1.חזיתי ב-2/3 מהמשחק ב-LIVE ו-1/3 בשידור חוזר אז מותר לי לדבר!
להיפך. השידור החוזר איפשר לי לחזור ולראות מהלכים מסוימים שוב ושוב, ולאמת מסקנות שהן איתי כבר כמה שנים – למעשה מאז שמיאמי שיחקה כך, ואז גולדן סטייט המשיכה בפיתוח המשחק עוד יותר, ואני פשוט חוזר שוב ושוב לאמת את מה שאני יודע.
משחק ה-NBA היה תמיד 'משחק של השחקנים', אבל פעם, כשהמשחק היה מבוסס ברובו על סנטר דומיננטי, לכל קבוצה היו תרגילים מסויימים מאד שהתבססו על כדור לסנטר, ואז ווריאציות שונות או 'תרגילים'. אז, בימים ההם, הייתם רואים מאמן קורא מספר זה או אחר או מסמן באצבעותיו מה הוא רוצה.
מאז שהמשחק הפך לסמול בול ללא סנטר דומיננטי, המשחק הפך למאד חופשי המבוסס על כמה עקרונות, והקבוצה המנצחת היא זאת שיש לה שחקנים המבצעים את העקרונות הללו טוב יותר. כל עניין המאמנים, ומי הוא המאמן היותר טוב, אינם משמעותיים מלבד יכולת המאמן להצטרף לקבוצת אנשים כמנהיג שהם מקבלים באהדה, ומוכנים לצאת יחד איתו למלחמה.
כל הדברים האחרים – תקשורת עם השחקנים; אמיתיות ופייריות; התחשבות בצרכי שחקנים; הנהגה ביד אמונה תוך כדי השלטת משמעת, אבל חופשיות בוגרת בתוך מעגל המשמעת, ויחס בוגר ומלא כבוד אל השחקנים – כל הדברים האלה חשובים מאד כמובן. אבל במשחק עצמו, השחקנים חופשיים לנפשם כל עוד הם פועלים לפי מסגרת העוקבת אחרי עקרונות מקובלים.
למאמן בראד סטיבנס היתה השפעה קטנה מאד על ניצחון הסלטיקס הערב. ב-NBA עם הסמול בול אין תרגילים כמו באירופה. כשהסתכלתי על ה-REPLAY ראיתי משחק חופשי של הסלטיקס ושל הקאבס, כששתי הקבוצות מנסות לעשות דברים שווים, אבל הסלטיקס עשתה אותם טוב יותר כי שחקניה צעירים יותר, אתלטיים יותר, וטובים יותר.
ההחלטה הטובה ביותר של סטיבנס נעשתה לפני המשחק כשהחליט לעלות את מרכוס מוריס בחמישייה במקום מרכוס סמארט כדי שישמור על לברון, ויחנוק אותו כבר מהרגע הראשון.
השאר היה משחק חופשי לחלוטין לפי העקרונות שעוד מעט אפרט.
היחידי שיכול להפר את המשוואה הזאת הוא לברון ג'יימס, שכמו מייקל ג'ורדן, הוא כה טוב שהוא מסוגל לשנות תוצאת משחק לבדו, ללא קשר למשחק קבוצתו. אבל כשהקבוצה הנגדית שומרת עליו מצויין, והוא תופס יום שחור מכל הבחינות, אז השחקנים הטובים יותר מנצחים, והערב – אני לא יודע אם זה היה הביצה או התרנגולת – האם השמירה הטובה עשתה מלברון שחקן שניגמר לו, או לברון בא מתחילה שלא במיטבו, ואז ההגנה המצויינת עליו נראתה באמת מצוינת, ומשחקו הרע גרם להגנה להיראות עוד יותר מצוינת.
גם לסלטיקס וגם לקאבס אין סנטר דומיננטי שעליו מתבסס משחק הקבוצה ולכן שתיהן משחקות סמול בול. אני לא מעז להיכנס לדומיין המקצועי של נמרוד איתן ואני מדבר רק מבחינה כללית מאד.
מה שבראד סטיבנס עושה זה בערך מה שגולדן סטייט עושה (בגדול כמובן):
1.משחקים עם ארבעה מאחור – ארבעה גארדים אם תירצו (אפילו שאחד מוגדר כפורוורד – במקרה הסלטיקס אל הורפורד) שכולם שולטים טוב בכדור וכולם מסוגלים לקבור שלשה.
2. על הארבעה האלה להתפזר וליצור SPREAD OFFENSE. כל הארבעה מתבקשים ליצור SPACING. בראד סטיבנס אולי עושה כמה תרגילים באימונים אבל ברגע שהעיקרון מובן, השחקנים חופשיים לנפשם לנוע כרצונם כשהדבר החשוב היחיד הוא ליצור "מרחב".
3. על השחקנים להתחיל לנוע כי עיקרון חשוב הוא שיהיה MOTION OFFENSE. כאן הרגליים הצעירות יותר של טרי רוזייר, ג'יימס טאטום, וג'יילן בראון הם היתרון הגדול מאד על קורבר, ג'יי אר סמית', וג'ורג' היל. 'הגארד' הרביעי מאחור שהוא 2.09 מ' הוא אל הורפורד לסלטיקס ולברון ג'יימס לקאבס שהוא 2.03 מ'. לברון טוב יותר בחדירה ואל הורפורד טוב יותר בקליעה מרחוק. אם שומרי סלטיקס מונעים מלברון את הכניסה, התוצאה היא מה שראיתם הלילה.
4. אין כל "תרגילים", אבל השחקנים חופשיים לנפשם לבצע BACK DOOR CUTS ולקלוע מה-3. את ה-BACK DOOR CUTS (כניסות כשמשתמשים בגבוה מרכוס מוריס כאן, וקווין לאב שם כסקרין) מבצעים צעירי הסלטיקס הרבה יותר טוב מזקני הקאבס. שלשות חופשיות? בתחרות שלשות כמו באול סטאר אולי קורבר, לאב, וסמית' מנצחים את טאטום, בראון, ונניח הורפורד, אבל לא בטוח, ומלבד זאת, כאן זו לא תחרות שלשות. כאן חייבים MOTION OFFENSE שתשאיר שחקן חופשי ואת זה עושים הסלטיקס הרבה יותר טוב.
5. 'התרגיל' האחרון שעושים (כולם!) הוא FLARE SCREENS ואז מסירות מדוייקות אם הסקרין נעשה ע"י שחקן ללא כדור, ואם הוא עושה את הסקרין בדריבלינג, הוא חופשי לנפשו. זה PASS WITH GIVE AND GO שעושים כבר בקבוצות הילדים, וממשיכים לעשות זאת עד אליפות ה-NBA. מי שעושה זאת טוב יותר, במיקום הטוב יותר, ומצליח לקלוע בדיוק גדול יותר – מנצח.
אפילו פיק-אנד-רולים כמעט שלא נעשו הערב. הרוב היתה הנעת כדור מהירה, או שחקן הפותח לעצמו זריקה בסקרין שהוא יוצר לעצמו עם הכדור או בלעדיו.
מי שעושה זאת טוב יותר, מהר יותר, בנועזות יתרה ובהחלטיות גדולה יותר – מצליח. והסלטיקס עשו הכל טוב יותר, מהר יותר, ובהחלטיות גדולה הרבה יותר.
תשכחו מבראד סטיבנס "המאמן" אותם למה שאתם רואים. הם כמובן מתרגלים סקרינים עם הכדור ובלי הכדור, ופיק-אנד-רולים, אבל אז, במשחק NBA, מתי שזה קורה, איך שזה קורה, ועם איזה שחקנים זה קורה – הכל קורה חופשי-חופשי, ואם בראד סטיבנס מצליח להחדיר בשחקניו שמחה וצהלה, ומוכנות לעשות הכל כפי שצריך – את תפקידו הוא עשה.
הסמול בול ששתי הקבוצות משחקות מקריב גובה וחוזק גופני עבור מהירות, זריזות, וקליעה. הזכרתי מי עשה זאת הרבה, הרבה יותר טוב הערב. העיקרון של PACE AND SPACE שמצליח רק אם ההתקפה מצליחה לדחוף הכל בספיד והחלטיות פתח את הגנת הקאבס לחלוטין והסלטיקים קלעו ב51% כשהם משתמשים בביינס כ-NON TRADITIONAL CENTER המשמש יותר כפוינט גארד – בואו נאמר "שוטר תנועה" – ועוזר לפתוח ולהרחיב את ההגנה בצורה מצויינת ממש.
האם זה יקרה גם במשחק השני?
אני כמעט בטוח שכן.
מה שעלול להפריע למשחק להתנהל כמו הערב הוא ערב יוצא מין הכלל של לברון כשהוא, לבדו, יקלע 40, והרוב בפעולות כמעט עצמאיות לחלוטין, אם כי אני מאמין שהגנת הסלטיקס היא טובה מדי מכדי להרשות לו 40 נקודות.
לכן יהיה 0-2, והבוסטון תנצח את הדו-קרב הזה ב-5 משחקים, ואם לא אז ב-7 משחקים.
Starters | MIN | FG | 3PT | FT | OREB | DREB | REB | AST | STL | BLK | TO | PF | +/- | PTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
L. JamesSF | 36 | 5-16 | 0-5 | 5-6 | 0 | 7 | 7 | 9 | 0 | 2 | 7 | 1 | -32 | 15 |
K. LoveC | 31 | 5-14 | 1-4 | 6-6 | 2 | 6 | 8 | 3 | 0 | 0 | 1 | 3 | -13 | 17 |
G. HillPG | 28 | 2-4 | 1-2 | 0-0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | -15 | 5 |
K. KorverSG | 23 | 2-6 | 1-5 | 0-0 | 1 | 4 | 5 | 0 | 1 | 1 | 0 | 1 | -10 | 5 |
J. SmithSG | 29 | 2-9 | 0-3 | 0-0 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | -17 | 4 |
Bench | MIN | FG | 3PT | FT | OREB | DREB | REB | AST | STL | BLK | TO | PF | +/- | PTS |
L. Nance Jr.PF | 4 | 0-0 | 0-0 | 0-0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | -3 | 0 |
A. ZizאicPF | 3 | 0-0 | 0-0 | 0-2 | 0 | 2 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | -3 | 0 |
J. GreenSF | 20 | 1-3 | 0-1 | 4-4 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | -5 | 6 |
C. OsmanSF | 7 | 0-3 | 0-1 | 0-0 | 0 | 2 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | +3 | 0 |
T. ThompsonC | 21 | 4-6 | 0-0 | 0-0 | 4 | 7 | 11 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | -12 | 8 |
J. CalderonPG | 4 | 1-2 | 0-1 | 0-0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | -3 | 2 |
J. ClarksonPG | 16 | 4-11 | 1-2 | 1-1 | 1 | 2 | 3 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | -7 | 10 |
R. HoodSG | 19 | 5-12 | 0-2 | 1-1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 3 | -8 | 11 |
TEAM | 31-86 | 4-26 | 17-20 | 9 | 31 | 40 | 18 | 4 | 3 | 9 | 12 | 83 | ||
36.0% | 15.4% | 85.0% |
Starters | MIN | FG | 3PT | FT | OREB | DREB | REB | AST | STL | BLK | TO | PF | +/- | PTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
M. MorrisPF | 34 | 7-12 | 3-4 | 4-5 | 1 | 9 | 10 | 0 | 0 | 0 | 1 | 3 | +25 | 21 |
A. HorfordPF | 27 | 8-10 | 2-4 | 2-3 | 2 | 2 | 4 | 6 | 0 | 2 | 0 | 1 | +17 | 20 |
J. TatumSF | 37 | 6-11 | 2-5 | 2-2 | 1 | 5 | 6 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | +27 | 16 |
T. RozierPG | 34 | 4-10 | 0-3 | 0-0 | 0 | 6 | 6 | 8 | 0 | 0 | 1 | 0 | +14 | 8 |
J. BrownSG | 28 | 9-16 | 3-5 | 2-2 | 1 | 7 | 8 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | +14 | 23 |
Bench | MIN | FG | 3PT | FT | OREB | DREB | REB | AST | STL | BLK | TO | PF | +/- | PTS |
G. YabuselePF | 5 | 0-0 | 0-0 | 0-0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | -1 | 0 |
S. OjeleyePF | 15 | 1-4 | 0-3 | 1-1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | -2 | 3 |
A. NaderSF | 5 | 1-3 | 0-1 | 0-0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | -1 | 2 |
G. MonroeC | 5 | 1-1 | 0-0 | 0-0 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | -1 | 2 |
A. BaynesC | 25 | 2-5 | 0-0 | 0-0 | 0 | 8 | 8 | 2 | 2 | 1 | 0 | 2 | +17 | 4 |
M. SmartPG | 25 | 4-12 | 1-5 | 0-0 | 0 | 3 | 3 | 6 | 1 | 0 | 2 | 2 | +16 | 9 |
S. LarkinPG | DNP-COACH'S DECISION | |||||||||||||
TEAM | 43-84 | 11-30 | 11-13 | 6 | 42 | 48 | 27 | 6 | 5 | 9 | 17 | 108 | ||
51.2% | 36.7% | 84.6% |
2. לברון: יש לי אפס התחשבות או אכפתיות במה שקרה הערב!
"יש לי 0 CONCERN לגבי מה שקרה הערב". הוא אמר על המשחק השני בחרפתו מכל משחקי הפלייאוף שלו (second-worst ):
הוא אמר:
“I have zero level of concern at this stage,” James said after the game. “I didn’t go to college, so it’s not March Madness. You get better throughout the series. I’ve been down 0-1, 0-2, I’ve been down before in the postseason. For me, there’s never no level of concern, no matter how bad I played tonight. Just as confident going into a series if it’s 0-0 going into a series or I’m down 0-1.”
מה שהוא לא מבין זה פיזיולוגיה של הגוף האנושי, ואת המושג התיישנות. אפילו לברון המיוחד במינו משתחק, מתעייף, ונחלש. זה חייב להגיע.
הוא אמר:
LeBron: “I got a good sense of how they played me today, and how I need to play going into Game 2.”
— Rachel Nichols (@Rachel__Nichols) May 13, 2018
אז בסדר. יש לו מושג כיצד שמרו עליו.
אבל הבעייה היא לא לדעת. הבעייה היא להשתחרר מהשמירה, ואת זה הוא לא יוכל לעשות בצורה כמעט חופשית כפי שעשה זאת במשחקים הקודמים.
3. כמה מחשבות שאני הולך עתה לישון איתן
- לברון יכול לקשקש כמה שהוא רוצה שהמשחק הראשון הזה לא משחק לו כהוא זה, אבל האמת לאמיתה היא שלברון לא פגש הגנה כזאת בפלייאוף מאז שמיאמי הפסידה לספארס בגמר של 2014.
- הסלטיקס לא זקוקה לקיירי אירוינג כפי שהקאבס זקוקה לו!
- קייל קורבר, ג'יי אר סמית, וקווין לאב מבוגרים מדי או כבדים מדי מלמצוא דרך לסל עם ההגנה של הסלטיקס.
- ההגנה של הקאבס ממשיכה להיות אחת הרכות בליגה והסלטיקס רק הוכיחה זאת שוב!
- טיירון לו היה יכול ליצור קליבלנד אתלטית ומהירה הרבה יותר עם דקות משחק ללארי נאנס, סאדי אוסמן, ואנטה זיזיק אבל הוא מרובע מדי מכדי לתת להם צ'אנס (אפילו כשהמשחק אבוד).
4. לברון הוא ייצור כדורסל יחיד במינו שאולי לא היה כמוהו
האשך יכול ללעוג לו. כל חבורת ללל לשנוא אותו. גם אני לא מחבב אותו במיוחד, אבל בשום אופן לא שונא אותו.
מה שברור הוא שהוא צעיר אינטיליגנטי ביותר בעל תכונות אינטלקטואליות וקוגניטיביות מיוחדות, ואולי ברמה גבוהה ביותר שעדיין לא נודעה לנו. מה שאני מנסה לומר – בזהירות ובעדינות – שאני, לפחות, לא הייתי מתפלא אם יום אחד יוודע לנו שהוא גאון.
הצורה בה הוא מנהל ושולט בעשרות עסקיו, והצורה בה הוא מדבר, נואם, ועונה על שאלות, הכניסו בי כבר מזמן את הרעיון שהוא בעל IQ גבוה ביותר, ואולי בעל תכונות מיוחדות שנדע עליהן רק כשיפרוש.
הקשיבו לתאורו על מה שקרה במשחק. כיצד הוא, כשחקן פעיל מזיע ועייף, מצליח לזכור בפרטי פרטים את כל מה שאמר אולי חצי שעה (אם לא יותר!) אחרי שקרה?
תחליטו בעצמכם:
How's that for a memory? 😮#GameTime pic.twitter.com/YpFLxw2K3A
— NBA TV (@NBATV) May 13, 2018
5. הערב תחזו באותה גברת בשינוי אדרת
הגברת תהיה היוסטון רוקטס. האדרת תהיה גופיות אחרות ולא הירוקות. היא תהיה אותה גברת כמו הסלטיקס: הם יעלו מיד בהתחלה ליתרון על הקבוצה הנחשבת לטובה יותר ע"י כ-90% מאוהדי הכדורסל בעולם, אבל יוסטון תעשה בדיוק מה שהסלטיקס עשתה:
תפרס את ההתקפה…תניע כדור מהר…טי.ג'יי (או אריזה) יחנקו את קווין דוראנט מההתחלה ויגרמו לו לייאוש שיפגע בו משך כל המשחק, והקלעים הארדן, כריס פול, גורדון – ואני מאמין שהפעם גם אנדרסון – יקברו שלשות מכל הכיוונים בשעה שההגנה לא תתן ללוחמים מהמפרץ לעשות אותו דבר.
לא יהיה 25 הפרש, אבל יהיה ניצחון ברור ביותר, ומשכנע ביותר.
אהרון שדה
14 מאי 2018 06:18:11תודה רבה מנחם .
סטיבנס או לא סטיבנס בוסטון הזו היא פלא גדול.
אופיר נ.
14 מאי 2018 06:22:24בוקר טוב מנחם (לילה טוב…),
בוסטון עשו בי"ס לקאבס.
מחר הקאבס יגיעו אחרת לחלוטין למשחק מס' 2,
שיהיה הרבה הרבה יותר צמוד.
הזיכרון של לברון מדהים!
MJ234523
14 מאי 2018 06:26:45פוסט אדיר
Eytan majar
14 מאי 2018 06:38:19הזיכרון של לברון בתיאור המשחק המם אותי. מראה שהוא באמת מבין ומודע למשחק ברמות אחרות
Vermonster
14 מאי 2018 06:41:01מנחם, תענוג גדול לקרוא אותך תמיד. אבל לעניות דעתי, כאן אתה, אולי, מפספס נקודה חשובה. גם אם השחקנים רצים חופשי בתוך סכימות כלליות, הכוח והגדולה של המאמן הוא ב: (א) יצירת אותה מערכת/מסגרת כללית של תבניות – אלו תרגילים נכנסים בארסנל שלנו כקבוצה/אלו אינם נכנסים, באופן שממקסם את יכול השחקנים (כאן נכשל דונובן ב-OKC). (ב) שכנוע השחקנים בכוח של אותה סכימה/מסגרת, ולימוד שלהם *כיצד* לפעול באופן תחת אותה מסגרת וכמובן – לא לעזוב את המסגרת הזו כשלא הולך חלק או קשה (כאן נכשל קייסי במהלך הפלייאוף, כשטורונטו קרסו תחת הלברונטו, דהפרוזן קפא והקבוצה סבלה מרגרסיה להרגלים ישנים שמהם נגמלו במהלך העונה הרגילה. בסופו של דבר, אתה טוען שכשרון השחקנים מכריע. זה כמובן פקטור מרכזי, אבל העובדות מראות שהמערכת שהמאמן יוצר או לא יוצר משמשת כמגבר ליכולות הטובות של השחקנים וכמסננת רעש לבן לטעויות שלהם. עובדה ששחקנים טובים לא מצליחים בקבוצות לא מתפקדות (אולדיפו ב-OKC), ששחקנים לא טובים כן מצליחים בקבוצות טובות (דוגמאות אינסוף בסן אנטוניות ובוסטון). ועובדה שכשרון עדיף לא מנצח (פילדלפיה, יוסטון בעבר). שחקנים לא נולדים מכונות שלמות ומוכנות לפעולה. זה (גם) המאמן שמוציא או לא מוציא את המיטב מהם ומלמד אותם. בנוסף, מאמנים גם יכולים להשפיע ישירות ב(אי) ניהול המשחק (ברט בראון, לרעה). דוגמה מכדורגל, קווין דה ברויינה תחת מוריניו ותחת פפ. השחקן אותו שחקן. ההבדל, שמיים וארץ.
ניר לוין
14 מאי 2018 06:59:46+10
א.ב
14 מאי 2018 08:11:26אולי אני לא מבין במיוחד אבל אם יש פה מאמן בקהל אולי הוא יעזור, נדמה לי שבניגוד לתובנה של מנחם, שחקנים לא עושים "spread" ואז מחליטים עצמאית על בק דור ופתאום נוצרות מאליהן חסימות מדורגות ותנועה של שחקן לפינה השניה.
בוסטון אולי עושים את זה כל כך טוב שזה נראה טבעי, אבל קורים המון דברים בתאום, אני לא מכיר שם אחר להתרחשות כזו חוץ מתרגיל.
נתנאל
14 מאי 2018 11:37:04תגובה ראשית מעולה!
לשאלתך, אילו לחלוטין דברים שמתורגלים באימונים. מה שמתרגלים אליו הוא סט של פעולות שמתאים למצב אליו הגענו במגרש, כאשר יש מצב שכמובן אנחנו רוצים להגיע אליו בהתאם למיס-מאצ'ים, אבל אנחנו גם יודעים מה לעשות במקרים שהסתבכנו או עצרו לנו פעולה/מסירה בדרך.
תמיד אתה תראה את הוויק-סייד אקשן, שחקנים יגיעו לספוט שלהם כי הם התוכנית גיבוי ומהם רוצים שתגיע העזרה או ההפך, שיקחו שחקן איתם.
מה שמנחם מוריד מערכו ורואים אצל סטיבנס כמעט כל משחק זה הוספה של אופציות שמתאימות לקבוצה הנגדית, והוא גם משתמש בהן במתינות כדי שכל פעם שישלוף אותן הן יפתיעו, ולכל אחת כזו יש גם קאונטר.
למשל אתמול היה באק דור של טייטום שהורפורד מצא אותו ללייאפ שזכור לי היטב, ועוד כמה לייאפים שהגיעו מקאונטרים לצורה שקליבלנד ניסו לשמור את האקשן.
מנחם לס
14 מאי 2018 16:20:24אני לא אמרתי משהו שונה בהרבה מהתגובה המצויינת שלך!
מנחם לס
14 מאי 2018 16:33:46אני לא מוריד מערכו של סטיבנס. כל שניסיתי להסביר הוא שהמשחק הוא לא 'משחק של תרגילים' אלא משחק חופשי המבוסס על עקרונות שסטיבנס הכניס להם טוב-טוב לנשמה.
7even
14 מאי 2018 06:42:09לא בקטע של השוואה ואני ממש ממש שונא השוואות….
אבל האם מישהו זוכר משחק כזה אנמי של ג'ורדן באחת משנותיו האחרונות ? (לברון כבר 33)
שוב לא משווה ביניהם. שניהם גדולים בדרכם.
אני פשוט לא זוכר יותר מדי סדרות **מלאות** של גורדן לפני 98
קוקי
14 מאי 2018 06:55:37אבל אתה כן זוכר שבגיל 35 הוא הביא את השישית מתוך שישה נסיונות. וזה בסוף מה שזוכרים. אתה לא תזכור מלברון את הפיידס מול אינדיאנה מבטיח לך.
7even
14 מאי 2018 10:35:11קוקי…הכוונה שלי היתה שאני לא זוכר יותר מדי סדרות מלאות של ג'ורדן כדי להגיד האם היו לו משחקים כאלו אנמיים או לא.
גיא (לשעבר - "הרשע")
14 מאי 2018 07:14:57לג'ורדן היו לא מעט משחקי פלייאוף עם אחוזים של גבינה רזה.
בחלק הראשון של הקריירה, משחקים כאלו הסתיימו לא מעט פעמים בהפסדים (אז הקבוצה שסביבו הייתה פחות טובה – ע"ע ההדחות מול דטרויט).
בחלק השני של הקריירה, משחקי פלייאוף של 30% או פחות, כמעט תמיד היו לצד לא מעט ביקורים בקו העונשין,
ובנוסף, באותן שנים הוא היה חלק מקבוצה יוצאת מן הכלל.
כולם זוכרים את הקבוצה ההיסטורית של 96',
אך אחד לא זוכר שאת משחק ההכתרה, ג'ורדן סיים עם משהו כמו 25% מהשדה (אם אני זוכר נכון).
בכלל, ב-3 שנותיו האחרונות במדי הבולס, היו לא לא מעט משחקי פלייאוף של 40% או פחות מהשדה.
ההבדל הגדול בינו לבין לברון, שג'ורדן חמד מהסדרות נגד דטרויוט –
הוא לא הפסיק לזרוק. הוא לא נתן לרצף רע לגרום לו להיות פחות אגרסיבי בניסיון למשוך עבירות.
וזה עבד מצוין.
זה אולי ההבדל הגדול ביותר בינו לבין לברון –
ג'ורדן היה סקורר בנשמה. בלתי עציר, לא רק ברמת היכולת, אלא גם ברמת הדרייב (אותה אמונה שאין זריקות רעות, רק זריקות שלא נכנסות, אותו דרייב ללכת עוד פעם בכל הכוח, למרות שהתוצאות רומזות את ההפך).
למען הסר ספק –
בספר שלי,
ג'ורדן וקארים מאכלסים את עליית הגג של מגדל ה-HOF,
ומארחים את בירד ומג'יק. (ראסל וווילט, אותם פשוט לא יצא לראות מספיק בשביל לשפוט).
לברון?
אותו אשפוט כאשר יסיים את הקריירה שלו.
כרגע, עבורי, הוא בדרכו להצטרף ל-4 הלברה שהזכרתי קודם, בדרכו להצטרך לחמישייה הגדולה.
אבל זו רק דעתי הסופר סובייקטיבית.
Ish
14 מאי 2018 08:51:405/19, 26.3% מהשדה
1/3, 33.3% משלוש
11/12, 91.7% מהעונשין (לקפטיין ביילאוט)
לא רע (הזכרון)
https://www.basketball-reference.com/boxscores/199606160CHI.html
גם במשחק 4 הוא סיפק משחק גרוע לא פחות
מתן גילור
14 מאי 2018 09:09:5111 ORB יה בה יה.
Ish
14 מאי 2018 10:26:011 מ24 פעמים בקריירה שהגיע לזה או יותר ב1080 משחקים, 2.2% לא כזה נדיר עבורו
45 משחקים עם 10 או יותר (4.1667%)
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 15:24:54מי שמכיר את יכולת הריבאונד של רודמן לא מתפלא והוא היה בהגנה לא פחות טוב מאשר בריבאונד.
חמישיית ההגנה של כל הזמנים אצלי היא:
הכפפה, מייקל, רודמן, גארנט, ראסל.
חמישייה שנייה: פרייזר, קופר, ארטסט, דאנקן, וילט.
מועמדים שיכולים להיות בחמישיות: אלווין רוברטסון, מונקריף, הבליצ'ק, פיפן, בוב ג'ונס, מוטומבו, החלום, האדמירל, מורנינג, איטון, ועוד.
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 10:09:00עדיין בסך כל הסדרה הוא היה המצטיין.
no funny shtuff
14 מאי 2018 17:17:30סחתיין ish, יש על מי לסמוך.
דה שוט
14 מאי 2018 10:06:39+ 100
מקבל הכל – ג'ורדן אף פעם לא הפסיק לתקוף את הסל – זה דורש תעצומות נפש שהיו רק לו. היחידי שדמה לו בזה היה קובי בראיינט. עד השנה שעברה ראו את התכונה הזו גם אצל ראסל ווסטברוק – לצערי הרב – השנה – הפרשנים והסטטיסטיקות המתקדמות נכנסו לו לראש וטשטשו מעט את הנטייה הזו אצלו, שהייתה כמעט אינסטנקטיבית.
לברון מחושב יותר מדי – קצת קשור למה שמנחם אמר עליו למעלה (תודה מנחם) – הוא פותח וסוגר את הברז, שומר על כוחות לאורך פרקים שונים של זמן (משחקים, סדרות, עונה שלמה), מכלכל כל הזמן את צעדיו ומוסיף לזה הרבה פסיכולוגיה (מול שחקניו, מול מאמנו, מול היריב). לפעמים זה נגמר כמו אתמול – בפאסיביות מוחלטת וכניעה לגופות הגדולים והאגרסיביים שבראד סטיבנס השליך עליו מהג'אמפ בול (מוריס, הורפורד, בראון, ביינס, אפילו טאטום המאורך).
בוני
14 מאי 2018 10:20:34לברון חייב להיות מחושב עם חבורת השחקנים שנמצאת לידו.
אין לו בקבוצה שחקן יציב ואיכותי כמו פיפן.הוא צריך בכל לילה לחפש מישהו אחר שיתעלה על עצמו.
תוסיף לזה את מספר הדקות הרב שהוא משחק ואת משחק ההגנה הגרוע של קליבלנד.
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 10:50:08את ראסל, וילט, וסט ועוד אפשר לשפוט לפי אלו שראו אותם ודהרים שאמרו אחרים ששילקו איתם ולפי תאריהם והישגהם: לווילט ארבעה תארי MVP של העונה הסדירה ולראסל חמישה כאלו; וילט היה המצטיין בשתי האליפויות שזכה בהן וראסל הצטיין בעל הגמרים שבהם השתתף ותמיד היה מצוין בסך הכל למרות המגבלה ההתקפית שלו; שניהם הסנטרים המוסרים הטובים ביותר לפני כארים עם מרב ומטב שיאי האסיסטים לשחקני פנים כולל ממוצע האס' למשחק בקריירה בעונה הסדירה (4.35-4.44 לווילט כשביחס לאותן מספר דקות לראסל יותר וכך גם בכ"ח), ממוצע למשחק בפלייאוף (4.2-4.7 לראסל וגם בכ"ח השיא של ראסל), ממוצע למשחק בעונה סדירה מסוימת (וילט עם שתי עונות של 8.56 ו-7.78) ובפלייאוף מסוים (וילט עם 9 בפלייאוף האליפות הראשונה [צריך להיות בסביבות מלחמת ששת הימים אצלנו]); וילט היחיד עם דאבל טריפל דאבל וגם יש לו קווארופל דאבל שהוא כמובן בלתי רשמי; בהשוואה לכארים וילט הצטיין לא פחות בשני צדי המגרש אם לא יותר מכארים, ריבאונדר לא פחות טוב אם לא טוב יותר וחוסם לא פחות טוב אם לא טוב יותר ומגוון וחכם לא פחות והוכיח וינריות בשני גמרים. וראסל על אף המגבלה ההתקפית ידע להתעלות גם בהתקפה במשחקים מכריעים ובגמרים, והיה מנהיג ווינר לא פחות מכארים אם לא יותר, שחקן חכם לא פחות, שחקן הגנה טוב יותר, ריבאונדר לא פחות טוב אם לא יותר, חוסם לא פחות טוב אם לא יותר.
וסט היה החבילה השלמה בדומה למייקל רק ברמה פחות ממייקל כשהצטיין בשני צדי המגרש והיה מצוין בכל הפעולות העיקריות וגם מעולה בחסימות כגארד ויש לו ק"ד (בלתי רשמי כמובן) עם חסימות!!!בעונתו האחרונה שהייתה הראשונה לחישוב החטיפות והחסימות (האיבודים חושבו מעונת 77/8') סיים עם ממוצע של 2.5 חט'!!!
מכל אלו עולה שווילט וראסל וגם וסט שייכים לרמה של מג'יק ובירד ויש מצב לראות את וילט וראסל לפני כארים.
וגם לברון כבר עשה מספיק כדי להיות שייך לרמה הזו ויש לו מקום בחמישיית כל הזמנים. החמישייה שלי היא: שלישיית MML/MJB+לברון+וילט.
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 10:51:50*בשורה השנייה צ"ל: "ודברים שאמרו אחרים ששיחקו איתם".
Ish
14 מאי 2018 11:11:49שכחת שווילט היה הרבה יותר מוסרי מלו אלסינדור ולמרות שגדל בבית חילוני התחיל להאמין באלוהים אחרי שהכיר "מקרוב" את האמונה היהודית.
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 11:22:24הפרופסורים שהבאתי לך מופיעים בכל מקום כחוזרים בתשובה, וזהמהשמראה יותר מכל דבריך. והם ואחרים מכל תחומי המדע, חזרו בתשובה לאחר שהכירו מקרוב באמת ולא רק במרכאות את השקפת הדת היהודית.
ולגבי מדע ואלוהים ראה את זה: http://judaism.walla.co.il/item/2731108
Ish
14 מאי 2018 11:45:34שקר בדיוק כמו מה שכתבתי ששכחת לרשום על ווילט, אבל אתה אוהב לחזור על שקרים ולהתעלם מהמציאות אז אין לי באמת מה לעשות לגבי זה חוץ מצחוק או לבכות.
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 12:15:54ממך צריך לבכות כי אתה מתעלם מדברים ידועים ומפורסמים. הפרופסורים שהבאתי וכן פרופסור ג'ראלד שרודר והשאר המוביאים בקטגוריה "מדענים ישראלים שחזרו בתשובה" לא גדלו על אמונה דתית וחזרו בתשובה וכל מי שמכיר אותם או קרא אליהם יודע זאת.
Ish
14 מאי 2018 14:29:21אז כנראה שאתה לא קראת עליהם כי הסיפור של אף אחד מהם לא תואם את הסיפור שאתה מספר עליהם.
Ish
14 מאי 2018 14:44:16ואגב הטיעונים בדבר תאוריית המפץ הגדול כהוכחה לקיום אלוהים על פי היהדות* הם מביכים והם הוכחה רק לבורות או לדיסוננס קוגניטיבי של הטוען.
*כמו שנטען בכתבה בוואלה שקישרת וכמו שטוען שרודר
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 15:01:21אני בהחלט קראתי עליהם והסיפור שלהם תואם בדיוק למה שכתוב כי מה שאני כתבתי זה גם לפי דברים שלהם עצמם מריאיונות ודברים שכתבו עליהם בעלונים כאלו ואחרים או באתרים כאלו ואחרים וכאמור כולל ריאיונות עימם. לא הדברים שלך ישנו את החיים שלהם!
דבריך לגבי המפץ הגדול הם המביכים ואתה הבור הגדול!!! הפרופסורים אביעזר ושרודר הם פיזיקאים בכירים, פרופסורים לפיזיקה כאמור, והם מבינים בפיזיקה הרבה יותר ממך!!!
Ish
14 מאי 2018 15:13:50תן אחד שתואם את הסיפור שלך ונבדוק. אם תרצה יהיה אפשר אחר כך להמשיך עם השאר.
הם יכולים להבין בפיזיקה כמה שהם רוצים. הטיעון שלהם כושל בצורה מביכה ואם הם היו מעיזים לטעון אותו במאמר הוא היה נדחה ואלו שהיו קוראים אותו היו נבוכים לשמוע כאלו טיעונים מביכים מפי אנשים שכביכול יש שכל בראשם.
מוש השור
14 מאי 2018 15:21:39😂😂😂
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 17:07:19פרופ' שרודר או כל אחד אחר מהקטגוריה הנ"ל בויקיפדיה
כל הדברים שלך על דברים מביכים וכשל לוגי וכו' על בסיס של השקפה אנטי דתית קיצונית, כך שאין לסמוך עליהם כלל. אך מה לעשות וגם אם זה לא מתאים לאג'נדה שלך, ההשקפה הדתית אינה סותרת את המדע ולהפך, גילויים מדעיים שונים דווקא תומכים בה וראה למשל ספרו של פרופ' יהודה לוי יהדות ומדע כ"חכמות משלימות" וכן ראה את ספרו של פרופ' נתן אביעזר "אמונה בעידן מדע".
Ish
14 מאי 2018 22:11:14בבקשה תפנה אותי לנקודה בה שרודר לא היה יהודי מאמין. אופס, לא קרה. יאללה הבא בתור.
אגב מדובר על אדם שאין לו ולא הייתה לו אי פעם שום התמחות בקוסמולוגיה ושאינו מתפקד כפיזיקאי בכלל כבר כ30 שנה.
על פי הפיזיקה המודרנית התאוריות המפותחות והמחקרים שמבוצעים כרגע, מה שהוא אומר על מקור היקום הוא בדיחה עצובה של בורות.
אתה לא צריך לסמוך עלי בכלום. אתה צריך ללמוד אנגלית ולקרוא את החומר הרלוונטי לנושא במקום להסתמך על שרלטנים אינטרסנטים. אבל מכיוון שהאמת לא באמת מעניינת אותך ברור שלא תזיז את החומר הצמיגי בראש שלך.
הציפור הנדירה
15 מאי 2018 13:10:24זה שאתה אומר לא קרה, עדיין לא אומר שלא קרה. אנטי דתי קיצוני כמוך הוא לא מקור אמין לכך.
בכל מקרה רואים מדענים בכירים שהאמונה הדתית מסתדרת אצלם מצוין עם המדע כולל גם פרופ' בקנשטיין ז"ל שתירויה שלו שהוקינג זלזל בה הוכחה כנכונה
הציפור הנדירה
15 מאי 2018 14:12:50אמנם ד"ר שרודר (אמנם הוא פיסיקאי בכיר אך הוא לא פרופסור) אמר שתמיד פיעמה בו האמונה בכוח עליון אך הוא לא הכיר את הדת היהודית ולא האמין בכל מה שהיא אומרת. המהפך החל מניסוי גרעיני שהייתה בו תקלה וראה המאמר "הניסוי הגרעיני שחולל מהפך" המופיע באחד האתרים.
מתן גילור
14 מאי 2018 07:15:38אולי היחיד שעולה לי בראש. אבל הזיכרון מאז יכול לתעתע.
https://www.basketball-reference.com/boxscores/199505070ORL.html
7even
14 מאי 2018 10:36:52לייק
7even
14 מאי 2018 10:53:248 איבודים :/
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 15:09:02דווקא אחוזי הקליעה לא היו רעים (של פיפן כן) כי 36.4% קליעה הם בינוניים ולא רעים.
בכל מקרה הפלייאוף הזה עקרונית אינו דוגמה כי זה היה הפלייאוף הראשון לאחר חזרתו מהפרישה הראשונה ועדיין העלה חלודה ובשלושת הפלייאוף הבאים בשלוש העונות השלמות הראשונה לאחר החזרה מהפרישה הוביל את השוורים לאליפות בדיוק כמו בשלוש העונות שלפני הפרישה הראשונה ובכל הפלייאופים האלו ובגמרים שבסופם היה מעולה והמצטיין למרות משחקים מסוימים רעים.
קרע במיניסחוס
15 מאי 2018 03:05:20סהך הכל היה משחק BLOW OUT. קורה. גם בפלייאוף וגם לשיקגו היו.
החקלאי מאי שם
14 מאי 2018 06:49:36פוסט נפלא מנחם.
יש משהו מדהים בבוסטון. העובדה שחלק גדול מהחברה בתחילת שנות ה20 שלהם ועדיין אין בהם לא פחד לא היסוס וברוב הפוזישיינים הם עושים החלטות נכונות זה מדהים בעייני.
שנה הבאה א ל י פ ו ת……..
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
14 מאי 2018 06:50:15תודה רבה מנחם, אחלה פוסט.
מסכים בנוגע לגאוניותו של לברון. שחקן יחיד ומיוחד במינו.
בעניין קיירי והקאבס – אם לברון רוצה לסלטיקס, הוא מגיע בסיין אנד טרייד עבור קיירי ומרכוס מוריס. לברון מקבל סגל לאליפות, קיירי מקבל את תכניתו המקורית להיות האלפא דוג של קליבלנד, וקליבלנד מקבלת לברון סטופר… 🙂 כולם מרוויחים
מיקי
14 מאי 2018 06:52:25מנחם הבלוג החי פשוןט גועל נפש, כל משפט שני זה קללות
חייב לעשות משהו עם זה
MBK
14 מאי 2018 07:32:41הבלוג החי היה בסדר גמור
ניר לוין
14 מאי 2018 06:55:21תודה מנחם, הזיכרון של לברון היה פשוט מדהים. ישבנו ומחאנו לו כפיים. הבנאדם היה גרוע היום אבל הוא פשוט אישיות.
מנחם לס
14 מאי 2018 16:26:35בזה אין כל ספק!
trusttheprocess
14 מאי 2018 06:57:36בוסטון משחקים כדורסל חכם , מגעיל ואפקטיבי
כל מה מה שהם מחפשים זה מיסמצ'ס ועושים את זה מצוין.
הם יגרמו לחילוף אוטומטי בחסימה כי זה כל הרייג' עכשיו(טרנד שהתחיל עם גולדן סטייט רק שלאף אחד אין את האתלטים והמגנים של גולדן סטייט) ואז ישחקו אחד על אחד כלשחקן ההתקפי יהיה תמיד יתרון של כשרון,גובה,מהירות או כח.
סטיבנס יודע לנצל את מה שהמאמן השני רוצה לעשות לטובתו ומאמני NBA הם ברובם מקובעים שלא ישנו כלום גם אם זה יוביל אותם לפיטורין(קייסי)
נזיר הנשמה
14 מאי 2018 06:59:01לדוק לא אכפת לי שתגיד אמרתי לכם.הללואי שתהיה צודק והסלטיקס יקחו את הסדרה.מת לראות סדרת גמר בין הסלטיקס ליוסטון.עכשיו בשעת בוקר זו זה אפשרי.
נתן גולד
14 מאי 2018 07:10:51באמת זכרון נהדר, זוכר כל מהלך במשחק אבל לא את שמו של חברו לקבוצה…
עידו גילרי
14 מאי 2018 07:26:10ג'ורדן קרופורד כולו אושר….
he knows my name
Ish
14 מאי 2018 08:26:56https://mobile.twitter.com/aadaddario/status/435672641966313472?lang=en
מתן גילור
14 מאי 2018 07:19:50תודה מנחם.
הימרתי על 3:4 לפני ואני עדיין חושב שזו תהיה תוצאת הסדרה. מכבי חוצות המפרץ הם היחידים שינצחו בגארדן בפלייאוף העונה.
לברון פתח בצורה פחות טובה את כל 3 סדרות הפלייאוף העונה. אני לא יודע אם זה מקרי או שזה מסר להעביר לחברים "אני לא אנצח בשבילכם – אנחנו צריכים לנצח כקבוצה". או שאולי הוא באמת לומד מהמשחק הראשון ומיישם בהמשך.
בוסטון פשוט תענוג. בלי שני הכוכבים בדרך לגמר (רותם, בעבוע רותם). אופטימי לקראת השנים הקרובות.
the jewish mamba
14 מאי 2018 07:29:25הפסקתי לקרוא ברגע שראיתי שכתבת שלסטיבנס בקושי יש חלק בניצחון… אפשר לפרגן קצת מה קרה? עובדה שבמקום לחרבן במכנסיים הם סגרו את לברון לגמרי, לא זוכר מתי לאחרונה ראיתי את זה קורה. ובנוסף כל התנועות והסכמות של השחקנים , זה הכל חלק מהתרגילים של המאמן. וגם לארואים את זה אבל הקבוצה הזאת שנראית כרגע קבוצה עם 3 וחצי אולסטרים, היא פשוט לא באמת כזאת. זה עבודה מדהימה של סטיבנס שמ1 ועוד 1 פשוט מוציא 8. אבל אי אפשר לראות את זה עד שהם יעברו קבוצה. מה שהוא מוציא מטייטום, בראון, רוזיר, הורפורד, ביינס ובתכלס כל השחקנים של הסלטיקס. בקיצור לטעון שלסטיבנס יש חלק קטן בניצחון זה להיות עיוור למציאות
zivvvv
14 מאי 2018 07:45:37כי מנחם נכנס חזק לאתוס האמריקאי העדכני של הליגה של ליגה של השחקנים.
המאמנים של פעם כבר לא קיימים… והחדשים בובות… 🙂
Ish
14 מאי 2018 08:29:35זה לא זה. זה בגלל שכשאתה לא מבין מה המאמן עושה אתה לא יכול לתת לו קרדיט.
אלי לס
14 מאי 2018 08:49:48+100
מנחם לס
14 מאי 2018 16:35:05אני לא מוריד מערכו של סטיבנס. כל שניסיתי להסביר הוא שהמשחק הוא לא 'משחק של תרגילים' אלא משחק חופשי המבוסס על עקרונות שסטיבנס הכניס להם טוב-טוב לנשמה.
MBK
14 מאי 2018 07:34:20מצויין מנחם
הצעירים של בוסטון בראון וטייטום גורמים לי לחשוב שהיוורד לא ממש צריך להיות חלק בפאזל
יש צרות טובות בבוסטון
א.ב
14 מאי 2018 09:25:29חייב להיות בפאזל. תשחק עם שלושה שחקנים ארוכים שיכולים להחליף בהגנה על כל אחד ובהתקפה יודעים גם לשים כדור על הרצפה וגם לקלוע, תוסיף רכז שהוא עילוי התקפי משלוש ובחדירות וסנטר נייד שיודע גם למסור.
קארי – תומפסון – דוראנט – איגואדלה – גרין
אירווינג – בראון – טייטום – היוורד – הורפורד.
MBK
14 מאי 2018 10:30:26זה נכון
אבל אתה לא חושב שדיויס או אולי קוואי תוספות טובות יותר
תמיד יש חשש ששינוי כזה יפגע בהתקדמות של בראון וטייטום
א.ב
14 מאי 2018 11:24:39קוואי פשוט טוב יותר מהייוורד, אבל הרעיון אותו רעיון.
דיוויס יכול לבוא במקום הורפורד, לא במקום היוורד. זה לא הכי מתאים מבחינת ניהול משחק אבל הוא מאד נייד בהגנה ביחס לגודל, והיתרונות האחרים שהוא מביא עצומים.
ברור שהאחריות קידמה את בראון וטייטום העונה, אבל לדעתי גם בחזרה של היוורד הם לא ייפגעו מאד, היוורד שחקן שהנתון הסטטיסטי הכי מרשים שלו זה נקודות במעט זריקות, הזרימה של המשחק לא תפגע ויהיו להם הרבה נגיעות. הרבה שחקנים בבוסטון קיבלו דקות, טייס ואוג'ילי שיחקו 15 למשחק, הורפורד יוכל לרדת קצת, מונרו, סמארט. בגלל הוורסטיליות בעמדות אפשר לדחוף 30 דקות של היוורד ושהוא ייקח חצי מזה מקצה הספסל של העונה והשאר ייתחלק כך שבראון וטייטום ירדו בשלוש ארבע דקות.
אשך טמיר המקורי
14 מאי 2018 07:39:35מצוין שיש לו זיכרון כזה טוב (לא מסוגל לראות את הסרטון מחשש לבחילת בוקר, סומך עליכם), שיזכור היטב כל חלק בהשפלה.
במשחקים הבאים בוסטון ייתנו לו עוד כמה זכרונות יפים. שיתחיל למחוק קבצים מיותרים כי הוא יצטרך את המקום.
חצבני
14 מאי 2018 11:22:07אם תראה את שביעות הרצון העצמית והבקשה הלא כל כך מרומזת למחיאות כפיים… ההקאה מובטחת.
zivvvv
14 מאי 2018 07:46:19מנחחם מעורב מעניין ביותר. תודה רבה וסחטן על ההתלהבות…
שעיה
14 מאי 2018 08:06:04לא מתרשם מסיפורי הגאונות של לברון. כולה זוכר שלושה מהלכים מתחילת ההתרסקות של הקבוצה שלו. אני זוכר פרטים כאלה על משחקים בשכונה מלפני 30 שנים. ירדתם מהפסים כאן?
עידו גילרי
14 מאי 2018 08:12:37ומזה שבוסטון לקחו משחק אחד בסדרה אתה גם לא מתרשם?
שעיה
14 מאי 2018 08:18:44בוסטון הפתעה גדולה וטובה עבורי. לא חשבתי שיש קבוצה במזרח עם חוזק מנטאלי מספק להתמודד עם לברון. אני עדיין מאוד ספקן לגבי בוסטון בהמשך הסידרה.
אסף
14 מאי 2018 08:17:08לא הייתי הורג את הסדרה הזו כל כך מהר… מניח שלברון ייתן את המספרים שלו אבל אין ספק שהוא צריך שהצוות המסייע שלו יראה כמו מול טורונטו ולא כמו מול אינדיאנה ברוב הסדרה.
בכל אופן ממי שנותרו בוסטון ללא ספק זוכה אצלי להכי הרבה סימפטיה, משהו בהם מזכיר לי את הספרס של האליפות ב-2014 מבחינת הקבוצתיות והלכידות. (כדורסל מושלם כמו של הספרס באותו פלייאוף קשה לייצר)
ומנחם ההתאמות שלאורך כל הפלייאוף סטיבנס עושה מאוד מרשימות,
הוא יצר סגנון שיושב בול על חומר השחקנים שלו ככה שההפחתה ביכולת ובחשיבות שלו נראית לי לפחות לא במקום.
שעיה
14 מאי 2018 08:22:19מנחם, בעניין תפקיד המאמן, אתה טועה לגמרי.
מנחם לס
14 מאי 2018 16:35:46אני לא מוריד מערכו של סטיבנס. כל שניסיתי להסביר הוא שהמשחק הוא לא 'משחק של תרגילים' אלא משחק חופשי המבוסס על עקרונות שסטיבנס הכניס להם טוב-טוב לנשמה.
משה פ
14 מאי 2018 08:40:52איזה טור מענג. בכלל, כמו לברון, המעורבים של מנחם הולכים ומשתפרים עם הגיל (-:
אבל אני לא מסכים עם מה שכתבת על המאמן. גם עם הווריורס כל הזמן שואלים מה התפקיד של קר. מעניין שאף אחד לא שואל את זה על סן אנטוניו. המשותף לשתי הקבוצות, ועכשיו גם בוסטון מצטרפת, זה משחק קבוצתי, הנעת כדור, מסירות ופרגונים אחד לשני, הרבה עבודת רגליים גם בהגנה וגם בהתקפה – בקיצור, משחק של נמוכים. משחק של אירופאים.
אין פה לברון או הארדן או ג׳ורדן שיקח את כל המשחק על הכתפיים ויגרום לשאר הקבוצה לעמוד כמו סטטיסטים. נכון שקיירי ודוראנט יכולים להיות כאלה, אבל בשטח הם משתלבים במשחק הקבוצות שלהם, הם לא משתלטים עליו.
וכל הדברים האלה לא יכולים להיות בלי מאמן טוב. קאבס לא צריכים מאמן, תנו את הכדור ללברון וזהו. אבל כדי שמשחק קבוצתי בסגנון אירופאי יצליח חייבים מאמן טוב. חייבים שיטת משחק, תרגילי מסירות, תרגילי סקרינים, אי אפשר לתת להם את הכדור ולבקש שישחקו שכונה וזה יעבוד. זה לא עובד ברמות האלה.
Auron
14 מאי 2018 08:41:48אחד הפוסטים המקצועיים החלשים שלך,לפחות הם נחמדים בתור חומר קריאה על הבוקר,עם הקפה. תודה.
שייקה
14 מאי 2018 08:50:41אחד המשחקים החלשים ביותר של הקאבס שאני זוכר מהשנים האחרונות. פשוט כלום לא נכנס להם והם שיחקו בצורה אנמית. מאמין שמשחק 2 ייראה אחרת. מספיק ש 2-3 שלשות היו נכנסות בהתחלה והם במשחק.
הזיכרון של לברון פשוט לא ייאמן. מעניין כמה שחקנים מסוגלים לשחזר כמה פליי ביי פליי.
מגיע המון קרדיט לבוסטון אבל צריך לזכור שזה בכל זאת משחק בית, הקהל היה מעורב מאוד וסטיבנס מאמן מעולה. בוסטון לא לחינם הייתה הקבוצה הטובה יותר לאורך העונה ורואים את זה, בדיוק כמו שהיה עם אינדי. לפעמים לחימה ורצון גוברים על כישרון מוכח. או פשוט מגלים עוד ממנו – ע״ע טייטום ובראון שפשוט שיחקו מעולה. לגבי השמירה על לברון, כפי שחזיתי לפני כמה ימים אכן לא ראינו יותר מדי בראון אלא מוריס וסמארט. הם עשו עבודה לא רעה אבל לברון באמת שיחק גרוע ולא רק בסטנדרטים שלו… נראה איך יתמודדו כשהוא יתחיל להשחיל את הזריקות.
רודג'רס אארון
14 מאי 2018 08:59:57טרייד על קיירי. לפליקנס תמורת בוגי.
2 הקבוצות ירוויחו.
קיירי לא מתאים לשיטה של בוסטון.
אשך טמיר המקורי
14 מאי 2018 09:11:30אלוהים אדירים, כמה חוסר מושג בשלושה משפטים…
זה הייקו זוכה פטל הזהב
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 13:22:01קיירי לא מתאים לשיטה של בוסטון כמו שהארדן לא מתאים לשיטה של יוסטון וקארי לא מתאים לשיטה של ג"ס…
כשקיירי היה בריא הוא היה המנהיג והמוביל של הסלטיקס!
אז איך לעזאזל הגעת למסקנה שקיירי לא מתאים לשיטה של בוסטון?! על בסיס מה???
Berch
14 מאי 2018 09:05:40ניתוח מעולה מנחם, רק תיקון קטן…. גם כדורים פשוטים לא נכנסו לקאבס היום. יש ימים כאלה.
אפילו לי 🙂
רונדו
14 מאי 2018 09:06:48מנחם, יש לך תזה על סטיבנס, ולעזעזל המציאות. אם בוסטון מפסידים אתה תגיד – אמרתי לכם. אם הם מוציאים לפועל באופן מושלם תכנית משחק – אתה תגיד שזה לא המאמן. סטיבנס הוא אמנם לא המשיח, אבל להגיד שיש לו רק חלק קטן במה שקורה עם בוסטון זה מצחיק. התרומה הכי גדולה שלו ועליה הוא מדבר כל הזמן היא בכלל בהגנה, אבל אתה מתייחס רק להתקפה. התכנית שלו לעצירת של לברון, החילופים המהירים למעלה, הסגירה של קווי החיתוך מתחת לסל, היציאה ההיסטרית של כל שחקני בוסטון לקו השלוש. ושים לב על מה סטיבנס דיבר במסיבת העיתונאים אחרי שהקבוצה שלו החזיקה את הקאבס על 83 נקודות : "אנחנו צריכים להשתפר בהגנה…עשינו טעויות…היו לנו בעיות בדאבל-אפ.." כל זה רק מוכיח שהוא אדם צנוע, ומאמן מעולה
מנחם לס
14 מאי 2018 16:36:22אני לא מוריד מערכו של סטיבנס. כל שניסיתי להסביר הוא שהמשחק הוא לא 'משחק של תרגילים' אלא משחק חופשי המבוסס על עקרונות שסטיבנס הכניס להם טוב-טוב לנשמה.
סוסמעץ
14 מאי 2018 09:31:33תודה רבה דוק
מצטרף לאחרים לגבי ערכו ומשמעותו של סטיבנס
הוא המנהיג, המורה, מקור ההשראה והבטחון של השחקנים = ילדים צעירים בני עשרים פלוס רובם.
יש עוד הרבה מה לראות בסדרה הזו. אין ספק שיהיה מעניין
רפיקי
14 מאי 2018 09:35:10בוסטון פשוט תענוג
הלוואי זה יסתיים באליפות
הבעיה שאני פשוט לא רואה מה הם עושים מול ההגנה של הלוחמים
(וגם לא מול ההתקפה תכלס)
ד"ר רזי הופמן
14 מאי 2018 09:54:10לא ברור לי מה יש לך מנחם נגד בראד סטיבנס.
אמרת כבר שזו הקנאה לחיבתה של גייל לעינים של סטיבנס אבל להקטין אותו כאילו אין לו חלק מרכזי בתהליך שעבר על הסלטיקס מאז שהגיע?
לא מבין איך הצלחה רציפה כזו לא מוצאת הערכה אצלך.
שחקנים צריכים מאמנים שיאמנו אותם. שחקני הסלטיקס רואים בו ובאימון שלו גאוניות לשמה. מה, לאל הורפורד לא היו מאמנים אחרים? לביינס? למונרו? העובדות מדברות בעד עצמן ידידי.
בוני
14 מאי 2018 10:03:59בוסטון קבוצה סימפטית בלי שחקן אחד שאפשר לשנוא.
הקרדיט מגיע לדני אינג' שהחתים שחקנים צעירים מצוינים סביב אל הורפוד.
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 13:25:33והם היו יכולים להיות יותר טובים אם הייוורד חא היה נפצע ובפלייאוף הם גם בלי קיירי והמחליף ת'ייס.
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 13:27:33ושחקנים נוספים מהפותחים ומהספסל סבלו מפציעות שבגללן נעדרו לתקופות מסוימות וגם זה פגע במאזן הסלטיקס.
מנחם לס
14 מאי 2018 16:33:08אני לא מוריד מערכו של סטיבנס. כל שניסיתי להסביר הוא שהמשחק הוא לא 'משחק של תרגילים' אלא משחק חופשי המבוסס על עקרונות שסטיבנס הכניס להם טוב-טוב לנשמה.
בוני
14 מאי 2018 09:57:43הדאבל טים על לברון עובד בגלל שגיי אר וקרובר שוברים את הצילינדר ולא בגלל שסטיבנס גאון גדול.
זה נס שלברון הגיע עם החבורה הזאת לגמר האזורי.
בוני
14 מאי 2018 10:03:26מנחם שכחת לציין את ההכנה המחפירה של טירון לו.
ההגנה הקבוצתית של קליבלנד והאנרגיה אתמול לא מתאימים למשחק פלייאוף.
לודוויג
14 מאי 2018 10:06:25מצטרף לטענה נגד הדברים שלך על סטיבנס אבל מסכים שבכדורסל של היום אין מקום למאמן שמחליט תרגילים תוך כדי משחק, ואולי זו הייתה כוונתך מנחם. השחקנים אומרים על סטיבנס שהוא שם אותם בנקודה הנכונה להצליח וזה סוד ההצלחה לדעתי, ההבנה של סטיבנס והגאונות שלו זה עבודת ההכנה לפני משחקים, בנייה של מצ'אפ מדויק לכל קבוצה וניצול החסרונות של היריבה. סטיבנס הוא היתרון הכי חשוב של בוסטון! מה שנראה לי גורר מגמה של קבוצות לוטרי לחפש את הסטיבנס /סניידר הבא
מנחם לס
14 מאי 2018 20:21:41בדיוק כך
אפלטון
14 מאי 2018 10:36:30תודה מנחם.
לברון באמת מדהים ביכולת שלו לזכור פרטים. שחקנים ששיחקו איתו אומרים שהוא זוכר את הפליי ביי פליי גם ממשחקים רנדומליים בעונה שנים אחרי. שקבוצה ירידה עולה מטיים אאוט והוא אומר לשחקן היריב איפה הוא צריך לעמוד. לגדולים באמת היה איזה קטע כזה על סף הגאונות, גם לבירד היו הרבה סיפורים כאלו.
לגבי מה הוא צריך לעשות במשחק הבא? פשוט לתקוף מההתחלה. הוא ניסה להכניס את החברים ברבע הראשון והכניס את עצמו לבור רציני. צריך להיכנס למוד רכבת.
מה שקליבלנד באמת צריכה לדאוג ממנו היא ההגנה הנוראית שלהם. כמה שלשות חופשיות לגמרי חילקו, כל אחד שרצה להיכנס לצבע עשה מה שרצה. זה אני לא יודע איך אפשר לתקן, חוץ מסכמת לשחק פיזי יותר אפילו מבוסטון. אין מצב שטייטום הצפלון נכנס לצבע בלי שמועף על הרצפה. אין מצב שבראון יעשה מה שהוא רוצה בלי להרגיש אף אחד עליו.
יואל
14 מאי 2018 10:42:31תודה דוק,
ה-ללל שמחים,מאושרים,מנפילת הפלול,
יום אחד יוודע שלברונית השתמש בחומרים לא חוקיים( "לא אנושי" מיי אס)
ולכל הקופצים גוועלד,זאת דעתה הרשמית של ה -ללל.
go with it
סלטיקס מדהימים,מה שמדליק הוא שגם עם הפלולית יעבור את הסלטיקס,מחכה לו נוגרה ביונית למוח במערב,בקיצור פתיחת שושנה טוטלית. ע-ו-נ-ג
הבובות מוכנות,פס הייצור עובד 24/7 see u on שלישי
גיא (לשעבר - "הרשע")
14 מאי 2018 11:05:44אתה כותב את זה דווקא כאשר ישנם עדויות ברורות וחד משמעיות שסטיבנס תמרץ את שחקניו ב- PED לפני הסדרה מול הקאבס?
(איך אחרת הצליחו הירוקים לשבור את קללת האשך??? . . . )
יואל
14 מאי 2018 11:23:49רגע רגע גיא,חייב להבין אתה "לשעבר" רשע?
אולי אה אנדר קובר רשע?
התמריץ היידי שסטבנס סיפק לירוקים זאת תמונה של הבולבוסים של לברונית
אשך טמיר המקורי
14 מאי 2018 11:26:52גיא רשע לשעבר כמו שהפלולה מכוער לשעבר
קוין ג'ונסון
14 מאי 2018 10:55:06לברון עשה הסכם עם הנהלת הליגה והתקשורת שהוא מאריך את הסדרה , זה מכניס המון כסף.
הוא יקבל את האחוז שלו ויתרום אותו לחלכאים בבית התמחוי ו/או להילארי קלינטון.
אוהד ס"א
14 מאי 2018 10:55:53תודה על המעורב:
א. לקאבס יש מספיק מרחב לטעות. היא יכולה להרשות לעצמה עוד הפסד בית.
וזה די הגיוני כי בוסטון בחוץ ובוסטון בבית , אלו לא ממש אותן קבוצות ("צעירות" – קוראים לזה). לכן, לברון צודק ושום דבר לא סגור. כלום.
ב. לברון מאד חכם בתחום ראיית המשחק. ראיית המשחק שלו עילאית, כולל גם זיכרון צילומי וגם הבנת המרחב ועיבוד תנועת הכדור.
אין כאן ספק שמדובר באחד המוחות המבריקים שידע המשחק.
מותר וצריך להעריך אותו, ועדיין מותר ואפשר לא לאהוב אותו.
ג. לגבי ההשלכה מהמזרח למערב. קצת רחוק קפצת.
יוסטון אינה קבוצתית כמו בוסטון (והרבה יותר מוכשרת), וג"ס אינה חד מימדית כמו הקאבס.
לג"ס יש את המפתח (קליי), שיכלו להרוג אותך גם אם סטף או דוראנט לא פוגעים.
יש לה את גרין ואת ברוס וויליס (איגודלה) שיכולים לשנות מומנטום
והיא יכולה להרוג את המשחק גם ב- 10 דקות טובות על המגרש
ג"ס גם יכולים לגמור את המשחק
קוין ג'ונסון
14 מאי 2018 11:04:06לברון לא רק זוכר מצויין אלא יודע לחשב מהלכים קדימה כמו קספרוב.
כרגע הוא יודע פחות או יותר מה יקרה איזה מילים יגיד ג'יימס הארדן במשחק מס' שלוש בגמר כשקוין לאב ידפוק לו גג בחדירה והכדור ינתר מראשו אל ידיו של לברון שיתחיל מתפרצת. לברון עוד לא החליט אם לסיים אותה בדאנק 6400 מעלות או בהטבעת עקרב אחורי בזינוק מעל כריס פול מקו השלוש.
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 13:13:02יש לך טעויות בסיסיות: לברון לא יכול לזנק מקו השלוש ואין יותר מ-360°!!! וכן לברון לכל היותר יכול לראות כמה מהלכים קדימה בתוך משחק נתון וגאון הכדורסל הגדול ביותר שיהיה לא יכול לדעת יותר מכך. ואם לברון היה יכול הקאבס לא היו מפסידים ב-25 הפרש ולברון לא היה נותן משחק פח…
שייקה
14 מאי 2018 14:08:07אם כבר, אתה זה עם הטעויות הבסיסיות –
בוודאי שהוא יכול לזנק מאיפה שהוא רוצה. השאלה לאן יגיע
יותר מ-360 – לדוגמא, 540, 720… אפילו 361 תופס…
גם השאר די תמוה אבל נשאיר קצת לפעם הבאה.
עגל שסבור שיש לפרק את ג"ס
14 מאי 2018 14:11:35חחח
הכי טוב יהיה אם לברון יתגייר ויחזור בתשובה. הוא יהיה גאון הדור והציפור השחורה יוכל להגיד "אמרתי לכם"
שמעון
14 מאי 2018 14:54:39לברון גג יתאסלם.
האווי לאסוף
14 מאי 2018 11:10:19אחלה טור, תודה
צפיתי אתמול במשחק, ואני חייב לחלוק עלייך בנושא סטיבנס (עד כמה שחסר הבנה יכול להיות חייב). ההגנה הנהדרת של בוסטון לבדה אמורה לשכנע אותך, כמו שכתב רונדו, אבל זה לא רק זה.
אתה בטח זוכר שזו אחת הקבוצות הצעירות בליגה, והפחות מנוסות בפליאוף. מי אחראי לתצוגות הבוגרות שלהם? האם זה בגלל שהתמזל מזלם לבחור רק שחקנים בוגרים נפשית, או שלסטיבנס יש חלק בכך? השקט שבו הסלטיקס משחקים בהתקפה, גם כאשר שעון השניות מגיע ל5, זה פשוט מדהים. בעיניי זה מראה שהשחקנים יודעים שיש להם גיבוי מהספסל, גם לטעות וגם לפרוח.
אתה גם בטח זוכר שהקבוצה החליפה חלק ניכר מההרכב שלה בקיץ, ואחר כך התמודדה עם פציעות של שני השחקנים המובילים שלה. ראינו כמה פופ הגדול התקשה השנה בלי קאווי, אתה רוצה לדמיין מה היה עושה טיירון לו בלי לברון ולאב?
אז נכון, הוא לא אלוהים או המשיח, אבל בתור אוהד בוסטון, סטיבנס הוא כמעט כל מה שיכולתי לבקש בעמדת המאמן
מנחם לס
14 מאי 2018 16:37:40אני לא מוריד מערכו של סטיבנס. כל שניסיתי להסביר הוא שהמשחק הוא לא 'משחק של תרגילים' אלא משחק חופשי המבוסס על עקרונות שסטיבנס הכניס להם טוב-טוב לנשמה.
השרת
14 מאי 2018 11:24:12מנחם, לגבי השפעת המאמן, אתה סותר את עצמך.
לפני שבוע כתבת וכולנו הסכמנו איתך שברט בראון הפסיד את המשחק פעמיים לפילדלפיה, פעם אחת כשלא לקח טייםאאוט ופעם אחת שהחזיר את סימונס במקום מקונל ברבע האחרון.
אז או שהתזה שלך מניחה שהמאמן לא משפיע, חוץ מבהפסדים, או שאתה סותר את עצמך.
ניהול משחק זה תפקיד חשוב ביותר ומשפיע המון על המשחק, ופרט לקליבלנד ניהול המשחק זה התפקיד של המאמן.
אור
14 מאי 2018 11:32:08פוסט סטטיסטי מעניין על סטיבנס
https://fivethirtyeight.com/features/brad-stevens-makes-the-celtics-better-than-they-have-any-right-to-be/
Zivke
14 מאי 2018 11:44:54בשידור אתמול מארק ג'קסון חזר כמה פעמים על זה שהשחקנים "Bought in to it". ה-IT הזה זה סטיבנס. הוא יצר סביבת עבודה שמתגמלת אותך על לעבוד קשה ולא על להיות אושיית טוויטר, מה שמאפשר לו להעמיס על הקבוצה רוטציות ותרגילים ולגבש אותה ליחידה שמוציאה יותר מסך חלקיה.
מנחם לס
14 מאי 2018 16:40:24בדיוק מה שכתבתי 6 פעמים (הכל COPY AND PASTE) אז הנה פעם אחרונה:
אני לא מוריד מערכו של סטיבנס. כל שניסיתי להסביר הוא שהמשחק הוא לא 'משחק של תרגילים' אלא משחק חופשי המבוסס על עקרונות שסטיבנס הכניס להם טוב-טוב לנשמה.
shay
14 מאי 2018 11:48:30למנחם מותר לסתור את עצמו,זה האתר שלו..
Zivke
14 מאי 2018 12:29:43גם לי מותר לסתור את עצמי, זה העצמי שלי… מה הקשר לתגובה שכתבתי?
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 13:17:50דברי שי לא היו תגובה לך, זיוק'ה, אלא ל"השרת"
פינקי
14 מאי 2018 12:10:21אתה ממעיט מדי בערך המאמנים.
לסטיבנס יש חלק משמעותי בניצחון, רואים שהסלטיקס יודעים למי ללכת, מתי להחליף שמירות, איפה להיות…זה לא דברים שבאים בטבעיות, בטח לא לקבוצה צעירה כל כך.
לעומת זאת טירון לו, כמו שנכתב גם כאן, היה מאוד מקובע.
יש לו מדי פעם הברקות יפות, כמו עם תומפסון מול אינדיאנה, אבל בגדול אם הייתה לו יותר יצירתיות זה יכל להיגמר אחרת.
לגבי הזיכרון של לברון, אני די בטוח שהוא פשוט ראה חלק מהוידיאו של המשחק אחרי המקלחת.
אם לא, אז זה באמת אחד הדברים היותר מרשימים שראיתי, אבל אני די בטוח שהוא פשוט ראה את הוידיאו.
הסדרה רחוקה מלהסתיים, אבל כמו שאמרתי גם לפני שבוע, הסלטיקס יעלו לגמר, הם פשוט טובים יותר.
לברון יתן איזה משחק-שניים מפלצתיים וישמור על הכבוד של הקאבס, אבל עדיין, זה לא יספיק.
אפלטון
14 מאי 2018 12:18:56מה זתומרת ראה אחרי המקלחת? הראיונות נעשו 20 דקות אחרי המשחק. הוא במקרה ראה את ה7 דקות הספציפיות ששאלו עליהם?
יכול להיות שהכתבת שתולה של לברון המנטליסט?
פינקי
14 מאי 2018 12:42:02הוא מתאר שם אולי 3 התקפות, זה משהו כמו דקה וחצי שתיים, ושאלה כמו "מה קרה?" אחרי הפסד כזה זאת שאלה שתמיד שואלים.
זה אולי נראה כאילו אני מגזים, אבל מה אני אגיד לך, כשזה נוגע ללברון ולPR אני נעשה די חשדן.
אפלטון
14 מאי 2018 13:19:46התכוונתי לריצה של 7-0 כמובן שעל זה נשאל, לא ל 7 דקות.
שייקה
14 מאי 2018 14:09:29זו לא הפעם הראשונה שלברון מדקלם מהלכים מהזיכרון בנוגע למשחק שזה עתה נגמר. אם עקבת אחרי הראיונות אלו מתישהו ראית שזה די משהו שבשגרה.
פינקי
14 מאי 2018 15:28:20אם ככה אז זה בהחלט מדהים.
מוריד בפניו את הכובע.
אני מודה שאני פחות עוקב אחרי ראיונות פוסט משחק, וכשכן אז זה יותר אלו של המאמנים.
שמואל
14 מאי 2018 12:15:52בוסטון וגולדן סטייט צריכות להגיע לגמר.
המשחק שלהן יפה ובינוי היטב.
ההתקפה של יוסטון היא בושה ששמה מייק ד'אנטוני, מאמן שלא כיף לצפות במשחקי קבוצותיו משום שאין תכנית פעולה, תרגילים או תכנון. מסירה וזריקה. מסירה וזריקה. איזה כיף
וקליבלנד? חבל לי על לברון, באמת. מגיע לו mvp משום שהוא הרבה מעבר לסטטיסטיקה, הוא מקבל החלטות נבונות חטובות, חבל שהוא מוקף(באשמתו) בחבורת שחקנים שלא סגורים עדיין האם לעשות הסבה לקריירת כדורעף, למרות שהם כבר בני 34
משה פ.
14 מאי 2018 12:44:53+1000
יש לי הערכה עצומה ללברון בכל מה שהוא עושה – על המגרש, באימונים, מחוץ למגרש, בפילנטרופיות, בהתבטאויות ציבוריות. באמת משכמו ומעלה.
אלא שזה מגיע גם עם מגרעת אחת גדולה – הרצון שלו לשלוט בכל מה שקורה. הוא בפועל המאמן, מנהל הקבוצה, המנכ"ל, הנשיא, הפסיכולוג, מה לא. כמאמר הגשש, הוא גם קובע מה יהיה מזג האוויר בקליבלנד ביום המשחק.
איך שהקבוצה נראית זה תוצאה ישירה של הבישולים שלו. הרוסטר, החוזים המופרכים לחבריו, המאמן בובה הלא קיים. וכל זה מוביל לצורת משחק נוראית – תנו לי את הכדור וזוזו הצידה. זה לא כדורסל. זה משחק one on one שכונתי. (אגב, גם יוסטון ככה, אלא ששם כריס פול וקלינט קלפה מצליחים לארגן איכשהו משחק מסביב להארדן).
אני שמח בשביל קיירי, דלבדובה ומוזגוב שהעיפו את עצמם משם ברגע הראשון שהיתה הזדמנות.
הציפור הנדירה
14 מאי 2018 12:19:23אין דבר כזה למאמן איו חלק, זה לא יכול להיות קיים בכל עולם שהוא. רק המרמן הוא הקובע אלו תרגילים לבצע ומתי ואלו שחקנין יהיו מהתרגיל והדחקנים קובעים רק איך התרגיל יתבצע בפועל.
דה שוט
14 מאי 2018 12:48:16תודה מנחם.
לברון גאון, זה בטוח, אבל הפליי ביי פליי שלו היה מתוכנן ואפילו נראות שם הצצות בדף. גיג מוכן מראש. עוד חלק מהבניה שלו את הדמות של עצמו. מתפלא שאנשים פה קנו את זה.
שמעון
14 מאי 2018 14:53:10you got that right.
אצל לברון אין משהו ספונטני או לא מתוכנן, הוא כמו פוליטקאי טוב יודע לעשות את כל הספינים שבא לו מתי שבא לו, הוא מלא ביועצים שמחשבים כל צעד ושעל. לי אין שום ספק שלברון יום אחד יתמודד על נשיאות ארה"ב, כל הסימנים שם, הוא פוליטקאי ממולח כבר עכשיו ויש לו מערכת שלא נופלת משל טראמפ ומקמפיין בחירות. הוא גם יגרור אחריו את השחורים עם פאסיב אגרסיב בערוצי הטי וי. יש לו גם כתבים משלו. הכל מוכן. לא אתפלא אם אחרי טראמפ (שיבחר שוב על אף חמתם של רבים) לברון ירוץ לנשיאות.
דה שוט
14 מאי 2018 18:13:20+ 100
אני בעדו!
ללא ספק פורץ דרך ודמות ציבורית חיובית בכל תחום, ספורטיבי ופוליטי. יש לי רק שבחים לומר עליו – מלבד היעדר החן הבולט בכדורסל שהוא מציג. לו לא היה מתמודד מול דוראנט, הייתי רוצה שינצח. יהיה מעניין לראות כיצד יגיב לבוסטון הקשוחים כשברור כשמש שהצוות המסייע שלו איננו מהצמרת – בלשון המעטה.
ד.א.
לפרוסס יש מקום מתחת לתקרה בשביל ראסל ווסטברוק…
שייקה
14 מאי 2018 15:32:49שטויות.
כבר כתבתי למעלה, זו לא פעם ראשונה שהוא עושה את זה. שמעתי אותו חוזר על מהלכים אחד לאחד כתשובה ישירה לשאלה שנשאל עשרות פעמים בעבר, לפעמים גם מהלכים שחוזרים אחורה לרבע הראשון או השני. הוא כמובן לא תמיד זוכר במאה אחוז אבל מצטער לאכזב אותך, זה אמיתי.
דה שוט
14 מאי 2018 18:14:44טול קורה מבין עיניך
אשך טמיר המקורי
14 מאי 2018 12:51:15לגבי הסגל של קליבלנד.
יש שם חומר שחקנים לא רע.
לאב אולסטאר, TT יכול עוד לתרום בהאסל כפי שהוכיח, ג'יי-אר יכול עדיין לשלשל, כנ"ל קורבר, קלדרון לדעתי יכול לתרום הרבה אם יראה דקות, קלאקסון אחלה שחקן ותמיד האמנתי בזה, נאנס ג'וניור נמחק לחלוטין וגם הוא יכול לתרום הרבה, והוד דפקט אבל ידית ואתלטיות יש לו.
מה שאין שם זה מאמן שיעשה מהחבורה הזאת משהו מחובר, ומנהיג שיגרום להם לשחק יחד ולהתאמץ.
כי המאמן עציץ, ו"המנהיג" מוביל ע"י דוגמא – לא חוזר להגנה, מפקיר שמירה ומאשים את הש"ג, הקבוצה זה הוא והוא הקבוצה.
אין מקום לרכזים, אין מקום תרומה של שום דבר אחר.
חובה עליהם לשמור כמו ניגרים, ובהתקפה להתעצץ ולפגוע כשהוא מחליט למסור להם לזריקה, ברוב הודו.
הקבוצה מסריחה – אבל זה לא בגלל שחסרים שם שחקנים.
חסרים מאמן, שיטה, דרך, ומנהיגות חיובית.
יואל
14 מאי 2018 12:58:15ישתבח ישתבח
שמייקל
14 מאי 2018 13:21:30בטח שיש מנהיג…המנהיג…לברון.
FAN
14 מאי 2018 13:31:25אלה סוג השחקנים שלקחו אליפות עם קליבלנד..ההשואה בינם לבין שחקני בוסטון לא מעניינת כי לברון מחליט איזה הגנה ואיזה התקפה תהיה…
יש רק 2 "תרגילים" לקליבלנד..
1. כדור ללברון וכל השאר להתפזר על קו השלוש
2.לאב חוסם לקורבר ואחד מהם מקבל את הכדור מלברון..
מה שמדהים זה ההבדל העצום בין טורונטו ובוסטון מבחינה הגנתית..אפילו דרוזן שניסה לברוח משמירה על לברון כאילו הוא ימות-הצליח לעצור אותו בפעמים הבודדות שנאלץ לשמור עליו..אבל החוסר תפקוד בהגנה שלהם ל2 תרגילים הייתה פשוט עצובה מאוד..לא ייאמן שמאמן השנה לא ניסה אפילו למצוא פתרון…עצוב
ד"ר הופמן
14 מאי 2018 17:56:36+ מליון
מנחם לס
14 מאי 2018 16:42:02הכוכבים שלהם פשוט מבוגרים מדי, והצעירים לא טובים מספיק
שמייקל
14 מאי 2018 13:20:45מנחם מה היה קורה אם קבוצות הסמול בול של היום היו משחקות נגד קבוצות הביג בול של פעם, האם אתה בטוח שהסמול בול היה מנצח?
פאקו
14 מאי 2018 14:14:44אם זה היה עם השיפוט של פעם, לקבוצות הסמול בול של היום לא היו נשארים שחקנים.
משה פ.
14 מאי 2018 15:06:37+ 1
Ish
14 מאי 2018 15:19:55תציץ מחדש בזרועות המכות של אז, המכות שלהם לא היו מרשימות אף שחקן היום.
מנחם לס
14 מאי 2018 16:42:53הסמול בול היה מפסיד גם ללייקרס וגם לסלטיקס של שנות ה-80. זוהי דעתי
לברון מפליץ על יואל
14 מאי 2018 14:18:46קשה להסביר כמה חוסר מושג יש בטור הזה של מנחם לס לגבי אימון באנ בי איי.
אולי הפוסט הכי חסר הבנה וידע שראינו פה באתר …
כשאין לך מה להגיד עדיף שתוןתר יל המעורב
the jewish mamba
14 מאי 2018 14:59:37+1
עדן
14 מאי 2018 14:52:59הדבר שהכי אשמח לראות בשנים הקרובות ב-NBA הוא הצלחה של בוסטון בהפיכה לשושלת.
נכון להיום הסלטיקס היא אחת מהקבוצות הכי מסקרנות לעתיד, אך לפי דעתי מבין הקבוצות הללו בוסטון עשו את זה בצורה הכי נכונה שיש.
שמסתכלים על תהליכים שקורים בליגה, שבה כמו בעולם מקדשים בשנים האחרונות מקדשים את תרבות האינסטנס ואי הבניה הרצינית לעתיד, ובפרט בליגה בנסיונות ליצור סופר טימס עם קבוצות של 3 אולסטארים לכל הפחות לעונה או שתיים. מנגד עומדת לה בוסטון שנבנתה בצורה הכי בריאה שיש- בלי תהליכים מגעילים, עם ניהול נכון ואימון מעולה של שחקנים. צריך רק להסתכל על הצעירים שלה, שהיום נראים מדהימים, אך רק לפני שנה אנשים רבים הספידו, למרות שרובם הם שחקנים בשנים הראשונות של הקריירה, והרבה בשנה הראשונה ובשנייה.
אני צריך להסתייג ולומר שבראייה כלכלית מובן מדוע מועדונים יעשו זאת, מכיוון שאליפות אחת או שתיים, יכולות להשפיע על האהדה לקבוצה אצל ילדים צעירים, להכניס כסף ממכירת כרטיסים וסחורה וליצור הכנסות רבות, בייחוד בשווקים קטנים או בינוניים.
על אף, זה פשוט כיף לראות את איינג' וסטיבנס בונים קבוצה בתהליך שנמשך למשך כמה עונות, צעד אחר צעד, בעידן שרוב הקבוצות לא עושות את זה, ואם מנסות להתחיל תהליך בנייה הוא לרוב מערב טנקינג מובן אך מעצבן.
בשורה התחתונה, צריך לתת הרבה קרדיט והערכה לצמד הזה
מיקי
14 מאי 2018 15:06:22אף אחד לא חושב על האפשרות שלברון החליט להפסיד בכוונה?? חוסר המאמץ שלו היה בוטה. רק מחשבה קונספרטיבית- את שלו בקלבילנד הוא עשה, עבר יפה את טרונטו, עדיף להפסיד לבוסטון ולא לקבל SWEEP איום ונורא בגמר עם מי שתהיה …. just sayin
האווי לאסוף
14 מאי 2018 15:20:59לדעתי לא צריך לחפש קונספירציה, לפחות במקרה הזה. כמו שהוא אמר בראיון, הוא משתדל לתת לאחרים לקחת עליהם את המשחק הראשון. אני בטוח שבמשחק הבא יהיו לו 14 נק ברבע הראשון.
וחוצמזה, מה יותר יפה מלעזוב את קליבלנד (אין. קצת כמו ב"ש, הדבר הכי טוב בלהיות בקליבלנד, זה שאפשר לעזוב אותה) אחרי שהבאת להם עוד גביע, ועל הדרך עקצת את גילברט בעוד כמה תשלומי בונוסים?
ליאור
14 מאי 2018 15:38:38תודה מנחם! קליבלנד לגמרי לא צפוייה, אבל כפי שאתה חוזה גם אני חושב שהפעם זה לא יילך להם. זה טוב ללברון כי כך יוכל להיות חופשי יותר לעזוב כי האירגון שם לא ממש מתפקד.
מנחם לס
14 מאי 2018 16:44:03תודה לכולם. אפילו להייטרס (שהם פשוט מקנאים בי). זסזים הביתה
בוני
14 מאי 2018 19:26:32+100 תגובות מבישות
מנחם תשים לב איך כל ההיטרים של לברון שוצפים את האתר אחרי הפסד אחד.
קווינט
14 מאי 2018 17:37:02חח אתה מקנא בסטיבנס פופ וכל מאמן מצליח, פוגע בעצמך.. לא טוב לך..אינך מאושר מרחם עליך
bobby
14 מאי 2018 17:53:59תודה על מעורב מעולה מנחם!
ושתדע שאם בסוף יוסטון מפסידים הלילה, אני מוצא אותך כאשם העיקרי להפסד, בעקבות הניחוס שהבאת כאן בסוף המעורב!
(בצחוק כמובן 😉)
Tomer G
14 מאי 2018 19:38:13הקלידו את התגובה כאן…
שמוליק קיפוד
15 מאי 2018 01:08:01זו אולי תגובה שלא בהכרח קשורה לכאן, אבל אני רוצה להצביע על הקבוצות שלדעתי משחקות את המשחק הכי 'שלם'.
המשמעות שאני מייחס למושג 'שלם', היא כזו:
1) סגל שבו כל החמישיה שעל המגרש שותפה למשחק ולא רק עסוקה בלוודא שלכוכב יש isolation
2) המשחק ההתקפי מורכב יותר מאשר פיק אנד רול
3) המשחק ההגנתי בעל משמעות
4) יצירתיות ותגובות טובות למשחק ההגנתי וההתקפי של היריב
5) כשאתה צופה בקבוצה אתה מרגיש שהיא נותנת הכל
—
לדעתי הקבוצות הראויות לציון:
יוטה (קווין סניידר הוא מהאהובים עליי! כל מה שחסר לקבוצה זה עוד קלע טוב ואת רוביו בריא)
אינדי (אולי כל הטוב יוצא רק מול קליבלנד?)
בוסטון (לדעתי הקבוצה השלמה ביותר אף בסגל הנוכחי)
פילי (חסר קצת מ5)
ואולי גולדן סטייט (מרוב כשרון חסר הרבה מ5)
אשמח להוספות והערות.
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
15 מאי 2018 09:36:37זווית יפה וחשובה.
אפשר להוסיף את הספרס, עם הסתייגות הפוכה מזו של הלוחמים בעניין הכשרון – מרוב חוסר כשרון קשה לראות כמה שהם בעצם עושים את הדברים נכון עם מה שיש, או כמו שמאנו ניסח את זה ביושר – פופ אומר לנו מה לעשות, אבל לא תמיד יש לנו מספיק כשרון כדי לעשות את זה.