סער ברעם יצא לבדוק מדוע העונה במערב קשה מבמזרח.
במהלך 2015/16 עשיתי מספר בדיקות כדי לראות למה באמת הפלייאוף במזרח כבר הפך להיות לא מעניין, גם במהלך העונה הנוכחית. הרבה פעמים, קליבלנד, הקבוצה הכי חזקה במזרח בפער – נחה הרבה במהלך העונה. לא מקבלים את הטיעון הזה? הרכבתי לכם עוד כמה טיעונים משכנעים לחלוטין.
סיבה מס' 1: הקבוצות במערב, בממוצע, נוסעות יותר מהקבוצות במזרח
כמו שאתם יכולים לראות כאן, גולדן סטייט התלוננה על עייפות ובצדק. בזמן שקליבלנד, יריבתה שאותה תפגוש בגמר, טסה 18,520 מיילים פחות ממנה ובאחוזים – 65% פחות. יכול להיות שמי שקבע את הלו"ז נתן יד לקאבס ולעומת זאת, בחן את הגבול של הווריורס? מלא שאלות מוזרות.
כאן ניתן לראות יתרון נוסף של המזרחיות בהיבט הזה – 11 הקבוצות האחרונות בכמות המיילים שטסו העונה הן מזרחיות ואף אחת לא טסה יותר מ-50,000 מיילים, בזמן שיש 4 קבוצות מערביות שעשו כן (גולדן סטייט, פורטלנד, מינסוטה וסן אנטוניו).
הוכחנו: הקבוצות במערב נוסעות יותר מבמזרח, ולכן הן אוגרות הרבה יותר עייפות במהלך העונה.
סיבה מס' 2: תחרות
בזמן שלגולדן סטייט וקליבלנד לא הייתה כמעט תחרות והקבוצות הטובות בקונפרנס שלהן נלחמו ויצאו עם פחות לסת, עיקמו קרסוליים וברכיים ועם סימני נשיכות, הן עברו את הפלייאוף הזה יחסית חלק. גולדן סטייט עם הפסד אחד, קליבלנד עם הפסד אחד. העונה, תכו אותי, אתם צודקים. זה לא באמת משנה. אבל בעונות שעברו, במערב יש הרבה יותר תחרות. הסדרות הן קשות יותר, ובהינתן פחות מנוחה, השחקנים קולעים גם פחות טוב ויחס זמן המשחק למנוחה עולה.
בבחינה מאז 2012, המצב בין המזרח למערב הוא כזה:
לא נעים לגלות, אבל המערב עוקף את המזרח פעם אחר פעם, למרות שהשחקן הטוב בעולם כבר כמה שנים ברציפות נמצא במזרח. אז "המערב יותר חזק" זה לא פיקציה…
סיבה מס' 3: פחות קבוצות עושות טנקינג במערב.
בזמן שבמערב יש 4 קבוצות חלשות שלא מגיעות לפלייאוף כבר כמה עונות (ל.א. לייקרס, סקרמנטו, פיניקס ומינסוטה) במזרח יש קבוצות שהן חלשות משמעותית. ברוקלין העלתה גיחוך כל העונה ונזכרה לנצח שלושה משחקים בסוף העונה הנוכחית, פילדלפיה עושה רושם של קבוצה חביבה וסובלת מפציעות חוזרות, הניקס – נו באמת תעשו לי טובה, המג'יק שויתרו על כל פיסת כבוד שהייתה להם בתקופת דוויט הווארד, וההורנטס והפיסטונס שאכזבו העונה.
בעוד שיש תחושה שהלייקרס יכולים להגיע לכל שחקן בשוק השחקנים החופשיים והם מועמדים חזקים על כל שם חם (שאני לא מבין איך זה קורה, אבל ניחא) שום שחקן חופשי שמכבד את עצמו לא יגיע לניקס, למג'יק, לברוקלין או אפילו לפיסטונס – בעוד שלשארלוט אני עוד נותן קרדיט. מדוע לדעתכם העונה במערב קשה מבמזרח?
אפלטון
16 יונ 2017 09:21:17הלוז של קליבלנד פחות קשה מבחינת מיילים בעיקר בגלל המיקום הגיאוגרפי שלה, לא בגלל איזה קונספירציה של הליגה.
לגבי הקושי במערב, נסה לשחק בבית המערב התיכון- טבח.
סער ברעם
16 יונ 2017 09:53:06אבל אם אפשר להעלות קונספירציה, אז למה לא?
עידו גילרי
16 יונ 2017 09:53:54צודק. אין מה לעשות שהקבוצות במערב יותר "פרוסות" וקליבלנד נמצאת על התפר מה שמקטין לה את הקילומטרז'.
סביר להניח שזה פחות או יותר יהיה המצב בכל עונה.
IDO
16 יונ 2017 12:52:31פדאקס באופן מסורותי ממקמים את המחסן המרכזי שלהם במדינה באמצע הגיאוגרפי של המדינה ע"מ שהמשלוחים שלהם יהיו מהירים יותר. שאר חברות המשלוחים והמחסנים הממוחשבים הולכים בעקבותיהם. (בישראל עפ"י פד אקס זה פ"ת) .
המחסן המרכזי של אמזון, DHL פדאקס ן UPS הוא … OHIO
תומר
18 יונ 2017 13:48:44המרכז הלוגיסטי של FEDEX הוא בממפיס טנסי
המרכז של UPS הוא בלואיוויל קנטאקי
המרכז של DHL הוא אכן בסינסינטי אוהיו (די רחוק מקליבלנד, אותו מרחק בערך כמו לשיקאגו, רחוק יותר מאינדיאנופוליס)
לאמזון למיטב ידיעתי יש כשלושים האבים בארה"ב
מתן
18 יונ 2017 13:29:54איך בוסטון אז טסה כל כך הרבה יותר מהקבוצות שאיתה בבית?
סער ברעם
18 יונ 2017 16:53:15וכאן מגיעה התשובה… מדובר בלו"ז משחקים.
כי עם כל הכבוד למשלוח של החברות, מדובר פה הרבה יותר במי שקובע את הלו"ז. כי אם אני דאלאס, ואז יש לי טיסות בק-טו-בק אצל טורונטו, גולדן סטייט, מיאמי, פורטלנד, וושינגטון ואז דנבר אני דופק את הראש בקיר והקילומטראז' מתקתק
שם (נחוץ)
16 יונ 2017 09:25:58סימנת מטרה ואז הקפת אותה בעיגולים.
1 – כי אילת רחוקה יותר מהמרכז, מאשר תל אביב. כנ"ל במדינות אחרות בעולם. מדהים, מה. יועברו כולן לאותה פיסת קרקע ונשחק בסלון.
2 – תוצאות העונה הסדירה בקונפרנס דווקא מצביעות על צפיפות גדולה יותר = תחרות עזה יותר. תוצאות הפלייאוף במערב, ומאזן האלופה המערבית – ב-0-3 השנים האחרונות – מצביע בדיוק לכיוון הזה.
3 – הערכה פרטית/ משאלת לב שלך. במידה לא פחותה של עוצמה אפשר לטעון שבמערב יש יותר קבוצות שעושות טנקינג ו/או מוותרות על תחרות.
4, 5, 6, 7 וכו' – הבדלים אפשריים אחרים בין קבוצות שבחרת שלא להתייחס אליהם.
סער ברעם
16 יונ 2017 09:56:191- אז אם קבוצה יותר רחוקה מהשאר (גולדן סטייט, טורונטו, מיאמי לדוגמה) תחבר לה מסע שמקיף מספר משחקי חוץ אצל הקבוצות הרחוקות ותוריד את הזמן שלהם על המטוס.
2- הנתונים שלי לא עלו לכתבה, ראה תגובה מס' 4, ותגיד לי אם לא הבנת ואשמח להסביר
3- אתה רוצה להגיד לי שחוץ מהלייקרס ופיניקס (סקרמנטו פשוט הבינו שקאזינס צריך ללכת), יש קבוצה שבמהלך העונה כיוונה לטנקינג?
עידו גילרי
16 יונ 2017 10:04:38לגבי 1 – ה-NBA מאד משתדלת לתכנן את זה ככה אבל אין מה לעשות מול נתוני הפתיחה. אי אפשר לתת לקבוצה לעשות מסע של 15 משחקי חוץ ברצף.
אפלטון
16 יונ 2017 11:11:47אלא אם כן קוראים לה סן אנטוניו ספרס 😉
Ish
16 יונ 2017 11:41:32זה כבר פאק שלהם שהם מעדיפים מופעי שוורים וסוסים על כדורסל
גיא הרשע
16 יונ 2017 09:35:56כנראה שהחמצת את המירוץ המביש של הסאנס והלייקרס השנה…
(וברוקלין? הם אכן קבוצת פח. אבל אותם אין דרך להאשים בטנקינג)
תודה על הפוסט.
סער ברעם
16 יונ 2017 09:53:55את האמת שדיי הפסדתי, אבל בקרוב אני מאמין שזה ישתנה.
כי הלייקרס נמצאים בדיבור על כל בחירה והסאנס כבר בבנייה מחדש כמה שנים ועדיין משהו שם לא מתחבר… משהו צריך להתחבר בקרוב.
סער ברעם
16 יונ 2017 09:52:11עונה קונפרנס ניצחונות הפסדים
*2012 מערב 516 474
העונה המקוצרת מזרח 474 516
*2013 מערב 652 577
משחק בין בוסטון לאינדיאנה לא שוחק מזרח 578 651
2014 מערב 674 556
מזרח 556 674
2015 מערב 653 577
מזרח 577 653
2016 מערב 622 608
מזרח 608 622
משהו שנפלט מסעיף מס' 2
Yinon Yavor
16 יונ 2017 16:28:53כללת פה גם משחקים בתוך הקונפרנס. זה לא רציני.
לא הגיוני להוסיף למערב גם ניצחון וגם הפסד כשהלייקרס משחקים נגד יוטה.
למעשה, אם תוריד את אותם משחקים תקבל הפרש גדול יותר באחוזים בין האזורים.
סער ברעם
18 יונ 2017 16:54:45כללתי את כל המשחקים. אבל לקחתי לתשומת ליבי את מה שכתבת ואחקור את הנושא ואעשה ניתוח מחדש. למרות שלדעתי זה ממש לא משנה.
שמייקל
16 יונ 2017 09:52:23הנתונים של הטיסות נראים לי מגוחכים וצריכים בדיקה מעמיקה יותר על פני שנים ואם בכלל יש להם השפעה. הפער במרחקים שעשו בוסטון, ניו יורק וטורונטו תמוה…בהתחשב בעבודה שהן קרובות באופן יחסי. אני לא חושב שיש פער גדול ביכולת בין המזרח למערב כמו שחושבים והקלילות שבה גולדן סטייט שייטה לגמר הוכיחה את זה. אתם חושבים שכריס פול וגריפין היו עושים חיים במזרח? שסן אנטוניו הייתה מפרקת אותו? תפיסה מוטעית בעליל.
סער ברעם
16 יונ 2017 09:58:26אבל אתה חייב להתחשב במסע חוץ, נגיד.
לצורך המקרה, גולדן סטייט נוסעת לדטרויט בשבוע 2 של הליגה, חוזרת ל-3 משחקי בית, ולאחר מכן יש לה את טורנטו, מיאמי, אינדיאנה ופורטלנד בחוץ. זה מייגע.
Berch
16 יונ 2017 10:23:00המסקנה שללברון יש גם קשרים בגיאוגרפיה….
שייקה
16 יונ 2017 11:50:08גדול!
captain beefheart
16 יונ 2017 10:24:53גם הפרוספקטים הגדולים חושבים כך ורובם נמצאים במערב. רואים זאת במועמדים ל-MVP, רואים זאת ברוסטרים של משחקי האולסטאר, וזה מתבטא בטבלאות העונה הרגילה ובמספר האליפויות בעשרים השנים האחרונות. וכמו שבצדק תיארת – הם עושים זאת בתנאים הרבה יותר קשים ממפונקי המזרח.
גם העתיד אינו צופן טובות לקונפרנס הימני. מחוץ לגלאקטיקוס שקובץ בקליבלנד יש רק שמות בודדים שיכולים להתפתח לסטאר דומיננטי שלוקח את הקבוצה על הגב כמה שנים. אולי תומאס מהסלטיקס וג'ון וול. הפריק ממילווקי יכול להיות מדהים על המגרש, אבל באמריקה שום מהגר, ששפתו רצוצה, לא מנהיג שום דבר. בטח לא קבוצת כדורסל. וגם השלושה האלה – לך תדע אם לא ינחתו במערב בעתיד.
סער ברעם
16 יונ 2017 10:35:22תודה לך.
נוביצקי? (למרות שהאנגלית שלו רהוטה)
הציפור הנדירה
16 יונ 2017 13:32:50לא הייתי מתנגד שהגריק פריק יישאר במזרח ויגיע לסלטיקס.
מתן גילור
16 יונ 2017 11:28:30תודה סער.
צריך להבדיל בין הטיעון להסברים.
הטיעון שלך, אם הבנתי נכון, הוא שהפלייאוף במערב קשה יותר.
גם פה צריך לשאול – קשה יותר עבור מי? עבור הממוצע? עבור הקבוצה שהגיעה לגמר? כי התשובה יכולה להיות מאד שונה.
1. לפריסה הגיאוגרפית התייחסו לעיל ואין לי מה להוסיף. מה שכן אתייחס הוא עניין העייפות. זה אולי נותן יתרון לנציגה המזרחית בגמר, אבל זה ממש לא רלוונטי לפלייאוף. אם כל האזור ברמת עייפות X והאזור השני ברמת עייפות Y אז התנאים שווים. אולי אפשר לתת תובנות כמו שבמערב יש הטייה לטובת קבוצות צעירות או עמוקות. או שבמערב יש שונות גדולה יותר מה שנותן יתרון לקבוצות מסוימות במיקום מסוים, אבל אין פה שום דבר להסיק שזה הופק את הפלייאוף המערבי לקשה יותר.
2. סעיף 2, גם אם תראה את המאזנים, מראה שהמערב חזק יותר. אני לגמרי מסכים שהמערב חזק יותר ולגמרי מסכים שממוצע האיכות בפלייאוף המערבי גבוהה יותר ולגמרי כופר בטענה שהדרך של הפיינליסטית לגמר היה קשה יותר באופן קטגורי ועקבי בעשור האחרון. למשל, איך זה משנה לג"ס שהיתה סדרה סופר איכותית בין קליפרס לס"א, אם היא לא פגשה אף לא אחת מהן בפלייאוף? או איך זה משנה שאוקלוהמה היתה קבוצה נפלאה אם בפלייאוף ראסל נפצע ומי שהעפילה לגמר היא בכלל ממפיס?
3. פה זה כבר ממש לסמן את המטרה מסביב לחץ. דטרויט ושרלוט וודאי שלא עשו טנקינג העונה. גם ברוקלין שאין לה אינטרס כזה. יש 3 קבוצות בליגה שנראה די ברור שעשו והן פילי, לייקרס ופיניקס. עכשיו אפשר לתהות לגבי אורלנדו, סקרמנטו ומינסוטה. בכל מקרה, לא נראה לי שיותר קבוצות במזרח עושות טנקינג.
שייקה
16 יונ 2017 11:52:20אורלנדו עושים טנקינג, רק לא במודע.
סקרמנטו פשוט מנוהלים בצורה נוראית.
פיניקס? עד שגיא לא מתחיל בסדרת ממים אגרסיבית על בוקר ושות׳ הם יישארו בהגדרה משל עצמם…
סער ברעם
18 יונ 2017 16:56:07יכול להיות שב-3 אתה צודק, אבל אתה לא יכול להתעלם מהעליבות של הקבוצות האלה.
p
16 יונ 2017 11:32:09תודה רבה על הכתבה!
הנתונים מדברים פה על העונה החולפת או זו שלפניה?
אני מסכים עם "שם (נחוץ)". סימנת מטרה ואז הקפת עיגולים.
1. גם היריבות המערביות נוסעות יותר והמזרחיות פחות. כלומר, ג"ס לדוגמה משחקת 15 מתוך 82 המשחקים שלה מול המזרח (18.3%), זה לא מעט באופן יחסי, אבל לא הרוב. מה שאומר ששאר ה67 משחקים (81.7%) מגיעות גם כן מהמערב, תשושות במידה דומה. באופן זהה, יריבות קליבלנד, מגיעות רעננונות באותה מידה.
איך הנתון מתיישר עם השנים בהם המזרח היה בבירור טוב יותר?
אולי אוהדי מיאמי יכולים להתמרמר כי הם במזרח אבל רחוקים ממש מהמערב?
2. קצת משעשע, אבל בנתונים שהבאת המגמה הפוכה. בשנה האחרונה המערב ניצח ב622 לעומת 608 של המזרח. 50.5%. זה לא ממש שליטה מוחלטת, זה יותר שוויון.
3. כתבת על 4 קבוצות חלשות ועוד 2 שאכזבו.
אז הנה 4 חלשות במערב (ל.א. לייקרס, סקרמנטו, פיניקס ומינסוטה – אתה כתבת, לא אני) ועוד שתיים מאכזבות (דאלאס, ניו אורלינס).
תודה רבה על הכתבה (בלי ציניות), אבל לא השתכנעתי (ואני לא טוען שהמזרח חזק מהמערב).
Yinon Yavor
16 יונ 2017 16:36:37הוא לא רשם נכון את המאזנים. ראה תגובה שלי לתגובה 4
סער ברעם
18 יונ 2017 16:59:15אני אוהב את הנקודות החדשות שאתם מעלים 🙂
רועי ויינברג
16 יונ 2017 11:50:58מאמר טוב, אבל יש כמה נקודות שצריך להרחיב עליהן לדעתי:
בקשר למרחקים הזכירו לפני – המערב, גיאוגרפית, הרבה יותר גדול מהמזרח. הגיוני שפורטלנד ומינסוטה יטוסו הרבה כל שנה, זה חלק ממה שהם צריכים להתחשב בו בבניית הקבוצה.
אני לא יודע אם אפשר באמת למדוד את התחרות, אולי דרך המשחקים בין הקונפרנסים ואז יש יתרון די ברור למערב, אבל זה קשור גם לחוזק היחסי של הקבוצות עצמן. בעשור האחרון היו 3 אלופות מזרחיות ו-4 מערביות, זה די הוגן.
מבחינת הטנקינג, השנה זה היה די מאוזן. שרלוט ודטרויט שהזכרת היו שנה שעברה בפלייאוף וגם השנה נלחמו עד סוף מרץ בערך. יש במזרח 4 קבוצות שבאמת אפשר להגדיר כעושות טנקינג (ברוקלין, ניו יורק, אורלנדו ופילדלפיה) ובשנה הבאה אני מאמין שרק הניקס והמג'יק ימשיכו להיות ממש גרועות. במערב היו 3.5 העונה (מינסוטה, פניקס, לייקרס וסקרמנטו בחודשים האחרונים של העונה). אין הבדל כזה גדול.
בכל מקרה, נקודות מעניינות ויופי של מאמר
Ish
16 יונ 2017 13:41:42הנתון הכי מעניין מהגרף הזה מבחינתי הוא איך מינסוטה נדפקים לעומת השכנים שלהם. עשרת אלפים מייל יותר בשנה מהשכנים הקרובים שלהם רק בגלל שהם משתייכים לקונפרנס המערבי.
כאילו מתעקשים להתעלל בהם. גם עוד סמן בדרכים וגם בקונפרנס שיותר קשה להגיע בו לפליאוף.
Yinon Yavor
16 יונ 2017 16:21:33עוד לא קראתי הכל אבל לגבי הטיסות: מעניין שהקליפרס והלייקרס טסו כמות שונה משמעותית של מיילים.
Ish
16 יונ 2017 19:58:44לא כזה הבדל גדול. סה"כ 1246 מייל
מנחם לס
16 יונ 2017 17:50:04"המזרח" הוא כל מה שמזרח מהמיסיסיפי. חצי מקבוצות המערב נמצאות במזרח ארה"ב.
אגב, זה הגל זמני. כמו שכל העולם וכל מה שיש בו מבוסס על WAVES של UPS שמג DOWNS, אותו דבר ב-NBA. הגאות תעבור ואז יבוא השפל. זה בטוח עוד יקרה בימי חיי. UPS AND DOWNS – על זה העולם קיים.
Ish
16 יונ 2017 19:53:50אנחנו מחכים כבר יותר מרבע מהחיים שלך שהחל הזה יעבור
Ish
16 יונ 2017 19:54:02גל
עגל
17 יונ 2017 11:18:03גם לדעתי סימנת עיגול סביב המטרה. אין לי הרבה מה להוסיף רק דבר אחד שהפתיע אותי שאף אחד לא ציין – מה שחשוב הוא הזמן בו הקבוצות מבלות מחוץ לבית וכאן מרחק הטיסה כמעט לא משנה. אם אני טס מישראל לקפריסין או לפריז הזמן door to door הוא כמעט זהה
מנחם לס
17 יונ 2017 17:28:43צודק
סער ברעם
18 יונ 2017 17:10:31פה הטעות.
בזמן שקבוצה א' יכולה לעשות מסע של 11 משחקים ועדיין להשאר יחסית קרובה (נגיד כמו הקאבס, יצאו למיני-מילווקי-שיקגו-אינדיאנה-דטרויט-טורונטו-בוסטון-ניו יורק-ברוקלין-פילי-וושינגטון), פורטלנד לא יכולה לאפשר לעצמה, והמשחקים הקרובים עבורה הם סקרמנטו, גולדן סטייט, ל.א. לייקרס וקליפרס, פיניקס, דנבר, מינסוטה
לצורך ההשוואה, ברכב: קליבלנד תסע 2,800 מיילים, בעוד שפורטלנד תשיג בפחות משחקים 3,250 מיילים
L4L
17 יונ 2017 17:31:25שי התראיין לespn ויש בכתבה קישור לאתר.
Nice job.