יומן פורטלנד טריילבלייזרס – מאת הגולש גלעד (סתם אחד)

No, Thank You!

יומן מסע פורטלנד/ גלעד (סתם אחד)

טוב, מנחם ביקש יפה אז אני אנסה להיות קצת פחות א-סוציאלי מבדרך כלל.

אז נעים מאד, אני גלעד, או סתם אחד. בן 36 (עוד שלשה ימים…) כלכלן בהכשרתי וחפרן בלתי נלאה בנשמתי. למרות, ואולי בגלל העיסוק שלי, מבחינתי כדורסל הוא פחות עניין של מספרים וסטטיסטיקות ויותר עניין של תופעות אנושיות ופסיכולוגיות. מקווה שתיהנו!

לכל אדם יש איזושהי מילה או צירוף מילים שמעוררים בו פחד פתאומי. המקור לפחד יכול להיות טראומת ילדות, סיוט לילה חוזר או סתם סרט גרוע במיוחד. במקרה של אוהדי ספורט, הפחד הופך לאימה ממשית ובלתי נשלטת. אבל הדבר המעניין יותר הוא שבמקרים רבים אותו צירוף מילים בדיוק שמעורר אצל אוהדים מסוימים תחושת עונג ושמחה מתפרצת, הוא זה שמעורר אצל אוהדים אחרים תחושת פלצות. השם "ריי אלן" לדוגמא, עדיין מעלה חיוך ענק ומטופש ודפיקות לב מואצות על פניו של כל אוהד מיאמי, ולעומת זאת גורם לאוהד סן אנטוניו ממוצע הזעת יתר ודפיקות לב מואצות לא פחות.

אצל אוהדי פורטלנד טרייל בלייזרס התופעה הופכת לכמעט פתולוגית. כל עכבר NBA שישמע שהקבוצה שלו זכתה בהגרלת הלוטרי וקיבלה את זכות הבחירה הראשונה בדראפט הקרוב יתחיל לשאוג משמחה ויפצח בריקוד אינדיאני עתיק. כלומר, כל עכבר NBA שהוא לא אוהד פורטלנד. אוהד פורטלנד לעומת זאת יחוויר באופן מיידי, ייפתח בעיות נשימה ויימלט בבכי אל תוך הלילה האפל. אגב, זה כנראה יהיה המקרה גם אם הבחירה המדוברת תהיה הבחירה השניה בדראפט.

ההתחלה דווקא היתה אופטימית. אפילו מאד אופטימית. כנראה שאופטימית מדי.

פורטלנד הצטרפה ל-NBA בשנת 1970. בארבע השנים הראשונות הקבוצה לא הגיעה אפילו למאזן חיובי, למרות שזכתה בבחירות שתיים ואחת שנה אחר שנה. בבחירה מס' 1 הראשונה שלהם אי פעם השתמשו הבלייזרס כדי לבחור את לארו מרטין. מה זאת אומרת מי?! הסנטר, שנחשב לאחת הבחירות מס' 1 הכי גרועות אי פעם בתולדות ה-NBA (לא הכי גרועה. אפילו לא בחירת הסנטר הכי גרועה. אפילו לא בחירת הסנטר הכי גרועה של פורטלנד… אבל לא נקדים את המאוחר) פרש אחרי ארבע שנים בלבד אחרי שלא השאיר שום רושם. אגב, אחריו בדראפט נבחרו בוב מקאדו ודוקטור ג'יי. אבל היי, בניגוד לבאים אחריו הוא לפחות הצליח לא להיפצע…

בשנת 1974, לפורטלנד שוב היתה את זכות הבחירה הראשונה. פורטלנד השתמשה בזכות הזאת כדי לבחור סנטר לבן וג'ינג'י בשם ביל וולטון. בשנתיים הראשונות וולטון לא הצליח להתרומם בעיקר בגלל פציעות (מפתיע נכון?), וגם הן הסתיימו במאזן שלילי. ואז הגיעה עונת 1976/1977. וולטון כיכב, ופורטלנד סיימה סוף סוף עונה ראשונה בתולדותיה במאזן חיובי. המאזן החיובי הספיק גם להופעה ראשונה בפלייאוף שהסתיים בהישג בלתי נתפס – א ל י פ ו ת ! !. כן, כן, גבירותי ורבותי, בפעם הראשונה שפורטלנד סיימה עונה עם מאזן חיובי והעפילה לפליאוף היא גם זכתה באליפות ה- NBA.

 

walt
אחד הבודדים שהוביל קבוצה לאליפות ככוכב יחיד

ובכן, שם זה גם נגמר…

העונה הבאה נפתחה במאזן מרשים של 50-10 וקריאות "שושלת" התחילו להישמע מכל עבר (מוכר למישהו?). ואז וולטון נפצע שוב וסיים את העונה (תודו שלא ראיתם את זה מגיע), ופורטלנד התרסקו. ההמשך לא היה מוצלח יותר, והפציעות למעשה הרסו את הקריירה של וולטון כשחקן מוביל (שזכה בהמשך באליפות נוספת כמחליף בבוסטון). פורטלנד מצידה המשיכה לדשדש בצמרת ולהתמחות בביזבוז בחירות דראפט גבוהות. הידעתם שפורטלנד היתה הראשונה לבחור בעל אזרחות זרה במקום הראשון בדראפט? מסתבר שהם כנראה זיהו משהו בגנים כי אמנם מייקל תומפסון מאיי הבהאמה לא השאיר חותם משמעותי, אבל הבן שלו, קליי, דווקא כן, רק לא בפורטלנד. מי עוד נבחר בדראפט הזה? אחד, לארי בירד… (למרות שפורטלנד לא היו היחידים שפיספסו אותו. הוא נבחר רק שישי).

ואז הגיעה 1984. ואני לא מתכוון לספר של אורוול.

באחד ממחזורי הדראפט הגדולים בהיסטוריה, פורטלנד היתה קרובה מאד לזכות שוב בבחירה הראשונה, אבל הפסידה אותה בהטלת מטבע ליוסטון שבחרו בהאקים אלג'ואן. ופורטלנד? פורטלנד הראו שאין להם אלוהים ובחרו בלבנוני בשם סם בואי (נשבע לכם שהוא לבנוני. הוא נולד בלבנון, פנסילבניה). האמת היא שקצת קשה להאשים את הבלייזרס. היה להם כבר קו אחורי איכותי שכלל את קלייד דרקסלר וג'ון פקסון, והם נזקקו לחיזוק משמעותי בצבע. מהצד השני, ממש כמו בתנ"ך גם לאלוהי הכדורסל לקח זמן להתגלות ובאותה תקופה ג'ורדן נחשב לצעיר מבטיח אבל לייט בלומר שלא ברור כמה הוא באמת יקיים. אבל עדיין, בשורה התחתונה פורטלנד בחרו סנטר שבילה שנתיים מקריירת המכללות שלו בחוץ בגלל פציעה. וכך גם את רוב הקריירה שלו בפורטלנד…

בדילוג מהיר על פני 20 שנים שבהם לא קרה הרבה בפורטלנד חוץ מהמון שערוריות (ושני גמרים שבהם הפסידו) הגיע דראפט 2007, ופורטלנד סוף סוף זכתה שוב בבחירה הראשונה. צריך להמשיך….? אני שומע בראשי את זעקות הייאוש שלכם, אבל למרבה הצער ההיסטוריה חזרה על עצמה פעם נוספת. כן. בדיוק מה שחשבתם.

שוב סנטר.

שוב פספוס של כוכב ענק.

שוב פציעה גומרת קריירה.

הפעם הבחירה היתה גרג אודן שנפצע עוד לפני תחילת העונה, במקום קווין דוראנט. וזה עוד אחרי שדילגנו בקלילות על ברנדון רוי שבחירתו לרוקי השנה בשנה שלפני כן גרמה לברכיו לקרוס מעומס המחויבות.

אז עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם למה סיפרתי לכם את כל ההיסטוריה מסמרת השיער הזאת, ומה הקשר ליומן? התשובה היא פשוטה. אם יש משהו שפורטלנד לא יעיזו לעשות, לעולם, זה טנקינג (גם ככה אין דבר כזה, לא?). הדבר שמפחיד אותם יותר מכל, הוא לזכות בבחירה גבוהה בדראפט. יש לי תחושה שגם אם בטעות פורטלנד יזכו בבחירה הראשונה הם יחליפו אותה תמורת קנדריק פרקינס (למה דווקא הוא? כי אפילו להיפצע הוא לא יצליח).

זה ההסבר לדעתי להתנהלות המוזרה של הבלייזרס השנה. אחרי קיץ מתסכל מאד מבחינתם (עד שסוף סוף היה להם סנטר שהברכיים שלנו לא מאיקאה הוא ברח לפופוביצ'ים), פורטלנד נפטרו כמעט מכל הנכסים שלהם והלכו לקראת מה שהיה נראה כעונה פיננסית. מבחינת איכות הסגל, הציפיות של כולם היו שפורטלנד יילחמו בכל הכח מול פילדלפיה על המקום האחרון בליגה. ובכן, מסתבר שאלו היו הציפיות של כולם מלבד הבלייזרס עצמם. לאחר פתיחת עונה לא רעה בכלל הם ממוקמים כרגע במקום ה-11 במערב כשהם רחוקים רק חצי משחק מהמקום השמיני, במה שנחשב כהפתעה לא קטנה.

 

lil
"סמכו עליי – בחירה שלשית ומעלה"

אז מה הם כן מנסים לעשות? פשוט מאד. הם מנסים בכל הכח להשתחל לפליאוף, ולא בגלל שיש להם שאיפות לזכות באליפות. זו תהיה הדרך היחידה שלהם לוודא שלא יהיה שום סיכוי לכך שהם שוב ייתקעו עם הבחירה הראשונה בדראפט.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. אחלה יומן, תודה רבה.
    אני זוכר שבקיץ מנחם עשה סקירה על הקבוצות והיה אופטימי מאוד בקשר לבלייזרס. התגובות היו בעיקר מזלזלות (מנחם כמובן קצת הגזים ואמר שפורטלנד לא נחלשו…) ודיברו עליהם כקבוצה החלשה במערב.

  2. יומן נהדר (ואחלה שם..)
    אולדריג' היה בחירה שנייה מוצלחת חוץ מזה לא יודע.
    האמת שנראה שיש לסוללי השבילים סגל לא רע בכלל (ככה הוא נראה עכשיו. בתחילת העונה הוא היה נראה די רע) אבל אני לא חושב שפלייאוף זה אפשרי בשבילם העונה. בחירת דראפט טופ 10 ועונה הבאה הם יוכלו לרוץ לא רע בכלל וכנראה גם להיות בפלייאוף

    1. אולדריג' אכן היה בחירה שניה לא רעה בכלל. בעיקר בגלל שלא פורטלנד בחרו אותו… שיקגו בחרו אותו והעבירו אותו מיד בטרייד תמורת טיירוס תומאס וויקטור חריאפה.
      מסתבר שבטריידים פורטלנד דווקא לא רעים…

  3. פורטלנד, ס"א וראס הם הקבוצות החביבות עליי.

    ואני לא מבין את אווירת הלוזריות שמשתקפת מהפוסט, בכלל לא.
    החברה שהגיעו באו להוכיח את עצמם וקיבלו את הווינר הכי גדול שמשחק היום בתור מדריך, הם מפתיעים מאד לטובה, יש שם שמות שלו הכרתי שעושים עבודה נפלאה כולל משחקים של 60 50 (סטטיסטיקה של כל הקבוצה).

    עם המערב החלש והמקום מתחת לקאפ, אנחנו יכולים להביא מי שבא לנו. למה לא דיוויט הווארד? יעשה לנו המון נצחונות…

    הכדור זז כל הזמן , והמשחקים מאד מהנים לצפייה, ואם לכתוב יומן אז מאהבה…

    1. למה אווירת לוזריות?
      זו ממש לא היתה הכוונה. פשוט פורטלנד באופן היסטורי מפספסת בענק עם בחירות גבוהות.
      עם כל אהבתי העצומה לליליארד (אני אוהד אותו יותר מאשר את פורטלנד למען האמת) יש לו עוד דרך ארוכה מאד לעשות עד שהוא ייחשב הווינר הכי גדול שמשחק היום.

      1. רואה, אין לך אמונה. מי יותר ווינר מלילארד? מי עוד מריץ חבורה של נובאדיס בלי פחד מול אריות הליגה? קובי הזקן? מאנו נעוד יותר זקן?
        לילארד זה דור ה-Y של הNEVER DIE

        1. אמרתי כבר שאני מת על לילארד, אבל חוץ מהסל האדיר ההוא מול יוסטון הוא עוד לא הוכיח מספיק שהוא ווינר ברמה היסטורית.
          דווקא העונה התחושה שלי בינתיים היא שההשפעה שלו על העובדה שפורלטנד כל כך מצליחים היא לא מספיק משמעותית.
          התחושה היא שהוא צריך עוד סופרסטאר לידו.

          האמת? הייתי מת לראות את דוראנט מתקן את העוולה ההיסטורית ובא לפורטלנד.

    2. אם כבר הכוונה היתה הפוכה.
      אף אחד לא היה בא בטענות לפורטלנד אם הם היו משחקים בחצי כח בשביל הכיף. בסופו של דבר לכולם היה ברור שאחרי שהם לא הצליחו להחתים אף שחקן משמעותי בקיץ הם ידשדשו בתחתית המערב.
      אם כבר, היתה ציפיה הפוכה שהם ישחקו בחצי כח *בכוונה* כדי לזכות לסיכויים טובים יותר בדראפט.
      העובדה שהם באים לכל משחק במלוא המרץ והמוטיבציה מראה שזה באמת הדבר האחרון שמעניין אותם.
      לזה אני קורא ווינריות.

  4. לי מספיק לראות את דיימו משחק.. שצריך סל הוא שם אותו בפנים.

    אבל המשחק הקבוצתי שם וחלוקת הכדורים של דיימו היא מעל ומעבר. אפילו היום שKD ואיבקה חרבנו נקודות כאילו אין מחר דיימו שמר עליהם במשחק.

    ויש לנו 25 מליון דולר לבזבז. KD זה אוסקר בטוח (דיימו והוא זה כל מה שראס היה יכול להיות איתו) אבל גם כל 3-5 ברמת אולסטאר שיגיע יעשה מאתנו טופ -4 .

    הנה דיוויט הווארד כרגע על המדף….

  5. נהדר!
    לאוהדי פורטלנד יש מזל – גם יש להם קבוצה שתמיד נלחמת, ובאמת מנסה להגיע לפלייאוף,
    וגם אין להם סיכוי לסיים במקום התשיעי במערב
    (אין מקום גרוע יותר מהמקום התשיעי)
    (המקום התשיעי רשום על הסאנס בטאבו)

  6. יופי של פוסט – יש לי רק בעיה אחת איתו – המשפט "קנדריק פרקינס (למה דווקא הוא? כי אפילו להיפצע הוא לא יצליח)." אז הצליח וגם הצליח – כל אוהד בוסטון יוכל להגיד לספר לך על הפציעה ההיא שהולידה את המשפט האלמותי "החמישייה שלנו מעולם לא הפסידה סדרת גמר".

  7. אחלה טור. כאוהד יוטה אני זוכר את התקופה שלפורטלנד הייתה קבוצה מפחידה וגם עד לפני שנתיים היא הייתה מצויינת. אם הם לוקחים את הצוות הרפואי של פיניקס אפשר לסגור את הNBA עכשיו על חוסר תחרותיות

  8. כיף של טור, וכיף להיזכר בעבר של פורטלנד.
    דבר אחד הוא חובה להזכיר כשמדברים עליהם: יש להם את אחד הקהלים החמים ביותר בליגה. פורטלנד הפכה לעיר של כדורגל וכדורסל. מאחר ואין לה פוטבול, בייסבול, או הוקי ברמת MAJOR, כל מה שיש להם מתרכז בכדורגל ובכדורסל.
    לכן הם אף פעם לא יהיו פילדלפיה, והם תמיד שנתיים מלהיות קבוצת פלייאוף חזקה.
    אני אוהב את סגכנון כתיבתך!

  9. כתבה יפה.
    אחת מקבוצות חסרות ההמזל בליגה לדורותיה.
    מלבד האליפות ב1976. הקבוצה הגדולה של דרקסלר ופורטר הגיעו הכי קרוב ולא זכו לשתות מהבאר. הקבוצה המבטיחה מלפני עשר שנים שדיברו עליה כ- קבוצת העתיד.
    עם ברנדון רוי ואלדרידג' הצעירים.
    אודן הסוס הצעיר.
    בייליס, וובסטר… חבל… הפסדנו קבוצה גדולה.
    מגיע לאוהדים הנהדרים שלהם קצת יותר מזל.

  10. אחלה יומן ובאמת ההסטוריה של פורטלנד בבחירת סנטרים גבוהים היא בלשון המעטה לא מדהימה.תתנחם שסימונס הוא לא סנטר…

  11. יופי של יומן, גלעד.
    אני חושב שאם הם יצליחו להשתחל לפלייאוף (ואני לא בטוח לגבי זה), הם יהפכו להיות יעד אטרקטיבי לאחד הכוכבים הצומחים שיצטרף לדמיין לילארד למסע לפסגות המערב.

    1. אני חושב שגם אם הם לא יעפילו הם יהיו יעד לאחד הכוכבים הצומחים. השאלה כמה רחוק זה ייקח אותם בשנים הבאות…

  12. ביל וולטון היה קורבן ל… כפות רגליים צוציקיות!
    חשבו על זה, איזה מספר נעל הייתם מצפים ממישהו בגובה של 2.11 מ'?
    אז זהו, הבעיה שלו היתה לא רק גודל נעל ממוצע לגברים בגובה שלי (1.69מ'), אלא גם אצבעות רגליים עקומות שהמשחקים בנ.ב.א. לא עשו לו טוב…
    ועדיין, ה"נכה" הזה הצליח לזכות בשתי אליפויות נ.ב.א., (השנייה עם בוסטון ב 1986 בגיל 34), ולשחק בליגה עד גיל 35…

    אנא המשך לכתוב כי עינגת את ה- FIVE O'CLOCK TEA שלי.

  13. תודה רבה. נהנתי.
    פורטלנד לא תהיה יעד אטרקטיבי כי פורטלנד היא לא יעד אטקרטיבי. רוב רובם של האנשים אינם ששים עלי קרב לגור בקוטב. בעיקר עם יש להם חלופות לא רעות במקומות אחרים.

      1. בדרך מה-MBK לקוואסן עצרתי אצל חייט. 3 זוגות מכנסיים ו-4 חולצות מהבד המשובח ביותר, תפור עלי, ב-700 ש"ח.
        כזה יש להם שם בפורטלנד או שזה רק החלק של הבלייזר? 🙂

  14. היום הצעדתם כנגדי חבורה של מוסלמים מסריחים… חשוב לי לציין שעל אף שאתם חושבים שהם משתפי-פעולה, הם לא! גם הם, כמו כל העולם מבינים לאן נושבת הרוח.
    אני יודע שאתם מאמינים שהעובדה שיש לכם עליהם איזה סוד קטן או ש"הצלחתם" לקנות אותם בעבור איזה סכום כסף זעום עוזר לכם לחשוב שהם לצידכם.
    אבל הם לא! הם יודעים לאן נושבת הרוח והם מסובבים אתכם על האצבע הקטנה. אני לא מנסה לעזור לכם חלילה אבל אם אני צריך לבחור בינם לבינכם, אני בלית ברירה בוחר בכם.
    אתם חייבים להפסיק לתת לזחיחות שלכם לערפל את שיקול הדעת שלכם… אל תסמכו על מוסלמים מסריחים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט