You are currently viewing מה לעזאזל קרה במשחק 2 בין מיניסוטה לדנבר?/ חיים כהן

מה לעזאזל קרה במשחק 2 בין מיניסוטה לדנבר?/ חיים כהן

אחרי המשחק הראשון בו מיניסוטה הצליחה להפתיע רבים במשחק דומיננטי בבית של דנבר, הגיע משחק 2 עם ציפיות גדולות לראות איך דנבר תגיב. מה שאף אחד לא לקח בחשבון, זה שמיניסוטה החליטה להעניק לרודי גובר מתנה להולדת בנו הבכור, בדמות מחצית הגנתית פשוט עצומה שהובילה לניצחון גדול שני ברצף בחוץ על האלופה (היוצאת? קשה להספיד את דנבר).

נשאלת השאלה, מה לעזאזל קרה במשחק 2?

ננסה לענות, הפעם עם פחות סטטיסטיקה ויותר עם מבחן העין.

מיני עושה הגנה במשחק 2

סיכום המשחק בתמונה (קרדיט תמונה: TrueHoop)

חושים מחודדים

אומרים שאנשים שחסר להם חוש מסוים מפצים עליו בחושים אחרים מחודדים יותר. תוספו לזה את הקלישאה שאין וואקום בספורט, וקיבלתם פיצוי יתר של כל שחקני מיניסוטה על חסרונו של רודי גובר, שחקן ההגנה הטרי של הליגה פעם רביעית בקריירה. רודי כאמור החליט לפני כ-9 חודשים להביא איטריה צרפתית שתמלא את החלל שישאירו וומבניאמה ואלכס סאר (למי שלא מכיר, 2.16 צרפתי, בקרוב ב-NBA) בנבחרת צרפת העתידית. בעוד רודי ממתין לינוקא שיצא (רומאו שמו), שאר שחקני מיניסוטה בעלי החוש ההגנתי המחודד חיכו לעלות על המגרש ולחסל כל מחשבה של שחקן דנבר על ביצוע מהלך התקפי.

אם המשחק הראשון כלל טיפול 10,000 ליוקיץ ומארי, הפעם הזאבים העלו הילוך ושלחו ידיים לכל מה שזז. אלכסנדר-ווקר גר בגופייה של מארי מתחילת המגרש ועד לאן שמארי הצליח להגיע (לרוב אפילו לא לקשת השלוש), נאז ריד נתקע ליוקיץ בדרך מלפני החצי וכל שחקן אחר שהיה באזור של השחקן עם הכדור שלח ידיים, נתן מכה לכדור או קפץ להפריע לזריקה. קליניקה הגנתית כמוה לא נראתה שנים.

ההגנה הזו שיבשה לחלוטין את הקצב של הצמד הכי טוב סטטיסטית בפלייאוף של השנים האחרונות ומהטובים בהיסטוריה, כאשר אלכסנדר-ווקר עובר כל חסימה ומצליח להישאר מול הפרצוף של מארי בדרך למחצית של 1 מ-10 מהשדה. פיק-אנד-רול של יוקיץ' ומארי שנחשב לאחד המהלכים היעילים ב-NBA (פירטתי בתגובה פה) שותק – כל סיבוב של יוקיץ' נתקל ביד בצבע ויד בגובה, החיתוכים של גורדון נמנעו מראש (כמעט כולם) ולמארי לא הייתה אפשרות להרים זריקה, כל שכן פלואטר.

אי אפשר להרים זריקה, חסימה, כמעט חטיפה, קונטסט והחטאה. הגנת מיניסוטה.

פורטר גם הוא אחרי סדרה מצוינת מול הלייקרס קיבל שומר ברוטציה שיצא אליו כל פעם שהיה לו חצי מבט פנוי לכיוון הטבעת, ואיתו זה נורא פשוט – כשהוא לבד אפשר לרשום 3 נקודות לדנבר ולרדת להגנה – הוא פשוט לא היה לבד בכלל. הזאבים ארבו בכל מקום.

דווקא גורדון שנהנה מהפוקוס ההגנתי שקיבלו מארי ויוקיץ' קלע מבחוץ מצוין בפתיחה, אבל גם הוא שחקן שהלחם והחמאה שלו היא ליד ומעל הטבעת ולא מחוץ לקשת, כך שזה לא החזיק המון זמן מעבר לדקות הפתיחה של המשחק.

מה שעוד היה יפה בהגנה של מיניסוטה זה שהעקרונות ההגנתיים נשמרו – גם בהיעדרו של רודי, מגיני הכנפיים של מיניסוטה כיוונו את הגארדים של דנבר לעבר הגבוהים של מיניסוטה ששיבשו את ניסיונות החדירה והקליעה שלהם. אז נכון, טאונס וריד לא יעילים כמו רודי בעזרה הזו ונקלעו סלים ונסחטו עבירות פה ושם, אבל העיקרון עזר לשבש את המשחק של דנבר, וזה מה שיותר חשוב מנקודה לפה או לשם. מאקרו ולא מיקרו.

למעוניינים, פינקתי אתכם ב-9 דקות של וידאו של מיניסוטה נועלת את דנבר ממשחק 2 בסוף הכתבה.

המיניונים – איה הסיוע?

הגדולה של דנבר היא הפעילות שלה כמכונה משומנת. לא משנה מה תיקח לה, יש לה איום אפקטיבי אחר בכל עמדה במגרש. אז זהו, שלמעט גורדון בפתיחה, אף אחד מהשחקנים (כולל גרו הסרבי) לא סיפק את הסחורה באופן עקבי. נקודת האור היחידה מהספסל הייתה ג'סטין הולידיי באחוזים מצוינים וקבלת החלטות טובה, אבל זה היה יותר מקרי ממכוון, ואני אסביר. גם אם ווטסון ובראון היו קולעים יותר, זה לא היה באמת משנה, כי מה שפגע בשטף של דנבר זה השיתוק שמיניסוטה עשו ליוקיץ' ומארי שהרחבתי עליו קודם. אבל אני מזכיר את זה שוב כי הנקודה פה שונה – בהיעדר קבלת ההחלטות של יוקיץ' ומארי עם הכדור, אף אחד בדנבר לא עושה סלים קלים ולא מנהל את ההתקפה כמו שצריך. מיניסוטה השביתה את הכלים החכמים של דנבר, ואיך שההתקפה של דנבר נראתה, זה היה נראה כאילו השביתו לדנבר את כל המוח. כשמארי ישב לנוח אלכסנדר-ווקר או מקדניאלס אימללו את רג'י ג'קסון, ואף שחקן אחר חוץ ממנו לא העביר את הכדור את החצי. בפעמים הספורות כשגורדון ניסה, זה נגמר באיבודים, וחוץ ממנו אף אחד לא ניסה. אם אני מייק מאלון, אני מנסה לשחק עם ג'קסון ומארי ויוקיץ' למעלה לפחות לפרקים, עם חסימות ביניהם בלי הכדור עוד בחצי של דנבר, ולו כדי להקל על מלאכת בניית ההתקפה ושחרור מנהלי המשחק לקבל החלטות במינימום לחץ האפשרי. יוקיץ' איבד המון בצמד המשחקים מול הזאבים, ולא שוחרר מספיק לשחק את המשחק שלו ולשחרר אחרים.

חנוקים. יוקיץ' ומארי.

Pace & Space

מיניסוטה פתחו עם קייל Slowmo אנדרסון במקום רודי. שחקן שידוע באיטיות משחקו ההתקפי כשהוא עם הכדור, אבל אחד שאפשר שאפשר לרוץ איתו יותר מהר מאשר עם רודי, וחשוב מכך, שחקן שמוסר בצורה חלקה הרבה יותר מרודי ויודע גם לתקוף בכדרור חורים בהגנה כשצריך. ההתקפה של הזאבים אופיינה בהנעת כדור, חדירה והוצאה, אגרסיביות התקפית מצד קרל אנטוני-טאונס שפשוט אכל לארוחת בוקר כל שומר שקיבל בחילוף שלא נקרא גורדון או יוקיץ', ושלשות של השחקן השישי של העונה נאז ריד שפתחו את המגרש עוד יותר ושחררו את הנצרה ההתקפית של הזאבים.

העובדה שאי אפשר לצופף בהיעדר רודי פותחת את הצבע לבולי-בול של טאונס שהיה מצוין התקפית ומראה אגרסיביות ברמה שלא הכרנו ממנו, כאשר גם מיוקיץ' וגורדון הוא לא מפחד.

כך שהחיסרון של רודי הפך ליתרון בהתקפה שוטפת עם איומים מגוונים בחדירה או קליעה כמעט מכל העמדות ומכל הטווחים כמעט כל הזמן.

טאונס בהתקפה טיפוסית.

רעב

מיניסוטה צעירה, רעבה, ובאה להשמיד. אתה רואה את זה בעיניים של אלכנסדר-ווקר שהבן אדם נהנה לשחק הגנה. זה לא נטל עבורו, והוא לא מתעייף מזה ומשחק התקפה פחות טוב בגלל זה. כנ"ל מקדניאלס. אדוארדס, שמוזכר לראשונה, בשפת גוף שמשדרת הנאה מכל רגע על הפרקט. רק תנו לו לטרוף. כולם אקטיבים, כולם קולניים ומתקשרים בהגנה אחד עם השני. אף אחד לא אדיש, בעולם משלו ולא במשחק. כולם פה. שפת הגוף של שחקני דנבר שידרה תסכול, בליעת רוק, ולצד רגעי רצון ומלחמה גם רגעי חוסר אונים. מאלון ניסה להעיר אותם עם התפרצות כלפי השופט עוד בתחילת המשחק שבאופן מאוד מוזר לא נגמרה בטכנית, אבל זה לא הספיק והאפקט הרצוי לא הושג. במבחן האנרגיות נגמר מבחינתי 90-60 לטובת מיניסוטה. דנבר קבוצת כדורסל טובה מאוד, עם חמישייה אדירה, אולי הטובה בליגה, אבל בפליאוף מי שלא טורף ולא בטירוף נטרף.

מדברים הרבה לאחר הסיבוב הראשון על חילופי הדורות, אני לא חושב שזה עניין של עייפות כמו רעב ורצון לקפוץ על כדורים בלי חשבון. זה בדיוק ההילוך הנוסף ש-OKC ומיניסוטה משחקות בו שהיה חסר להרבה קבוצות אחרות. דווקא קיירי אחרי שנים של השמצות מצא את האנרגיות האלה בפליאוף, לוקה גם כך ברוב המשחקים, זה מדבק וזה הופך קבוצות לטובות יותר בפלייאוף. ראיתי פעם מחקר על ספורט שמוצא קורלציה בין כמות הכיפים והטפיחות ההדדיות שהשחקנים מאותה הקבוצה נותנים אחד לשני, לבין הסיכויים שלהם לנצח. יותר כיפים ופרגון = יותר ניצחונות. שווה לשים לב לשפת הגוף, לאחדות לשיח, אני חושב שאפשר ללמוד מזה המון. איך אדוארדס מדבר על קאט. איך OKC מתראיינים ביחד כל סוף משחק. משהו שונה ורענן, שנורא כיף לראות, ולדעתי גם עושה הבדל.

ככה נראה פרגון.

סיכום

הזאבים נהנו במשחק 2 ממעין 'סערה מושלמת' – פיצוי של כל הקבוצה במאמץ הגנתי בהיעדרו של גובר, שהובילה לקבלת החלטות רעה של דנבר, ריווח וקצב טובים יותר בהתקפה בהיעדרו של גובר, והרבה הרבה רעב להפוך כל שחקן דנבר שמנסה להופיע למולם למק'נאגטס.

שחקני דנבר במשחק 2. קרדיט תמונה: McDonald's.

ועכשיו לפינוק המובטח:

Subscribe
Notify of
42 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
captain beefheart
captain beefheart
08/05/2024 19:54:39

כזה ניתוח מרהיב הרבה זמן לא ראיתי.
המשחק השלישי הדבר הכי דרמטי בפלייאוף עד כה.
הסיכויים של דנבר לחזור מהקבר הזה (הכוונה ל-0:2, לא התבלבלתי) קלושים.
אני חושב הם הולכים במינסוטה לחטוף מכות לפרצוף כמו ג'ו יוסבה בשואה.

Alon Levy
Alon Levy
08/05/2024 19:55:11

תודה על הניתוח
לדעתי נאז ריד יותר טוב יותר חשוב מרודי גובר, בהתקפה הוא יכול לרווח את ההתקפה ובהגנה הוא מצליח להתמודד עם יוקיץ הרבה יותר טוב (כי הוא הרבה יותר אסרטיבי ועם ידיים אקטיביות )
למינסוטה יש סנכרון כמעט מושלם בהגנה ובמשחק הבא יצליחו גם להתמודד יותר טוב עם יוקיץ, בכללי רואים שגם שיוקיץ היה מאוד עייף במשחק האחרון, הוא לא ניסה לבוא לעזרה בהגנה ואיבד הרבה בהתקפה

לדעתי הסדרה דיי גמורה אבל נראה…

אשך טמיר המקורי
08/05/2024 20:12:30
Reply to  Alon Levy

מסכים

אשך טמיר המקורי
08/05/2024 20:11:55

טור מצוין

Florida man
Florida man
08/05/2024 20:20:51

אחלא טור ותודה על הניתוח המושקע.
מסכים לחלוטין על העניין של האנרגיות- זה דקר בעין כמה דנבר עייפים ומינסוטה רצו כמו ג'וקים מסוממים כל המשחק. מייק מלון הוא מאמן חכם ומנוסה ומצופה ממנו להצדיק את משכורתו ולמצוא פתרונות ומהר כי לא יהי להם כיף לשחק במינאפוליס. מארי לא יכול להתנגר ככה כי על הספסל אין יותר מדי מציאות (הספסל החלש שלהם היווה נורת אזהרה כל העונה).

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin

מצוין, תודה רבה חיים. לטעמי זה היה המשחק המפתיע ביותר בפלייאוף העונה, ואולי גם בשנים האחרונות. נראה מה יקרה במשחק הבא.
.
נאז ריד!
נאז ריד!!
נאז ריד!!!

NFS
NFS
08/05/2024 20:29:38

פוסט פנטסטי, תודה רבה.
מדהים לראות את KAT נותן הכל בהגנה, ומה שעושים נאז ריד, אלכסנדר-ווקר, אנדרסון ומקדניאלס – ביחד עם שחקן ההגנה של העונה (כשהוא משחק..) – זה תענוג לצפיה פי מאה מכל הסטפ באק מהשלוש והדאנקים בטופ טן.

NFS
NFS
08/05/2024 21:27:05
Reply to  NFS

אגב, יפה שאתה מוצא את הזמן גם להריץ את "יפו-תל אביב", גם להגיש תכנית בפריים טיים בערוץ 12 וגם לכתוב כזה טור נפלא. ממש אומניפוטנט.

NBA בדם
Editor
08/05/2024 20:42:24

תודה רבה חיים.
מלבד מארי ויוקיץ', שאר הסגל בקבוצה הם קבלני ביצוע איכותיים אך כאלה שלא מסוגלים לייצר לעצמם. (כולל mpj שלא אוהב להוריד כדור לריצפה).
יוקיץ' סנטר התקפי אדיר, אבל מבין כל הסנטרים הגדולים הוא הכי איטי וחלש הגנתית בפער משמעותי. בנוסף אף סנטר גדול בשיא הקריירה שלו לא יכול לשבוק מבחינה פיזית בצורה כזו, לא משנה כמה שמירה ונטל יש עליך. גם אם הסדרה תסתיים בניצחון צפוי של מיני, הדרך שבא היא תסתיים יכול לשנות את מה שאנחנו חושבים על דנבר ככלל ויוקיץ' כפרט.

NBA בדם
Editor
09/05/2024 10:39:04
Reply to  Chaim

גם בקבוצות אחרות נדיר שיש יותר מ2 יוצרים. בדאלאס שניים (קיירי ולוקה), בניקס יש אחד (ברונסון), בגולדן אחד (סטף), גם בגולדן הגדולה היו דוראנט וסטף. זה שהצליחו לנטרל הרמטית את שניהם זה נוקאאוט רציני. שחקני המשנה צריכים לשחק טוב יותר אין ספק, אבל ששני היוצרים שלך נסגרים הרמטית קשה לנצח ככה.

צפנת פענח
צפנת פענח
08/05/2024 22:15:09

ניתוח מרתק .
קאט עבר בעונה הזו תהליך התבגרות , ובכלל הזאבים מלאי אנרגיות על המגרש .
יוקיץ כבר עם רגל אחת בחוות הסוסים .

Jhonny B
Jhonny B
08/05/2024 22:15:21

אחלה פוסט. באמת רמה גבוהה, וניתוח שלא היה מבייש אף עיתונאי ספורט מקצועי (אם כבר, רובם צריכים להתבייש בכך שהם לא מגיעים לרזולוציות כאלה אפילו ביום טוב). אם להוסיף בכל זאת משהו קטן – באופן מסורתי הפער בין החמישייה הראשונה של דנבר לבין שאר השחקנים הוא קיצוני. מי שבא לו לבדוק את נתוני הפלוס/מינוס מהפלייאוף של שנה שעברה יוכל למצוא שם מאזן חיובי תלת ספרתי לכל החמישייה (+ברוס בראון שעזב מאז והותיר חלל רציני) לעומת מינוסים רציניים לכל השאר (חוץ מג'ורדן שבקושי משחק). לדעתי גם זה פקטור בעוצמת ההתפרקות של דנבר במשחק 2. אין תוכנית ב' אין באמת חמישייה שנייה שיכולה לתת משהו שחסר להרכב הראשון, לגרום ליריבה לחשוב שוב או לצאת מהשטף. אם הקשית מספיק על יוקיץ' ומארי – גרמת להם לעבוד קשה בשני הצדדים, ומספיק הוצאת אותם מהקומפורט זון – אין לדנבר שום דרך בדוקה להתמודד עם זה וכל העסק מתפרק. זאת חולשה מטורפת שההנהלה שלהם תהיה חייבת לפתור בקיץ, אפילו אם בדרך נס הם יעברו את מיניסוטה ויצליחו ללכת עד הסוף.

עגל
עגל
09/05/2024 14:41:24
Reply to  Jhonny B

נכון וגם יוקיץ' בעצמו אמר שהוא לא היה יכול לשבת על הספסל

Zvika Bar-Lev
Zvika Bar-Lev
08/05/2024 23:04:44

באמת אמללו את דנבר. זה היה כואב לצפות כי כ"כ נהננו מדנבר בשנה שעברה, נתנו הצגות, וכאן פשוט נטחנו. מצד שני ללא מארי בריא וטוב, דנבר לא מנצחת אף סידרה. את לייקרס הם עברו עם טיפות ההתעלות האחרונות שמארי הצליח להוציא מעצמו – מה שבמצבו הנוכחי ועם הגנת הברזל של הזאבים, משהו שלא נראה שאפשרי לו להציג בסדרה הזאת. וללא זה דנבר לא מנצחת.

Berch
08/05/2024 23:14:21

טור משובח
🙏

SWIv
SWIv
09/05/2024 0:03:04

מעולה

Ranos
Ranos
09/05/2024 0:22:13

אני תהיתי כל המשחק לגבי השיפוט. לצד העובדה שזו היתה תצוגת עילית הגנתית (ופתאום לא ברור למה כל הקבוצות לא משחקות ככה), היה שם המון מגע מצד המגינים שגם בשיפוט של פלייאוף שורקים עליו. הורגש שגם הרבה מהתסכול של דנבר נבע מזה, ולא רק מהעובדה שמינסוטה שיתקו אותם. ואולי בגלל זה גם הסלחנות של השופטים שלא שרקו לטכנית למארי ומאלון.

IDO
IDO
09/05/2024 4:36:48

קרמיט אמר את זה הכי טוב.
המאמן פינץ הכין אותם שדנבר יבואו עם רצח בעיניים. וקרמיט אמר גם אנחנו יכולים לשרוף אותם.

מסתבר שההילוך שהם העלו בסיום משחק אחד הן יכולים להתחיל איתו ולחזק אם צריך

etayef
etayef
09/05/2024 5:54:07

ניתוח מצוין.
דנבר עובדים מאד קשה בשביל רוב הנקודות שלהם. במיוחד יוקיץ' שאמור להיות השחקן הכי טוב בליגה, אבל מצאו דרך לעצור אותו. גם מארי שפעם היה נותן משחקים של 50 נקודות כשצריך, מתקשה. רג'י ג'קסון נפצע במשחק האחרון, ואני לא רואה איך הם חוזרים מזה במצבם.
מזכיר קצת את התבוסות של דנבר מול הלייקרס של הבועה עם דוויט הווארד. זה גם מראה כמה קשה לנצח ברציפות בליגה הזו, הרבה עניין של יריבות, פציעות, ספסל ואנרגיות.

ירון, החלום
ירון, החלום
09/05/2024 13:51:43

בס"ד
תודה רבה, פוסט נפלא.
מה שמפתיע זה ההגנה של קא'ט ושל ריד.
הם מזכירים את ההגנה הלוחצת של בוסטון לפני שנתיים.
כמעט כל סל מולם זה פרוייקט, צריך לעבוד קשה.
הטחםוה חייבת זריקת מרץ מנטלית, לבוא לטרוף את המגרש.

עגל
עגל
09/05/2024 14:45:39

תודה חיים.
זה פוסט מצוין עם נתונים ועם אווירה.
לדנבר ספסל חלש וזה מתבטא בעומס עצום על מארי ובעיקר על יוקיץ'.
אני חושב שדווקא עכשיו, כשמיני חשפה את החולשות שלהם, רואים כמה המאמן מאלון הוא טוב, איך הוא בנה יחידה משומנת ומתפקדת שבה כל אחד מחפה על השני.
ההגנה של מיני נפלאה, אבל בינינו, הם גם מרביצים המון.
מברוק לקאט שהתחיל לשחק הגנה בשנתיים האחרונות ולא מפחד ממאבקים מתחת לסל.

סגן יו"ר נטולי ההבנה העולמי
Editor

פוסט משובח שממש התבקש לאחר המשחק המדהים של מינסוטה…מאז אני מקשיב לכל מיני פודקסטים שמנתחים אותו כי הדרך שמינסוטה השמידה את המותג הזה שנקרא יוקיץ (לבינתיים לבינתיים) הגיעה כאילו משום מקום…ב-6 השנים האחרונות האלופה מתחלפת כל שנה וכנראה שזו המגמה שתשאר גם בשנים הבאות…כל קבוצה אלופה עוברת את תקרת השכר בגלל שמגיע לכל השחקנים העלאה , נאלצת לשחרר שחקנים חשובים ומתקצרת…ומצד שני בעידן המידע המהיר כל הקבוצות האחרות מנתחות את משחקה ובונות את האנטיגן המתאים…לכן כל שנה אלופה חדשה ..סחתיין על פוסט מזין ומשביע כמעט כמו חטיפי הנאגטס (בדימוי הגדול שהוספת) שהופיעו למשחק מול הזאבים הרעבים…

תומר
תומר
09/05/2024 17:48:57

טור ממש מצוין, ממתק אמיתי. תענוג לקרוא וכמובן נשמח לקרוא עוד כאלה
.
מינסוטה נותנים בסדרה הזו הגנה ברמה של הגדולות ביותר היסטורית. להבדיל מכל הדטרויטיות למיניהן, ההגנה שלהם מאוד אפקטיבית גם בעידן של השיפוט של היום כי ההגנה שלהם לא כוללת התבריינות א-לה וואלאסים או ליימביר אלא מבוססת גם על רמה גבוהה של אסטרטגיית המשחק כשכל שחקן יודע מה תפקידו ולמה לצפות מהשחקן שלידו וגם ברמה הטכנית, הביצוע (וכמובן התשוקה) הם ברמה גבוהה.
הם שומרים הרבה פחות עם הידים והרבה יותר עם הרגלים ועם החזה, המון דפלקשנז ומלכודות ששולחות את המתקיף למגן שסוגר עליו מהצד השני והמון המון הלפ אנד ריקובר שמתאפשר בזכות רוטציה יחסית רחבה (7 שחקנים עם מעל 20 דקות כ"א אבל רק שנים מעל 35)
כשראיתי את המשחק, פשוט חיכיתי כל הזמן להתקפות של דנבר כדי לראות את ההגנה של מינסוטה בפעולה
וכשהגנה כזו שמאפשרת פחות ממאה נקודות למשחק מחוברת להתקפה של בסביבות 115 נקודות למשחק פלייאוף, התוצאה היא קבוצה מפחידה ובעיקר ממש כיפית לצפיה