פצצת רייטינג / Ljos

אתם יושבים?

מה שאני עומד לספר לכם עלול לזעזע את עולמכם. עצם קיום האתר עלול לעמוד בסכנה. אני צריך שתשבו. קחו דקה לנשום. אפילו שתיים.
מוכנים? כי מכאן אין דרך חזרה. אין להסוות, אי אפשר להעמיד פנים יותר שאתם לא יודעים, קשה לחזור אחורה. מה שתקראו עכשיו הוא פריט מידע שעצם הידיעה עליו עלולה למוטט את ההגנות השבריריות שבנינו מסביבנו ועלול להזכיר לנו שכל דבר טוב בעולם הוא רגעי וחולף ו…
אני שוב מלחיץ אתכם. סליחה. קחו עוד דקה. ואז נעשה את כמו פלסטר. בלי קשקושים מיותרים נוספים.
אפשר? אוקיי. הנה זה – הרייטינג של ה-NBA בירידה.

18% ירידה לפי ESPN ו-TNT, הגופים שבחרו לשדר הרבה מאוד משחקים של גולדן סטייט וניו אורלינס. ונעזוב בצד את העלייה בשידורי המשחקים המקומיים (שתושבי דנבר והסביבה לא יכולים להיות חלק ממנו בגלל סכסוך מקומי עם הרשת המשדרת). ונתעלם מהפופולריות העולה של המשחק בעולם. וכמו אלו שהתלוננו על הרייטינג היורד של הפלייאוף הקודם נתעלם מכך שקנדה היא לא ארצות הברית ולכן טורונטו לא נחשבת בספירה. זו ירידה מספיק חדה שנהיה חייבים לדבר על זה.

אז עכשיו כל אחד ישלוף את ההשלכה…אהה, השערה שלו. השערה שאין לה שום קשר לטענות האישיות של כל אחד על הליגה. אבל השערה שבמקרה תוכיח שלתלונה האישית שלך יש כוח משיכה מספיק חזק בקרב האוהדים כדי להפיל את כל הליגה עם פלישתים אם לא יקבלו את טענותינו. אז אם כך, כאחד שתמיד מתלונן על העצלנות בחיפוש כוכבים עתידיים לפי סרגל אורך אני יודע בדיוק מה הבעיה. יאניס. אף אחד לא רוצה לראות אותו. תעיפו אותו מהליגה ותראו את הרייטינג מקפץ בדיוק בצורה שבה נמאס לנו לראות אותו. אבל אני מודה שיש השלכו…השערות שנשמעות הרבה יותר הגיוניות. ניק יאנג למשל בטוח שזה בגלל שלא החתימו העונה כמה שחקנים שממש לא מזכירים את סוג השחקן שהוא:

בטח עכשיו אתם שואלים, "ג'יזש קביזש, זה מפחיד. מישהו אחראי יודע ומטפל בנושא?". אז כן. ה-NBA מודע לבעיה, והוא שולח את אנשיו הטובים ביותר לתפקיד. הטובים. ביותר. הם הגיעו למסקנות חותכות ודאגו לפרסם אותן בראש חוצות: יש להוסיף מיידית טורניר אמצע עונה ומשחקי הדחה בודדים לפלייאוף. כן. זה נשמע הגיוני. אם אתם רוצים להוסיף נקודות עוגן לרייטינג גבוה במהלך העונה (על חשבון ספורטיביות והרייטינג בשאר המשחקים) בתקווה שהרשתות הגדולות ימשיכו להעביר לכם את הבצק הירוק הענקי.

עד כה ה-NBA בעיקר ניסה להושיב אנשים בספות. היוטיוב והטוויטר נראו כמו דרך לתת לצופים המזדמנים טעימה חינמית כדי שיבואו למנה העיקרית – צפייה ביתית במשחקים. אנשים שיושבים בבית ופותחים טלוויזיה בשביל לראות משחק. רק שגדל לו דור שלם של אנשים שלא רואה משחקים ככה יותר. אנשים מדורות אחרים קוראים לזה "לחתוך את הכבלים". אבל לחתוך את הכבלים זו פעולה אקטיבית, קצת מחאתית. כן, הדור שלנו מנסה להרוג את פקק השעם. כן, רצחנו את תעשיית היהלומים בדם יהלומי דם קר. כן, אנחנו בונים על לפרק את מוסד המפיות שולחן. אבל את הכבלים מעולם לא הייתה לנו כוונה להשמיד. פשוט… יש דברים אחרים והם נזרקו הצידה. שמעתם על ההמצאה הזו שנקראת אינטרנט? זה ממש מדהים. שם אפשר לנשנש טעימות חינמיות אין סוף מבלי להגיע אף פעם למנה העיקרית. ולשבוע מזה.

זכר לעידן אחר

בצורה קצת פחות ראש חוצותית ה-NBA הלכו והחלו לפתור כמה גורמים בעייתיים אחרים. כולנו בטח שמענו על מותו בטרם עת של אתר שיתוף הסטרימינג הטוב ביותר שהיה – Reddit NBA Streams (שהפך לאתר הוקרה לאדם סילבר). אבל אולי פחות שמענו על איך הליגה מפילה את כל משקלה על היוטיוב והטוויטר. אישית שמתי לב לזה כשהתחלתי להצטרף לצוות המסקר של משחקי שבת, כשסרטונים וציוצים שהעליתי נמחקו במהירה והייתי צריך להחליף אותם ומצאתי רק גרסאות רשמיות של הליגה. יוטיוב, האתר שהביא לעולם את אתגר הבירד בוקס, עומד לרשות ה-NBA ומוחק סרטונים ש"מפרים זכויות יוצרים של הליגה", כלומר כל סרטון שמפריע ל-NBA בכל צורה שהיא. מסרטוני היילייט ועד ניתוחי משחקים. חלקם טובים בהרבה ממה שהליגה מפיקה. ועכשיו זה הולך להיות עוד יותר קל. יוטיוב, האתר שהוריד סרט אנטי-נאצים שצולם ב-1938 כי הוא "לא מקובל" על ידיו, שינה את ההגדרות שלו כך שיוכל למחוק כל חשבון שהוא אם הוא לא "חיוני כלכלית". ומה שמפריע לתאגיד אחר להרוויח הוא בוודאי לא חיוני כלכלית.

אז אל תדאגו. ה-NBA כבר עושה כמה צעדים חשובים מאוד בנוגע לרייטינג. הם כבר הבינו שהרייטינג מספר רק חלק קטן מהסיפור המלא. ומי מכם שדואג לגבי היכולת הכלכלית של הארגון העצום והעשיר, הסירו כל דאגה מלבכם. בקרוב מאוד ילמדו שם ב-NBA איך להפסיק את הטעימות החינמיות ולהתחיל להפיק מהן כסף. המסיבה החינמית של התקצירים ורגעי השיא של המשחקים נגמרה. נגמרו הימים של התקצירים בסופי סיקורי משחקים, של אנשי אינטרנט שונים שמדברים על הליגה ומנתחים אותה, נגמרו הימים שבהם זכיתם לקבל הצצה לליגה בלי לשלם ישירות לארגון. בקרוב לא יהיה אכפת לליגה אם אתם רואים את המשחקים המלאים בישיבה בסלון או את התקצירים בישיבה באוטובוס בדרך חזרה מהעבודה. אתם תשלמו על כל פיפס מידע שיוצא מהליגה. הם ירוויחו מכם כסף.

אז, אתם יושבים?

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. אני ממש מקווה שלא יורידו את התקצירים.
    היום במקרה הייתי ער אז ראיתי בלייב אבל התקצירים גורמים לי להיות יותר מעודכן כי אני רואה את כל המשחקים ולא משחק שניים בלילה.
    נגיד לילה של 6 משחקים זה שעה של תקצירים עם הקפה בבוקר(פחות ממשחק נבא שלם) ויוצא לי לראות גם את אלו שלא הייתי רואה בלייב אם הייתי נשאר ער בלילה כמו דבונטה גראהם ופי ג׳יי וושינגטון משארלוט כל הצעירים ממיאמי ועוד המון דוגמאות של שחקנים אחרים

    1. גם שאני רואה תקצירים אני נכנס אליהם בלי לדעת את התוצאה וגם אני רואה אותם ביוטיוב בטלוויזיה של 64 אינץ ולא דרך האייפון או המחשב שמהם אני רואה בלייב משחקים שלא משודרים בערוץ הספורט

    2. גם אני מקווה. זו הדרך הכי פשוטה והכי חשובה להישאר מעודכן בליגה. הבעיה היא שה-NBA מודעים לזה. הבעיה העוד יותר גדולה היא שאני לא אדם אופטימי.

  2. כל מילה.
    .
    אם סילבר חכם, והוא חכם, הוא ימצא את הדרך לרכב על הנמר ולבנות ביזנס מודל מתאים לעידן הנוכחי. אישית, אין לי בעיה עם לשלם עבור המשחקים, אבל אין לי, כרגע, דרך הוגנת לעשות זאת – מי שלא רואה משחקים בקביעות לא מרגיש נוח עם ליג פאס. אם הייתה דרך לשלם קצת פיי-פר-וייו לכל משחק הייתי שמח לעשות זאת. בנוסף, צריך למצוא דרך למדוד ולחייב 5ת המפרסמים על הצופים בלינקים – הלינק אולי פיראטי אבל הקהל נמצא שם וצופה בפרסומת הנודניקית של כריס פול וסטייט פארם. אם כבר אני סובל – שסטייט פארם ישלמו גם על זה.

  3. צודק ביותר. זה מזכיר לי את ההחלטה הנבונה של מיקרוסופט לאפשר די בפשטות להוריד ווינדוז לא חוקי/פרוץ. הרי יכלו לחסום את זה בקלות אבל העדיפו שיהיה לך בבית פרוץ ובמשרד תשלם….
    חוצמזה שהיום מחליפים שחקנים כמו גרביים. קשה לאוהד לעקוב כל שנה אחרי שמות אחרים בטח אם אהוב ליבך שהתלהבת ממנו יחד עם הילדים משחק עכשיו בקבוצה היריבה השנואה וההפך. זה קורה בכל מקום
    🙂

    1. ואני כל יום מודה להם שאני לא משלם את מס הדלקת המחשב בזכות העותק הפרוץ שלי.
      זה חלק מהסיבה לשינוי בנאמנות של האוהדים – המעבר מלאהוד קבוצה ללאהוד שחקנים. או במספרים – לכריסטיאנו רונאלדו יש יותר עוקבים בטוויטר מאשר לריאל מדריד.

  4. התקצירים כבר יש איתם בעיות דואקינס למשל כבר נתבע עי הליגה או משהו כזה. במקום התקצירים הדפוקים של ה2 דק.
    אין שום ירידה ברייטינג הליכה מנסה לרמות. להיפך זה בכל מקום ויותר אנשים רואים אי פעם פשוט צופים במקומות אחרים.

  5. כשמגיבים בהופס זה לא רלוונטי להסתכל על זה בעיניים ישראליות (עייפות), השאלה היא מה הסיבה לירידה ברייטינג בארה"ב?

    1. קודם כל, בחירת המשחקים. ESPN ו-TNT קיוו שזאיון וסטף יביאו הרבה צופים ובחרו לשדר הרבה משחקים שלהם, אבל שניהם בינתיים מעסיקים יותר את הרופאים. לברון והלייקרס, שני גורמי המשיכה הגדולים של הליגה, שודרו עד כה ברשתות הללו אותו מספר פעמים כמו ניו אורלינס. רק עכשיו הם מתחילים לעשות שינויים בלוח השידורים, והרייטינג יחזור למעלה. ראוי לציין גם שהליגה הופכת יותר ויותר פופולרית מחוץ לארצות הברית, והנתונים לא מתייחסים לזה.
      ודבר שני, בתזמון מדהים אוריאל דסקל כתב אתמול בדיוק על זה, ולו יש את המספרים שאין לי: https://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3776142,00.html
      אז לפי דסקל – גם בכדורגל יש ירידה ברייטינג. וצעירים הרבה יותר נוטים לראות משחקים בצורה אחרת מאשר שידורים ישירים (גם בגלל שיש שידורים עדיפים באינטרנט וגם בגלל המחיר הגבוה שצריך לשלם לרשתות המשדרות).
      (באיזשהו מקום קצת מדגדג לי להגיד שכל הפאניקה הזו עם הרייטינג היא בעיקר ניסיון של הליגה והבעלים לקשקש בזנב לפני חוזה ה-CBA הבא. אבל אין לי הוכחות מלבד התחושה הזו בקצה הזרת הימנית)

      1. אני בטוח שאפשר לנרמל את הירידה ברייטינג במשחקים של הפליקנס והווריורס כדי להבין אם קיימת ירידה אמיתית וכמה. בכלל, לבנות תיאוריות (לא שלך, של הליגה) בגלל דבר כל כך נסיבתי נראה לי מופרך. וקשה לי להאמין שגוף כזה רציני ומסודר לא ישים בצד נסיבות כל כך ספציפיות ויסתכל על התמונה הגדולה. לא רק שזאיון וסטף לא משחקים, הקבוצות שלהם גם לא מעניינות וגם לא תחרותיות.
        בקיצור, את הנתונים האמיתיים נראה כשהליגה תסדר מחדש את לוח המשחקים. ואם עדיין תהיה ירידה משמעותית אני מקווה שהיא תביא לשיפורים במוצר, ויש לא מעט לעשות, בעיקר מבחינת זמן המשחק הארוך והעצירות הבלתי נגמרות. מצד שני, העצירות האלה שוות כסף מפרסומות ונראה איך הליגה תבחר לאזן בין השניים.

      2. הירידה מורגשת בכל ענפי הספורט – לא רק ב-NBA, הנתון שלא (תמיד) בודקים הוא אחוז הרייטינג ביחס לשנים עברו. היום אחוזי הצפייה בירידה, בארה"ב. בניו יורק בה אני חי אני כמעט ולא מכיר אנשים שיש להם כבלים בבית (ואין באמת דרך חוקית אחרת לראות ערוצי ברודקאסט), אז הנתונים בהחלט צריכים להיות בהתאמה.
        .
        לצורך העניין גם הרייטינג של ה-NFL בירידה, אבל כמות המשדרים שהם שמים ברשימת 20 התוכניות הנצפות בכל שנה רק עולה – מה שאומר שהערך שלהם עולה.
        .
        כששצ'רלי אברסול הכים את ליגת הפוטבול AAF אחד מהיעדים שלו היה לקצר את המשחק לשעתיים. האמירה שלו היתה שהתחרות היא לא מול ענפי ספורט אחרים אלא מול אולמות הקולנוע, הצגות ואירועים חברתיים אחרים. אני לא רואה מנוס מקיצור זמני המשחק ומעבר לחוקי פיב"א בהיבט של פסקי הזמן.

  6. מצוין חבר.
    מצחיק מה שיאנג רשם. מניח שגם הוא צחק כשהוא רשם את זה (הוא מעשן הרבה לא?)
    ההשלכה, אה סליחה השערה שלי היא, שאכן מדובר במשהו יותר טכני כמו לוח השידורים שהותאם לציון המושבת וכדומה. קשה לראות בבת אחת צניחה של 20% ללא שום שינוי מהותי, וזה לא שאיזה כוכב פרש (אולי הפציעות הן של הווריורס וציון והן של דורנט יכולות להשפיע קצת) להיפך דווקא לברון בעונה מדהימה.

    1. לברון במערב. מניתוחים שקראתי בכמה מקומות כשהוא היה במזרח אנשים היו רואים את המשחק המוקדם (כשזה היה הקאבס) ונשארים לשני. עכשיו יש אובדן של הרבה מאד קהל מהחוף המזרחי שהמשחקים מאוחרים לו.

      1. אבל אם הירידה היא ב20 ביחס לשנה שעברה אז הירידה הזו הייתה אמורה להיות שנה שעברה אם אני מבין את הטיעון

  7. נכון. זה ביחס לשנתיים האחרונות כשהשנה נוסף הפירוק של הווריורס והיעדרות מוקדי עניין כמו סטף דוראנט וזאיון.

  8. אבל האתר שלנו בעלייה. בהכל: כמות המילים ליום, מספר המאמרים ליום, מספר המגיבים הממוצע, ומספר ה-HITS הממוצע. אבל אני כמובן יודע שהכל זמני. בסופו של דבר גם האתר יימאס אלא אם נחדש בו כמה דברים. אבל זה כבר יקרה אחרי

  9. והדבר שהוא בעלייה הגדולה ביותר באתר הוא מספר התגובות היומי הממוצע בבלוגים החיים. ישנם בלילה אחד יותר מפי שניים תגובות חיות מאשר בששנה שעברה (אמש 200 מהם היו של שימון, האשך, אני ועוד 3-4 הסובלים מאינסומניה).

  10. ליוס – קראתי באיחור רב – אחלה מאמר.
    אני בשלי – הירידה היא לא רק ברייטינג – רואים קרחות ענקיות ביציעים.
    המוצר עובר שינוי – אין הגנה, הניצחון לא חשוב, הכל בידור, גלובטרוטרס אולסטאר סטייל.
    הקהל המסורתי עוזב.
    השאלה אם יבוא קהל חדש – ואיך הוא בדיוק הולך לצפות במשחקים.
    שוב – אחלה מאמר – גם אני לא אופטימי לגבי ההמשך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט