תעיות ותהיות על משחק שלישי של נאגטס – לייקרס/ רותם אלרן

כמה רשמים ומסקנות שלי מהמשחק המצוין שהסתיים זה עתה בין הלוס אנג'לס לייקרס לדנבר נאגטס, התפרסם במקור בקבוצת הפייסבוק נ.ב.א אול אראונד.

1.הסגל המשלים – יתרון לעומת חיסרון

למשך רוב המשחק ועד אמצע הרבע האחרון, הלייקרס נראו רע, למרות שהרבע האחרון הסתיים 31-21 לטובתה של הקבוצה מעיר המלאכים, הנאגטס ניצחו בהפרש 8 (שלאו בהכרח משקף את הדקות האחרונות של המשחק).הלייקרס היו מאוד בינוניים במהלך המשחק גם בשל חוסר תפקוד של הסגל המשלים, כשמלבד לברון ודיוויס רק שני שחקנים סיימו בספרות כפולות בטור הנקודות – קאלדוול פופ שנתן משחק טוב עם 12, וקייל קוזמה עם 11 נקודות, אך ב-26 דקות של כל אחד מהם לא עשו יותר מדי מעבר לזה. הספסל של דנבר טוב בהרבה מזה של הלייקרס, וזה ניכר היום ברוב המשחק, כשדנבר מקבלים תרומה אדירה משני השחקנים המרכזיים בקבוצה, אבל מלבדם כמעט כל מי שקיבל דקות תרם בדרך כזו או אחרת, כשבראשם ניצבים ג'רמי גראנט עם שיא קריירה בפלייאוף, ומונטה מוריס שהוסיף 14 נקודות ב-19 דקות מהספסל. כל עוד הנאגטס ימשיכו לקבל תרומה מהשחקנים המשלימים, הם בעלי יתרון משמעותי בכך על הלייקרס.

2. הריבאונד של הלייקרס

נושא קצרצר שיש לגעת בו כשמדברים על המשחק הזה הוא כמות הריבאונדים הזעומה שהלייקרס קטפו – 25 בכל המשחק. במהלך משחק רגיל הקבוצה תקטוף כמעט פי 2 קרשים מהמספר הזה, וכשאנתוני דיוויס, דווייט הווארד וג'באל מגי, שלושת השחקנים הגבוהים בקבוצה, לוקחים יחד 4 ריבאונדים ב-65 דקות משותפות, זה לא מבשר טובות עבורם.

3. הקליעה של הלייקרס כגורם שלילי

אחד מהפילים שבחדר עבור לוס אנג'לס במשחק הזה היה כושר הקליעה הרע של הקבוצה, כשסיימו עם 6 נסיונות מוצלחים מ-26 שלשות שזרקו במהלך המשחק (23.1%), וגם מהעונשין היו רעים עם 14 מ-22 (63.6%), שני הנתונים הרבה מתחת לממוצע הליגה. הלייקרס לא ידועה כקבוצה שמסתכמת הרבה על קליעה, אבל נתונים כאלה הם נוראיים, ועוד יותר כשמהצד השני דנבר קולעת באחוזים גבוהים מכל הטווחים, כולל 54.8% מהשדה מול הגנת הלייקרס שנחשבת קשוחה מאוד.לשם השוואה, אם הלייקרס היו זורקים בממוצע הליגה, שהוא כ-35% משלוש, הם היו מנצחים בנקודה, לעומת הפסד ב-8 הפרש. הקליעה משמעותית במשחקים כאלו, והלייקרס נמצאים בבעיה הרבה פעמים, שכן בכל הסגל אין שחקן אחד שאפשר להסתמך עליו שיקלע את המבטים הפנויים משלוש באחוזים גבוהים.

4. ניהול המשחק של מארי

היום ג'מאל מארי נתן משחק גדול שממשיך את מומנטום הפלייאוף שהולך וגדל אצלו, ולצד 28 נקודות באחוזים מצוינים (ועם 4/8 מאחורי קשת השלוש, עוד מוטיב חיובי במשחק שלו בפלייאוף), הוא גם לקח על עצמו במשך חלקים גדולים של המשחק הזה את הפליימייקינג, וכשהוא עושה את זה ההתקפה של דנבר מרוויחה. מארי מנהל משחק מעולה טוב, גם אם הוא לא מרבה לעשות את זה בדרך כלל, לאור כך שיוקיץ' הוא דה פקטו הרכז שלהם, אבל היום הוא מסר 12 אסיסטים, כולל כמה מסירות ומציאות מאוד יפות בצבע.הוא והג'וקר יוצרים צמד מאוד מגוון שמסוגל לעשות הכל מהכל בהתקפה, ואם ימשיכו לשחק ככה לצד תרומה של השחקנים המשלימים, לא בלתי אפשרי שיקחו את הסדרה.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אחלה נקודות, תודה רבה רותם.
    .
    אני מסכים שבסופו של דבר מארי ניהל את המשחק היום באופן מוצלח, אבל לא בטוח בכלל שהשיטה הזו עדיפה לדנבר לאורך זמן.
    ראשית, מכיוון שהוא מקבל החלטות פחות טוב מיוקיץ'. לא שזה נדיר במיוחד, כמה מחברי הטובים ביותר מקבלים החלטות פחות טוב מיוקיץ', אבל בקבוצה שיש בה את יוקיץ', יש לזה מחיר מסוים.
    שנית, מכיוון שזה מעייף אותו, והוא יצטרך להיות בשיאו גם במשחקים הבאים.
    שלישית, מכיוון שבלילות שבהם הצוות המסייע לא קולע באופן מוצלח כל כך, דנבר צריכה אותו בעיקר בשביל לקלוע.
    .
    גם לשימוש ביוקיץ' כמנהל משחק יש מחיר – עייפות של יוקיץ', והרחקה שלו מהסל שגוררת נחיתות בצבע ובריבאונד, אז יש כאן טרייד-אוף לכאן ולכאן.
    .
    לדעתי צריך לשקול לתת גם למונטה מוריס להוביל כדור. ובקיץ להחתים את רונדו.
    .
    בנוגע לסגל המסייע – היה לנו דיון כאן לפני התחלת הבועה בנוגע לאימפקט של העדרותו של אייברי בראדלי. נדמה לי שנוכחותו יכלה לעשות את ההבדל הלילה עבור הלייקרס, הן בהגנה מול מורי והן בקליעה מבחוץ.

  2. רצה פה בדייה!שדוויט האט או פגע ביוקיץ בסידרה. זה בדיה ותו לא.
    בגיים 1 הפרשים הדביקו ליוקיץ 5 עבירות אוויר דוויט סתם היה ברקע. בגיים 2 דוויט נוגב ובגיים 3 הוא חיסל את הלייקרס ונוגב. סתם שחקן פח שזכה לקרדיט מפרשן חצר וכמה פה עלו על העגלה. יש הבדל בין לשחק פיזי טוב וסתם לעשות עבירות שזה מה שדוויט עושה. הטמבל הסה לא מזיז בכלל ליוקיץ שמנגב ומקרצף איתו את הפרקט.
    יוקיץ משום מה רבע 4 פחד לזרוק על רונדו זריקות שהוא קולע על דיוויס וחיפש סתם למסור במקום לזרוק מעליו או לטחון אותו

  3. דוויט הווארד מעבר להיותו עגלה הוא כנראה שחקן הכדורסל הכי טיפש בהיסטוריה.
    כל קשר בינו ובין הצלחה, אישית או קבוצתית, הוא מקרי לחלוטין

  4. נקודות נכונות. הריבאונד של הלייקרס היה רע כשהם נראו עייפים יותר ולא הצליחו להגיע לכל כדור. אולי אסטרטגיית בוקס-אאוט אחרת תשנה את המצב. מארי אחד הסיפורים הגדולים של הפלייאוף הזה והיום השפיע על משחק כשקלע פחות מ-40 נקודות בתצוגה של כוכב: נותן לדברים לזרום ולוקח את המשחק על עצמו כשצריך. נדיר לראות שחקנים עושים שיפור כל כך גדול באמצע הפלייאוף, הוא אחד מהם. שחקן ענק.

  5. ללייקרס יש לפעמים משחקים כאלה של 20% מהשלוש, 60% בערך מהעונשין ואיבודים שלומיאליים במתפרצות פלוס איירבולים וזריקות לא חכמות מ 6 מטר של לברון ודייויס. אם עדיין הם היו במשחק עם כל זה, זה יפה

  6. רותם, דנבר כמעט הפסידו בגללך ובגלל רועי.
    שניכם סגרתם את המשחק כשנשאר עוד רבע שלם לשחק. בפעם הבאה, עד שלא נשארות 10 שניות על השעון והקבוצה מובילה ב-14 הפרש, אל תקבעו שתם הטקס, זה יכול להיות מאוד מסוכן ומאוד מנחס.
    בברכה.

    (ויופי של טור)

    1. 🙂
      אל תדאג, יש לי טופס הימורים בקבוצת פייסבוק, וכבר רצף של חמישה ניחושים על הקבוצה הלא נכונה, בשלב הזה כבר מנחש ניצחון לקבוצה שאני רוצה שתפסיד, וידעתי שהלייקרס לא יאכזבו.

  7. נקודות טובות.
    אני באמת מאמין שדנבר יכולה לעבור.
    שחקני המשנה צריכים לשחק כמו היום לפחות והם צריכים לבוא קשוחים מנטלית להתמודדות מול הצוות המסייע באפור.
    הסדרה פתוחה לחלוטין – לדנבר יש יותר פוטנציאל.
    בניכוי שריקות זבל, יוקיץ'+מארי > שיקוץ+גרופי

  8. הקליעה של הלייקרס היא נקודת התורפה שלהם.
    ככל שדנבר יידעו לצופף כמו שהם עשו נגד הקליפרס, ככה הלייקרס יסבלו.
    אין ללייקרס קלעי אמין אחד. אחד אפילו אין.

  9. הנתון המעודד שאני לקחתי מהמשחק (בתור ברנש שרק רוצה שדנבר תהיה בגמר) זה שלדנבר לא היה משחק משוגע התקפית, זה לא שהם השפילו את לייקרס כל הזמן עם קליעות משוגעות… 55% מהשדה זה מעולה, אבל מול 52% של הלייקרס זה יחסית הוגן, ו38% מהשלוש זה טוב, אבל היו מספיק שלשות פנויות שהוחטאו (היו שלוש כאלה של מילסאפ) אל מול שתיים שאני זוכר שהיו קשות (מארי בסוף ופורטר מול לברון).
    עוד משהו שאף אחד לא אוהב להזכיר כי זה לעוס, אבל לקראת הסוף השופטים התחילו להעלים עין על המון עבירות של רונדו בעיקר, שתיים שהבחנתי על מארי בחטיפות – מספיק בשביל לא לשנות את המומנטום בצורה כל כך משמעותית, פלוס להוציא את רונדו ב6…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט