מעורב הופס ליום ששי / מנחם לס

1.האם השניים טובים מהשלושה?

פוסט זה מבוסס בחלקו על הפוסט של זאק לאו שהופיע אתמול ב-ESPN.COM. https://www.espn.com/nba/story/_/id/27533126/is-big-two-better-big-three-nba-teams

אבל בעוד שלאו רק מתאר את המצב כפי שהוא להראות שהיום "צמד" הרבה יותר פופולרי מ-"טריי", טוב שישנו מנחם שינסה להסביר למה זה כך. לאו נוגע קצת בצד הכספי אבל לא מסביר את הסיבה היותר חשובה למצב הנוכחי שרוב הקבוצות המובילות מסתפקות בשני סופר-כוכבים, ונמנעות מ'סופר שלישיות' כפי שהיו ריי אלן, קווין גארנט, ופול פירס, או מיאמי עם לברון, דוויין ווייד, וכריס פול.

הווריורס הראתה שזה אפשרי עם סטפן קרי, קווין דוראנט, וקליי ת'ומפסון, אבל זה קרה רק בגלל האופי המיוחד של קרי ות'ומפסון, ואני לא מאמין שזה יקרה שוב בשנים הקרובות.

זה היה הקיץ של יצירת ה-BIG TWO יותר מכל תקופה אחרת:

למעשה, אם תעשו שייט מהיר בין קבוצות ה-NBA תגלו שלמעשה אין "BIG THREE" אוטנטי אחד בכל הליגה, וזאת אולי הפעם הראשונה בתראיסר שנים מאז 'השלישייה הגדולה' של בוסטון, שמתחילה עונה ללא 'BIG 3'!

בלייקרס יש את לברון ואנטוני דייויס. ביוסטון יש את ג'יימס הארדן ווראסל ווסטברוק. בקליפרס? קוואי לינארד ופול ג'ורג'. בנטס – קווין דוראנט וקיירי אירוינג. בגולדן סטייט עזה דוראנט את השלישייה הגדולה ונשארו רק שניים – סטפן קרי וקליי תומפסון – דריימונד גרין שחקן הגנה מצויין אבל הוא לא BIG".

בפילדלפיה ה'ביג' האמיתיים הם ג'אל אמביד ובן סימונס. אל הורפורד, כמו טוביאס האריס הם טובים, אבל לא 'BIG'. משהו כמו דריימונד גרין.

ביוטה? רודי גובר ודונובן מיצ'ל. מייק קונלי אולי היה 'BIG' לפני כמה שנים, אבל אני – מנחם לס – לא הייתי מגדירו כ-BIG.

בפורטלנד יש את דמיאן לילרד וסיג'יי מקולום. בויזרדס ג'ון וול וברדלי ביל. לטורונטו אין אף 'BIG' אחד. לבאקס? הגריק פריק וכריס מידלטון. אבל למידלטון חסר משהו להיות ביד, ומלקולם ברוגדון עלול להיות BIG עוד 4-5 שנים.

ייתכן מאד שזהו ה-BLUE PRINT לעתיד: שני 'BIGS' ואז למלא את השאר בצוות שחקנים מעולה ככל הניתן מבחינה כספית.

מה שהפליא אותי במאמרו של לאו היא ה עובדה שהוא מדבר על אפשרויות שונות של חיבור שחקנים אבל לא דואג לנסות להסביר את הסיבות למה בימים טרופים אלה "צמד" עדיף על "טריי", אז אני אסביר זאת:

ישנן שתי סיבות עיקריות:

  1. לאו נגע בנקודה זאת בקיצור ולא הדגיש אותה מספיק: היום סופר-כוכב רוצה לפחות $30 מיליון בסופר-חוזה. שחקנים כמו לברון או סטפן קרי מתקרבים ל-$40. אתה יכול להכיל רק שניים כאלה. אין מספיק מקום תחת התקרה לשלושה.
  2. הסיבה היותר חשובה היא שבמשחק המודרני של היום אין מספיק כדורים לשלושה 'סופר-כוכבים'. במקרה של שיקגו בולס, מייקל היה הסופר-כוכב היחיד שרצה את הכדור כל הזמן. לסקוטי פיפן ודניס רודמן זה לא היה בכלל פקטור. במיאמי היט לברון ווייד רצו את הכדור. לכריס בוש לא היה חשוב כל זמן שהוא קלע את ה-15 שלו עם 10 ריבאונדים. בווריורס היה מקרה מיוחד במינו כשרק לדוראנט היה חשוב לקלוע 30+ בעוד שקרי ותומפסון נראים כשחקנים שאם הם קולעים 30+ זה נחמד, אבל אם לא – הם שמחים בנצחון ומבסוטים כשהשניים האחרים שמו 30+ כל אחד. כי קרי או תומפסון תמיד ידעו שהיום הבא יהיה היום שלהם.

הדבר המוכיח את השקפתי יותר מכל הוא מה שקרה בקליבלנד עם שלושה סופר-כוכבים (מי שטוען שקווין לאב הוא לא סופר כוכב שיחזור לבית הספר וייקח קורס כדורסל 101). קיירי אירוינג לא יכול היה להסתדר עם 1/3 מהכדור, ועבר לבוסטון סלטיקס שם – כך הוא חשב – הוא יהיה 'האיש'.

2. איך זה שמייק ד'אנטוני עדיין מאמן את יוסטון?

אתמול כתבתי קטע עיקרי במעורב על יוסטון, אבל לא השקעתי מספיק דיו בשאלת המאמן מייק ד'אנטוני. אז נעשה זאת היום.

ליוסטון היה קיץ מאד HECTIC. כמובן שהצעד ה-'בולדי' (מהמילה BOLD) ביותר היה החילוף של כריס פול בראסל ווסטברוק.

אני בעד החילוף ב-100% אבל אני לא בטוח ב-100% שהעסק יעבוד. אני מקווה מאד שכן, ושיוסטון תראה ללברון וללייקרס מאיזה צד הדג משתין.

זה לא רק הלייקרס. לדעתי הלייקרס אינה אפילו ברביעייה הראשונה שהיא – לדעתי כמובן – 1) קליפרס; 2) רוקטס; 3) ג'אז; 4) נאגטס ;5) לייקרס. אבל כל מה שחשוב לאוהד כדורסל עדין ואיסטניס כמוני, אדיב ואנין דעת, הוא שהלייקרס תוכה ותושפל.

יוסטון מוכנה לעשות זאת – להכניע את הלייקרס עד שלברון יבקש רחמים – אבל עומד בפניה מכשול. למכשול קוראים מייק ד'אנטוני.

הרוקטס עשו RENOVATION כללי שהוא לא "המספר" אלא "הערך": ראסל ווסטברוק במקום כריס פול זה EXCHANGE שמשנה את נפש הקבוצה, ליבה, ויישותה. לא יכולת להחליף שני שחקנים זה בזה ולגרום לשינוי גדול יותר משעושים כריס וראסל. יוסטון משנה את פרצופה לחלוטין. היא עשתה FACE LIFT עם החילוף הזה. היא החליטה לשנות את כל משחקה מהמסד עד הטפחות.

אבל הם ניכשלו בגדול בדבר חשוב ביותר: לתת לקבוצה החדשה הזאת מאמן חדש! They didn't lock in or switch out their coach

היה גם היה MAJOR RESHUFFLING – חלופה מייג'ורית – של מאמנים תחת ד'אנטוני. רק הבוס של המאמנים לא פוטר.

כתבתי כאן שד'אנטוני הוא המפוטר הבא. הבטחתי לכם זאת.

אבל הוא עדיין שם עם המשרוקית, ומבע פניו שלא אומר אסל או באסל.

לדעתי זאת השגיאה הגדולה ביותר של מוריי. למאמן כזה האמריקאים קוראים "LAME DUCK COACH. מאמן שהוא מאמן רק בשם.

במקרה של יוסטון המאמן חייב לעשות דבר חשוב ביותר: לקחת את ראסל ווסטברוק – אחד הגארדים המהירים והמוכשרים מכולם ב-NBA אבל מעט תעוזתי, מורתח, וקוצף יותר מדי – ולשלבו עם ג'יימס הארדן, שבהרבה דברים הוא שווה לראסל, ולעשות מה-1+1 = 3. אני מסופק מאד שהוא המוח השליו והרגוע שחייב לעמוד על הקו ולעזור לראסל להפוך לאלוף במשחק נכון.

אנחנו יכולים להתווכח מכאן ועד הודעה חדשה מה חשיבות המאמן ב-NBA, ובמיוחד בקבוצה וותיקה ונסיונית כמו יוסטון. אבל במקרה הזה חייבים מאמן שיחזיק את ראסל ב-SHORT LEASH – שוט קצר. לשמש גם כספוג וגם כפלדה. מאמן שחייב לאפות עוגה בת שתי שכבות, ולדעת גם להפריד ביניהן וגם לדאוג שהטעם יהיה המתוק ביותר כשטועמים את העוגה בשלמותה!

תום זלר מ-SB NATION סיכם זאת במילים המתאימות ביותר:

It feels like the lack of resolution on D'Antoni' future leaves the Rockets' summer incomplete

3. אם למישהו ישנה שאלה למה אני עולה על הלייקרס כל הזמן, אז הנה חלק מהסיבה:

ג'אש הארט שלח את הטוויטר הזה:

4. ארה"ב החלה בעלייה למעלה: 10 השתתפו בגדול בנצחון 45-98 על יפאן ובמיוחד ג'יילן בראון שכמעט לא שותף נגד טורקיה

התכוננו למשחק השבת נגד הגריק פריק ויוון בפתיחת הסיבוב השני.

5. הפריק היווני על הנצחון על ניו זילנד:

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. תודה פרופסור
    שבת שלום לך ולגייל.
    שאלה לי אליך לגבי ארהב-יוון
    מה פופ צריך לעשות בשביל שטים USA ינצחו את טים יאניס וטים ברזיל?
    האם ניצחון רק על אחת מהן יכול להיות הסוף של USA בטורניר?

    1. היי, דוק, אתה מתעורר מוקדם.
      אם אתה בעד ארה"ב, אז אין לך מה לדאוג. נגד יפאן ראיתי ניצוצות של דרים-טים. הם שיחקו משחק משובח. כמובן שהיריב היה חלש, אבל מצד ארה"ב היא סוף סוף שיחקה במהירות, עם האלי-הופים, והיה לה הכל.

      1. אני תיכף הולך נוסע לבת ים (מתחת למגדלי הים התיכון) לגלוש.
        מעדיף מוקדם כשאין מלחמות על הגלים.

        1. מה שהיה פעם חוף הנכים ?
          אוי… זכרונות ילדות מחוף מבת-ים (המקום המוזר הזה שמפריד בין חולון לים)
          עכשיו אני הולך עם הקטן לסיפאלאס, מה שפעם היה נקרא חוף הגולשים
          🙂

          1. סיפאלאס זה הבית שלי יה מניוק 🙂
            משם אני יורד לגולשים והיום הסתובבתי שם אחרי הגלישה עם צנצנות מלאות אצות וסרטנים שאסף לי חבר מאחורי חוף הסלע בבת ים. עבודה ליום ראשון…

            1. ברץ עם הייתי יודע שאתה מגיע הייתי מחכה.
              יותר טוב הייתי קונה בירות בפיצוחייה בגבול יפו והיינו יושבים בבלקון של הלגונה מורידים אותה עם גרעיני דלעת נגד הפרוסטטה
              🙂

    1. הארדן למרות שלא שומר, בדכ מוציא יותר ממה שיש לו בקבוצה אבל עם רול פליירים שמתאימים לשחק לצידו. ווסטברוק לא רול פלייר ולא מתאים ליד הארדן כך שגם הרגשתי היא שיוסטון בבעיה .

  2. הדרך לבנות ביג 3 או 4 היא רק דרך הדראפט וטרידיים של שחקנים צעירים וגם גולדן סטייט שהייתה סוג של ביג 4 התקשתה לשמור על זה לאורך זמן. סקרמנטו יהיה ביג 3 ואפילו ביג 4 אם בוגדנוביץ ימשיך כמו באליפות העולם. מעבר לכך חשוב שיהיה גם צוות מסייע טוב. כרגע עובדים בקינגס על הארכה לבאדי הילד.

  3. אחלה מעורב מנחם, תודה רבה.
    .
    לקבוצות הטופ הייתי מוסיף גם את דנבר – הם היו אדירים בשנה שעברה, והוסיפו ניסיון ואת גרנט מאוקלהומה, גם גמר מערב לא יפתיע אותי.
    .
    מעניין, הסיפור עם דאנטוני, נראה איך יתפתחו העניינים במהלך השנה, בהחלט יתכן שלא יסיים שם את השנה.

    1. עיקר שכחתי – אנחנו הולכים על ביג-4 – דרק וייט כוכב עליון, דז'ונטה בריא, לוני ווקר בשנה שניה וקלדון ג'ונסון הצעיר. נחיל גארדים צעירים עולה ובא מטקסס לכבוש את הליגה. האליפות הוכרעה. אין טעם להיאבק. היכנעו עכשיו ונחוס עליכם.
      🙂

  4. קיירי לא יכל להסתדר עם שליש מהכדור ב-2017?
    הוא היה 9 בליגה ב-USG באותה עונה. עם USG גבוה משל לברון. למעשה, ה-USG שלו בעונתו האחרונה בקליבלנד היה גבוה מזה שהיה לו בכל העונות לפני שלברון הצטרף.
    בכמה טיפס ה-USG שלו בבוסטון? מ-30.8 ב-2017 ל-31 ב-2018 (עלייה זניחה לחלוטין), כאשר ב-2019 הוא ירד ל-USG של 29.6

      1. מי שעקב אחרי מה שהתרחש בקליבלנד בקיץ 17' יודע שהסיבה שקיירי עזב היא שקליבלנד ניסו לנעביר אותו בטרייד.
        בהתחלה הוא חשב שלברון היה מאחורי העניין (או לפחות שותף), ולכן נוצר לזמן מה קרע בינו לבין לברון. בהמשך האמת יצאה לאור, וקיירי התנצל פומבית.
        בכל הנוגע לאלפא –
        הוא ודוראנט ישחקו יחדיו בברוקלין. השמועות הן שזו החלטה של הצמד הרבה לפני שדוראנט נפצע. אז לא נראה לי ש-"אלפא" היה שיקול מרכזי עבורו.

        1. לגבי קיירי וקליבלנד – זאת גרסא מעניינת גיא, אבל לחלוטין לא זו שמוכרת לציבור.
          בכל מקרה גיא, אמרת פה שהפסיכיאטר שלך אישר לך ויכוח מיותר אחד ביום. בבקשה אל תבזבז אותו עלי.

          1. זו גירסה מוכרת להפליא לציבור. היא גם נקראת, "העובדות".
            היא לא מוכרת לקהל שונאי נחשו מי, אבל שם ממילא עובדות לא חשובות…

  5. תודה דוק.
    יוסטון יהיו ה-laughing stock של כל הליגה השנה.
    זהו סיומו של העידן שלהם, וזה יהיה כואב ומכוער. דאנטוני יפוטר אבל שומדבר לא יעזור להם, הם הגיעו ל-dead end והם הולכים להתרסק.
    במקום שני ברשימת הבדיחות יהיו הלייקרס, שייאלצו להיאבק קשות כדי להגיע לפלייאוף.
    לברון כבר התחיל להתחרפן, איבד את זה לגמרי כמו ביבי (תמיד היו ביניהם הקבלות).
    אחרי שאיים לתבוע על הפרת טריידמארק על ליקוקי התחת במספרה (הוא המציא את שיחות המספרה הרי), הוא תובע טריידמארק על השטות שלו עם הטאקו.
    ועכשיו שמעתי שהוא רוצה שלשחקני פוטבול יהיו קסדות מזכוכית. כדי שהיה אפשר לראות את הפנים… (הרי הוא לוחם חופש למען מרוויחי המיליונים)
    yep, הבנאדם מאבד את זה לחלוטין, יהיה שמח.

        1. או שיהיו לו 61 בלי ליברמן (אולי הוא יחולל נס) או שהוא מנוטרל, חצי ליכוד מחכים לזה.
          הלייקרס ללא פציעות הן בתחרות רק אם הקליפרס, אם הקליפרס יתחברו ויתארגנו

    1. מצטער לאכזב את כל שונאי לברון כאן… (ואני לא מאוהדיו גם בגלל סגנון המשחק הכוחני שלו וגם בגלל הפוליטיקה) , אבל.. ואבל גדול.. הלייקרס ידברו בגדול השנה. בניגוד לדעת המומחים יש לו במחסנית שנה או שתיים טובות , גם בגלל העדר פציעות משמעותיות לאורך ההיסטוריה וגם בגלל היותו שחקן חכם.. אבל שתי סיבות עיקריות הן מיקצועיות. הראשונה שהוא וה"גבה" באים מלאי מוטיבציה אחרי עונת יובש והשנייה שהקבוצה מלאה כשרון.. אכן מזדקנת.. אבל הכשרון ולברון ידברו ובגדול. התחזית שלי: (לרשום..) גמר המערב ואולי אפילו גמר נבא.. ראו הוזהרתם!

      1. אני חושש שהתחזית שלך תתברר כרחוקה מאוד מהמציאות.
        אתה רוצה מוטיבציה? סקרמנטו, פליקנס זה יהיה מוטיבציה.
        קליפרס, יוטה, דנבר, ס"א ודאלאס לא רחוק מאחריהם.
        לייקרס? חבורת שכירי חרב זקנים שצריכים לחפות על כוכב מזדקן שלא מוכן להזיז ת'תחת, תחת מאמן כושל ולא מתאים עם עוזר נחש בכאוס הניהולי של הלייקרס.
        כשהחרא יתחיל לעוף, המוטיבציה שם תתנדף במהרה.

    2. גם אני לא מסמפט את לברון בלשון המעטה (ואשמח לראותו מושפל קצת ועדיף שיפנק גם עם התפרקות מנטלית סטייל הסדרה מול דאלאס) אבל בדכ הוא בצד המנצח ללא תלות לאיכות הקבוצה שנמצא בה. כך שנראה לי שיתן פלייאוף מרשים עם גמר המערב לפחות.

  6. זה לא רק קבוצות, לדעתי זה בעיקר השחקנים שלא מעוניינים ללכת לשלישיות. בעיקר אחרי שראו איך שחקנים כמו קווין לאב וכריס בוש מאיידים במעמד של שחקן מספר שלוש. קשה לי להאמין שבהנתן ההזדמנות קבוצות יסרבו להחתים שחקן במעמד על רק בגלל שהן חושבות ששלושה סופר-סטארים זה יותר מידי. לא קרה ולא יקרה.

  7. מנחם אני חושב שזה מקרי. אם לקבוצה מסויימת תהיה הזדמנות לביג 3 זה יקרה וגם ביג 4. פשוט זה נוצר במקרה מה שקרה השנה כי כל כוכב צריך לפחות כוכב אחר לצידו אז הם הוציאו את המינימום

  8. שלישיות של כוכבים – אם יצא מצב שאפשר להחתים בגלל חוזה נוח (כמו שהיה עם קרי) ואז להמשיך עם כוכב על כל מיני זכויות ציפורים יעשו את זה, להחתים 3 כוכבים בשוק זה אכן לא אפשרי מבחינת תקרת שכר.
    ד'אנטוני – לא ממש מאמין בו כמאמן עילית (הוא כמו קייסי – טוב לעונה סדירה) אבל אני לא חושב שיש מאמן פנוי שהוא הרבה יותר גדול ממנו, ככה שראס באמת יקשיב לו, ובזה לדאנטוני יש את היתרון על השאר כי הוא נחשב שם גדול,
    אתה יכול לעזוב קצת את הלייקרס, הם עושים לעצמם צרות לבד 😉 חחחח

  9. חחחחחח
    טוב שיש ריפליי להראות הנפילה של הפורטוריקני לא היתה בגלל איזה מרפק כמו שהשופט אולי חשב

  10. זה כדורסל או כדורעף.
    הגאון מוריד שם חבטת הנחתה ועוד שתיים קלות של הסרבים שכבר בפור של מעל לעשרים. הייתי מוריד עכשיו את ניקולה ושם במיגרש את בובאן.

  11. תודה על המעורב
    ליוסטון אין שחקן שיכול לקחת קבוצה עד הסוף. הם יהיו אטרקציה ויצברו סטטיסטיקות אבל הם לא מועמדים לאליפות.
    אם אין פציעות משמעותיות האליפות תוכרע בין הלייקרס לקליפרס שהן שתי הקבוצות החזקות בליגה.
    ….לגבי מי שכתב על הבחירות…נראה אם ביבי יחולל נס ויגיע ל 61 בלי ליברמן…אחרת הוא בבעיה…לדעתי לא יגיע ל 61 אבל לך תדע…

  12. שלישיית גדולים זה קצת פיקציה, בתכלס יש מספיק פוזשנים למקסימום שני אגואים נפוחים ואולי עוד חצי , לראיה, גם בוש וגם לאב שונמכו לרול פלייארס והיה אפשר לקבל את אותה תפוקה משמות עם פרופיל נמוך בהרבה. גם לשדך שני אגואים שיתאימו אחד לשני זו לא משימה טריוויאלי, אבל זו משימה קלה יותר.

    1. לא ממש. ג׳ינובילי תפקד רוב הזמן כשחקן שישי וממילא הם לא דרכו אחד לשני על האצבעות כי מדובר בשחקנים אינטליגנטים שיכולים לשחק עם הכדור או בלעדיו, קצת כמו הלוחמים ב 2015-16-17 בעידן טרום KD. ראס והארדן לדוגמא, לא יכולים. גם את לברון היום אני לא רואה עושה חיתוכים לסל או מחכה על הקשת. קאווי וג׳ורג׳ גם פחות טובים ב לשחק אוף-בול.

  13. תודה על המעורב. ווסטברוק לא בדיוק החתיכה החסרה ליד הארדן, אבל נראה איך זה ילך, משעמם לא יהיה.
    ברור שביג 3 עדיף על ביג 2, וביג 4 עוד יותר טוב. רק מה, הסיכוי לארגן את זה הוא קלוש, זאת הסיבה שאין כאלה (גם שכר אבל לא רק).
    מנחם, מה יש לך תמיד עם מאמנים, למה אתה ישר רץ לפטר אותם?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט