דוק & 1: לקראת הגיוס והשוק  / מנחם לס ויניר רובינשטיין

דוק & 1: לקראת הגיוס והשוק / מנחם לס ויניר רובינשטיין

יניר רובינשטיין: גייל, שמח לחזור אליכם, מה שלומך?

גייל לס: מצויין, הכנתי לך לביבות תרד, שב, מל כבר חוזר מקורס השחייה שהוא מלמד למטה בבריכה, החתיכות שם משתגעות אחריו, the bastard…

מנחם לס: אה, יניר, הינה אתה, שמע, אחרי שנשב אני אקח אותך להכיר את אחת התלמידות שלי. If you know what I mean.

גייל לס: תראה עם מה אני מתמודדת…

י.ר.: תשמעי, אני לא יכול להגיד לא לדוק… אני מעריך את ה- southern hospitality שיש למנחם בגנים עוד מבת גלים.

מ.ל.: מה אתה אומר על הבחירות?

י.ר.: לדראפט? בדיוק על זה באתי לדבר איתך. מנחם, בתור מישהו שראה הכל, וזה משהו שסיקרן אותי כבר הרבה זמן לשאול אותך, שמעתי שפעם היו המון סבבים של הדראפט (הרבה יותר משניים). איך זה עבד בדיוק?

מ.ל.: מה אני אגיד לך יניר, הזכרון כבר לא מה שהיה. אבל נדמה לי שהיו 4 קבוצות במזרח ו-5 במערב. 9 קבוצות, אז עשו איזה 6 סיבובים. אבל 6 כפול 9 זה 54. היום בשני סיבובים בוחרים יותר.

י.ר.: כן, אבל כל קבוצה בוחרת רק שני שחקנים במקום שישה. בכל מקרה, נקודה מעניינת למחשבה.

מ.ל.: אבל איזה שחקנים היו אז ל-9 הקבוצות ההן!

מאחור אוסקר רוברטסון וג'רי ווסט. בסמול פורוורד אלג'ין ביילור ובוב פטיט. בסנטר ווילט צ'מברליין. הם מכניסים לסטפן קרי וג'יימס הארדן מאחור, קוואי לינארד ב-3, לברון ב-4, ואנטוני דייויס ב-5 שלושים הפרש. וזה כבר בחצי הראשון.

י.ר.: מה עוד אתה זוכר מאותן שנים? אם אתה עכשיו ממונה (deservedly so, if I may add) לקומישינר של הליגה, איך אתה משנה את שיטת הגיוס (draft) לליגה? או שהיית משאיר את זה כמו שזה?

מ.ל.: לא זוכר איך זה עבד. מה שאני זוכר זה שלקבוצה היו "זכויות שכנים". בלי להתחשב לסדר הדראפט, אם ווילט צ'מברליין גר בסביבות פילדלפיה, לפילדלפיה היו זכויות משלו. אני הייתי משנה הכל. כל הקומיסיונרים של ה-NBA הם יהודים זקנים עם מחשבות של פולנים. אתה יודע מה אני עושה? אין פרה-דראפט ואין בטיח. נותן לכל 30 הקבוצות להיות בדראפט עם 30 כדורי פינג פונג בצבע מיוחד ועם שם הקבוצה האחרונה, ועד כדור פינג פונג אחד עם שם האלופה. לאלופה. אף אחד לא יודע איזה כדור פינג פונג ייפול ראשון. כשהוא נופך לנציג הקבוצה יש 3 דקות לבחור. הכל נעשה מהר. מביאים צ'ירלידרס שבשתי הדקות מוציאות את כל כדורי הקבוצה הראשונה שבחרה. נניח הניקס שהיא הרביעית עם 26 כדורי פינג פונג זוכה והכדור שלה מס' 26 יוצא, אז הן מעכזות בזמן שהן מסלקות את כל הכדורים מס' 26 (שקל לראות אותם בגלל צבען המיוחד).

ואז בחירה שנייה (ללא כדורים מס' 26). תארו לכם שבחירה 2 פתאום נופלת על הקליפרס שיש לה רק שני כדורים צבועים עם המספר 2. הם לא חלמו לבחור כל כך מוקדם. אבל המזל שיחק להם והמנכ"ל חייב בשלוש דקות לעשות חושבים ולחשוב מחדש מי יהיה הכי טוב. איזה מתח יהיה!!! אשכרה הצגה ב-30 מערכות!

י.ר.: בעידן של התקינות הפוליטית, להסתכל על ה-NBA איפה שפיזית מודדים שחקנים ב-combine ומשווים ביניהם, סוחרים בהם בלי הסכמתם הישירה, ויתרה מכך מגייסים שחקנים לקבוצה שיכולה להחזיק בהם 8 (!) שנים ללא כל מילה מצידם, ולסיום משתמשים במילה market לכל הסחר הזה,זה לא נראה לך קצת מוזר שהשחקנים לא התקוממו נגד זה עדיין?

מ.ל.: כמובן שזה שוק עבדים. אבל שוק עבדים שכל שחקן בסיבוב הראשון יהיה מיליונר אם יכלכל מעשיו בשכל. הם ניכנסים לשוק מרצונם החופשי. אם לא מתאים להם, הם יכולים לוותר על כל העסק ולטוס לצפון קוריאה היכן שדניס רודמן ו-Kim Jong-un החליטו להקים ליגה חדשה: הקבוצה המנצחת יכולה לבחור איזה ארמון ואיזה תריסר נערות שהם רוצים מבית הספר לספריות ומשכורת ל-17 שנה. הקבוצה האחרונה: מוות בתלייה. לפני אחרונה: קטיעת רגל ויד.

י.ר.: אין לי כח לדבר יותר מידי על דני אבדיה, כי אני מרגיש שהנושא נטחן עד דק. אבל בכל זאת, מה ה-take שלך לבחירה שלו?

מ.ל.: בוא נתחיל דווקא איתך, כי אני מבין שאתה עקבת אחריו מקרוב כבר יותר משנה ואפילו כתבת עליו כתבת עומק מרתקת, אגב למי שלא קרא עדיין, הינה הלינק:

מה אתה חושב?

י.ר.: תראה, אני חושב שהוא אחד מהשחקנים שעובדים הכי קשה בארץ. וזה הכרחי בשביל להגיע ל-NBA. אבל יש לי הרגשה שיהיה לו קצת שוק כשהוא יגיע ל-NBA והוא יראה שכולם סביבו עובדים לפחות קשה כמוהו, וקולעים לפחות טוב כמוהו, וכו'. תהיה לו נקודת מבחן קריטית, מה שאני אוהב לקרוא נקודת ה- bend or break. האם הוא יישבר או לא. אני מקווה שהוא יהיה מוקף באנשים הנכונים, בקבוצה ובסביבה הנכונה כדי שייצא מהשוק הראשוני מחוזק ולא שבור.

מ.ל.: אני לא כל כך מבין, הפכת לפסיכולוג? אתה לא מתמטיקאי?

י.ר.: תראה אני אתן לך דוגמא. זכיתי להכיר את תומאס סאטורנסקי מקרוב בוושינגטון. הלכתי לאולי איזה 40 משחקים שלו, וברובם יצא לי לדבר איתו לפני ו/או אחרי המשחק. זה ממש לא קל להגיע ל-NBA מאירופה בתור ווניל אירופאי. לא עושים לך הנחות, להיפך, זורקים אותך לקצה הספסל ואומרים לך תלמד הכל מהתחלה. כאילו שבאירופה לא יודעים לזרוק, לכדרר. זה קשה מנטלית כי אתה גם רחוק מהמשפחה, מהחברים. באירופה גם אין בעיה לשחקן, אפילו בן 18 ללכת למאמן ולדבר איתו. ב-NBA? המאמן מוקף באיזה 6 עוזרים ותתי עוזרים ויש היררכיה ברורה. זה יכול להוציא מישהו שבא מאירופה לגמרי מהשיווי משקל. הוא יושב על הספסל ולא מקבל הסברים. יכול לשבת חודשים על הספסל ולהיכנס פתאום ל-garbage time ולקבל אחר כך קיטונות על איבוד כדור או פספוס של חילוף כשהמשחק כבר לא משמעותי.

מ.ל.: הבנתי אותך. אגיד לך את דעתי: לא ראיתי את דני אף פעם, אבל לפי מה שקראתי הוא יתאים בול לאטלנטה האוקס, ואני אומר 'רק לא לאטלנטה'. תראה, אני מכיר את ההאוקס. מה הגובה של דני? 2.06 מ', נכון? אז הוא מגיע לקבוצה שיש לה יותר מדי שחקנים 2.06 מ' : קלינט קפלה…דווין בדמון…סקאל לזייר…ג'ון קולינס… בדיוק בגובהו. קווין הורטר, ד'יאנדרה הרטר, קאם רדיש הם ב-4-5 ס"מ נמוכים יותר. דמיאן ג'ונס הוא 2.09 מ'. זה להיכנס למיטה חולה. יותר מדי שחקנים טובים בגובהו או בסביבה. מצד שני עם טריי יאנג זה יכול להיות מעניין, ואני אתחיל שוב ללכת למשחקים…

י.ר.: אז לא הבנתי, אתה אומר כן לאטלנטה או לא לאטלנטה?

מ.ל.: אני חצוי. מצד שלישי, באטלנטה ישנה אחלה קהילה ישראלית שתגרום לו להרגיש קצת בבית, והוא יכול תמיד להגיע לביתנו ולטעום גפילטה-פיש סגנון ליטאי שאימי לימדה את גייל, וצ'אולנד עם אקסטרה מיח עצמות למות בשבילו.

י.ר.: לפי דעתי, זה מה שיטה את הכף. אני מתקשר לסוכן שלו עכשיו. אבל ברצינות, מה שתיארתי עם סאטורנסקי יכול בקלות לשחזר את עצמו עם דני, רק שלסאטי היה את היתרון שהוא כבר היה בוגר מספיק ומנוסה מספיק בשביל לא לתת לזה לשבור אותו. בסופו של דבר, זה גם קשור לעובדה שהאירופאים בדרך כלל לא מגיעים עם הסוכנים הכי מקושרים בליגה, וקשה להם להשיג את האוזן של הבעלים והמנכ"לים. דברים משתנים, אבל לאט, וזה עדיין ככה לרוב השחקנים הארופאים.

מ.ל.: היי, דני הוא לא אירופאי. הוא ישראלי לבנטיני כמו כולנו, אפילו שאביו סרבי או מאיזה חור אחר של יוגוסלביה, יש לו גישה ממזרית-צברית, והוא יהיה פופולרי מאד. באטלנטה הנקבות כבר עומדות בתור 'להכיר את ההאנק הישראלי'.

photo credit: Kfir Ziv, Einav Makover
photo credit: Kfir Ziv, Einav Makover

י.ר.: אני בטוח שהתלמידות שלך בבריכה למטה ישמחו לשמוע.

מ.ל.: הן תצטרכנה לעמוד בתור.

י.ר.: מה לפי דעתך גולדן סטייט הכי צריכה בשוק? והאם אתה רואה אותם בדרך לעוד טבעת או שהם פשוט כבר מעבר ל – hill?

מ.ל.: הם צריכים דבר ראשון את סטפן ות'ומפסון חוזרים בכושר של לפני 3-4 שנים. דבר שני הוא הגנה: הגנה מכל השחקנים. דבר שלישי הם חייבים פוינט גארד מחליף ברמה גבוהה, דבר רביעי הם צריכים פאור או סנטר אתלטי שיוכל לרווח להם את המשחק. דבר חמישי הם חייבים קלעי שלישי CONSISTENT. לפי מה ששמעתי וקראתי על דני, הוא יכול לעזור בכל הנקודות שציינתי מעל, מלבד לעשות מסטפן קרי וקליי ת'ומפסון שחקנים של שנות האליפות.

י.ר.: דני יכול לעזור בנקודות האלה אבל לא מיד, לפי דעתי. אני חושב שג"ס דווקא יעשו בחוכמה להשתמש בבחירה הזאת לטרייד עבור שחקן/ים מנוסה ובשל. בכל מקרה, אני לא אזלזל בלב של אלופה, אבל אני מרגיש שהם כבר מזמן לא אלופים ושהם לא בדרך לחזור לאליפות עם הסגל הנוכחי. בנוסף, המרקם של הקבוצה הוא לא מה שהיה פעם, והעובדה שהדברים נגמרו עם דוראנט כמו שהם נגמרו לא בדיוק תשדר מסר מזמין לשחקנים חופשיים פוטנציאלים לחבור אליהם. אבל אולי אני טועה.

מה דעתך על קיליאן הייז?

מ.ל: כתבתי עליו קטע שלם. מציע לקוראים למצוא אותו ולקרוא.

י.ר.: איך ימצאו אותו, מל, אתה הפכת לכתב חדשות והכותרות שלך הן על הבחירות. לקח לי עשר דקות! אבל הצלחתי, הינה הקישור.

מ.ל.: הצרפתי/האמריקאי הזה יהיה אול סטאר ושחקן מצויין. נדמה לי שאתה גילית אותו והיית הראשון שאמר שהוא יהיה כוכב (עוד כשהוא היה מועמד לבחירה רק באמצע הסיבוב הראשון ואף אחד לא ספר אותו ברצינות) כאן בכתבה שלך בהופס לפני שנה!

י.ר.: תשמע, מה שראיתי באותו ערב קסום בראשון לציון היה משהו שאזכור לזמן רב. ילד, בן 18, שמנהל קבוצה, עם swagger, עם stepback שכבר אז נראה די polished, ועם חיוך שובב על הפנים. מה שהיה משעשע באותו ערב שהמאמן שלו, לאקוביץ', היה הרבה יותר לחוץ ממנו (זאת היתה עונת הרוקי של לאקוביץ') ובסוף הפסיד את המשחק בהארכה אחרי שהוביל ב-12 שתי דקות לסיום! anyway, אין לי ספק שהוא צפוי להיות כוכב. אז מה אתה אומר?

photo credit: Yanir A. Rubinstein

מ.ל.: הוא בטח יהיה כוכב. אבל יש עוד כמה. שמע, זאת תהיה חגיגה אם הווריורס בוחרת בדני בבחירה השנייה. אני מאמין שבנוסף להייז, אובי טופן יפתיע ביותר, ואני בטוח כמעט שגם קבוצתך, הוושינגטון ויזרדס תיבחר שחקן שיפתיע ויהפוך לכוכב – אייזיק אוקורו, שהוא שחקן של CANNOT MISS"

י.ר.: oh believe me, מה שוושינגטון עושה הכי טוב זה to miss. ואגב, הקבוצה שלי היא הדנבר נאגטס.

מ.ל.: מאיפה הבאת את זה?

י.ר.: אני גרתי בדנבר בתור ילד.

מ.ל.: מה אתה אומר. לא ידעתי. מה לדעתך החתיכה החסירה בשביל דנבר?

י.ר.: קודם כל, אתה צודק שדנבר באמת הגיעה לנקודה שחסרה לה בדיוק חתיכה אחת. הם באמת כל כך טובים. אם אתה שואל אותי, הם צריכים למשכן את העתיד ולהביא את בראדלי ביל, ולהיפטר מגארי האריס. אני יודע שוושינגטון אמרו אלף פעם שביל נשאר והוא תמיד אמר שהוא נשאר, אבל ממש לפני שבועיים היתה הפעם הראשונה שאני שמעתי מהפה של בראד שהוא חושב על לעזוב:

https://twitter.com/TheNBACentral/status/1321479543358709768

וזה משנה את כל התמונה. לפי דעתי ביל יעבור או באמצע השנה או בסוף השנה (אם היה להנהלה שכל היו מעבירים אותו כבר לפני שנה ומתחילים rebuild כמו שצריך, ולא מסכנים שהוא ייפצע בעתיד ויאבד את ערכו בטרייד). בכל מקרה, אם הוא עובר, דנבר חייבים לעשות הכל, אבל הכל, בשביל להביא אותו. what's your take?

מ.ל.: יניר, תמיד ידעתי שפרופסורים למתמטיקה לא יודעים לקרוא, ואפילו אם בסוף הם מצליחים לקרוא אז הראש שלהם כל כך מלא מספרים שהם לא מבינים את הנקרא. בראדלי ביל...הרי רק כתבתי אתמול שוושינגטון החליטה לנקות את כל מה שהיא יכולה, לתת לביל חוזה מקס ל-5 שנים, ולהתחיל קבוצה חדשה המבוססת עליו כעמוד הראשי!

…רגע…רגע…וואללה שזה אייטם שרציתי להכניס אתמול אבל ברח לי מהראש ולא הכנסתי. איזו פאשלה. בקיצור, שכח מבראדלי ביל. הוא נשאר בויזרדס לנצח.

י.ר.: ביל הוא OG, אתה שוכח. המילה שלו מאוד חשובה לו, דיברתי איתו אחד-על-אחד כמה פעמים והוא לא מבלף, הוא מדבר דוגרי. למשל, אני זוכר פעם שאלתי אותו על סקוטי ווילביקין, הרי שניהם שיחקו יחד בפלורידה, והוא ישר ענה לי בלי למצמץ שהוא וסקוטי לא חברים ושאעבור לשאלה הבאה. בקיצור, אני מאמין לו שהוא יעזוב אם הם לא מגיעים לפחות לחצי גמר המזרח השנה. וחוץ מזה, אל תשכח שהסוכן שלו הוא מהממולחים שישנם, מארק ברטלשטיין, והוא יכול לסדר לו טרייד לאיפה שהוא רוצה, פחות או יותר.

רציתי לשאול אותך על בוסטון. יש להם את הבחירות 14, 26, 30. אתה עדיין סומך על דני איינג' לעשות את הדבר הנכון, או שאתה גם מרגיש (כמוני) שהוא קצת איבד את ה-touch? (או שאולי זה הבן שלו, אוסטין, שאחראי על פיתוח שחקנים/סקאוטינג.) למשל בראיון לפני כמה ימים הוא התבטא בצורה קצת, איך לומר, ישירה:

It’s a fairly deep draft. When we’re looking to trade players, not every rookie’s the same. Not every rookie is a 19-year-old who needs his hand held and needs a year in the G-League. Some rookies are much more mature, ready to step in and play right away at least in a certain role. When you draft a player like Semi Ojeleye or Grant Williams, they’re grown adults. Then there’s other kinds of rookies as we all know, so that matters too. Not all rookies, not all draft picks have to be kids that you have their hands held. There are many rookies that come in and are the hardest working, the most diligent. Those will be factors too if we end up using picks.

מ.ל.: הבן של דני איינג' כנראה לא מדבר אל אביו. איינג' לא מאמין בבחירות 14, 26, ו-30. הוא כבר הבטיח את שלושתן עבור בחירת 8 או 9.

י.ר.: אגב, מל, ידעת שדני איינג' היה שחקן בייסבול לפני שהיה שחקן כדורסל?

מ.ל: אתה שואל אותי אם אני יודע שאיינג' היה שחקן בייסבול (של טורונטו, אגב)? למה שלא תשאל אותי אם אני יודע שבעל הניקס הוא הצרה הכי גדולה שלהם?

שלהבת

יניר רובינשטיין (שלהבת) הוא כתב הופס בוושינגטון הבירה. לשאר כתבותיי נא ללחוץ על תמונת הכדור מימין.

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. מצוין חברים, תודה רבה.
    .
    הנה ההצעה שלי לגולדן – דרוזן לווריורס, עבור וויגינס, סמייליצ'יץ/פסקל, הבחירה ה-2 ובחירת הסיבוב הראשון שלהם בשנה הבאה (אם זה אפשרי, אם לא אז בעוד שנתיים). גולדן משתמשים בדה רוזן בשני אופנים – כסקורר עיקרי מהספסל, וכמחזיק כדור במאניטיים שתפקידו למשוך דאבל טים ולהוציא את הכדור לסטף וקליי. הם נפטרים מהמשקולת של וויגינס ומפנים מקום בשנה הבאה לפרי אייג'נט בכיר. הספרס מקבלים את הבחירות, את סמיילצ'יץ'/פסקל המבטיח, ואת החוזה של וויגינס כי צריך לשלם עליהן איכשהו.
    https://tradenba.com/trades/HRQJ7NjoG

    ואם הם לא מסכימים אז יש לי גם כזו – רודי גיי ודז'ונטה עבור וויגינס, פסקל/סמיילצ'יץ', הבחירה ה-2 ובחירת הסיבוב הראשון שלהם בשנה הבאה (שוב, אם זה אפשרי, אם לא, אז בעוד שנתיים). גולדן מקבלים גארד מחליף טוב, נלהב ושומר מצוין, ו-SF טוב ומנוסה. אנחנו מקבלים את פסקל/סמיילצ'יץ', בנוסף לבחירות.
    https://tradenba.com/trade-machine

    1. הווריורס לא צריכים את דרוזן.

      אולדריג' וגיי תמורת וויגנס ובחירה 2.

      ההגיון:אולדריג יותר טוב מוויגנס. אדוארדס/וויזמן יותר טובים מגיי.

      ג"ס: מקבלת בדיוק את השחקן שהיא צריכה לחמישיה והופכת למועמדת רצינית. פלוס רול פלייר מעולה שיפרח בשיטה.

      ס"א: הגרעין דרוזן אולדריג לא הספיק אפילו לפלייאוף, מתחילה לאסוף נכסים צעירים יותר לקראת בנייה מחודשת.
      ..
      יכול להיות שג"ס צריכה להוסיף פה בחירה עתידית.

        1. מאנו, אני שם לב שבימים האחרונים אתה מסתובב כמו תגרן בשוק, מציע את מרכולתך לכל עבר…
          'רק היום, רק היום, דרוז'ן בטעם אליפות! מהר או שאני הולך'

      1. לא הסכמתי לוותר על דרק וייט אז גולדן סטייט אמרו שהם לא מוכנים לוותר על קרי….
        .
        לגופו – דרוזן דווקא יכול להועיל להם לדעתי, ומכיוון שוויגינס הוא חתול בשק של לואי ויטון, אתם צריכים לשלם לא רק על דרוזן הנכנס אלא גם על וויגינס היוצא, פסקל ושתי בחירות על החלפה בין דרוזן לוויגינס נשמע לי עסקה מצוינת.

        1. איך נגיד, עם העדר השלשות, הגיל, ההגנה המפוקפקת והרקורד בפלייאוף… אני לא גטוח שהייתי מביא את דרוזן לבד תמורת וויגינס. לא שויגינס יותר טוב ממנו על הנייר, אבל כמה אפשר לסחור בגרוטאות?

          1. העדר שלשות – נכון, אבל בגולדן עתירת הצלפים זה הרבה פחות חשוב, יותר חשוב שידע למסור להם מתוך הקשת, ואת זה הוא יודע לעשות מצוין. היו לו בערך שישה אסיסטים למשחק בספרס, וההפרש ביכולת הקליעה בין שתי הקבוצות, לבדו, יהפוך את זה לתשע לפחות.
            .
            הגיל – הוא בערך בגיל של קרי, אאל"ט, והרבה יותר בריא ממנו. אם אני חייב להמר, הוא הרבה יותר כשיר גם מקרי וגם מתומפסון. בכל מקרה, אתה מקבל אותו לשנה, ואחר כך תוכל להאריך לו על חוזה נמוך יותר. בהתחשב בתקרת השכר שלך, בשנה הבאה, בלי הטי.פי.אי המפורסם, לכל מועמד אחר תוכל להציע רק את האמ.אל.אי המפורסם לא פחות, ואין שום סיכוי שתמצא שחקן טוב יותר ממנו עבור הסכום שתוכל להציע.
            .
            ההגנה – הוא שומר בערך כמו וויגינס, להערכתי, אז מהבחינה הזו אין הבדל.
            .
            הרקורד בפלייאוף – כשחקן מוביל אני מסכים איתך, אבל לכם יש את השלישייה. ושוב ביחס לוויגינס אין מה להשוות בכלל.
            .
            מסכים איתך שוויגינס גרוטאה, אבל לוויגינס חוזה ארוך בהרבה, ומדרוזן תוכל להיפרד אחרי שנה אחת. זה הבדל משמעותי.
            .
            בקיצור, ברצינות מלאה – אני ממש לא בטוח שלגולדן יש הצעות טובות יותר על וויגינס, (חוץ מלמרקוס, זה נכון).

            1. ראיתי עכשיו. שניהם לא משהו בעיני. לגבי שחקן טוב – עם יש לי את סטף וקליי אני יותר מאמין ביצירת עומק ולאו דווקא בהוספת סופרסטאר. כבר אמרתי לך, לדאוג שיהיו שחקנים חזקים כאופציה 4, 5 ו6 זה לא פחות טוב מלנסות להביא כוכב על (או את דרוזן) תמורת וויגינס.

            2. אני מסכים איתך בעניין 4,5,6, זה בדיוק מה שאנחנו עושים כאן – למרקוס, דרוזן או גיי הם לא סופרסטארים בשום פנים ואופן… הם פשוט שחקנים טובים. עבור וויגינס והבחירה אני לא חושב שתוכל לקבל יותר משניים כאלה, שזה בערך מה שאני מציע לך – למרקוס/דרוזן+גיי/מילס.

            3. טוב, מצאתי לגולדן חלופה לעסקה עם הספרס – דטרויט.
              הגולדנים מקבלים את גריפין, דרק רוז כמחליף סטף ואחלה שחקן בזכות עצמו, צביקה מיכאליוק הצלף מהקיבוץ, ואת הבחירה השביעית – גריפין ורוז, ביחד, הם שחקן בריא בערך 80% מהזמן, אם הרופאים בסן פרנסיסקו יצליחו לגרום לזמן הזה להיות הפלייאוף, זה מאד יכול לעזור ללוחמים. הקיבוצניק יעשה קליי כשקליי נח. הבחירה השביעית היא סבבה, לא יודע אם תוכלו להטריד גם אותה כחלק מהחריגה אבל גם אם לא זה בסדר.
              דטרויט מקבלת את וויגינס ואת הבחירה ה-2, שומרת על כריסטיאן וודס, לוק קנרד ושאר צעירים מבטיחים פחות או יותר, ויוצאת לדרך חדשה אחרי התסבוכת של ואן גנדי.
              https://tradenba.com/trades/mSixPb1bG
              .
              לדעתי עדיף לכם עם הספרס, אבל שיהיה. בהצלחה לכולם.

            4. לדעתי טרייד מעולה לשני הצדדים. הייתי שמח לראות את זה קורה.

          1. בקיצור, אולי הקליפרס יסכימו לשלוח את לאונרד לסן אנטוניו תמורת דרוזאן. סן אנטוניו הסכימו לטרייד כזה לא מזמן. לא יכול להיות שהם הפראיירים היחידים ביקום.

          2. ע"ע תגובתי לג'ונתן – גם אם אני מבין את הרצון שלא לתת לדוראנט ללכת ללא תמורה, נכון לעכשיו השרשרת הזו שמה אותם במצב בעייתי מאד. הצעות טובות ליותר לטרייד על וויגינס יתקבלו באוזן קשבת. (ואני לא מתכוון ל"שסקרמנטו יקחו אותו". משהו אמיתי.)

            1. האמת, יש לי תחושה שוויגינס הולך להישאר ולהתייעל… שזה פחות נקודות אבל אופציה שלישית או רביעית בהתקפה,, בכל מקרה צריך 5 אנשים על המגרש בכל זמן. סטיב קר אמר שוויגינס הולך לפרוץ איתו ללהיות אולסטאר, אני לא מאמין בזה לרגע.
              בתסריט אחר – להביא שני רול-פיירס סבירים תמורתו לקבוצה שצריכה מישהו שכן ייזום וייצור נקודות זה גם אפשרי.
              *
              לגבי דרוזן – באמת שלא רואה שום סיבה להביא אותו גם אם הוא טוב מוויגינס, רפשר להשקיע בחיפוש והבאת כוכבים אחרים. נגיד הוא מצטרף סלי שהווריירס לא משלמים שום מחיר על להביא את דרוזן… הוא וויגינס ביחד זה לא מה שיעשה אותנו לקונטנדרים.

    2. לא תודה. תפסיקו לזלזל בוויגינס וולהציע שחקנים בסוף דרכם. לוויגינס יש נתונים למלא את התפקיד שהכי חסר בג"ס. שחקן כנף גבוהה. אם הוא היה משתכר 15 מיליון כולם היו אומרים שהוא בדיוק מה שהרופא רשם. בחודש אחד בג"ס הוא יחיך יותר ממה שחייך חמש שנים במינסוטה. אולדריג וגיי מתקבלים בברכה בג"ס אם יסכימו לשכר מינימום , דבר שאינו אפשרי בגלל החוזים שלהם. זה מה שמבנה השכר מאפשר. בתכונות הם מתאימים רק שהם לא שווים לא את השכר שלהם ולא את עלות המס האסטרונומית.

      1. רן. וויגינס לא באמת גבוה. אינץ' יותר מקליי וגרין.
        מסכים שאם הוא היה משתכר פחות הוא היה יותר מוערך, אבל לםי הביצועים שלו עכשיו, לטעמי הוא יותר בעחה מנכס. מקווה שיידעו להשתמש בו.
        מאנו קצת אופטימי לגבי הנכסים שהוא חושב שיש לו בסן אנטוניו. לא כל מיצובישי ישנה היא רכב אספנות….

  2. כיף גדול כרגיל, אוהב את האווירה שעולה מהמאמרים האלה. דנבר מרחק חתיכה אחת אבל יכול להיות שהחתיכה היא פורטר או בול בול, לא הייתי עושה שם שינוי דרסטי מדי מעבר לחיזוק הכנפיים.

    1. תודה רבה, רועי! לפי דעתי גם עם פורטר ובול בול בוגרים הם צריכים את ביל. אחרת, מי ישחק בעמדה 2? גארי האריס פשוט היה משקולת בפלייאוף. לא כזה טוב הגנתית גם בשביל להצדיק את שיתופו על המגרש, עוד פחות את ה-20 מ' לשנה…

  3. כיף לקרוא, תודה לשניכם.
    דוק, אני לא חושב שבוסטון הצליחו לעשות טרייד אפ אבל נדע סופית רק בדראפט עצמו.

    יניר, איינג' איבד את הטאץ'? האו דר יו! בשני דראפטים האחרונים הוא הוציא שחקני רוטציה לגיטימיים בבחירות נמוכות (ולפני זה כולם יודעים מה הוא עשה, בעיקר אוהדי פילי וברוקלין). הוא לא הביא הברקות סטייל יוקיץ' אבל גרנט ורוברט ויליאמס הם ממש לא באסטים -בחירות נמוכות שתורמים, ויתרמו עוד יותר בעונה הבאה. השאלה היותר גדולה היא לגבי רומאו לנגפורד, אבל פה נאלץ לחכות די הרבה כי ברור היה לכולם שלוקחים כאן פרוייקט חצי אפוי לטווח הארוך.

    לגבי ההתבטאות של איינג' ג'וניור – יש לי הרגשה שהולכים על שחקנים מבוגרים יחסית עם תקרה ידועה שיחזקו את הספסל כאן ועכשיו. צפו לאיזה בן 22 – איזה אד דייויס צעיר וסולידי – בלפחות אחת מהבחירות.

    1. לאיינג קרה מה שקרה לקי סי גונס. השחקן שאמור היה להיות המפתח להרכב התחרבן. אז לן ביאס מת והיום הווארד שבר את הרגל ומאז לא חזר לעצמו. בדרך היתה גם התאונה עם קיירי וההתאכזרות לתומס. בקיצור הרכבת חלפה על פני התחנה מבלי לעצור.

        1. ההחתמה של קמבה היתה (ועודנה) מצויינת. השתלב נהדר בבוסטון. ברור שהמספרים יורדים, אבל בעיקר בגלל שהוא משחק עם כוכב גדול ממנו ועוד שחקנים אחרים שצריכים גם כן לזרוק.

      1. רן, איינג' בונה קבוצות נהדר. פציעות קורות, אין מה לעשות עם זה ובהחלט אי אפשר להשליך מזה על יכולותיו של איינג' כמנהל שבונה קבוצות נהדר. לגבי ה'התאכזרות' לתומאס, תרשה לי להגיב בצורה ישירה: בולשיט. אני מבין שאתה ואחרים ציפיתם שאיינג' יתן לשחקן גמור חוזה מקס על בסיס היותו של תומאס גב-גבר, אבל מה לעשות שהגדרת התפקיד של איינג' שונה וככה לא נותנים חוזים בליגה.

      1. קודם כל, אם הוא הצליח או לא למכור את הבחירות שלו אנחנו נדע בדראפט עצמו. אבל בגדול, אין בליגה יותר מידי סנטימנטים ואם איינג' לא מצליח למכור את הבחירות שלו זה כי הוא מבקש מחיר גבוה. תשכח מהשטות הזאת שמנהלים לא עונים לטלפונים שלו – זו הנפצה שקיימת אך ורק בתגובות באתר הופס קו איל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט