Free No More 2021 – קייל לאורי / עומר מזיג
Free no more

Free No More 2021 – קייל לאורי / עומר מזיג

לא יודעים על מה מדובר? היכנסו לכאן

קייל לאורי עובר להיט – $85,000,002 לשלוש שנים – $28.3 לעונה

ראשית אציין, שלמרות שהחתמה זו התבצעה באמצעות Sign&Trade, אני אתייחס אליה כמו להחתמה רגילה. הסיבה היא שבתמורה מיאמי העבירה לראפטורס את דראגיץ' – שהייתה לו אופציית קבוצה לשנה הקרובה ומיאמי יכלה פשוט לוותר עליו, ואת פרשס אוצ'ואה – שלא ממש מזיז את המחט לאף כיוון.

עם זאת, כן צריך לתת חשיבות לזה שמיאמי הייתה מעל התקרה, כלומר האלטרנטיבה להחתמה הזו הייתה להישאר עם הסגל כמו שהוא (דראגיץ' במקום לאורי).

למרות היעדרותו ממשחק האולסטאר לראשונה מזה 6 שנים, והעובדה שקבוצתו הפסידה 26 משחקים יותר מאשר בעונה שעברה, לאורי היה לא רע העונה. המספרים שלו היו בקו אחד עם ממוצעי הקריירה שלו בראפטורס:

Per Game Table
Season Age Tm G MP FGA FG% 3P 3PA 3P% FTA FT% TRB AST STL BLK TOV PTS
2020-2134TOR4634.813.0.4362.87.2.3963.5.8755.47.31.00.32.717.2
9 seasonsTOR60134.613.2.4252.56.7.3774.6.8254.97.11.50.32.617.5
Provided by Basketball-Reference.com: View Original Table
Generated 9/13/2021.

ואת רובם של 26 המשחקים שהפסיד, אפשר לייחס למאמצי הטנקינג של הראפטורס לקראת סוף העונה.

צריך לדבר על ההתאמה הקבוצתית. כבר 5 שנים ברציפות שה-Net Rating של טורונטו בדקות של לאורי טוב יותר עם ואן וליט על המגרש מאשר בלעדיו. לאורך 6 השנים המשותפות שלו עם דרוזן, זה לא היה המצב איתם מעולם.

לאורי אוהב ורגיל לשחק עם עוד מוביל כדור לידו, ובעוד שג'ימי באטלר יכול לעזור, הוא שחקן שהרבה יותר מזכיר את דרוזן מאשר את ואן וליט במובן הזה. ההחלטה התמוהה של ההיט למשוך את ה-QO על קנדריק נאן ולאבד אותו ללייקרס על חוזה של 5 מיליון דולר (אחד החוזים הטובים של הקיץ), רק מחמירה את המצב.

התאמה משמעותית אפילו יותר תהיה בפן ההגנתי. עם ואן וליט לידו, ללאורי הייתה הפריבילגיה לשמור על הגארד הגדול והאיטי יותר של היריבה, כשואן וליט היה זה ששמר על הסטפים, הלילארדים, והקיירים של היריבות. זה היה תפקיד שהתאים לו יותר בגלל הכוח שלו, אבל למיאמי אין שומר אחר בעמדה עד שאולדיפו יחזור (ההערכות הן אזור פברואר-מרץ), ולאורי בן ה-35 יצטרך להיות זה שרודף אחרי הרכזים המהירים של היריבות.

כמו בהחתמה של כריס פול מהכתבה הקודמת, יש את עניין הגיל. לאורי יהיה השחקן השלישי הכי יקר העונה מעל גיל 35 אחרי הנ"ל ולברון ג'יימס, וכמו שאמרתי כבר – גארדים לא תמיד מזדקנים יפה. ללאורי – שחקן "מקורקע" ו"טריקי" באופן שמזכיר את כריס פול – יש את הפוטנציאל להימנע גם הוא מהתרחיש הזה, אבל אין דרך להיות בטוחים. התרחיש של לשלם 30 מיליון דולר ללאורי בגיל 37 עלול להיות מפחיד מאוד.

בכתבה על באטלר מלפני שנתיים רשמתי את המשפט הבא:

The Heat do not sow. זו קבוצה שלא הלכה לריבילד מאז שלברון ג'יימס היה שם, למרות שכל סימן אפשרי הצביע לשם, ופט ריילי לא מתכוון להתחיל עכשיו. זה חלק מה-DNA של הקבוצה.

Free No More 2019 – ג'ימי באטלר / עומר מזיג

הרבה דברים השתנו מאז (כולל זה שרפרנסים למשחקי הכס יעברו מעל הראש של רוב האנשים), אבל ה-mind set של ההיט לא. אם כבר, הוא רק התחזק אחרי ההעפלה המפתיעה שלהם לגמר בשנה שעברה.

אז בהינתן שהאסטרטגיה היא לנצח עכשיו – גם במחיר של חוזה שיהיה מופרך עוד שנתיים – לאורי הוא שדרוג גדול על דראגיץ' של העונה שעברה, וממלא למיאמי חור בעמדה שפגעה בהם מאוד בשנה האחרונה. הייתי שמח לראות איזו אופציית קבוצה בשנה האחרונה כמו בחוזה של פול, אבל אני בטוח שהניקס – שישבו בצד והיו מעדיפים לתת את החוזה הזה מאשר כל השטויות שהם עשו הקיץ (נגיע לזה) – נתנו ללאורי מספיק מינוף כך שהוא הצליח להימנע מזה.

FAR – 6

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תודה עומר,
    החתמה מעניינת, נראה איך הוא ישתלב, לדעתי יתן עונה אחת טובה לפחות אם לא שתיים,
    הייתי נותן 6-7 להחתמה

  2. אני חשבתי שבעונה שעברה צריכה הייתה להגיע הנסיגה.
    לאורי בתגובה קלע כמעט 40% מהשלשות שלו ולהמשיך להיות אחד הרכזים היעילים שיש.
    ההתאמה שלו לצדו של באטלר, לטעמי, מושלמת –
    לאורי כבר הוכיח בעבר שהוא לא חייב את הכדור ביד בשביל להיות משמעותי במדי קונטנדרית.
    .
    ועדיין, אין ברירה. איך אפשר להתעלם מגילו ומהעובדה שהספידומטר שלו השנה יראה (ככל הנראה) 1,000+ משחקים?
    ההיסטוריה לא אדיבה כלפי רכזים מתחת ל-1.85 עם קילומטראז' כזה (כן, כריס פול. טפו, טפו, טפו…)
    .
    השורה התחתונה?
    הניחוש הלא מלומד שלי הוא שבסיומה של העונה הקרובה זה ירגיש כמו 10,
    אחר כך כמו 7 ואז 4.
    הממוצע הוא 7.
    מ.ש.ל…
    .
    תודה, עומר.

  3. ההחתמה של לאורי זה 1 ואם היה אפשר לדרג פחות הייתי מדרג, הוא ירד בצורה דראסטית עונה קודמת ביכולת שלו ליצור למרות שהסטטיסטיקה לא מראה את זה בבירור פשוט זרקו כסף על גופה.

    1. תשמע, אני יודע שאתה מבוגר, ככה שאולי אתה מבין יותר ממני בגופות, אבל לפחות אני אישית לא מכיר כאלה שקולעות ב-40 אחוז לשלוש על נפח של 7 זריקות.

      ואני אפילו לא נכנס לריבאונדים ולאסיסטים, כי בטח כל הקבוצה עשתה לו בוקס אאוט כמו לווסטברוק כדי שהוא יקבל חוזה אחרון גבוה, כנ"ל לגבי האסיסטים.

  4. תודה רבה.
    אני בהחלט חושב שלאורי מהווה שדרוג על דראגיץ', אם כי המחיר כמובן גבוה מדי.
    לגבי ההגנה, ההיט לא התביישו להשתמש באזורית ואף עשו את זה טוב, ככה שאפשר לסמוך על ספולסטרה שימצא את הדרך לגרום לזה לעבוד.
    מאמין בטייר-2 במזרח וריילי כבר ידאג לעשות את שלו כדי שההיט ישארו תחרותיים.
    עדיין נראה לי שהאקס פקטור שם זאת הבריאות של אולדיפו ואיך הוא חוזר, וגם הירו צריך לעשות את שלו כדי שריילי לא יעלה אותו על הגריל של הטריידים.

  5. תודה עומר. לי נראה שלאורי יחזיק יותר מכריס פול, והוא בוודאי עדיף על דראגיץ' ועל המצב בו מיאמי מעל לתקרה עם דראגיץ'. 8 רק בגלל הגודל והאורך של החוזה, אבל חוזה טוב מאוד של מיאמי.

  6. כיף שחזרת עם הפרוייקט עומר, כל הכבוד.
    .
    לגבי לאורי, קודם כל צריך להגיד שלמיאמי היו אלטרנטיבות פעולה.
    הם מימשו את האופציה על דראגיץ׳ רק כשידעו שהטרייד הזה קורה וספציפית בשביל הטרייד, אז בינו לבין החוזה החדש לרובינסון – היו להם אופציות לעשות גם דברים אחרים.
    .
    אני גם לא חושב שפרשס זה שחקן חסר משמעות.
    לדעתי – בוודאות שחקן רוטציה הרבה שנים בליגה וכמובן מגיע עם משכורת הרוקי שלו.
    בהחלט מישהו שאתה מוותר עליו אם אתה מנסה להגיע גבוה עכשיו ויכול להביא את לאורי, אבל נכס שווה.
    .
    אישית אני חושב שההבדל ההתקפי בין לאורי לדראגיץ׳ לא שווה את החוזה (וכאמור איבדו גן את פרשס), אבל ברור שיש הבדל דרמטי בהגנה.
    אבל זה הרבה יותר מזה – למיאמי, יותר מכל קבוצה אחרת בשנים האחרונות (אולי דווקא טורונטו יחסית קרובה), יש DNA מובהק, וסוג של שחקנים (מבחינת כדורסל ולא פחות חשוב – אופי) שהם רוצים בקבוצה.
    ומהבחינה הזו, לאורי זה כפפה ליד, כמו גם טאקר ומוריס.
    זה יותר ממילה אחת, אבל אם אני צריך לבחור אחת אז היא כנראה ״קשיחות״.
    .
    אז בסך הכל הדברים מתאזנים לטובתם וגם אם תהיה ירידה צפויה אצל לאורי, אני לא חושב שהיא תהיה קריטית ובשנה השלישית הוא פשוט יהיה trade bait.
    .
    אני חושב שהטעות שלהם בינתיים זה לא להביא עוד רכז גיבוי לגיטימי – כדי לעזור לשמור על הנכס החדש.
    .
    7 סולידי מאד.

    1. השמועות אומרות שדאלאס מחפשים קונים לטריי בורק, אבל אני לא בטוח כמה, מבחינת אופי, יש התאמה פה עם ההיט. וכמה באמת בורק יכול להיכנס לתפקיד הרכז המחליף

    2. אני לא מול הנתונים אז תקן אותי אם אני טועה, אבל הקאפ הולד של רובינסון היה סכום מצחיק, ודראגיץ זה 18 מיליון, אז גם ויתור על שניהם לא היה מוריד את ההיט מתחת לתקרה לסכום משמעותי.

      1. נדמה לי שרובינסון היה מתחת ל 5 מיליון (כי היה שחקן חמישייה), ואם אני מוסיף את באם, באטלר הירו, אצ׳ולה ונגיד 7 הולדס מינימליים, אני ב 83 מיליון.
        לא יודע אם היה אפשר לעשות בזה משהו יותר טוב מלאורי, לא בדקתי לעומק, אבל זה כן משאיר מקום משמעותי ולפחות אופציות.

  7. בס"ד
    שלום עליכם
    די מסכים עם מה שכתוב, אבל לאור התקדמות הרפואה,
    יש מצב שהוא יתן שנתיים טובות, אבל הנבואה ניתנה לשוטים…

  8. קנדריק נאן. כמו שכתבת במשפט אחד קצר אבל זה מה שמעניין. מדוע מיאמי ויתרה עליו ככה לליקרס סוג של חידה בעייני ועוד על 5 מ'? זה ברמה של הזוי אם מסתכלים על המספרים שלו. נכון שהוא לא נבחר בדראפט. ההסבר היחיד לזה יכול להיות שכנראה הם מצאו מישהו חדש בין כל החוזי רוקי החדשים שחתמו עליהם. הם די התחילו להתמחות בעניין הזה של למצוא מחט בערימת שחת ולהחתים שחקנים מעולים שבכלל לא נבחרו.
    לגבי לאורי זה לגמרי הימור על העונה הזאת ואולי הבאה. אני לא מתפלא אם ריילי מתכנן איזו פרישה בסוף העונה הזאת או הבאה.

    1. ברגע שהחתימו את טאקר על 7 מיליון הם כבר לא יכלו לעבור את תקרת המס העונה.
      והיום בלי נאן ונגיד לפחות 5 מיליון שהיה עולה להם להשאיר אותו, הם בערך חצי מיליון דולר בלבד מתחת לקו המס…
      אז בחרו בשחקן חמישייה (מיועד לפחות…) על פני מחליף ללאורי.

      1. טוב סלח לי – השעה.
        שכח מזה – חוץ מהעובדה שהן כרגע חצי מיליון מתחת למס, אז חוזה של נגיד 5 מיליון לנאן או קצת יותר היה ממוסה כמעט כולו.
        .
        ואולי הסיבה העיקרית היא התקרה הקשיחה וכמה קרוב זה היה שם אותם אליה, מה שהיה אומר איבוד גמישות קריטי בטריידים והחתמות עתידיות, אפילו של שחקנים מביי אאוט תיאורטית.
        וכמובן הכסף עצמו שנאן היה עולה להם – מעביר אותם למצב של משלמי מס ועולה בהתאם…

        1. לגבי המס על נאן לקבוצה שיש לה אספירציות לאליפות (ככה נראה שהם מתנהגים לפחות) לשלם עוד 1.5 דולר על כל דולר על עוד 4.836 מ דולר (הסכום מעל תקרת המס) זה ממש לא הרבה זה הרף התחתון ביותר של המס.
          מבחינת התקרה הקשיחה להבנתי יש שם עוד מקום ל 23 מליון דולר אז לא הצלחתי להבין מאיפה המגבלה הזאת. אשמח אם תסביר.

          1. קודם כל אתה מניח שהוא היה נשאר ב 5 מיליון.
            בכלל לא בטוח.
            אבל גם 4.5 מיליון ממוסים במלואם (אם היה נשאר ב 5), פלוס הרווחים מתשלומי המס שמקבלות קבוצות שלא משלמות אותו זה כבר סכום מכובד.
            ואתה טועה לגבי התקרה הקשיחה.
            הם כרגע 6.8 מיליון ממנה – בלי נאן…

  9. לאורי, לא לאורי זה לא ממש משנה, ההיט קבוצה עלובה במיוחד. הייתה אלופת המזרח החלשה בהיסטוריה ותישאר בשנים הקרובות קבוצת סיבוב ראשון ולא מעבר לזה.
    ג'יצי באטלר השחקן האוברייטד מספר 2 בליגה

  10. תודה עומר.
    שוב הדיון של הגיל ומתי תבוא התדרדרות, זה תלוי גם בכמה מקצוען וכמה השחקן שומר על עצמו מחוץ למגרש
    בהחלט יכול להיות שהוא יחזיר אותם לרמה הגבוהה ויצדיק את זה. השאלה אם הויתור על נאן הוא ללא קשר לחוזה הזה (אני פחות מין בתקרות קשיחות או גמישות) במידה ואי החתמתו היא בעקבות ההחתמה של לאורי אז הם איבדו הרבה מהעומק שלהם (פרשס, דראגיץ ונאן)
    בגדול מסכים איתך – חוזה טוב לפחות לשנתיים, FAR 6

כתיבת תגובה

סגירת תפריט