כוכב נולד – רוזייר פורח בניצחון הסלטיקס על ההוקס / ניר לוין עם סיקור מהגארדן

כולם עוברים את הרגע הזה מתישהו בחיים. הרגע הזה שהעובד הותיק יותר – זה שתמיד יודע הכול וכולם מתייעצים איתו – לא נמצא, והכול עליך. קבלת ההחלטות, הביצוע, האחריות. ברגע הזה אתה נבחן יותר מתמיד, והוא יכול להיות, במקרה הטוב, הרגע בו אתה נכנס לתודעה כהצלחה, או במקרה הפחות טוב, הרגע בו אתה נכנס לתודעה כאחד שאין לו את זה.

טרי רוזייר חווה בימים האחרונים רגע שכזה. ביום רביעי האחרון הוא סיים עם טריפל דאבל והיום הסלטיקס אפילו הייתה תלויה בו יותר: אירווינג, מוריס, סמארט, לארקין, וכמובן היוורד, ארבעה (או חמישה, אם מחשיבים את היוורד) שחקנים שיכולים להרכיב אחלה חמישיית סמול בול, נעדרו הערב מהרוטציה של הסלטיקס בגלל פציעות. החמישייה עדיין הייתה סבירה – רוזייר פתח כרכז (בפעם השניה בלבד העונה), לצד הורפורד, בראון, טייטום וביינס, אבל הבעיה של הסלטיקס הייתה הספסל הכמעט לא קיים, שהורכב הערב מת'ייס, אוג'לה, קאדים אלן, עבדל נאדר וגרשון יבוסלה, חמישה רוקים שחלקם (אלן, יבוסלה) כמעט לא ראה מגרש העונה.

חוץ משיחות על הצטרפותו של גרג מונרו לרוטציה, התחושה בקרב (מעט) העיתונאים שבאו לסקר את המשחק הערב שהולך להיות ערב לא קל לסלטיקס, נוכח הסגל המצומצם ובשל העובדה שבוסטון מתקשה מעט העונה במשחקים מול קבוצות אינטליגנטיות וממושמעות כדוגמת אטלנטה. בוסטון דווקא פתחה את המשחק טוב, כשרוזייר וטייטום מראים אגרסיביות. כששניהם ירדו לנוח, אטלנטה החלה לברוח ועלתה ליתרון שיא של 29-19, בניצוחם של בלינלי ושרודר. סטיבנס החליט ללכת עמוק לספסל כבר ברבע הראשון, כשבשלהי הרבע עמדה על המגרש חמישייה שמעולם לא שיחקה ביחד: הורפורד וארבעת הרוקים אוג'לה, עבדל ניידר, תייס וקאדים אלן (שעומד על ממוצע של 0.8 נק' ב-4 משחקים העונה). רוזייר וטייטום מזערו נזקים בסוף הרבע וזה רק 6 להוקס, 32-26.

אז הרגע הזה שאתה צריך לתפקד בו כש"Grown Ups" לא נמצאים? רוזייר היה מוכן אליו. הוא היה הערב בלתי ניתן לעצירה, כשהוא קולע באחוזים מצוינים ופשוט מרחף על המגרש.

רוזייר פתח מצוין גם את הרבע השני, אבל אטלנטה המשיכה להוביל כשטוריאן פרינס (הידוע בכינוי דמארה קארול הצעיר) תפס יום ובלינלי החכם מסייע בעיקר בסחיטת עבירות מהשחקנים חסרי הניסיון של בוסטון. אטלנטה ניסתה לברוח גם בעזרת שרודר המצוין, שנראה יותר בוגר במשחק שלו משנה לשנה: בוחר זריקות יותר לעניין, ובעיקר מנווט טוב יותר את המשחק.

איכשהו הסלטיקס עדיין היו במשחק, למרות שדבר אחד מאוד משמעותי לא עבד להם במחצית הראשונה הזאת, הדבר שהוביל אותם למקום הראשון במזרח – ההגנה. זה נראה שבוסטון, שדאגה בתחילת המשחק מי ישים לה נקודות על הלוח, שכחה במחצית הראשונה שההגנה זה הקטע החזק אצלה, כשהקבוצות יורדות למחצית ב-55-53 להוקס (שרודר עם 17 נק', ובלינלי עם 12; בבוסטון היו אלה רוזייר עם 14 וטייטום עם 12 במחצית).

הרבע השלישי היה סיפור אחר, וסטיבנס הגדיר אותו בסוף המשחק כ"אחד הרבעים הטובים שלנו השנה". ההגנה של בוסטון התהדקה, והשלשות התחילו לזרום כמו הבירות שיזרמו בראשון ב18:30 בפאבים ברחבי בוסטון ופילדלפיה. שתי דקות במחצית השניה והורפורד משלים את המהפך ומעלה ל-57-58 לקבוצה הבייתית, כשכבר במהלך שאחרי, בייזמור מחזיר את היתרון להוקס עם סל ועבירה.

אבל זאת הייתה שירת הברבור של אטלנטה. הקלישאה אומרת שהכול מתחיל בהגנה וזה היה נראה ככה ברבע השלישי – בוסטון התחילה להיות אגרסיבית בהגנה, ובעיקר הצליחה לעצור את שרודר. האנרגיות מההגנה באו לידי ביטוי בהתקפה, ובוסטון ברחה, כשסטיבנס הפעם לא מוריד את החמישייה שלו מהמגרש עמוק לתוך הרבע (חילוף ראשון רק 4 דק' לסופו). טייטום רוזייר בראון והורפורד היו נפלאים, כשאטלנטה פשוט מאבדת את הראש. עוד שלשה של רוזייר (28 בסוף הרבע), סגרה את הרבע השלישי ב-19 הפרש מדהים לבוסטון (75-94), כאשר בוסטון מנצחת את הרבע 20-41. משם אטלנטה כבר לא הייתה יכולה לחזור, למרות דקות טובות מאוד של פרינס ברבע האחרון.

בסיום תוצאה משקרת מעט, 110-119 לבוסטון, שדווקא ללא קיירי מוצאת את הקצב ההתקפי במשחקים האחרונים. רוזייר עם 31 (8-6 מהשלוש, 7 ריב'), וטייטום עם 27, סיימו שניהם עם שיאי קריירה, כשבראון והורפורד מוסיפים 19 ו-17 משלהם. אצל אטלנטה פרינס סיים עם 31 נק' ושרודר עם 25. בוסטון יכולה להיות מעודדת למרות היריבה החלשה, וכך גם אטלנטה שהוסיפה לעצמה עוד הפסד חשוב בדרכה לתחתית.

 

==================

מרכוס מוריס, יליד פילדלפיה, הפר את השקט הרגיל במסיבת העיתונאים של סטיבנס עם צעקות עידוד לאיגלס שלו. יומיים לפני הסופרבול, לסטיבנס לא הייתה ברירה אלא להבטיח לעיתונאים שהוא ייענש על כך.

 

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. ענק ניר. תודה על ההשקעה.

    ההתקרבות לדד ליין מזכירה לי כמה התלוננו שהיה צריך להעביר את רוזייר עבור החוזה המסתיים של איבקה.

    מדובר רק על 2 משחקים כשחקן פותח, אבל קשה לי להאמין שעדיין רבים מפקפקים ביכולת קבלת החלטות של איינג'.
    רוב הסיכויים הם שהחלטה שהוא קיבל תהיה לטובה. והאחוזים גדלים כאשר המאמן של הקבוצה הוא סטיבנס.

    1. יש לאיינג' אינטואיציה מדהימה, אבל מה שבאמת מיוחד בסיפור של רוזייר זו ההתקדמות שלו משנה לשנה. כאילו הבנאדם פשוט לומד לאט לאט לעשות הכול על המגרש, ובלי לאבד את הכדור או את הראש. וכל הקרדיט בקטע הזה הוא של סטיבנס.

    2. רוזייר בתקופה מטורפת אבל זה יותר מזכיר את הלינסינטי ואם כמה שאני אוהב את הקבוצה הזו, צר לי להרגיע – לא מדובר בכוכב בפוטנציה, מקסימום רכז שני בכיר בליגה. שחקן שיכול לעלות מהספסל ולעשות בלאגן – לפעמים חיובי והרבה פעמים שלילי. למכור עכשיו כשהערך בשמיים ואפשר להוציא ממנו די הרב

      1. אברי, אתה יודע את זה (למרות שזה לא וודאי, אבל אני גם חושב כמוך כרגע).

        השאלה פה היא האם קבוצות אחרות גם יודעות זאת?

        אני חייב גם להודות שעם כל הכבוד לרוזייר והעובדה שהחוזה שלו נוח יותר כרגע מהחוזה המסתיים של סמארט – ייתכן שאולי הסלטיקס ירוויחו בסוף יותר מהעברת רוזייר. הוא עלול להיות יקר יותר עבורם וכנראה שהשוק עבורו יהיה שופע ביותר מחזרות.

        בכל מקרה שלא יהיה, אני סומך על איינג' שימצא את הפתרון ההולם.

  2. מעולה ניר, תודה. מעניין מה יהיה הלאה עם רוז'יר. לא נשאר לו הרבה עד שהוא מסיים חוזה עם בוסטון והשאלה אם הוא יחפש להיות רכז ראשון ( מה שהוא לא) או יעשה חכם וישאר בסלטיקס.

    1. נראה לי שהשאלה האמיתית שתהיה לו היא כמה בוסטון תציע לו מול כמה קבוצה אחרת. בכל מקרה, אנחנו מדברים על עוד שנתיים חוץ מהשנה הנוכחית – אם בוסטון לא יוותרו על השנה השניה, אבל אין סיכוי שזה יקרה ביכולת הזו – ככה שעוד המון דברים יכולים לקרות

  3. אחלה סיקור, ניר, תודה רבה
    סטיבנס עושה עבודה מדהימה בתנאים לא פשוטים, אם זוכרים שהקבוצה גם החליפה איזה חצי הרכב השנה. כל הקרדיט שייך לו, ולאיינג' כמובן

  4. רוזיר עושה סוג של קפיצת מדרגה כבר מפתיחת העונה הזו,
    לי לפחות ההבאה של מונרו מרגישה שהסלטיקס החליטו ללכת על כאן ועכשיו ולא לחכות עד 2020 שהלוחמים יצטרכו למצוא פתרונות כלכליים יצירתיים.

  5. הגיע הזמן שכל מי שטען שאיינג' לא יודע לבחור בדרפט שיודה בטעות.

    אחת התעלומות הגדולות איך נוצר לו המוניטין הזה.

  6. כיף לחזות בנקודת הראיה שלך ניר, מצוין בהחלט,
    תבורך ניר.
    (אני עם השטויות שלי מברך את אנשי האתר שנים 🙂 )

כתיבת תגובה

סגירת תפריט