מתכוננים לדראפט – חלק ג' (ואחרון)/ רותם אלרן

הדראפט השנה צפוי להיות מעניין ועמוק מאוד, גם אם הוא לא נחשב Top heavy, אלא העומק והאיכות בבחירות המאוחרות יותר הם שעשויים להגדיר אותו. כהכנה קצרצרה לדראפט אפרסם סדרת כתבות קצרצרה של שלוש כתבות על הפרוספקטים והשחקנים הצפויים להיבחר בדראפט, ובכל אחת מהן יופיעו שני שחקנים לפי איזור הבחירה שלהם, כשהיום אדבר על שני פרוספקטים מרתקים שצפויים להיבחר באיזור סוף הלוטרי בדראפט הקרוב, ככתבת המשך לחלק הראשון שניתן להיכנס אליו כאן, והחלק השני שניתן להיכנס אליו כאן.

ארון נסמית'

השחקן הראשון עליו אדבר היום הוא עוד אחד מהחביבים עליי ממחזור הדראפט הזה, כשהוא מביא לשולחן סקיל אחד מאוד בולט, אבל גם יכולת לעשות דברים מלבדו (אם כי הוא יחסית בינוי בדברים האלו). נסמית', שחקן שנה שנייה ממכללת ונדרבילט, הוא שחקן מאוד מיוחד באיזור הזה כאשר הוא מגיע לאחר לא מעט שחקנים שמציגים משחק מאוד מגוון והתמחות בלא מעט דברים (דווין וואסל, אונייקה אוקונגו ואייזק אוקורו שמביאים הגנה מדהימה ויכולת ריווח או סיומת בסל, אובי טופין, טייריס האליברטון וקיליאן הייז סקוררים ושחקני ההתקפה מצוינים שיכולים לפתח הגנה טובה) ולכן הוא לא ייבחר באיזור הטופ 10 אלא מעט אחריו.

הכישרון שנסמית' מביא לשולחן והראה בכל משחק ששיחק העונה (חשוב לזכור שלא היו הרבה כאלו, רק 14) הוא הקליעה. נסמית' זרק 8.2 שלשות בממוצע למשחק העונה וקלע באחוז מטורף של 52.2% מעבר לקשת (!). סביר להניח שהאחוזים היו יורדים אם היה משחק יותר, אבל נדיר לראות קלעים באחוזים כאלו גם במכללות, ובמדגם גדול של זריקות בכל משחק הוא מראה הרבה הבטחה לעתיד כקלעי מצוין סטייל באדי הילד. לנסמית' יש עוד לא מעט יתרונות במשחק שלו, אבל הם קטנים יותר ומהווים בעיקר תוספות חביבות לקליעה – הוא מגן טוב אבל לא יוצא דופן, כשמידות פיזיות מרשימות (גובה 2.01 מ', מוטת ידיים 2.11 ומשקל 96 ק"ג, מימדים מצוינים לליגה של היום) נותנות לו פוטנציאל גבוה יחסית בהגנה.

עוד צד חיובי בקליעה שלו הוא שנסמית' לא זורק רק שלשות קאץ' אנד שוט קלות, אלא גם מסוגל לקלוע מכדרור באמצעות זריקה יפה ותזמון מצוין, כך ששחקן כמו באדי הילד שציינתי קודם הוא הטייפ של השחקן שהפיור שוטר מונדרבילט ידמה לו במשחקו. הילד פרח בעונת 2018/19 לצד דיארון פוקס, למרות שלא תפקד לצידו טוב במיוחד העונה, ויכולת ניהול המשחק של הרכז הצעיר והזריז נתנה להילד את הזריקות הנוחות שלו בהתקפות מתפרצות כשזרק 5 שלשות ממסירה בממוצע למשחק, וקלע ב-46% בהן.
אני מאמין שנסמית' יצטרך פוינט גארד דומיננטי עם הכדור ביד לצידו, מה שיתן לו זריקות יותר נוחות ופנויות וימקסם את הפוטנציאל שלו כקלעי מצוין.

בגלל מה שציינתי לגבי התנאים שיתאימו לו ביותר, לדעתי ההתאמה הטובה ביותר עבורו באיזור הבחירה שלו היא בבחירה ה-13 לניו אורלינס – לפליקנס יש את ג'יי ג'יי רדיק על חוזה נגמר ונסמית' יוכל ללמוד ממנו הרבה מאוד ולהיעזר באחד מהקלעים הטובים בליגה כמנטור, או לחילופין אם רדיק יעבור לקונטנדרית נסמית' יקבל את הספוט שלו בחמישייה ויהנה מניהול המשחק הנהדר של לונזו בול, תוך שהוא משלים אותו מצוין בקו האחורי, כשבול קלעי לא יציב אבל שחקן הגנה מצוין, כך שהם מתאימים מאוד זה לזה.

עוד אופציה מצוינת עבור נסמית' היא סקרמנטו בבחירה ה-12. השילוב של פוקס והילד נראה רע העונה, וכל עוד לוק וולטון שם הילד לא ירצה להישאר (ובצדק, לאור כך שוולטון אחד מהמאמנים הרעים ביותר בליגה) ובוגדן בודנוביץ' כבר עבר למילווקי. דונטה דיוינצ'נזו שחקן טוב, אבל אני לא רואה אותו כאיום ענק על מקום בחמישייה אלא יותר כשחקן משלים מהספסל, כך שנסמית' יכול להיכנס בדיוק למקום של הילד ולתרום מאוד כקלעי טהור ולהתאים שם, כשהוא מצוין שם כשחקן עם פחות אגו מהילד וכשחקן צעיר ממנו ב-5 שנים.

סאדיק ביי

השחקן השני עליו אדבר היום (והאחרון לסדרת הכתבות הזו) הוא סאדיק ביי, פורוורד ממכללת וילנובה. ביי מגיע לדראפט כשחקן מאוד מבוקש באיזור זה ויכול לתרום לכל קבוצה כבר עכשיו, כך שסביר להניח שיילקח באיזור זה, וייתכן שאפילו מוקדם יותר.

אם בקטע על נסמית' דיברתי על שחקנים שיודעים לעשות מגוון דברים, ביי הוא אחד מהם, כשהוא קלעי שלשות נהדר – העונה הוא זרק 5.6 שלשות למשחק ב-31 משחקים במדי וילנובה, וקלע ב-45.1% מעבר לקשת. גם בעונת הפרשמן שלו הוא היה שחקן מאוד חשוב בקבוצה כשקיבל קרוב ל-30 דקות למשחק והיה עם שורה סטטיסטית חביבה של 8 נקודות ו-5 ריבאונדים למשחק. אחרי תפקיד משמעותי יחסית בעונה שעברה, השנה הוא פרץ בגדול עם 16 נקודות למשחק ביעילות גבוהה יותר מכל הטווחים, כששיפר את אחוזי השלשות ב-7.7% מעונתו הראשונה ואת האחוזים מקו ב-12.5%, עלייה מרשימה מאוד, במיוחד לאור כך שנפח הזריקות והקרדיט שקיבל היה גדול בהרבה, ולמרות זאת האחוזים היו יותר גבוהים, ובהרבה.

בנוסף לקליעה המרשימה מעבר לקשת, ביי גם שחקן הגנה מצוין ומאוד חכם. אמנם הוא לא שחקן מאוד אקספלוסיבי או אתלטי, אבל הוא יכול להתחלף על מספר עמדות ולמקם את עצמו בצורה טובה מאוד. הליגה של היום היא ליגה בה רכזים דומיננטיים ושחקני כנף שיכולים לקלוע ולהגן הם נכסים חשובים מאוד, וביי עונה על הגדרת התפקיד השני ויגיע בשל ומוכן לתרום אל הליגה.

החולשה העיקרית שלו היא בחוסר האתלטיות יחסית לשחקני כנף רבים אחרים, מה שיגביל אותו הגנתית בצבע לעיתים (אם כי מוטת ידיים של 2.11 מ' תסייע שם), אבל סך הכל הוא שחקן מאוד אינטלינגטי שיוכל לפצות על מחסור קל בנתונים הפיזיים עם השכל ויכולת המיקום הנהדרת. הוא לא חוטף או חוסם יותר מדי (רק 0.8 חטיפות ו-0.4 חסימות העונה), אבל הוא מביא הגנה איכותית מאוד ויכול להיות שחקן דומה מאוד לרוברט קובינגטון בזכות הקליעה והמודעות ההגנתית.

לדעתי התכונות האלו, יחד עם כך שהוא מגיע לליגה שחקן שלם ומוכן, מתאימות מצוין לבוסטון בבחירה ה-14. הסלטיקס קבוצה עם טיימליין צעיר כשג'ייסון טייטום נמצא ברמת סופרסטאר בגיל 22 וממשיך להשתפר, ג'יילן בראון שחקן שני מצוין בגיל 24 ומרכוס סמארט, אחד השחקנים הותיקים בסגל שלהם, רק בן 26. בנוסף אליהם יש עוד מספר שחקנים צעירים מהספסל שנותנים תפוקה, וביי יוכל להשתלב שם יפה מהספסל או בחמישייה, כשהיכולת שלו להתחלף על מספר עמדות תהיה תוספת יפה מאוד לקבוצה. אם יגיע לשם, בוסטון יוכלו להעמיד חמישיית מוות הגנתית עם סמארט-בראון-טייטום-ביי-רוברט וויליאמס/דניאל ת'ייס. זו חמישייה שתעשה ליריבה את המוות בהגנה ובהתקפה היא מוכשרת וכמעט כולם שם מסוגלים לקלוע או לייצר סל, כך שאני חושב שהוא התאמה מושלמת לקבוצה.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אני אשמח לטעות לגבי ניסמית'. גם אני חשבתי שהוא מגן טוב או לפחות ממוצע. אך צפיתי קצת אחורה בכמה משחקים שלו כדי באמת להתביית על היכולת שלו בהגנה. היכולת שלו להגיב לשינוי כיוון הוא רע. משהו לגמרי לא טוב בזויות שלו. בונדרבליט סטקהאוס הצליח להחביא אותו בסוג של הגנת ICE כמו של ת'יבדו שהובילה חודרים לפינות או לצד כדי להביא עזרה בצבע. אז זה כאילו נראה שהוא עושה את מה שצריך אבל הקלות בה המגנים חדרו עליו או הטעו אותו מדאיג אותי. הוא מאחר לרוטציות לא מעט אבל בגלל ידיו הארוכות זה נראה כאילו הוא הגן על הזריקה. אבל זה טריק שכספי היה עושה כשהוא שכנע בהתחלה שהוא יודע להגן. הוא היה משקיע רק ב-2 הצעדים האחרונים וזינוק לקלע כאשר כשמאטים את הוידאו רואים שהשחקן שחרר כבר את הכדור כשהוא עוד לא התחיל את הניתור ושהוא הפריע לזריקה בעיקר לטלוויזיה.
    אבל הוא באמת קלע מרשים.
    ,
    אני לא חושב שביי יצליח להגיע עד בוסטון. יש לי תחושה שסן אנטוניו, סקרמנטו או ניו אורלינס תשלוק אותי קודם.

    1. מקווה שיגיע לפליקנס, בעיקר בגלל זה. מינו ממש לאחרונה את ואן גנדי, מאמן הגנתי מצוין שמעודד שחקנים לזרוק שלשות, ובדטרויט הריץ המון מהלכי הנדאוף לקלעים, כך שנסמית' יכול להרוויח שם בשני צדדי המגרש.
      גם הספרס אופציה מצוינת, חסרים להם קלעים טובים והוא יכול לשחק ב-3 לצד מארי ו/או ווייט, תלוי אם יעבירו אחד מהם.

  2. דני איינג' מציע 3 בחירות דראפט עמוקות תמורת 1 גבוהה, ואף GM לא מרים את הכפפה, מה שעומד בסתירה לתיאוריה שלך.
    הכתבות מעניינות מאד, תודה רבה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט