פריביו פלייאוף מילווקי באקס / דור בלוך

מאזן – 42-40 – מקום שישי במזרח

הפליאוף כאן, בואו נקבל אותו בשיר!

העונה שהייתה:

אבל עוד קודם הרשו לי רגע של שביעות רצון עצמית, לפני פתיחת העונה יצא שאני כתבתי את הפריביו לעונה של הבאקס, וכך כתבתי:

"מקום 6 במזרח בדומה לעונת 2014-2015, המון רגעים מהנים, והמון איבודי כדור טיפשיים בדרך להדחה בסיבוב הראשון, ואותן שאלות יעלו שוב בעונה לאחר מכן" וכעת לפריוויו.

נקודת המפנה של העונה של מילווקי הגיעה לכל הדיעות ב-8 בפברואר 2017.

עד אותו הרגע הקבוצה שהגיעה לעונה הנוכחית עם ציפיות גבוהות, סטארים צעירים, גיוון משמעותי של יכולות בהגנה ובהתקפה לא ממש הרשימה במזרח ומיקומה בפליאוף היה מוטל בספק עם מאזן של 22-30 כשהיא מדורגת במקום ה-11 במזרח. חזרתו של כריס מידלטון ברבע השני של המשחק באותו יום פברואר הרה גורל הייתה חדשה טובה עבור הבאקס, אבל האופטימיות לא נשארה בחלל האוויר זמן רב, כאשר ברבע הרביעי ג'ברי פרקר נפצע בפציעה מסיימת עונה.

אבל ג'ייסון קיד וחניכיו גילו אופי מרשים, מתוך אותה הפציעה ואותה נקודת השפל הם יצאו למסע נצחונות שכלל 14 נצחונות בחודש מרץ שהזניקו אותם אל מיקום שמוביל לפליאוף במזרח, כאשר סיום חזק של העונה הבטיח להם את המקום ה-6 והמנעות ממפגש מאיים עם קליבלנד או בוסטון בסיבוב הראשון של הפליאוף.

בראד סטיבנס, מאמן בוסטון שנצחה את מילוווקי בערב האחרון של העונה דיבר על הקשיים שמילווקי מעמידה בפני היריבות והדגיש את הוורסטיליות שלה ואת היכולת שלה לנצל מאצ'אפ אבל בעיקר את האתלטיות שלה שהופכת את החיים בהתקפה מול מילווקי לקשים ביותר, והתכונות האלה הופכים את מילווקי לקבוצה שיהיה מאוד מעניין לראות בפליאוף השנה.

את הבאקס מוביל הפריק, יקיר המדור, עם 23 נקודות 9 ריבאונדים 5.5 אסיסים וכמעט 2 חסימות ו-2 חטיפות, תופעה הגנתית שאם תישאר בריאה ותמשיך להתקדם עשויה בהחלט לשלוט בליגה בשנים הקרובות, אני מאוד מחכה לראות אותו בפליאוף.

כריס מידלטון הפך למשמעותי מאוד מאז חזרתו והוא קולע 15 נקודות למשחק, ולא פחות חשוב הוא קולע ב-43% משלוש, הכי טוב בקבוצה, מה שמאפשר ריווח של המשחק עבור השחקנים האחרים. גרג מונרו הוא סוג של תעלומה. השכר שלו משקף את המשמעות שלו בליגה שכבר לא קיימת יותר. עם 12 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק, הבינוניות של מונרו משקפת את השינויים שחלו בליגה שבה סנטר לא מאוד נייד ללא יכולת לקלוע אפילו ממעט מעבר לחצי מרחק אינו רלבנטי לרמות הגבוהות ביותר. כדאי לשים לב גם לשחקני הקו האחורי הקשוחים של מילווקי שנותנים לה הרבה עומק בשני צידי המגרש בדמות טוני סנל דלוודובה, ומלקולם ברוגדון, אחת מהפתעות העונה.

חוזקות:

ההגנה של מילווקי היא החוזקה שלה, ותנו לי להגיד לכם שמול טורונטו זה יהיה קריטי. הם ממוקמים במקום ה-10 בחטיפות ובמקום ה-6 בחסימות. הם כופים על היריבות את מספר הקליעות ה-8 הכי נמוך בליגה, ואחוז השלשות ה-9 הנמוך ביותר, והם ההגנה התשיעית בטיבה מבחינת כמות הנקודות שהם סופגים למשחק, כשצריך לזכור שזאת קבוצה שעשתה שינוי סגנון ושיפור דרמטי בחצי השני של העונה כך שהמספרים מעט מזייפים למטה.

חולשות:

ההתקפה של מילווקי עוד צריכה להוכיח את עצמה, היא ממוקמת במקום ה-20 בליגה, היא קולעת סביר מהשלוש (מקום 7) אבל זורקת מעט מאוד (מקום 23), מילווקי היא הקבוצה שממוקמת במקום ה-29 בליגה בזריקות מהשדה, מה שמראה שבמידה רבה מדובר בסגנון משחק מכוון שאולי גם ישרת את מילווקי בפליאוף שבו מטבע הדברים הקצב יורד.

מאצ' אפ:

מאזן עונה סדירה: 1-3 לרפטורס

טורונטו היא קבוצה אדירה שסבלה מסיום עונה חלש, אבל עם הדואו שלהם בקו האחורי, ותוספות שיהיו מאוד משמעותיות במצ'אפ הזה בדמות סרג' איבקה ופי ג'י טאקר טורונטו עשויה להעמיד למילווקי שאלות שלבאקס לא יהיו תשובות אליהן. שני מצ'אפים יהיו משמעותיים פה – אחד זה המצ'אפ של הקו האחורי, הבאקס יהיו חייבים להאט את לאורי ודרוזן על מנת לשמור על סיכוי במשחק הזה. בצד השני השאלה מי ישמור על ג'יאניס תהיה משמעותית מאוד עבור טורונטו, זאת עשויה להיות סדרת פריצה עבור היווני הצעיר, וטורונטו תהיה חייבת למנוע את זה על מנת לשמור על יתרון הביתיות שלה בסדרה, שכידוע משמעותי מאוד עבור הקבוצה עם אחד הקהלים הטובים והנלהבים בליגה.

הימור:

טורונטו ב-6.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. סחתיין על השיחוק עם הפריוויו העונתי
    ג׳אברי פרקאר סיפק קפיצה אדירה העונה ואז נפצע שוב ( בסמוך לריצה של הקבוצה )
    הגריק פריק חתיכת תותח ,תוך 3 שנים הוא יהיה מועמד רציני אם לא MVP

  2. אני עוד לא התאוששתי מהביקור באולם הביתי, אבל באותו יום גם הפכתי למעריץ שרוף של הגריק פריק. לדעתי הפלייאוף הנוכחי היא החימום לקראת עונת הפריצה שתגיע שנה הבאה

  3. תודה דור, מבחינתי אחת מהפתעות השנה. סבלו מחוסר מזל של פציעות לשחקנים מפתח ולמרות שדלבדובה ממש לא סיפק את הסחורה שקיוו ממנו, הצליחו לסחוט את הלימון עד הסוף ולעלות לפלייאוף ממקום טוב. כמובן בזכות ג'יאניס הפנומן, אבל גם בזכות קיד שבנה חבורה לוחמת ובימים שהכל מתקתק שם, הם באמת בלתי עצירים.
    שווים לפחות שני ניצחונות בסיבוב הראשון, ואם לא היו נופלים מול טורונטו גם הייתי נותן להם סיכוי לעבור סיבוב.
    זוהי קבוצה שהיא מיסמצ' מהלך בכל עמדה, כמו שקיד אוהב, אבל טורונטו עם השדרוג של איבאקה וטאקר בנויה להתמודד הגנתית מול הקשיחות של הילדים של קיד.
    תהיה סדרה צמודה כשכל משחק מתחת ל-200 נק' משותפות והרבה אמוציות. אולי אפילו כמה הרחקות. אם קיד יצליח להוציא את איבאקה מהמשוואה, וקיד אמן במשחקים פסיכולוגיים, יש להם סיכוי ממשי.

  4. אני לא חושב שאם טורונטו עוברים את מילווקי הם יוכלו לעבור את קליבלנד, לברון תמיד נהנה לשחק עם הגב לקיר כי במקרים כאלה הוא מצליח להחדיר יותר מוטיבציה לשחקנים שסביבו (טורונטו השנה שיחקה הרבה יותר טוב מקליבלנד), לעומת זאת, אם מילווקי תצליח לעבור את טורונטו ותגיע לסדרה מול קליבלנד אף אחד לא ייקח אותם ברצינות, ראינו מה קורה לקליבלנד כשהם שאננים מדיי, הימור שלי: 4-2 על טורונטו, 4-3 וקפיצת מדרגה ענקית של הגריק פריק ושל מידלטון, הגנה מוחצת של דלבדובה על אירווינג, ושליטה בקצב המשחק, והפסד מכובד לבוסטון בגמר המזרח, 4-2

  5. אחלה פריוויו. אני מסכים שקשה מאוד לראות אותם עוברים את הראפטורס והשנה היא יותר טבילת אש בשבילם, אבל הם יכולים לעשות להם חיים קשים. מידלטון, סנל, ברוגדון/דוולדובה וגריק פריק הם ארבעה שומרים מעולים ויחד עם מייקר הם יכולים להתחלף על כל שחקן של הקנדים.

    הבעיה היא שההתקפה שלהם לא חזקה מספיק והם די חסרי ניסיון, לכן 6 משחקים זה ריאלי בהחלט. אני חושב שגם הימרתי עליהם ב-6 בבראקט.

  6. פריוויו מצוין וכל הכבוד על התחזית הסופר מדויקת בפתיחת העונה.
    הם משרים עלי מן תחושה אפרורית שכזאת. מצטרף להימור ומכיוון שזאת טורונטו זה יכול גם להגיע לשבעה משחקים.

  7. למזלם, נפלו על הקבוצה שיש להם את הסיכוי הגדול ביותר לעשות לה צרות.
    ההגנה של מילווקי שומרת באגרסיביות ובתיאום כמעט מושלם על המיד ריינג' ומהמרת בכוח על מוליך הכדור, מה שמשאיר בדרך כלל פינות פתוחות ושחקנים פנויים. השיטה דורשת עמידה מושלמת. במקרה של סינכרון בעייתי בהגנה, הם סומכים על הגודל והאתלטיות שלהם כדי להצליח להפחיד את השחקנים הפנויים, אם הם מצליחים לקבל את הכדור, מזריקה או חדירה. טורונטו, האייסו, דה-רוזאן של המיד ריינג' ולאורי הקטן, נופלים בדיוק לתחום שבו קשה להם לנצל את החורים בהגנה, ועלולים להיראות כמו Deer in headlights.

  8. בס"ד
    זו בעיקר עונת טעימה למילווקי ובעיקר לפריק ומידלטון שהם בבסיס הקבוצה. מבחינתי הקבוצה הזאת היא אחת הפוטנציאליות לשנים הבאות בליגה. להצלחה צריך תמיד שחקן שהוא ברמת MVP ויש מעטים כאלה בליגה. למילווקי יש אחד כזה שיכול להיות גם השחקן של הליגה. בנוסף יש לה שני כוכבי משנה- מידלטון וג'ברי. אם ג'ברי ישפר את ההגנה אז הוא ברמת אולסטאר וכוכב משנה ליאניס. כל אלה שחקנים צעירים מאוד! אז למרות שמילווקי לא שוק גדול אם תהיה לה קבוצה אטרקטיבית(ומסביבם יש כמה שחקנים מעניינים כמו ברוגדון ועוד שהוזכרו בסקירה) היא תוכל להביא עוד שחקן אולסטאר בהמשך במקום מורנו כי יהיה לה מקום תחת התקרה ואז השמיים הם הגבול!(הכוונה אליפות. כשלברון כבר לא בשטח)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט