יומן (אין) אליפות גרמניה (4) – כישלון / מתן גילור

תמונה קשורה

אחרי ההפסד 2:0 לדרום קוריאה:

אין בכלל ספק שמדובר על כישלון היסטרי והיסטורי. המונדיאל הגרוע ביותר בהיסטוריה של גרמניה.

גרמניה אמנם לא קיבלה בית קל, אבל בטח לא בית קשה. היא לא היתה אמורה לטייל מול אף אחת מהנבחרות, אבל המקום ראשון היה נראה טריוויאלי. מי בכלל חשב לדון בתרחיש שלא כולל עליה לשמינית הגמר?

אין מה להתעסק במי שעזב או שלא זומן. כשנכשלים, חשים ביתר שאת בחוסר שלא מי שזומן / שותף / פתח. אמנם, לו הייתי אני מקבל ההחלטות, הייתי מחליט אחרת בחלק מהמקרים. ברם, אף לא החלטה אחת הרעידה את אמות הסיפים. צריך גם לזכור שהשיקולים לבחירת סגל לטורניר שהפן החברתי משפיע בו מאד, לעתים, כוללים יכולות של שחקן גם מחוץ לכר הדשא.

אני לא אתעסק פה בכל מיני עניינים פסיכולוגיים והלך רוח של שחקנים. לא שיש בזה בעיה, אבל זה ספקולטיבי מדי ומתחשק לי יותר לדבר מקצועית.

יואכים לב ראוי לתודה גדולה ולהוקרה על 12 שנים מופלאות, עת קיבל את מושכות נבחרת גרמניה אחרי מונדיאל 2006. קשה לי להמאין שההתאחדות הגרמנית לא תכבד את החוזה איתו. אני אמרתי את דעתי שיוגי היה צריך לשים את המפתחות אחרי אירו 2016. הנבחרת אמנם עדיין היתה טובה מאד, אבל בירידה. היתה תחושה שהוא מיצה את עצמו. לא צריך להגיע לתחתית כדי להחליף. והדחה בשלב הבתים בשביל גרמניה זו התחתית של התחתית. אז עכשיו, על אחת כמה וכמה שהגיע זמנו להגיש דוח על המונדיאל ומכתב התפטרות לצדו. ואני באמת לא מאלה שעורפים ראשים, אבל 12 שנים זה די והותר למאמן נבחרת.

הנבחרת בעידן לב, כפי שכתבתי בעבר, שיחקה מודרני בהתחלה. השיטה אבדה מהרלוונטיות שלה בחלוף הזמן. גרמניה, בכל תקופתו, פשוט לא ידעה להתמודד עם פיגור. לא ידעה מה לעשות במצב של must score. הפוזשן פוטבול, בצירוף איכות השחקנים, פשוט הבטיח לה שהיא כמעט ולא תגיע לשם. כשהגיע נפלה. פעם אחת לא הגיע ולכן לא נפלה.

באירו 2008, עד הגמר היא היתה במצב של must score במשך 4 דקות בלבד. בגמר נקלעה לפיגור והפסידה.

במודיאל 2010, בעיקר תודות להפרש השערים מהמשחק הראשון, היא היתה במצב של must score לראשונה בשלב חצי הגמר. פיגור והדחה.

באירו 2012, היא נכנסה למצב של must score לראשונה בשלב חצי הגמר והודחה.

במונדיאל 2014, היא בשום שלב לא היתה במצב של must score וזכתה.

באירו 2016, היתה היתה במצב של must score לראשונה בשלב חצי הגמר והודחה.

במונדיאל 2018, ברוב הדקות היא היתה במצב של must score והודחה בשלב הבתים.

עכשיו נשאלת השאלה האם גרמניה צריכה לדעת טוב יותר איך לא להיכנס לפיגור או איך לחזור ממנו? והתשובה היא ש: א. שניהם. ב. זה לא ממש משנה.

כי קודם כל גרמניה צריכה להחליף פרדיגמה. כל הצורה בה היא משחקת כדורגל חייבת להשתנות. לא לעבור עדכון גרסה, אלא להחליף מערכת הפעלה.

כן, זה יכול לעלות פה ושם באבדן נקודות במוקדמות. שוין.

אני לא רוצה בחזרה את גרמניה של 1998-2004. באמת שלא. לא מבחינת התוצאות ולא מבחינת הכדורגל. אבל אני כן רוצה נבחרת שתדע פה ושם לשים את האידאלים והעקרונות בצד ולעשות מה שצריך כדי לנצח. המטרה היא לא לשחק בשיטה מסוימת בצורה הטובה ביותר – המטרה היא לנצח משחקים.

בליגה ארוכה יש הרבה ערך לדומיננטיות ויוזמה. בטורניר יש הרבה יותר ערך לפרגמטיזם ואופורטוניסטיות. ההבדל בין ברצלונה שזוכה באליפויות מקומיות לעומת ריאל מדריד שזוכה בליגת האלופות על קצה המזלג.

על חילופי משמרות בהיבט של השחקנים אין טעם לדון. ברגע שיתבצע שינוי בעמדת המאמן ובשיטה יהיה גם עדכון לסגל. בסך הכל הבסיס עדיין ברמה העולמית הגבוהה. תיקונים פה ושם ואני מאמין שיהיה בסדר.

עכשיו להאבק בכל הכוח על אירוח אירו 2024 – בהצלחה.

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. היכולת של חזרה מפיגור זה נתון שטותי (ותסלח לי מתן)
    אתה מביא נתונים בשנים הכי טובות של גרמניה שהגיעה כל שנתיים מינימום לחצי גמר וטוען שהיא לא הופיעה במצבי קיצון? זה כמו שאני אטען שלברון לא מופיע לגמר כי רוב הפעמים הוא מפסיד.
    גרמניה הפסידה כאשר הפסידה לנחרות טובות ממנה (ספרד 2008 2010 איטליה 2006 2012 צרפת 2016 וברזיל 2002)
    בכדורגל נבחרות במיוחד בטורנירים אין כמעט מהפכים כי לפתח שיטה מוצלחת מול נבחרת טובה מסתגרת מצריך תרגול ארוך. עובדה במונדיאל הזה אחרי משהו כמו 40 משחקים היו שלושה מהפכים אחד במשחק חסר חשיבות בין סעודיה ומצרים השני במשחק בין שוויץ לסרביה ששני הכובשים נתנו 200% מעצמם בגלל היריבה השנואה והשלישי גרמניה.
    גרמניה ספגה שער מקרי בדקה ה92 אז יכול לבוא בטענות שההתקפה היתה על הפנים אבל הם הגיעו למצבים טובים אתה מצפה מגרמניה שלא תגיע למצב כזה לא שתחזור מבור כזה.

    בגרמניה כמו צרפת ב2010 וארגנטינה השנה (שעלתה רק בגלל שופט אידיוט שלא נתן פנדל לניגריה) יש בעיות בחדר ההלבשה
    הבווארים (נויר הומלס קרוס מולר) נגד בני המהגרים (ח'דירה אוזיל גונדוגאן+דרקסלר שהוא גרמני 100%) בגלל אי זימון סאני שהחבורת המהגרים רצתה בו וחבורת הבווארים לא לחצה על זה ובגלל תמונה של אוזיל וגונדוגן עם אורדוגן שהחרים בנבחרת לא כלכך הגנו על אוזיל מהתקשורת.
    + רק 9 שחקנים בסגל הנכיחי היו במונדיאל לפני 4 שנים יש חילופי דורות בגרמניה. עובדה הסגל משני זכתה בקונפדרציות לפני שנה אני אישית משאיר את לאב אפילו אם הוא מבקש לעזוב גם ספרד השאירה את דל בוסקה אחרי הכישלון ב2014 והוא להבדל מלאב לא הצליח לשלב את הצעירים

    האשמים בהדחה:
    1. האווירה בחדר ההלבשה שהתקשורת היה חלק בה
    2. אוזיל ונגר פשוט הפך אותו לעצלן שלא מבצע הוראות טקטיות ולאב לא הצליח להחיות אותו (וונגר ידוע כמאמן שלא מבצע הכנות טקטיות למשחקים)
    3. מולר משחקן שכבש 10 שערים במונדיאל מצפים ליותר
    4. הומלס כמה פעמים תחמיץ?
    5. קרוס ב270 דק' ביצע רק שתי טעויות אבל שעלו בשני שערים… קורה גם לטובים ביותר
    6. לאב תמיד יש למאמן חלק אין מה לעשות הוא שינה ניסה שחקנים/מערכים פשוט לא הלך לו

    1. תודה על התגובה.
      1. לא דיברתי על מהפכים אלא על MUST SCORE. היו במונדיאל הזה יותר שערים מהסוג הזה והיו מהפכים שלו עומדים בקריטריון. בהערת אגב לא רלוונטית, היה עוד מהפך ששכחת – ספרד על פורטוגל (למרות שהאחרונה השוותה לאחר מכן).
      2. שערי MUST SCORE בנוק אווט הם אף פעם לא מהפך, אלא שערי שוויון. ואת זה גרמניה הצליחה לעשות פעם בודדת בכל הקדנציה של יוגי. לשם השוואה, ביורו 1996 חזרו פעמיים מפיגור בנוק אאוט ובמונדיאל 1998 שוב וגם ב-2006.
      3. אתה מוזמן להסתכל על נבחרות אחרות שהגיעו לחצי הגמר ומעלה באותם הטורנירים, חלקן נחותות מגרמניה, ולבדוק האם עמדו במצב של MUST SCORE בדרך. אם אתה לא יודע מהיכן לשאוב את המידע, אתה מוזמן לבקש ואני אספק אותו.
      4. אתה מאשים כל מיני גורמים. איפה האחריות למאמן שבחר את השחקנים? איפה האחריות של המאמן במחנאות?
      5. אם גרמניה מגיע למצב שהחטאות של הבלם שלה הן התירוץ, אז ברלין ווי הב א-פרובלם.

      1. 1. הבנתי מפה שהכוונה לפיגור “הנבחרת בעידן לב, כפי שכתבתי בעבר, שיחקה מודרני בהתחלה. השיטה אבדה מהרלוונטיות שלה בחלוף הזמן. גרמניה, בכל תקופתו, פשוט לא ידעה להתמודד עם פיגור. לא ידעה מה לעשות במצב של must score. “
        2. אני לא מבין אתה בא בטענות לגרמניה שלא נאלצה להכנס למצב must score עד שנקלעה ליריבה עדיפה?
        3. אשמח שתתן לינק אבל שוב גרמניה שהפסידה הפסידה לקבוצות עדיפות ממנה שלא ספגו כמעט כל הטורניר.
        4. כי כאשר נבחרת גדולה נכשלת זה לא רק המאמן אשם הרי השחקנים האלה שיחקו במוקדמות וניצחו את כל המשחקים + היו טובים השנה בקבוצות שלהם (חוץ מאוזיל היה בינוני ונויר פצוע) חוץ מסאנה (והמגן השמאלי המחליף אבל הוא שולי) לא באו בטענות ללאב על בחירת הסגל כי אלו באמת השחקנים הטובים ביותר שנמאים ברשותן ברגע פרסום הסגל ולא בדיעבד. איזה שחקן היתה מזמן ובמקום מי (אל תגיד לי שחקן x במקום מולר הבן אדם כבש 10 שערים במונדיאל לא יקם/קום המאמן שלא יזמן אותו ויתן לו לשחק כנ"ל אוזיל)
        בנבחרת משחקים אנשים בוגרים ולא ילדים אני מצפה מהם שיפתרו את הבעיות ביניהם ובן עצמם אתה לא תשמע מילה רעה יוצאת עליו מהנבחרת (להבדל מסואפולי דומינק/בלאן בצרפת בינטו/קיירוש בפורטגל בזמנו) כי יש לו יחסים טובים עם כולם.
        5. נכון יש להם בעיה כי הם הודחו 😉. אבל מצב זה מצב (נגיחה לבלם זה מצח קורץ) לא תלוי איזה שחקן מגיע אליו אם הוא היה מבקיע אז הטור הזה היה טור על האופי הגרמני שגורם להם לנצח שאפילו שהם רעים.

        1. 1. פיגור כרעיון. זה לא משנה אם המצב הוא שוויון או פיגור כשאי הבקעה = הדחה.
          2. ממש לא. אני מציין עובדה שכשנקלעו למצבים כאלה לא ידעו לצאת מהם. אני לא חושב שזו גזירת גורל.
          3. אין לי לינק. אני יכול לתת פירוט על נבחרות אחרות שהלכו רחוק וחזור מפיגור מול נבחרות עדיפות בתקופה הזו בנוק אאוט. למשל טורקיה מול קרואטיה וגרמניה, הולנד מול ברזיל.
          4. כתבתי שאין לי טענות מיוחדות לגבי הסגל. זה סגל שחובה להוציא ממנו יותר.
          5. זה לא במקום. אתה מוזמן ללכת לטור הקודם שלי ולראות שלא צוין בו שום דבר לגבי האופי הגרמני והוא היה יותר מבקר ממפרגן. לעומת זאת אתה מוזמן ללכת לטורים מ-2014 ולראות מה כתבתי שם.

    2. השופט במשחק בין ארגנטינה לניגריה לא היה אידיוט אלא אתה האידיוט כי הכדור ניתז מראשו של רוחו לידו ולא היהכאן עצירהמכוונת של הכדור על ידי היד. ודווקא בעיטת העושין שניגריה כן קיבלה והישוותה ל 1:1 לא היה ברור אם לא לא מוצדק כלל.

      1. תגיד את זה לשופט במשחק בין פורטוגל לאירן שהכדור ננגח לידו של סדריק.
        שחקנים ככל לא נוגעים בכדור ביד במכוון ברחבה (השחקן היחד שעשה את זה שאני זוכר זה סוארס שהציל גול בדקה 119 מול גאנה המונדיאל 2010) לפי ההיגיון שלך לא צריך לשרוק על אף פנדל מנגעת יד. גם פה וגם לאירן הגיע פנדל.
        פנדל 100% מסצ'רנו טפס אותו והפיל אותו זה שלא שורקים על זה בדרך כלל כי לא רואים זה לא אומר שזה לא פנדל יש var היום שחקנים צריכים לשיים לב לזה בשנתים הקרובות נראה יותר קבוצות מבקיעות ממצבים ניחיים וזה מבורח כי קבוצות קטנות יקבלו יותר הזדמנויות להבקיע.

  2. פוסט יפה של אוהד אמיתי.
    לב היה צריך להיות יותר אכזרי. להשלים את חילוף המשמרות. בחוץ: נויר, חדירה, אוזיל, מולר, גומז. בפנים: שטגן, גונדואן, דרקסלר, בראנדט, ורנר, סאנה. והחוליה המקשרת, הלב, טוני קרוס שהפך בינתיים לקשר הטוב בעולם.
    זו עדיין נבחרת עם סגל אדיר, שקיבלה חזרה את מרקו רויס (פייבוריט אישי). וגם עם הקשיים במונדיאל הזה, היא היתה בכמה רמות טובה יותר משבדיה אבל זה המונדיאל, מספיק למצמץ יום אחד ואתה בחוץ.

    1. למה נוייר בחוץ? השוער הטוב בעולם. עדיף על שטגן.

      גם גומז הייתי משאיר, הוא גדול וסוס ויכול לגרום להרבה בעיות.
      אוזיל וחדיאה אכן לא בכושר אבל זה חכמה בדיעבד, אולי לעלות מהספסל ולא בהרכב. גונדואן הזה גם לא משהו, הרבה הייפ

      1. לא מסכים. נויר שוער ענק אבל הוא עשה טעויות במונדיאל, כולל איבוד הכדור שהפך את ההפסד לדרום קוריאה להשפלה. טר שטגן נתן עונה כמעט מושלמת ברמות הגבוהות של אירופה, ונויר היה פצוע כל העונה. ההחלטה ללכת איתו לגיטימית אבל במבחן התוצאה כנראה ששגויה.

  3. תודה מתן.
    בעיניי היה להם פשוט חוסר מזל – שיחקו טוב בהפסד מול מקסיקו, לפחות בהתקפה (קצת הפקירו יותר מדי את ההגנה). ישבו על השבדים והגיעו להמון מצבים. גם היום חצי משחק הם היו בתוך הרחבה של קוריאה. אולי פשוט חסר להם חלוץ על שישים מכל המצבים האלה שער כשצריך אותו.

    לגבי התיאוריה על חוסר היכולת להבקיע כשהם חייבים – אין הרבה מהפכים במשחקים מהסוג הזה, במיוחד בשלבי הנוקאאוט. לא הייתי מוציא מזה תיאורה. דרך אגב, גם כשהם שיחקו מול נבחרות נחותות מהם בשלבי הנוקאאוט השונים ועלו הם היו בתחושה שהם חייבם להבקיע כי כשאתה נבחרת עליונה אתה לא רוצה להגיע לפנדלים. אז הם כן הבקיעו כולל בכל שמינית גמר ורבע גמר בעשור האחרון.

    1. תודה.
      זה לא מצב של MUST SCORE. זה נכון שאתה לא רוצה ללכת ל-50/50 מול סלובקיה או טורקיה, אבל ניהול הסיכונים הוא שונה לחלוטין.
      זה נכון שבנוק אאוט אין הרבה מהפכים, אבל חזרה מפיגור אינו דבר עד כדי כך נדיר שנבחרת טוב עולמי תשיג אותו פעם אחת ב-4 טורנירים בהם הגיעה למצב הזה (ב-2014 ו-2018 לא פיגרה בנוק אאוט).

  4. מתן תודה רבה.
    מעניין למרות שיש לי נקודות מחלוקת איתך בעיקר בסוף …(איני מעוניין בהצלחת הנבחרת הגרמנית).
    בגדול יש לי תזה קצת מעניינת ומכאן גם המסקנה הקצת שונה לגבי לאו.

    נתחיל בתזה.
    לאו בנה נבחרת חדשה מהיסוד בעיקר במונדיאל הראשון שלו כמאמן ראשי ב 2010 אז הוא גילה לעולם שמות כמו חדירה ואוזיל כשגם מולר היה במונדיאל הראשון שלו.
    אבל לצד אותה בניית נבחרת חדשה לאו שמר בדרך כלל על נאמנות רבה לדור הוותיק (למעט באלאק) וכך לאורך זמן ידע לשמור אמונים לשחקנים שכבר פחות בלטו בקבוצות כמו פודולסקי ,קלוזה ואוזיל או לכאלו שחזרו מפציעות ארוכות (חדירה) או סתם "זקנים " (קלוזה).

    מה קרה לאחרונה ?
    לאו קצת הסתבך עם עצמו .הוא דווקא התחיל טוב מאד את חילופי המשמרות ובמובן זה אני חושב שיורו 2016 הייתה הצלחה.
    הנבחרת הגיעה לחצי הגמר ושם הסתיימה משמרת ( להאם פרש לפני שווישטינגר בטורניר עצמו וכן פודולסקי).
    ואז לאו החל להרכיב נבחרת עם תכנון לחילופי משמרות מסודרים אלא שאז קרתה לו "תאונה" נבחרת המשנה שלו לקחה באופן מרשים מאד את גביע הקונפדרציות .בנוסף הנבחרות הצעירות הגרמניות הצליחו מאד אחת זכתה במדליית כסף האולימפית והשנייה לקחה את יורו הצעירות (או שנוצחה בגמר לא סגור על כך כרגע).
    טורניר המוקדמות היה נפלא (10/10 ) אבל לאו התחיל להסתבך או לא היה בטוח לגמרי האם הוא רוצה לחתוך ולבנות נבחרת חדשה מהיסוד או שהוא רוצה לתת עדיין את הכבוד לוותיקים (כפי שעשה והצליח בכך בעבר) .
    הוא ניסה לעשות גם וגם וכשאתה מנסה לתפוס מרובה לא תפסת (כפי שלימדו אותנו חז"ל ).
    בסופו של יום הוא מצד אחד ניפה את גצה שהביא לו את שער הניצחון בגמר (במהלך לחלוטין לא טיפוסי לו כפי שראינו ) מצד שני המשיך בנתינת הקרדיט לוותיקים המאכזבים העונה (בעיקר מולר ואוזיל ) ואז התחרט תוך כדי תנועה.
    גם לגבי הצעירים הוא לא היה החלטי והשאיר בבית את השחקן הצעיר הכי מוכשר שלו (לטעמי) שחקן שגם מאד ורסטילי מאד.

    לכן דווקא עודף הנאמנות שלו וחוסר ההחלטיות שלו גרמו לכישלון.
    אבל עכשיו דווקא לאחר הכישלון אין ספק שהרעב וחובת ההוכחה חזרו להיות מנת חלקו .
    הוא כבר הוכיח שהוא יכול לבנות נבחרות צעירות (לא רק ב 2010 אלא גם בקונפדרציות ).
    ולכן בעיני הוא ראוי לקבל אמון אלא אם כן הוא יחליט בעצמו לפרוש.
    זה לא יהיה מפתיע בעיני אך אם יהיה לו את הרעב והרצון הוא ראוי לקבלת צ'אנס מחודש לבנות את הדור הבא של הגרמנים בעיני.
    הפעם משוחרר ממחויבויות הוא יצליח בכך לטעמי .
    ואשמח כמובן להתבדות.
    בנוסף האמת גם צריכה להיאמר שלאחר 5 טורנירי יורו /מונדיאל בהצלחה כבירה (6 כולל 2008 ו 7 כולל הקונפדרציות )
    הרי שמותר פעם אחת להיכשל זה בטווח הסט' ולא צריך על בסיס זה לערוף ראש.

    לסיום שאלה מתן האם עולה לך שם כלשהו כמעומד להחליפו אם הוא יחליט לפרוש ?

    1. תודה אהרון. סטטיסטית אפשר להיות מודחים גם לפני הפודיום ולא קרה כלום. שלב בתים ועוד מבין בלי אף נבחרת גדולה אחרת זה מעבר לזה. אנחנו לא מדברים על כישלון ראשון מאז 2008, אלא על כישלון ראשון במונדיאל מאז 1954…
      תחת ההנחה שיוכלו להשתחרר מהקבוצות: קלופ, טוכל, נגלסמן (צעיר, אבל אחרי 12 שנים אפשר לקחת סיכון איתו). ואפשר גם מאמן זר.

      1. קשה לי להאמין שטוכל שרק עכשיו חתם בפ.ס.ז יאמן את הנבחרת.
        על קלופ אין בכלל על מה לדבר לדעתי .
        והיתר שמות הרבה יותר אפרוריים .
        אם הייתי יו"ר ההתאחדות הגרמנית ותחת ההנחה שלאו עוזב .
        הייתי הולך על שם אחד בלבד.
        הייניקס .
        יש לו את כל היתרונות הייתי ממנה אותו ל 4 שנים ..בגילו עבודת רבע משרה לנבחרת תהיה לו מתאימה יופי.

  5. לפי דעתי לב תמיד היה אוברייטד, הנתון מהכתבה על הmust score רק מוכיח זאת. הוא לא שילב צעירים (אותו בסיס מאז 2010) ואפילו ב-2014 הנבחרת ניצחה למרות השטויות שלו עם לאהם כקשר במקום כמגן, אף פעם לא אהבתי אותו ומקווה שכאן הוא סיים את דרכו בנבחרת

  6. גרמניה זאת הפתעה אולי לשלב הבתים אבל לא ראיתי אותה מתקדמת מעבר לרבע גמר.
    המון טעויות של יוגי לב פלוס ירידת מתח פלוס יכולת לא טובה באמת במשך כ"כ הרבה זמן

  7. תודה על הפוסט המשובח, מתן. מבחינתי הנדיב של גרמניה, למרות שדי סימפטתי אותה הנבחרת, היא הכרחית כדי לשיהיה קצת דם חדש בשלבים המתקדמים של המונדיאל. מקווה שזו תחילתה של מגמה בטורניר.

  8. את ה 5 סנט שלי לכישלון גרמניה אמרתי בארועי דיומא מיד אחרי המשחק.
    הכישלון היה באוויר עוד ב 5 דקות של המשחק הראשון של גרמניה במונדיאל הזה. יוגי לא נראה כמו מאמן גרמני שמכבד את המקצוע אלא כמו מאמן מהלבנט!
    כל המחנאות בנבחרת, הבווארים מול הטורקים והספסול של אוזיל שבכלל לא היה צריך להגיע לדעתי למונדיאל הזה היו שלב נוסף בהתפוררות של אותה הנבחרת שהביאה את הגביע הקודם.
    פשוט חבל אבל אני מקווה שילמדו משהו מהמחדל.

  9. כיף לראות גרמנים מפסידים או מהגרים תורכים.

    אבל המונדיאל הזה באמת חלש מאוד. גם ארגנטינה הייתה צריכה לעוף.
    צרפת צריכה להיות לוזרית אמיתית כדי לא לקחת את הגביע.

    1. בדיוק ההפך
      זה מונדיאל אדיר בגלל שהגדולות מתקשות
      עד עכשיו הרמה ההגנתית מטורפת. ההתקפית קצת פחות

      המרעננות הרישמיות- בלגיה ואנגליה

      1. גם סנגל ומקסיקו מרעננות מאוד ואף מפתיעות יחסית למצופה אך זה אולי כי הם לא במוקד ההתעניינות לעומת נבחרות כמו המבחרות האירופיות והדרום אמריקניות המובילות. ויש לציין שגם קולומביה במשחק השני שיחקה נהדר. וגם קרואטיה במרעננות הרשמיות לא םחות מאנגליה ובלגיה.

  10. תודה מתן על פוסט מעולה ויומן מעולה. תענג לקרוא.
    בתור אוהד שרוף של הנבחרת הזאת אני יכול להבין ולהתחבר למרבית התגובות כאן, כל אחת מהן מראה צד אחר של המצב.
    אני לא הייתי נסחף אחרי הכותרות המהדהדות בתקשורת – אהרון שדה צודק – מותר גם להיכשל. ביג דיל, שלוש אלופות קודמות עברו את אותו הדבר. זה חלק מהכדורגל, אין צורך לערוף ראשים.
    ברמה המקצועית נותח ונאמר כבר הכל – אני מסכים שהסגל לא נבחר טוב (סאנה היה חייב להיות), שהייתה מחנאות (אוזיל וחדרה נראו אתמול מבוהלים ולא קשורים, חבל עליהם), שמולר לא פוגע (גם ביורו וגם בביירן), שנוייר לא היה צריך להיות בין הקורות, ושה-פוזסשן סוקר די נמאס. מסכים גם שהיה חסר הרבה מזל, תאכלס הומלס, גומז וקרוס היו צריכים לכבוש אתמול.
    לא נורא, עוד שנתיים יש יורו, בתור אוהד של הגרמנים אי אפשר להתלונן כי מסורתית – כשכולם הולכים לים, הם עדיין משחקים (חצי גמר כמעט פק"ל).
    ומילה אחרונה – שוב רואים עד כמה התפקיד אולי הכי חשוב בשדה הכדורגל המודרני הוא זה של המגינים – ימין ושמאל. אם בעבר ציינתי את חשיבות השוער (אלופים אחרונים: בארטז, בופון, קסיאס, נוייר) הרי שבשדה תמצאו מגיני-על ששורפים את הקו ובעצם מתפקדים כשני שחקנים: 1998 (טוראם וליזרזו מול קרלוס וקאפו), 2002 (שוב קרלוס וקאפו, גרמניה עם שלושה בלמים והרכב אפור שנהנה ממסלול קל ושוער על, שגם פישל בגמר, ובאלאק אחד שהקריב עצמו בחצי), 2006 (זמברוטה מול סניול ואבידל, גרוסו המגן השמאלי העלה את האיטלקים לגמר על חשבון גרמניה), 2010 (ראמוס על תקן מגן ימני, מונדיאל יחסית לא מייצג לתיאוריה שלי) ו-2014 (פיליפ לאם שכל כך חסר הפעם). ברמת הקבוצות צריך לציין כמובן את מרסלו, הנשק-שובר-שוויון של ריאל.
    דווקא כאן יש לגרמניה מקום לאופטימיות – יהושוע קימיש הבלתי נלאה. אתמול הוא הניח להומלס ולגומז שני כדורים על הראש – כדורים שקלוזה או באלאק היו נוגחים עם הושער לתוך השער.

  11. לפי מה שהבנתי גרמניה החמיצה כמה וכמה הזדמנויות נהדרות לשערים, כך שהסיבה המרכזית לכישלון המחפיר הוא חוסר היעילות וחוסר ניצול המצבים.

  12. תודה מתן.
    אחלה סיכום לטורניר כושל ביותר.

    גם בלי סאנה הנבחרת הייתה אמורה להילחם על זכייה.
    השאלה היא כמה מהשחקנים סיימו את דרכם בנבחרת

  13. תודה מתן. אני עדיין לא מאמין שגרמניה אכן הודחה בשלב הבתים.
    אני אוהב שהגדולות עולות לשלבים הבאים, כי זו קלאסיקה, ועוד 1-2 סוסים שחורים (בלגיה כאלה).
    סה"כ המונדיאל מצוין עד כה.

  14. הסיבה שגרמניה לא עברה את שלב הבתים היא שלכל דבר יש סוף. 80 שנים (80!) חלפו מאז שזה קרה לה. זה רק מראה עד כמה מדובר בנבחרת מדהימה.
    וזו הזדמנות לערוך רביזיה מקיפה בסגל אבל בעיקר בסגנון המשחק: לחזור למשחק מהיר ואגרסיבי יותר.
    לא הבנתי מה יש לכם מנויר. אם זה בגלל הגול השני זה סתם שטויות ולא משקף שום דבר. אותו הייתי משאיר.

      1. החלטה עקרונית ופסיכולוגית. החלפנו משמרת, עכשיו זה שלכם הצעירים. ואז היו נותנים יותר.
        לא בטוח שזה לבד היה מוסיף את הגרוש החסר, אבל זה מה שאתה מנסה לשער כאן. מה היה האקסטרה שחסר לנבחרת אדירה ועדיפה על היריבות בבית. אולי זה.
        ואולי סתם מזל. מונדיאל הוא ההיפך מסדרת הטוב מ-7. הטוב יותר לא ינצח, הרבה פעמים. הפעם זו היתה גרמניה בבית e.

  15. "אני אמרתי את דעתי שיוגי היה צריך לשים את המפתחות אחרי אירו 2016. הנבחרת אמנם עדיין היתה טובה מאד, אבל בירידה. היתה תחושה שהוא מיצה את עצמו…"

    ב- 17.6.2018 כתבת:
    "הואיל והיומן הקודם, בשנת 2014, הוליד אלופת עולם (הרי ברור שאחרת זה לא היה קורה), אין אלא לנהל יומן גם הפעם."

    1. חוק פו. לא באמת חשבתי שהיומן שלי השפיע על זהות אלופת העולם בשנת 2014 ולא באמת חשבתי שהוא ישפיע על זהות אלופת העולם בשנת 2018. אני חושב שיותר הגיוני להאמין במפלצת הספגטי המעופפת מאשר לחשוב שטקסטים שלי בעברית ישפעו אפילו פרומיל על המתרחש ברוסיה.

      1. לפני תחילת המונדיאל כתבתי לך: "שיחקו כמו זבל בתקופה האחרונה, הפסידו לאוסטריה".

        אתה אמרת: "ולפני המונדיאל הקודם הפסידו לארה"ב. גרמניה משתמשת במשחקי אימון כדי להתאמן ולא כדי לצבור ניצחונות."

        1. נכון. למה זה משנה? אני עדיין בדעה שאי אפשר ללמוד כלום ממשחקי אימון לגבי סיכויי הצלחה במונדיאל. אני חשבתי שגם הפעם יעשו פודיום (בגלל מסלול יחסית קל עד החצי) ועדיין חשבתי שהכיוון כלפי מטה. זה לא סותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט