עין לציון צופיה: פריוויו 2020/21, ניו אורלינס פליקנס / רועי ויינברג

סטיבן אדאמס ואריק בלדסו הצטרפו, סטן ואן גנדי עומד על הקווים וזאיון וויליאמסון אמור לשחק עונה מלאה אחרי 24 משחקים ב-2019/20. האם זה יספיק לפליקנס בשביל להגיע לפלייאוף?

בעונה שעברה: 42-30 (קצב של 34 ניצחונות בעונה מלאה), המקום ה-13 במערב.

מאמן: סטן ואן גנדי. אימן את מיאמי לפני שהוחלף בפט ריילי באמצע 2005/06 בה ההיט לקחו אליפות, הגיע עם אורלנדו של דוויט הווארד לגמר ולאחרונה אימן את דטרויט של אנדרה דראמונד שהגיעה לפלייאוף ב-2015/16. מאמן שידוע בדרישות גבוהות בצד ההגנתי ונטייה לשלשות.

מה היה

העונה של ניו אורלינס נפתחה עם ציפיות אופטימיות הודות לבחירה הראשונה בדראפט, זאיון וויליאמסון. הוא נפצע לפני תחילת העונה ופספס את רובה, מה שהוביל לכך שהפליקנס ניצחה 6 מ-28 משחקיה הראשונים. קפיצת מדרגה של ברנדון אינגרם, שסיים את העונה כשחקן המשתפר, שיפר את המאזן שלהם ל-27-17 (10 ניצחונות מ-16 משחקים). ואז הייתה הבכורה של וויליאמסון.

הוא קלע 4 מ-4 מהשלוש בהפסד לסן אנטוניו, משחק שלא העיד על המשך העונה בה קלע עוד 2 שלשות מ-10 ניסיונות, והראה הרבה פוטנציאל. במשחקים בהם שיחק, גם אם היה קצת חסר מושג בהגנה, וויליאמסון הראה דומיננטיות יוצאת דופן בצבע ובריבאונד ההתקפה, קל וחומר כשמתחשבים בזה שהוא רוקי בגובה 1.98 מ'. ניו אורלינס הגיעה למאזן טוב של 36-28, שהושפע לא מעט מיריבות חלשות בתקופה הזאת של השנה, ואז הליגה הופסקה.

לקראת הבועה לא מעט חשבו שהפליקנס יוכלו לאיים על הפלייאוף בהתחשב במומנטום הטוב שהיה להם לפניה, אבל וויליאמסון ולונזו בול שיחקו כדורסל רע במיוחד, בעיקר בהגנה. הפליקנס הפסידו 6 מ-8 משחקי הדירוג, כשב-4 מתוכם הם סופגים מעל 120 נקודות, ולא הגיעו לפלייאוף.

החורף האחרון

בלדסו ואדאמס. מוסיפים hustle לפליקנס

הגיעו: סטן ואן גנדי (מאמן), אריק בלדסו (טרייד ממילווקי), סטיבן אדאמס (טרייד מאוקלהומה), קירה לואיס (הבחירה ה-13 בדראפט), ווילי הרננגומז (משרלוט), סינדריוס ת'ורנוול (מהקליפרס), ווינן גבריאל (מפורטלנד), שתי בחירות סיבוב ראשון ואפשרות ל-2 החלפות בחירות עם מילווקי.

עזבו: ג'רו הולידיי (טרייד למילווקי), קנריך וויליאמס, דריוס מילר וג'וש גריי (לאוקלהומה), דריק פייבורס (ליוטה), אטואן מור (לפניקס), פרנק ג'קסון (שחקן חופשי).

ההחלפה של ג'נטרי בואן גנדי הייתה שינוי של התקפה בהגנה. גם בשנים עם אנטוני דיוויס וג'רו הולידיי, שניים משחקני ההגנה הטובים בליגה, ההגנה של ניו אורלינס הייתה מהחלשות בכל האן.בי.איי. ואן גנדי הצליח לבנות הגנה טובה בדטרויט סביב דראמונד ובאורלנדו סביב הווארד, הפליקנס מקווים שהוא יעשה משהו דומה. הקצב המהיר של ג'נטרי היה יפה לצפייה, אבל לא הביא ניצחונות.

לכן הם עשו כמה מהלכים שמכוונים להגנה. הראשון שבהם היה הטרייד של ג'רו הולידיי – 2 בחירות סיבוב ראשון, אפשרות להחלפה של 2 בחירות נוספות ואריק בלדסו. הערך של הבחירות נראה נמוך יותר בהשוואה למה שהיה לפני שיאניס החליט להאריך חוזה בבאקס, אבל מדובר בתרומה גדולה מאוד לשחקן שמסיים חוזה השנה. בלדסו שחקן הגנה מעולה, לא פחות טוב מהולידיי, שהיה אחד הקולות בהגנה המוצלחת של מילווקי. הוא מנהל משחק טהור יותר מהולידיי ויכול לתרום למילווקי, גם אם לא שחקן מוכח בפלייאוף. ניו אורלינס עדיין לא הגיעה לשלב שבו זאת בעיה מבחינתה.

המהלך השני שלהם היה טרייד על שחקן אחר שנשארה לו שנה לחוזה, סטיבן אדאמס. הפליקנס ויתרו על כמה שחקני רוטציה בשבילו וסיכמו עם הניו זילנדי על הארכת חוזה של 35 מיליון דולר לשנתיים. השילוב של אדאמס, שיהיה הסנטר הפותח במקום דריק פייבורס, יכול לפגוע בריווח של ניו אורלינס אבל נותן לה יתרון פיזי משמעותי. וויליאמסון ואדאמס זה הקו הקדמי החזק ביותר בכל האן.בי.איי והשילוב בין יכולת הבוקס-אאוט של אדאמס וחוש המיקום של זאיון עשוי להפוך אותם לקבוצת הריבאונד הטובה בליגה.

שימו לב גם למהלכים האחרים שהם עשו: קירה לואיס שנבחר בדראפט יכול להיות שחקן שישי מעולה כבר עכשיו ומצטרף לעומק של ניו אורלינס (עוד בהמשך) וגם ההחתמות האחרות לא רעות. ווילי הרננגומז נתן עונת רוקי טובה ב-2016/17 ומאז לא מצא את עצמו בליגה אבל יכול להיות סנטר מחליף מעולה, ווינן גבריאל היה ברוטציה של פורטלנד בפלייאוף ואולי יהיה פאוור פורוורד בהרכבים נמוכים ליד זאיון כסנטר.

מה יהיה?

חמישייה: לונזו בול, ג'יי ג'יי רדיק, ברנדון אינגרם, זאיון וויליאמסון, סטיבן אדאמס.

ספסל: אריק בלדסו, קירה לואיס, ניקייל אלכסנדר-ווקר, ג'וש הארט, ווינן גבריאל, ג'קסון הייז, ווילי הרננגומז.

יש כאן כמה שאלות שיכולות להשפיע על העונה של הפליקנס. בדומה לפריוויו המעולה של אבי על גולדן סטייט, בואו נתייחס לכל אחת מהן.

איפה הקליעה?

התיאוריה המובילה היום אומרת קבוצות כדורסל צריכות לקלוע מרחוק בשביל להשיג נקודות. לניו אורלינס יש את רדיק, אחד הקלעים הטובים בליגה, ואת אינגרם (39.9% לפני זאיון, 36.8% מאז הבכורה שלו). אין אף קלע אחר מעל הממוצע, אולי חוץ מניקולו מלי שקלע היטב באירופה ועדיין לא בליגה. איך התקפה יכולה לעבוד כשיריבות יסגרו לה את הצבע?

הפיזיות יכולה להיות האקס-פקטור כאן. אדאמס היה אחד ה-screeners הטובים בליגה באוקלהומה ומשמעותי בחמישייה שאפשרה לפול, שרודר ושג"א להשיג נקודות במאני טיים גם בהתקפה. זאיון יכול להיות חוסם משמעותי גם כן ולניו אורלינס יהיו לפחות שני מוסרים טובים (אינגרם, בלדסו, בול) בכל רגע נתון על המגרש אם הם ירצו בכך. כששאלו את אדאמס על הריווח הוא אמר שהוא פשוט יצא לזאיון מהדרך. השאלה היא אם קבוצות לא יצופפו את הצבע בלי איום מרחוק.

מה עם ההגנה והברכיים של זאיון?

ההגנה שלו בבועה הייתה רעה. הפליקנס ספגו, במדגם קטן מאוד של 104 דקות, 128.4 נקודות ל-100 פוזשנים כשהוא על המגרש. ליד אדאמס הוא לא יצטרך להגן על הטבעת, אבל סביר שנראה אותו רודף אחרי שחקני חוץ במשך משחקים שלמים. קשה לשפוט הגנה של שחקנים על סמך עונת רוקי, במיוחד כשהם שיחקו בה רק 104 דקות, אבל לא בטוח שההגנה שלו תהיה טובה כבר בעונה הבאה. יחד עם החשש מפציעות לא ברור כמה הדומיננטיות שהוא הראה בצד אחד של המגרש תמשיך לאורך זמן.

איזה ברנדון אינגרם נקבל?

ב-39 משחקים לפני הבכורה של זאיון אינגרם קלע 25.6 נקודות עם 6.7 ריבאונדים ו-4.4 אסיסטים למשחק. אחריה הוא ירד ל-20.7 נקודות עם 5.2 ריב', 4 אס' וירידה באחוזים מכל הטווחים. הפליקנס מאמינים באינגרם כחלק מהעתיד ולכן נתנו לו הארכת חוזה של 158 מיליון דולר ל-5 שנים, אבל חוסר הריווח עלול להוביל לזה שהוא יקבל פחות הזדמנויות ליצור. אולי הפרדת דקות בינו לבין זאיון ואחד משני הרכזים תאפשר להם לשחק עם התקפה טובה למשך 48 דקות.

מי נשארים כאן?

ג'ון הולינגר העלה נקודה דומה בפריוויו המקביל שלו לניו אורלינס באתלטיק. פותחים עם אריק בלדסו או לונזו בול, שהראה שיפור בעונה שעברה ויהיה שחקן חופשי בקיץ? ניקייל אלכסנדר-ווקר וג'וש הארט יקבלו דקות מהספסל? ג'קסון הייז, בחירה שמינית בשנה שעברה שעדיין לא בשל לחלוטין, יראה פרקט מאחורי זאיון ואדאמס?

יש לפליקנס הרבה שחקנים טובים, אבל רק אחד שנראה כמו פרנצ'ייז פלייר והוא גם השחקן הותיק בסגל (זאיון כמובן). יש סיכוי טוב שהסגל שאנחנו רואים עכשיו יהיה שונה מהסגל שיהיה שם בסוף העונה, ואולי יגיע לשם כוכב אחר. ניו אורלינס קיבלה 3 שחקנים טובים בשביל אנטוני דיוויס, אבל יכול להיות שאינגרם, בול והארט, עם שחקנים נוספים, יעברו ליוסטון או וושינגטון בשביל הארדן או ביל.

ועכשיו לתחזית

תחזית אופטימית: ואן גנדי מצליח להכניס שיטה הגנתית, אינגרם מצליח לשמור על יציבות והתקפה מרובת חסימות מאפשרת לניו אורלינס להצליח גם בלי קליעה אמינה מרחוק. זאיון נשאר בריא, הם מנצחים 43 משחקים ועולים למקום השישי במערב. ניצחון בפליי-אין מעלה אותם לפלייאוף בו הם מודחים ב-7 משחקים נגד דנבר.

תחזית פסימית: זאיון לא מצליח להשאר בריא, חוסר היציבות והנטייה לפציעות של אינגרם ובול פוגעת גם בהם והפליקנס מעלים המון חמישיות שונות ומשונות לאורך העונה. אריק בלדסו don't wanna be here וגם במשחקים בהם הצעירים משחקים ההתקפה נתקעת בדומה לפילדלפיה של השנה שעברה. המקום ה-12 במערב עם 32 ניצחונות ובחירה באמצע הלוטרי.

תחזית ריאלית: אופתע אם הסגל של ניו אורלינס ישאר באותו מצב בסיום העונה ולכן קשה להעריך, אבל בהנחה שכן אני מאמין שנראה שיפור משמעותי בהגנה בזכות ואן גנדי, אדאמס ובלדסו. ריבאונד ההתקפה יהיה הבסיס בצד ההתקפי ואולי זאיון יבחר לאול-סטאר, אבל אין שם מספיק קליעה בשביל לאיים על הטופ. 36 ניצחונות והמקום ה-10 במערב.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 28 תגובות

    1. נדמה לי שבהכנה ון גאנדי פתח עם בלדסו ובול, ורדיק על הספסל. בעיניי זה אחלה שילוב. לא רק בגלל שקשה לסמוך על כל אחד מהם שיוביל התקפה לבד, אלא גם כי שילוב של שני מובילי כדור נאה בעיניי. הרבה יותר אפשרויות מסירה לציון ואינגרם.
      חוץ מזה שככה לואיס ורדיק בחמישייה שנייה וזה נהדר לשים ילד עם זקן, ולחבר אליהם את אדאמס, ע"ע.
      לא הייתי משקיע יותר מדי באדאמס שהוא סוס גוסס, אלא דווקא בהייז ושומר את הניו זילי שיעלה להרביץ מהספסל.

      שתי השאלות הגדולות, שלוש אם כל ברך של ציון היא שאלה בפני עצמה, הן הבריאות של גליית והיכולת של אינגרם לשחק כינור שני שלישי בהתקפה, למרות שהוא מחזיק מעצמו מינימום דוראנט.

      1. בלדסו בול ציון ואדאמס באותה חמישיה היתה עושה לדריל מורי התקף לב. אין שם אחד עם זריקה נורמלית וחייבים למצוא באלאנס מתאים ומישהו שגם יכול לשים את הכדור בסל מחוץ לצבע.

  1. קליפרס לייקרס דנבר יוטה מאבס פורטלנד אלו 6 באנקרים לדעתי בלי פציעות. נשארו 2 מקומות שלדעתי ילכו לסאנס ולספרס. אבל גם ממפיס!גולדן ונא יכולות להידחס לשם.
    אם אני צריך להמר נא לא עושים פלייאוף.
    מה שכן לפי הבוקס!סקור הם נראים סבבה בהכנה וציון מנגב היטב.

    1. בהכנה נותנים למשחק לרוץ. מאמין שבעונה הסדירה ניו אורלינס תצטרך לנצח משחקים דרך שלשות, כי כל קבוצה תסתום את הצבע מולה

  2. תודה רועי
    ..
    ממה שראיתי את ציון הוא מצליח ליצור גם מול הגנות שמצופפות, עם היכולת שלו לשנות כיוון והניתור הפסיכי שלו.

  3. אחלה פריוויו. על הנייר יש להם הכי הרבה מה להציע בשביל ביל/הארדן. כוכב סקורר שחתום להרבה זמן, בחירות דראפט ופרוספקטים מעניינים. הבעיה היא שווש והארדן לא יסכימו. בכל מקרה אני חושב שהם בונים על שדרוג של הסגל במהלך העונה

      1. קונוס שומר יותר טוב מציון. אני אחתום בנ"א לפני שהארדן יגיע לשם. ואגב אין שום סיכוי שהם יקחו אליפות יחד בסגל הזה בלי אינגראהם אני מניח
        השלמתי קצת תקצירים עכשיו ממשחקי ההכנה ודוראנט נראה אש. הנטס בסגל הזה מסוכנים מאד. גם סטפן האיום ביצע דברים לא יפים בקינגס התגעגעתי אליו

            1. טכנית אין לו אופציה להגיע לאן שהוא רוצה או לפסול טריידים. יכול להיות שפתאום קבוצה שלא הוזכרה תקפוץ כמועמדת ותשיג אותו כמו טורונטו וקוואי

            2. אתה חושב שיש סיכוי שהארדן יגיע לקבוצה שהוא לא מעוניין להגיע אליה?

            3. לא, אבל אני חושב שיש סיכוי שהוא יגיע לקבוצה שלא נמצאת ברשימה שלו. שני דברים שלא בהכרח סותרים

  4. הפליקנס נראים די שלמים בעמדות 3-5 ומבחינתם זאיון ואינגרם אלה הפרצייז פלייר של המועדון והם צעירים בשביל לעשות את הדרך לקבוצה קונטדרית.
    עמדות 1-2 נשארו פתוחות, נראה שלא מחזיקים מספיק מלונזו כרכז של הקבוצה לעתיד והוא הולך לשחק יותר כ 2 לצד בלדסו.
    לונזו גם חושב שהוא שחקן של מקס ו גריפין לא ממהר לשלם לו.
    אני מאמין שבעמדות האלה יהיה שינוי.
    קירה לואיס רכז מאוד מוכשר ואולי הוא חלק מהעתיד של הקבוצה.
    ההגעה של ואן גאנדי נראת טוב ולשם שינוי באמת מדברים ועושים הגנה, דבר שלא היה מאז ההגעה של ג'נטרי.
    לא רואה סיבה שילכו על הארדן או ביל, אולי אם ההומה תיהיה ממש טובה וירגשו שטריד כזה ישים אותם שם.
    פליקנס יסימו 8-10 לא עשו מאמץ אמיתי להשתפר העונה ובאמת ללכת על בפליאוף.
    כנראה מכוונים יותר לעונה הבאה
    מועמדים לפריצה העונה ניקיל וקירה.
    לניקיל יש לא פחות כשרון מבן דודוsga, אצל ג'נטרי הוא שיחק יותר רכז שזאת לא העמדה שלו.
    ואן גאנדי וניקיל סיכמו כבר מההתחלה שניקיל ישחק כשוטינג גארד, היו שמועות שהוא גם גבה קצת ל6' 6.
    אולי חמישיית העתיד של האלופה שבדרך כבר היום קיים
    קירה ניקיל אינגרם זאיון אדמאס.
    לגריפין יש המון נכסים לפעול מתי שתיהיה הזדמנות להשיג את השחקן שיעשה את השינוי בקבוצה.

    1. לא הכנסתי את זה לפריוויו (כי הוא יצא קצת ארוך וכי כרגע הוא לא מרכזי מספיק) אבל לגמרי איתך בקשר לניקיל. אני חושב שהוא יכול להיות אדיר, אבל בשביל זה צריך לקבל דקות

  5. יש 2-3 מקומות תיאורטיים בפליאוף של המערב בעקבות ההיחלשות של יוסטון ו-OKC
    (ואולי גם יוטה אם אני ממש מתפרע)
    שאר הקבוצות בפליאוף התחזקו (אני לא רואה מצב בפורטלנד מידרדת שוב למשחקי דירוג)
    די ברור שגולדן חוזרים לתמונה, מה שמשאיר לנו לנו מקום אחד עליו יתחרו מלבד יוסטון ו-OKC, גם:
    ממפיס, פיניקס, ניו אורלינס.
    באמת קשה היום לחזות מי מה- 5 תזכה להפסיד ללייקרס בסיבוב הראשון.
    – מת על אדאמס
    – מעריך מאד את ון גנדי
    – ציון חייב לשפר את ההגנה בהול
    – אני לא מאמין שנראה את הארדן שם.

  6. תודה רועי
    הם עמוקים. רואה אותם נלחמים עם פניקס וממפיס על 8-7. פיניקס תלויים בחיבור החדש, וממפיס זו קבוצה של שחקן אחד- אבל חתיכת שחקן…שמוביל אותך לפלייאוף.

  7. לדעתי ציון הולך להיות גדול, לפחות במספרים אישיים. כל עוד הוא נשאר בריא. אבל גם לי לא נראה שזה יספיק לעונה משמעותית מידי…

      1. די נו. זה ברור שהבחור יודע מה הוא עושה עם הכדור ויכל להוסיף עוד כמה קילוגרמים מיותרים ועדיין לקפוץ מעל הראש של השחקנים מולו.
        לא יודע אם זה ייצר נצחונות אבל לא אהיה מופתע אם נתחיל לקבל ידיעות על ציון הוא השחקן הראשון שעשה כך וכך לפני גיל 21.
        כנראה שכן אופתע אם זה יהפוך את ניו-אורלינס לקבוצה משמעותית…

  8. ואן גנדי ישפר אותם. יש לו הרבה יותר כישרון לעבוד איתו מאשר היה לו בפיסטונס (וזה עוד באשמתו כי הוא היה ה-GM). עכשיו יש לו את דיוויד גריפין שיודע לבנות קבוצה.
    הרבה תלוי בבריאות של זאיון ובשילוב שלו עם אינגרם, שלא ידרכו אחד על השני.
    ילחמו על הפלייאוף, אבל לצערם, בסגל הנוכחי, הם לא יגיעו לשם במערב האכזרי. הגעה של ביל/הארדן יכולה לשנות את זה.

  9. חתיכת פריוויו נתת פה. תודה רבה!
    נ"א קבוצה נחמדה ביותר. אני צופה להם עתיד טוב אם גריפין ימשיך שם. יש להם עומק בלתי נתפס ושני כוכבים צעירים. מרגיש לי כמו בנייה נכונה. חבל שהולידיי עזב. אחד האהובים עלי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט