איירון, ליון, זאיון – פריוויו 2021/22: ניו אורלינס פליקנס / רועי ויינברג

שנה שלישית ברצף עם מאמן חדש לזאיון וויליאמסון. בשנה הקודמת הם נשארו מחוץ לפליי-אין, השנה כל דבר שהוא לא כניסה ל-10 הראשונות במערב יהיה כישלון. ניו אורלינס מספיק טובה בשביל זה?

בעונה שעברה: 41-31, קצב של 35 ניצחונות מ-82. המקום ה-11 במערב, שיפור של ניצחון מהעונה הקודמת.

מאמן: וילי גרין. היה עוזר מאמן של סטיב קר בגולדן סטייט ושל מונטי וויליאמס בפיניקס, שיחק 12 שנים בליגה. תחנה ראשונה כמאמן ראשי.

מה היה

הציפיות מניו אורלינס היו גבוהות. אחרי שב-2019/20 היו להם 24 משחקים בלבד של זאיון וויליאמסון, הוא פתח את העונה שלאחר מכן ונשאר יחסית בריא (61 משחקים מ-66 לפני שהושבת עד לסיום העונה). יחד עם סטן ואן גנדי המנוסה והנוכחות של סטיבן אדאמס ואריק בלדסו, הציפיות היו להראות התקדמות או פלייאוף.

המציאות לא עמדה ברף. הניסיון של ואן גנדי לבנות הגנת Drop לא עבד והפליקנס היו קבוצת הגנה רעה, אפילו יותר ממה שהיו בעונה הקודמת אצל אלווין ג'נטרי ההתקפי, ולא ראינו שיפור גם מההתקפה. הם סיימו במקום ה-11 במערב, עם מאזן זהה לקינגס במקום ה-12 ומתחת לקבוצות כמו סן אנטוניו או ממפיס שנראו פחות טובות על הנייר.

ואן גנדי שילם את המחיר ופוטר אחרי עונה אחת, אריק בלדסו וסטיבן אדאמס הועברו בטריידים וזה נראה כאילו השנה יש פליקנס חדשה לגמרי. היו כמה דברים חיוביים בעונה הקודמת, הבולט בהם הוא זאיון. הענק של הפליקנס קלע 27.5 נקודות ב-61.6% אפקטיבי מהשדה, מספרים כמעט חסרי תקדים ב-NBA. ברנדון אינגרם הצליח לתת מספרים טובים ולשמור על עקביות אחרי קפיצת המדרגה בעונה שעברה ולונזו בול נראה כאילו הוא משלים ביג 3 מבטיח מאוד לעתיד יחד עם שניהם, למרות שהנהלת הפליקנס חשבה אחרת.

אבל אל תיקחו את זה למקום לא נכון. ניו אורלינס נכשלה ב-2020/21. שיפור של ניצחון אחד מהעונה הקודמת אחרי שנה בריאה של זאיון וויליאמסון זה לא מספיק. הם גם הבינו את זה בעצמם ומפלס הלחץ עלה כשהחלו הדיווחים על זה שזאיון בעצמו לא מרוצה מהקבוצה. הוא אמנם תחת חוזה רוקי, בסיומו יהיה שחקן חופשי מוגבל ויוכל להישאר בתיאוריה בנ"א בשנים הקרובות, אבל הפליקנס כבר ראו סופר-סטאר אחד עוזב אותם כשאנטוני דיוויס ביקש טרייד בסיום תקופה ארוכה בה הגיע פעמיים לפלייאוף ופעם אחת עבר סיבוב. זאיון, כנראה, לא ירצה לבזבז כל כך הרבה שנים של פיק. לכן הגיע הזמן לדבר על המהלכים שהם עשו.

הקיץ האחרון

הגיעו: וילי גרין (מאמן), דבונטה גרהאם (רכז משרלוט), תומאש סאטורנסקי (רכז משיקגו), יונאס ואלניוצ'אס (סנטר מהגריזליס), גארט טמפל (גארד משיקגו), טריי מרפי (הבחירה ה-15 בדראפט), הרברט ג'ונס (הבחירה ה-35 בדראפט).

עזבו: סטן ואן גנדי (מאמן), לונזו בול (רכז, לשיקגו), סטיבן אדאמס (סנטר, לממפיס), אריק בלדסו (רכז, יתחיל את העונה בקליפרס), ווסלי איוונודו (גארד, חתם בדאלאס), ג'יימס נאנלי (פורוורד, חתם במכבי ת"א), ג'יימס ג'ונסון (פורוורד/סנטר, חתם בברוקלין).

היו שני שינויים גדולים בפליקנס, שהחליפו 40% מהחמישייה שלהם. הראשון בעמדת הסנטר: סטיבן אדאמס עזב, יונאס ואלניוצ'אס הגיע. לא מעט אנשי NBA מאמינים שהאידיאל הוא שזאיון ישחק עם 4 שחקנים שמרווחים את המגרש והפליקנס עשו כאן התקדמות, גם אם לא הביאו שחקן בסגנון של מיילס טרנר או ברוק לופז.

ואלניוצ'אס זרק 0.9 שלשות למשחק בשנה שעברה (36.8% סביר). 11% מהזריקות שלו, לפי Cleaning The Glass, היו ממיד-ריינג' ארוך או מהשלוש לעומת 1% של אדאמס. השינוי לא יהיה משמעותי, ואין סיבה לצפות שואלניוצ'אס יזרוק פתאום 5 או 6 שלשות במשחק. הפליקנס קיבלו את השחקן הטוב יותר בטרייד הזה, והיציבות של JV היא משהו חשוב לקבוצה שנעה בין רצפי ניצחונות להפסדים כמו ניו אורלינס של השנה שעברה.

השינוי המעניין יכול להיות בריבאונד. בשנה שעברה ניו אורלינס היו אחת מקבוצות הריבאונד הטובות בליגה, עם מקום שלישי בכמות הריבאונדים המוחלטים למשחק ושני באחוז הריבאונדים היחסי שהם לוקחים, ועכשיו הם הביאו ריבאונדר טוב יותר – ואלניוצ'אס במקום אדאמס. גם ואלניוצ'אס עשה כמות דומה של בוקס-אאוטים במשחק, לפחות לפי אתר הליגה שנתן 3.9 לכל אחד מהם, אבל הוא הרבה יותר מעורב בצבע ויכול ליצור לעצמו זריקות.

עכשיו וילי גרין יכול לשחק 48 דקות עם גבוה מסוכן בצבע, בין אם זה בדקות של זאיון או של ואלניוצ'אס על המגרש. אין סיבה לא לנסות להפריד בין הדקות של שניהם כדי ליצור את היתרון הזה בצבע, גבוה שמסוכן בריבאונד ההתקפה ומקשה על רוב הקבוצות. השאלה היא מה יקרה כשהם ישחקו ביחד – הפליקנס יצטרכו כמה שיותר משחקני החוץ שלהם.

המפתח יהיה דבונטה גרהאם. ההחלפה של לונזו בול בגרהאם משכה לא מעט ביקורת מפרשנים ואוהדים רבים, כי גרהאם נראה שחקן פחות טוב. הוא מתקשה מאוד ליצור נקודות בתוך קשת השלוש, אבל יש לו קליעה יציבה יחסית, גם ממסירה. הוא יוצר פחות טוב מפיק-נ'-רול מלונזו, אבל בקבוצה מאמינים שהוא יהיה מספיק טוב בשביל להוביל את ההתקפה ולהיות מסוכן גם כשהכדור לא אצלו. קבוצה עם זאיון (4.2 אס' למשחק בחצי השני של העונה) וברנדון אינגרם (4.9 אס' במשחק העונה) לא בהכרח חייבת מנהל משחק במשרה מלאה, אבל כן שחקן שיכול ליצור עם הכדור ולהיות מסוכן גם בלעדיו ובהגנה. אני לא חושב שגרהאם שדרוג רציני על לונזו.

הם הביאו עוד כמה שחקנים משלימים לא רעים, הבולט בהם הוא טריי מרפי שהיה קלע טוב מהשלוש במכללות וינסה לעשות את המעבר גם למקצוענים. אם יהיה להם פורוורד (2.03) שיכול לקלוע מהשלוש ולשמור על שחקנים בעמדה 3 או 4 אז יהיה הרבה יותר קל ליד וויליאמסון, במיוחד אם השנה ינסו לשחק איתו כסנטר. הם יצטרכו שיפור הגנתי גדול מצדו כדי שזה יקרה.

מה יהיה

האקס פקטור. ניקייל אלכסנדר-ווקר

חמישייה: דבונטה גרהאם, ניקיל אלכסנדר-ווקר, ברנדון אינגרם, זאיון וויליאמסון, יונאס ואלניוצ'אס.

מחליפים בולטים: קירה לואיס, ג'וש הארט, נאג'י מרשל.

יש לפליקנס המון שחקנים צעירים. ואלניוצ'אס וטמפל היחידים עם יותר מ-5 שנות ניסיון בליגה, הרוב על חוזי רוקי. לכן הם יצטרכו קפיצה גדולה מאחד מהם בשביל להיות תחרותיים השנה, וסיכוי לא רע בכלל שזה יהיה ניקיל אלכסנדר-ווקר.

בן דודו של שי גילגיוס אלכסנדר מאוקלהומה היה נהדר ב-11 המשחקים בהם פתח וקלע 19 נקודות עם 41.2% מהשלוש. המדגם הזה לא מייצג, גם כי הוא קטן וגם כי 3 מ-11 המשחקים האלה כבר היו בגארבג' טיים של העונה. קפיצת מדרגה שלו יכולה להיות קריטית.

הפליקנס לא צריכים עוד כוכב. ואלניוצ'אס, אינגרם, גרהאם וזאיון נותנים להם ארבעה שחקנים שיכולים ליצור נקודות ועדיף שהכדור יהיה אצלם ביד, בעיקר אצל אינגרם או וויליאמסון. אם ווקר ממשיך להראות את ההתקדמות שלו בהגנה ובקליעה ממסירה (39% ב-5.7 ניסיונות מאז מרץ) הוא יכול להיות החתיכה החסרה, ולהוציא מהם יותר ממה שיש שם עכשיו.

הדרך השנייה בה הפליקנס יעשו קפיצה גדולה תהיה אם הם יצליחו להפוך את הדקות של זאיון כסנטר ליעילות. אי אפשר לעצור אותו בצבע – 27 נקודות ב-61% מהשדה אלה מספרים של NBA 2K. אם יהיו מסביבו מספיק שחקנים שיכולים לקלוע מרחוק הריווח עשוי להיות קטלני, אבל הוא עוד לא הוכיח שהוא מספיק טוב כביג-מן היחיד בשביל להתמודד עם זה בהגנה.

אני חושב שזאת השאלה הגדולה של הפליקנס השנה, פחות או יותר – האם ההתקפה תהיה מספיק טובה בשביל לחפות על ההגנה. בשנה שעברה הם היו ההתקפה ה-11 בטיבה בליגה, אבל עם כוח כמו וויליאמסון ובפרט בהתחשב ביכולת המסירה שלו אין סיבה שהם לא יהיו הרבה יותר גבוה – אולי אפילו בטופ 5. וויליאמסון עצמו צריך לזרוק יותר מ-17 פעמים במשחק.

הם החליפו את סטיבן אדאמס ו-5 הזריקות שלו בערב ביונאס ואלניוצ'אס, שחקן עם ערך התקפי הרבה יותר גדול. אלכסנדר-ווקר יפתח במקום בלדסו וה-34.1% שלו מהשלוש. על פניו אין סיבה שזה לא יקרה, אבל כאן נכנסת השאלה של הפציעות – זאיון שיחק אמנם 61 משחקים מ-66 השנה, אבל 24 בלבד בעונת הרוקי וקשה להמר על הבריאות שלו. אינגרם גם מועד לפציעות (61 משחקים בשנה שעברה, עבר את ה-62 רק בעונת הרוקי) וגרהאם לא שיחק מעולם מעל 63. יהיו להם מספיק שחקנים בריאים ל-82 משחקים?

לכן, מכאן, חוזרים להגנה. זאיון שחקן הגנה מאוד לא טוב. גם גרהאם. ואלניוצ'אס ואינגרם שחקני הגנה סבירים עד טובים, אבל אין שם את העוגן שיצליח לבנות הגנה טובה סביבו. זאת המשימה הגדולה של גרין: לבנות הגנה שתהיה טובה, או אפילו קצת פחות מזה, אבל תצליח לחפות על ההתקפה. בשנה שעברה נ"א היו עם הדירוג ההגנתי ה-22 בטיבו בליגה.

פורטלנד הייתה עם הדירוג ה-29 והצליחה להגיע לפלייאוף בזכות לילארד, ברוקלין במקום ה-21 וניצחה את רוב משחקי הליגה שלה בזכות ההתקפה ודאלאס במקום ה-20 אבל הגיעה לפלייאוף בזכות לוקה. זאיון יכול וצריך לעשות כל שנה פלייאוף. השאלה היא אם ההגנה תאזן אותו, וכמה משחקים הוא ישחק בשביל להגיע לשם.

תחזיות

תחזית אופטימית: זאיון מוסיף עוד ממד כמוביל כדור, הפליקנס רצים יותר ומנצלים את הנוכחות של ואלניוצ'אס מתחת לסל. אלכסנדר-ווקר הופך לשחקן המשתפר של העונה, הם הופכים ליקירת הליג פאס של אוהדי ה-NBA מסביב לעולם ומצליחים לנצח 45 משחקים ולהגיע למקום השישי במערב בדרך להדחה בסיבוב הראשון מול הסאנס. זאיון חותם על הארכת חוזה ביום הראשון של שוק הפרי אייג'נסי.

תחזית שלילית: פציעות והגנה רעה פוגעות בהם, עדיין יש פקק בצבע וההגנה לא עומדת בקצב של ההתקפה. הפליקנס לא עושים את הקפיצה של הקינגס והטימברוולבס ונשארים שוב במקום ה-11 במערב עם 34 ניצחונות, וילי גרין מפוטר באמצע העונה וזאיון דורש טרייד בפגרה.

תחזית ריאלית: אני חושב שיהיה שיפור בהתקפה, זאיון גם יכנס לאחת מחמישיות הליגה. לדעתי הסגל שלהם לא מספיק טוב בשביל להתחרות עם הטופ של המערב (לייקרס, דנבר, סאנס, ג'אז, קליפרס, דאלאס, גולדן סטייט ופורטלנד, אם לילארד נשאר, טובות יותר על הנייר, ייתכן שגם ממפיס, סקרמנטו או מינסוטה יעשו את הקפיצה). אני מאמין שנראה משהו באזור ה-41 ניצחונות ופליי-אין, בו זה כבר תלוי במצ'-אפ.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 101 תגובות

  1. ניתוח מצוין, תודה רבה רועי.
    .
    האמת שראיתי מעט מאד את הקבוצה הזו, אז אין לי מושג מה יצא מהם, אבל לדעתי, לפחות בשלב זה, הם מתחת לציפיות, ואפשר בהחלט להצביע על דייויד גריפין כדמות המרכזית ש(עדיין?) לא מדלברת – כל חילופי המאמנים האלה הם ממש לא לעניין, ולדעתי עצם המחשבה של להביא את סטן ואן גנדי לשם הייתה מוזרה. את וילי גרין אני לא מכיר/זוכר, ואשמח אם יצליח, אבל לא בטוח שזה המועמד הכי טוב שיכלו למצוא כדי לאמן שחקן עם פוטנציאל כמו זאיון. גם הטרייד על סטיבן אדאמס היה חסר הגיון מלכתחילה, לדעתי. בקיצור, אם אני חייב להמר על השחקן המוביל הבא בליגה שמבקש טרייד אני הולך על זאיון, וחבל.

      1. אתה כנראה צודק, גם בגלל היסטורית הפציעות שלו, אבל, כמו שדיברנו בעבר, אני לא בטוח שהכוכבים לא "יקדימו" את הטיימליין "המקובל", אז לא הייתי בונה על זה. למשל, לא יודע אם זה אפשרי, שהוא מאריך על תנאי של סיין אנד טרייד או משהו כזה. בקיצור, אני במקומם הייתי ממהר ליצר קבוצה טובה. האדמה בוערת.

          1. לדעתי זה הופך יותר ויותר ריאלי, ממספר סיבות:
            .
            א. מגמות תרבותיות – לצעירים של היום יש פחות סבלנות מאלה של פעם.
            .
            ב. מגמות תחרותיות – צעירים של היום רגילים לחשוב שהאליפות מגיעה בעיקר לסופרטימז, ולכן, לדעתי, יש להם פחות מחויבות אישית לקבוצה שבחרה אותם – אם לברון, דוראנט וקוואי עזבו למה שלוקה וזאיון לא יעשו זאת?
            .
            ג. מגמות פיננסיות:
            .
            ג.1 רצפה גבוהה – לא זוכר כמה זאיון מרוויח לעונה, אבל מניח שזה בערך 8 מיליון דולר, כלומר בסוף חוזה הרוקי שלו הוא כבר אדם עשיר לכל ימי חייו. תוסיף לזה סכומים נאים שכבר הרוויח ממרצנדייז ופרסומות, ונראה שהרגישות שלו להמשך השתכרות נמוכה יותר מבעבר. גם ההבדל בין הארכה בתנאים מקסימליים, לבין חתימה על חוזה כשחקן חופשי במקום אחר הוא אמנם מספר מיליונים, אבל גם בתרחיש השני הוא עדיין מקבל המון כסף.
            .
            ג.2 תקרה מוגבלת – אם הוא נשאר במועדון קטן ולא מצליח הרווחים שלו, למרות היתרון בחתימה על חוזה בתנאים מועדפים, מוגבלים יחסית לרווחים מחוץ למגרש שצפויים לו אם יחתום על חוזה בקבוצה מצליחה יותר, ויגיע איתה להישגים.
            .
            בקיצור, התמריצים לחתום בקבוצת הבית קיימים, אבל אני לא בטוח שהם מספיקים על מנת לגרום למגמה הזו להימשך בעתיד בעוצמה דומה לזו שהכרנו בעבר.

            1. אני חושב שיש לך נטייה להגזים מאד מגמות שאולי קיימות ואולי לא. בוודאי בכל הנוגע לפיננסים. אף שחקן ואף סוכן לא יסכנו את סכומי הכסף האדירים המעורבים באי-הארכה בקבוצת האם.
              הם מפרנסים לרוב לא רק את עצמם. גם בכל הנוגע למרצ'נדייזינג וכל מה שמחוץ למגרש לשוק בו משחק השחקן אין משמעות גדולה.

            2. אתה צודק מאנו זה רק עניין של זמן עד שמישהו יעשה את זה ויהפוך ליותר ויותר נפוץ במיוחד לחתום על מקס ואחכ לעשות בעיות

            3. בנוגע למגמות הפיננסיות – הגידול במשכורת, הן של רוקיז בבחירות גבוהות, והן בשווי של האחוזים מכלל תקרת השכר – קשה לי להבין איך הן לא קיימות.
              .
              בנוגע למשקל של הסוכן – תמיד אפשר להחליף.
              .
              בנוגע לשאר האנשים שהם מפרנסים – יש להם משקל מוגבל, ובכל מקרה 30 מיליון דולר נשמעים לי כמו משהו שמספיק לכולם.
              .
              בנוגע ללהגזים – בהחלט יתכן, אבל אני לא אופטימי, לדעתי הכח ימשיך ללכת לשחקנים הטובים ביותר, והמועדונים, למעט אולי בשווקים האטרקטיביים, יחלשו עוד יותר. נחיה ונראה.

            4. הגידול הוא לא בשווי יחסי מתקרת השכר. איך אתה מגיע לזה?
              ושוב אתה מניח שבגלל שמישהו מרוויח נניח 10 במקום 5 הוא ייסכן 150.
              ואם אתה באמת חושב שתמצא סוכן אחד שימליץ לשחקן לעושת את זה אז אין לי יותר מה להגיד.

            5. ברור שהגידול הוא לא בחלק היחסי, אבל הגידול האבסולוטי בתקרת השכר, מגדיל את השכר שהם מקבלים, אז גם חוזים שאינם סופר מקס הם ענקיים.
              .
              שים לב, אגב, שגם פציעות קשות, כמו של דוראנט וקוואי, לא פגעו ביכולת שלהם לקבל חוזה מקסימום. האם זה לא משהו ששחקן כמו זאיון יכול לקחת בחשבון? לדעתי בהחלט כן.

            6. עבור שחקן שעוד לא הצליח לשחק עונה שלמה?
              אתה ממש מותח את זה.

            7. וזה בדיוק מה שאני מנסה להגיד מבחינת הגידול האבסולוטי – גם מה שאתה מסכן הרבה יותר גדול.

            8. מסכים שאני מותח את זה, אבל לנוכח הסכומים שהם ממילא מקבלים, והמזג הקופצני של הצעירים, אני לא בטוח שזה לא ימתח לכוון הזה.
              .
              בנוגע לסכום שאותו מסכנים – שוב, ברור שאבסולוטית זה נכון, וזה, כנראה, הדבר היחיד שעוד גורם לצעירים להתחייב על הארכות מקסימום כאלה, אבל ככל שהם מרוויחים יותר בחוזה הרוקי, ומחוץ למגרש, התמריץ הפיננסי יורד, והתמריץ של "אני רוצה לשחק איפה שבא לי ועם מי שבא לי" עולה. כל מה שזאיון "צריך" כדי להחליט שהוא לא מאריך זה להאמין שלא יפצע בשנה האחרונה הפציעה משמעותית. אפשר לבדוק כמה מקרים כאלה היו, מתוך כלל השחקנים, ואני מניח שהאחוז יהיה נמוך למדי. אז נניח שאתה בן אדם בן 22, עם 30 מיליון דולר, שחושב שיש סיכוי של, נניח, 10% שתפצע, ו-90% שלא תפצע, האם ה-10 אחוז האלה ימנעו ממך לעשות מה שאתה רוצה? אני בכלל לא בטוח.

            9. שוב – זו לא החלטה שהוא עושה על דעת עצמו בלבד יש את הסוכן מאחוריו וכל הפמליה.

            10. אז בהחלט יש מצב שהסוכן יגיד לו תחתום ואחר כך נדאג להוציא אותך משם אבל זה כבר סיפור אחר.

            1. זה סיפור אחר – ובוא נחכה לראות איך הסאגה הזאת של סימונס תיגמר. מבטיחי לך שסילבר לא ישב בשקט.

            2. ואם הוא נפצע שוב בעונה שהוא משחק על הקוואליפיינג אופר?

            3. אף אחד לא לוקח סיכון כזה, אתה לא מאבד או מהמר על כל כך הרבה כסף שיש לך ביד שאחרי שנה אתה יכול לדרוש ולבקש טרייד.
              .
              עידו אתה מחזיק יותר מדי מסילבר הוא לא יעשה כלום במקרה של סימונס אולי יוציא הודעת גינוי שאפשר לנגב איתה את השירותים אחרי שיעבור בטרייד.
              .
              כל מה שהליגה צריכה להוציא זה חוק פשוט מאוד ששחקן לא יכול לבקש טרייד בזמן חוזה בטח לא למיקום ספציצי, ואם הוא לא רוצה לשחק הוא יכול לשבת בבית ולוותר על המשכורת שלו וזה ירד מתקרת השכר של הקבוצה.

            4. הליגה לא יכולה לחוקק שום חוק עד 2023 וגם אז איך בדיוק תגדיר את זה?

            5. פשוט מאוד צריך לקיים חוזה, שחקן לא יכול להיות מובטח מצד אחד ושהקבוצה תישאר עם כלום ביד אם הוא בוחר לנתק את הקשרים באופן חד צדדי מהקבוצה , או שתשחק כאן ותכבד את החוזה או שלא תשחק בליגה.

            6. עם זה אני מסכים אבל זה מילים באוויר

            7. כן כמובן אני לא מצפה להרבה מסילבר.
              .
              יש עוד כמה שינויים שהליגה תצטרך לעשות בהסכם הבא, סביב החוזים, אחד נוסף מהם זה חוזה הסופר מקס שהוא חרב פיפיות וקבוצה שרוצה לשמור על שחקני הבית לא רק מוגבלת בשוק החופשי, גם צריכה להפוך לקבוצה משלמת מס חוזר מהר מאוד. כל מה שצריך לעשות זה להגדיר חוזה סופר מקס שיחשב כחוזה מקס רגילבתקרת השכר של הקבוצה.
              .
              דרך אגב עידו אתה יודע למה אין יותר שחקנים מהגי ליג שמקבלים הזדמנות? אני רואה את הלייקרס ואז את הלוחמים עם בראדלי עושים תחיית המתים, במקום לנסות ולגלות כשרונות שיש בגי ליג, אולי אין שם כוכבים אבל שחקנים טובים כמו סת קרי?

            8. לא מבין מה הכוונה שלך שחוזה סופר מקס יחשב כחוזה מקס רגיל – תסביר בבקשה.
              יש מספיק שחקני ג'י ליג שמקבלים צ'אנס – זה לרוב דרך חוזי טו-וויי. חוץ מזה יש המון החתמות חוזי קיץ כרגע שאתה פשוט שם לב רק לשמות המוכרים = הגוויות.

            9. כיום חוזה סופר מקס זה 35% מתקרת השכר עם עלייה של כמה אחוז משנה לשנה, חוזה מקס רגיל לוקח 30% מתקרת השכר. הכוונה שלי זה שחוזים כמו של יאניס לדוגמה יחשבו לקבוצה כמו חוזה מקס רגיל בתקרת השכר.
              (כמו חוזה של 30-35 מליו לדוגמה) במקום 40+

            10. זה בונוס מאד לא הוגן.

            11. אפשר להגביל את זה לשחקן אחד, אבל זה ייתן לקבוצות בקטנות עוד סיכוי להתמודד מול קבוצות השוק הגדול.

            12. בדיוק להיפך. זה רק יעזור למפלצות כמו הווריורס או הלייקרס וברוקלין לחסוך.

  2. תודה רועי. פלייאין נשמע הגיוני וסביר מה שכן כמו שמאנו כתב מעלי אני לא משוכנע שזה מה שימנע מזאיון בקשת טרייד בכל מקרה.

  3. קבוצה מצויינת. סוף סוף עשו דברים נכונים שהיו צריכים לעשות איך שציון נבחר בדראפט. נפטרו מלונזו חור התקפי והגנתי ויותר מהכל לא שולט כלל במשחק ולא מכתיב קצב. נפטרו מהאשפה בלדסו. נפטרו מאדמס שמתקרב משנה לשנה לקטגוריית גופה.
    סימן השאלה היחיד זה המאמן.
    אני מאד אוהב את החמישייה שלהם. גראהם לדעתי יפרח שם הוא תפור ליד ציון ואינגראהם והולך לחגוג בקליעה. ניקייל אמור לפרוץ. ציון ישאר ציון לעונה הסדירה אינגראהם צריך להרים רמה וJV זה שדרוג עצום על אדמס.
    אחרי שאני קוטל אותם כבר שנים השנה אני אומר ליוסי אתה יכול לשמוח. הדבר היחיד שיכול להזיק להם זה שאני בטוח שהם יעשו פלייאוף ב8 הראשונה בלי פליי אין :).
    המאמן יצטרך לסדר שם את ההגנה כי ציון זה בור עצום בהגנה אחד משחקני ההגנה הגרועים, מה שאומר שאינגראהם אמור לעלות רמה בהגנה בשביל לחפות עליו. יונאס גם שומר טוב בקצת מאדמס.
    בגארדים יהיה להם בעיה בהגנה אבל ההתקפה אמורה לפצות ולנטרל את זה.

    אז יש לנו במערב לייקרס סאנס דנבר. חוץ מהן לדעתי בסגל הפליקנס לא נופלים מאף קבוצה שם על הנייר (קאווי הולך להפסיד הרבה זמן בקליפרס העונה). אם היה להם מאמן מצויין הם יכלו לסים 3-5 אבל אני מהמר בהימור חשוד שווילי גרין לא יהיה טוב מאד.
    לכן יש בנוסף את הניסיון של יוטה ואת לוקה אולי.
    הם יתחרו בעיקר על מקומות 6-8 עם קליפרס, גולדן, פורטלנד וממפיס. חסר שם ניסיון.
    ציון אגב לא הולך לבקש שום טרייד עד שהוא סוגר את הכסף בבנק, יחכה עונה ואז אולי יתחיל עם הלחשושים אם הם לא מתקדמים….וכמו סימונס כדאי גם לציון לעבוד על קליעה
    אני אפרגן להם במקום 7 בהימור שלי. קבוצה שתהיה עבורי מאד מסקרנת לצפייה

  4. אולי בלהבלה, מהכדור הכתום יש דיווח
    לפיו זאיון וויליאמסון לא מרוצה מהפליקנס, מרמור שהחל עוד מהיחס שקיבל בעקבות הפציעה בשנה הראשונה. לפי אחד הדיווחים לא עונה לטלפונים של ראשי הקבוצה.
    ושלשום קראתי שגם על ג'.מ פליקנס יש מלא תלונות מהעובדים,תוסיף את הבעיתיות של הבעלים(קמצן)
    העתיד שחרחר ומגעיל

  5. 100+ על הכותרת ועל השיר בגוף הכתבה! (הוקלט אמנם בשנות ה-70 אבל יצא רק בתחילת שנות ה-90 אחרי מותו של בוב מארלי)

  6. תודה רועי לא מסכים עם הניתוח, דבר ראשון והחשוב ביותר לניו אורלינס יש זמן עם זאיון אף שחקן לא עוזב לפני המקס, יש להם לפיות 3 שנים איתו ועונה הבאה בפועל עם כמה טריידים נכונים יכולים להביא שחקן מקס נוסף לידו.
    .
    ניו אורלינס עשו קיץ לא טוב, זאיון ואינגרם פשוט לא עובד הייתי בטוח שיטרידו את אינגרם עכשיו שהערך שלו בשמים, גם לונזו בול היה פח ולא התאים לקבוצה יש לו 0 יכולת יצירה, כאשר שמו את זאיון כמנהל משחק בערך מסוף ינואר לונזו הפך למיותר.
    .
    לונזו אולי עונה שעברה הפך לקלעי שלושות אבל זה בא על חשבון ההגנה (שאף פעם לא הייתה טובה מאוד אבל נהייתה מביכה) ניו אורלינס עשו טוב שבעטו אותו ולא הביאה לו ברינקס, גראהם זה אותו שחקן בחצי מחיר ובלי אבא בעייתי .
    .
    בן דוד של כוכב אוקלוהמה הגיע טוב ממנו לליגה, בעוד אחד קיבל דקות השני נשאר בפריזר שלא בצדק ונתנו את הבמה לבול ללא קשר ליכולת , מקווה שיתנו לו לשחק. ויש את טרי מרפי שאני לא יידע עד כמה בשל לליגה וכמה דקות יקבל בתאוריה הוא הרול פלייר האולטימטיבי גרסה פחות מוכשרת של בריגדס הוא הביא אחלה הגנה בוורגיניה ובפועל אמור לקלוע גם 3 (סיים עם 43.3% מ3).
    .
    לגבי המאמן אין לי מושג איך הוא יהיה למזלו הוא נולד עם צבע עור שחור והוא מקבל עדיפות על ידי הוראה מלעמלה בליגת הPC כיום, שנהיית גזענית יותר ויתר.
    .
    איפה יגיעו אני מאמין שהם נכנסים לפליי אין במקום סן אנטוניו.

  7. יש נקודה אחת מהותית שיכולה להשפיע עמוקות על הצלחת הפליקנס בעונה הקרובה –
    85
    .
    זה סך המשחקים שיש לציון באמתחתו.
    ניסיון מצטבר של שחקן בסיומה של עונת רוקי.
    כאשר לוקחים בחשבון את עונת הקורונה והפגרה המצומצמת מקבלים מתכון להתפתחות של שחקן בתנאים שרחוקים מלהיות מושלמים.
    .
    עכשיו,
    להבדיל מהפגרה הקודמת,
    יש לו קצת ניסיון. הוא מבין קצת יותר את ההתקפות וההגנות בליגה,
    הוא בשל קצת יותר להבין את המשחק ולנצל את הפוטנציאל המטורף שלו.
    .
    הניחוש שלי?
    הוא לוקח את תואר השחקן המשתפר, נבחר לאחת מחמישיות העונה, ונסיים עונה באזור ה-30;נק' למשחק באותה יעילות פסיכית שהציג עד כה.
    גם בהגנה הוא ישתפר,
    נתונים אלו לבדם הופכים את הפליקנס למועמדת הגיונית לאחד מ-8 המקומות הראשונים (אחרי הפלייאין).
    היכולת שלו לסיים בצבע,
    לנצל את הממדים שלו ואת האתלטיות על מנת לסיים פעם אחר פעם עם נק' בצבע זו יכולת שרק טובי ה-pf ידעו להציג.
    .
    תודה, רועי. אחלה פריוויו.

      1. זאיון לא ייבחר לשחקן המשתפר הוא נתן סטטיסטיקה פסיכית עונה שעברה, אם יקפוץ ל30 אפילו 33 נקודות למשחק הוא לא ייבחר למשתפר.

        1. בדרך כלל 5 נק' הספיקו (לצד סיפור מתאים).
          במקרה של ציון, אם הוא מצליח להוביל את הפליקנס לפלייאוף ללא פלייאין,
          לדעתי עונה של 30+ נקודות תעשה את העבודה.

          1. זה לחלוטין יכול להיות, אני בהחלט רואה אותו נבחר לחמישייה ראשונה או שנייה ובצדק, בטח שקוואי פצוע ודוראנט יישחק 40-50 משחקים עם מנוחות יזומות.

        1. זה לא סתם גיא – כשאולסטאר עושה שיפור כזה הוא הופך למועמד לmvp ועבור אלה זה סוג של 'עלבון' להיספר בבחירות לפרס המשני הזה.

  8. הפליקנס עסקו הקיץ בעיקר בתיקון הטעיות מהקיץ שעבר , פיטורי ואן גנדי והעברה של אדמס בלדסו שמראש היו נראים כלא נכונים.
    השנה לשם שינוי נראה היה שיש תוכנית לאיזה סגל צריך מסביב לזאיון וחיפשו בעיקר את השחקנים המתאימים סביבו שירווחו את המשחק .
    כן ניסו ללכת על שמות גדולים והציעו לפול ולאורי חוזים גדולים אך אלה החליטו לוותר .
    בגדול בנו סגל נכון סביב זאיון ושאלת ההצלחה של הקבוצה תלויה בחיבור של השחקנים והמאמן , סגל כישורני מספיק להגיע לפליאוף .
    יותר מדי דיבורים לגבי זאיון שהוא לא מרוצה בגלל הטיפול בפציעה בעונת הרוקי גם הויתור על לונזו , עוד לפני שנבחר התקשורת התעסקה שהוא לא רוצה להגיע לניו אורלנס ובדיוק כמו דיוויס דוחפת אותו לצאת מהקבוצה .
    בחירות הדרפט השנה נראות טובות ונכונות , לא כוכבים אבל רול פליירס מצויינים שיודעים את מקומם , טריי מרפי נראה כמו בריגס / האנטר D&3 יאיכותי , בנוסף הרבט גונס נראה כמו שחקן הגנה מצויין .

  9. זאיון נבחר בדראפט על ידי ניו אורלינס. דיווחים אומרים שזאיון לא מרוצה ממצב הקבוצה והיה מעדיף להיבחר על ידי הניו יורק ניקס.
    זאיון לא אהב שהרופאים שמרו עליו לאחר הפציעה שלו לפני עונת הרוקי. דיווחים אומרים שזאיון לא מרוצה ממצב הקבוצה והיה מעדיף ליצור עומס של פציעות שהיה מכריע את הקריירה שלו מוקדם בניו יורק.
    זאיון אמר שהוא מאוכזב שהקבוצה לא הגיעה לפלייאוף. דיווחים אומרים שזאיון לא מרוצה ממצב הקבוצה והיה מעדיף לא להגיע לפלייאוף בניו יורק.
    זאיון נראה חולף על פני דוכן האוכל "Taceaux Loceaux" מבלי לעצור ולקנות טאקו. דיווחים אומרים שזאיון לא מרוצה ממצב הקבוצה והיה מעדיף לאכול נקניקיה מדוכן בניו יורק.
    זאיון נתפס בביתו יושב על הספה וצופה בדמעות בפרק הסיום של ברוקלין ניין-ניין. דיווחים אומרים שזאיון לא מרוצה ממצב הקבוצה והיה מעדיף לעבור לברוקלין. או לניו יורק.

  10. תודה רועי.
    ילחמו על הפלייאוף כי המערב חזק מדי והפליקנס עדיין לא שם.
    זאיון עילוי אבל הציוות בעייתי עם אינגרם. וולנצ'יונס שדרוג על אדאמס ויקוו לפריצה של ניקל-אלכסנדר שמשום מה לא ראה ממש פרקט ולא ממש קיבל הזדמנות (כמו קירה לואיס).
    הבעיה שלהם שהם במערב ומה שיש להם לא מספיק

  11. תודה על הסקירה רועי, אך אני חושש שאתה אופטימי מדי.
    הלוואי ואתבדה, אבל אני לא רואה אותם אפילו מתקרבים לפליי אין השנה, לפחות לא בסגל הנוכחי שהוא פציע (נוטה לפציעות) בצורה יוצאת דופן.
    גם השנה, כמו בשש השנים האחרונות, הפליקנס לא יחמיצו שום הזדמנות להחמיץ הזדמנות.

    הבעיה האמיתית של הקבוצה היא שאיש אינו רוצה לבוא אליה, וזה (מעבר להיות ניו אורלינס שוק קטן) נובע שמכך שגייל בנסון, הבעלים שלה, היא גם הבעלים של הסיינטס (קבוצת הפוטבול של ניו אורלינס) שהכדורסל עבורה הוא כינור שני לפוטבול עוד מזמן שבעלה המנוח, טום, היה הבעלים. זה מתבטא כמעט בכל דבר, אך במיוחד בהשקעת משאבים מוגבלים.

    לגבי הסגל, אישית, אני חושב שעדיף היה להשאיר את אדאמס שבעונה הקודמת הוצא קבוע מהמגרש ברגע שהיה טוב משך יותר מדי דקות ברציפות. לי היתה תחושב שון גאנדי שונא אותו אישית ולא רוצתה בהצלחתו – גם על חשבון הקבוצה.

    גם מבחינה זו, כמו מעוד מאות סיבות אחרות, זה מעולה שואן גנדי הוחלף, אבל יש לי תחושה שהבעיה הראשית השנה תהיה חוסר הניסיון של ווילי גרין, המאמן. חוסר ניסיון שיעלה לקבוצה ב 4-5 הפסדים שהימנעות מהם היתה יכולה להוביל אותה לפליי אין.

    ועדיין, בסופו של דבר, האכזבה הגדולה ביותר שלי היא מדייוויד גריפין, הנשיא לענייני כדורסל, שקיוויתי שיוכל להתגבר על מגבלות הבעלים והעיר ולשפר מהותית את הקבוצה – מה שלא קרה, ולכן לא אתפלא אם הקבוצה תסיים במקום ה 12-13 במערב.

      1. תודה על הסיקור! למדתי ממנו הרבה.

        לגבי ג'ונאס, בממפיס הוא היה הריבאונדר העיקרי (ולפעמים היחיד) על המגרש. מעניין אותי איך זה יעבוד עם זאיון, כי חלק משמעותי מאוד מההתקפה עם ג'ואנס בממפיס הייתה putbacks, ועם זאיון זה מרגיש שהם דורכים אחד על השני במקומות האלו.
        כמו כן, ג'ואנס הוא ממש לא מגן סביר, הוא יכול לשים גוף על סנטרים גדולים למספר דקות מוגבל אבל הוא מאוד איטי בעבודת הרגליים בהגנה. כדי שההגנה תשתפר זאיון יצטרך ללמוד לסחוב את הקבוצה בצד הזה של המגרש.
        ואני לא בטוח עד כמה גראהם טוב גם הוא. קלעי בינוני מכל הטווחים, וזה לא שאינגראם או זאיון ישחררו אותו לעמוד על קשת השלוש ולהפגיז.

        באופן אישי, מקווה שיסיימו במקום ה-11 (אוהד ממפיס). אבל אני צופה שיהיו בפליי-אין (מקום 7 בתרחיש האופטימי ומקום 10 בתרחיש הקצת פסימי). יש יותר מדי קבוצות טובות מהם והם הוכיחו שהם נשברים מנטלית במאני טיים. אז מול ממפיס, מינסוטה וסקרמנטו תהיה להם חתיכת עבודה.

    1. שגריפין הגיע היה נראה שהשינוי הגיעה, באמת עשה סדר בקבוצה ברמה של ניהול ואימון, הכניס צוות רפואי מצויין שלא היה קיים בכלל לפני, הביא את לנגדון שמאוד מוערך לניהול הקבוצה יחד איתו, גם לגבי צוות האימון עשו שיפור חוץ מהמאמן הראשי שנתנו לגנטרי עוד עונה ואחרי זה לא מצאו מאמן ראוי.
      בנוסף הבעלים בנתה עוד מתחם רפואי לקבוצה בנפרד מקבוצת הפוטבול.
      כרגע הפליקנס בתחתית מבחינת משלמי משכורות אבל לא היה באמת על מה לשים את הכסף, ניסו להביא את לאורי/פול אך הם ויתרו.
      השאלה היא אם אי ההחתמות היא מקמצנות /חסכון או בגלל שבאמת לא היה על מי לזרוק את הכסף.
      מאז שמונה גריפין לא באמת קידם את הקבוצה חוץ מהרמה הניהולית, טריידים והחתמות לא טובות, כל הטריידים יצאו כרעים, הולדי, טרייד הדרפט של בחירה 4 לאטלנטה, הויתור על לונזו וטרייד חסר ערך שעשו עליו.
      נראה שהגיע הזמן לשחרר את גריפין

        1. לברון למיד היה הGM כמו שהוא הסוכן של סימונס והבעלים של קלאץ בפועל, נראה לי לברון הGM הטוב מאז ומעולם בפער.

  12. תודה רבה רועי.
    .
    בסופו של יום הם יקומו ויפלו על המאמן ועל הפציעות של זאיון. יש שם סגל מאוד מוכשר, ועדיין המאמנים האחרונים שלהם לא הצליחו ליצור שיטה טובה. אם אצל ג׳נטרי הפייס עוד אפיין את ההתקפה של הפליקנס אז אצל ואן גנדי זה היה נראה פשוט חסר שיטה. נקווה שהבחור החדש ידע קצת יותר לעשות סדר

            1. החוזים עם חברות הלבשה והנעלה הן עסק נפרד.

          1. מכירות מרצ'נדייז הם חלק מהכנסות הליגה. לזאיון יש חוזים אחרים שלא קשורים למכירות המרצ'נדייז של הליגה.
            בוא נשאל שאלה אחרת – מי לדעתך מרוויח מחסויות יותר מזאיון בליגה. או אם לא שמות כמה שחקנים?

            1. סבבה, אז לא המרצנדייז, אלא החוזים הנפרדים. סביר להניח שככל שהוא יותר מצליח הוא מקבל יותר חוזים ויותר יקרים.

            2. אז תענה על השאלה השניה.

            3. לא יודע, אבל אתה באמת חושב שלאורך זמן אין קשר בין ערך החיים האלה לבין הצלחה בליגה?

            4. ברור שיש. הכוונה שלי הייתה שלשוק בו הוא משחק פחות השפעה. הוא כבר עכשיו על חוזי חסות עצומים וההבדל במה שיוכל להשיג עם יעבור לשוק אחר קטן יחסית.

            5. אה כן וזה 5 שחקנים אחרים שעושים יותר ממנו מחסויות.

            6. אני לא יודע איך להסביר את זה ביותר מילים… לא.

            7. מאנו אף אחד לא מהמר על כל כך הרבה כסף, בטח שאופציה הכי קלה זה לעשות סימונס לקחת את הכסף הגדול ואז שביתה איטלקית בטח שהליגה לא מגנה על הקבוצות.

            8. מאנו,
              קאזינס לימד את השחקנים עד כמה חשוב חוזה מובטח.
              ציון יעשה חוזה בוקר,
              במהלכו לרינונים תהיה מעט יותר משמעות
              (וגם אז, צריך לזכור את הקבוצות עם אורך הרוח שידעו בזמן אמת לממש נכסים,
              הפייסרס לדוגמה.
              במצב כזה הכדור בידי הקבוצה)

            9. גיא, לפי ההגיון הזה כל הכוכבים היו מאריכים ברגע שהם יכולים. זה לא המצב. לא כולם גם חותמים לחוזה הארוך ביותר האפשרי. זה ניהול סיכונים, ואנשים שונים מנהלים סיכונים אחרת, גם כתלות בשנאת הסיכון שלהם, וגם כתלות בכמה טוב להם בקבוצה. למה קוואי לא חתם על סופר מקס בספרס? הרי היה פצוע בפציעה לא קלה, שכנראה משפיעה עליו עד היום. למה, בעודו פצוע, רצה ללכת למקום אחר במקום לשקם את עצמו במערכת מוכרת ואז לבדוק את השוק החופשי? כי המשוואה שלו שונה משלכם.
              .
              ספציפית בנוגע להארכת החוזה הראשונה אני בהחלט מסכים שהיא המקום שבו כדאי שלא לקחת סיכון, ואחריה לעשות מה שאתה רוצה, אבל שוב – בן אדם שהרוויח כבר 30 מיליון דולר, בלי חוזים מהצד, זה בערך 100 מיליון שקל? ולא טוב לו איפה שהוא נמצא? אני ממש לא חושב שאין סיכוי שיקח את ה-10% סיכון הזה לפציעה, ויותר מזה, אני ממש לא בטוח שהוא עושה טעות. כל אחד והעדפתו, אבל אין סיבה להניח שכולם שונאי סיכון כמו שאתם מתארים.

            10. 30 מליון דולר זה ברוטו נשאר לו אולי 30-35% בפועל ואני לא מדבר על הבזבוזים של שחקנים שרק מגיעים לליגה ונוגעים בכסף בפעם הראשונה, אחרי החוזה הגדול אין שום בעיה לקחת סיכון כזה (קוואלי אחרי ה90 מליון).

            11. דייויס, אחרי שחתם על ההארכה האחרונה אמר שזה על מנת להימנע מסיכון.
              אני באמת חושב שקאזינס ותומאס גרמו לשחקנים לחשוב אחרת.
              עכשיו רוקי?
              הוא בתחילת עונה 3 עדיין לא גירד את מה שהוא מסוגל להרוויח.
              חתימה על החוזה כמו שבוקר עשה נותנת לו חוזה מובטח וביטחון כלכלי. אין מה להשוות בין הסכומים.
              התזמון בו אתה צודק זה החוזה השלישי. אז רואים שחקנים מקבלים לא פעם החלטות שהן יותר מגובה החוזה.

      1. האמת אצלנו התמנון כבר כמה שנים עם חולצת יאניס. אחרי האליפות ירדו עליו מה קרה שקנה חולצה של יאניס אמרתי להם שהוא כבר עם זה הרבה לפני 😂😂
        הבן שלי ביקש חולצת יאניס קיבל הדפס עם תמונת האליפות על חולצה לבנה ליומהולדת והתלהב מזה 😂😂
        שאלופים יותר מתלהבים ממך ואתה עולה גם בדירוגים ככה זה. סה לה וי

    1. אין הרבה מה להיות מופתע . זאיון לא היה בפלייאוף. בוא לא נשכח שהוא יותר צעיר מהשאר שם. המכירות שלו באופן כללי די גבוהות אם אני זוכר נכון.

        1. יופי שהמכירות שלו די גבוהות סך הכל, אבל אתה מדבר על סנסציה תקשורתית בארה"ב שלא היו הרבה כמוה, ותוך לא הרבה זמן הגענו למצב שילד שבא לבי"ס עם גופיה של ג'ה מוראנט מסתלבט על חבר שלו שלובש גופיה של וויליאמסון (כידוע, המבחן אמיתי למעמד של כל אתלט). אם היו אומרים לי את זה לפני שנתיים לא הייתי מאמין…

          1. אל תאמין – אז אתה בוחר את חתך העונה שבה הוא כמעט לא שיחק לעומת החתך שבה כן ואז הוא היה בטופ 10 ומוראנט אפילו לא?
            וויליאמסון מכר יותר חולצות מכל רוקי אחר בהיסטוריה הוא ממשיך להיות סחורה חמה למרות ששיחק רק שווה ערך לעונה אחת ועודף בשנתיים.

    2. באמת לא הבנתי מה הבעיה בנתונים, לדעתי יש קשר דיי ישיר לרמת השחקן + הישגים אישיים נקרא לזה, וותק.
      מה לעשות שציון *עדיין* לא ברמה. סבלנות,לא תזיק. וגם להישאר יותר בריא.

  13. מתחיל להרגיש שוב כמו עם דיוויס, ניסו לבנות קבוצה מהר מדי, השמירה על הולדי עוד עונה והבאת ראדיק פיבורס והכנסת תקוות הפליאוף בעונה הראשונה של זאיון.
    היו צריכים להטריד את הולדי בהתחלה ולתת לקבוצה להסריח ולהבנות מהדרפט ולהיות קבוצה בלי ציפיות, אוקלהומה /סיאטל שבחרו את דוראנט בדרפט הטרידו ישר את רי אלן לתת ודוראנט את המפתחות ולהבנות לאט לאט.
    זאיון רק סיים את עונה 2 בפועל לפי מספר משחקים כאילו סיים עונה אחת ויש יותר מדי לחץ על הקבוצה שגם ככה משוק קטן, לא שומע כזה רעש ב ממפיס והם עוד נחלשו העונה באופן ברור כדי להתחזק בעתיד.
    לקבוצה יש סגל צעיר עם כישרון ובגלל הלחץ של לנצח גם לא נותנים לצעירים באמת הזדמנות, ניקיל קירה הייז עם כישרון רב וקיבלו דקות היו טובים, נוסף להם טריי מרפי שגם נראה מצוין.
    מקווה שדברים ישתנו העונה ואם אינגרם זאיון יבואו מחויבים העונה ויעשו הגנה הקבוצה יכולה להגיע לפליאוף.

  14. Sources: Philadelphia 76ers players wanted to take a jet to Los Angeles this week to meet with Ben Simmons, but were informed not to come and that the three-time All-Star did not want to meet.

    מישהו נואש בפילי או עושה ספינים בתאגיד😂😂

    אחד כזה אני שם 4 עונות מלאות בספסל הגי ליג בלי שניית משחק ל4 עונות וכל יום שהוא מבריז מאימון או משחק בגי ליג קונס אותו נראה מי ישבר ראשון…
    אם פילי ממצמצים פה ראשונים אוי ואבוי להם זה יהיה בדיחה לדורות.
    מליארדר כמו גוש האריס צריך לגמור לו את הקריירה ב4 עונות הקרובות. כסף לא חסר לו פילי לא יפגעו בכלום. מקווה שהדפוק הזה ישתין לסילבר על הקרחת כי סילבר השתין עליו כמה פעמים.
    זה הזמן להראות אם למיליארדרים יש באמת גדול כמו שטוענים😎

  15. אחלה פריוויו, תודה רבה
    מעניין אותי באיזה מוד יגיע זאיון לעונה. אם הוא סופר סטאר שמעוניין להתפתח משנה לשנה, או מאלו שנשארים במקום. הוא עוד צעיר, ניתן לו חסד

    1. הוא עשה קפיצה ענקית עונה שעברה, הוא פחות או יותר שולט בגוף שלו בצורה מושלמת, האלמנט הבא שהוא צריך לפתח זה קליעה סבירה.

  16. רוצים לשמוע כמה זה קריטי לנעול כסף מובטח ברגע שאפשר ?
    למאמן החדש של הפליקנס יש משהו לספר לכם…
    אוהדי פילדלפיה אולי זוכרים.
    .
    הבעיה הכי גדולה של הפליקנס היא קווי הזמן השונים של הצורך של גריפין להוכיח את עצמו לפני שיפוטר אחרי עבודה מחפירה שעשה עד עכשיו, והצורך של הפליקנס להוכיח את עצמם לזאיון.
    הטיימליין הראשון הוא כנראה סוף הענה הזאת, לשני כנראה יש לכל הפחות עוד שנתיים, כנראה 3.
    .
    אז מה קרה ? גריפין כמובן דאג לתחת של עצמו, עשה מהלכים שבפני עצמם הם סבירים כדי להיות קצת יותר תחרותיים העונה, אבל בטווח הארוך פוגעים באפשרויות של הפליקנס להשתפר לרמה של קונטנדרית שאולי זאיון יאהב.
    וזו הבעיה הכי גדולה בכל הארגון הזה הקיץ.
    .
    איפה ג׳קסון הייז ?
    הראה פוטנציאל מצויין בסוף העונה שעברה ויש סיכוי לפריצה של ממש כסנטר המחליף של הקבוצה.
    .
    וחוץ מכל זה, וקשור לאותו לחץ שיש בעיקר על גריפין – אני חושב שהם אחת המועמדות לעשות טרייד גדול בהמשך העונה – עם הרבה נכסים שיכולים להתאים.
    .
    אמורים להסתובב סביב מקום 9 במערב עם פוטנציאל לאחד יותר או אחד פחות.
    לא יודע אם מאמן רוקי זה הימור חזק להביא אותם ליותר אבל עם דאנטוני לידו זה לפחות אומר כדורסל יותר משוחרר והתקפי. אולי עם טרייד עבור רכז איכותי (כמו זה שהם שיחררו למשל ?…) וקצת בעיות בקבוצות אחרות הם בסוף יפתיעו, אבל את זה אפשר להגיד על הרבה קבוצות…

    1. גריפין הוא עוד מנגר גרוע שהיה יסמן של לברון וקיבל גוב. הוא טוב כמו פלינקה ווגל וכל אלו😂 אומרים ללברון יס סיר ואז שאמאס מחרטט לנו שהם מנגרים מעולים ויזמו מהלכים. שום דבר לא עובר שם בלי השיקצה. בלעדיו פלינקה היה נלחם על כניסה לפלייאוף וגריפין היה רואה פלייאוף כמו שהוא ראה בלי לברון או כמו שקובי אלטמן רואה.
      פה אמרו לי הוא גאון וכאלה.

      1. גריפין עשה עבודה טובה, לא מדהימה בקליבלנד.
        .
        נראה מבטיח בהתחלה עם ניו אורלינס אבל בהמשך אני לא יודע אם יד מנג׳ר אחד בליגה שעשה עבודה גרועה יותר ממנו.
        .
        וכמובן שאתה מגזים בפראות לגבי לברון, והכי פשוט זה לראות שכרמלו הגיע ללייקרס ״רק״ העונה, וזה היה בגלל וטו שנתנו ללברון מלמעלה.
        רק דוגמא אחת.

  17. וואלה, לא זכרתי שציון העמיד מספרים כאלה בעונה שעברה. עצם העובדה שזה לא היה מספיק כדיי להעפיל אפילו לפליי אין, + המספרים של אינגראם שגם כן היו מרשימים = הפליקנס חייבים להיפרד מאינגראם ולמקסם יותר את היכולות של ציון. אלא אם כן התוספות של ולאנציונס וגראהם יגרמו להם לשחק כדורסל מנצח פתאום. אם לא – הם חייבים להטריד את אינגראם עד הדד-ליין.

  18. ציונים :
    ואן גנדי הלך – מעולה . כנל לונזו – שלום ולא להתראות.
    דבונטה גראהם – הכל לגעתי יקום ויפול דוקא עליו. הוא שחקן מוזר שלא נבחר בדראפט אבל איכשהוא שארלוט מצאה אותו. הוא הפך במסגרתה לאחלה פוינט גארד עם אחוזים טובים מהשלוש. עד שבא למאלו ודחק אותו מההרכב מה שגרם לנסעגה אדירה ביכולת שלו. הוא היה פשוט גרוע בסוף העונה שעברה.
    אני באופן אישי מאמין בו. הוא סוג של איזאה (מבוסטון) גמד בלי הגנה אבל יכול פתאום להשפריץ עונה מהסרטים. נראה.
    אלכסנדר ווקר – זה שחקן עם אתלטיות
    מ ט ו ר פ ת !!! עם יד לא רעה. מעולה אם הוא אכן יהיה בחמישיה.
    לגבי המאמן – אין לי מושג אבל הכל עדיף על ואן גנדי
    לגבי הפליקנס כמכלול – תחושה שלי כלום ושום דבר..
    נקוה שאופתע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט