היום לפני… / מנחם לס

היום לפני 59 שנה:

אוסקאר רוברטסון בן ה-19, סופומור ששמו התחיל להישמע פה ושם בניו יורק הופיע עם קבוצתו יוניברסיטי אוף סינסינטי למשחק מוקדם נגד סיטון הול, לפני המשחק העיקרי בין סנט ג'ונס וקנטקי.

רק 4,615 באו למשחק הראשון, ו-7,000 הצטרפו למשחק השני. אלה שאיחרו החמיצו את אחד המשחקים הגדולים ביותר משחקן מכללה כשאוסקאר קלע 56 נקודות ב-22 מ-25 עם 16 ריבאונדים ו-14 אסיסטים. "HE IS MERELY THE BEST PLAYER I HAVE EVER SEEN” כתב עליו רד סמית' המהולל למחרת בניו יורק טיימס.

היום לפני 114 שנה:

שני אנשי עסקים מניו יורקת פרנק פרל וביל דברי קנו את הבולטימור אוריולס מהליגה האמריקאית עבור $18,000. הם העבירו את הקבוצה לניו יורק שם שיחקה 10 שנים לפני שהם החליטו לשנות את שמה לניו יורק יאנקיס ב-1913.

היום לפני 54 שנה:

פול בראון, המאמן וה-GM של קליבלנד בראונס, המאמן המנצח בכל ה-NFL עם 7 נצחונות ליגה, ושהיה כה אהוב ונערץ שהוחלט לקרוא את הקבוצה על שמו, פוטר ע"י ארט מודל, מולטימיליונר שעשה את הונו בטיווי ופרסומות, שקנה את הקבוצה שנתיים קודם לכן.

היום לפני 45 שנה:

קרים עבדול ג'אבר, הסנטר של מילווקי באקס (שמאמנה היה לארי קוסטלו) קלע 28 נק' וקטף 14 ריב', והבאקס ניצחה את הלייקרס 104-120 וחתכה לה רצף של 33 נצחוות.

היום לפני 25 שנה:

תום סיבר, הפיצ'ר של המטס שזכה ב-311 משחקים ב-20 שנות קריירה ניבחר להיכל התהילה עם 98.9% מקולות הבייסבול רייטרס אסוסיאשיון הבוחרים את הנכנסים להיכל התהילה לבייסבול, שהיה אחוז הבוחרים הגדול אי-פעם בבחירה להיכל.

היום לפני 128 שנה:

וולטר קמפ, מאמן אונ' יאל והאדם שלזכותו – יותר מכל אחד אחד – חבים את הפיכת הרוגבי הבריטי לפוטבול אמריקאי,  הציע לחבריו המאמנים דבר חדש – 'בחירת אול אמריקנס' והצעתו נתקבלה. שניים משחקניו זכו בכבוד להיות ב'אול אמריקן' הראשון בפוטבול.

היום לפני 35 שנה:

THE CATCH”" – המסירה שלעולם תיזכר כ-"התפיסה" מידי ג'ו מונטנה הזורק, שכמה שניות קודם לכן החליט עם מאמנו ביל וולש שהכדור הולך לפרדי סולומון. ב-50 השניות שקדמו ג'ו מונטנה הוביל את קבוצתו הסן פרנציסקו 49 לאורך כל המדרש עד שהגיעו ליארד הששי של הדאלאס קאובויס בדאון שלישי ו-3 יארדס 'טו גו'. פרדי לא נראה למונטנה פנוי אז הוא מצא את את הווייד רסיבר דווייט קלארק באנד זון, ונצחון 27-28 ששלח את הניינרס לסופרבול XVI.

היום לפני 37 שנה:

דרל מורו מהתיכון דה לה סאל  בניו אורלינס קבר את הפאול ה-126 הרצוף שלו,שיא תיכונים. שנה לפני כם הוא קבע שיא תיכונים של 97.5% מהקו כשקבר 119 מ-122 פאולים.

היום לפני 26 שנה:

שלושה ימים אחרי שפיט רוז שוחרר מבית הסוהר בגין הסתרת הכנסות בדו"ח למס הכנסה, וועדת בייסבול החליטה ששמו לא יתקבל אף פעם כמועמד לבחירת 'היכל התהילה' באשמת התערבויות על משחקי בייסבול. הוא אף פעם לא התערב על קבוצתו הוא, הסינסינטי רדס.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט