יומן פורטלנד טרייל בלייזרס (3)/גלעד ("סתם אחד")

Stagolee he went down to the devil
And he leaned up on his shelf
He said, "Come out of here, Mr. Devil
I'm gonna rule hell by myself."

Well, the devil called all his little imps around him
"Lord, let's climb up on the wall."
He said, "Here's a bad man, Stagolee,
And he's goin' to kill us all."

(מתוך "הבלדה על סטגולי")

 

 

אז מה השתנה מאז היומן הקודם? שום דבר בעצם. והכל.

כולם מדברים עכשיו כמובן על תצוגת הענק של דיימו מול הבלרינות והשטן בעל פני התינוק החייכניות (כן כן, בלרינות. לא תשכנעו אותי שמי שרוקד ככה ראוי להיקרא לוחם. גם אם הוא רוקד על המגרש…), ואיזו הפתעה מרעננת זו היתה.

מי שמדבר ככה הם אותם אלו שלאורך כל החלק הראשון של העונה דיברו על כמה זה יפה לראות איך פורטלנד משחקת בצורה תחרותית , ואיזו הפתעה לראות אותם נלחמים ככה, ובכלל איזה חבר'ה נחמדים הם.

אז גם לילארד קרא את כל אותן ביקורות אוהדות, והמחשבה שלו היתה אחת.

נחמדים My Ass.

כי יותר מהכל, הביקורות האוהדות האלו מבטאות זלזול לא מוצדק (וגם לא יאומן) בדיימו עצמו. אמרו שנכון, הוא שחקן גדול, הוא כוכב, הוא אולסטאר, הוא אפילו נבחר פה אחד לרוקי העונה, אבל… אף אחד לא ספר אותו באמת בליגה של הגדולים. תמיד הוסיפו את האבל… לא חשבו בכלל שהוא מסוגל לקחת קבוצה על הכתפיים הקטנות שלו. ו"הם" אלו בראש ובראשונה כמובן אותם עכברים שנטשו את ספינת האם.

אין שום אבל. הוא אחד הרכזים הטובים בליגה.

והאמת היא שלמרות פתיחת העונה המפתיעה של פורטלנד, היה נראה שלילארד קצת מצדיק את התפיסה הזאת. הוא שיחק טוב, אבל… ופורטלנד נראו ממש, אבל ממש נחמדים. ולהיות נחמדים לא מביא אותך לשום מקום. בטח בNBA. ואז דיימו הבין שאם הוא באמת רוצה להיות בליגה של הגדולים, משהו חייב להשתנות.

כנראה שאפשר גם לשים את האצבע על השניה המדוייקת שבה חילחלה התובנה הזאת והפכה לכוח מניע. לפני חודש וחצי, יומיים אחרי התבוסה לג"ס, נפגשה פורטלנד עם OKC. ארבע דקות לסיום המשחק, יצאו הת'אנדר להתקפה ואחרי שתי החטאות של דוראנט, ושני ריבאונדים בהתקפה, רוברסון השחיל שלשה שהעמידה את הפיגור של פורטלנד על 8, כשעל השעון נשארו פחות משלש וחצי דקות, ופורטלנד הנאיבית נראתה שוב בדרך להפסד מכובד והגיוני.

ובאותו הרגע משהו השתנה. בשתי הדקות הבאות לילארד התפוצץ וקלע חמש שלשות ובסך הכל 17 נקודות (מתוך 20 שקלעה הקבוצה כולה) והוביל את פורטלנד לניצחון אדיר. ומאותו הרגע משהו השתנה לא רק באופן שלילארד בעצמו משחק, אלא באופן שהקבוצה כולה מתפקדת.

כמו שנכתב בסקירה אתמול (שהרסה לי את גורם ההפתעה..) המאזן של פורטלנד מאז אותו משחק הוא 14-3, או 10-1 בחודש האחרון (לא כולל כמובן המשחק שהיה לפנות בוקר ולא הסתיים עד מועד סגירת הגיליון…) ומעמיד אותם במקום השני בליגה אחרי הבלרינות (מה שרק מראה אגב את העוצמה של ג"ס שאפילו בתקופה חלשה יחסית מבחינתה ממשיכה לנצח בלי הכרה), ופתאום הספינה הטובעת הפכה לנושאת מטוסים, ספינת שודדי ים או ספינת תענוגות, תבחרו אתם.

כן, כן, קראתם נכון, נכון לעכשיו, פורטלנד משחקת ברמה של קונטנדרית. וזה בא לידי ביטוי לא רק בכך שהקבוצה מנצחת, אלא בשאלה את מי היא מנצחת. פורטלנד ניצחה השנה את כבר קליבלנד וברצף הנוכחי היא ניצחה גם את OKC וכמובן את ג"ס. למען האמת, הקונטנדרית האמיתית היחידה שפורטלנד עדיין לא הצליחה לנצח השנה היא סן אנטוניו. כן, ההר והעכבר.

אבל מעבר לניצחונות ולזהות היריבות, מה שבאמת משמעותי הוא השינוי באופי של הקבוצה. אחת הבעיות הכרוניות של פורטלנד בשנים הקודמות היתה נפילת מתח בחלק השני של העונה. לדעתי, חלק משמעותי מההחלטה על ניקוי האורוות בקיץ האחרון היה הרצון לשנות את האופי שהביא לנפילה הקבועה. כי נפילת המתח הזאת ביטאה משהו מאד עמוק. היא ביטאה תבוסתנות. התפיסה הלא מודעת שהביאה לנפילה היתה "את הפלייאוף כבר ברור שנעשה, את שיא הניצחונות לא נשבור ולקחת אליפות הרי לא ניקח, אז בשביל מה להתאמץ?". כמובן, זו היתה תפיסה לא מודעת, ובאופן מודע השחקנים באמת רצו לנצח כל משחק. אבל הם גם באמת רצו לאכול פיצה. אבל הרצון הזה לא גרם להם להתנפל על סניף דומינוס הקרוב ולטרוף כל פיסת בצק שנמצאת בו. והוא גם לא גרם להם להתנפל על המגרש ולטרוף אותו. כי הם לא באמת האמינו שיש טעם כי הרי הם לא ילכו עד הסוף, אבל בשביל מה להתאמץ ולהסתכן בפציעה? נשמור כוחות, נעשה סיבוב או שניים בפלייאוף, וניסע לקריביים. שמעתי שפתחו שם אחלה מסעדה.

סוף סוף נראה שהם מאמינים בעצמם. לילארד ומקולום.

וזה החידוש הכל כך מהותי ומשמעותי שפורטלנד מציגה השנה. הקבוצה באמת מאמינה שהיא מסוגלת. אבל באמת. ובגלל זה השחקנים מתנפלים על המגרש. מילולית. ברצף המשחקים הנוכחי הקבוצה תופסת קצת יותר ריבאונדים, מוסרת קצת יותר אסיסטים, אבל בעיקר חוטפת הרבה יותר (1.8 חטיפות יותר למשחק שהם עליה של כמעט 30 אחוז!), חוסמת הרבה יותר (חסימה אחת יותר – עליה של 25 אחוז) ומאבדת הרבה פחות. התוצאה? פורטלנד סופגת 1.5 נק' פחות למשחק וקולעת 8(!) נק' יותר. שחקנים שעד העונה וגם בתחילתה, אף אחד לא האמין שיצא מהם משהו, מגלים מה קורה כשאתה מאמין בעצמך ובקבוצה שלך. פתאום הם מבינים ש"הכל בראש", זו לא סתם סיסמה. זו מציאות. וברגע שאתה הופך אותה לדרך חיים, אתה מסתכל לכולם בלבן של העיניים בלי שום רגשי נחיתות, ואז אפילו הבלרינות חוזרות להיות אנושיות.

אז תודה רבה לך מר שטן, אנחנו נשלוט בגיהנום בעצמנו.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. נפלא, באמת גלעד-מצוין.
    גניבת דראפט או כוכב מהפרי אייגנט יתן להם את הפוש שהם צריכים בשביל להיות קונטנדרים אמיתיים שנה הבאה.
    הקיץ שלהם בהחלט יהיה מעניין ומסקרן לראות מה הם יעשו בפליאוף.
    תודה

  2. איזה יופי של יומן. אני מת על פורטלנד של היום ומקווה להמשך כמו מאז האול סטאר. הנצחון על ג"ס לא היה FLUKE בשום פנים ואופן, ואני מאחל להם רק טוב.

  3. יומן מעולה! הוצאת לי את המילים מהפה: פורטלנד באופן מסורתי פתחה מצוין את העונה והתרסקה פלוס מינוס באזור פגרת האולסטאר. השנה זה בדיוק הפוך. הם מגיעים לשיאם בשלב קריטי של העונה. שלא לדבר על זה שתפוקת השחקנים פר דולר קפצה משמעותית, בתקווה שזה יגרום לנחיתת 2-3 שחקנים שיעשו את ההבדל. נקווה שלא נתבדה ושהם על אמת.

    1. שום כוכב (דוראנט/לברון….) לא יגיע לעיר של המסוממים ולא משנה כמה תקציב יהיה להם,אני מקווה רק שהם לא מגיעים מוקדם מדי לשיא,ללא ספק הפתעת העונה, אבל גם במקרה שיגיעו לפלליאוף אין להם צטנס לעבור סיבוב ראשון.סך הכל קבוצה חביבה מאוד.

      1. לא יכולתי להסכים פחות עם אף משפט שכתבת…
        א. התדמית של הקבוצה הישנה שונה מאד מהתדמית של העיר עצמה
        ב. כמו שהם משחקים עכשיו, יש הרבה שחקנים שדווקא ירצו להצטרף (האמת שדוראנט נשמע כמו אופציה לא רעה בכלל)
        ג. הסיכויים שלהם לעבור את הסיבוב הראשון לא שונים מהסיכויים שלהם לנצח את ג"ס ב-30 ההפרש…
        ד. חביבה? חביבה?? קראת בכלל את מה שכתבתי? פעם הם היו חביבים. היום הם טורפים.

        1. נתחיל מזה שהטור באמת מעולה.
          אני לא מסכים עם הנימה של מר מנחם היקר, אבל כן עם רוח הדברים. לא רבים, קל וחמר כוכבי על, ירצו לעבור לכפור של צפון ארה"ב. הסיכוי היחיד שלהם שלילארד יהפוך להיות אבן שואבת לפרנצ'ייז פליירז אחרים וזה יקרה רק כאשר הוא ייתן עונה ברמת חמישיית העונה. לדעתי, הוא עדיין לא שם. בטח שלא רואה את דוראנט עובר לשחק עם שחקן שדומה בסגנון לווסטברוק, קרי אינו רכז פר-סה.
          רק אציין שכמו עמית גם אני חשבתי על העונה ה"הפוכה" שלהם, קרי זינוק לאחר האולסטאר במקום התדרדרות.

          1. אני חושב שקצת נסחפת עם הכפור של צפון ארה"ב. לא שאני מזלזל בקור, אלא שאני מזלזל בנו הפרובינציאליים… בסופו של דבר גרים שם מיליוני אנשים שבכלל לא מתייחסים למזג האוויר כשיקול כל כך משמעותי.
            וחוץ מזה שכמו שגיא אמר, מזג האוויר שם קריר אבל סביר. בארה"ב עצמה יש מקומות הרבה הרבה יותר קרים.

      2. אין להם סיכוי ליותר מסיבוב זה ברור אבל בגלל שהם יפגשו את ג״ס וספרס וגם בגלל שהם עדיין לא קונטנדרית! אבל הם יהיו!

  4. תודה על המחמאות ותודה מיוחדת לגיא על הקישור לסרטון…
    האמת היא שמה שפורטלנד עושים באמת יוצא דופן ונשאר רק לקוות שזה ימשיך.
    מוקדם עדיין לדבר על תוספת שחקנים בקיץ, אבל זו באמת שאלה גדולה, כי כרגע הכל עובד כל כך טוב שלא ברור בכלל בשביל מה לשנות.
    בגלל זה גם מאד שמחתי שלא היה כמעט שום שינוי במהלך העונה, כי זה מהלך שמשדר לשחקנים אמון מלא בהם.

    1. תודה ילד, וסתם שתדע- למרות מה שמומי טוען הכינוי של פורטלנד הוא כמובן לא חליפות אלא פורצי הדרך או חלוצים

  5. פוסט מעולה.
    אין ספק שזאת קבוצה שכיף לראות אותה מצליחה כשהגיע בלי ציפיות לעונה ומבוססת על שחקנים צעירים עולים ומפתיעים.
    אולי אפשר לחכות עם השאלה הזאת לקיץ אבל אני אקדים את המאוחר מאחר ואף אחד לא באמת חושב שיש להם סיכוי ריאלי להתקדם העונה לשלבים הגבוהים. אם ימשיכו ככה בצירוף נפילה לגמרי אפשרית של ממפיס הם יכולים לעלות למקום השישי ולהימנע משתי המובילות.
    והשאלה היא – מה הכיוון שלהם? האם להמשיך להריץ את הסגל הנוכחי ולקוות שעוד שנתיים, שלוש הם יהיו מסיק טובים להיחשב קונטנדרים או לחשוב בגדול ולשדרג את הקבוצה בקיץ על מנת לכוון גבוה כבר בעונה הבאה?

    1. אני מניח שהתכוונת לנפילה של דאלאס, אבל האמת היא שלא צריכה אפילו להיות כזאת נפילה. כרגע המאזנים של פורטלנד ודאלאס זהים!!
      אם גם ממפיס יפלו אז הם בכלל יכולים לטפס למקום החמישי וזה כבר באמת יהיה מדהים…
      שאלת צירוף שחקנים היא השאלה הכי גדולה שיש כרגע מסביב לקבוצה. אני חושב שעד הקיץ יתגלו החולשות של הסגל הקיים ואז ניתן יהיה לעשות את ההתאמות הנדרשות.
      דבר אחד ברור כבר. לילארד לא הולך להיות שוב "סייד קיק" לאף אחד…

  6. יופי של יומן!
    מת על הקבוצה הזאת! לילארד הוא אהובי החדש אחרי שקובי יעזוב… אבל לייקרס עדיין מעל כולם😃

  7. קודם כל, פוסט מעולה.
    רק לגבי ההערה על הבלרינות שלא ראויות להיקרא לוחמות, הנה התגובה של הבלט של פנסילבניה לאוהד של הפילדלפיה איגלז שאמר שהשחקנים שיחקו "כאילו הם לבשו חצאיות טוטו":

    With all due respect to the Eagles, let's take a minute to look at what our tutu wearing women have done this month:

    By tomorrow afternoon, the ballerinas that wear tutus at Pennsylvania Ballet will have performed The Nutcracker 27 times in 21 days. Some of those women have performed the Snow scene and the Waltz of the Flowers without an understudy or second cast. No 'second string' to come in and spell them when they needed a break. When they have been sick they have come to the theater, put on make up and costume, smiled and performed. When they have felt an injury in the middle of a show there have been no injury timeouts. They have kept smiling, finished their job, bowed, left the stage, and then dealt with what hurts. Some of these tutu wearers have been tossed into a new position with only a moments notice. That's like a cornerback being told at halftime that they're going to play wide receiver for the second half, but they need to make sure that no one can tell they've never played wide receiver before. They have done all of this with such artistry and grace that audience after audience has clapped and cheered (no Boo Birds at the Academy) and the Philadelphia Inquirer has said this production looks "better than ever."

    1. אהבתי.
      רק לדייק שלא זילזלתי בבלרינות או בג"ס. כל מה שאמרתי שמי שרוקד בצורה כל כך מופלאה הוא רקדן ולא לוחם. ראית פעם כיתה של גולני מנסים לעשות ריקוד מקרנה? לא מומלץ….
      ובנימה קצת יותר רצינית, ריקוד הוא אומנות שדורשת דיוק ותזמון ושילוב ועוד כל מיני יכולות שהופכות את הריקוד לכל כך יפה לצפיה. וזה בדיוק מה שג"ס עושים.

      1. חשבתי שזה משהו כזה, רציתי בעיקר להפיל כל צל של ספק + תירוץ לשים את התגובה הזו.

        ולעניין פורטלנד, אני חושב שהעונה הזו זה מה שקורה שג'ורג' קוסטנזה מזמין סלט עוף (זורקים כוכבים שכולם רודפים אחריהם. מפקידים קבוצה בידי צעירים). נראה אם הם ימשיכו כך שנה הבאה.

  8. הבלייזרס תמיד פתחו מאוד חזק את העונה עד לפגרת האול-סטאר והיו בחלק העליון במערב, ולכן החלק השני היה לנסוע על אדי הדלק, הרוטציה שם היתה שחיקת החמישיה, ובנוסף לספסל חלש, השחקנים המובילים הגיעו בלי אוויר לחלק האחרון של העונה (לא מסכים שזה אופי של "הגענו לפלייאוף ובכל מקרה לא ניקח אליפות).
    אני מניח שהצוות שם הבין את עקרון חלוקת הדקות והרוטציה הרחבה.
    בנוסף, הקבוצה הרבה יותר מאוזנת עם ספסל רחב (לא יותר טובה מזאת עם אלדריג' אבל הרוטציה רחבה יותר).
    בנוסף, אופי המשחק, שבלי אלדריג' מדובר על "משחק של הגארדים" ועם הצמד ליליארד ומקולום (שלעומת מת'יוס יותר טוב ביצירת מצבים ותקיפת הסל) זה תכנית משחק מושלמת.
    עוד דבר זה חבורת שחקנים שאף אחד לא מאמין/האמין בהם ויש להםם סופר מוטיבציה להראות מה הם שווים, במיוחד עכשיו שחלוקת הדקות מאוזנת וכולם מקבלים הזדמנות להראות ולהוכיח.
    המבחן, בלי שום ספק, יגיע בקיץ בניהול נכון של שוק השחקנים והדראפט, ואני מאוד מקווה שיצליחו כי זאת בהחלט קבוצה מהנה לצפייה (שלמרות הצפיות שלה מוכיחה קשיחות ורצון לנצח).

  9. יומן מעולה וכתוב נפלא.
    פורטלנד בהחלט המרענן הרשמי של הליגה.
    סטוטס מאמן מצויין והם הקריבו מעט מכישרון החמישייה כדי להרוויח ספסל איכותי ולוחם.
    קבוצה שתדבר חזק בשנים הבאות

  10. האם מישהו מצוות האתר ירים את הכפפה ויעשה כתבת עומק על סי ג'יי מקולם?
    מי זה? מאיפה הוא בא? צץ ככה פתאום? נוצץ לא פחות מליליארד (טוב אולי טיפה פחות) והספלאש בראדר האמיתי.

    מי אתה סי ג'יי מקולם???

    1. אני לא מאמין שאתה ואני נושאים את אותו שם.

      בוש והיכלם לך!

      אגב, אם דאלאס יפסידו הלילה לOKC פורטלנד יהיו לבד במקום השישי, כשנשארו להם רק 25 משחקים.

      1. יש להם כרגע 30 נצחונות.
        עברתי על הלוח משחקים הנותר עד סוף העונה וקשה לי לראות אותם מגיעים ליותר מ-10-13 נצחונות שזה יהיה בסביבות ה-50% בסוף העונה ואני לא חושב שיספיק לפלייאוף.

  11. פורטלנד עושים בית ספר לשאר הקבוצות בגלל שהבחירה של השחקנים שלהם מצויינת.
    יש להם שיטה והשחקנים שהם הביאו מתאימים פיקס לשיטה. ג"ס, טורנוטו והם עשו את המעבר אול אין. השאר סתם מחרטטים.

    דיימו גם מביא אייכויות אחרות לגמרי לשולחן, הוא כופה נצחון. שחקן שעושה תנועה מקבל כדור. ושיש פתח לסל או מרווח לזרוק דיימו ייקח את זה עליו בדקות הקלאץ'. כל כך דומה לראס וכל כך שונה ממנו..

    למעשה אולסטאר עם חוזה נגמר שלא ינחה את הסוכן ללכת לפורטלנד חייב להיות אדיוט מושלם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט