מתכוננים לדראפט – חלק א'/ רותם אלרן

הדראפט השנה צפוי להיות מעניין ועמוק מאוד, גם אם הוא לא נחשב Top heavy, אלא העומק והאיכות בבחירות המאוחרות יותר הם שעשויים להגדיר אותו. כהכנה קצרצרה לדראפט אפרסם סדרת כתבות קצרצרה של שלוש כתבות על הפרוספקטים והשחקנים הצפויים להיבחר בדראפט, ובכל אחת מהן יופיעו שני שחקנים לפי איזור הבחירה שלהם, כשהיום אדבר על שני פרוספקטים מרתקים שצפויים להיבחר בטופ 3 בדראפט הקרוב.

לאמלו בול

אחד מהפרוספקטים המעניינים והבולטים ביותר בדראפט השנה הוא לאמלו בול, שעוד מגיל 14 קיבל הרבה מאוד תשומת לב והתעניינות מהתקשורת, ולאחר שנה באוסטרליה הוא צפוי ללכת גבוה, ככל הנראה בשלישייה הראשונה.

בול פרוספקט מאוד מיוחד, במיוחד בדראפט שנחשב כחלש בטופ (למרות עומק מרשים באיזור סוף הלוטרי והלאה) – בניגוד להרבה בחירות גבוהות בשנים האחרונות, לאמלו לא מביא לשולחן אתלטיות יוצאת דופן או סט רחב מאוד של יכולות, אך מה שמיוחד בו הוא שמה שהוא כן יודע לעשות, הוא עושה מדהים – בדומה לאחיו לונזו, שכרגע משחק בפליקנס, לאמלו מנהל משחק נהדר, ואת זה הוא עושה יותר טוב מלונזו, כשהוא מביא יכולות כדרור מצוינות, ראיית משחק ברמות הכי גבוהות ויכולת פנומנלית במשחק הפתוח.

השחקנים הבולטים האחרים בדראפט הזה מביאים מגוון גדול יותר של יכולות ומשחק יותר בוגר לעיתים, והבעייתיות במשחק של בול היא בעיקר בקבלת ההחלטות ובמשחק העומד – למרות יכולת קליעה לא מרשימה במיוחד (רק 25% מאחורי הקשת ב-14 משחקים במדי אילווארה הוקס העונה), ואפילו אחוזי העונשין, שלרוב יכולים לתת מושג לא רע על מכניקת הזריקה של השחקן, לא משהו, כש-72.3% מהקו עבור גארד הם לא אחוזים מרשימים במיוחד.
טכניקת הזריקה שלו מוזרה מאוד, כשהוא מוציא את הכדור מהחזה, אבל אפשר לעבוד עליה ולשפר אותה, וכפי שניתן לראות בסרטון הבא, במצבים בהם הוא לא הצליב את הרגליים ושחרר זריקה יותר נכונה, הוא קלע באחוז טוב יחסית, גם אם במדגם קטן (10 מ-27, 37% משלוש). לפי דיווחים, יכולת הקליעה שלו במהלך האימונים עם הקבוצות הייתה יותר טובה, ואני מקווה שימשיך לשפר את בחירת הזריקות ואת שחרור הכדור בהן.

חיסרון נוסף במשחק שלו טמון בהגנה, כששם אין לו אינסטינקטים מרשימים, ונראה שהוא פשוט לא מתאמץ. אמנם בול הוא לא אתלט יוצא דופן, אבל בגובה 2.01 מ' הייתי מצפה ממנו להיות מעט יותר נוכח בצד האפור של הפארקט, יש לו את הסייז וחכמת המשחק על מנת להיות מגן ממוצע או מעט יותר מכך, ועם המאמן הנכון בליגה שיפור כזה יכול לקרות.

בגלל כל מה שפירטתי כאן, לדעתי הקבוצה שהכי תתאים לו בדראפט הזה היא שארלוט שמחזיקה בבחירה השלישית. נכון, יש להם את דבונטה גראהם שכבר יושב על משבצת הפליימייקר שלוקח המון זריקות, אבל לא יהיה קשה למצוא טרייד עבורו, ולדעתי עדיף לעשות זאת – כרגע המניה של גראהם בנקודה מאוד גבוהה, ואני לא מאמין שתהיה כך לאורך זמן – הוא שחקן לא יעיל (38.2% מהשדה על 15.3 זריקות למשחק העונה בשארלוט), ואמנם הוא פליימייקר טוב, אבל בול עדיף עליו בהרבה באספקט זה.
אם מעבירים את גראהם, מפנים לבול את משבצת הרכז הפותח ונותנים לו זמן ומקום להתפתח, כשטרי רוזייר לא השחקן שציפו שיהיה, אך העונה הוא קלע מצוין משלוש, והוא יוכל להתמקד יותר בקליעה לצד שחקן און בול דומיננטי כמו לאמלו. סגל צעיר שמסוגל לרווח עבורו ולעשות מעט הגנה יכול להיות מצוין להתפתחות שלו, ואני מאמין ששארלוט היא האופציה הטובה ביותר עבורו.

במידה ומדברים על אופציות פחות חיוביות עבורו, אני מאמין שהאופציה הכי רעה מבין הקבוצות שיכולות לבחור אותו היא מינסוטה – הוולבס לא ארגון מוצלח ובשנים האחרונות לא הצליחו לעשות שום דבר חיובי, כך שזה לא בדיוק מקום שפרוספקט צעיר ירצה להגיע אליו. בנוסף לכך, לוולבס כבר יש שני שחקנים שחתומים על מקסימום, לא עושים הגנה ואוהבים את הכדור עם טאונס ודיאנג'לו ראסל, והגעה של לאמלו לשם תיצור התאמה לא טובה, במיוחד לאור כך שדי-לו מבסס את רוב המשחק ההתקפי שלו על ניהול משחק בפיק נ' רול, ולא ישאיר הרבה נגיעות לבול, כך שזו התאמה רעה למדי, ואני לא רוצה שהוא יגיע לשם, כששני הצדדים יפסידו במצב כזה.

ג'יימס וייזמן

הפרוספקט השני שאדבר עליו היום הוא אחד מהשחקנים עם התקרה הכי גבוהה בדראפט הזה, ג'יימס וייזמן. כשמסתכלים על וייזמן ועל היתרונות שלו כאחד מהכשרונות המובילים של הדראפט הוא הפוטנציאל האתלטי, כשגובה של 2.16 מ' יחד עם מוטת ידיים של 2.29 הם נתונים מדהימים, ובנוסף אליהם הוא גם יכול לרוץ ולקפוץ לשמים, וכנראה שגופנית הוא השחקן הכי מיוחד בדראפט, בתחרות צמודה מאוד עם אנתוני אדוורדס.

בליגה שהולכת ומשתנה, עמדת הסנטר חווה מטמורפוזה מחיות צבע לשחקנים שמסוגלים בעיקר לרווח ולהגן, והכוכבים בעמדה זו לרוב יחזיקו ביכולת ניהול משחק מרשימה. וייזמן הוא לא מזן הסנטרים הזה, אלא יותר דומה לסנטר הקלאסי של שנות ה-90, כשרוב היתרונות שלו הם הגנתיים ובסיומת, אך הוא מביא גם איכויות שניתן ללטש כמו קליעה ברמה טובה, במיוחד יחסית לגודלו, ואם יצליח לפתח את האספקט הזה יחד עם יכולת להגיע לרמה ההגנתית שמצופה ממנו, הוא יכול להיות אחד מהשחקנים הטובים בליגה.
סימן שאלה גדול הוא כמה וייזמן מסוגל לשחק ברמה הזאת ברמת ה-NBA, כשבקושי ראינו אותו משחק במדי ממפיס בליגת המכללות (רק 3 משחקים), והתיכונים הם גורם מאוד מפוקפק להסתמך עליו, כשרוב השחקנים שם קטנטנים ובעלי חיסרון אתלטי משמעותי, במיוחד ביחס לספסימן כמוהו.

הבעיה המרכזית בוייזמן כרגע היא זו שציינתי בפסקה הקודמת, כשלא ראינו אותו מספיק בקולג'ים (גם שם הרמה נחותה בהרבה ביחס ל-NBA, אך נותנת גורם יותר מנבא בגלל הפיזיות וההגנה העדיפה בהרבה על התיכונים), אך זהו לא החיסרון היחיד, כשחיסרון אפילו יותר בולט בו הוא חוסר ליטוש.
וייזמן הוא יהלום, אבל כרגע צריך לעבוד על הרבה צדדים וחוסרים במשחק שלו על מנת שיהיה שחקן מועיל של ממש בליגה הטובה בעולם, כפי שציינתי התקרה שלו בשמיים, כנראה הכי גבוהה בדראפט הזה, אבל כרגע הרצפה שלו לא מאוד גבוהה, והרבה יותר נמוכה משחקנים שייבחרו בשלבים יותר מאוחרים בדראפט הזה.

הוא צריך לעבוד עוד על הקליעה, במיוחד מחוץ לקשת, וגם הגנתית לפעמים הוא מחמיץ רוטציות או לא מספיק מתואם על שחקנים נמוכים, אבל יש לו את הכלים להיות שחקן הגנתי מהטופ של הטופ, כשהגובה ומוטת הידיים, יחד עם יכולת ניתור מרשימה, הופכים אותו לרים פרוטקטור נהדר, ויש לו את הפוטנציאל להיות שחקן מגוון הגנתית, והסוויצ'אביליות בימינו היא תכונה מאוד חשובה והוא יכול להתפתח להיות שחקן הגנה דומה לבאם אדביו, עם הגנת צבע טובה אפילו יותר בשל הממדים הפיזיים.

בגלל כל היתרונות שלו, יחד עם הדברים שניתן ללטש במערכת הנכונה, לדעתי הקבוצה שהכי תתאים לו היא גולדן סטייט, שמחזיקה בבחירה השנייה בדראפט. עמדת הסנטר היא העמדה החלשה ביותר אצל הווריורס, ואמנם וייזמן עוד לא שחקן ההגנה שהוא צפוי להיות, אבל דריימונד גרין יכול להיות מנטור נהדר עבורו, במיוחד לאור כך שהוא אחד משחקני ההגנה המגוונים והטובים בליגה, ולפחות בהתחלה יוכל לחפות על וייזמן בחילופים ורוטציות, לפחות עד שיסתגל לליגה.

המערכת של גולדן סטייט יודעת לבחור נכון ולפתח שחקנים מוכשרים, והסנטר המוכשר יביא להם את הנוכחות ההגנתית וההתקפית שחסרה להם באיזור הצבע, ומאמן טוב שיודע לתקשר עם השחקנים שלו הוא דבר מצוין עבור פרוספקט צעיר, וסטיב קר יוכל לעשות את העבודה הזו עם וייזמן. אני חושב שהסיטואציה שם היא אידיאלית עבורו, ואם ישאירו את הבחירה ולא יעבירו אותה בטרייד עבור שחקן מוכח יותר סביר להניח שיבחרו אותו.

כרגע אין קבוצות בטופ שמאוד לא מתאימות אליו, ואולי רק שיקגו שכבר מחזיקה בוונדל קרטר היא אופציה לא טובה, אבל אני לא חושב שיגיע לשלבים האלו בדראפט וייפול מחוץ לטופ 3, התקרה שלו גבוהה מכדי לוותר עליו שם.

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. תודה רותם. שני פוטנציאלים גדולים שיכולים לפרוח בקבוצות שיתאימו להם – בול במינסוטה לא התאמה כל כך רעה ואולי אפילו עדיף על אדוארדס, אם הוא יהיה שחקן הגנה סביר כי הפוטנציאל שם. היו דקות מוצלחות של ראסל ליד דינווידי בברוקלין ויחד עם טאונס זה יוציא יותר מההתקפה שלהם מאשר טאונס.

    1. אני לא מאמין בשילוב שלהם ביחד, דינווידי שומר עדיף על בול וצריך פחות את הכדור ביד מבול, ראסל יכול לקלוע אבל ברגע שאתה לא משחק איתו בפיק נ' רול אתה מאבד הרבה מאוד מהערך שלו לקבוצה.
      זו כן יכולה להיות התאמה סבירה, מאמין שאדוורדס אופציה עדיפה.

  2. טופ 5 בדרפט
    1. אדורדס – יכולות פיזיות לא מהעולם הזה לגארד בן 19, ההשוואות לויגנס ממש לו תואמות , לויגנס היה רק צעד ראשון מהיר ועל זה ניהיה הייפ כאילו מדובר בלברון.
    אדורדס חזק פיזית ברמה ששום גארד בליגה
    מהיר ואתלטי ועם צעד ראשון מהיר
    סימני שאלה כמובן רצון לעשות הגנה אסט ובחירת זריקות, פה כבר זה עניין של הסקוטים שמראיינים אותו להבין מי האיש כמו במקרה ג'וש ג'קסון שהיה סופר כישרוני אבל אופי חרא.
    2. לאמלו בול – תאמת שלא מחזיק ממנו יותר מדי אבל יש לו כישרון ולאבר תמיד אמר שלמלו כישרוני יותר מלונזו (אני מחזיק מלונזו כאולסטאר וגייסון קיד הבא) אז מהמר עליו ב 2.
    3. ויזמן – סנטר איכותי שיכול להפתיע, גם קאט במכללות נראה בוסרי ולא ראו את כל האיכויות שלו.
    4. קיליאן הייז – גארד איכותי מזכיר את משהו בין דאנגלו ראסל ךהארדן.
    5.דני אבדיה – יכול להפתיע את כולם, יש בו משהו לוחמני כזה בסגנון של לוקה, נטול פחד ומאמין בעצמו.

    1. מסכים (בהנחה שזה יותר דירוג הכישרונות השנה מהתאמה לקבוצות) מלבד אבדיה, הייתי שם את אוקונגו לפניו, שחקן הגנה בסטייל של באם, אבל לא מאוד דומים התקפית.

        1. יש לי יותר אמונה בו מבדני, אבל זה מאוד אישי. יש סיכוי טוב מאוד שאבדיה יהיה שחקן עדיף עליו.
          יצטרך סיטואציה להשתפשף בה קצת, אמנם שחקן שונה מאוד מבאם, אבל גם אדביו היה צריך שנתיים להבשיל ולפתח את המשחק לפני שפרץ. מאמין שאוקונגו יהיה סנטר הגנתי נהדר.

  3. קודם כול כבוד על המאמר.
    בול וראסל לא מתאימים פר סיי ואילו היה שם ווינג איכותי שיכול להיות עושה משחק, לתת קליעה ולשמור ברמה גבוהה זה היה להם טוב

    אבל… אני מאוד מאמין ברעיון פוינט גארד בכיר טוב ל-48 דקות. תיאורתית אם היית מעמיד את הדקות שלהם זה לצד זה היית מקבל 24 דקות משחק בלעדיות לכל אחד. למלו כרוקי פוינט גארד יכול לחיות על 30, וראסל עם העניין הפיזי יכול לעשות בעונה הרגילה 33 דקות ובכך משאיר להם כ-15 דקות בלבד יחד למשחק בהם ראסל ככל הנראה ינוע ללא כדור כי הוא יודע לעשות זאת וכי אחוז הקליעה שלו מבחוץ יותר סביר ובול ירכז. אם יש לי פחד זה שראסל שוב רואה את לאבר בול במראה האחורית ומתחיל לאבד ביטחון אחרי כל משחק חלש כאשר לאבר יזעק שהבן שלו צריך לשחק 40 דקות כמוביל כדור ראשי וראסל צריך לזוז הצידה. מה שכן ללמלו יש סטאר קווליטי וערך שיווקי גבוה כך שיש סיכוי שאפשר במקרה הגרוע לעשות טרייד

    1. אהבתי את הרעיון שלך, כן יכול לעבוד לכמה דקות יחד במשחק.
      לא עף על ההתאמה ביניהם ולא כדאי לבחור שחקן שנוגד את הכוכב השני שלך די בבירור, ולאור כך שפער הכישרון בין אדוורדס לבול לא עצום וחלק אפילו חושבים שהוא לכיוון אדוורדס, הוא הבחירה המתבקשת לשם (במידה ויבחרו).
      אין קונצנזוס על הבחירה הראשונה ויכול לראות את שניהם הולכים בה, פשוט מעדיף עבורם את אדוורדס על פני בול.

        1. אישית לא מאמין בכלל בצוות ראסל טאונס, בוחר את אדורדס בדרפט ומחכה לשנה הבאה לעשות טרייד על טאונס וראסל

          1. מאיפה הביטחון שמאדוארדס יצא שחקן? ראסל הוכיח את עצמו בענק בברוקלין. החישוב הוא גם לא ראסל נ' אדוארדס ראש בראש. זה יותר אדוארדס נ' ראסל + מה שאפשר להביא על הבחירה הראשונה.

            1. מיני לא יקבלו כלום רציני עבור בחירה 1 כי איש לא רוצה אותה יותר מידי. אף אחד לא יביא להם ווינג או סנטר.
              צריכים לבחור את השחקן עם הפוטנציאל הכי גדול לנפח קצת מניה ולהטריד או שיצמח אצלם משהו

            2. די נו, עכשיו אתה גם מנפיץ שלבחירה 1 בדראפט אין ערך? מה יהיה שמעון?

            3. עובדה שאף אחד לא קופץ על זה. מה זה אומר? שאין מנגר אחד שחושב שיש כוכב בדראפט הזה.
              סטטיסטית הם אמורים לטעות. אבל אני לא זוכר דראפט כזה שאיש לא רצה לבחור גבוה ברמה שאפילו נגר לא היו מעבירים.
              נראה לך יוסטון יתנו את קובינגטון למשל על בחירה 1 של השנה? לא ולא

            4. קודם כל, מי אמר לך שאף אחד לא קופץ? יכול להיות שהמחיר לא התאים, יכול להיות שמיני כן מקווים שמי שלא יבחרו כן ישתלב אצלם. יש מספיק קבוצות שירצו את הבחירה הזאת אבל המחיר של בחירות 1 הוא בשמיים.

            5. ברור שיוסטון היו מעבירים את קובניגטון בשביל בחירה ראשונה בדראפט הזה,שמעון צודק הדראפט הזה בעייתי כי אין בו שחקן שצועק סופרסטאר או אולסטאר מובהק, 2021,2022 קבוצות יטרידו חצי קבוצה בשביל הבחירה הראשונה.

  4. תודה רותם. אם דראפטים זה בעיקר יריה באפלה, הדראפט הזה זה יריה באפלה כשאתה לא יודע אם אכן יש בכלל מטרה. לא כיף להיות ג'מ בדראפט הזה, בעיקר בבחירות הגבוהות בהן כשלון זה דבר שזוכרים לך לכל אורך הקריירה.

    1. תודה לך אברי.
      מאמין שבדראפט הזה עבור ג'נרל מנג'ר לבחור באיזור סוף הלוטרי ומעט אחריו זה תענוג, דראפט מאוד עמוק ואין לחץ לבחור שם שחקן שיהיה סטאר.
      יש המון שחקנים שיכולים לזוז בין סוף לוטרי לסוף סיבוב ראשון-תחילת שני, וזה מצוין למי שבוחר שם (וזו גם הסיבה העיקרית שהטרייד על שרודר, אם יתקיים, יכול להיות הוגן מאוד, כשהם מקבלים את הבחירה ה-28 שאפשר להשיג בה טאלנט לא רע בכלל השנה).

      1. הבעיה היא שהם לא ראו את השחקנים האלו כמעט בכלל בשנה האחרונה. תחשוב כמה שחקני על בתיכון נפלו בדירוגים אחרי שנה במכללות כשבחנו אותם ברמה הזאת. כאן אין להם את השנה הזו להתבסס עליה וקשה מאוד להעריך פרוספקטים. אולי לך מהבית כיף לשחק בדראפט אבל כשהקריירה שלך הולכת להיות מוכתמת בבחירה גרועה – להרבה מהם יש בעיקר מה להפסיד כאן.

  5. אני הייתי לוקח את אדוארדס בבחירה 1. לאחר כמה סרטונים הוא מאד מזכיר כת אולדיפו. וויגינס היה נגר על דהיה בקולגים הוא רלעי הרבה יותר טוב ממנו בגילו. הוא יותר מוכשר מוויזמן בול אבדיה טופין ואחרים

    1. שחקן מוכשר ללא ספק, אבל יש כמה בעיות לגביו –
      1. יש לו שחרור זריקה טוב, אבל הוא קלעי של 29% משלוש, צריך מאוד לשפר את בחירת הזריקות ואת האחוזים.
      2. הגנה. כרגע אדוורדס מגן סביר ולא צפוי להיות ברמה של אולדיפו. יש לו את הכלים הפיזיים, הבעיה כרגע היא הרצון.

      1. אמרתי מזכיר אותו. אולדיפו זה התקרה שלו בעיקר בהתקפה.
        אבל הוא לא קלעי גרוע כמו וויגינס שהיה בקנזס. וויגינס לא היה לו קליעה בכלל ובnba שיפר אותה הרבה.
        הגנה לא ראיתי כי אין בסרטונים 😂😂
        גם על אייטון אמרו שאין לו הגנה.
        הוא תפור לשארלוט דטרויט הם צמאים לפרנצייז פלייר והוא היחיד מהפרוספקטים שמדורגים גבוה בתחזיות להיות כזה.
        אבדיה הייתי לוקח 2.
        בתור מיני הייתי לוקח את אדוארדס גם ודיאנגלו רכז ומנסה לגרום להם לשחק.

  6. אני מאמיו שיילך כך:
    1.מינ – אדוורדס
    2.ווריורס – וייסמן
    3. שרלוט למלו בול
    4.שיקגו אונייקה אוקוגנו
    5. קאבס – אובי טופין
    6. אטטלנטה – דני

    ישנה אפשרות שהקאבס תיבחר בדני
    וישנה אפשרות ששרלוט תבחר באוקונגו ואז שיקגו לוקחת את דני.

        1. למה אני צריך לראות? זה התחושה שלי שהקבוצות יבחרו. אסור לנחש מה הם יבחרו? ראית אותי פה מעריך שחקן או משהו?
          רק נתתי מה לדעתי הקבוצות יבחרו לא מעבר.
          ולאחרונה התחלתי לראות קצת סרטונים לגבש דעות על כל הנגרים האלו.
          אני בטוח שאבדיה יהיה שחקן מעולה ולמאלו יהיה פלופ בלי לראות אותו בכלל.
          אדוארדס זה עם תקרה של אולדיפו ורצה של וויטרס. אני חושב שהוא יהיה קרוב יותר לאולדיפו.
          כל היתר שאראה אותם תזכה גם לשמוע את דעתי. מתאים?

            1. מה פתאום כועס. רק הבהרתי את עצמי
              😂😂😂

  7. אני מודה שאין לי מושג את מי תבחר ג"ס. חלק מהכתבים מצדדים בוויסמן וחלק אחר, קטן יותר בלמלו. לאף אחד אין מידע פנים. ג"ס פיזרו, עד לפני עשרה ימים, רמזים לכל כיוון, סיפרו על לפחות 10 שחקנים שהם מתלהבים מהם (כולל אבדיה יקירנו). מאז שקט.
    .
    ויסמן ישתלב טוב, הוא לא פחות טוב ממה שמגי היה בחודש הראשון ב"ס (שזה לא הרבה יותר מקפיץ אנושי). הוא יתרום מיד, לא הרבה אבל יתרום. לפלי אוף הוא יגיע כמי שמסוגל לתת מכות ליוקיץ, דיוויס ופרוזינגס לקבור 5 אלי אופ-ים למשחק ולתת 6 עברות. זה יספיק. השאלה היא האם הוא יתפתח לתפקיד של מנהל ההגנה = בוגוט וקליעה סבירה = בוש.
    .
    למלו שווה בעיקר כמגנט לעסקאות. אני לא רואה אותו תורם משהו השנה.
    .
    אדוארדס נתפס אצלי כלא בוגר ועצלן, אבל יש סבירות גבוהה שאני טועה.

    1. אין שחקן השנה שהוא כוכב בטוח אז מבחינת גולדן זה לבחור את השחקן עם הערך הכי גבוה ולהטריד אותו עבור שחקן שמתאים לקבוצה.
      המהלך הנכון מבחינת גולדן זה להפטר מהחוזה של ויגנס עם הבחירה תמורת סמול פורווד טוב, סנטר אפשר למצוא בפרי איגנט.
      משהו בסגנון ויגנס ובחירה 2 לדטרויט
      בחירה 7 וקןנרד לוני לפיניקס
      אוברה ובחירה 10 ל גולדן

    1. ההשוואה לגלינרי מוזרה כי לגלו כבר אז היתה קליעה נקייה ויפה מבחוץ ואבדיה לעולם לא יהיה סקורר כמוהו. אבדיה מנגד משחק עם יותר גאטס, הרבה פחות מפחד להתלכלך וגם עם ראיית משחק/מסירה יותר טובה. נראה שסתם תמיד משווים אירופאים לאירופאים אחרים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט