במשימה.
העונה של הבולס נפתחה כמו בשש העונות שקדמו לה, עם הפסד, ולאחר מכן נפלו חזק יותר. אך לאחר הפתיחה המקרטעת השוורים החלו לנצח ונתנו לאוהדים תקווה שסוף סוף יהיו משחקים במאי. הם הגיעו למצב שבו אם הם מנצחים הם עומדים על מאזן שווה של ניצחונות והפסדים, דבר שלא קרה שש עונות אך הם הפסידו וחזרו לסורם.

בטרייד דד-ליין הם החליטו לנטוש את התהליך עם הצעירים והביאו את ניקולה ווצ' מאורלנדו, תייס מבוסטון, בראון מוושינגטון ועוד. וונדל ופורטר עברו למג'יק (גם בחירה סיבוב ראשון עברה לפלורידה), גאפורד והאטיצ'סון לווש, קורנט לבוסטון.
כל הטריידים שנעשו היו במטרה להזניק את הבולס מהמקום התשיעי אל עבר היעד הנכסף, אך השילוב בין ווצ' ולוין לא עבד טוב, ההפסדים הגיעו ובשביל קינוח לעונה פושרת לוין נכנס לפרוטוקול קורונה והעונה הפושרת של השוורים הסתיימה במקום ה-11. רחוק מהפליי-אין ורחוק מהלב.

לקראת העונה:

בפתיחת שוק ההעברות שיקגו הגיעו מהר מאוד להסכמה מול הפליקנס והביאו את לונזו. כעבור יומיים דרוזן חתם ונשלח לעיר הרוחות.

עזבו בסוף העונה: דניאל תייס, גארט טמפל, תומאס סאטוראנסקי, אל פארוק אמינו, ת'ד יאנג, לאורי מארקנן ודנזל וולנטיין.

הגיעו: לונזו בול, אלכס קארוסו, טוני בראדלי, דאמאר דרוזן, איו דוסנמיו, מרקו סימונוביץ', דוון דוטסון (דו-כיווני), דריק ג'ונס ג'וניור, מאט תומאס, סטנלי ג'ונסון, איתן תומספון, אליזה ג'ונסון וטיילר קוק.

נשארו: ריאן ארצ'ידאקנו, טרוי בראון, ג'בונטה גרין, זאק לוין, ניקולה ווצ'ביץ', קובי וויט ופטריק וויליאמס.

חמישייה צפויה: בול, לוין, דרוזן, וויליאמס וניקולה ווצ'ביץ'.
חמישייה שנייה: וויט, קארוסו, ג'ונס-ג'וניור, ג'ונסון וטוני בראדלי. נספחים: תומאס, ארצ'י, דוסמיו, ג'ונסון, גרין וסימונוביץ'.

שאלות לקראת העונה:

מה תהיה ההיררכיה בקבוצה?

יש לבילי דונובן בעיה – מי יהיה האופציה הראשונה בהתקפה:
זאק לווין בעונה שעברה הפציץ עם 27.4 נק' לצד 5 אס' ו-5 ריב' ב-31% יוסייג', והיה המוקד העיקרי בבולס (25.5 נק', 4.8 ריב' ו-4.8 אס' ב-15 משחקים לצד ניקולה).
ניקולה ווצ'ביץ' קלע 23.4 נק' לצד 11.7 ריב' וכמעט ארבעה אס' למשחק ב-29.3% יוסייג', והיה השחקן המוביל באורלנדו (בשיקגו קלע: 21.5 נק', 11.5 ריב' ו-3.9 אס' ב-26 משחקים).
דרוזן קלע 21.6 נק' עם שיא קריירה באס' – 6.9, לצד 4.2 ריב' ב-26.1% יוסייג', כאשר הוא השחקן הטוב ביותר במדי הספרס.
שלושתם היו השחקנים המובילים בקבוצותיהם ושלושתם מצאו את עצמם מחוץ לפלייאוף. איך תראה שיקגו מבחינת ההיררכיה, האם השלם יהיה גדול מסך חלקיו או שדווקא האגו והסטט' יהיו חשובים מהצלחת הקבוצה?

על פניו, נראה שלווין יהיה המוקד העיקרי לנקודות כאשר דרוזן יסתפק בניהול משחק ובמהלכי חצי מרחק וניקולה ייהנה מהשאריות בין החסימות וניצול הגנות חלשות. אך כל ערב זה סיפור אחר ויהיה מעניין לראות איך בילי ישלב אותם.

Image
יהיה ראשון בהיררכיה?
מהטוויטר של הבולס

הגנה – מה יהא עליה?

בהתחלה, כאשר דרוזן הגיע, חשבתי שהם הביאו את תאום באטלר, לפחות בהתקפה (נתונים דומים להפליא, בנוסף להיותם מבוססים על קליעת חצי מרחק וחדירות לצד קליעה חלשה מאחורי קו השלוש), אך בהגנה ההבדלים גדולים ביניהם ולכן עלתה השאלה מי יעשה הגנה:

בחמישייה של הבולס יש שחקן הגנה אחד טוב וצעיר שכנראה יקבל את המשימות המיוחדות (וויליאמס). בעמדת הגארד יש שחקן נוסף שהוא בינוני-טוב בדמות לונזו בול שיקבל את המשימה לרוץ אחרי הגארדים של היריבות. השאר הם סבירים מינוס או חלשים, לוין עם פוטנציאל להיות אחלה שומר אך נראה שהוא שומר את הכוחות להתקפה. דרוזן סביר ולא חור, וניקולה ווצ'ביץ' יעשה השתדלות לשמור על העמדה הגבוהה.
האם שיקגו יצליחו גם בצד האפור של המגרש או שמא החורים יצטברו לכדי מסננת?

Image
מדי הרוזן החדשים

ספסל:

הספסל של הבולס מורכב בעיקר מקובי וויט, אלכס קארוסו ודריק ג'ונס. היתר צעירים מאוד או לא טובים מספיק ובטח שלא מספקים נקודות ברמה גבוהה. בעמדת הסנטר החור גדול כאשר בראדלי עדיין לא הוכיח שהוא סנטר לגיטימי בליגה, וסימונוביץ' רוקי שלא יקבל יותר מדי דקות (הלוואי שכן).
קבוצה ששואפת להיכנס לפלייאוף צריכה גם ספסל שיגבה את החמישייה ולשיקגו אין את זה.
האם החמישייה הראשונה תספיק בשביל להגיע לפלייאוף, האם הספסל יספק את הסחורה הדרושה?

Image
החדשים מבלים

הנבואה ניתנה לשוטים:

תחזית אופטימית:

שיקגו מנצחת את המשחק הראשון ובפעם הראשונה מזה 5 עונות היא תהיה במאזן חיובי. הקבוצה באדום מצליחה להתחבר במהרה ומתברגת בטופ המזרחי. היא מקשה על כל יריבה והשילוש הקדוש – ווצ', דרוזן ולוין – מתברר כשלישיה קטלנית במיוחד. דרוזן, ווצ' ולוין נבחרים לאולסטאר, וויט פורח מהספסל וזוכה בתואר השחקן השישי, לונזו מקבל שבחים משמעון וברוך ועל הדרך מתמודד על תואר השחקן המשתפר והרוקיז נותנים תקווה רבה לעתיד ולהווה. הבולס מסיימים במקום החמישי ומצליחים לעלות לסיבוב הבא על חשבון פילי המתפוררת. בסיבוב השני היא פוגשת את ברוקלין וזה כבר יותר מדי עבור השוורים שיחזרו בעונה הבאה חזקים יותר ויצליחו להגיע לגמר המזרח.

תחזית פסימית:

העונה נפתחת בהפסד שגורר עוד הפסד ועוד הפסד ושיקגו כבר תופסים את מקומם בין המקומות האחרונים בליגה. ווצ' ולוין לא מצליחים להשתלב, דרוזן מנסה להציל את המולדת לבד וקובי וויט דורש טרייד. לוין לא מרוצה מהמצב וגם הוא דורש טרייד, אך שיקגו לא מוותרת והוא עושה שביתה איטלקית שבסופה הוא עוזב בלי כל תמורה ועם טעם רע. ניקולה מתגלה כשחקן של סטט' ריקות וכל השאר די גרועים. שיקגו מסיימת עוד עונה ללא פלייאוף ובלי שום תקווה לעתיד.

תחזית ריאלית:

שיקגו תנצח במשחק הראשון את דטרויט, לוין ודרוזן יתקשו להשתלב בהתחלה אך יצליחו לגשר ולהתאים התקפות. שיקגו תנצח את החלשות ממנה ותפסיד לחזקות יותר, היא תתמקם באמצע הטבלה עם רגל בפלייאוף ורגל בפלייאין. בסוף העונה היא מנצחת בפלייאין את שארלוט ועולה לפלייאוף מאז 2017, שם היא מפסידה למילווקי בחמישה משחקים. אם היא קשוחה או לא, זה אנחנו נראה במהלך העונה, מה שבטוח שיהיה מעניין לראות אותם, אם בשביל תחרות ההטבעות בין דרוזן, לוין וג'ונס ואם בשביל לראות איך הכל יסתדר. סוף סוף יש מה לראות.

תחושה אישית:

בתנ"ך השור/פרה מופיעים לא מעט פעמים, לעיתים בתור קורבנות ולעיתים גם בתור משלים. רובנו מכירים את הפרות בתוך התנ"ך מסיפור חלום פרעה שבו שבע הפרות בריאות הבשר נאכלות על ידי שבע הפרות הרזות וכמובן מחטא העגל.
במסכת ברכות דף לב מובא משל לפסוק "וישמן ישורון ויבעט" – אדם שקנה פרה כחושה וחלשה והאכיל אותה אוכל טוב, ואז היא בעטה בו. הוא כועס עליה ואומר: אני זה שאכלתיך ונתתי לך כוח לבעוט.
בהסתכלות מסוימת שיקגו בולס מזכירים את חלום פרעה – עשור מדהים ולאחריו עשור שחון, בעשור שעבר ההתחלה הייתה טובה ואז השוורים הרעים אכלו את השוורים הטובים.
אני מקווה שאחרי שנים קשות למועדון ולאוהדים יבואו כעת עונות טובות ושהשוורים יבעטו בליגה ויהפכו את המושג השלילי של "וישמן ישורון ויבעט" לברכה עבור הבולס.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. קבוצה חזקה מאד אם קובי וויט בחמישייה במקום לונזו יש להם איום קליעה מכל מקום. עם לונזו הם חלשים יותר. החוליה החלשה שם זה המאמן סילי בילי. לצערם המזרח גם התחזק אבל הסגל שלהם על הנייר לא נופל מהרבה שם. הם שווים 3 עד 6 במזרח מבחינת סגל.
    אם אני רואה את הנטס באקס פילי הוקס ובוסטון כביג 5 הם צריכים לכל הםחות להיות אחריהם הם עדיפים על ההיט הניקס הראפס אבל נופלים מולם חזק במאמן.

    1. אם מכניסים את קובי לחמישייה החור בהגנה יהיה ענק מדי, אך זאת תהיה בהחלט חמישייה נפיצה.
      .
      לגבי הכשרון מול מיאמי אני לא מסכים. רמת השחקנים שם גבוהה מה גם שלהיט יש ספסל חזק בהרבה.

  2. תודה שחר על הפריוויו המושקע. הבולס בקלחת עם עוד איזה 5 קבוצות אחרות שייאבקו בסוף על 3 כרטיסים לפלייאוף
    (בולס,אינדיאנה,ניקס,ראפטורס,בוסטון ושארלוט) .
    הרבה יקום ויפול על החיבור של המשולש הבכיר וגם על קצת הגנה שיהיו חייבים לעשות, הולך עם התחזית הריאלית.

  3. תודה רבה.
    לבולס סוף סוף יש GM שעושה מהלכים. עכשיו נותר לדונובן וצוות האימון שלו למצוא את הסכמות ההתקפיות הנכונות עבור שלושה שחקנים שצריכים ת הכדור ביד. אותו הדבר בהגנה, שם יש מעט שומרים איכותיים.
    אני מסכים שלאבין כנראה יהיה האופציה הנכונה, אבל לבולס יש המון כלים התקפיים כדי להיות העונה קבוצת התקפה טובה מאוד, וליריבות יהיה קשה להגן מולם. הבעיה שכנראה על כל סל שהבולס יקלעו הם יחטפו בצד השני.
    דבר נוסף הוא מה קורה עם קובי וויט. תפקיד השחקן השישי תפור עליו, אבל השאלה איך הוא רואה את זה וכיצד הוא ישחק עם התפקיד הזה. הוא סקורר לפני שהוא מנהל משחק, והוא גם יכול להוות פתיון לטרייד במהלך העונה במידה והוא לא יתקדם.
    המזרח מתחזק, והבולס יקוו להשיג את אחד מהמקומות האחרונים לפלייאוף.

  4. עשו בשכל, הבולס.
    לונזו תפור לשחק לצד צמד כמו לאבין ודרוזן. הוא הצמיח איום אמין מטווח ה-3,
    הוא מצוין בהרצת התקפת מעבר,
    והוא לא צריך את הכדור ביד בשביל להיות אפקטיבי.
    .
    ווייט מהספסל נותן אופציה של שחקן שמסוגל ליצור לעצמו בדקות בהן הכוכבים האחרים על הספסל.
    אם יצליח להמשיך ולהשתפר באחוזים,
    הוא בהחלט יכול להפוך לשחקן משמעותי.
    בחמישייה סגנון המשחק שלו מתנגש בזה של לאבין.
    .
    מה יהיה עם הבולס?
    שאלה נהדרת.
    אם יצליחו לפתח הגנה,
    ולקבוע שיטה סדורה בהתקפה,
    הם בהחלט קבוצה שמסוגלת להפתיע.
    .
    תודה, שחר.

  5. פריוויו מצוין תודה רבה צ'יקו.
    .
    מסכים איתך ועם כולם – צרות של עשירים בהתקפה, וצרות של עניים בהגנה.
    .
    לא הייתי פוסל לפצל את הרביעיה הקולעת לשני צמדים, לפחות חלק מהמשחק – וייט וווצביץ / דרוזן ולוין או חלוקה אחרת, יאפשר להם ליצר נקודות 48 דקות, ואולי גם ליצב את ההגנה.

  6. קבוצה מאד מאד מעניינת. הייתי רוצה לראות אותם מתחברים כי יש פה הרבה פוטנציאל כשהשאלה העיקרית היא לגבי ההגנה.

  7. תודה על הפריוויו!
    קבוצה סך הכל מעניינת, עם יתרונות ברורים וחסרונות ברורים.
    היתרונות – שלושה יצרני נקודות ובעמדות שונות, לצד רכז נוסף שיכול לנהל אותם. ההגנות של היריבות יצטרכו לעבוד קשה, וכל עוד לונזו ו-וויליאמס יוכלו לנצל מבטים חופשיים, הפוטנציאל ההתקפי של שיקגו מפחיד.
    החסרונות – סגל דיי קצר, ומחסור בשומרים טובים.
    .
    אני חושב שההעפלה לפליי-אין ממקום 8/9 היא בהחלט ריאלית, ופחות מזה יהיה כישלון. ללוין ו-ווצ׳ביץ׳ אמורה להיות מוטיבציה לגרום לזה לקרות, כי הם נמצאים בשלב כבר מתקדם בקריירה. אם הם לא מצליחים גם השנה להוביל קבוצה לפלייאוף, הם בדרך הסלולה להיזכר כשחקנים שהיו לא יותר ממנפחי סטטיסטיקות.

    1. אין פה מה להמר האמת. זו קבוצה שאין לה שום שפן בכובע שחקנים שכולם מכירים וברור לכולם מה הם יתנו. הקבוצה הכי צפויה בליגה. טובה אבל לא מספיק. פליאוף מלמטה.

  8. תודה רבה שחר, פריוויו מצוין.
    רוצה להוסיף מילה לגבי החוסן המנטלי של הקבוצה.
    אם אני לא טועה, שנה שעברה לבולס היו לפחות 10 משחקים בהם נכנסו לרבע האחרון ביתרון מבטיח, וקרסו מנטלית ואיבדו המון משחקים בדקות האחרונות.
    מעניין איך דרוזן, שלא ידוע כמצטיין בתחום עוד מימיו בטורונטו, יעזור להם בנושא הזה.
    מבחינת כשרון הם ללא ספק שווים פלאייאוף במזרח.
    מילה בנוגע לקובי וויט- מצפייה בו שנה שעברה נראה שחסר לו את הגרוש ללירה, שחקן שאותי בכלל לא הרשים, והוא לא נראה שייך להרכב הפותח. אולי המעבר לספסל יעשה לו טוב וישנה לו את הקופסא.
    לונזו השחקן שהכי מעניין אותי בקבוצה הזאת, מקווה שיעשה את קפיצת הידרה המיוחלת עכשיו שיצא מבור השופכין של ניו אורלינס.

  9. תודה שחר מצויין, לא מחזיק מהקבוצה הזאת יותר מדי. זאק לאבין כמו ווצוביץ הסטטיסטיקה שלהם יפה אבל לא מובילה לנצחונות, לונזו בול וויתר על ההגנה שנה שעברה תמורת הקליעה. הם שווים פלייאוף לא יותר מזה מקומות 6-8.

  10. תודה שחר. פריוויו מעניין
    הקבוצה קצת פחות.
    אישית אני לא מחזיק מלוין. חוץ מלקלוע לא עושה כלום.
    גם הקליעה שלהם מ 3 לא ברורה
    ועל הגנה אין מה לבנות …
    אולי יגרדו פלייאין

  11. כל הישג מלבד פלייאוף הוא כשלון מהדהד
    מקבוצה עם 3 שחקנים שהם אולסטארים בהווה או בעבר אי אפשר לדרוש פחות
    תודה על הפרוויו

  12. אני פסימי לגביהם. איחרו את הרכבת במזרח. לפני שהחלה החגיגה חשבתי שהם צריכים לעשות טאנקינג. אני מבין למה הם לא שותפים לדעתי זו אבל לשיקגו אין בהרכב הזה שחקן שיקח אותם מעבר לסיבוב הראשון בפליאוף בתרחיש האופטימי ביותר, לא השנה אלא בחמש השנים הבאות, בקיצור, לעולם לא.

  13. ההגעה של דרוזן בעיני יכולה לתת להתקפה התקועה של הבולס את הבעיטה בתחת שהיא צריכה. בלי פליימייקר אמיתי (סליחה לונזו וקראוסו) פורוורד שיכול להחזיק את הכדור בידיים ולמסור אותו יכול להיות הפתרון לבעיות של בילי דונובן. השאלה היא מי יהיה הראשון להתלונן כשהכדור לא אצלו

    1. גם לי . התבאסתי שהם ויתרו עליו אבל איכשהו מאז שהיה שם המאמן הקודם המתעמר בשחקניו (ברח לי השם שלו) נראה שעבר שם חתול שחור. תוסיף לזה את הפציעות ו… זה נגמר הסיפור. מעניין אם הוא יתאושש עכשיו שהוא כבר לא בשיקגו

  14. אחלה פוסט תודה שחר.
    זו קבוצה שאין בה אף כוכב מובהק . אסטרטגיית בניה שמבוססת על איסוף של שחקנים שהם tier2 בליגה (שלושה כוכבים שאפשר להגדיר כ 5-10 בעמדה שלהם בליגה). נוסיף את לונזו חיה מוזרה שאני מתקשה לתפוס ממנו. בכל מקרה זה בטח טוב ממה שהיה ודי מעניין. יש מצב לפליאוף ממקום 5-8 כזה. גם החמישיה השניה לא רעה.
    יהיה מעניין זה בטוח.

  15. בס"ד
    שלום עליכם
    תודה.
    יכולים לגרד פלייאוף. אם יעברו סיבוב זו תהיה הפתעה.
    הספסל הקצר יכול להפיל אותם בקלות במקרה של פציעות ונהלי קורונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט