מוק דראפט 3.0 אחרון בהחלט ל-2020\יהונתן גזלה

מאוד כאב לי לעשות את המוק הזה. מעולם לא היה לי כל כך הרבה זמן צפייה בפרוספקטים כמו השנה. ככל שאני צופה בהם יותר, כך אני מגלה כמה פוטנציאל יש בדראפט הזה. נכון הזאיונים, אייטונים, הלוקות וה-ADים לא קופצים בראשית הטבלה. אך זה כזה דראפט משוגע וחסר סדר ברור שרק אדם אחד בעולם סגור על בחירות כבר עכשיו. ולא קוראים לו אדם סילבר אלא אדריאן ווג'נרווסקי. אז ווג' בטח יקבל את סדר הבחירות שלו עם הקפה וביסקוויט של הבוקר

טריידים רבותיי, טריידים! יעופו לפני, תוך כדי וגם אחרי הדראפט. קבוצות שיש להם כמה בחירות יקבלו כמה שיחות לטרייד דאון. כי השנה ואני לא אומר את זה כקלישאה הכוכבים יגיעו משום מקום ולא מעט מהעשיריה הראשונה הם פוטנציאל באסט.

קשה לי מאוד עם חלק מהשחקנים שלא נכנסו לסיבוב השני:

קסוויאר טילמן ממישגן סטייט, הוא זאיון ווילאמסון ללא הניתור. או אם תרצו דריימונד ללא המהירות. אבל הוא נכס בטוח לכל קבוצה שתיקח אותו ויש לו חותמת כשרות של האדמור טום איזו.

גראנט רילר מצ'רלסטון, עשה קומביין מדהים והוא בהחלט אחד מהבולרים הגדולים של המחזור. אני גם ראיתי במוקים שונים שהוא מופיע בבחירות 8 אצל חלק, 15 אצל אחרים ו-42 באתר כמו טאנקת'ון. אבל רמת התחרות שהתמודד מולה הייתה כל כך גרועה בקונפרנץ ה-CAA שאני לא יודע להתמודד עם מה שעשה השנה כאשר הוא כמעט בן 24! (זה קונפרנץ שאולי מקביל לליגה לאומית בארץ).

גם תאו מלדון, שחקן שאני אוהב, לא בפנים. קשה לי להבין בעצמי למה. אולי רחוק מהעין רחוק מהלב. מלדון לא משחרר סרטונים בהם הוא מראה את כל השטיקים החדשים. אולי הוא שחקן נפלא ומדהים שעבד בשקט במשך 9 חודשים. או שלא…

אני יכול להמשיך לדבר על טריי ג'ונס הנפלא ששווה לקחת בסיבוב השני או ורנון קארי חברו לקבוצה ופרשמן שהטיל אימה בדוק של ששבסקי, אך עקב הימנעות מסנטרים חזקים אך כבדים עלול לרדת לסיבוב השני. או דניאל אוטורו הנפלא שהבנתי שנראה קפיצי וקליל מאי פעם.

בקיצור ישנם שחקנים עמוק אל תוך בחירות 40-45 שבסיטואציות מסויימות הייתם משכנעים אותו שהם שחקנים בסיבוב הראשון.

במציאות לצערי, יש מקום מוגבל בליגה ובטח ברוטציות. למיקום בו יבחרו והאמונה של המועדונים בהם בשנים הראשונות תכריע את גורלם לא פחות מכמות העבודה שהשקיעו לקראת הדראפט.

טוב, אז אם זהו דראפט ה"מעבדה", אז אני כלבורנט עייף, hereby משחרר את המוק דראפט האחרון בהחלט, הולך לקחת ואליום ולהקשיב להמשך חרושת השמועות שתרוץ בקהילת הדראפט הגלובלית והמשוגעת. נתראה בצד השני!

(הערה כללית: לא רק המיקומוים השתנו במוק הזה. גם כתבתי עדכון בכל הריבועים של "התאמה לקבוצה")


1. מינסוטה טמברוולבס – למלו בול, PG, בינ"ל – אמריקאי, אילווארה הוקס (אוסטרליה), בן 19 (+2)

מידות: 7"6, מוטת ידיים 9"6, משקל 190 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: 7.6 ריב' למשחק לגארד, 6.8 אסיסטים. אסיסטים\איבודים – 2.73. TS% של 46% למרות שזרק 7 שלשות למשחק (דייק ב-26%)
הסנגור:
-מוסר ורואה משחק באופן נדיר בטח לגובהו
– לא מפחד מאור הזרקורים
– ריבאונדר מצוין לעמדה לאו דווקא בניתור אלא בחוש מיקום מצוין
– יצירתיות. לא צפוי במשחקו (שינויי מהירויות, זויות מפתיעות לקליעה, מסירות בתזמון מבלבל). ייקח זמן לכל קבוצה להתרגל אליו אך ראינו כמה יצירתיות חשובה בפלייאוף הזה
הקטגור:
– מה אם הקליעה שלו היא פיקציה?
– מה אם לא יהיה מגן סביר מינוס?
– מעולם לא שיחק בקבוצה שלא שמה אותו 100% במרכז. איך יתמודד בקבוצת NBA כזו
– מה אם אבא יכנס לתמונה ויעשה צרות?
התאמה לקבוצה: כל השמועות אומרות שלשם הדראפט הולך. אם זה נועד רק כדי להכין טרייד קרב ובא אני לגמרי מבין. מבין רוב הפרוספקטים בעשירייה אני בטוח שבול על הלוח כמעט של כולם כמקום ראשון או שני. יש כאן ערך גבוה ללא מעט קבוצות. אבל גם במקרה של "פאק איט" של מינסוטה בו היא לוקחת את בול כי היא מאמינה שהוא הכישרון הכי גדול בדראפט, וזה שהכי קל לבנות סביבו בהווה ובעתיד, זה עלול לעבוד. ראסל שיחק בעבר עם דינוודי שהוא גם סוג של יוצר עם הכדור ביד. כריס פול ו-SGA גם שיחקו יחד והטריק בכל המקרים זה ליצור דקות משותפים מינימאליות אך 48 דקות כל משחק של פליימייקר עילי ללא פחד מנפילה ברמה או הצורך להסב סקורר לפליימייקר בינוני שבסוף לוקח את רוב הזריקות.

עבודה על יסודות הקליעה. איך זה יראה בתוך משחק?

גולדן סטייט ווריורס – ג'יימס וויסמן, C, פרשמן, ממפיס, 19.5 (<->)

מידות: 1"7, מוטת ידיים 6"7, גובה הגעה 4"9, משקל 240 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: שיחק רק 3 משחקים עם תצוגת שיא בבכורה מול סאות' קרולינה סטייט (28 נק' ו-11 ריב' ב-22 דקות משחק!) ומשחק נפל בהפסד לאורגון שבו הרשים אך התקשה להישמר מעבירות. ב-3 המשחקים קלע 77% מהשדה
הסנגור:
– שילוב של גודל ואתלטיות שהיה משאיר אותו כפקוספקט בכיר בכל דראפט
– הגנה על מרחב. יכולת להגיע לכל פינה במגרש במהירות אדירה ולשים יד על כל כדור
– רב גווניות התקפית מפתיעה שלא באה לידי ביטוי בדקה וחצי ששיחק בממפיס אך באימונים ובמשחקי התיכון בלטו
– רגליים ארוכות, מרכז כובד גבוה שמאפשר לו לרחף כשמחליף צדדים בריצה (במו באגלי, דוראנט, ג'קסון הייז)
הקטגור:
– חסר רוע במשחקו שתמיד הכרחי כדי ליצור הרתעה.
– אין לו מנוע יציב על הגוף. יכול בקלות להירדם כשלא יקבל כדורים
– הקליעה עוד לא הוכחה בפועל ונשארת סימן שאלה
– מרכז כובד גבוה – קשה לו לתפוס מיקום למרות משקלו. חיות צבע עלולים לדחוף אותו בפוסט או במלחמות מיקום (אבל אולי מסתכנים בלחטוף גג, יא אלוהים הוא ארוך…)
התאמה לקבוצה: וויסמן נראה טוב סה"כ באימונים. הוא עובד קשה על הקליעה והעל כניסות בכדרור לצבע בגלל הפנטזיה שלו לשחק משחק חוץ-פנים. מאמן טוב ושחקנים טובים שמים אותך במקום. אני שומע המון ספקות מסנובים של דראפטים על כך שהוא בעל מנוע חלש, חסר יצר תחורתי וכו'. התשובה הנכונה היא שאת הוויסמן הזה אף אחד לא ראה משחק למעט קבוצות שאימנו אותו באופן פרטי. הוא כבר שוקל 240 פאונדס ונראה יותר אתלטי ופחות שרוכי משנה שעברה. ג"ס לרוב לא משיגה סנטרים בעלי פוטנציאל כזה כל יום. אם יש קבוצה שתגרום לכך שהוא יכה שורשים ויהפוך לשחקן יסודי זה שם. אם הווריורס לא עושים טרייד כאן זה עושה לי שכל ללכת לכיוונו. את משחק הפייס-אפ והכדרורים שלו יוכל לשמור כשישחק בהרכבי הספסל. בווריורס תפקידו בחמישייה יהיה לתת מטריה אוורית לצלול לטבעת ולעזור בריבאונד

3. שארלוט הורנטס – אנטוני אדוורדס, SG, פרשמן, ג'ורג'יה, 19 (-2)

מידות: 5"6, מוטת ידיים 9"6, משקל 225 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: 19 נק' למשחק כמעט 50% מהזריקות הם ל-3 נק' (8 נסיונות ב-29%). יש לו את אותו מספר אסיסטים ואיבודים (2.8 למשחק). בנוסף הגיע לקו 5.2 פעמים למשחק ב-32 דקות ודייק ב-77%
הסנגור:
– כוח, ניתור ומהירות מצוינת לגארד
– יכולת לקלוע קליעות קשות, במיוחד כשמתחמם
– יכולת לקחת משחק על הכתפיים
-שליטה מצויינת של גופו סביב הטבעת
הקטגור:
– בחירת זריקות רעה
– לא מוסר עילי ויצטרך לשחק ליד פוינט גארד או עושה משחק שכזה
– לא הראה מנוע מספיק חזק במשחקים שאיבד בהם עניין או שכבר נראו אבודים
התאמה לקבוצה: מה יש לילד הזה? יום לפני הדראפט להתראיין ולהגיד שאתה עדיין לא כזה בעניין של כדורסל ובכלל לא צופה בו? שאם ה-NFL היו בוחרים בך היית עובר לשם מבלי למצמץ? מקשקש על זה שאתה ראפר טוב מדמיאן לילארד? העתיד הקרוב שלך על המאזניים טמבל! תחייך ותודה לאלוהים או למי שזה לא יהיה על המזל שנפל בחלקך! אדוורדס שאיבד גם את אמו וגם את סבתו בתקופה של 8 חודשים בכיתה ח', נראה כמו בחור רגיש שבנה חומות של הגנה. או שזו סתם פסיכולוגיה בשקל והוא מתכנן להתדרדר לבחירה 6 ולשחק באטלנטה עיר הולדתו. או דהוא פשוט לא בוגר מספיק בשלב זה

בצד של הכדורסל, ישנם סקאוטים שנורא דאגו מכך שנראה לא בכושר פיזי טוב באימון הפתוח שערך בקלאץ' אבל צריך להיזהר ממידע אנקדוטלי כאשר מדובר בפריק פיזי כמו אדוורדס. אדוורדס לטוב או לרע הוא לא רול פלייר. הוא בנוי לקחת הובלה. יהיה חבל שלא יוכל לקבל הכוונה של ווטרנים שיראו לו את הדרך. זו בהחלט צריכה להיות שאיפה של שאלוט. אולי לחפש שחקן כמו רדיק או מילסאפ שהם מקצוענים לתפארת לשמש כמלווי דרך. אדוורדס יביא סטאר פוואר לשרלוט שינחם אותם במקרה שלמלו בול כבר לא יהיה על הלוח.

4. שיקגו בולס – דני אבדיה, SF, בינ"ל – ישראלי, מכבי תל-אביב, בן 19.6 (<->)

מידות: 8"6, מוטת ידיים 9"6, משקל 220 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 דקות: 15 נקודות (50% מהשדה), 7.7 ריב', 3.7 אסיסטים, 1.1 בלוקים ו-1.1 חסימות
הסנגור:
– אופי חזק, קשוח, נלחם על כדורים, לא מוותר
– יכולת להוריד כדור לרצפה באופן משכנע, במיוחד במגרש פתוח מגובה לא סופי של 2.04
– יכולת מסירה בהתקפה עומדת, תוך כדי תנועה ולאו דווקא המסירה השקופה. לא מפחד לקחת סיכון
– מרכז כובד נמוך ורגליים מאוד חזקות (גם פלג גוף העליון יתחזק) מאפשר לו לתפוס עמדה בפוסט וגם להגן על שחקנים כבדים ממנו.
– שומר טוב ברמה הקבוצתית בעזרה וחיפויים ובעל פוטנציאל להיות שומר אישי טוב לעמדה
הקטגור:
– הקליעה. המכניקה טובה, אך ישנם גליצ'ים שנראים דווקא כשיש לו זמן להתארגן ולחשוב (על הקו או בקליעות חופשיות).
– כדרור כמוביל כדור. בעיקר בקו ישר. אין לו הרבה שינויי כיוון או יכולת לשבור שומרים off the dribble. זו הסיבה שעדיין קשה לי לראות בו כוכב עד שישפר תחום זה
התאמה לקבוצה: בילי דונבן הוא לא גאון אסטרטגי אבל אם יש משהו אחד שקשה להגיד עליו זה שהוא לא מפתח שחקנים. דני בשיקגו יהיה בעדיפות די גבוה אך חשוב לזכור שוונדל, מרקנן, לאבין וקובי וויט הם עדיין שחקנים מובילים בעיני עצמם. אוטו פורטר חוזר ואמור לסתום את עמדה 3. מצד שני אין כוכב מובהק בבולס למעט לאבין ואף אחד מההנהלה החדשה או מצוות האימון החדיש לא מרגיש מחוייב להצלחתו. אם מרקנן יישאר זה יעלה את דני מהספסל תחילה. אבל… דני מביא נדבח חשוב שאין למרקנן או פורטר וזה הפליימייקינג המשני: יכולת הובלת כדור, מסירה ויצירת מגע וסחיטת פאולים. אני מאמין בהיותו סוג של דבק אמיתי בבולס שיחזקו לדעתי בעוד ווטרנים משמעותיים לספסל שלהם.

וקצת תובנות על דני. דני למרות כמות המשחקים שראיתי הוא עדיין חידה. ישבתי והתבשלתי עליה כמה ימים והגעתי ל-2 מסקנות: כדי להצליח בגיל כל כך צעיר בקבוצה מקצוענית באירופה, אתה חייב להיות יהיר ברמה שהיא כמעט לא הגיונית. היכולת להגיד למאמן ולשחקנים שחלקם יכולים להיות אבא שלך לזוז הצידה ולתת לך את הכדור דורש איזה באג פנימי כזה. לקוקוץ' היה את זה, למאנו היה את זה, לגלינרי עדיין יש את זה ולוקה לקח את זה לרמות אחרות. דני בעל ביטחון עצמי עצום אבל מעולם לא מופרז.

המסקנה השנייה שלי היא שמוסר העבודה של דני והצייתנות לצוות שסביבו כולל אביו, יצרו מצב בו הוא לא קיבל אימון כישורים מספיק טוב. לעניות דעתי, היה חייב לעבור לידיים אמריקאיות כבר לפני שנתיים לתקן את הזריקה ולעבוד חזק על השליטה בכדור. זה שהכישרון שלו הספיק לגילו זה נחמד, אבל הטעויות שלו בקליעה מזכירות שחקן בשנות ה-80 שלימדו אותו ליישר רגלים לכיוון הטבעת ולא להוריד כדור נמוך מדי בתפיסה. מדהים לראות כשעולה לקליעה בצורה אינסטינקטיבית ללא זמן לחשוב המכניקה שלו טבעית ופלואידית. בשנייה שהוא מתכנן לזרוק, הוא מפספס תנועה ונראה אחרת בכל זריקה. That said, מאז שהוא מתאמן בארה"ב משהו בו כן נראה יותר מפונש ויציב. לא ראיתי הרבה סרטונים אבל מהמעט שראיתי היה מעודד.

5. קליבלנד קאבלירס – אונייקה אוקונגוו, PF/C, פרשמן, USC, בן 19.8 (+4)

מידות: 9"6, מוטת ידיים 2"7, משקל 245 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: 16.2 נק' (61.6% מהשדה, 72% מעונשין) 8.6 ריב', 2.7 בלוקים. BPM 11.6, ו-31.1 PER
הסנגור:
– גבוה עם צעד ראשון מהיר כברק וניתור נהדר (גם בקפיצה שנייה)
– עבודת רגלים וקורדינציה המשרתת אותו בשני צידי המגרש
– מנוע חזק ובלתי מתפשר. לא לוקח הפסקות
– מרכז מסה נמוך קשה להזיז אותו בהגנה
הקטגור:
-קליעה מבחוץ לא קיימת. קצת ממיד ריינג' וזהו.
– עוד לא מוסר ברמה מאוד גבוהה.
– גובה ואורך לא מפלצתיים לשחקן שישחק בעמדה 5. יתקשה מול מפלצות כ-AD. מדידה מאכזבת תוריד אותו כמה מקומות.
התאמה לקבוצה: קווין לאב נשאר עד שמישהי תספוג את החוזה שלו, תומפסון שחקן חופשי שקבוצה כמו בוסטון תשמח לקלוט, דראמונד מן הסתם יפעיל את האופציית שחקן שלו אך זוהי תהיה שירת הברבור שלו במשכורת זו וככל הנראה בקאבס.
אובי טופין כביכול מוכן לתרום ממש מיידית ונראה בעל פוטנציאל כוכבות גדול יותר. אך אוקונגוו הוא שינוי תפיסתי. הוא ילהיב את האוהדים בהגנה ומהר מאוד יגלו שהאתלטיות הנהדרת שלו תאפשר לו גם לעשות כמה דברים נחמדים בהתקפה במיוחד ליד גרלנד וסקסטון שמובילים יחד כדור וקווין פורטר ג'וניור שפרץ בכמה משחקים לקראת סוף השנה ואולי יהפוך לכריסטיאן ווד של השנה. אוקנגוו מאפשר לבצע חילופים אוטומטיים, ייתן ריבאונדים בהתקפה, והכי חשוב, יכול להיות גשר לבחירה הגדולה האמיתית של קליבלנד בצמרת הדראפט של שנה הבאה שנראית כבר טוב בהרבה.

6. אטלנטה הוקס – אייזיק אוקורו, SG/SF, פרשמן, אוברן, 19.6 (+4)

מידות: 6"6, מוטת ידיים 9"6, משקל 225 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: 13 נק' (51.4% מהשדה, 28.6% משלוש, ו-67.2% מעונשין) , 4.4 ריב', 2 אסיסטים, חטיפה וחסימה.
הסנגור:
– בין המגנים הטובים בדראפט
– היכולת שלו להוביל כדור, לחתוך, למסור לסיים בטבעת ולעשות קצת מהכל
– מאוד אתלטי, מאוד חזק. לא מהזן השרוכי של רוב הווינגים בדראפט הזה אלא בנוי ושרירי.
– מנוע חזק. שחקן נשמה משקיען ורציני. גם מרכוס סמארט הגיע ללא קליעה לליגה
הקטגור:
– קליעה, קליעה, קליעה בעמדה שלו זה קריטי. עלול להפוך לנון-פקטור התקפי
– מוסר טוב, אך לא פורץ דרך כמוביל כדור. ההשוואות לאיגי מוקדמות.
התאמה לקבוצה: ככל שעובר הזמן אני יותר אוהב את הבחירה באוקורו באטלנטה מכיוון שההוקס צריכים בולדוג ליד טריי. אבל מה שאוקורו נותן זה גם יכולת ליצור לעצמו ולאחרים מכדרור. הוא איום ללובים בחיתוכים, קלע בסדר עד מרחק מסויים (הנקודה החלשה) ומוסר ברמה טובה לעמדה שלו. הרכז שצריך לבוא בחילוף ליאנג חייב להיות ותיק ומנוסה בליגה. ג'ף טיג היה נסיון יפה, אולי יוכלו למכור לרונדו את התפקיד…

7. דיטרויט פיסטונס – קיליאן הייס, PG, בינ"ל – צרפתי, אולם (גרמניה), בן 19.1 (<->)

מידות: 5"6, מוטת ידיים 9"6, משקל 187 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: 12.8 נק' (45.5% מהשדה, 39% משלוש ו-87.6% מעונשין) 6.2 אסיסטים. פר-36: 4.7 איבודים ו-4.3 עבירות
הסנגור:
– פוטנציאל קליעה גדול על פי אחוזי העונשין וארסנל הקליעות שהראה
– שחקן פיק&רול מאוד מתקדם לגילו.
– סייז נהדר לעמדה שבתיאורטית יכול לשחק בשתי עמדות הגארד
– אין לו מהירות מתפרצת של גארד NBA כרגע אך יכול לשנות כיוונים או מהירויות.
– חבילת פלווטרים, סטפ-בקים ועוד טבין ותקילין
הקטגור:
– שיחק אמנם נגד מבוגרים בליגה הגרמנית המשתפרת, אך בעיקר נהנה מווקום כשהקבוצה התפשטה מנכסים באמצע העונה
– הפרישה שלו מהליגה הגרמנית לאחר החזרה מפגרת הקורנה הייתה מוגזמת, מכיוון שכבר היה ידוע שהדראפט נדחה ושיהיה לו מספיק זמן לסיים את העונה וגם להתכונן לדראפט.
– פוטנציאל באסט לא קטן סביב היכולת שלו ליצור לעצמו בהתקפה עומדת כשהספייס מצטמצם
התאמה לקבוצה: דיטרויט הולכת לכיוון ניקוי אורוות לקראת הדראפטים החזקים בטופ של 2021 ו-2022. חוץ מבלייק קנארד ודמבויה מעבר לשנה הבאה הכול מתנקה. כשצריך להתחיל קבוצה מאפס ממה מתחילים? ככל הנראה מעמדת הפוינט גארד שנראית רוויה השנה ופחות שנה הבאה. דיטרויט עשתה טרייד שהעביר את ברוס בראון המשתפר כדי להביא ווינג צעיר ומבטיח שלא מצא את מקומו בנטס (דזנן מוסא). הם יעשו מאמץ להחתים את כריסיאן ווד אך התגלית של שנה שעברה יהיה מחוזר וזה יהיה לא פשוט. קליאן הייז צעיר ובעל מסלול מאוד חיובי. נכון שצריך לשים את ההשיגים שלו משנה שעברה בהקשר הנכון, אבל כשמביטים עליו כבחירת אפסייד ולא כשחקן שמצופה ממנו להתפוצץ מיידית זה פחות מפחיד בבחירה מספר 7. באמת שיש לו אינסטינקטים מופלאים והגודל שלו לעמדה מיישרת מבט עם טרנד הרכזים הגבוהים ששוטף את הליגה. אני חושב שלתת לו להתחשל ולנסות מה שהוא רוצה כפי שקרה בעונת הרוקי של סקסטון היא רווח מוחלט. הוא יקלע לא מעט באחוזים מזעזעים תחילה ופשוט נראה התרוממות שלו עד שיבנה סגל שיסים אותו במקום הנכון.

8. ניו יורק ניקס – טייריס הליברטון, PG, סופמור, איווה סטייט, בן 20.5 (<->)

מידות: 5"6, מוטת ידיים 8"6, משקל 175 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 15 נק' (50.9% מהשדה, 42% לשלוש, 82.2% מעונשין), 6.3 אס', 5.8 ריב', 0.7 בלוקים, 2.4 חטיפות, BPM – 11.5
הסנגור:
– IQ כדורסלני מאוד גבוה. ידוע גם כבחור בוגר ואינטילנטי מחוץ למגרש
– הזריקה מעט איטית אבל היא נכנסת
– לא זורק הרבה, קליעה מצחיקה אך מדויק.
– floor general מהסוג הטוב. תמיד בשליטה על הקצב.
– בהגנה יודע לצמצם טווחים ולנצל את האורך שלו להקשות על זריקות.
הקטגור:
– זריקה איטית מעט. עלול להתקשות לקלוע מכדרור
– לא סקורר ברמ"ח אבריו. מחפש את חבריו לעיתים יותר מדי.
– מגן חכם אך לא זריז במיוחד. יאלץ להשתמש הרבה בידיים הארוכות שלו לחטיפות והפרעות. במכללות זה עובד יותר בקלות.
התאמה לקבוצה: אתם יודעים בעת קריאת מילים אלו עם הניקס העבירו חצי קבוצה בעבור ווסטברוק. אבל אני אמשיך כרגע לדבר על האליברטון. הרבה מוקיונרים שחביבים עלי לא מחזיקים ממנו. הטענות העיקריות שלהם היא חוסר היכולת שלו לייצר לעצמו זריקה (מספר נמוך של נק' למשחק unassisted), המבנה הצנום שאולי מרמז על רכות הגנתית, וחוסר יכולת לקלוע מכדרור. אני חושב שבדומה לאוקונגוו, האליברטון זו חשיבה אנטי ניו יורקרית מופלאה. לא בוקס אופיס, לא דרמה, אלא שחקן שמבין את המשחק ברמה הכי גבוהה ויוצר סביבו קבוצות מצחות בכל תחנה שעבר בה. אני מסרב להאמין שאר ג'יי בארט לא יהיה כוכב בליגה הזו. צפיתי בו יותר מדי שנים. אם אני טועה תנו לי בראש שנה הבאה. האליברטון יפתח לו את הצ'קרות. הוא יסיר מהניקס את סוללת הרכזים שבעיקר מכדררים עצמם לדעת ויוציא את הכדור מהידיים של רנדל שמשוכנע שהוא משחק כדורסל מנצח. ישנו סיכוי שאובי טופין יבחר כאן אם יפול עד בחירה זו. טופין אובייקטיבית שחקן טוב מהאליברטון בהרבה אבל הניקס חייבת להסתכן ולהביא שחקן שמסמן תרבות.

9. וושינגטון וויזארדס – אובי טופין,PF ,סופמור, דייטון, 22.5 (-3)

מידות: 9"6, מוטת ידיים 4"7, משקל 220 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: סיים את עונת הסופמור שלו עם 68% TS ועם PER של 32.5 היסטוריים. פר 36 דקות קלע 22 נק' (63% מהשדה, 39% משלוש, 70% מעונשין)
הסנגור:
– walking bucket. לשים את הכדור בחור זו אומנות. הוא תמיד מוצא את הדרך לעשות זאת
– יכול לשחק רים ראנר כפרטנר לפיק אנג רול או למסור נהדר בכניסה לסל או מהפוסט
– מאוד יעיל בתנועה. הכל חד, מהיר. ניתור נהדר
– משחק גבוה מכפי שהוא. צוואר נמוך, קצת כפוף אבל מאוד ארוך ברגליים ובידיים.
הקטגור:
– גיל יחסית מבוגר. לייט בלומר. אמנם סופמור אבל כבר בן 22.5
– עבודת רגליים לקויה בהגנה. לא תמיד מקבל החלטות טובות בחילופים או בפוסט.
– הקליעה מבחוץ ב-NBA היא סיכון. הוא קלע אותם יופי בדייטון והמכניקה שלו מצוינת. אבל כשהוא מחטיא הוא מחטיא! אייר-בולים, פגיעות בצד הלוח וכו'. אחוזי העונשין שלו לא מרככים את הדאגה עם כ-70%
התאמה לקבוצה: לוושינגטון אין זמן לבזבז. ג'ון וול חוזר ומסקרן כיצד יראה, ובראד ביל שחתום על עוד שנתיים עם אופציית שחקן עלול לחתוף את הג'ננה עם עוד עונה במרתפי הליגה תגיע. אובי טופין הוא השחקן הכי מוכן לליגה בדראפט. אם הנופל פה הוויזארדס חוטפים אותו ודואגים לכל השאר (השאר זה הגנה אם אתם לא הבנתם…). טופין שחקן שאפשר להפעיל אותו בשלל דרכים. יש לו רגליים ארוכות באופן מפחיד והוא מנצל אותם להגיע עמוק אל תוך הצבע. לא בטוח שיוכל להתפתח למגן אישי סביר, אך יודע נהדר להגיע מהוויק סייד.

10. פיניקס סאנס – פטריק ווילאמס, SF/PF, פרשמן, פלורידה סטייט, בן 19 (+10)

מידות: 8"6, מוטת ידיים 11"6, משקל 230 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 14.8 נק' 1.7 בלוקים, 1.6 חטיפות. 46% מהשדה 83.4% מעונשין
הסנגור:
– אולר שווצרי. זוכרים את אלו מהטיול השנתי? עם הכפית, מסור מברג ומספרים?
– שחקן אופי מלא במנהיגות ואכפתיות.
– כוח הגנתי נהדר לעמדה 3/4 עם קליעה רכה ומעניינת
– ריבאונדר התקפי מצויין לעמדה
– תזמון מצויין בחיתוכים לסל
הקטגור:
– פחות צריך אולר שווייצרי בקרב חרבות
– הקליעה בפוטנציאל שם, אך לא שיחק בתפקיד שיכל להראות אותה באופן קבוע. אחוז עונשין מרמז על מכניקה מצויינת
התאמה לקבוצה: כעת זה ברור שהסאנס הולכים על כל הקופה. רוביו, אוברה, ג'רום ובחירה מאוחרת ב-2022 (בתקווה שפיניקס תהיה בצמרת) בתמורה לכריס פול ועודף זה לגמרי קלף משנה כיוון בטאקי.
הסאנס צריכים ללכת לכיוון 3/4 חזק ומגוון שיתחבר לסאנס החדשה שנוצרה. זו שמניעה כדור, מחפשת אחד את השני ופשוט משחקת כדורסל. פטריק ווילאמס הוא בחירת אפסייד. הוא עוד לא משלוטש אבל אסור לטעון לגבי הרצפה שלו. הוא חזק מאוד פיזית גם ביחס לשחקני NBA קיימים בעמדה. הוא שיחק עם כוכבים אחרים בפלורידה סטייט ויידע יופי להתאים את עצמו דרך חיתוכים לסל התנפלות על ריבאונדים ומשחק קשוח ופיזי שפיניקס כה זקוקה לו. יכולת כדרור והובלת כדור ופוטנציאל קליעה יגיעו בהמשך. הוא גם מאוד צעיר ביחס לדראפט וגם פריק של עבודה קשה. ווילאמס מטפס במהירות רבה בשבועות האחרונים מכיוון שהדראפט במחסור גדול של שחקנים עם הסט כישורים שלו השנה

שימו לב לכוח הפיזי והתנועה ללא כדור. הפוטנציאל שמעבר הוא מה שמגרה לקחת כל כך גבוה

11. סן אנטוניו ספרס – סאדיק ביי, SF/PF, וילנובה, בן 20.4 (+5)

מידות: 8"6, מוטת ידיים 0"7, משקל 215 פאוונדס
סטטיסטיקה מעניינת: 16.1 (47.7% מהשדה, 45.1% לשלוש, 77% מעונשין) 6.2 רייטינד התקפי
הסנגור:
– אופי חזק כשקשה להתווכח עם תוצר של ווילנובה
– רול פלייר 3D אידיאלי ברמה הבאה.
– קליעה נכנסת באחוזים גבוהים מאוד מטווחים רחוקים. מכניקת זריקה של גארד בתנועה אחת חדה ממרכז הראש (מזכיר את הזריקה של דוראנט עם הסטייה הנגדית הקטנה ממרכז הראש
– הראה הגנה אישית טובה בחילופים והחזיק גבוהים בצבע בדיוק כמו גארדים.
– חזק מספיק לשחק PF בהרכבים שונים
הקטגור:
– הורדת כדור לרצפה לא ברמה גבוה
– קלע הרבה בפוסט אפ ובצבע חייב להמירו למשחק בכנף.
– אתלט חזק אבל לא פלואידי וגמיש.
התאמה לקבוצה: הספרס צריכים לחשוב על עצמם כקבוצה בבנייה חדשה. הקו האחורי מלא בפרויקטים ושחקנים צעירים כגון: קלדן ג'ונסון, לוני ווקר, מורי, וויט ובקו הקדמי בעיקר נשאר סאמיניץ' בעל הפוטנציאל הלא רע. אני לא רוצה להשתמש במונח טאנקינג, אבל הספרס צריכים השנה לתת לצעירים את המושכות ולראות מה קורה לאורך כל העונה. הדראפט של 2021 חזק מאוד בטופ, כך נראה, וסאדיק הוא ספרסי בנשמה. מגן חכם ומאוד פיזי שפשוט יודע היכן למקם עצמו. קלע נהדר בשנתו האחרונה. כן, כן העונשין לאו דווקא מבטיח עם 77%, אבל גם לא הלך הרבה אל הקו. מה שמייחד את סאדיק זה שהוא עושה המון דברים טוב ועמדתו הטבעית היא ב-PF אך בהרבים מסויימים יוכל אולי לשחק ב-5 ולפעמים גם ב-3. אולי אני מעריך אותו כאן יתר על המידה, אבל אולי לא צריך לחשוב יותר מדי.

12. סקרמנטו קינגס – דווין ואסל, SG/SF, סופמור, פלורידה סטייט, בן 20 (<->)

מידות: 7"6, מוטת ידיים 10"6, משקל 195 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 דקות: 16 נקודות (49% מהשדה, 41.5% לשלוש, 73.8% מעונשין), 2 אסיסטים, 6.3 ריב', 1.8 חטיפות, 1.2 בלוקים, 0.8 איבודים, 10.9 BPM
הסנגור:
– הדארלינג של הסטטיסטיקה המתקדמת.
– הוא לא מרבה לטעות, עושה מה שצריך כדי לנצח
– הגנה החונקת הבנויה על האורך שלו לעמדה (גם יכול לשחק SG אך מרגיש טבעי ב-SF)
– הראה ניצוצות של יוצר אך זה עדיין בגדר פוטנציאל
הקטגור:
– כדרור. ידיו הארוכות עוד לא מהודקות. יש לו עוד הרבה כדי לשפר את השליטה בכדור
– חסר משהו ב-DNA שלו להפוך לכוכב. לא שזה מה שמצופה מנבחר 11.
– המכניקה של הזריקה שלו מוזרה והאחוז מעונשין מלחיץ כקלע…
התאמה לקבוצה: הקינגס ביצעו טרייד שהוריד מהם את בוגדונביץ' בסיין אנד טרייד עם הבאקס והם קיבלו כמה חתיכות מעניינות כשגולת הכותרת היא דונטה דווינצ'נסו. אם ואסל פנוי כאן הקינגס צריכים לחטוף אותו. גם אם באדי הילד נשאר וגם אם הולך, אין לקינגס שחקן חוץ ששווה לשים אותו על הווינג הזריז של היריבה. הריסון בארנס כבד רגליים בשלב זה והופך ל-4 ככל שהקריירה מתפתחת, ואסל גם בעל יכולת להוריד כדור לקרקע והוא מסיים נהדר בטבעת. היה השחקן הטוב השנה בקבוצה משופעת כוכבים (כולל פטריק ווילאמס הצעיר שאולי אף יבחר לפניו) ולא יכולנו לראות אותו מגיע לשיא הפוטנציאל שלו שם.

13. ניו אורלינס פליקנס – אלכסיי פוקושבסקי, PF/C, בינ"ל – סרבי, אולימפיקוס ב', בן 18.6 (+12)

מידות: 0"7, מוטת ידיים 4"7, משקל 210 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 16.7 נק', 12.2 ריב', 4.8 אסיסטים, 2.8 חסימות, 2 חטיפות
הסנגור:
– גיל. הוא תיכוניסט שמגיע ישר ל-NBA.
– נע יפה על המגרש. משחק בשתף המשחק
– קליעה נראית מצוין לגובהו
– מסירה נהדרת. רואה יפה את המשחק
– מידות מדהימות של
הקטגור:
– נראה כחוש וחלש. ההגנה שלו היא בעיקר חסימות אך התוקף שלו מגיע קרוב מאוד לטבעת. ב-NBA זה אומר הרבה פאולים ודאנקים על הפרצוף
– מאוהב במשחק החוץ שלו אך אין לו את הצד השני שיש לפורזינגס בהגנה על הטבעת
– אתלט בינוני מינוס. אני רואה כיצד שחקנים גורמים לחילוף עליו כדי לקחת אותו לסל פעם אחר פעם
– שיחק באולימפיקוס ב' שזה סוג של מכבי דרום של פעם. לא באמת פגש יריבות מהטופ של היבשת
התאמה לקבוצה: הפליקנס אמרו שלום להולידיי וקיבלו את בלדסו, היל וכמה בחירות נחמדות לעתיד שלהם. מצבת הגארדים שלהם עמוסה והם יכולים להרשות לעצמם פרוספקט בום או באסט שנה אחרי זאיון. זאיון נראה כמו פצצה מתקתקת. כשהוא משחק והוא בכושר פיזי, הוא שחקן על גבול הבלתי עציר. כשהוא שומר על ערך קלורי של בודי בילדר באייטיז אך לא מתאמן באופן סדיר הוא הופך לשחקן כבד ופציע מאוד. כבר כמה מוקים שאני קבוע נע בין ג'יילן סמית' לסאדיק ביי. סמית' הוא בעל רצפה ברורה בהרבה. הוא גם מתאים יופי לצד זאיון, אך ניו אורלינס של הבועה החצינה את כל הבעיות שלה. חסר לקבוצה הזו גיוון. אין שום סקוררים בפרונט קורט חוץ מזאיון. אינגראם הוא שחקן הכנף היחידי שניתן ללכת איתו לבנק. אם פוקו מצליח לארגן לעצמו גוף NBA סביר, הוא נכס עצום וגנבה לשנים הבאות. אם ישאר מקל ארטיק שביר הוא יראה טוב על הרבה פוסטרים ורק יעמוד בפינות וישחיל אותם מגובה ב-10 דקות שיקבל. בבחירה 24 שקיבלה בטרייד וב-39 ניתן למצוא עוד זהב וללכת על בטוח.

14. בוסטון סלטיקס – ג'יילון סמית', PF\C, סופמור, מרילנד, בן 20.4 (-1)

מידות: 10"6, מוטת ידיים 1"7, משקל 225 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 דקות: PER של 29.9, BPM של 12. פר 36 דקות: 17 נק' (53% מהשדה, 36% משלוש, 75% מעונשין), 12 ריב', 2.7 בלוקים.
הסנגור:
– סנטר בעל יכולת השפעה בשני צידי המגרש.
– יכולת הקליעה בפנים וגם מבחוץ.
– פרטנר טוב מאוד לפיק אנד רול אך גם לפיק אנד פופ.
הקטגור:
– מגן טבעת מוצלח ברמת המכללה, אך לא תופעה פיזית יוצאת דופן לעמדת הסנטר
– פחות מצטיין בהגנת חילופים ויותר בחיפויים וירידה לצבע
התאמה לקבוצה: תמיד חשבתי שכדאי לקחת כאן רכז בכיר לספסל וגבוה בסוף הסיבוב הראשון. שיניתי את דעתי. לא הרבה ראו בג'יילן את מה שאני ראיתי. בסוף סט הכישורים שלו עדיין נדיר בליגה ושווה יותר מערכו כדחקן אינדוודואלי.
מצבת הגבוהים של בוסטון לא נותנת לה את כל האופציות מכיוון ש"טיים לורד" מוגבל בהבנת המשחק שלו, קנטר אם ירצה להישאר משחק בעיקר בצבע בהתקפה ו"בנדמה לי" בהגנה. דני טייס הוא אופציית החילופים הטובה היותר, עם יכולת לצאת החוצה ולזרוק. אך הוא נמוך ומתקשה מול סנטרים אתלטים ומענישים כמו שראינו מול טורונטו ומיאמי. ג'יילן סמית' יחודי כאן מכיוון שהוא מספיק חזק להגן על הטבעת ובעל קליעה מספיק יציבה כדי לצאת החוצה. זהו עניין חשוב עם כל הסלאשרים של הסלטיקס. הוא ריבאונדר מצויין, חוסם מצויין וקלע מצויין. הדאון-סייד הוא שחילופים אוטומטיים עלולים להביך אותו מול גארדים זריזים. אבל יש להם מספיק שחקנים כבר מהשטאנץ הזה. לסלטיקס מחכות עוד 2 בחירות סיבוב ראשון זה יאפשר להם להשלים את מצבת הגארדים או לשלוח בחירה יקרה זו בטרייד.

15. אורלנדו מג'יק (מאינדיאנה) – דזמונד ביין, SG, סניור, TCU (טקסס קריסטיאן יוניברסיטי) בן 22.5 (+9)

מידות: 5"6, מוטת ידיים 4"6, משקל 215 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 16.6 נק' (45% מהשדה 44.2ֵ% משלוש, 79% מעונשין), 6.3 ריב', 4 אס', 1.5 חטיפות, BPM – 9.8
הסנגור:
– קלע קאץ'-אנד-שוט מאוד מחונן בעל טווח מרשים
– מאוד חזק פיזית לעמדה.
– מוסר טוב למרות שלא יוצר ברמה טובה מכדרור. זורם עם שטף המשחק
– כשמגיע לטבעת מסיים מצויין.
הקטגור:
– כשחקן חזק פיזית קשה לא להתייחס לגילו הבוגר.
– צעד ראשון לא מאוד מהיר. קשה לי לראות בו שחקן אחד על אחד כשהשעון יורד.
– לא מאוד ארוך ידיים כך שבניגוד לאריק גורדון שהשוויתי אותו אליו, לא יוכל לנוע לעמדה 3
התאמה לקבוצה: סופרייז! כן לפני מקסי, קירה, קול אנטוני, בולמרו (למי יש זמן לחכות שייסים חוזה בברצלונה?) או מלדון. לאורלנדו יש רכז בשם מרקל פולץ וזוהי ההזדמנות האחרונה שלו להראות שהוא רכז פותח טוב. פולץ צריך לידו קלע אמין, שיכול להוריד כדור לקרקע אך גם לא חור רציני בהגנה. פורניי בשנתו האחרונה חוזה גמור וינסו להזיז אותו. אייזיק צריך להוכיח שיכול להישאר בריא. דזמונד ביין הוא סקורר ותיק במושגי הדראפט, בן 22.5 אבל הוא מוכן לתרום עכשיו. מדובר על אחד הקלעים הטובים בדראפט ושומר מצויין בעמדות 1-2. הוא מוסר מצויין ויכול לשחק PG ללא בעיה פה ושם, אך אני לא סגור על רמת המהירות שלו ב-NBA או היכולת שלו ליצור הפרדה בינו ובין שומרו. אבל כשמצליח לצבור מהירות בתנופה הוא מגיע לטבעת ולא מתבייש ליצור מגע ולהגיע לקו. אורלנדו עשו מספיק בחירות לונג שוט בשנים האחרונות. הגיע הזמן להביא שחקן מוכן. למג'יק השנה, גם מצטרף כישרון לא קטן בשם צ'ומה אוקיקי מהדראפט של שנה שעברה שהיה פצוע כל השנה.

16. יוסטון – ג'וש גרין, SF, פרשמן, אריזונה 19.8 (+6)

מידות: 6"6, מוטת ידיים 10"6, משקל 210 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 14 נק' (42% מהשדה, 36% משלוש, 78% מעונשין), 5.3 ריב', 3 אסיסטים. DBPM – 4 , רייטינג הגנתי – 93.3
הסנגור:
– אתלט מאוד פלואידי. מזיז רגליים מהר, מהיר יחסית ובעל ניתור טוב
– קליעה רכה מאוד שמשום מה לא נכנסה באחוזים מספיק גבוהים. מאמין שיש לו סיכוי להיות קלע של 40% ב-NBA
– שומר טוב לעמדה שלו. יכול לשחק בקלות כ-SF גם ב-NBA בגלל האורך והחוזק שלו
– שיחק בקונפרנץ קשה בקבוצה חזקה והראה הרבה חוזר פחד
הקטגור:
– התחיל חזק ולא הראה שיפור ככל שהשנה התקדמה. הכישרון שלו היה אמור לקחת אותו גבוה יותר
– השליטה בכדור לא מאוד מרשימה. נהנה מפוינט גארד מוסר בשם ניקו מניון שגם הוא ייבחר השנה, שהוריד ממנו הרבה עול התקפי
התאמה לקבוצה: טריידים מזויי..אני מתכוון טריידים מרגיזים! כמה הסברתי למה הוא התאמה מושלמת לבלייזרס. ואז באתי לשנות בחירה ולשים פה את טייריס מקסי. And then it hit me. האם ווינגים חזקים עם פוטנציאל 2-way הפסיקו להיות אטרקטיביים? הרי לא סתם קובינגטון מקבל בליגה יחס של מטיל זהב. אין לי מושג מה הרוקטס מתכננים, אך אם הם שומרים את הבחירה ג'וש גרין ימצא בית מושלם להשליך שלשות, לעוף קדימה במתפרצות ולהוריד את הגוף נמוך נמוך בהגנה כשידיו הארוכות צמאות לאקשן. יש גארדים ממש טובים שהיו כוכבי מכללות ענקיים שנמקים בקבוצות שונות. הם לא פחות מעניינים מהרבה שחקנים בדראפט הזה. מטיל זהב שומר על ערכו בליגה הזו

17. מינסוטה טימברוולבס – אר ג'יי האמפטון, PG/SG בינ"ל – אמריקאי, ניו זילנד ברייקרס, בן 19.5 (+1)

מידות: 5"6, מוטת ידיים 7"6, משקל 180 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 15.4 נק' ו-6.8 ריב', 4.2 אסיסטים, עם 2 חסימות. TS% של 48.4%
הסנגור:
– כוח פיזי, מהירות ואגרסיביות נהדרת לעמדת PG
– מנטליות של סקורר בתיכון, אך קיבל שיעור בצניעות בניו זילנד כששיחק ללא כדור לא מעט עם דקות מועטות
– פוטנציאל הגנתי נהדר ואתלט שלא מתעייף בקלות בשני צדי המגרש
– BBIQ גבוה שיודע לתרום בכל סיטואציה ולבצע את מה שמוטל עליו
הקטגור:
– הקליעה לא נראתה מבטיחה, אבל נראה שהשתפרה במעבדה
– המהירות בקו ישר נהדרת, חסר לו את ה-shiftiness של למלו. יותר ווסטברוק מהארדן…
התאמה לקבוצה: אר ג'יי לפחות מגן טוב בשני עמדות הגארד מיומו הראשון עניין שיהיה קריטי לטימברוולבס הרכים. בנוסף זהו שחקן אפסייד שבמרחק קליעה לסל מלהפוך לטרור התקפי. אחד הגארדים האתלטים בדראפט כאשר בעיני הוא חייב קבוצה להתחיל על הספסל ולצמוח משם. בברייקס הוא שיחק לא מעט ללא הכדור ביד, ולומר את האמת בדיעבד זה יעשה לו רק טוב. אם למלו מגיע אתם מדמיינים מה קו אחורי של למלו (7'6 גובה) והאמפטון (5'6 ארוך) יכולים לעשות במשחק ריצה כשדיאנג'לו ראסל נח?

18. דאלאס מאבריקס – טייריס מקסי, קומבו גארד, פרשמן, קנטקי, בן 19.8 (-5)

מידות: 3"6, מוטת ידיים 8"6, משקל 200 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: 14 נק' (43% מהשדה, 29% משלוש, 83% מעונשין),
הסנגור:
– אחד החודרים הכי מרשימים בדראפט הזה עם אחוז סיום נהדר בצבע וקליעה רכה מעונשין.
– מגן קרציה שמזיז רגלים מאוד מהר
– הקליעה הייתה לפחות עד סיום התיכון (שם קלע 35% משלוש ב-6 ניסיונות למשחק) ומשום מה לא עברה לקנטקי אך עלולה לחזור בספייסינג של ה-NBA
– ווניר מוכח שהוביל את קנטקי למקום הראשון בקונפרנץ שלה. קליפרי פגע בלא מעט גארדים בעשור האחרון: בוקר, SGA, טיילר הירו, ג'מאל מורי. אולי כדאי לתת גם לגארד הנוכחי קרדיט
הקטגור:
– ימיו הטובים היו בתיכון שם היה מקדונלד אול אמריקן ופרוספקט נחשק. לא הרים את משחקו לגבהים כמו האחרים ברשימה הזו.
– האיי קיו שלו בהתקפות עומדות בעייתי.
– לא פוינט גארד מובהק יותר קומבו גארד כמו קולין סקסטון
התאמה לקבוצה: מקסי יישאר חידה עבורי. הוא יוצר ברמה בגבוה שמגיע לטבעת וקולע את העונשין באחוז גבוה. הקליעה משלוש לא מאוד יציבה והוא עושה משחק סביר. אבל יש חלקלקות ופלואידיות במשחק שלו שיראו נהדר ליד כל שחקן. הוא גם מגן טוב. אז מה הוא עושה בבחירה 18 כאשר הוא הרבה יותר גבוה ברוב המוקים? לא יודע… וברור לי שחברי זיו אוהד סקרמנטו יחשוב שאני משוגע, וכשיקלע 40 נקודות באיזה משחק שנה הבאה הוא יתן לי ב"אמרתי לך!"
אבל אני מסתכל על כל החבילה ומה שמקסי הראה לי השנה יחד עם העובדה שמבחינת התאמה יש לנו דראפט מפוצץ פוינט וקומבו גארדים, כאשר אין הרבה קבוצות שזקוקות לתפקיד… ואני נאלץ בשנת 2020 ללכת עם עושי המשחק המשובחים על הסקוררים הרב גווניים. כל מקרה מקסי נותן עוד closer למאבס, בטח בעונה הרגילה כדי להוריד מדונצ'יץ" עומס

19. ברוקלין נטס – ארון נסמית', SG/SF, סופמור, ונדרבילט, בן 20.8 (-7)

מידות: 6"6, מוטת ידיים 10"6, משקל 215 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 דקות: 23 נק' למשחק (51.2% מהשדה, 52.2% משלוש, 82.5% מעונשין), 5 ריב', אסיסט, בלוק ו-1.4 חטיפות. TS% של 68.8%
הסנגור:
– קלעי מצויין בין הטובים בדראפט
– הוסיף יכולת להוריד כדור לרצפה ולסיים סביב הטבעת
– ארוך מצויין שיאפשר לו לנוע בין עמדות 2-3.
הקטגור:
– שיחק רק 14 משחקים כך שהקליעה המטורפת לשלוש יכולה להיות "hot streak".
– ההגנה לא טובה. לא מאוד זריז רגלים או אקטיבי בצד הזה של המגרש.
– מוסר מתחת לממוצע. יותר שחקן מטרה
התאמה לקבוצה: ניסמית ירד משמעותית אצלי בגלל שישבתי וצפיתי בו בעוד כמה משחקים וזיהיתי בעייה רצינית בהגנה. ידיו ארוכות והמספרים סבירים, אך בעונה ארוכה של 70-80 משחקים אני חושש שהיכולת שלו לשמור על ווינגים אתלטים או על גארדים מוגבלת. אבל מה? הבן יונה קלע מדהים!!! כזה קלע ליד KD, קיירי והארדן? מטורף. הנטס יארגנו להם כמה פועלים שחורים בשכר מינימום. אני מאמין שניסמית שחקן שמסוגל להרים את משחקו גם מהספסל או לצד הכוכבים

20. מיאמי היט – קול אנטוני, PG, פרשמן, UNC, בן 20.3 (-5)

מידות: 3"6, מוטת ידיים 4"6, משקל 185 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: 18.4 נק' למשחק, 5.4 ריב', 4 אסיסטים. מצד שני 38% מהשדה ו-3.5 איבודים
הסנגור:
– כישרון נטו: שליטה בכדור, כניסה לסל, מיד ריינג' ומלא מובים
– שחקן בעל הייפ של כמה שנים מאז היותו בן 15.
– למרות עונה מזעזת של UNC השתלט על הקבוצה ושם הכול על כתפיו
– קלע של זריקות סופר קשות. ראה הגנות חונקות כל השנה
– אתלטיות פונקציונלית: הרבה קאורדינציה, שליטה בכדור, שינויי כיוון וקצב, מהירות בקו ישר וניתור לגברי לא רע
הקטגור:
– בחירת זריקות מזעזעת אך לא ממש היה לו עם מי לשחק
– לא נראה טוב בעלייה מכדרור
– הסיומת סביב הסל נראתה בעייתית
התאמה לקבוצה: חייב להגיע למיאמי! הילד כל כך כישרוני ואני יודע שזה נראה שאני עושה לו אנדרייטד אדיר, אבל אני נשבע שלא. הוא כישרון טופ 5-10 בקלות. הקליעה שלו בתיכון הייתה נהדרת והוא המכדרר הכי יצירתי בדראפט הזה. אתלט מצויין ולא מפחד מאף זריקה וממגע בכלל. אבל… ראיתי המון הרגלים גרועים שלו השנה. וזה לא רק בגלל ששיחק בקבוצה עלובה של UNC השנה. הוא לא קורא את המשחק בחצי מגרש ומפספס הרבה אופציות. הוא מגיע לסל בקלות אך הטיימינג שלו במסירה לעיתים מתפספס כי הוא מחליט מה הוא עושה לפי שהמהלך קורה. אני מקווה שאלוהי הכדורסל, יעשו לכישרון העילי הזה טובה, ויביאו אותו לקבוצה כמו מיאמי. זה הבית ספר הכי גדול למשמעת ומיצוי כישרון שיש היום בליגה. חייב להאט את המשחק ולתת למהלך להגיע אליו. חייב למתן את הכדרורים המסחררים שעושים לי פלאשבקים לדניס סמית' ג'וניור, כישרון תיכונים לא פחות גדול, שמצא את עצמו מפאר את בית הקברות לגארדים מבטיחים על שם ג'ים דולן.

21. פילדלפיה 76 (מ-OKC) – קירה לואיס, PG, סופמור, אלבאמה, בן 19.4 (<->)

מידות: 3"6, מוטת ידיים 6"6, משקל 165 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 17.7 נק' (46% מהשדה, 37% לשלוש, 80% מעונשין), 5.2 אס', 4.8 ריב'.
הסנגור:
– גודל נהדר לעמדה יחד עם מהירות מסחררת
– החודר הטוב לסל בכל הדראפט הזה.
– יכולת לעלות לקליעה מכדרור. מכניקה זריקה מצוינת
– יכולת מסירה מרשימה מפיק אנד רול במיוחד לרול-מן.
הקטגור:
– לא באמת שולט במהירות. משחק בגיר אחד.
– מסיים רע תחת הסל גם בגלל המהירות וגם בגלל שהוא לא חזק פיזית או בעל ניתור מרשים
– קלע טוב מהקו אך לא יוצר מגע מספיק כדי להגיע לשם. שחקנים שנמנעים ממגע תמיד מלחיצים אותו
– מכריח את המשחק כשלא הולך. זריקות קשות, נכנס ליער של ידיים בצבע, מאבד הרבה כדורים. נהנה מזה ששיחק באלבמה המאפשרת לפוינט גארד לעשות ככל העולה על רוחו (קולין סקסטון לדוגמא)
התאמה לקבוצה: לואיס יושב על המשבצת שפילי צריכה. מוסר מצויין מחדירה, קלע לא רק עם פוטנציאל, מהירות מסחררת עם הכדור ופוטנציאל הגנתי בעמדת הגארד. הוא עוד חייב לאזן את המשחק שלו שנראה פעמים רבות ללא שליטה. אך פילי הכבדה והארוכה (אם ירצה הטרייד, זה גם עלול להשתנות), חייבת קלילות קצפתית. הצבע של פילי עלול להיות פקוק מדי ואולי נראה אותו בעיקר בחמישיות שניות עם קורקמז והלהקה.

22. דנבר נאגטס – טיילור ביי, SF, ג'וניור, קולורדו, בן 22.5 (<->)

מידות: 7"6, מוטת ידיים 1"7, משקל 216 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 17.2 נק' (53% מהשדה, 41% משלוש, 74% מעונשין), 11.2 ריב' 1.4 בלוקים, 1.9 חטיפות. DBPM – 5, רייטינג הגנתי – 85.5.
הסנגור:
– שחקן אתלטי, קשוח בעל פוטנציאל מצוין בעמדת הכנף.
– מגן מצוין לעמדה
– מידות מצוינות וחוש נהדר לנעשה על המגרש
– קליעה מעניינת ובעלת פוטנציאל
– יכולת נהדרת לסיים בטבעת עם ידיו הארוכות וכוח פיזי מצוין לעמדה. סוחט פאולים טוב
הקטגור:
– משחק התקפה בוסר, שיחק בקונפרנץ חלש והראה עליונות אתלטית על חלשים
– שיחק הרבה בצבע. במשחקים מלאים בולט עד כמה הוא שיחק סגנון של מכללות עם 2 גבוהים והרבה עם הגב לסל ופחות משחק של ווינג NBA.
התאמה לקבוצה: דבר צריכה אס הגנתי בעמדה 3-4 והיא תקבל אותו עם טיילור ביי. השאלה לגבי הקליעה שלו ברמה הבא לא ברורה. הוא קלע טוב במספר נסיונות מועט, אך ביי הוא קודם כל חיית צבע. הוא ארוך מאוד, חזק מאוד וובעל מסגרת גוף שלדעתי יכולה להתמלא בקלות בעוד 15 פאונדס של שריר כשיכנס למשטר NBA. אין לנאגטס משהו שמתקרב לאתלטיות הגולמית של ביי בניתור ועוצמה (אולי גראנט). אני מאמין שבטח בתחילה ייכנס לרוטציה כ-PF או שחקן למשימות הגנה. אולי בהמשך יהפוך לשחקן יותר מגוון התקפית

23. מלאקיי פלין, PG, ג'וניור, סן דיאגו סטייט, בן 21.5 (כניסה חדשה)

מידות: 1"6, מוטת ידיים 3"6, משקל 185 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 19 נק' (44% מהשדה, 37% משלוש ב-7 נסיונות, 86% מעונשין), 5.5 אסיסטים, 4.5 ריב' ו-2 חטיפות
הסנגור:
– שחקן קשוח, ווינר אמיתי בעל IQ התקפי נהדר בפיק אנד רול.
– היה השחקן הטוב בקבוצה שעשתה חיל השנה
– מגן מצוין לעמדה למרות גובהו. יותר קשיחות ויעילות כמו ואן פליט ופחות זריזות רגלים כמו בברלי
– בעל פוטנציאל קליעה אדיר, בן עם מכדרור ובן עם בקאץ' אנד שוט
הקטגור:
– גיל. יחסית לפרוספקטים בטופ יש לו כמה שנים פור.
– הגודל שלו לא אידיאלי ב-NBA היום. הגארדים הופכים לארוכים וגבוהים יותר
– עם הכדור ביד נון-סטופ, כמות החדירות שלו והאחוז שלו מעונשין הייתי מצפה ליותר מ-4.5 זריקות למשחק. הבחור מאוהב בפלוטרים. פוינט גארדים עיליים מסיימים ב-60-65 אחוז בטבעת. אין אחוז כזה בזריקות מיד ריינג' ופלוטרים. חייב להכריח את עצמו למגע בצבע
התאמה לקבוצה: מאלקיי פלין AKA אלביינו קרי (אני המצאתי את השם – אל תעשו גוגל), הוא בולר רציני. שחקן טוב מלא מעט מהשחקנים בלוטרי. אני יודע מה אתם חושבים! עוד פעם שחקן בהיר עור ביוטה? אז אני יודע שיוטה ושחקנים בהירי אור הם כמו דג מרוקאי וחלה של שישי, אבל הוא יושב בו בול בלי קשר. הג'ז צריכים שחקן כמוהו עם פלייר ו-IQ בנוסף לקונלי המסורתי יותר. מלאכי (אם לזאיון קוראים ציון אז למה לא?) יפתח לאוהדי הג'ז המשוגעים את הצ'קרות בעידן הפוסט קורונה ויוכל לשחק בכל מיני הרכבים מעניינים.

24. ניו אורלינס – קסיוס סטנלי, SG, פרשמן, דוק, בן 21 (+3)

מידות: 6"6, מוטת ידיים 7"6, משקל 195 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 16.5 נק' (47.4% מהשדה, 36% משלוש, 73% מעונשין). 5 ריב' ו-אסיסט אחד.
הסנגור:
– שיחק עם 3 פרוספקטים שיגיעו השנה מהדראפט אך ידע למצוא את עצמו ולהתיר את חותמו
– שחקן מאוד אתלטי וקפיצי. בעשירון העליון גם ב-NBA. מזכיר גארדים של פעם מהסוג של ג'ייסון ריצ'ארדסון או אנתוני פרקר.
– קליעה נאה עם מכניקה by-the-book.
הקטגור:
– משחקו לא מאוד מודרני בעיקר בעניין של תנועה ללא כדור, מסירה וסיום בטבעת. נוטה למיד ריינג'ים או נסיות הטבעה אולטרה-אתלטיים. חסר לו משחק פלוטרים
– אחוז העונשין שלו לא מפיל אותי מהרגלים עבור קלע מסוגו.
התאמה לקבוצה: סטנלי נותן לפליקנס אתלטיות בכנף בעמדות 2-3. הוא שומר מאוד מעניין. אני עוד לא סגור על האם הוא פוטנציאל ענק או רול פלייר סטייל ג'ראלד גרין שנראה היה כמו אולסטאר לרגע ואז ברגע אחר לא. העמיד קפיצה ורטיקאלית של 44' אינטשים. הראש כמעט נוגע בטבעת כשמתרומם.

25. OKC ת'נדר – טיירל טרי, PG, פרשמן, סטנפורד, 20 (-15)

מידות: 3"6, מוטת ידיים 1.5'6, משקל 170 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: 14.6 נק' (44% מהשדה, %40.8 משלוש, 89.1% מעונשין) , 4.5 ריב', 3.2 אסיסטים, 1.4 חטיפות
הסנגור:
– שחקן פיק אנד רול מוכשר, מוסר מצויין
– קלע סופר מחונן מכדרור או מקאץ' אנד שוט
– מוסר טוב ושחקן עם כריזמה ו"איט פקטור"
הקטגור:
– קצר ופחות אתלטי ממה שנראה היה בסרטונים החדשים שהציג.
– לא מגן עילי
– מאוד יצירתי ונוטה לאבד כדורים
התאמה לקבוצה: קשה לי עם המיקום, בטח שבמוק הקודם הוא הלך מקום 10 לסאנס. מודה שאכלתי את הפייק ניוז לארוחת בוקר. שמועות על השחקן שהוסיף 20 פאונדס של שריר ומנתר לשמים אחרי עבודה מאומצת עם מאמן אישי. בנוסף גבה כביכול 2 אינטשים בפועל צמח בדיוק 2 ס"מ והוא מגרד את ה-1.90מ'. ידיו קצרות מגובהו בניגוד למדידות קודמות והשילוב של זה עם חוסר אתלטיות עלולות ליצור בעיות. ככל הנראה יבחר הרבה קודם, אך אם יפול לכאן קבוצה תאסוף אותו ותקבל בולר נוסף אמיתי ברמ"ח אבריו. OKC עשתה טרייד על כריס פול ומקבלת כאן בחירה. פרסטי יודע שאם כבר לקבל בחירת דראפט נמוכה אז זה בדראפט 2020. טרי אם יפול כאן הוא גיים צ'יינג'ר התקפי הדורש הרבה תשומת לב בגלל הטווח הבלתי מוגבל והיצירתיות שלו. החלק המצחיק הוא שהתלהבתי מכך שילמד מריקי רוביו בסאנס. אז יש לו הזדמנות לעשות את זה בת'אנדר. בלב שלי אני ממש רוצה שייבחר גבוה יותר

26. בוסטון סלטיקס – קסיוס ווינסטון, PG, סניור, מישיגן סטייט, בן 22.5 (+3)

מידות: 1"6, מוטת ידיים 5"6, משקל 185 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 20.5 נק' (44.8% מהשדה, 43.2% משלוש, 85.2% מעונשין). 6.5 אס' ו-1.3 חטיפות.
הסנגור:
– אחד הפוינט גארדים הטובים בעשור האחרון במכללות
– למרות הגובה – ארוך ובעל אינסטינקטים טובים.
– שחקן בעל אופי נהדר לאימון ודוחף את חבריו נון סטופ.
– קליעתו השתפרה במיוחד מכדרור והוא באמת יכול להיות אחלה בק-אפ
הקטגור:
– האתלטיות שלו בינונית ביחס לפוינט גארד ב-NBA.
– היכולת הנמוכה שלו בריב' תגביל את היכולת שלו לקחת כדור ולרוץ.
– חייב לידו שחקן אתלטי וארוך לחפות עליו הגנתית.
התאמה לקבוצה: אם יצליחו הסלטיקס לקחת גבוה מוכשר בבחירה 14 אז כאן הם יקבלו בוודאות PG מוצלח לספסל מאחורי ווקר. אני התלבטתי בינו ובן גראנט רילר. רילר הוא גם בולר כמו פלין וטרי שעשה מספרים נהדרים בקבוצה נידחת של צ'ארסטון, הוא אף אתלטי יותר משני הקודמים. אבל בסוף חזרתי ליסודות ובחרתי את ווינסטון האגדי שמסיים 4 שנים תחת טום איזו במישגן סטייט. בלי נדר, הסלטיקס מגיעים לפלייאוף הבא והם לא כאן לפתח אף פרויקט. הם צריכים מנהיג בספסל שלא מתרגש מהמעמד, לא מכריח כלום וגם כזה שמבין איך המשחק צריך להיות משוחק.

27. ניו יורק – פרשס אצ'יווה, PF/C, פרשמן, ממפיס, בן 20.3 (-10)

מידות: 9"6, מוטת ידיים 2"7, משקל 225 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 18.7 נק' ו-12.8 ריב' עם 2.2 חסימות ו-1.3 חטיפות
הסנגור:
– עוגן הגנתי מרשים. גם מגן אפקטיבי על הטבעת וגם מתחלף נהדר על גארדים.
– אופי קשוח, רול פלייר שיעשה את העבודה השחורה שצריך על הלוחות. בעל קליעה מעניינת מחצי מרחק ואולי קליעה מבחוץ ביום מן הימים.
– רוע חיובי
– נע נהדר על המגרש. מזכיר את ג'רמי גראנט ללא הקליעה מבחוץ
הקטגור:
– קליעה.
– משחק התקפי מוגבל בשלב זה.
התאמה לקבוצה:
פרשס עדיף על גבוהים אחרים בגלל פוטנציאל אתלטי. אני מעדיף את פול ריד, קסייביאר טילמן ודניאל אוטורו עליו עבור הקבוצה שלי למשחק של מחר. אך לפרשס בן ה-20 יש הכי הרבה לאן לצמוח. הוא אתלט בחסד עם חוש שישי לריבאונדים. הוא גמיש ופלואידי כמו גארד ואין לו שום בעיה להתחלף על גארד בפיק אנד רול. פוטנציאל הגנתי כזה כאן הוא מתנה. יש מוקים שלוקחים אותו לכיוון ה-12-17. העסק צפוף בדראפט אז אצלי נפל מ-17 ועד לכאן. הניקס יהנו מאוד מהיכולת שלו לרוץ, לסיים ולעשות הרבה עבודה שחורה.

28. עמנואל קוויקלי, PG, סופמור, בן 20.5, קנטאקי (כניסה חדשה)

מידות: 3"6, מוטת ידיים 8.5"6, משקל 186 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 – 17.5 נק' (41.7% מהשדה, 43% לשלוש, 92.3% מעונשין), 4 ריב', 2 אסיסטים
הסנגור:
– אחד הקלעים הטובים בדראפט. אבל גם סלאשר מצויין
– שיחק בקנטקי עם תחרות גדולה בעמדת הגארדים. הגיע משום מקום והיה הכי יציב בקבוצה
– מגיע לקו בתדירות גבוהה כי יודע לחדור וגם לא מתבייש לזרוק את הגוף שלו על גבוהים
– מגן טוב כבר עכשיו. המידות מרמזות על פוטנציאל גבוה
הקטגור:
– אין לו IQ מאוד גבוה כעושה משחק. אוהב מאוד לזרוק מכל מרחק שבא לו.
התאמה לקבוצה: אין הרבה ששמים אותו בסיבוב הראשון, אך השחקן הזה, שהיה נער מגבות של טיילר הירו שנה שעברה, הפך את הסקריפט ונתן עונת סופמור מצויינת. כשהוא חם הוא מתפוצץ כמו משחק ה-8/12 לשלוש מול טקסס A&M. בעל טווח בלתי מוגבל שיושב לא רע בקבוצה שזקוקה לקליעה בבניה שלה מחדש. כל המדדים מכוונים לכך שיהיה בן הקלעים הקטלניים ב-NBA בשנים הבאות. הווליום ייקבע על בסיס המשך השיפור שלו לייצר לעצמו מצבים (בקנטקי אשטון הייגנס וטייריס מקסי יצרו לו מצבים, שניהם שחקני NBA שנה הבאה). עדיין להגיע משחקן ספסל שולי לשחקן מוביל בקבוצה כמו קנטקי זה לא עניין של מה בכך

30. הבוסטון סלטיקס – פול ריד, PF, ג'וניור, דה פול, בן 21.5

מידות: 9.5'6 מוטת ידיים 2'7, משקל 220 פאונדס
סטטיסטיקה מעניינת: פר 36 -17.2 נקודות (52% מהשדה, 31% משלוש ו-73.8% מעונשין), 12.3 ריב', 2.1 חטיפות, 2.9 בלוקים, דיפנסיב רייטינג 88.8, BPM 9.2
הסנגור:
– שחקן פנים מאוד מגוון וחייתי. אתלטיות נהדרת
– קליעה מצויינת מחצי מרחק עם טאץ' נהדר סביב הסל (יש לו משחק פוסט אפ, פייס-אפ וסתם סיומות מגוונות
– חיה לא קטנה בהגנה. ידיים ארוכות עוד שחקן במידות של אוקונגוו ובאם אדביו
הקטגור:
– הקליעה קצת שטוחה משלוש. חייב לתקן אותו כדי להגדיל טווח
– בעיקר מסיים, לא יכול לייצר לעצמו מצבים ברמה גבוהה בכניסות לסל מבחוץ
התאמה לקבוצה: הסלטיקס עמוסים בכל העמדות. ריד הוא חיה רעה שכדאי לבחור כאן ולשלוח לג'י ליג להתפתח. לא שאין לו מה לתת עכשיו, אלא בשביל התרומה העתידית שלו. נותן להם פיתרון הגנתי בהגנות חילופים מול קבוצות אתלטיות בפנים. יש מלא מה לאהוב בו בשני צדי המגרש

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 102 תגובות

    1. וויסמן יתן הגנה וריב מה שהם צריכים. אתה חושב שגם בנגרותו הוא פחות טוב מלוני?
      גולדן צריכים כאן ועכשיו וכל עוד אין מי שיעשה איתם טרייד על הבחירה גם אני חושב שהם ילכו על וויסמן

  1. דרפט כל כך קשה לחיזוי, חוץ מטופ 8 הכול יכול להיות.
    לא חושב שהפליקנס ילכו על פוקושבסקי ובטח לא בבחירה 13.
    נראה לי שעוד נעלה בדרפט, לא ברור למי מכוונים, שמעתי הייז ולאמלו למרות שפחות נראה לי.
    צריכים שחקן כנף d&3 עם גובה
    ואסל פטריק ויליאמס אקורו
    לא מתאימים בול אבל גם אופציות טובות
    מקסי ג'וש גרין ניסמית
    בחירה 24 אם פוקושבסקי עדיין פנוי יהיה מצויין אם לא טלימן ממישגן סטיט אופציה מצויינת.
    הולך להיות דרפט משוגע עם טריידים .
    בחירה 1-10 חופשי פנויות לשינויים

  2. נהדר!
    תודה, ג'ון.
    .
    נראה לי שהניחוש שלך בהחלט בכיוון. בהעדר גארד (ששמו הוא הליברטון) שבמקרה מתדרדר לבחירה 10 (ככל הנראה, לא יקרה) –
    גם אני חושב שהסאנס הולכים על עוד פורוורד שיודע (או שיש לו פוטנציאל כזה) לקלוע מבחוץ.
    הם צריכים עוד פורוורד במקומו של אוברה, ויש כמה כאלו אפשריים בבחירות 10 – 12.
    לי יש את התחושה (הלא מבוססת, חסרת הידע המקודם, או מספיק דקות צפייה במי מהפרספקטים) שזה יהיה סאדיק ביי.
    אבל לראשונה מזה המון זמן,
    אני יכול לכתוב –
    "מה שלא יהיה, מי שזה לא יהיה, אני סומך על הבחור שבעמדת ה-GM שיידע להמשיך ולבחור את הרול פלייר הנכון לעתיד הקבוצה".

    1. תלוי מי יהיה פנוי. אני פחות חושב שילכו לכיוון 2/3 כמו אוקורו או ואסל ויותר לכיוון 3/4 כמו ווילאמס, סאדיק ביי או אפילו יפתיעו עם טיילור ביי (כמו שהפתיעו עם ג'ונסון שנה שעברה). אופציה אחרת היא שילכו על ביג נייד שיכול לשחק סמול בול 5 בדקות שהם רוצים לטוס על המגרש.

  3. מצוין ג'ון, תודה רבה.
    .
    מהפך בגזרת הספרס – עד שואסל כבר פנוי בבחירה ה-11 עברנו לסאדיק ביי! מסוג ההחלטות שאחר כך אתה יכול להצטער, או לשמוח, עליהן, שנים קדימה. לי שניהם נראים סבבה, וגם פטריק וויליאמס, אוקורו או אבדיה אם נעשה איזה טרייד אפ. בעיקר אני מקווה שנקבל עוד בחירה על שחקן פעיל כי יש כמה וכמה פורוורדים וביגים מעניינים בדראפט הזה ומצבנו בתחום לא מזהיר.

    1. יש לכם גם את בחירה 41. הנה כמה ביגמנים שאולי יהיו פנויים:
      קסוויאר טילמן, וורנון קרי ג'וניור, דניאל אוטורו, זיק נאג'י, אודוקה אוזבוקי והשחקן שאני מאוד אוהב קיליאן טילי שלצערי במוק הזה יצא מהסיבוב הראשון
      יש לו מעט ביג מנים פרודוקטיביים השנה אבל בגלל האופנה הן יהיו פנויים בסוף הראשון עד אמצע השני. אחד יפול עליכם

  4. תודה ג'ון באמת שאין לי מושג איך להחליט במשחק הניחושים הזה. כל כך הרבה דיסאינפורמציה מסביב.
    מה שכן אני חושב שלפחות קבוצה אחת מהטופ 5 תעשה טרייד. מי לדעתך הכי סביר?

    1. נחלק את התשובה ל-2.
      לפני הדראפט כל ה-5 הראשונות למעט שארלוט ינסו לסחור בבחירה. תמיד בחירה שווה יותר לפני שהיא נעשית לאלה שלא בוחרים שם
      מי תצליח? שאלה טובה. בוב מאיירס בחור רציני מאוד בליגה אבל לשיקגו יש הכי הרבה נכסים צעירים אז הייתי מהמר עליה

      בזמן הדראפט אולי יהיו כמה בגלל אפקט הדומינו. למשל לא בטוח ששארלוט רוצה את וויסמן, אז אם פתאום אדוורדס נבחר במפתיע בבחירה 2 ובול בראשונה הם עלולים להעיף טלפון לבוב מאיירס ולתת לווריורס את וויסמן תמורת אדוורדס פלוס משהו. הסאנס למשל עלולה לעלות במעלה הדראפט מכיוון שאני מאמין שהם מחפשים ווינג על הצד הגבוה יותר שיכול ליצור. לכן אני חושב שווילאמס עדיף שם על סאדיק ביי. יש להם כבר את בריגד'ס וקאם ג'ונסון כך שיש מצב שיזוזו למעלה אם הם יחששו פתאום שיקחו את השחקן שלהם או שהם יזהו מישהו בשלב מאוחר יותר ויעשו 2 תמורת אחד (למשל הבחירה של הפליקנס ב-13 + 24 תמורת בחירה 10)

        1. אני חושב ששיקגו תנסה לעשות דיל עם מינסוטה בכל הכוח. הבנתי שהם מאוד רוצים אל למלו. בנוסף יש דיל מושלם שיושב שם: שיקגו נותנת את בחירה 4 ומרקנן הזועף לשנתיים ומקבלת את בחירה 1 +17. פוטנציאלית זה למלו בול+ ווינג מעניין כמו ג'וש גרין תמורת מרקנן ואולי ווינג כמו ווילאמס או אוקורו. משהו בסגנון…

  5. מוק דראפט מצוין ומושקע ביותר.
    נראה שהשנה הדראפט הרבה יותר קשה לחיזוי גם בגלל דיווחים סותרים על הרבה מהמועדונים שבוחרים גבוה. אני למשל רואה מקורות שטוענים שגולדן סטייט הולכים על וויזמן, כאלה שמשוכנעים שהם ילכו על אבדיה ואחרים שמאמינים שהם יעשו טרייד לבחירה נמוכה יותר משמעותית.

    1. כל התשובות נכונות… השאלה כאן היא מה יהיה פתוח עבורם. אם הם חושבים שדני הוא השחקן שלהם אך הוא לא שווה בחירה שנייה הם יעשו הכל כדי לנסות לרדת ולקבל נכס שווה ערך. וויסמן הוא מה שיבנו אותו. אם יעודדו אותו לפרוח ולנסות דברים הוא אולי יצמח לסנטר בכיר בליגה. אם שנה שנתיים לא יפסיק לשמוע "תזיז את התחת שלך לצבע" אז לשם יכוון.

      1. אם אני מסתכל על הווריורס אני מזהה 3 אפשרויות עיקריות:
        1. וויסמן – כרגע נראה לי הכי סביר.
        2. לנסות לרדת ל-4-5 ולקחת את אבדיה – בעיקרון גם לקחת את אבדיה ב-2 זאת אפשרות, אבל הם לפחות ינסו לרדת.
        3. לחפש טרייד שבמרכזו שחקן מוכח, גם אם זה מגיע יחד עם בחירה נמוכה יותר – כנראה מחוץ לטופ 10.

        1. לגבי אפשרות 3 לפי השמועות הם מנסים כבר חודשים לעשות את זה. עם או בלי וויגינס כנגוניה. הם לא קיבלו עד כה הצעה ששווה את זה

  6. תודה ג'ון מאוד אהבתי את מרקוס הווארד בדראפט הנוכחי הוא אנדרסייז אבל סקורר רציני ששווה לקחת עליו סיכון בסיבוב השני. והשאלה כמובן הפרובנציונלית האם ים מדר יבחר להערכתך?

    1. האוורד אחד הקלעים המשובחים. חשבתי אותו הדבר על קרסון אדוורדס אבל הוא לא באמת קיבל דקות אמיתיות. אני תמיד חושש ששחקנים בעלי מנטליות של סופרסטאר נמקים בתפידי רול פליירס ל-5-10 דקות למשחק. הם לרוב מוצאים ליגות בינלאומיות שיאפשרו להם לשחק את המשחק שלהם. לפעמים שווה לקחת שחקן שנותן לך פונקציה ספציפית בסיבוב השני. אבל זו דעתי בלבד. יש כמה כוכבים שצמחו מהסיבוב השני
      .
      ים מדר בעל סיכוי טוב להיבחר. הייתי אומר 50-50 להיבחר כאשר אם נבחר 70-30 שייבחר ברבעון האחרון (בחירות 45-60). אני משאיר 30 למצב בו קבוצה התאהבה בו מוקדם יותר או מצב בו קבוצה נניח מחפשת פוינט גארד וכל האופציות שלה נלקחו.

  7. מעולה ג'ון, תודה רבה
    מה בנוגע לתאו מלדון? שנה שעברה הוא היה בעשירייה הפותחת ברבים מהמוקים, אם אני לא טועה

    1. הרוב רואים בו בחירת סיבוב ראשון. בתכלס גם אני. הוא הופיע בשני המוקים הקודמים. העומס על עמדת הפוינט גארד עצומה ומלדון לא שיחק את משחק ההייפ הנדרש (הסוכן שלו צריך להיות מפוטר). אני מאמין שייבחר בן 20-35. פשוט מאלקיי פלין, גראנט רילר (שאני לא שמתי כאן) וטיירל טרי כולם תיפסו גבוה בחודשים האחרונים.
      בנוסף אני מעריך הרבה יותר גבוה את עמונאל קווקלי, דזמונד ביין, קסיוס ווינסטון וקסיוס סטנלי מאשר הרבה מוקים אחרים. במקומם תראה את מלדון או בולמרו הארגנטיני של ברצלונה שחתום על חוזה של עוד 3 שנים. אם בולמרו היה פנוי לשחק מיידית היה נבחר בטופ 15. בנוסף הוא נראה מזעזע בפתיחת העונה של בארסה

  8. אני מרגיש צורך לכתוב כתב הגנה על פוקושבסקי וניו אורלינס.
    נתחיל בפליקנס. הגארדים משתלטים על הדראפט הזה והפליקנס מפוצצים בזה. זה אומר שלא מעט יהלומים יפלו לסיבוב השני. במיוחד בתחום הגבוהים. לפליקנס יש את בחירות 39 ו-41 לנסות ולפגוע בגבוה אחד ורסאטילי או בווינג מבטיח. יש להם הזדמנות לא לקחת עוד שחקן שיפאר את הסגל עמוס בכישרון אך כולם שחקני טייר 3. זאת אומרת כשיש לך 12-13 שחקנים שהם שחקני רוטציה לגיטימיים אתה לא מנוהל נכון. צריך להחליף כמות באיכות.
    .
    פוקושבסקי הוא תלמיד תיכון שמגיע ל-NBA. כש-11 בספטמבר קרה ומגדלי התאומים נפלו, הוא עוד היה ברחם של אמו בטריימסטר השני. you get the point. יש לו עוד שנתיים כדי לגדול אל תוך הגוף שלו. ובמקום ללכת לאיזה קבוצה חצי מקצוענית או לקולג' הוא יקבל ב-NBA את כל מה שצריך מבחינת תזונה, כושר ובניית גוף. כי מבחינה כדורסלנית אלו היה אפילו אתלט ממוצע הייתי בוחר בו בטופ 5 מבלי להניד עפעף. הוא מוסר טוב יותר מדני, קלע יותר יציב ממנו עם אחוזים שנושקים ל-80% מהעונשין, מוריד כדור נהדר לקרקע ומגיע לגובה של 2.13 עם מוטת ידיים של 2.24. הוא גם לא מגן גרוע כמו שהוא פשוט עלה נידף (שוקל כמו SG ממוצע). אבל שוב… הוא עוד לא בן 19 ולא ראינו אותו כבר חצי שנה משחק. ליפול עם שחקן כזה ב-14 זה לא נורא. לא מעט שחקנים שנבחרים במקום הזה נעלמים מהליגה או נדחקים לשולי רוטציות.

      1. זה פחד ריאלי. יש סיכוי לא רע שזה יקרה. אולי לקבוצה שמסודרת ורק צריכה חתיכה מסויימת להשלים את הסגל לא הייתי מהמר על פוקו, אבל קבוצה שעמוסה השחקנים צעירים שלא מעט מהם עוד מתפתחים הייתי הולך על בום או באסט. כמעט הלכתי כאן על ג'יידן מקדניאלס שהוא פרוייקט דומה. לפוקו יש בכל זאת שנה של אפסייד ובגילאים האלה זה כן שמשמעותי

    1. כשמסתכלים על אחד כמוהו השאלה היא איך הראש. דוגמא קלאסית הוא אנדרס ביאנריס מג"ס. היה בסדר בתקופת חוזה הרוקי. רק חתם על הכסף הגדול וכל המח התאדה. פשוטו כמשמעו.

  9. תודה ג'ון.
    מעבר לאבדיה אני הכי מסוקרן לראות מה יעשו הספרס .
    פעם אחרונה שהייתה להם בחירה יחסית גבוהה זה נגמר בקוואי,מעניין מה ייצא הפעם

            1. אני הבנתי למה התכוונת, רק התקטננתי על הסמנטיקה.

            2. מקובל. אני מניח שהיה מדויק יותר לומר מראש בטווח 11-14

            1. זאת הפעם האחרונה שהספרס בחרו בלוטרי – 15 זה בחוץ

            2. לא פספסת אף אחד פשוט קאווי לא היה בחירת לוטרי.

            3. בסדר הם עשו טרייד על הבחירה,לא נכנסתי לרזולוציות.התכוונתי שהם בחרו בחירה גבוהה.
              וחיים לוטרי זה אתה ועידו דיברתם,אני דיברתי על בחירה יחסית גבוהה.

            4. כאמור – לא שכחת אף אחד – חיים ענה לי.

            5. אם כבר להתקטנן – הם בחרו 19 ו-18 בשנתיים האחרונות, כך ש-15 זה לא פער משמעותי מספיק כדי שזה ייחשב בחירה גבוהה. 11 זה כבר פער משמעותי יותר, גם בגלל שמדובר בבחירת לוטרי

    1. יאללה, ספרס דראפט טריוויה:
      א. איזו בחירה הייתה ה"פופולרית ביותר" בספרס בעשור האחרון?
      ב. כמה פעמים בחרה הספרס מהבחירה הזו?
      ג. מי השחקנים שנבחרו בה?
      ד. ובאיזה שנים?
      .
      בין הפותרים נכונה תוגרל שנת ייבוש בג'י-ליג.

  10. אני חושב שכל 3 הבחירות הראשונות הלילה יחליפו ידיים.
    (רציתי לכתוב תחלפנה אבל היה יוצא פלצני).
    1 ו – 3 יתחלפו ביניהם.
    2 – לא יודע לאן.

      1. אני בדרך כלל לא מתעמק בדראפטים יותר מדי, בטח כשהלייקרס לא בעניין (למרות שהבנתי שהם כנראה יקנו בחירת סיבוב שני – 36 מפילדלפיה נשמע לי הכי הגיוני).
        .
        אבל בגדול אדווארדס נראה לי המניה הכי בטוחה, ואני גם מאד אוהב את אוקונגו (החוסם הכי טוב בדראפט – היה צריך לכתוב בסנגוריה עליו) כאחד שיכול לתרום מייד אם ישחק לצד שחקני חוץ טובים.
        .
        הליברטון, ווייסמן, טופין.
        .
        וכמובן למלו, רק שכאן הרצפה נראית לי הכי נמוכה, גם אם התקרה גבוהה מאד – מריח קצת כמו סיכון, אבל אם הייתי קבוצה חלשה ובלי רכז, אז הייתי לוקח את הסיכון הזה.

    1. דדי יש מצב לגמרי. יש כנראה משחק של צ'יקן. שארלוט סגורים על אחד מהם ומינסוטה עלולה להבין מי ואם זה לא השחקן שהם רצו או כזה שהווריורס רוצה מינסוטה תסחוט איזה נכס קטו נוסף. אני אגב חושב שהווריורס שמו עין על וונדל קרטר בשיקגו . הוא מאוד מתאים לשיטת המשחק שלהם אבל גם לא נראה היה כמו השחקן ששיקגו קיוו שיהיה עד שנפצע. אם שיקגו יהפכו לחוצים על למלו, והטיברוולבס לא יקחו אותו באחד אז הווריורס מיד ינסו לשלוק אותו מהבולס תמורת בחירה 2 ואולי עוד סוכריה (נניח ג'ורדן פול?)

            1. אני לא בטוח. כפרוספקט אמרו עליו שהוא חכם. מאז בילה בשיקגו, אז כנראה שהשכל לא היה בשימוש, אבל אם לא מדובר בנזק מוחי בלתי הפיך, בהחלט יתכן שיפרח בשיטה של גולדן סטייט.

            2. הסנטר של ג"ס יכול לא לקלוע אבל חייב להיות טוב מהעונשין, מצויין כחוסם ומוסר וטוב מאד בהגנה על הטבעת (חייב להיות מסוגל לעצור את דיוויס מתחת לסל). רצוי שידע לנוע מהר לקו השלוש. נראה לי שכריס עונה על יותר משבצות מקרטר (אותו אני לא כל כך מכיר) ושניהם יחד סובלים ממחסור בנסטימטרים.

            3. בוגאט היה חלש מאד בעונשין

            4. לא מסכים. קרטר חכם, קליעה רכה כמעט עד קשת השלוש (וגם אותם קולע מדי פעם), מוסר טוב בשיטת חיתוכים, פוסט אפ אם צריך. הוא דווקא לא מאוד אתלטי. דווקא השנה למרות ששיחק יותר דקות קיבל הרבה פחות מבטים. הוא שחקן של תוצרת גם עם יוסג' נמוך. הוא אס בג"ס אם שיקגו מוותרים עליו.

            5. כג'וב דיסקריפשן אני מסכים איתך לגמרי, אבל קשה עד בלתי אפשרי למצוא מישהו כזה בכלל, וכזה שאינו לפחות אולסטאר בפרט. אפילו יוקיץ', גובר וטרנר לא מקבלים צ'ק בכל הפרמטרים.
              .
              אני גם את כריס לא ממש מכיר, אז אני בטח לא יכול לייעץ בעניין. מה שכן, אני מציע לחשוב על זה אחרת – גולדן תהיה בנחיתות הסנטר בכל מקרה, בטח מול דייויס (כמו כל שאר הקבוצות), אבל כנראה גם מול אחרות, לדעתי צריך למצוא מישהו, מבין ה"נחותים", שיסתדר הכי טוב בשיטה הקיימת ועם השחקנים הקיימים, גם בהתקפה וגם בהגנה, מעין גלגל חמישי קבוצתי כזה, ולא בטוח שזה שיש לו הכי הרבה צ'קים ברשימת הכישורים האישית הוא כזה.

      1. אני פשוט חושב שלשארלוט אין מה לחפש בטופ 3 אם ווייסמן כבר לא שם, והם חייבים לדאוג לזה שהוא יהיה שם עבורם = בחירה 1.
        למינסוטה נראה לי הרבה פחות חשוב אבל אולי אני טועה.
        אם שארלוט לא יעשו טרייד ומישהו כבר לקח את ווייסמן, אז גם בחירה של אוקונגו לא תפיל אותי מהכסא.

      2. לא חושב שקרטר מתאים לג"ס. הוא גם מרובה פציעות. דוקא מרקונן של השנה הראשונה מאד מתאים לג"ס. אבל הוא נתקע. השאלה אם זה בגללו או בגלל המערכת. בכל מקרה הדיבור שדונובן אוהב אותו.

  11. דווקא שחקן שמרגיש לי כאנדרייטד רציני, ניקו מניון. לא מופיע באף מוק אבל גארד נהדר עם סייז סבבה לעמדה, בעל קליעה וניהול משחק. אם יקבל צאנס אמיתי אני מאמין שהוא יכול להיות רכז טוב מאוד בליגה אם לא אולסטאר! קבוצה שתבחר בו תרוויח.

    1. היה כוכב תיכונים ענק וזה שהוא ג'ינג'י עוד יותר שם עליו פוקוס. יש לא מעט שמתים עליו והוא התחיל את השנה כטופ 20 בכמעט כל מוק דראפט. קרה לו מה שקורה לתיכוניסטים שמגיעים לדוויזיה 1 ב-NCAA. זה עולם אתלטי אחר לחלוטין. הוא עושה משחק מצויין וחכם מאוד, וקשה להגיד שהייתה לו שנה רעה, אבל בדראפט מפוצץ פוינט גארדים הוא לא בולט. הוא אגב באמת לא קלע רע ביסודו. האחוזים שלו נמוכים כי כל כמה משחקים פתאום פתאום היה נכנס לרצף בו כלום לא נכנס. אם תוריד את משחקי הנפל שלו הוא קלע טוב. העניין הוא שהוא לא באמת גרם לכולם להיראות טוב יותר. ההתקפה של אריזונה הייתה אמורה להיות פגז איתו על המגרש והיא לא. הוא ניסה לדאוג לסטטיסטיקה שלו בכוח ואריזונה הייתה פשוט פחות טובה כשלא שיחק

  12. כל הכבוד על ההשקעה.
    .
    עד כמה שזה ישמע מוזר ג"ס והצלחה בדראפט זה קצת אוקסימורון. מאז שנזכו באליפות של 75 היו להם רק שתי תקופות מוצלחות, סוף שנות השמונים והמחצית הראשונה של העשור הנוכחי (שנגמר). הראשונה הניבה את RUN TMC (טים הרדוואי האב, מיץ ריצמונד וכריס מאלין) ואת כריס וובר שהפך לזרע החורבן וכאב הלב. השניה הניבה את קרי, קלי וגרין ושלוש אליפויות.
    .
    צריך ללכת אחורה עד 1963 כדי לאתר בחירה מוצלחת בסנטר של ג"ס. מוצלחת במובן של התרומה שלה. ב 63 זה היה נט טורמונד. ב 1980 הם החליפו את רוברט פאריש (בחירה טובה שבוזבזה) והבחירה שהפכה לקווין מק היל בזכות לבחור בגו בארי קרול שלא הוביל לשום מקום. אח"כ בראשית שנות התשעים היה כריס וובר הטיפש. לו היה מקשיב לנלסון הינו חוזים בגרסת הרכב המוות כבר אז. אחריו גו סמית האנמי ועכשו. ויסמן. האם יבחרו בו או שיחששו מההיסטוריה? ואם יבחרו מה יצא ממנו?

  13. נהדר וממצה, כמו תמיד. תודה על ההשקעה. מסכים עם דימוי הדומינו – רק מחכים שתיפול האבן הראשונה. קשה לי להאמין שגולדן סטייט, שצריכה גבוה שיעשה מה שאומרים לו, תבחר בגבוה שהוא פרוספקט מבטיח ובעל אגו. מה, הם אשכרה יבקשו ממנו להיות רים ראנר מקגי סטייל? והוא יסכים? יש שם קבוצה עם חלון כנראה קצר, לדעתי יטרידו עבור משהו יותר בטוח, או יפתיעו עם איזה גארד לעתיד.

    ממתין במיוחד לראות את קליאן הייז, אוקונגוו ואוקורו. למרות שאם הייז מגיע לדטרויט אפשר כבר להשוות לברנגדון ג'נינגס…

    ולדדי – לא שאני מחזיק אותך accountable אבל זכורה לי איזה סמי-הבטחה לפוסט על הלייקרס והאופציות שלהן בשבועות הקרובים. האם חלמתי? בכל מקרה עדיין סקרן לשמוע אם עוד ייצא לך לכתוב משהו בסגנון.

            1. חחח. עוד אחד למועדון….
              sorry to disappoint

            2. חלילה! אין גורם מאזן יותר עבורי באתר מהציניות הממורמרת של כמה מאיתנו. ברצינות, זה מחייה…

  14. מעולה כרגיל ג'ון. השליטה בפרטים ממש מרשימה, ברמה של שמיץ ווסיני. אישית, אין לי עניין במשחק הניחושים מי יעשה מה כי יש יותר מדי דיסאינפורמציה. ובכל זאת, כמה מחשבות על הלוטרי.
    .
    לגבי אבדיה, מסכים מאוד עם מה שכתבת. על הקליעה דווקא עבדו איתו לא מעט ולמרות שאי אפשר לדעת נדמה לי שהיא תהיה בסדר. איפה שפספסו במכבי זה בתחום השליטה בכדור ובמיוחד הרבה יותר עבודה על השמאל. זה התחום שיכול לקחת אותו לרמה הבאה ונקווה שזה לא מאוחר לשפר משמעותית. אגב, ממה שקראתי, הוא לא 8'6 (2.04). לפי הדיווחים האחרונים של ESPN יותר בכיוון של 2.07 או 2.08, כלומר 10'6. וזה משמעותי כמובן ליכולת להגן על הצבע.
    .
    הבחירה של מגיני עילית לקליבלנד ואטלנטה נראית כמו נו-בריינר. זה לגמרי מה שהם צריכים. את הייז לעומת זאת, כמו שכבר כתבתי נדמה לי, אני פחות אוהב כבחירה גבוהה. אני יודע שיש גם מי שעבורם הוא טופ-3 בכישרון, אבל אני לא רואה את זה. הוא נהנה לדעתי מסיטואציה קבוצתית מושלמת, שהבליטה את היתרונות שלו. אבל דומיננטיות כזו של יד אחת (שמאל) קשה למצוא אצל הרכזים הטובים בליגה. וגם על הקליעה והאתלטיות אני ממש לא סומך. משהו לא מסתדר לי שם.
    .
    לעומת זה, מאוד אוהב את הליברטון לניקס (כמובן שהם ימצאו דרך לא לעשות את זה גם אם תהיה להם הזדמנות). אחד השחקנים האהובים עלי בדראפט הזה ויביא להם את העניין הזה של איי קיו שכל כך חסר לקבוצה הזו.
    .
    גם את פטריק וויליאמס אני אוהב ונראה לי שאם הוא ייפול לסאנס (יש לי הרגשה שיילך לפני זה) זו מציאה לא קטנה.
    .
    ופוקושבסקי… לגמרי מרגיש כמו נפילה. לא רואה איך הוא תורם לקבוצת נבא. בעיני בזבוז של בחירת לוטרי, למרות מה שדייויד בלאט אומר. רזה, רך, לא אתלטי. לא.

    1. לגבי דני – צודק ולא צודק. לגבי שמאל זה גם עניין אבל אני מסרב להתרגש כי יש לא מעט שמשפרים את זה בשנים הראשונות בליגה (חוץ מג'וליוס רנדל). גם לקיליאן הייז והאליברטון יש בעייה ביד החלשה. לגבי הקליעה זה לא רק איך הוא זורק עם הידיים. זה שהוא לא מקפיד על כניסה לקליעה בקאץ' אנד שוט. הוא לפעמים מוריד את הכדור נמוך, לפעמים משאיר אותו בגובה חזה, לפעמים עם הרגליים לכיוון הטבעת, לפעמים יותר איתם זווית. גם בקו העונשין כל פעם לוקח לו זמן אחר לזרוק. אין לו תנועה רציפה ואוטומאטית. דווקא כשלא חושב והוא מקבל כדור ופשוט משחרר, יוצאים לו הזריקות הכי טובות. אולי אפילו עבדו איתו יותר מדי והוא מודע מדי לזריקה.
      לגבי גובה אני לא יודע. ראיתי עכשיו שגוגל שמו אותו כ-206. אם הוא קרוב יותר ל-2.08 או 2.09 זה נהדר. בכל מקרה אין לו ידים ארוכות או ריץ' מאוד גבוה (אין מידע אבל מצפייה רבה בו עם ידיים למעלה ויש לו מעט מזה). הוא מגן טבעת טוב בגלל מיקום וכוח פיזי (קשה לדחוף אותו). הגנה על הטבעת בקרקע ולא בשמיים.

      לגבי הייז הוא פוטנציאל באסט ענק. אבל הוא גם פוטנציאל בום לא קטן. הקליעה שלו ניראית טובה והשתפרה לאורך זמן, הוא צעיר בגיל ולדעתי הפיסטונס זו סיטואציה מושלמת לקראת ריבילד מכיוון שהוא עשה קפיצות גדולות כשלא פחד להתנסות. אגב הוא אחד מאלה שעלול להחליק אם דיטרויט לא בוחרת אותו ב-7. אחריו ניו יורק תלך על רכז אחר, וושינגטון תיקח ביג או ווינג ואז אתה נכנס ל-3 קבוצות שלא צריכות רכז וקיליאן לא ילקח כדי להיות אופציה ראשונה. הוא עלול להחליק בסיטואציות מסוימות עד 14 לסלטיקס

      פטריק ווילאמס הצריך ממני הרבה צפייה כדי להתלהב. אני חושב שזה מה שדחף אותו קדימה. למי שלא צופה באופן קבוע במכללות קשה להבין משהו כמו אופי על המגרש או ההשפעה שלו על אחרים. תחילה נראה לי שחקן "נשמה" קלאסי שעושה קצת מהכול. צפייה נוספת רבה עשתה את העבודה.
      .
      קרה לי בדיוק הפוך עם ניקו מניון. בתחילת השנה התלהבתי שכוכב התיכונים הזה שחשבו ששונאיו קיוו שיפול כשיגיע למכללות, שם מספרים נהדרים אך צפיתי בכמה משחקים כולל אחד שהוא דווקא קלע הרבה (נראה ל-23 עם כמה שלשות) אבל זה לגמרי עשה לי טרנאוף משום מה. הקבוצה נראתה יותר זורמת ויותר כיפית כשלא שיחק.

      1. למה ככה? בחירה 23 לקבוצה בלי הווה, בלי עתיד (ובלי עבר קרוב), בשוק ענק? מפה אפשר רק לעלות… זה כמו רישיון להרוג, רק תחליף את המילה להרוג בכל מונח כדורסל שלילי.

        1. 🙂
          .
          יש משהו במה שאתה אומר, אבל גם ההפך נכון – כשאתה מגיע למקום הלא נכון זה פשוט יכול להרוג לך את הקריירה. מה שלא תקבל בשנים הראשונות יהיה קשה להשלים אחר כך. אני מניח שגם הביטחון העצמי נפגע, והדימוי שלך בליגה. אז אם אתה יוניקורן עוד תמצא מי שיהמר עליך, אבל כל מיני נוקסים וניקטילינות למיניהם… קשה לי לראות אותם יוצאים מזה. אני כמובן לא יכול להוכיח שהיו מצליחים במקום אחר, אבל סטטיסטית אני מניח (לא בדקתי) שהצלחת השחקן ביחס למיקום הבחירה בדראפט בניקס נמוכה יחסית לממוצע. גם אז אפשר לטעון שזה בגלל שהניקס גם לא יודעים לבחור טוב, אבל גם טענה כזו לא בדיוק משמחת את השחקן הנבחר… בקיצור, שומר נפשו ירחק.

  15. או.קי. אם ני אורלינס. החלטתם שאתם רוצים את למלו. מה תתנו לג"ס עבור המקום הראשון. קחו בחשבון שצריך חבילה טובה יותר מזו של שיקגו (ונדל קרטר ובחירה #4 (אבדיה?)

    1. ניו אורלינס? סיין אנד טרייד של ברנדון אינגראם בחירות 13 ו-24 לגולדן סטייט שמחזירה לה בחזרה את בחירה 2 אם הופכת ללמלו, את וויגנס שיחמם את שארית הקריירה שם ואת קוון לוני

      הווריורס מקבלים את הווינג הארוך עם פוטנציאל ענק שיכול ליצור לעצמו מצב קליעה ולחזור לשחק דומה לדוראנט במערך שלהם, הם מקבלים שני בחירות סיבוב ראשון שיהפכו לחיזוקים טובים

      הפליקנס מקבלים את המופע של האחים בול יחד באותו ההרכב שיביא להם שיווק שהם לא דמיינו עם זאיון. ESPN תפתח שם מטה. לאבר בול ישדר את המשחקים וירד על המאמן כל פעם שאחד האחים יורד לספסל. ג'לו יחתום בקבוצת הג'י ליג בתמורה לזמן חשיפה בסדרת הפייסבוק שתחזור לשדר. מדהים! כמובן שיהיה פרק מיוחד בפסטיבל המרטי גרו אחרי שנה של סגרים. האחים יטיילו ברובע הצרפתי בברבון סטריט וינסו לקלוע מחרוזות ל…

      1. זו עסקה באמת טובה אבל עד כמה שאשמח לקבל את אינגרם זה בלתי אפשרי. זה מחייב תקרה קשיחה – דבר בלתי אפשר ברמות השכר שג"ס מחוייבת. עד כמה שזה ישמע מוזר אני לא יודע עד כמה ניו אורלינס נעולים על אינגרם. נראה היה שהשילוב שלו עם זאיון לא הלך חלק. לגבי הטירלול של אבא בוול, תרשה לי לא להגיב.
        .
        אני חשבתי על גקסון הייז, 13, 24, פלוס שתי בחירות עתידיות, הטובה מבין השתיים ב 24 ועוד אחת ב 25. אבל אני לא יודע כמה הייז טוב.
        .
        בקיצור לא נראה שיצא פה משהו

        1. זה היה קצת בבדיחות דעת…זאיון ואינגראם הוא עניין קצת בעייתי אבל שווה לתת למאמן חדש לנסות להבין את העניין.
          הייז הוא שחקן כדורעף. הפוטנציאל שם אבל למי יהיה זמן לפתח אותו.
          בעיני זו ממש לא עסקה טובה לווריורס.

  16. וואו, איזו השקעה אדירה. אני מסכים בערך עם 90% . אני מאמין שמינסוטה הולכת אנטוני אדוורדס ושרלוט על למלו. אני גם מאמין ששיקגו תלך על אייזק אוקורו ודני ייבחר ע"י אטלנטה. אטני מאמין גם שקיירה לואיס יהיה בחירת לוטרי. עם השאר אני מסכים פחות או יותרץ
    השקעה עצומה יונתן שהיא תישא את פירותיה בזמן הדראפט עצמו כשגולשים יחפשו מה כתבת על שחקו זה או אחר שניבחר.
    10+

    1. אם אין טריידים אז זה מה שיקרה. אבל בול לדעתי ילקח ככלי לטריידים
      קירה לואיס יהיה בלוטרי בעיני רק אם בוסטון בוחרת בו. אם הסאנס היו בחיפוש PG אז יש מצב שהיה נבחר שם או אצל הסלטיקס בטוח

  17. טוב ניחושים שלי מי יבחר (לא מי טוב)

    1. אדוארדס
    2. וייסמן
    3. אוקורו
    4. אבדיה
    5. טופין
    6. הייז
    7. למאלו
    8. הליברטון
    9. ביי
    10. אוקונגו
    11. וסיל
    12. וויליאמס
    13. קול אנתוני
    14. מלדון

  18. ג’ון שוב אין מילים טור מהמם, קראתי את ההתחלה בנתיים אני תכו עולה על טיסה למקסיקו אני מחכה לסיים את הטור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט