Free No More 2016 – דמאר דרוזן / עומר מזיג

דמאר דרוזן נשאר בטורונטו – 139,000,000$ לחמש שנים – 27.8$ מיליון לעונה – אופציית שחקן בשנה האחרונה

נירמול משכורת לעונת 2015-16 – 18.6 מיליון דולר. שחקנים שהרוויחו קרוב לכך בעונה שעברה:

אלה שש העונות האחרונות של דרוזן בראפטורס:

בלי להסתכל יותר מידי, אפשר להבין שמהשנה השנייה שלו בליגה, דרוזן מספק את הסחורה. וזה מהעמדה החלשה ביותר השנים האחרונות – הSG.

ובשנה האחרונה, הוא התעלה על עצמו. עונה של 23 4 ו4 זה הישג מכובד, ששם אותו ברשימה מאוד קטנה ומרשימה של שחקני על שעשו את זה בחמש השנים האחרונות. הוא רשם שיאי קריירה בנקודות, אחוזים וקליעות מהקו, ואולי הכי חשוב – 34% נסבלים מטווח השלוש.

דרוזן שינה את המשחק שלו השנה. אחרי שנים של התעקשות על יותר מידי ג'אמפים לא יעילים מחצי מרחק:

ניתן לראות בטבלה איך הוא הוריד העונה את אחוז הזריקות שלו מחצי מרחק (10 feet עד קשת השלוש) ביותר מ10%. שימו לב – אחוזי הקליעה כמעט ולא השתפרו, והם די מקבילים לממוצעי הקריירה שלו, אבל רק עצם זה שהוא זורק יותר זריקות מאזורים שבהם הוא קולע באחוזים גבוהים יותר, הופך אותו לכלי התקפי יעיל יותר.

הדילול בזריקות מאזור המיד ריינג' איפשר לו להביא לידי ביטוי את כלי הנשק החזק ביותר שלו. דרוזן הוביל את הליגה העונה בנקודות למשחק מחדירות לסל, אחרי שבשנה שעברה אפילו לא היה בטופ 20.

היתרון שלו בחדירות ברור – הוא אתלט מדהים עם עבודת רגליים מעולה, וכשהוא בוחר ללכת עד הטבעת נגד closeoutים במקום לעלות לזריקה מחצי מרחק, דברים טובים קורים:

וכמובן:

הוא גם בקושי מאבד כדורים תוך כדי התהליך (4% במהלכים האלו, אחוז נמוך להפליא), ומחלק מהחדירות האלה הרבה מסירות טובות שמזיזות קצת את ההתקפה העומדת של הראפטורס.

וכדי לתאר את אותה ההתקפה, אני אצטט פסקה מהקטע על דמארה קארול שכתבתי לפני שנה:

הקנדים היו במקום ה3 מהסוף ב% סלי שדה מאסיסטים … הם גם היו במקום ה-7 מהסוף בכמות המסירות למשחק, … אז בואו נקרא לילד בשמו – זו קבוצת בידודים. !And A Damn Good One – עם דירוג התקפי של 108.1 נקודות למאה פוזשנים בעונה הרגילה, שלישית רק לקליפרס ולווריורס. דאלאס של 2006 ו-2007 הייתה ראשונה ושישית בהתאמה בקטגוריית סלי השדה ללא אסיסטים, ואלה היו עונות של 60 ו-67 ניצחונות, ומרחק הכי קטן מאליפות שאפשר לדמיין. "בידודים" זו ממש לא מילה גסה כשזה מתאים לקבוצה

אז הם ירדו למקום הראשון מהסוף ב% סלי שדה מאסיסטים, עלו למקום ה16 מהסוף בכמות המסירות, והדירוג ההתקפי ירד ל107. אני עדיין מרגיש בנוח עם הפסקה הזו.

ההתקפה של הראפטורס די מכוערת, אבל זה עובד. הם משחקים בקצב (כמות פוזשנים/דקות) הכי איטי בליגה אחרי יוטה, ומסתמכים על מיעוט איבודים ושליטה בריבאונד (מקומות 6 ו7 בליגה בשתי הקטגוריות בהתאמה), כדי לבנות התקפה יעילה סביב בידודים ללאורי ודרוזן וקצת פוסט אפים ליונאס ולנצ'יונאס.

ובסופו של יום, זה עוזר שיש לך עוגן כזה בהתקפה. שחקן שאתה יכול לזרוק אליו את הכדור, והיעילות שלו נשארת יציבה בלי קשר לכמה זמן נשאר על שעון ההתקפה או כמה שומרים עליו. אנחנו נוטים לשכוח את זה – עם כל הסטטיסטיקות המתקדמות וההערצה כלפי הקראודר-ים והרדיק-ים של הליגה – אבל מי שמנצח או מפסיד בסופו של דבר משחקים אלה השחקנים מהסוג של דרוזן, והם לא באים כל יום.

יש גם סימנים מדאיגים – ההגנה שלו רעה מאוד כבר שנים, בין אם מסתכלים על מדדים של שמירה אישית, דירוג הגנתי של הקבוצה (משתפר מ104.1 ל99.2 כשהוא יורד מהמגרש), או סתם במבחן העין.

אבל דרוזן – Straight Outta Compton – רק בן 27, ועוד יכול להשתפר (אולי אפילו בהגנה – אם ג'יי אר סמית יכול…). הוא גם לקח הנחה של בערך 13 מיליון דולר לאורך שנות החוזה, כך שלמרות שהוא מתחיל במקסימום, הוא לא עולה ב7.5% משנה לשנה אלא רק בין הראשונה לשנייה.

נזכיר גם שאם הראפטורס לא היו מחתימים אותו, היו נשארים להם בערך 18 מיליון דולר לבזבז, ובקיץ הזה זה שווה שחקן משלים לחמישייה בעמדה הזו (קראב, בייזמור) ולא שחקן בקליבר הזה.

בקיצור, חוזה טוב. הגיל משחק פה תפקיד משמעותי אל מול החוזים להורפורד וקונלי, ולמרות ששחקנים מסוגו של דרוזן נוטים להתדרדר מהר יותר, הראפטורס יוכלו לחיות עם החוזה הזה גם כשהוא יחצה את גיל ה30 (בטח עם היצע שיהיה מצומצם גם בשנים הבאות בNBA בעמדה 2). הקנדים עשו גמר מזרח בעונה שעברה, ולנעול את אחד משני האחראים המרכזיים לעניין לחוזה בהנחה זה מהלך מצוין.

FAR = 10

 

תעקבו

 

הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
41 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
גיא
גיא
14/09/2016 17:18:40

חד משמעית FAR 10 ,
בעיקר לנוכח המוני הפרי אייג'נס אשר מתדפקים על דלתם של הראפטורס מטורונטו.

נתן גולד
נתן גולד
14/09/2016 17:27:27

החתמה מצויינת של טורונטו, אני מסכים. אבל באיזשהוא מקום זה מרגיש לי כמו המורה בכיתה שנותן לכולם עשיריות. אני חושב שהפלייאוף הזה הטיל כמה וכמה סימני שאלה על דרוזן כדי שהfar יהיה 9 או 9.5. עד כמה שאני מבין גם ציון 9 וגם 8 נחשב החתמה טובה. האם באמת הגיוני שההחתמה של דוראנט וההחתמה של דהרוזן יזכו לאותו ציון?

גיא
גיא
14/09/2016 17:41:06
הגב ל  נתן גולד

דרוזן בגולדן סטייט במקום דוראנט – FAR 4
אבל בטורונטו?
עד עכשיו כוכבים רק ברחו משם.
הם הצליחו להשאיר פרי אייג'נט בכיר שבחר לא לברוח ללייקרס או מיאמי?
FAR 10

ולדי קוגן
14/09/2016 17:43:06
הגב ל  גיא

אני חושב שאנחנו לא רואים נטישה כי יש הבנה שטורונטו זו אחלה עיר לחיות בה, בעיקר אם זה מלווה בהצלחה מקצועית.

נתן גולד
נתן גולד
14/09/2016 19:41:04
הגב ל  גיא

אם כך, אתה מתחשב גם במוניטין של הקבוצה ולא רק בהחתמה עצמה והמשמעות המקצועית שלה כלפי המועדון?
אז כמה היית מדרג את ג'רמי לין לברוקלין? מקצועית בלבד החתמה סבירה ותו לא אבל המשמעות השיווקית שלה מעלה את הדירוג?

בעיניי לדירוגים כאלה צריכים להיכנס רק שיקולים מקצועיים אבל זה רק אני…

גיא
גיא
14/09/2016 20:20:39
הגב ל  נתן גולד

ממש לא התכוונתי למכירת גופיות.
עבור טורונטו, זו שאלה של מציאות קיומית.
הניקס, לדוגמה, למרות שהם מסריחים, מצליחים להחתים פרי אייג'נטס.
טורונטו לא.
אולי יגיע יום וטורונטו תהיה יעד מבוקש,
אבל עד אז –
הקבוצה ריאלית, ומבינה שסביר להניח שבשנה הבאה קרי לא מגיע.
אז בהחלט, להצליח להשאיר פרי אייג'נט ברמה של דרוזן (שלא חסרו לו הצעות, בטוח שלא בשוק של השנה) זו הצלחה כבירה שמזכה את הקבוצה בציון 10

דובי
15/09/2016 6:23:59
הגב ל  גיא

אילו פרי אייג'נטס משמעותיים הניקס הצליחו להחתים?

אסף
אסף
15/09/2016 21:51:25
הגב ל  גיא

מסכים עם גיא, אולי גם מעיד על מגמת שינוי בהתייחסות לרפטורס לאור ההתקדמות שלהם בשנתיים-שלוש האחרונות, קרדיט ליוג'ירי על כך שממשיך להוכיח שהוא בהחלט אחד ה-GM הטובים בליגה. אם דרוזדן יצליח להעלות את הקליעה שלו לשלוש לכיוון 40% בכלל יהיה טוב.
דובי הניקס החתימו את נואה ודרק רוז, פרי אייגנ'טס משמעותיים מאוד ,
בעיקר אם אנחנו בשנת 2011

ולדי קוגן
14/09/2016 17:41:37

הייתי נותן 10 רק בגלל ההנחה שהוא לקח. אני חושב שאתה יכול להיות קצת נוקשה עם הציונים. ואני בספק אם טורונטו יעשו השנה גמר מזרח. אם כן אז זה 10 חד וחלק.

ברץ
ברץ
14/09/2016 17:41:41

לפני קצת פחות מארבע שנים כשטורונטו שיחררה את גריי משהו גם השתחרר בצורת משחק שלה.
לראשונה מאז שוינס קרטר היה (משום מה אני אוהד עוד לפני שהיה שם) היה כיף לראות את טורונטו.
משחק ההתקפה היה קבוצתי ושוטף, מלא בשחקנים צעירים והגנה שהשתפרה בהדרגתיות.
עונה שלאחר מכן דווין קייסי דיבר עם העיתונות ואמר משהו בסגנון של "מבחינתי ההגנה זה מה שחשוב, בהתקפה אני נותן לחבר'ה לעשות מה שהם יודעים".
ובאמת, ישר ראו את השינוי, ההתקפה הפכה בבת אחת להיות מבוססת כמעט ורק על בידודים וההגנה השתפרה משמעותית, בעיקר ההגנה הקבוצתית עם חיפויים טובים.
נכון, הגאווה והשמחה להגיע לגמר המזרח (הכי גבוה שהיה אפשר) עונה שעברה בהחלט היו שם אבל לא יכול להגיד שאני לא מתגעגע לקבוצה לפני ההחלטה המפוקפקת של דויין קייסי.

תודה רבה על סדרת הטורים הנפלאה!

Berch
Berch
14/09/2016 18:00:53

טור מעולה
שוב תודה על ההשקעה

דדי
דדי
14/09/2016 18:51:58

לטעמי האישית קצת יותר מדי "סקאוטינג" בפוסטים שעניינם החתמות שחקנים, אבל זה טעם אישי.

אם בכל אופן נכנסים לזה, אז אני קודם כל הייתי מציין את היכולת של דרוזן למשוך עבירות ולהגיע לקו שבשבילי זה אחד האלמנטים הכי חיוביים במשחק שלו אם לא הכי חיובי.

וכן צריך לתת 10.
כמו במקרה של קונלי – קבוצה "קטנה" שמצליחה לשמור על הכוכב הפרי אייג'נט שלה לטווח ארוך ועוד בקיץ כזה כשכל כך הרבה קבוצות יכולות להציע לו חוזה מקסימום ?
עשו את שלהם טורונטו.

מתן גילור
מתן גילור
14/09/2016 19:10:57
הגב ל  דדי

הבעיה עם השחקנים שמבוססים על הגעה לקו היא הפלייאוף והמדיניות המתירנית (הלא מוצהרת) באגרסיביות לעומת העונה הסדירה.

ברוך רובין
ברוך רובין
14/09/2016 22:05:22
הגב ל  דדי

דדי הטורים על הכוכבים פחות מעניינים אותי באופן אישי (כולם FAR 10) הרבה יותר מעניין זה השחקנים המשלימים, אלן קרב הרבה יותר מעניין.

מנחם לס
מנחם לס
14/09/2016 19:01:39

לפי האולימפיאדה בריו גם 5 מיליון זה יותר מדי עבורו

Mbk
Mbk
14/09/2016 21:47:22
הגב ל  מנחם לס

🙂
+ 5

מתן גילור
מתן גילור
14/09/2016 19:12:02

עוד טור מצוין בסדרת הטורים המצויינת הזו.
מסכים ש-10.

קוטף אגסים
קוטף אגסים
14/09/2016 19:59:19

הטעם של מזיג נוראי, שונא אגסים ואוהד רונדו הראוי להקאה,
חוץ מזה הכתבות בסדר, דהרוזן לא ראוי לחוזה כזה

Smiley
Smiley
14/09/2016 20:07:21

גם פה צריך לבחון מה היו האלטרנטיבות של טורונטו בשוק, ודרוזן הוא האופציה הטובה ביותר, בטח בעמדת ה-SG, כמו שציינו בפוסט שהיא דלילה בשחקנים בקליבר דבוה בליגה.
היו דיבורים על כך שהוא יעזוב ל-LA אבל הראפטורס הצליחו לשמור על השחקן שהוא כנראה בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר בחמישייה להיות שחקן על בליגה (לאורי לדעתי הגיע לשיא וולנצ'ינאס יכול להיות מצויין אבל אני לא רואה אותו כל כך דומיננטי), ולפחות הוא נהיה אול-סטאר קבוע.

אפלטון
אפלטון
14/09/2016 20:14:04

מדהים אותי שמההגנה של דה רוזן מתעלמים כמעט לגמרי (לפחות היה משפט וחצי עליה בפוסט וכלום בתגובות) ואם היתה כאן איזושהי כתבה על הארדן היו צועקים ומשתוללים על ההגנה המזוויעה שלו למרות שהיא טובה בהרבה מזו של דה רוזן.
– לל"ה
עדיין החתמה מצויינת ושחקן שפשוט תפור על הקבוצה

אפלטון
אפלטון
14/09/2016 21:27:21

אין מה לחדש אבל יש מה להרחיב.
כשדרוזן על המגרש הקבוצה ממוקמת במקום אחד לפני האחרון בליגה (מזל שיש את הלייקרס) כשמאפשרת .107.9 נק' ל-100 פוזשנים, כשהוא על הספסל הקבוצה מאפשרת 98.9 ל-100 פוזשנים, מקום שני בליגה (!).
מבחינת DRPM הוא ממוקם 84 מתוך 95 שוטינג גארדס בליגה.

ועדיין אני אומר שהוא מצויין לקבוצה, רק כשמדברים על הגנה גרועה- השם שלו צריך להיות תמרור האזהרה לפני כולם. אולי הפרנצ'ייס פלייר עם ההגנה הכי גרועה בליגה

עידו גילרי
עידו גילרי
14/09/2016 23:06:20

עומר המספרים שהבאת מדויקים. אפלטון מביא את הנתונים מהפלייאוף (שנוטים בדרך כלל להקצין דברים).

אופיר מתתיהו
אופיר מתתיהו
15/09/2016 14:44:16
הגב ל  אפלטון

תגיד אחי, לא ראית מספיק שאקטין כדי להבין שהארדן הוא הפרנצ'ייס פלייר עם ההגנה הכי גרועה?

רועי ויינברג
14/09/2016 20:23:01

10, כי הוא האופציה הכי טובה שהייתה להם וכי לא מוותרים על שחקן פרנצ'ייז אחרי עונה של 57 ניצחונות וגמר אזורי, א-ב-ל:

דמאר דרוזן הוא שחקן מוגבל ולא חכם במיוחד שלא עושה שום דבר יותר מ"טוב" חוץ מללכת לסל ולקלוע עונשין. ובשני הדברים האלו הוא מומחה. צריך להזכיר את זה בכל דיון שקשור אליו – הוא מדרגה או 2 מתחת לתומפסון, הארדן ובאטלר.

הייט-אשברי
14/09/2016 21:03:54

לא כל מהלך נכון צריך לקבל 10 . טורונטו נהגה נכון כשהחתימה אותו מחדש , אבל אי אפשר להשוות מקרה של השארת שחקן בקבוצה לזה של הבאת שחקן בולט , כמו ההבאה של הורפורד לסלטיקס . טורונטו לא היתה צריכה להתחרות על דרוזאן – אלא רק לפתוח את הארנק . זה לא מהלך שחיזק אותה – רק שימר את הקיים . וגם בזה אני לא בטוח – כי השנה האחרונה היתה שנת חוזה .
מבחינתי – 8.5 עד 9 .

Mbk
Mbk
14/09/2016 21:48:36

לא מצטרף לחגיגה
7.5
טורנטו לא שברה את תקרת הזכוכית , הגג הוא גמר המזרח וזה לא מספיק

ברוך רובין
ברוך רובין
14/09/2016 22:07:27
הגב ל  Mbk

מיידן זה הרבה יותר גדול מתקרת הזכוכית מדובר על כסף, המועדון נמצא בפריחה כלכלית חסרת תקדים מעט מאוד בעלים יהיו מוכנים לפרק את החבילה בשביל הסיכוי להיות אלופה.

גלעד
14/09/2016 22:46:04
הגב ל  Mbk

+1. הנצחת הבינוניות לעוד 5 שנים.
דהרוזן לא יקח אותך לשום מקום

רועי ויינברג
15/09/2016 10:47:53
הגב ל  גלעד

מה עדיף? אופציה אחרת שתתקע את הראפטורס באמצע המזרח?

קוטף אגסים
קוטף אגסים
15/09/2016 1:55:07

עומר אתה כןתב טוב רק חוש הטעם לא מושלם (או שלי) 🙂

אדם אחד
אדם אחד
15/09/2016 7:10:31

סדרה מעולה!
גם לי היתה חסרה ההתייחסות להגנה, במיוחד אחרי שביומבו עזב ואין שם מי שיחליף אותו בפרמטרים החשובים (רים פרוטקשן וריבאונד).
בשורה התחתונה, צריך לקחת בחשבון את ה(אין) אופציות לעומת מה מקבלים…
Far טוב, לא מצוין.
נגיד 8-9

ידידיה
ידידיה
15/09/2016 14:45:54

קצת קשה לי עם האינפלציה הגבוהה הזאת.

הציון 5 אמור להיות ציון של החתמה נייטראלית.
אם ההחתמה טובה, הייתי נותן לה 7.5.
אם היא טובה מאוד, 9.
מצויינת? 9.5.

10 צריך להיות שמור להחתמות גאוניות.

אם יתברר שטורונטו החתימו את קרי, זה באמת אותו הציון מבחינתכם להחתמה הזאת?! (מתוך הנחה שכולם יתנו לה ציון 10 כמובן)

הייתי הולך על 8.5. אולי אפילו 9.
בהחלט הצלחה טובה מאוד.

אופיר מתתיהו
אופיר מתתיהו
15/09/2016 14:46:14

מעולה עומר!
דירתי את החתימה 10 כי בדרך כלל אולסטרארס בורחים משם כמו אריתראי ממשטרת ההגירה (אני לא גזען) ואם טורונטו שמרה את דמאר למחיר כזה מצוין

trackback

[…] לדרוזן תמיד הייתה גבוהה משל אחרים. נתתי להחתמה שלו ב2016 10 עגול, ואני לא מתחרט על זה בכלל. הרבה זוקפים לחובתו את העובדה […]