פריוויו פלייאוף 2017 – טורונטו ראפטורס

כשלוקחים קבוצה שעשתה גמר מזרח, הכוכבים שלה המשיכו להשתפר ונתנו עונות קריירה, הסנטר הבכיר שלה, שנעדר מאותו גמר חוזר ואליו מצטרפים שני ווטרנים קשוחים ומוכחים מה מקבלים? נכון. האיום הגדול ביותר על החבורה מאוהיו.

טורונטו ראפטורס לא תסתפק השנה בפחות מגמר NBA ראשון בתולדותיה. הקבוצה הזו, שכל שנה מתקדמת עוד צעד ושוברת שיאי מועדון חדשים, מרגישה, ובצדק, שיש לה את כל המצרכים הדרושים בשביל להכין את העוגה המוצלחת ביותר במזרח.

ואיך אני יודע שהקנדים רציניים ובטוחים ביכולתם לעשות עוד קפיצת מדרגה השנה? כשאתה מוותר על כשרון צעיר ואתלטי כמו טרנס רוס ובחירת דראפט בשביל שחקן לחצי שנה אתה בעצם מכריז "אני מאמין שאני מספיק טוב בשביל לנצח את כולם, כולל כולם."

כולם זוכרים איך הווריורס התמודדו עם הפציעה של קווין דוראנט – זה התחיל באיבוד הבטחון, ההפסדים נערמו, המקום הראשון במערב נכבש ע"י הספרס והיה נראה שהלוחמים בפאניקה. לאחר שבועיים קשים וסוויץ' מנטלי הם חזרו לעצמם, יצאו לרצף נצחונות נהדר, השתלטו על המקום הראשון שוב וקיבלו את דוראנט חזקים מתמיד.

אז הראפטורס עברו תהליך דומה עם הפציעה של קייל לאורי. זה התחיל עם הפסדים והקבוצה לא הצליחה למצוא תחליפים למנהיג והשחקן החשוב ביותר שלה. לאט לאט, דווין קייסי ייצב את הרוטציה ועם ההגעה של פי ג'יי טאקר וסרז' איבקה, לצד התעלות נהדרת של דמאר דרוזן, החזרה של לאורי בשבוע האחרון של העונה היתה חזרה לקבוצה מנצחת, מלאת בטחון ואמונה. לאורי הספיק להוריד קצת חלודה והוא אמור להגיע חד וטרי וסוף סוף נוכל לראות את טורונטו בסגל מלא.

לגמר אשתקד הם הגיעו כשלאורי ודרוזן נותנים פלייאוף חלש, מה התקרה שלהם כששניהם יספקו את הסחורה? בואו נראה.

בסיבוב הראשון מחכה מילווקי באקס, לדעתי, היריבה הכי קלה שהראפטורס יכלו לבקש. עם כל הכבוד לגריק פריק, אין לו מספיק עזרה. ברוגדון יהיה בחמישיית הרוקיז אבל הוא עדיין רוקי, מידלטון חזר מפציעה ונראה כאילו לא ישב בחוץ חצי שנה אבל עם זה אי אפשר לנצח סדרת פלייאוף. בטח לא את הראפטורס העמוסים והמנוסים. הפיזיות של יאניס תתקשה לבוא לידי ביטוי כי השופטים יתנו לשחק אגרסיבי והוא לא יגיע לקו 12 פעם במשחק. ההגנה של הבאקס טובה אבל לא תצליח לעצור את ההתקפה האדירה של טורונטו, ששנה שלמה תרגלה בידודים שמתאימים בדיוק לפלייאוף.

בשורה התחתונה, חמישה משחקים גג.

בסיבוב השני הראפטורס ייפגשו עם האלופה. הקנדים יגיעו טריים בעוד פול ג'ורג', סטיבנסון והפייסרס עושים צרות לקאבס, אינדי הביתית שומרת על המבצר וקליבלנד מעפילה רק אחרי סיוט של 7 משחקים. הראפטורס מנצלים את זה, עוקצים במשחק הראשון וממשיכים עם המומנטום והקהל הקנדי המוטרף לנצחון אדיר בשישה משחקים. אחרי משחקים צמודים הקאבס מתפרקים במשחק השישי ולברון הולך לקיץ ארוך עם המון מחשבות וחישוב מסלול מחדש.

את הראפטורס זה לא מעניין ומלאי בטחון הם מגיעים לסדרת הגמר מול הוויזארדס, עם יתרון ביתיות. הקווים האחוריים בשיאם אבל מבטלים זה את זה ודווקא הקו הקדמי בהובלת איבקה ויונאס וולנציונאס מתעלה על מוריד וגורטאט ובעזרת נורמן פאוול, טאקר, פיטרסון וקורי ג'וזף מהספסל עושים את הצעד הנוסף המיוחל.

זה אמנם נגמר בגמר מול הווריורס בחמישה משחקים אבל פלייאוף קסום (שיעלה את החולצות של לאורי ודרוזן לתקרת האולם בעוד עשור) ממשיך את התהליך ההדרגתי הנפלא של המועדון הקנדי. בקיץ כבר יחשבו איך עושים עוד צעד נוסף קדימה.

לפוסט הזה יש 16 תגובות

  1. טורנטו נראתה בפתיחת העונה כמי שמסוגלת לסיים ראשונה במזרח
    מסאריי שיחק אותה עם הטרייד שהביא את איבקה
    תהיה סדרה גדולה מול קליבלנד שתגמר ב 7 לרשעים

  2. אני מסכים שאין קבוצה במזרח שיש לה מאצ' אפ טוב יותר מול הקאבס מאשר טורונטו.
    אבל עדיין, בהיעדר ביתיות, קשה לי לראות אותם מנצחים.
    2 סיבות:

    * ההתקפה של טורונטו לא בנויה בשביל לנצל את החיסרון היחסי של קליבלנד בהגנה (לטורונטו התקפה יעילה, אבל עם המון בידודים. החסרון הגדול ביותר של הקאבס הוא להתמודד מול התקפה עם הרבה תנועה ללא כדור, אז קיירי ולאב נוטים למצוא עצמם מופתעים).

    * טורונטו קבוצת ריבאונד התקפה מעולה, אבל השנה אין להם שחקן מסוגו של ביומבו שיכול לנצל את הרכות של הקאבס מתחת לסל.

    בנוסף, אני לא מאמין שאינדיאנה מסוגלים לקחת יותר ממשחק אחד בסדרה נגד הקאבס, כך שלדעתי, הקאבס לא יגיעו מותשים לסדרה נגד טורונטו.

    תודה, שגיא. אחלה פוסט.

    1. לגבי 2 הסיבות:

      וולנציונאס כן יכול להיות כוח בצבע. אולי קייסי יתעורר ויבין את זה.
      מי הן אותן קבוצות שמניעות כדור ומקשות על הקאבס? אוקיי הווריורס, קל. מי עוד? הקאבס הפסידו בסגל די מלא פעמיים לספרס שמשחקים המון בידודים, הפסידו 4 פעמים לשיקגו שלא בדיוק ידועה בהנעת הכדור שלה (בתכלס, הייתי מייחס להפסדים לבולס אפס משמעות, עם כל הכבוד ל״מאצ אפ בין הקבוצות״))

  3. תודה רבה.
    יוג'ירי לדעתי אחד משני המועמדים הראשיים למנהל העונה.
    הטריידים על איבאקה וטאקר הם פשוט קליעה בול ונעשו בלי מחיר גדול מדי לטרייד אמצע עונה וקבוצה שמכוונת לכאן ועכשיו.
    אני ממש מאמין שהשנה הם יכולים לעבור את הקאבס. רק שלא יבואו לסדרה מול מילווקי בגישת משחקי אימון לסיבוב השני כי מילווקי הקשוחים יכולים לעשות להם צרות.

  4. פוסט מעולה אבל…
    דה רוזן ולאורי אמנם נתנו עונה גדולה אבל בפלייאוף שנה שעברה לא סתם היה להם קשה, שמרו עליהם אגרסיבי בבידודים, מקבלים פחות שריקות, הזריקות הקשות נכנסות באחוזים נמוכים יותר ופתאום נתקעים. השאלה היא למה שהשנה זה יהיה שונה- אם הגריק פריק שומר על זה רוזן יהיה לו מאוד קשה לקלוע 27 באחוזים יעילים רק ב1*1 מולו.

    כאן נכנס לתמונה jv שבפלייאוף הקודם היה אדיר אבל העונה המשיך לא לקבל מספיק כדורים ומאז הטרייד על איבקה גם מקבל פחות דק' והרבה פעמים מצא את עצמו מבלה כל הרבע האחרון על הספסל.

    חמישייה אתלטית שיכולה להחליף הכל בהגנה שהבאקס יעלו יכולים מאוד להקשות על הרכבים נמוכים של הראפטורס, מי שצריך להעניש במצב כזה זה jv , נראה אם ישתמשו בו מספיק כמו בפלייאוף הקודם.

    1. מסכים לגבי סימני השאלה (אחרי הכל, הלכתי על פוסטים עם משקפיים ורודים). גם החזרה של לאורי מוטלת בספק וכמעט ולא היה ניסוי כלים עם לאורי, איבקה וטאקר.

      לגבי האופציה שיאניס ישתק את דרוזן בבידודים – זאת באמת אפשרות ריאלית. מצד שני זה סיכון גדול לבאקס כי אם יאניס מסתבך בעבירות, וכולם יודעים את היכולת של דרוזן לסחוט עבירות, הבאקס לא ייצאו מזה.

    2. מצטרף גם לשאלה על הקו האחורי של טורונטו אבל לגבי ולאנצ'וניס אני לא מסכים כי מינוס מובהק בהגנה בעיקר אם מייקר יריץ אותו ולא ראו את זה שנה שעברה כי ביאמבו היה מעולה. אני חושב שלראפטורס פשוט לא תהיה ברירה לשחק עם סרג' כגבוהה יחיד ולידו שילוב של טאקר, קרול, ונורמן פאוול כי אחרת הבאקס פשוט יעשו מה שהם רוצים בצבע, לסיכום 4-2 קשה לטורנטו שיפסידו לבוסטון בסיבוב השני ויהיו הרבה פחות מאוכזבים ממה שנראה לכם בגלל השיפור העצום במזרח.

  5. פריוויו טוב, אבל אני חושב שהתקרה שלהם היא הסיבוב השני. נמרוד מעליי צודק בקשר לשימוש בולאניוצ'אס שיהיה מפתח, גם מול מילווקי וגם מול קליבלנד.

    אני לא יודע אם דרוזן ולאורי יביאו את מה שצריך לפלייאוף השנה, וכשלאורי שיחק עם החמישייה ההגנה שלהם הייתה הרבה יותר חלשה ממה שהייתה עם ג'וזף. זה משהו ששווה לחשוב עליו. גם קייסי לא בדיוק מאמן אידיאלי לפלייאוף או כזה שיודע לגוון יותר מדי בסדרות עצמן.

  6. קבוצה שחסר בה משהו ואני לא משוגל להגריר בדיוק מה. כנראה מה שחסר להם יותר מכל זה קצת עארסיות, ורוע. הם יותר מדי "נרדים" (יורמים)

  7. בס"ד
    קבוצה חזקה בכל עמדה עם ספסל מצויין.
    הגיעו שנה שעברה לשיא היסטורי שלהם וניפצו קרת זכוכית של אי הצלחה בפלייאוף וזה הוריד מהם לחץ.
    יש להם חלון קצר יחסי כי השחקנים הבכירים(לאורי ודרוזן) מבוגרים כך שהם רוצים להצליח בכל מחיר.
    איבקה הוא תוספת משמעותית מול קליבלנד ומגיע עם ניסיון פלייאוף עשיר ולמעשה עם ישחקו נכון יש להם קו קדמי הרבה יותר חזק משל קליבלנד.
    לדעתי הם מצ'אפ קשה לקליבלנד.
    קשה לי להמר, במיוחד שנגד לברון זה לא עובד טוב. לדעתי לכל צד שהוא לא יגמר בפחות מ6 משחקים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט