קשה אין רק בלחם – יומן דאלאס מאת הגולש KAMI

 

 

 

לוגו דאלאס מאבריקס

קשה אין רק בלחם- יומן דאלאס מאת הגולש KAMI

כשאומרים שכדאי לעשות משימות קלות לפני משימות קשות, בדרך כלל מתכוונים שכדאי לגמור מהר עם משימות קלות ואז יהיה יותר זמן להתעכב על הקשות כשלפחות את הקלות הנחנו מאחור. הדוגמה הטובה ביותר לזה היא שיעורי הבית או המשימות בעבודה:  כשיש שתי שאלות או שתי משימות, כדאי להתחיל עם זאת שאמורה להיות הקלה והמהירה יותר. אחר כך שוברים את הראש על הקשה והארוכה.

אבל מה עם משימות שהן באותו אורך אך אחת קשה מהשנייה?

כמו למשל (כמובן מסודר סובייקטיבי, קשה או קל. אני מניח שלכל אחד יש דברים וסדרים אחרים בראש):

ללכת למוסך או לסדר את הגינה. לעשות סופר או קניות בשוק. לראות הרצאה בצרפתית או הרצאה במתמטיקה

להתקשר להתייעץ עם איזה דוד או לרוץ 6 קילומטר, וכן הלאה והלאה…

אז אני לא יודע מה עדיף אבל כנראה שבכל מקרה  טוב שהמשימה הקשה מאחוריך.

זה היה החודש של דאלאס. בהינתן שצריך לשחק נגד כולם, וכל משחק הוא בין שעתיים לארבע שעות בכל מקרה, וממוצע מספר הימים בין משחקים הוא גם די שווה,  אז יש פה 82 משימות לחמישה חודשים. חלק קלות, חלק קשות וחלק מאוד קשות.  אני מניח שהכי טוב שהמשחקים הקשים יפוזרו, אבל אם היתה חובה שהרבה מהם יגיעו בחודש אחד צפוף, אז לא יודע היכן עדיף היה למקם אותו אבל מה שבטוח הוא שהייתי שמח שהחודש הזה יהיה כבר מאחריי.  שמתי לב שהולך להיות קשוח ביומן הקודם, לכן היו פנטזיות על אליפות, אבל לא שמתי לב כמה קשוח החודש הזה הולך להיות: [בסוגריים מספר הימים ממשחק קודם]:

12/1 (תכלס מהיומן הקודם אבל חלק מהקושי) קליבלנד בבית – הפסד בהארכה ב-3. באמצע תקופה טובה של קליבלנד.  6 דאבל פיגרס בראשות פארסונס.

[1] 13/1 אוק בחוץ – נשחטו. כל החמישייה על הספסל. בראה מכין את עצמו לפלייאוף מול ווסטברוק עם מכות.

[2] 15/1 שיקגו בחוץ – ניצחון ב-6 כשבאטלר עוד היה בשיאו. נוביצקי וויליאמס במשחק טוב מאוד.

[2] 17/1 ס"א בחוץ – נחשו.  יותר מזה שפאוול הקלע הראשי ובערך היחיד בדאבל פיגרס?

[1] 18/1 בוסטון בבית – ניצחון בהארכה ב-5  על קבוצה טופ מזרחית (מדהים מה שקורה שם, מישהו כבר זרק את השם של דוארנט נכון?) נוביצקי מעל 30, אבל כמעט כולם ניסו לכפר על המשחק בס"א. כנראה קיבלו שטיפה.

[2] 20/1 מיניסוטה בבית – ניצחון בהארכה אבל שימו לב – 17-5 בהארכה, מדהים שעוד היה כוח אחרי הארכות ובלאגנים בימים לפני. כנראה שקרלייל יודע לשמור להם כוחות למשחקים כאלה בדיוק…30  פארסונס.

[2] 22/1 אוקלהומה בבית- הפסד צמוד ב3 במשחק פושר של ווסטבורק. אבל החטאה לא אופיינת של נוביצקי להגיע להארכה. יהיה מעניין מפגש בפלייאוף.

[2]24/1  יוסטון בחוץ – הפסד אחרי התפרקות ברביעי משום מה. פרסונאס ניסה לנקום באקסית עם 31..

[2] 26/1 לייקרס בחוץ – ניצחון מסל של נוביציקי שגם זכה אחרי הסל לפליק בטוסיק מקובי שהיה על הספסל. קובי לגמרי בקטע של פירגונים וכאלה. אני לא יודע איך זה היה עם קארים אבל זה באמת מתחיל להיות משוגע הכבוד שהוא מקבל. אני בעדו אבל זה מתחיל אפילו קצת לחרוג. לברון בחיים לא יקבל משהו כזה.

[1] 27/1 ג"ס בחוץ- שוב נחשו. ג"ס הצליחו להשוות את המאזן מולנו, מציין שנוביציקי נח בבאק טו באק.

[2] 29/1 ברוקלין בבית – ניצחון קליל מעל 10

[2] 29/1 פיניקס בבית – ניצחון קליל מעל 10

[1]1/2  אטלנטה בחוץ – הפסד גדול. הפעם לא כל החמיישייה נחו בבאק טו באק. אולי כי היו כמה ימים יותר קלים.

[2] 3/2 מיאמי בבית – הפסד צמוד. הפעם מיאמי לא נתנו לנוביצקי שקלע 28, לקחת את הזריקה האחרונה ופלטון ירה שלשה קשה.

[2] 5/2 ס"א בבית- שחיטה ביתית.

[1] 6/2 ממפיס בחוץ — ניצחון טוב בהארכה. פרנסונאס שוב קלע מוביל.

[3!] 9/2 יוטה בבית- הפסד מבאס מסל ניצחון יפה ממש של הווארד על זאזא בהארכה.

סה"כ משחקים כפולים מול 2 קונדטירויות, משחקים מול כל 4 הראשונות משני הצדדים (חוץ מטורונטו). 4 באק טו באק וכל השאר הפרש של יומיים, 5 הארכות ( אם ספרתי נכון)  ועוד שלל משחקים צמודים. מאזן של 7 ניצחונות ו10 הפסדים.

(משימה לעצמי- לבנות פונקציה שמקבלת סדר משחקים ונותנת ערך לכמה קשה הסדר בהתבססות על מאזן היריבה, מספר הימים בין משחק למשחק ובית או חוץ).

אז בהינתן החודש הקשה המצב לא רע אבל האמת היא שזה הרבה בזכות העובדה שכל הקבוצות מסביב לא מרשימות. ממפיס סוג של גמרה את הסייקל הזה ותצא לבנייה, יוסטון זה באמת מצחיק יוטה זה חביב, פורטנלד זה נובח אבל לא נושך וסקרמנטו זה  . בקיצור סיבוב ראשון לא יהיה עם אחת האריות.

סהכ היה צריך לשרוד את החודש ולהמשיך לשייט לכיוון סיבוב ראשון נגד קליפרס או אוק ללא בייתיות (היומנים הבאים יהיו המאצאפס מולם כנראה). טוב עשה קרלייל שלא שחק אף אחד. הנקודה הממש טובה מהחודש הזה זו ההתעוררות היחסית של פראנסונס. ב15 המשחקים האחרונים שורה יפה של קצת מעל 18 נקודות (כל העונה 12), כמעט 6 ריבאונדים, 2.5 אסט, 1.5 איבודים ו1 חטיפה. 50% משלוש והרמת האחריות בבאק טו באק כשיש כאלו שנחים. זה נראה כמו תהליך מכוון להכניס אותו לעניניים כמה שיותר.

אבל כל זה הוא כמובן לא תחליף עתידי לנוביצקי, והחודש יצא לי לחשוב על זה הרבה. קרלייל נחשב, בצדק, לאחד משלושת המאמנים הטובים בליגה אבל בשביל להתקרב לקרוסליים של פופ הוא צריך ליצור המשכיות. למה אין 2-4 שחקנים צעירים שבונים את קבוצת העתיד לאט לאט? למה אין סופר סטאר שיוכל להחליף את נוביצקי? למה רק לנסות להביא כוכבים שנמצאים בשיא? (ובסוף תמיד להביא כוכבים אחרי השיא?)

נקודה למחשבה – אני לא הצלחתי לחשוב על טרייד שיכול לעזור, אפילו לא לשפר בלי להוציא יותר מדי שחקנים ולאבד איזון. אני לא רואה הימור שייקח את דאלאס להתמודדות אמיתית להגיע לגמר המערב. אני מחכה שהמשיגינר יפתיע אותי.

ונקודה אחרונה – עם כל הכבוד לאולדריג', ויש הרבה מאוד כבוד אליו וגם על איך שהוא נטמע לו בספרס, נוביצקי היה צריך להיבחר לפניו לאולסטאר. לא רק בגלל שקמים למבוגרים באוטובוס… אם אני פופ, ואני לא חושב על גיל ועתיד, אני מעדיף השנה את נוביצקי על אולדריג'. לא שנראה לי שהגיחוך שנקרא אולסטאר מעניין אותו. (אני בעד שיתרון הביתיות בגמר ייקבע עפי הניצחון באולסטאר).

שיהיה לכולנו סופש מעולה!

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. קרלייל הוא מאמן אדיר.
    אבל את מה שעושים בספרס בכלל לא קשור למקצוע המאמן –
    מה שהספרס עושים זה לא פחות מכישוף (או כישוף אפל, תלוי את מי שואלים…)
    היכולת של הקבוצה להפוך בחירות דראפט נמוכות לשחקנים משמעותיים, וחשוב יותר, היכולת לגרום לשחקנים לחתום בקבוצה במחירי מבצע –
    הן הסיבות המרכזיות לאותה המשכיות מרשימה (בקנה מידה היסטורי)
    של הספרס.

    אחלה יומן. כל פעם שהסאנס מחוץ לפלייאוף – אני בעד דאלאס.

  2. יומן מצויין. אחת הקבוצות שאני יותר מחבב בליגה.
    דווקא לדעתי יש לדאלאס סיכוי מול אוקלהומה ובייחוד הקליפרס. דאלאס צריכה לשאוף למקום החמישי שעכשיו עם ההתפרקות של ממפיס הוא מאוד ריאלי.

    1. אני באמת לא בטוח שלא עדיף שישי ולפגוש את אוקלהומה ואז ספרס. אני אפילו חושב שעדיף שישי.. מתי פעם אחרונה שהארבע קבוצות הראשונות (ובטח במערב) סגורות וגם על המיקום בינהם בהסתברות כל כך גבוהה?

  3. תודה קאמי! כל הכבוד על יומן משובח.
    לדעתי דאלאס היא הקבוצה שמוציאה מעצמה הכי הרבה, הרבה יותר מקבוצות ש'על הנייר' נראות כאילו טובות יותר.
    ולגבי קרלייל, אני מסכים עם אלה שציינו שהוא אחד ממאמני הליגה הטובים ביותר.
    שוב – אחלה יומן!
    תודה

  4. תודה על יופי של יומן. פרסונס סופסוף מתחיל להצדיק את השכר שלו ונתן חודש נהדר.
    היתרון כשיש מאמן נהדר הוא שההמשכיות לא רק תלוית שחקנים והשיטה יודעת לייצר הצלחות גם כשהסגל בינוני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט