מצב בחירות הדראפט בליגה לקראת הלוטרי / עומר מזיג

בהמשך למאמצים לגרום לעונה הרגילה להיות רלוונטית, אני ממשיך במסעי לחצוב ממנה נקודות עניין שעדיין נשארו. והיום – מיקומי הבחירות הפוטנציאליות לקראת דראפט 2016:

שתי הבהרות לפני שנתחיל:

כל הנתונים המובאים בכתבה מסתמכים על Tankathon הנהדר, וממליץ להסתכל קודם בשני הלינקים האלה לפני שמתחילים לקרוא.

כשאומרים שבחירה מוגנת "טופ X", זה אומר שאם הבחירה נופלת מחוץ לטווח הזה, היא עוברת לקבוצה השנייה ואם לא היא נשארת אצל הקבוצה המקורית. ישנם הרבה חוקים לגבי מה קורה בשנים העוקבות אם הבחירה נופלת תחת ההגנה, ונשארת אצל הקבוצה המקורית, אבל כל מקרה כזה הוא לגופו ובכל טרייד נקבעים חוקים שונים להתמודדות עם מצב כזה.

בחירת הדראפט של הלייקרס – לפילי מוגנת טופ 3

תכלס הכי מעניין, אבל גם הכי פשוט – הלייקרס נמצאים במקום השני מהסוף בליגה ומרחק של ארבעה הפסדים מפיניקס שבשלישי. אין ממש סיכוי ריאלי שפיניקס תעקוף אותם במירוץ (אם כי זה יהיה ממש ממש מצחיק) מה שמשאיר ללייקרס סיכוי של 55.8% ליפול בטופ 3 ולשמור את הבחירה שלהם עוד שנה. זה משאיר אותנו עם סיכוי של 44.2% שהבחירה הזאת – TOP 5 לא משנה מה – הולכת לפילי (נזכיר – ההגנה מתייחסת למיקום הבחירה אחרי הגרלת הלוטרי).

צריך לזכור – גם אם הלייקרס שומרים על הבחירה השנה, היא נשארת מוגנת טופ 3 גם בשנה הבאה, ולא מוגנת בכלל ב2018. אבל כספי השילומים (וגם הקריירה 🙁 ) של קובי נגמרים בקיץ, והלייקרס מחוייבים בסך כולל של פחות מ27 מיליון דולר של משכורות לעונה הבאה.

השחקן החופשי המשמעותי היחיד שהם ירצו להחזיר הוא קלרקסון, ובגלל "חוק ארינאס" זה יעלה להם מקסימום 14.5 מיליון דולר על תקרת השכר (וזה הסבר מסובך מאוד – אל תכנסו ללינק אם אתם לא מזוכיסטים).

והשמועות היום בכלל אומרות שהוא יוצא עם אחת האחיות לבית קרדשיאן, אז אני מי יודע כמה מהפסקה הקודמת בכלל נכון.

סורקת את הסנאפצ'אט של דיאנג'לו ראסל…

תחת ההשערות שהתקרה תקפוץ בעונה הבאה עד ל93 מיליון דולר, זה ישאיר את הלייקרס עם מקסימום של 45 מיליון דולר במשכורות (כולל השכר של בחירות הדראפט שלהם) – משמע 48 מיליון דולר מקום מתחת לתקרה. אני יודע שזה היה המצב גם בשנה שעברה, אבל אחרי שקובי הלך, ועם Core לא רע של 3 בחירות לוטרי בשלוש שנים + קלארקסון ונאנס ג'וניור, אני לא מאמין שהם לא יצליחו להביא לפחות שחקן מפתח אחד, לצאת מהלוטרי של 2017, ולמסור לפילי בחירה הרבה פחות טובה מזו (אה – ולהעיף כבר את ביירון סקוט).

בקיצור, זה לגמרי הרגע המכריע של הסיפור הזה.

בחירת הדראפט של סקרמנטו – לשיקאגו מוגנת טופ 10

אז בשבוע שעבר אמרתי שנכון שסקרמנטו שישית מהסוף, אבל גם שאין להם מספיק שכל כדי להבין את הסיטואציה, ושלמרות לו"ז די קשה יש סיכוי שהם ינצחו מספיק משחקים כדי לטפס ל11, ולהפסיד את הבחירה הזאת.

ומה קרה מאז? ניחשתם נכון – 2 ניצחונות ב3 משחקים מול הויזארדס והמאבריקס, קבוצות שמשחקות על הזכות להגיע לפלייאוף, ועלייה שכולה ירידה למקום השמיני מהסוף.

נשבע שככה קוראים לספר של הבעלים של הקינגס

אז נכון, גם מהמקום הזה אין להם אפילו סיכוי תאורטי ליפול מחוץ לטופ 10, אבל עם לו"ז נותר נוח יחסית:

הם במרחק משחק אחד מדנבר שבמקום העשירי (9.1% לאיבוד הבחירה), ורק שני משחקים מאורלנדו שבמקום ה11 (97.1% לאיבוד הבחירה).

אז בואו נהיה ברורים – זה עדיין לא סיכוי גדול. אורלנדו ברצף 3 ניצחונות (כולם בהפרש 20 ומעלה, כולל שיקאגו והפייסרס בחוץ), וגם מילווקי וניו יורק עדיין יכולות לנצח מספיק השנה כדי לסיים מעל הקינגס. אבל אם לפני שבוע כתבתי ש"הסיכויים נמוכים", השבוע הם עלו משמעותית.

נ.ב – ואם זה לא הספיק לכם, כחלק מהSalary Dump שלהם כדי לפנות מקום להחתים את רונדו בקיץ, הקינס נתנו לפילי את הזכות להחליף איתם בחירות סיבוב ראשון השנה. כאן חשוב לזכור שפילי רשאית לממש את זכות ההחלפה שלה אחרי הגרלת הלוטרי, ככה שבסיכוי הקלוש שהבחירה של סקרמנטו תוגרל מעל הבחירה של הסיקסרס (קצת יותר מ7% עם הStandings כמו שהם היום), הקינגס יקבלו את הבחירה הנמוכה מבין השתיים.

בחירת הדראפט של הויזארדס – לפיניקס מוגנת טופ 9

לא הייתי בעניינים הרבה זמן בכל הנוגע לNBA כשהטרייד על מרקיף מוריס קרה, אבל כבר אז בבורותי המוחלטת היה ברור שזו הגנה נוראית על הבחירה הזאת. הויזארדס של פגרת האולסטאר עמדו במקום ה12 מהסוף, במרחק של 3 משחקים מהפלייאוף במזרח, וזה המצב גם היום.

הם נמצאים 5 משחקים ממילווקי שבמקום התשיעי, והסיכוי היחיד שלהם לשמור על הבחירה הוא אם היא תיפול בין 3 הראשונות, סיכוי שבשיטת הלוטרי החדשה קיים עבור כל הקבוצות שלא העפילו לפלייאוף, ועבור הוויזארדס עומד כרגע על 2.5%.

אין להם סיבה להתחיל להפסיד עכשיו – חמשת המשחקים ממילווקי מהווים פער שלא ניתן לסגירה בשלב זה של העונה, והסיכוי לטופ 3 בכל מקרה לא יכול לגדול ליותר מכמה אחוזים בודדים, ולו"ז נוח (יחסית) יכול לאפשר להם להדביק את הפייסרס ולהשתחל לפלייאוף המזרח.

בכל מקרה, פיניקס מקבלת בחירה שכנראה תהיה בחלק העליון של העשירייה השנייה, ומוציאה רווח מרשים מאוד עבור שחקן שלכללללללללל הליגה היה ברור שהיא חייבת להעביר ומהר. ולא הייתי חי עם עצמי בשלום אם הייתי מוותר על ההזדמנות לדחוף שוב את הקטע הזה:

https://www.youtube.com/watch?v=P1FVeklvLss

בחירות הדראפט הפוטנציאליות של הנאגטס. או – "למה עם קצת מזל, הנאגטס יכולים להיות מאוד מסוכנים בשנים הבאות"

זה החלק המורכב של הכתבה. בסיכוי גבוה מאוד, לדנבר יהיו – מלבד הבחירה שלה או של הניקס (נדבר על זה בהמשך) – עוד 2 בחירות בסוף העשירייה השנייה בדראפט של השנה. וזה הולך ככה:

הבחירה של הרוקטס (כיום מדורגת 13) – מוגנת טופ 14 השנה, הופכת לשתי בחירות סיבוב שני אחריה

הגנת טופ 14 אומרת שצריך לא להעפיל לפלייאוף כדי לשמור על הבחירה, והרוקטס נמצאים היום חצי משחק מאחורי יוטה שמקום השמיני, ודאלאס שבמקום השביעי.

עם זאת, הלו"ז של הרוקטס קל משמעותית מזה של שתי יריבותיה במאבק על הפלייאוף (והשני הכי קל בליגה, לפי החישוב של NBA.COM), כאשר בששת המשחקים הנותרים שלה (יוטה ודאלאס עם חמישה לכל אחת) היא צריכה להתמודד רק פעם אחת עם יריבה בעלת מאזן של מעל 50% (יוטה מול 2, דאלאס מול 3) ורק עם 2 משחקי חוץ (יוטה ודאלאס עם 3).

סיכויי הפלייאוף של יוסטון – חישובים המתבססים על הפסקה הקודמת בנוסף לעוד הרבה אלמנטים – מוערכים נכון להיום כ86% על ידי ESPN, כ68.9% ע"י Basketball-Reference, ו76% ע"י FiveThirtyEight.

זה אומר עבור הנאגטס שיש סיכוי של בערך 3 ל4 שהם מקבלים את הבחירה הזאת השנה, וזו תהיה הקלה, כיוון בשנה הבאה היא הופכת לשתי בחירות סיבוב שני – תמורה פחות אטרקטיבית באופן משמעותי.

הבחירה של ממפיס (כיום מדורגת 20) – מוגנת טופ 5 ו15-30 השנה, טופ 5 בלבד ב2017 ו2018, ולא מוגנת ב2019

אז זה נכון שממפיס נמצאת במרחק של 4.5 משחקים – הפרש שקודם קראתי לו "לא ניתן לסגירה" – מהמקום התשיעי במערב, כשנותרו להם 7 משחקים לסיום העונה. וזה נכון שכל האתרים שהוזכרו למעלה מחשבים את סיכויי הפלייאוף שלהם כמעל ל99%.

אבל החישובים האלה לא מתחשבים בזה שמארק גאסול ומייק קונלי – שני השחקנים המובילים של הקבוצה העונה בפער אסטרונומי – פצועים. או בזה ששתי חתיכות אחרות מהחמישייה המקורית – ג'ף גרין וקורטני לי – עזבו בפגרת האולסטאר.

האם הם מתחשבים בזה שממפיס הפסידה 8 מ10 המשחקים האחרונים שלה?

האם הם מתחשבים בזה שג'ורדן פארמר, ששוחרר מפאקינג מכבי תל אביב באמצע ינואר, שיחק 25.5 דקות בממוצע בחמשת משחקיה האחרונים של הקבוצה?

והאם הם מתחשבים בזה שהלו"ז הנותר של הגריזליז – לפי החישוב של NBA.COM שהראינו מקודם – הוא הכי קשה בליגה, וכולל שני משחקים מול הווריורס, משחק מול טורונטו והקליפרס המצוינות, ושני משחקים מול קונטנדריות פלייאוף בשיקאגו ודאלאס?

כנראה שכן…

בכנות, קשה לראות איך הם מנצחים פה משחק מעבר לאורלנדו ב3 לאפריל. אבל אפילו אם הם מפסידים את כל המשחקים שלהם עד לסיום העונה ומסיימים ב41-41, קצת קשה לראות איך גם יוסטון גם דאלאס וגם יוטה – כולן במאזן שלילי היום – עוברות אותה.

וזה דווקא מצוין עבור הנאגטס! ההגנה על הבחירה תהיה טופ 5 כבר ב2017, ואם קונלי יעזוב בקיץ ממפיס תהיה בדיוק במקום שדנבר רוצה אותה – גרועה, אבל לא מספיק גרועה כדי לסיים בבוטום 5 עם גאסול ורנדולף.

בנוסף, תרחיש בו ממפיס מחמיצה את הפלייאוף הוא תרחיש שבו בודאות יוסטון מעפילה אליו, כך שהאינטרס המובהק של הנאגטס הוא שממפיס תצליח לזחול את דרכה לפלייאוף, מה שככל הנראה יקרה.

הבחירה של הבלייזרס (כיום מדורגת 18) – מוגנת טופ 14 השנה ובשנה הבאה, הופכת לשתי בחירות סיבוב שני אחריה

אז אחרי שבעקיפין הסברנו כבר את המצב של כל פלייאוף המערב, קל להבין למה הסיכוי של פורטלנד – כרגע שישית במערב ובמרחק 4 משחקים מיוסטון התשיעית – הוא פחות מקלוש להפסיד אותו (ואכן מוערך בפחות מאחוז בכל אתרי התחזיות הנ"ל).

עליי לא לדאוג

הלו"ז של הבלייזרס לא קשה במיוחד, והם עומדים למסור לנאגטס בחירת סוף סיבוב שני בסוף השנה הזאת.

ועכשיו ל"עם קצת מזל":

זכות החלפה בין הבחירה של הנאגטס לזו של הניקס

זכר לטרייד על כרמלו (הו גורל אכזר), לנאגטס יש את הזכות לקבל השנה את הבחירה של הניקס (כרגע מדורגת 7 מהסוף) במקום הבחירה שלהם (כרגע מדורגת 10 מהסוף). קשה לשער איפה שתי הקבוצות יסיימו, אבל ההחלפה הזו מבטיחה כמעט ב100% שהנאגטס יזכו לבחור בטופ 10.

אבל זה לא הכל – בגלל שההחלפה מתבצעת או לא מתבצעת לאחר ההגרלה, הסיכוי של דנבר לזכות בבחירת טופ 3 הוא למעשה חיבור של הסיכויים של הבחירה שלה ושל הבחירה של הניקס ליפול בטופ 3. כיום, הסיכוי עומד על 19% (15% לבחירה של הניקס ו4% לבחירה של הנאגטס), אבל אם דנבר מתחילה להפסיד כמה משחקים עד סוף העונה (לא הרבה – היא במרחק של משחק וחצי מנניח ניו יורק) והניקס נותרים באותו המקום, הסיכויים הללו כבר יותר קרובים ל25%.

במקרה כזה, הנאגטס בוחרים בטופ 3, ובנוסף בוחרים פעמיים באמצע-סוף העשירייה השנייה (ועוד פעמיים בסוף הסיבוב השני). עבור קבוצה שכבר יש לה את מודיאי, יוקיץ, נורקיץ, האריס ולוברן נעולים על חוזי רוקי עד לפחות 2018, את פאריד על חוזה נוח יחסית עד 2019, ואת בארטון על חוזה נפשע (3.5 מיליון דולר לעונה) עד 2018, אלה עוד כמה אבני בניין שאמורות ביחד עם החזרה של גאלינרי להוות את המסה הקריטית בדרך של הנאגטס להיות טובים שוב. ואפילו אז יש להם עוד בחירה של ממפיס בקנה לשנה הבאה.

ואם סיימתם את הפסקה הזאת חושבים – "אה, אז הניקס לא במצב כזה נורא – הם עדיין מקבלים את בחירת הלוטרי של הנאגטס":

בחירת הדראפט הפוטנציאלית של טורונטו

זה פשוט מעולה – בטרייד שהביא לניקס את אנדראה ברניאני (אדם מובטל נכון להיום), הם התחייבו לתת בתמורה לראפטורס ב2016 את הבחירה שלהם או של הנאגטס, מי שתהיה יותר גרועה (ושתתקבל בהחלפה שתוארה למעלה).

אפילו מאסאי יוג'ירי – שבאופן קריפי לחלוטין, אחראי על השגת שתי הבחירות המדוברות, פעם אחת בתור הGM של הנאגטס בטרייד על מלו, ופעם שנייה בתור הGM של הראפטורס בטרייד על ברניאני שנתיים לאחר מכן – בטח לא העז לחלום ב2013 שהבחירה הפחות טובה מבין הבחירות של הניקס (עונת 2012-13 – 54 ניצחונות) והנאגטס (עונת 2012-13 – 57 ניצחונות) תיפול איכשהו בין 10 הראשונות.

אבל זה ככל הנראה מה שיקרה, בסיכוי של 87% נכון למאזנים של היום.

והלקח? כמו תמיד:

רוצה להיות GM טוב? תעשה כמה טריידים שאפשר עם הקבוצות מניו יורק. לא, ברצינות – כמה שאפשר. לא להפסיק עד שהליגה פוסלת אותך.

    ©עומר מזיג

זהו להיום. ומחשבה לסיום:

ותעקבו – כי אם לגיל ברק יש איכשהו 2500 עוקבים אני יכול להגיע ל250 לא?

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. נראה לי שזה צריך להיות

    וושינגטון … לפלייאוף המזרח ולא המערב

    אצל נאגטס סעיף הרוקטס. …הגנת טופ 14 אומרת שצריך / לא/ להעפיל לפלייאוף כדי לשמור על הבחירה

    סעיף גריזליס ….בכנות, קשה /לראות/ איך הם מנצחים פה

  2. שמע, עומר, היית יכול לעשות כסף ב-ESPN (לא שאני רוצה להבריח קנון אמיתי כמוך!).

    אני גאה שיש לי פוסטים כאלה באתר!

  3. מעולה עומר!
    מסביר המון, לא הייתי שם את הכסף שלי שיוסטון יעלו לפלייאוף איך שהם נראים.
    א. דאלאס עם קרלייל ונוביצקי ממשיכה לצחוק לכל הנביאים בפרצוף.
    ב. יוטה נראית נחושה מאי פעם
    ג. המשחקים ה'קשים' של יוטה הם מול ס'א וקליפרס בבית שכבר די איבדו עניין בקרבות מיקום ויתעסקו בהכנה לפלייאוף.

  4. לא פחות ממעולה. עכשיו השאלה היא מה אנחנו (סאנס) יכולים לעשות עם הבחירה של וושינגטון. עד לא מזמן חשבתי שברייס ג'ונסון יהיה על הלוח, אבל כבר לא. אולי יעקב האוסטרי?

          1. צדיק בסדום בדראפט מצוין ועמוק. וכנראה היינו מתלהבים הרבה פחות אם בלדסו ונייט לא היו מפספסים חצי עונה ונותנים לו את הבמה. לזכותו יאמר שהוא לקח את ההזדמנות בשתי ידיים אבל אין הרבה רוקיס שבכלל מקבלים הזדמנות כמו שלו.

        1. רק לן צריך להחשב. כל השאר בחירות מחוץ ל10 הראשונים ושם זה היט אנד מיס מיס מיס מיס מיס מיס. חוץ מזה היה גם את מרקיף, שהיה סבבה עד הקטסטרופה. וTJ נפצע כל הזמן וורן הראה שיש לו כדורסל, ושהוא שביר כמו דרק רוז.

          1. ובהמשך לתגובה הזו, הבחירות האחרונות של מקדונו:
            1. לן – אני לא חושב שאפשר להגיד שזו בחירה רעה. הוא סנטר טוב מאד כבר עכשיו, יש לו המון זמן להשתפר, סנטרים גדלים לאט ויש לו קליעה לא רעה מחצי מרחק, טובה מהעונשין והשנה הוא גם נפצע פחות. לא בטוח שהאלטרנטיבות בדראפט שלו היו מי יודע מה. דראפט חלש. רודי גובר כנראה טוב ממנו אבל רק בצד ההגנתי.
            2. ארצ'י גודווין – הבחירה ה-27 בדראפט, לא באמת אפשר להגדיר ככישלון.
            3. TJ וורן – בחירה טובה לכל הדעות. לא כוכב אבל פוטנציאל לרול פלייר מצוין מהבחירה ה-14.
            4. דווין בוקר – לא מתאים להקטין את האיכות שלו בגלל הפציעות של נייט ובלדסו. כל רוקי זוכה להזדמנות רק אם הכוכבים נפצעים או אם הקבוצה מחורבנת. זה טבעי. שחקן נפלא.
            5 טיילר אניס – הבחירה ה-18 בדראפט, לפעמים נופלים וגם הוא עבר בטרייד.

            בסך הכל, ממש לא הייתי אומר שאלו כשלונות. מלבד אניס, כל הבחירות טובות מאד.

  5. לגבי הקינגס אל חשש לא יאבדו את הביחרה.
    הם משחקים טוב ביית כי הם רוצים להיפרד יפה מהאולם ומהקהל.
    למשחקי החוץ הם עולים ללא חצי מהשחקנים וגם עומרי נפצע הלילה.

  6. פוסט מופתי כמו כל הפוסטים שלך. איכשהו גורם לחשוב שכל אלו שניסחו את חוקי הדראפט הם המנהלים שמקצועיים של הקבוצות שדואגים לעצמם לג'וב סקיוריטי.

  7. תענוג של פוסט עומר.
    מתחיל להכניס לתודעה את שיקולי הדראפט של המנהלים/ מאמנים בתכנון הנצחונות הפסדים הקרובים.

  8. אני גם לא אכנס להסברים, אבל ללייקרס אין שום סיבה בעולם לתת לקלארקסון הצעה כלשהיא, וכל הצעה שהם ישוו מקבוצה אחרת (אם תהיה בכלל הצעה כזו כי ברור שמדובר בבזבוז זמן ומשאבים של אותה קבוצה) – לא תעלה על סכום ה MLE (כ 5.5 מיליון $) לעונה הקרובה (וגם לזו שאחריה – מה שלא פחות חשוב).

    בקיצור, הלייקרס יהיו במינימום 56 מיליון דולר מתחת לתקרת השכר הקיץ בכפוף למה שיקרה עם קלארקסון, מה שיהיה בלוטרי, וגם בהחלטה לגבי טאריק בלאק שאני הייתי נותן לו את ה qualifying offer של 1.2 מיליון שמגיעה לו אבל ממש לא בטוח שהלייקרס יעשו את זה.
    אז המספר יכול בקלות להגיע גם ללמעלה מ 63 מיליון (ללא טריידים כמובן).

    1. מה שאתה אומר הוא נכון, אבל קבוצה יכולה להציע לקלארקסון הצעה שתשלם לו mle בשנתיים הראשונות, ומקסימום לשנתיים הבאות (ג'רמי לין סטייל). חוזה כזה נחשב על התקרה בכל שנה בכסף הממוצע לעונה וזה יוצא 14.5, גם אם בפועל משלמים לו הרבה פחות בשנתיים הראשונות (מה שהופך את השחקן לuntradable בעליל..)

      1. אתה טועה במקרה הזה.

        – לקבוצה המקורית הלייקרס במקרה הזה), חוזה כזה נחשב כ MLE בתקרת השכר לשנתיים הראשונות (והכי חשובות מבחינת תכנון תקרת השכר של הלייקרס).

        אם הקבוצה המקורית לא משווה את ההצעה – אז מה שאתה אומר מתקיים עבור הקבוצה החדשה שנתנה לו את ההצעה, ולכן המהלך "נסבל" לאותה קבוצה מבחינת תקרת השכר לאורך החוזה.

        זו הסיבה שזה נחשב לסוג של "טריק" של קבוצה לנסות לגנוב שחקן חופשי מוגבל ארינאס של קבוצה אחרת – בגלל שבשנתיים האחרונות הקבוצה המקורית תחטוף את כל המכה, לא רק בכסף, אלא גם בחישובי תקרת השכר, ובמיוחד חישובי המס אם יהיו רלוונטיים, בעוד שלקבוצה שנותנת את ההצעה, החישוב יהיה ממוצע שנתי מבחינת תקרת השכר.

        את הלייקרס כל זה ממש לא מעניין.
        הם כבר כמה שנים מוציאים מעט מאד כסף באופן יחסי למה שהם היו מוכנים להוציא – בטח אחרי העיסקה עם TWC, והם יקבלו בשמחה את ה"מכה" הזו בחוזה של קלארקסון בשנתיים האחרונות של החוזה החדש שלו אם זה אומר שהוא יתפוס מקום של MLE בשנתיים הקרובות שבהן הם רוצים את מקסימום המקום תחת התקרה שהם יכולים להשיג.

          1. בשורה התחתונה, מה שמעניין אותי הוא שבהנחה שהלייקרס לא יהיו מטומטמים – קלארקסון יתפוס לכל היותר 5.3 מיליון מהתקרה, ויש גם סיכוי סביר מאד שיתפוס רק 2.7 מיליון = שזו התקווה שלי מן הסתם… 🙂

  9. אגב, אם הלייקרס מאבדים את בחירת הדראפט שלהם העונה – זה ממש לא אסון גדול במונחי כישרון.

    זה אומר שהם ישמרו על בחירת הדראפט שלהם בדראפט החזק של 2017, והשחקנים שצפויים להיבחר העונה במקומות 4-5 (המקומות שבהם הלייקרס מאבדים את הבחירה), לא אמורים להיות טובים יותר מאלה שיהיו בדראפט 2017 במקומות הרבה יותר נמוכים.

    לצורך האצת הבנייה (וחומר לטריידים יותר מכל דבר אחר) – עדיף לקבל את הבחירה כבר העונה – אפילו בחירה 3, אבל בגדול זה דראפט של 2 שחקנים, ובלייקרס לא יהיו בדיכאון מאיבוד השחקן שייבחר 4-5 העונה.

    for god's sake – יש אתרים שצופים שבנדר ייבחר 3 העונה…

        1. זה בגלל שהוא השיג את הקריטריון להעלעה במשכורת – X (לא זוכר את המספר המדויק) פעמים שהוא עלה בחמישייה ב 2 העונות שלו בקבוצה.

          זה מקפיץ את ה QO שלו. קצת דומה לסעיף דריק רוז מבחינת הגעות לאולסטאר, בחירות לחמישיית העונה, וכו'.

          2.7 מיליון זה גם הסכום וגם המספר בתקרת השכר.

  10. כתבה מצוינת גם לאלו מאיתנו שלא ממש עוקבים אחרי המשכורות והבחירות המוגנות. בהחלט עוזר להבין את השיקולים האמיתיים של הקבוצות ולעשות סדר בראש.

    1. עומר, אתה פשוט חייב לכתוב יותר!
      גם כתבה שנייה ברציפות שאתה מביא לינקים לאתרים מעניינים שלא הכרתי.. אולי תעלה כתבת "לינקיה" עם כל מיני לינקים לאתרים כאלה?

  11. מצטרף למחמאות – פוסט מעולה, היה ממש כיף לקרוא 🙂
    זה מאתגר מאד לקחת נושא סבוך כזה כמו שכר, תקרות וטריידים, ולהגיש אותו בצורה שהיא לא רק ברורה – אלא גם כיפית לקריאה.
    ממש מעולה.

  12. אם היה לי זמן להתעמק, אולי היה לי סיכוי להבין את הפוסט הזה. אבל מה שבטוח, שבלי הפוסט הזה אין לי בכלל סיכוי להתחיל להבין את כל הנושא הזה. תודה עומר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט