Free No More 2021 – דמאר דרוזן / עומר מזיג
Free no more

Free No More 2021 – דמאר דרוזן / עומר מזיג

לא יודעים על מה מדובר? היכנסו לכאן

דמאר דרוזן עובר לבולס – $81,900,000 לשלוש שנים – $27.3 לעונה

אתחיל ואומר, שההערכה שלי לדרוזן תמיד הייתה גבוהה משל אחרים. נתתי להחתמה שלו ב-2016 10 עגול, ואני לא מתחרט על זה בכלל. הרבה זוקפים לחובתו את העובדה שב-9 השנים שלו בראפטורס הם לא הצליחו לצאת מהמזרח, ועונה מאוחר יותר לקחו אליפות. אני חושב שזו הסתכלות פשטנית שמתעלמת מהמון גורמים סביבתיים (לברון עובר למערב, דוראנט ותומפסון נפצעים בגמר, קאווי לאונרד החליף אותו בקבוצה), ושאפשר לסכם את התקופה שלו בראפטורס כמוצלחת מאוד.

ולמרות היעדר ההצלחה הקבוצתית, אני חושב שאפשר להגיד את זה גם על הזמן שלו בסאן אנטוניו – במיוחד אם מתעלמים מהשנה הראשונה.

נניח שאנחנו לוקחים את השנתיים האחרונות, ומסתכלים על כל הגארדים עם אחוז שימוש (%USG) של 25% ומעלה בלפחות 1000 דקות. מתוך 31 כאלה, דרוזן מדורג במקום השביעי באחוז קליעה משוכלל (%TS – מדד המכניס לתוכו גם קליעות עונשין).

הוא גם נהיה מוסר מצוין בימיו בסאן אנטוניו, טרנד שהגיע לשיאו בעונה האחרונה – בה מסר 7.4 אסיסטים על 2.1 איבודים בלבד פר 36 דקות. אם מסתכלים על כל 25 השחקנים שמסרו השנה יותר מ-300 אסיסטים, דרוזן מדורג שלישי ביחס אסיסטים/איבודים – הרבה לפני רוב הרכזים בליגה. זה מספר מדהים, בטח כשמדובר בסקורר שמייצר לעצמו את המצבים (מה שאמור לגרור איבודים נוספים, בהשוואה לשחקנים דוגמת ריקי רוביו ודומיו).

ועוד משהו לא פחות חשוב – מאז הגיע לליגה ב-2009, דרוזן מדורג ראשון בכמות משחקי עונה רגילה. שום סטטיסטיקה מסובכת פה – הוא השחקן ששיחק הכי הרבה משחקי עונה רגילה ב-12 השנים האחרונות. יש משפט ידוע בספורט – "The best ability is availability", ואסור לגמד את האספקט הזה כשמנסים לכמת את הערך של דרוזן לקבוצה.

הבולס הגיעו לקיץ בלי מספיק מקום מתחת לתקרת השכר, ולכן דרוזן לא חתם בשיקאגו כשחקן חופשי, אלא הגיע ב-Sign&Trade עם הספרס (בדומה ללונזו, שנגיע אליו בהמשך הפרויקט). הבולס העבירו בתמורה את החוזים הנגמרים של אל פארוק אמינו (כסף מת) ותד יאנג (שהיה ממש מעולה העונה!), ביחד עם בחירת הדראפט של 2025 – שתהיה מוגנת טופ 10 למשך 3 שנים.

זה לא המון. זה בערך את המחיר שמיאמי שילמו ב-Sign&Trade לפילי כדי להביא את ג'ימי באטלר לפני שנתיים, וזה לא שהיו יותר מידי שחקנים חופשיים פנויים בקיץ הזה.

לגבי הסכום: מבחן שאני אוהב לעשות זה להיכנס ל-sportrac ולהסתכל על כל השחקנים, ממוינים לפי משכורת לעונה הנוכחית, ולראות מי מקיף את השחקן:

שחקנים שירוויחו סכומים שדומים לדרוזן העונה

להוציא את ג'יילן בראון ואולי את ווצ'ביץ', אני לא רואה פה מישהו שהייתי מעדיף שיהיה בסגל שלי לעונה הקרובה יותר מדרוזן (כולל לאורי שכיסינו בכתבה הקודמת). נכון שהוא בן 32, אבל מעבר לאתלטיות המתפוצצת (שללא ספק תדעך) אני בהחלט יכול לראות אותו שומר על רמה דומה לאורך שנות החוזה הזה.

השאלה האחרונה היא שאלה ההתאמה הקבוצתית, וזה איפה שהבולס קצת נופלים. זאק לאבין דורג 11 בליגה בשנה שעברה ב-USG%, וניקולה ווצ'ביץ' דורג 22 (נשאר בערך עם אותו הנתון במעבר מאורלנדו לשיקאגו). כמו שאמרנו, דרוזן הפך עצמו לפליימייקר יותר טוב, אבל בדומה לווצ'ביץ' ולאבין, הוא עדיין שחקן שצריך את הכדור בידיים הרבה.

יותר מזה – אי היכולת המושמצת שלו לקלוע מחוץ לקשת הופך אותו להרבה פחות יעיל מהשניים האחרים כשהכדור לא אצלו. הבולס עשו עבודה יפה בהשלמת החמישייה עם לונזו ופטריק וויליאמס – שחקנים שלא צריכים את הכדור ביד יותר מידי – אבל לא בטוח שזה יספיק.

מבחינה הגנתית, הבולס עלולים להיות אחת הקבוצות הגרועות בליגה העונה – כשמעבר לוויליאמס הרוקי אין להם אף שחקן הגנה טובה בכנפיים, ואף שחקן בחמישייה שמסוגל להגן על הטבעת. אי אפשר להפיל את כל זה על דרוזן, אבל הוא בטח לא שחקן הגנה טוב או אפילו מעל הממוצע בליגה, וההחתמה שלו לצד לאבין עלולה להתברר כהרסנית.

הבולס הלכו בקיץ הזה על כל הקופה, והאמת היא שאני לא מאשים אותם. שנים של דשדוש בתחתית הליגה לא השיגו להם אף פרוספקט עתידי מעניין במיוחד, ומיאמי ואטלנטה הראו לנו בשנתיים האחרונות שהימורים כאלה עלולים להשתלם. יש להם עדיין כמה פרוספקטים צעירים (לונזו, וויליאמס, וויט) שעלולים להתברר כמוצלחים. ויש להם גם את לאבין, שהיה ממש טוב בעונה שעברה, ומסיים חוזה בעונה הבאה וצריך סיבות לחתום מחדש בקיץ.

דרוזן לא מספיק טוב כדי לקחת קבוצה לאליפות, אבל לצד שני אולסטארים, וסגל מסייע לא רע, הוא בהחלט אמור לעזור לקבוצה להגיע לסיבוב השני, ומשם הכל יכול להיות. על זה הבולס משלמים לו, ובמחיר הזה – ובהיעדר אלטרנטיבות אחרות – זו עסקה לא רעה בכלל.

FAR – 8

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה עומר, באמת שחקן טוב, מסכים עם הציון אולי 7-8 בגלל ההתאמה הקבוצתית.
    במזרח מתפתח עומק, עוד לא כמו במערב, אבל יש איזה 10 קבוצות פלייאוף לגיטימיות, כשלא מזמן היו 5-6, ועוד 2 עם מאזן שלילי נכנסו.

    שיקגו יכולים להגיע לסיבוב 2 עם הכל מסתדר, אבל אם יגיעו לפלייאין, זה גם לא יהיה כישלון גדול, למשל מקום 7 אחרי נטס, באקס, בוסטון, פילי, מיאמי ואטלנטה בסדר כלשהו

  2. תודה על הכתבה. אם מסתכלים רק על החוזה לשחקן ברמה של דרוזן – זה 8 קל, אפילו 9 בהתחשב בזה שכיום ספורטאים משחקים בגיל 35 כמו שפעם שיחקו בגיל 30. אם מסתכלים מבחינת מי שאמור לשחק איתו בחמישיה, זה 6-7, אולי אפילו פחות.

    אגב, למה אי אפשר להצביע יותר?

  3. אתה כהרגלך כותב נהדר וסופר משכנע אבל בכל זאת אני חייב קצת להטריל. אפילו אם הוא לא היה בן 32, 30 מליון ארוך טווח לדרוזן לא יכול לעבור את ה6 (7 בנדיבות). כאן צועקת בעיקר ההתאמה הקבוצתית וההגנה המצ'וקמקת (כמו שאמרת) מה גם שהוא לא רחוק ממבחן ה50% שלך – אולי לא חצי אבל הוא לגמרי שחקן של 17 מליון לעונה.

    1. חחח 17 מיליון היום זה חוזה של נגר בליגה (ברידגס תכף חותם 25). דרוזן הוא כוכב 27 מיליון זה סכום הולם לגמרי (גובר מקבל 40 חחח) מפאת גילו ואורך החוזה אחרת הוא היה שווה יותרץ שחקן מצויין וגם נכס עתידי לטרייד.
      פר-10

  4. זה מהלך שהבולס היו צריכים לעשות כדי לשפר עמדות ולהביא סטאר לצד לאבין, ולא היו להם יותר מדי אופציות. השאלה הגדולה זה איך השלישייה הזו תסתדר התקפית ביחד. דרוזן הוא כנראה זה שצריך את הכדור יותר מכולם כדי להיות אפקטיבי.
    סך הכל החתמה טובה של הבולס, בעיקר כי הם היו חייבים לעשות מהלך גדול כדי להעיר את עצמם

  5. הבולס היו לחוצים לחזק את הקבוצה כדי לשכנע את לוין להישאר וזה מה שיצא.
    דרוזן שחקן טוב ופרודוקטיבי, אבל החוזה מוגזם לגמרי.
    ונגיד שהיו מציעים לו רק שנתיים עם אופציית קבוצה – איזו קבוצה היתה בכלל מתקרבת להצעה כזאת ? לא היה לו שוק בסדר גודל הזה.
    שילמו יותר מדי, שחקן טוב אבל התאמה ככה ככה, 6.

      1. ראיתי לא מזמן ועניתי.
        דרוזן לא החתמה רעה, אבל השנים הבאות קצת מפחידות מבחינת עלות ואני לא חושב שהיו חייבים לתת לו חוזה כזה כדי להשיג אותו.

  6. מצטער עומר, הפעם אני לא מסכים איתך .
    אם יש לך את לוין ואת לונזו, למה אתה צריך את דרוזן ? הוא לא יעיל ללא כדור וראינו בספרס שהוא לא מספיק כדי לקחת קבוצה לפלייאוף,
    אולי FAR 5-6 כדי להגיד שהבאנו שם גדול לשכנע את לוין לחתום מחדש.

    1. הוא משלים את היכולות שלהם, הם משחקים בחוץ, הוא בפנים.
      לונזו לא מסוגל לחדור או לייצר לעצמו. הוא מוסר מצוין, מגן וקולע שלשות.
      לווין סקורר כללי, אבל בעיקר מהפרימיטר.
      דרוזן נותן להם את הגיוון שהם צריכים – קליעה בצבע וחצי מרחק, חדירות, עוד יוצר go getter, ועוד וטרן ומוביל כדור שזה תמיד טוב.
      יש שם תמהיל מצוין, הבעיה היחידה היא ההגנה.

  7. אני דוקא איתך. זאת קבוצה מעניינת בשיקגו כי הם אספו הרבה שחקנים שהם לא כוכבים ממש אלא tier2/3 כזה שהייתי אומר שמדורגים 5-10 בעמדה שלהם בלעגה ודה רוזן מתאים לתפיסה הזאת. העובדה שאין אף כוכב על תקשה עליהם אבל מצד שני אם תהיה פריצה ענקית של אחד מהם (המועמד הבולט הוא לאבין) אז זו קבוצה שיכולה להיות מעניינת.
    אותי מעניינת כאן האסטרטגיה של בניית הקבוצה כי היא יחודית בליגה מעניין לאן זה יוביל.
    החוזה בכל קצת יקר הוא לא שווה יותר מ 25 מ לעונה אבל… 8 דוקא סביר בעייני.

  8. כתבת מצוין עליו.
    הוא שכלל ודייק את המשחק שלו תחת פופ. שחקן יעיל מאוד, אתה שם אצלו את הכדור והוא יילך ויביא לך סל לבד, או ייצור לאחרים.
    לא עושה את מה שלא יודע.
    ככוכב בודד, בס"א, הוא מוגבל ביכולתו להביא קבוצה רחוק.
    לצד שחקנים טובים אחרים, כמו בשיקגו – הוא מושלם.
    הוא גם משלים את השלשנים לווין, בול, ו-ווצ'ביץ' שאוהב לשחק בחוץ, ונותן להם את מימד חצי המרחק והיוצר החודר.
    הוא יושב עליהם בול, ויעלה אותם רמה מיידית.
    FAR 10

  9. תודה עומר על הניתוח. מסכים עם הרבה ממה שכתבת. היכולת שלו בגיל 30+ לשדרג את יכולת המסירה ויצירת המצבים לאחרים ולא רק לעצמו הרשימה אותי השנה.
    הוא גם שחקן מאוד חיובי במרקם הקבוצתי ולא איזו פרימדונה, באמת בגלל שאלת ההתאמה לצד עוד שחקנים דומיננטיים שצריכים כדור ביד הייתי נותן טיפה פחות, 7.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט