יומן מסע פורטלנד (2) מאת הגולש גלעד (סתם אחד)

יומן מסע פורטלנד (2) מאת הגולש גלעד (סתם אחד)

לוגו של פורטלנד טרייל בלייזרס

 

על דרך עפר ספוגת גשמים, עולה כדי לקצר את המסלול,

המכונית היא לפעמים כמו גונדולה.

חושב על כל המיואשים, שהתאהבו והתחתנו,

בשביל כוס קפה איתך הייתי שם גם אלף דולר.

 

אני נוסע, לא יודע,

לאן, לאן, לאן,

פעם היית בשבילי הכל,

וזה לא היה מזמן.

(לאן, לאן, לאן. שלמה ארצי)

 

אז פורטלנד ממשיכה לפלרטט עם הפלייאוף ונמצאת כרגע במקום התשיעי. הבעיה היא, שאף אחד לא באמת רצה להיות במקום הזה. ואני לא מתכוון למקום התשיעי. אני מתכוון למאבקי המיקום בכלל. אז נכון, למרות מה שכתבתי ביומן הקודם, אף אחד בפורטלנד לא התכוון, חשב, דמיין או האמין שבשלב הזה של העונה הם יהיו עם סיכוי ריאלי לפלייאוף.

וזה לא שהכוונה הייתה לעשות ט'נקינג. חס ושלום. בניגוד לכל מיני קבוצות אחרות, פורטלנד היא קבוצה גאה, בעלת מסורת מפוארת וכבוד עצמי. פורצי דרך אמיתיים. וזו בדיוק הסיבה שהבלייזרס עשו את מה שאף אחד לא האמין שהם יעשו. הם פרצו קדימה, הראו מה הם שווים, שיחקו כמו גברים וניצחו!

אחרי קצת יותר מחצי עונה, ואחרי שכווווווולם ציפו לקריסה קולוסאלית אה-לה פילי עם 20 ניצחונות בעונה במקרה הטוב, הבלייזרס כבר עם 19 ניצחונות ובקצב של 35 ניצחונות בעונה, מאזן שבשנה שעברה היה כמעט מספיק כדי להשתחל לפלייאוף במזרח.

וזו בדיוק הבעיה.

שכמות ניצחונות כזו הייתה אמורה להספיק אולי לפלייאוף במזרח המצ'וקמק (כן! מצ'וקמק! להסבר מפורט צפו במשחק אמש בין מובילת המזרח למובילת המערב. לא מומלץ לבעלי לב חלש, נשים בהריון ובני אנוש). אבל בטח לא בפאקינג מערב!!! פורטלנד התכוונה לשחק בדיוק כמו שהיא משחקת, ולנצח בדיוק כמו שהיא מנצחת. רק שהיא לא התכוונה שהיריבות שלה ייראו כמו מכבי תל אביב ויפסידו בסיטונאות!

 

כל סוף הוא התחלה חדשה

העצב הוא סימן שבקרוב תבוא שמחה

אני לא במרוץ ולא במלחמה

הראש בעננים רגליים על האדמה.

 

הדרך ארוכה ומפותלת

אני נופל וקם

אף פעם לא אפסיק ללכת

אני נופל וקם

עובר גשר ועוד גשר

אני נופל וקם

כמה ארוכה היא הדרך

אני עומד איתן עם ראש מורם.

(נופל וקם. שב"ק ס')

 

אז מה? אתם בטח שואלים. מה הבעיה הגדולה? פורטלנד משחקים כמו שהם רצו, ועוד בסוף אולי יקבלו בונוס ויופיעו בפלייאוף. הכל טוב, לא? אז זהו, שלא. ממש לא. הופעה בפלייאוף לא תהיה בונוס מבחינת פורטלנד, אלא הפסד. פורטלנד יצאה בתחילת העונה לדרך חדשה, ארוכה ומפותלת. ובדרך אמיתית אין קיצורי דרך. מהרגע שהענק הגמד (אולדריג' הנקניק למי שלא הבין) ברח, הבלייזרס בחרו ללכת לבנייה אמיתית. למרות שהיה להם מספיק מקום תחת תקרת השכר לשלם למי שרק ירצה כדי למלא את החלל, הם לא התפתו ובנו סגל צעיר מאד עם המון פוטנציאל.

בינתיים הבלייזרס עומדים ביעדים שלהם. חלק מהשחקנים באמת פורץ כמו שקיוו. בעיני דווקא אלן קראב הוא פריצת העונה של הקבוצה. אחרי שתי עונות מאד שקטות הוא מראה העונה שכשנותנים לו את ההזדמנות הוא לוקח אותה בשתי ידיים עם 11 נק' בממוצע באחוזים לא רעים בכלל. סיגי משולם נותן עונה מדהימה, בדיוק מה שציפו ממנו אחרי הפלייאוף הקודם. פלאמלי מתפתח יפה, אד דייויס והאח של ההוא מאילת (מה? באמת לא ידעתם שאל פארוק אמינו הוא אח של אלאדי אמינו מהפועל אילת?) נותנים עונה סולידית אם כי קצת מאכזבת, ובגדול הקבוצה נראית כמו קבוצה בתהליך בנייה חיובי – תצוגות יפות אבל מאד לא עקביות. הנעלם הגדול בינתיים הוא נואה וונלה שלמרות הקרדיט שהוא מקבל לא מצליח לפרוץ, אבל צריך לזכור שהוא רק בן 20. ומעל כולם כמובן, דמיאן ליליארד שלמרות שהוא לא עושה דברים ספקטקולריים, הוא מראה שהוא בהחלט מסוגל לקחת קבוצה על הכתפיים שלו.

היתרון בסגל כזה הוא כמובן הרעב. כולם רוצים להצליח. כולם רוצים להוכיח שהם שם בזכות ולא בחסד. החיסרון הוא שסגל כזה מצריך סבלנות וזמן בשביל להתפתח כמו שצריך. הופעה בפלייאוף היא לא מטרה. היא אמצעי. המטרה, בדיוק כמו בכל ספורט, היא אחת – לזכות באליפות. כל מי שיאמר לכם אחרת משקר. תשאלו את סר צ'רלס אם הוא לא היה מוותר על כל הופעות הפלייאוף שלו תמורת הופעה בודדת אחת – ואליפות בסופה. אז נכון, אין ספק שברוב המקרים צריך לצבור ניסיון בפלייאוף כדי להיות מסוגלים להתמודד באמת על האליפות (לא תמיד, תשאלו את פורטלנד 😉 ), אבל זו בדיוק הנקודה. ההופעה בפלייאוף אמורה להגיע כחלק מתהליך הבנייה, אחרי שקמת ונפלת ושוב קמת.

לכן הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לבלייזרס הוא שהשחקנים יתחילו לחשוב שהם באמת שווים פלייאוף כבר עכשיו. בעצם, הדבר הכי גרוע שיכול לקרות הוא שההנהלה תתחיל לחשוב ככה, ואז הם עוד ינחיתו איזה גבוה נפוח בטרייד ובאמת יצליחו להגיע לפלייאוף. ואז במקום להיות ממוקדים במימוש הפוטנציאל האדיר שיש להם בידיים, השחקנים יאבדו את הריכוז ואת הראש, וכל הבנייה תלך לפח. ראו ערך ניו אורלינס.

מה הדבר הכי טוב שיכול לקרות? שהקבוצות האחרות יחזרו לשחק כמו פעם ויוציאו לפורטלנד מהראש כל מיני מחשבות שטותיות על פלייאוף או דברים כאלה…

 

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. אין ספק שהבלייזרס מפתיעים בגדול, הציפייה היתה שיתחרו עם הלייקרס ודנבר על תחתית המערב.
    לצלול למטה הם כבר לא יצליחו ולכן צריך לחשוב מה עושים מכאן. אני לא בטוח מה מצב בחירות הדראפט שלהם כי נראה לי שאיבדו אותה בטרייד על אפללו אבל גם הרוויחו משהו עתידי על באטום.
    אולי חבילה רצינית לסקרמנטו על קאזינס? אם הקינגס יראו שסיכויי הפלייאוף שלהם פוחתים אולי הם יסכימו בשביל העתיד

    1. לא רלוונטי.
      הקינגס היום עולים למקום השמיני ולא מביטים יותר לאחור :]
      הקינגס קבוצה של יותר מ60 אחוז כשכולם בריאים כמו עכשיו.

      פורטלנד קבוצה שאני נהנה לראות ומקווה שהם יעשו גם את הפלייאוף.

  2. מצויין!

    ה-"כמעט" הוא מקום גרוע להיות בו. הסאנס בילו בלימבו שכזה בשנים האחרונות, עד שהשנה סוף סוף נפל האסימון, והם החליטו ש-"שוברים את הכלים ולא משחקים".

    וזה חבל. לא ברור לי למה הליגה ממשיכה לתגמל טנקינג, ולהעניש קבוצות תחרותיות שנלחמות על מקום בפלייאוף.
    אני מקווה שהליגה תחליט לשנות את השיטה, ואז לא נאלץ לראות גם את פורטלנד "שוברים את הכלים".

    1. המצב של פורטלנד שונה מפיניקס.
      יש להם כבר פרנצ'ייז פלייר (לילארד) וסייד קיק (מקולום). הם רק צריכים לתת להם להתפתח ולמצוא להם את הצוות המשלים הנכון. לסאנס לא היה בשנים האחרונות פרנצ'ייז פלייר אלא רק קבוצה טובה אבל לא מספיק זה לא אותו מצב לדעתי.

  3. מעולה גלעד !

    הכי כיף ומרענן זה לראות קבוצות צעירות שהולכות ונבנות בהתמדה ובהשקעה ומצליחות כנגד כל הסיכויים.

    לא ציינת את מאיירס לאונרד שגם הוא מהווה הפתעה לא קטנה (גבוה צעיר שדופק שלשה וחצי למשחק).

  4. איבדתי אותך בבית השני
    אני לא מחסידיו של שלמה ארצי
    איזנת נהדר עם שבק"ס

    פורטלנד קבוצה נפלאה מק'ולם ( משולם ) וליליארד הם צמד גארדים לבמות עליהם קבוצה
    זה מזכיר לי את הלייקרס אחרי העזיבה של שאק ( אולדריג') בסוף קובי סיפק את הסחורה ( לילארד)

  5. סחתיין! יומן עושים עם הרבה אהבה או שלא עושים בכלל.
    פורטלנד מפתיעים את כולם השנה. בסתר ליבי אני מייחל שהם יקחו את מארק גאסול אבל אני יודע שזה לעולם לא יקרה. אולי חסן וויטסייד?

  6. העתיד של פורטלנד ייחודי ומאוד מובהק, בגלל הדראפט ותקרת השכר. בשני האספקטים היא מקרה קיצון.

    אז מצד אחד אין לה כלום בדראפט. והכוונה היא באמת כלום, הבחירות הבאות הן סיבוב *שני* ורק ב-2019 ו-2020.

    מצד שני, זו הקבוצה במקום האחרון בשכר מכל קבוצות הליגה, וגם זה בפור עצום מזו שמעליה (יוטה). לסבר את האוזן, פורטלנד משלמת סה"כ 40 מיליון דולר לשחקנים, מול נניח מי שנמצאת באמצע, שרלוט עם 75, או למעלה הקאבס עם 109. וכל זה עוד לפני העלייה המשמעותית בתקרה מהעונה הבאה.

    כל זה אומר לפתח את הקיים, וים מקום למי שרוצה להצטרף מבחוץ – פרי איג'נטס מהרמה של דוראנט, ווייטסייד, הורפורד ומטה, וכל טרייד שאפשר להעלות על הדעת, על רוקיז או על כוכבים. בתקווה שמישהו רוצה להגיע לשם.

    1. איפה ראית שאין לפורטלנד בחירות עד 2020?
      לפי מה שאני יודע יש להם טרייד עם דנבר על הבחירה בדראפט הקרוב (מוגנת לוטרי).
      אם ההגנה מתממשת הדיל עובר לשנה הבאה.
      אם גם שם ההגנה מתממשת דנבר מקבלים בחירות סיבוב שני.
      כרגע בשלוש השנים הקרובות לפחות שתי בחירות יהיו שלהם.

  7. אני חייב לציין שאני מת על פורטלנד! הם קבוצה פשוט כיפית ואולי ההפתעה הכי טובה של הליגה. אני חושב שהם צריכים ללכת על פליאוף חזק וגם אם יחטפו סוויפ סיבוב ראשון זה בסדר! הם לא צריכים ללכת על טנקינג ודראפט כי הם כמעט ומוכנים. הם לא צריכים עכשיו עוד צעיר ולבנות אותו… הם צריכים עוד כוכב והם יהפכו לקבוצה טופ מערבית. הם קבוצה צעירה וטובה שיש לה בסיס נהדר!
    לילארד מביא עונה פנטסטית והוא סופרסטאר לכל דבר. משולם (הקרדיט הוא שלי, נכון מומי? ) הוא בעונת שיא וביחד הם הופכים לבסיס אדיר! מה שחסר זה פאוור פורוד חזק או סנטר דומיננטי.

  8. נגעת בדיוק ביופי של פורטלנד, קבוצה של שחקנים שחושבים ורוצים להוכיח שהם שווים את מה שהם מקבלים.
    לילארד רוצה להוכיח שהוא יכול להוביל ללא אלדריג', וכל שאר השחקנים בעלי מוטיבציה להראות שהם לא פה במקרה.
    אחרי העונה הזו, שיראו את הםוטנציאל שיש שם, יהיה להם יותר קל להביא שחקנים חופשיים ולשכנע אותם שיש בסיס טוב ועם 1-2 שחקני טופ נוספים אפשר לעשות דברים יפים בפלייאוף (ולאו דווקא לבנות על המזל בדראפט).

        1. אני חושב שזה מצב נדיר ביותר שקבוצה עם סך משכורות כל כך נמוך ובלי בחירות דראפט.
          מעניין למה הבלייזרס לא שפכו קצת יותר כסף בקיץ אם גם ככה לא כיוונו לדראפט. סבבה לתת במה לצעירים אבל עדיין. מצד אחד, אם הם לא התחזקו זה אומר שלא כיוונו כבוה, מצד שני, אם אין דראפט למה לא לכוון הכי גבוה שאפשר, במיוחד שלפי סומסום אין להם סיבוב ראשון 4 שנים. ופורטלנד זה לא שוק יותר מדי אטרקטיבי.

          1. אני חושב שזו היתה החלטה מאד חכמה *לא* להחתים אף שחקן רציני בקיץ שעבר.
            זה גם אפשר להם עונה שקטה בלי ציפיות גבוהות מדי.
            וזה גם מביא אותם לקיץ הקרוב עם הממממממממממממממון מקום תחת תקרת השכר המוגדלת

  9. עוד 3-4 שנים הם יהיו בטופ של הליגה עם פילי והלייקרס.
    ברוקלין, לרוע המזל, לא תהיה בחבורה הזו…..

    תודה על היומן

  10. תודה לכולם על המחמאות.

    אני מודה שלא הייתי מודע שמצב בחירות הדראפט הוא עד כדי כך עגום, אבל למזלה של פורטלנד זה נראה שהם באמת בנו בסיס טוב.

    הדבר הכי חשוב עכשיו הוא להפגין יציבות ולהראות שהם לא אפיזודה חולפת בשביל שבקיץ הם באמת יוכלו למשוך כמה שחקנים שישדרגו את הקבוצה עוד יותר.

    בינתיים הם בדרך הנכונה והחשש שלי הוא שהתמקדות במאבקי המיקום תפגע במטרה האמיתית

  11. מאיפה מגיע המידע על בחירות הדראפט?
    חוץ מבחירה מוגנת לוטרי הקיץ שהולכת לדנבר שאר בחירות הסיבוב הראשון של פורטלנד שייכות לה.
    הבחירות שהיא חייבת לאחרים הם בחירות סיבוב שני

  12. גלעד, שוב שיחקת אותה. אני חייב להוריד בפניך את הכובע על השיפור בכל הכתיבה שלך וצורת ההתבטאויות שלך מאז שהגעת לפני חודשים ספורים מאד.
    הצעיר עבר מטמורפוזה מחלטת והפך לכתב רציני באתר (אני אפילו לא מדבר הפעם על התוכן עצמו).
    אני תמיד אהבתי את פורטלנד, ואת קהלה שהוא מהטובים ב-NBA. יש להם גם מאמן שהוא FIT מושלם לקבוצה הצעירה והמלהיבה הזאת

  13. אם אני זוכר נכון, פורטלנד דווקא כן החתימה שחקן משמעותי בקיץ (קאנטר), שבסוף לא הגיע כי אוקלהומה השוותה את ההצעה.

    מעניין איך הקבוצה הייתה נראית איתו.

  14. יומן נהדר! כל הכבוד לפורטלנד. הקבוצה המפתיעה של השנה (עם דאלאס).
    אני מאלה שבחרו בה בתור זו שתיכנס בפוסט שהיה לא מזמן, לאחר שבתחילת העונה חשבתי שתתרסק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט