Free No More 2021 – ג'ון קולינס / עומר מזיג
Free no more

Free No More 2021 – ג'ון קולינס / עומר מזיג

לא יודעים על מה מדובר? היכנסו לכאן.

ג'ון קולינס נשאר בהוקס – $125,000,000 לחמש שנים – $25.0 לעונה – עונה אחרונה אופציית שחקן

קולינס – שסרב להארכת חוזה של 90 מיליון דולר ל-4 שנים אשתקד – רושם פה ניצחון גדול עם החוזה הזה. עם יותר כסף, יותר שנים, ואחרי עונה פחות טובה מקודמתה, זה יכול להיות סימן לשחקנים להמר על עצמם.

ואטלנטה? היא משלמת מחיר פרימיום – החוזה השני הכי יקר של הקיץ מבחינת הסכום הכולל – על שחקן שלא בטוח שהיא בכלל צריכה.

בניגוד לפלייאוף – בו מלבד האנטר הם לא התמודדו עם אף פציעה משמעותית – להוקס היה חוסר מזל משווע עם פציעות בעונה הרגילה. מעבר לשלישיה קאפלה-קולינס-יאנג (9 משחקים חסרים לכל אחד), בוגדאנוביץ' הפסיד 28 משחקים, האנטר הפסיד 39, גאלינרי הפסיד 21, רדיש הפסיד 51.

זה הסווה את העובדה שהסגל של ההוקס ממש ממש עמוק. תסתכלו על ה-depth chart שלהם לעונה:

באדיבות ESPN.COM

רייט – לו וויל – הארטר – גאלו – אוקאנגוו (לא יודע למה רשום דנג) זו חמישייה שנייה פסיכית, וגם מאחוריה יש להם שחקנים כמו קאם ראדיש וג'יילן ג'ונסון – הבחירה ה-20 בדראפט האחרון.

גאלינרי לא שיחק הרבה בעונה שעברה, אבל בדקות שלו הוא עשה מספרים יפים מאוד, ובגיל 33 הוא עדיין יכול לפתוח בחמישייה של קבוצה טובה. ההוקס בהחלט יכלו לוותר על החוזה הגדול הזה, כדי לשמור על קצת גמישות לשנים הבאות מבחינת התשלומים:

פירוק שכר של ההוקס לשנים הבאות

העונה הם עוד מצליחים להישאר מתחת למס המותרות (ב-1.8 מיליון דולר), אבל בעונה הבאה – עם כניסת חוזה המקסימום של יאנג לתוקף – הם כבר יהיו הרבה מעליו. וזה עוד לפני שמדברים על חוזה חדש לקווין הארטר בשנה הבאה, ולהאנטר ורדיש בעוד שנתיים.

ובכל זאת, לוותר על שחקן כמו קולינס ככה סתם זה לא משהו שאתה יכול להרשות לעצמך בתור קבוצת NBA.

קודם כל, אטלנטה זו קבוצה פיק&רול מובהקת. ראינו את זה גם בפלייאוף, וגם הנתונים מראים זאת. ב-550 פוזשני פיק&רול אותם סיים החוסם בזריקה, אטלנטה קלעה 1.25 נקודות לפוזשן כזה – הכי הרבה בליגה. אפשר לתת את הקרדיט על זה לטריי יאנג – אחד מהרכזים הכי מוכשרים בליגה בתחום הזה – אבל הוא חייב גבוהים שיודעים להתגלגל לסל ולסיים, ואת זה קולינס עושה מצוין.

אבל גם קלינט קאפלה עושה את אותו הדבר מעמדת הסנטר, אז למה הם צריכים את שניהם? התשובה לכך היא שקולינס הפך את עצמו לקלעי מעולה – שכבר עונה שנייה ברציפות קולע 1.5 שלשות לערב ב-40% מהשלוש (ואגב, ממש לא רק מהפינות). זה נותן להוקס את האפשרות לשחק עם שני גבוהים קלאסיים – ולשלוט בריבאונד כמעט לחלוטין – וגם לשמור על ריווח מספיק בהתקפה עבור הפיק&רול עם יאנג.

זו גם כנראה הסיבה שהתקפת ההוקס מעמידה נתון של 116 נקודות ל-100 פוזשנים איתו על המגרש, מול 108 בלבד איתו על הספסל. ואם רוצים לתת ליריבה משהו קצת אחר להתמודד איתו, אפשר לשחק עם גאלינרי בעמדה 4, ולקבל אקסטרה ריווח ויכולת לייצר זריקות ליד יאנג.

הורסטיליות הזו מזכירה את הקבוצה שממנה טראויס שלנק – ה-GM של ההוקס – נשכר לפני שנתיים כדי לשכפל את הנוסחה. הווריורס הגדולים של 2014-2019 אמנם לא היו קבוצת פיק&רול כמו אטלנטה הנוכחית, אבל יכולות הקליעה של שחקניה, היכולת להעמיד חמישיות שונות שמשחקות בצורה שונה, וכמובן ההשוואה הבלתי נמנעת בין סטף לטריי, מראות לאן החץ מצביע.

חזרה לקולינס. הסכום נראה לי טיפה גבוה לשחקן בתפקיד שהוא משחק בהוקס. אבל הוא רק בן 24, ואחד הדברים הכי גרועים בליגה הזו זה לאבד נכס בלי תמורה (תשאלו את הקינגס אחרי שההוקס עשו להם בדיוק את זה עם בוגדאנוביץ' בשנה שעברה).

נגיד ככה: במקרה הכי גרוע – שבו הוא לא מסתדר, וההוקס רוצים כסף פנוי בשביל משהו – הם כנראה יוכלו למצוא מישהו שירצה לקחת אותו בגיל הזה ועל החוזה הזה בתמורה לבחירת סיבוב ראשון. אז מה הסיכון פה?

ובעודי כותב את 4 המילים הנ"ל, פתאום קופץ למוחי המקרה של אוטו פורטר.

ב-2017, אחרי הופעת פלייאוף טובה בתור השחקן השלישי בטיבו בקבוצה אובר-אצ'יברית, פורטר הגיע לקיץ כשחקן חופשי וקיבל חוזה עתק מוושינגטון, כדי להמשיך ולשחק ליד וול וביל הצעירים, ולסגור את הטריו הזה תחת חוזים לשנים הקרובות.

ההמשך ידוע. הוויזארדס לא הצליחו לעמוד בציפיות או אפילו לשחזר את ההצלחה מהעונה הזו, ואוטו פורטר משחק היום על חוזה מינימום בגולדן סטייט.

ואפילו במקרה הזה, הוויזארדס הצליחו להיפטר ממנו בטרייד אחרי עונה וחצי, ולקבל בתמורה את החוזה הנגמר של ג'בארי פארקר, הפרוספקט המוכשר דאז בובי פורטיס, ובחירת סיבוב שני. כלומר, מתרחיש הדרדור אולי הכי גרוע שיכול לקרות בחוזה כזה, אפשר לצאת ללא הפסד.

ההוקס מצליחים להישאר מתחת לתקרת המס, ועם ההחתמה הזו מחזירים את כל הסגל שהגיע לגמר המזרח בעונה שעברה + תוספות קטנות. הסיבה היחידה שזה לא 10 היא אופציית השחקן בשנה החמישית.

FAR – 9

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. תודה רבה, מסכים איתך, החתמה טובה של ההוקס.
    בעיקר כי זה הצעד 'הם צריכים לעשות, ולדעתי קולינס שווה את הסכום הזה.
    נ.ב
    הצעה "יצירתית": אולי נזכה השנה לפוסט אקסטרה על הארכה שלא היתה. אם הדברים התפתחו עם אייטון (בע"ה שלא), כמו מה שמדווחים עכשיו.

    כי כמו שראוי לסכם עסקה שנעשתה ראוי לסכם עסקה שלא נעשתה.

    1. איך?
      בניתוח הfar אפשר לדרג על סמך עסקה קיימת.
      בניתוח עסקאות שלא התקיימו לעולם לא יהיה ברור מה הוצע.

  2. תודה רבה עומר.
    .
    מה שקולינס נותן זה באמת את היכולת לשחק עם 2 גבוהים או לשחק עם סמול בול כשכל השחקנים יכולים לקלוע מהשלוש וככה יש ריווח + יכולת של רים ראנר (בניגוד למשל להרכבי סמול בול עם טאקר נניח) אם הוא יוסיף אלמנט של ראיית משחק זה כבר יהפוך אותו לחוזה אדיר.

  3. עם ג'ון קולינס ישנה בעייה: הוא משחק 'BIG MAN' אבל הוא לא BIG. חסרה לו מסה, וא יזה 3-4 אינטשים כדי למלא תפקיד של BIG MAN כמו שצריך.
    הפוסט עצמו הוא מצויין/

  4. תודה רבה!
    אולי אני 'אולד סקול', אבל מבחינתי יש המון ערך להמשך למה ששני הצעירים של ההוקס הצליחו להשיג יחד בפלייאוף. רגעים כמו האלי-הופ במשחק 7 על אמביד ילוו אותם כל החיים, וזה מבטל כרגע את הכל המינוסים של קולינס בסיטואציה הספציפית באטלנטה – FAR 10

  5. תודה עומר.
    קשה לי להכריע עד כמה קולינס עצמו טוב התקפית ועד כמה הוא נהנה מהנוכחות של טריי יאנג. בכל מקרה, הוא אמור לתרום הרבה על הנייר ולהצליח ומדובר בשחקן משמעותי יותר ממה שאוטו פורטר היה אי פעם. אני מתלבט בין 10 ל-9, ומכיוון שאני מניח שלא הייתה להוקס הרבה ברירה, וגם בגלל הקיץ הקודם הנהדר שלהם, מגיע להם 10 לדעתי.

  6. לטעמי התקרה שלו לא גבוהה מספיק כדי להיות מס 2 בקבוצת פלייאוף חזקה, אבל לפחות לא קיבל מקס וגם ההוקס לא איבדו אותו בחינם אז ההעסקה סבירה בסך הכל.

    1. +1
      הוא לא 2 בקונטנדרית ואפילו לא 3, אבל מתאים מאוד ליד הפיקנרול של יאנג ולפחות השנה אין להוקס בעיה לשלם לו. עסקה בהחלט סבירה

  7. ניתוח מעמיק ומדויק, תודה עומר.
    זה מדהים איך בתחילת קריאה אפשר להתפחלץ מהסכומים, אבל אחרי ההסברים אפשר לחיות בשלום עם הדירוג שלך 🙂

    1. גם אחרי הקריאה אפשר להתפלץ מהסכומים. לא להאמין המספרים האלה מטורפים. בשוד בנק אי אפשר להגיע אליהם מנכלים של חברות ענק בקושי מרוויחים את הסכומים האלה. מטורף.

  8. תודה על הסיקור. אני גם חושב שזה 9. אגב, גלינארי בגילו מקבל מאותה אטלנטה 20, כשגם בגיל צעיר יותר הוא היה עם כשירות מפוקפקת, אז לתת 25 לקולינס זה סביר לגמרי מבחינתי, מה גם שהתקרה אמורה לעלות.

    מה עם האפשרות לפתוח להצביע?

  9. תודה עומר.
    8.
    אני אוהב את השחקן הזה אבל זה חוזה יקר מידי למרות שאני מסכים שבשלב הנוכחי הוא חוזה סחיר.
    הסיבה שאני נותן 8 זה מכיוון שלדעתי מי שעושה את כולם גדולים סביבו זה טריי.
    לא מוריד מקולינס שחקן מעולה בעייני .

  10. לא הייתה ברירה להוקס אלא לתת לו את החוזה, והוא גם הוכיח שמגיע לו בפלייאוף וקו ההשתפרות שלו, שבגלל הוא מסוגל לתת עוד קפיצה.
    מה שקרה עם פורטר בוויזארדס, שהוא בתור שחקן פשוט נעצר ולא ממש התקדם אחרי החוזה (וגם התחיל להיפצע). קולינס נראה כמו מישהו שמסוגל לתת קפיצה נוספת ולהתשפר.

  11. מצוין עומריקו.
    חוזה מעולה לדעתי. היום 25 מיליון דולר מקבלים שחקנים הרבה פחות טובים, בפרט כאלה ששיאם מאחוריהם. קולינס שחקן עם יכולות נדירות שגם אם לא יסתדר באטלנטה יוכל להיות מספר 2 קטלני בקבוצה אחרת.
    הוא בגיל מצוין לקראת שיא קריירה וכמעט ללא חולשות בהתקפה כשחקן מסיים מכל טווח.
    החיסרון העיקרי שלו – הגנה. יותר מדי מגיעים לטבעת כשהוא שומר. חבל כי הוא אתלט מעולה לגובהו.

    1. עפת עליו עם ״כמעט ללא חולשות בהתקפה״. הוא אתלטי מאוד ומסיים טוב ליד הטבעת (בעיקר מעליה) וקלעי טוב ולא הרבה יותר מזה. כדרור בינוני וחדירה לא קיימת. לרוב לא יוצר לעצמו ובדרכ חי על פיקנרול עם יאנג או עם בוגדנוביץ/גלינארי. במילים אחרות שחקן משלים טוב מאוד

        1. הוא לא יכול להיות מס 2 בקבוצה רצינית. פי גי טאקר לבד חיסל אותו. הוא לא יודע ליצור לעצמו (עושה את זה לפעמים פה ושם בפוסט אבל הוא לא יכול לעשות את זה טוב כל משחק ובפלייאוף ראינו כמה הוא חלש).

  12. בס"ד
    שלום עליכם ותודה על ניתוח מעמיק.
    לאור הסיטואציה הציון מתאים. בקבוצה אחרת כנראה זה היה פחות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט