You are currently viewing סיקור ותגובות מהשטח למשחק 5 בפלייאוף / אילן אגינסקי, אתונה

סיקור ותגובות מהשטח למשחק 5 בפלייאוף / אילן אגינסקי, אתונה

את הרבע הראשון מכבי פתחה בצורה אינטנסיבית, עשתה דברים נכון כשהיא שלחה את לסור לקו והובילה בחלקים נרחבים מהרבע ב-7-5 נקודות יתרון. הרבע הסתיים ב- 19:21 ויצא שאת כל הרבעים הראשונים בסדרה מכבי ניצחה.

הרבע השני היה יותר צמוד והיתרון הגדול של הצהובים היה 5 נקודות אך גם ברבע הזה התחושה הייתה שהמשחק כולו פתוח והשד לא נורא כל כך. המחצית הראשונה הסתיימה בשוויון 41. מה שהוביל אותי לחשוב – חדש חדש חדש.

Giannis Dimitropoulos / Tourette Photography

הרבע השלישי היה הצמוד ביותר כשהתוצאה הייתה שוויון במשך לא מעט דקות. אני לא אוהב להתייחס לשופטים אך הם שרקו ברבע הזה בפרט ובמשחק בכלל לאחר כל נגיעה בצד הצהוב ובצד השני נתנו להרביץ. שוויון 46 אחרי 4 דקות של הרבע, שוויון 49 אחרי 5 דקות ברבע. הגנה טובה של מכבי אך שלשה של הרננגומז כמעט מהחצי הזכירה מצבים במשחק 4 של הגנה מעולה אך בסוף סל מקרי שהורס הכל ונותן לקבוצה השנייה מומנטום רציני. שוויון 56 אחרי 7 וחצי דקות. אנטטקומפו העלה ליתרון 2 לאחר 2/4 מהקו. וכך גם הסתיים הרבע 56:58 למקומיים.

היוונים פתחו חזק את הרבע האחרון ועלו ליתרון 8 לאחר 3 דקות מה שהיווה ריצת 0-6 של היוונים שהדליקה פה את הקהל. ריצת 2-10 בחמש וחצי דקות נבלמה על ידי שלשה של בלאט. שתי שלשות של בראון הורידו את הפיגור ל-6 שלוש דקות לסוף והפיחו מעט תקווה, אך שני סלים מהירים החזירו את היוונים ל-10 כשנשארו 2 דקות לסוף. בראון עוד הקטין ל-8 אך נאן עם שלשת מומנטום שהרימה את כל האולם באוויר קבע יתרון 12 כשנותרו 54 שניות. בראון ב-2 סלים מהירים צימק ל-9 במה שכבר לא שינה שום דבר. 72:81 לפנתאנייקוס בסיום.

מכבי תישאר עם המחמאות על עונה גדולה שבה למרות המלחמה שגרמה לה לארח בבלגרד ולהתמודד עם טיסות מרובות היא ניצחה עשרים משחקים בעונה הסדירה, את הפלייאין מול באסקוניה והתמודדה בכבוד מול פנאתנייקוס ללא השחקן הכי טוב שלה. בסוף המאזן בין הקבוצות העונה הוא 3-4 למכבי אך עדיין היא יוצאת עם תחושת אכזבה.

ריבאונד – היוונים לקחו 19 ריבאונד ההתקפה. 9 יותר מהממוצע שלהם העונתי. האחוזים של שתי הקבוצות מהשדה היו דומים ופה בא לידי ביטוי התסכול מהמחסור בזריקות מהעונשין והביקורת על השיפוט כפי שתראו בהמשך אצל השחקנים וקטש.

שוחחתי אחרי המשחק עם אנטוניוס קליבלנד שקלע במשחק סל מרהיב במיוחד. שאלתי אותו מה השתבש ברבע האחרון "לאו דווקא ברבע האחרון אבל הכמות הזריקות עונשין שנשרקו להם מול כמות הזריקות שאנחנו קיבלנו (6-33 לדבריו א"א)" האם לאווירה באולם הייתה משמעות על המשחק "לאווירה הייתה משמעות על המומנטום של המשחק, באופן כללי ביורוליג לקהל יש אפקטיביות בלשים לחץ על השופטים ללכת למוניטור" על עונת היורוליג הראשונה שלו "ניסיתי לעזור לקבוצה שלי בכל דרך, הייתי בסדר, בעונה הבאה אהיה טוב יותר, נהנתי העונה וזה כל מה שחשבתי שיהיה"

ג'וש ניבו אמר מה לדעתו השתבש ברבע האחרון "הם הפעילו המון לחץ על הגארדים, גרמו לאיבודים שתורגמו לסלים קלים, בנוסף הם קלעו כמה זריקות קשות ולנו לא היה מספיק כוח התקפי כדי לענות להם באותם רגעים ולצערי לא הצלחנו להשלים את המשימה" כמה הוא מאוכזב בדיעבד שלא הצליחו לסיים את המשימה במשחק הרביעי שכבר הובילו ב-7 ברבע האחרון? "משחק 4 היה אכזבה גדולה אבל חשבנו על משחק 5 וקיווינו לסיים את העבודה ולעלות, אכזבה גדולה כי באמת חשבנו שהשנה נצליח להגיע לפיינל פור" על הקהל "עליי אין לזה השפעה, אני משתדל במשחקים לכבות רעשי רקע ולשחק כאילו אני באימון, אני גם לא חושב שזה השפיע עלינו כקבוצה. יש להם אוהדים נהדרים שנתנו ליוונים בוסט רציני" האם הוא חושב שזה המשחק יורוליג האחרון שלו במדי מכבי "לא חשבתי כל כך רחוק, כל הפוקוס היה על לנצח הערב"

ג'ייק כהן על מה שלדעתו השתבש ברבע האחרון "לא הופענו אליו מספיק טוב ובצד השני יש קבוצה גדולה ואין הרבה מקום לטעויות" על האכזבה ממשחק 4 "למרות האכזבה צריך להסתכל על העונה ולומר שהיתה עונה טובה ולהעריך את השחקנים והצוות המקצועי על עונה טובה, מחשבות של מה היה יכול להיות לא מקדמות ורק ישגעו אותך"

קטש במסיבת העיתונאים

קטש אמר במסיבת העיתונאים "אני מאוד גאה בשחקנים שלי, למרות שלא הגענו לפיינל פור הם אלופים, ידענו שלא הולך להיות קל אבל הלוואי שהמשחק היה מוכרע על כדורסל ולא על דברים אחרים, לא התייחסנו לשיפוט הסדרה למרות שהיריבה כן, ואולי צריך, היה משחק פיזי מאוד בשני הצדדים להוציא את ארבעת הזריקות האחרונות מהקו של לורנזו בראון היה 6-35 בזריקות מהקו, אולי זה מקרי אבל זה מספרים משוגעים, אני מתבייש ומאוכזב בשביל השחקנים שלא הגיע להם שיפוט כזה ולנו כקבוצה ולשחקנים יש יותר כבוד למשחק וליורוליג מאשר אנשים אחרים שהיו על הפרקט היום" "אני גאה בשחקנים שלי, בטח בלי אולם ביתי שהיה מייצר אווירה דומה למה שראינו פה היום" מה הוא לוקח מהעונה "את הרוח של השחקנים, ב-07.10 אף אחד לא חשב שנגיע עד לפה"

תודה רבה לסמנכ"ל התקשורת של מכבי רועי גלדסטון (בהזדמנות זו תנחומים על מות אימו) ולדניאל שחק, מנהל הדיגיטל וקצין התקשורת של המועדון על האקרדיטציות למשחקים בבלגרד ובאתונה.

תודה לעמיחי ושחר על העידוד והתמיכה מאחורי הקלעים ותודה לכם שקראתם ופרגנתם בתגובות. חוזרים בראבק למשחקי גביע המדינה ולפלייאוף בארץ.

Subscribe
Notify of
7 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אהרון שדה
Editor
08/05/2024 13:18:02

בסדרה שבה השריקות נגמרות 115-93 לרעתך ושלא הייתה לך ביתיות וכאשר הכוכב הכי גדול שלך נפצע
קשה באמת לנצח
מגיע שאפו גדול למכבי על עצם הפייט .
בשנה הבאה לא מובן לי שמכבי תהיה במפעל
ועוד פחות מובנת היכולת להשאיר את השלישייה
בולדווין בראון ניבו
לא בטוח שנכון להשאיר את בראון אם תגיע הצעה יפה

אבל אם השלישייה תישאר מכבי מסוגלת ללכת עד הסוף

הייתה זו עונה מעוררת הערכה בתנאים קשים מאד
ומגיע שאפו גדול לקטש זה הישג שווה ערך לפיינל פור בשנה רגילה
באמת שהיה חסר מעט שבמעט לפיינל פור
באסה גדולה אבל גם הערכה גדולה

מה שכן למכבי לא הייתה כל העונה חמישייה אלא רק רביעייה
וכל היתר רוטציה
צריך 4 של ממש

עוד נקודה מטרידה היא סורקין
11 מש הכרעה בסדרות אשתקד והשנה כולל פליי אין
הוא לא מקבל כמעט דק ולא תורם מספיק .

מנחם לס
Admin
08/05/2024 14:22:24

כמה חבל. סחטיין שהיית שם

The Pro
The Pro
08/05/2024 15:59:56

מכבי הייתה יכולה לנצח בלי בולדין, השאלה איך שופטים כאן הצלחה ,(ביחס לתקציב,ביחס ליריבה החלשה,ביחס לשיפוט,ביחס למלחמה.וחוסר ביתיות)
לא בטוח שעודד קטש הוא המאמן שאתה רוצה כשאתה מגיע כאנדרדוג ביורוליג,
בטח שלא בהשוואה לדיוויד בלאט שידע להוציא מים מהסלע.

הישראלים בינוניים ומטה כולל סורקין שהלך אחורה. ים מדר הוא החתמה ראשונה שהייתי עושה.
הזרים חוץ מבונזי,בראון ובולדין. אפשר לוותר על כולם כדי להביא מישהו עם פוטנציאל גדול יותר.

explayer
explayer
08/05/2024 16:33:06

כישראלי ציוני, שאוהב את נבחרת ישראל, ומתנגד לפוגעים בה, ובראש הרשימה גיבריל ראגוב והנהלת מכבי תל אביב.
אוהדי הקבוצה שאינם תל אביבים, מכורים לתחושות הניצחון שנותנת להם קבוצה, שתקציבה גדול, בפער, משאר הליגה.
הם לא רואים שהקבוצה קונה ישראלים טובים, כדי ליבש אותם על.הספסל.
היא מקדמת ומשמרת מצב שהעלויות על שחקנים זרים, יהיו נמוכות בהרבה משל הישראלים.
מכאן שרוב השחקנים על המגרש אינם ישראלים.
הנזק לנבחרת הוא אדיר ונמשך עשרות שנים.
אז די , נגמר, זו לא הקבוצה של המדינה, זה האויב שמבפנים.

explayer
explayer
08/05/2024 17:05:16
Reply to  explayer

והעיקר שכחתי, ואני לא יודע לערוך הודעות…
איכשהוא הם מגניבים מפעם לפעם נציגים לועדה לפרס ישראל, ואז מזרחי נותן לברודי, שבתורו נותן למזרחי…
שיא האירוניה, הורסי נבחרת ישראל מקבלים פרס ישראל !

Chaim
08/05/2024 17:02:37

איזה כיף להיות שם ואיזה חבל על הפיינל פור.
חושב שבניגוד לשאר הסדרה, עתאמן ניהל טוב את המחשק מהצד שלו, ופנא מוכשרת ממכבי (בטח בלי בולדווין) וזה בא בסוף לידי ביטוי. ההרכב ההגנתי שלו חיסל את מכבי בתחילת הרבע הרביעי.
לאסור החטיא עונשין באחוזים הזויים, זה יכל להיות גם בקלות 20 הפרש משלב מוקדם יותר.
ממש חבל על הישראלים שמשחקים כל כך מעט.

אור
אור
09/05/2024 2:36:26

אמנם נגמר בהפסד אבל גם חוויה בשבילך