מייקל לא עושה את החמישייה
אני לא יכול להאמין. תום זלר ופול פלנרי יצאו בסידרת מאמרים ב-SB NASTION בו הם בוחרים את חמישיות כל עשור. הם בחרו – חשבתי שבחרו – את כל החמישיות משנות ה-60, ה-70, ה-80, ה-90, ועשור ה-2000. לא רק חמישיות, אלא גם חמישיות שניות עד חמישייה רביעית (ובשנות ה-2000 אפילו חמישייה ששית!)
את חמישיות שנות ה-70 ועשור 2000-2009 כבר הכנסתי. היום התכוננתי להכניס את חמישיות שנות ה-80 וניכנסתי למאמר שלהם.
הנה הוא אם אתם לא מאמינים:
http://www.sbnation.com/2015/8/31/9072941/1980s-nba-basketball-larry-bird-magic-johnson
הפתעה! הם כתבו הכל על העשור מלבד… להכניס חמישיות. אז אני מכניס חמישיות משלי. כמובן שלהרבה מכם ישנם רעיונות משובשים משלכם, ואשמח לשמוע מכם.
חמישיית עשור ה-80 היא לא פשוטה להרכיב כי הרבה שחקנים חילקו את יכולתם בין שנות ה-70 וה-80, ואחרים – כמו מייקל – בין ה-80 וה-90. הנה החמישיות שלי:
חמישייה ראשונה:
פוינט: מג'יק
שוטינג גארד: ג'ורג' גרווין
סמול פורוורד: לארי בירד
פאור-פורוורד: מוזס מלון
סנטר: קרים עבדול ג'אבר
חמישייה שנייה:
פוינט: אייזיה תומאס
שוטינג גארד: מייקל ג'ורדן
סמול פורוורד: ד"ר ג'יי
פאור פורוורד: קווין מקהייל
סנטר: האכים אולג'ואן
חמישייה שלישית
פוינט: מוריס צ'יקס
שוטינג: קלייד דרקסלר
סמול פורוורד: אדריאן דנטלי
פאוור: צ'ארלס בארקלי
סנטר: רוברט פאריש
חמישייה רביעית
פוינט: ג'ון סטוקטון
שוטינג: סידני מונקריף
סמול: אלכס אינגליש
פאור: קרל מלון
סנטר: ג'ק סיקמה
חמישייה חמישית
פוינט: מרק פרייס
שוטינג: אנדרו טוני
סמול פורוורד: ברנרד קינג
פאור פורוורד: באק ויליאמס
סנטר: ביל למבייר
גיא
20 ספט 2015 07:00:30מסכים (כמעט) עם כל הבחירות. כולל מוזס ב-PF.
אבל המספרים של ג'ורדן בשנים 87'-88'-89' הם המספרים מטורפים שלא נראו כמותם מאז ווילט בשנות ה-60'.
ב-87' ג'ורדן שיחק 82 משחקים, 40 דקות במשחק, וקלע 37.1 נק' למשחק.
5 רב', 4.6 אס', 2.9 חט' ו-1.5 חס' היו המתאבן של עונה יוצאת דופן.
ב-89' הוא החליט שהוא צריך להיות יותר "אול-אראונד פלייר" אז לצד 32.5 נק' (ב-53% מהשדה) למשחק הוא הוסיף 8 רב' ו-8 אס'.
אני ממש אוהב את משחקו של ג'ורג' גרווין, שהיה לו "טאצ'" ואלגנטיות שלמעט שחקנים היה (ד"ר ג'יי, ג'יימס וורת'י הם 2 דוגמאות טובות לשחקנים מסוגו)
אבל מה שג'ורדן עשה בחצי השני של שנות ה-80 מבחינה אינדוודואלית, זה לחלוטין יוצא דופן.
זה עדיין כבוד גדול להשתלב בחמישייה השנייה של העשור הגדול ביותר של ה-NBA.
וגרווין מצטרף לשוורה של שמות גדולים שנדחקו על ידי אחד ג'ורדן…
למר מנחם היקר
20 ספט 2015 08:24:42ללא ספק אני מסכים עם גיא גורג גרווין, צריך לזוז חמישייה,לטובת
מייקל ג'ורדן שהציב מספרים יוצאי דופן באותה תקופה, אך עם זאת הסנטר של העשור לטעמי היה מוזס מלון ז״ל.אני זוכר איך הוא קרע את קארים ב1983 (בעיקר בריבאונדים 18 לעומת 7.5 של קארים לא היה הבדל משמעותי בנקדות 25.8 , 23.5 לטובת מוזס),וגם בשנת 81 במדי יוסטון הדיח את הלייקרס בסיבוב ה1 (קארים לא יכל באותה תקופה להתמודד מולו). מוזס מאלון בשנות ה80 היה טוב מקארים (גם בממוצעים ובעיקר בשליטה ביניהם).
גיא
20 ספט 2015 08:37:54הסקיי הוק של קארים היה הסמל של הכדורסל בתחילת שנות ה-80'.
זה נכון שמוזס היה אדיר, אבל ב-3 האליפויות הראשונות של הלייקרס בשנות ה-80', קארים היה שחקן המטרה של הלייקרס.
לכן הפשרה של להכניס את 2 השחקנים לחמישייה סבירה. (לדעתי)
למר מנחם היקר
20 ספט 2015 10:20:24אני מסכים לגבי הפשרה הזו. מוזס מלון ז״ל הוא אחד השחקנים האוהבים עלי ביותר. שחקן שהראה כמה רחוק אפשר להגיע בלי כישורים יוצאי דופן רק בעזרת התמדה ועבודה קשה.הריבאונדר הגדול ביותר (בריבאונד התקפה הוא היה רמה מעל כולם), השחקן שעבד קשה מכולם,בלי יכולת מסירה, בלי משחק פוסט מלוטש ,בלי קליעה מרחוק.)
לגבי גרווין אני מצטער הוא חייב לרדת חמישייה לטובת ג'ורדן.
מנחם לס
20 ספט 2015 15:23:58fכנראה שהושפעתי ממיקומו של ג'ורדן כמלך עשור ה-90 שלי…
דובי
20 ספט 2015 07:48:28גיא, ג'ורדן קיבל את הכבוד המגיע לו פה ושם באיזה שניים שלושה מקומות. אני אומר אמן על כל רשימה שמציינת את גרווין, אחרת הוא יישכח, או שכבר נשכח.
גיא
20 ספט 2015 08:16:47מקבל את הנקודה שלך בהכנעה.
גרווין בחמישייה של השחקנים שאני הכי אוהב –
KJ, גרווין, פרוויס שורט, בארקלי ומוזס מאלון.
הפינגר-רול/קרש/סל של גרווין זה המהלך הראשון שניסיתי לחקות כילד במגרש של הסלים המונמכים (שם כל ילד יכל להיות בדמיונו כל מי שהוא חלם להיות) בבית ספר וייצמן.
אני לפחות, לא שוכח.
יואל
20 ספט 2015 11:44:50גיא אתה רחובותי במקור?
גיא
20 ספט 2015 11:48:18נהרייני במקור.
וייצמן. פופולרי הבחור…
מנחם לס
20 ספט 2015 15:25:11נכון. וכבר כתבתי לגיא שכנראה הושפעתי מזה שעשור ה-90 הוא כולו מייקל ג'ורדן!
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
20 ספט 2015 08:00:19https://www.youtube.com/watch?v=q4880PJnO2E
bobby
20 ספט 2015 09:54:39איזה גבר.
ינון יבור
20 ספט 2015 10:04:53אדיר. קחו דקה להסתכל על הקישור. אני יודע שאני לפעמים מתעצל ולא לוחץ. יופי של רגע.
עגל
20 ספט 2015 14:07:40אמריקה, ארצם של החופשיים וביתם של האמיצים
מנחם לס
20 ספט 2015 15:27:57גדול!
דדי
20 ספט 2015 08:23:31אך סמלי שהרבה שחקנים שהשמטת הם מהאנדררייטד ביותר בהסטוריה של הליגה.
הרבה אחרים שהכנסת לא עשו מספיק בשנות השמונים כדי להיכנס לדירוג.
מג'יק, גרווין, בירד, מקהייל, מוזס
אייזאה, דרקסלר, דוקטור ג'יי, וורת'י, קארים
פאט ליבר, ג'ורדן, אינגליש, דנטלי, אולג'וואן
דניס ג'ונסון, מונקריף, דומיניק, קאמינגס, פאריש
מוריס צ'יקס, רולנדו בלקמן, ברנרד קינג, באק וויליאמס, לאמביר
דובי
20 ספט 2015 11:38:59השלמות השכלה –
קאמינגס:
http://www.hoops.co.il/?p=17354
ליבר:
http://www.hoops.co.il/?p=16628
מונקריף:
http://www.hoops.co.il/?p=18151
ישראל קרמר
21 ספט 2015 17:32:26וורת'י ודנטלי היה שחקן טיפוסיים לעמדה 3 ולא מתאימים לפאוור כלל!
מומי שאוהב חציל בטחינה
20 ספט 2015 09:14:11אפשר לסכם את העשור – מג'יק חיים של מומי ועוד 24
ינון יבור
20 ספט 2015 09:29:28זו אכן בעיה רצינית לסכם עשור כשבאמצעו מופיעים שניים מהדראפטים הגדולים בהיסטוריה (84-85). מעדיף לא לדרג כדי לא להיכנס לויכוחים עם עצמי. בכל זאת – יום עבודה היום.
רועי ויינברג
20 ספט 2015 09:33:37גרווין לא הגיע יותר רחוק באייטיז מג'ורדן שלדעתי צריך להכנס. אולי דוקטור ג'יי כשוטינג, גם יותר סביר לדעתי מגרווין.
ובכוונה לא שמת את בראד דוהרטי?
ינון יבור
20 ספט 2015 09:52:23דוהארטי נבחר ב-86, כלומר שיחק 3 עונות בלבד בעשור זה. הוא היה שחקן מוצלח אך לא עד כדי כך. גם ראלף סאמפסון היה נכנס לפניו לרשימה כזו.
שמייקל גורדון השני
20 ספט 2015 12:39:50החמישייה הראשונה צריכה להיות מג'יק, מייקל, לארי, ראלף סמפסון, כארים(במילימטר על מלון וסנטימטר על האקים).
ראלף סמפסון נתן 4 עונות אדירות ויוצאות דופן ביוסטון לפני שהברכיים הכריעו אותו, הדיחה את הלייקרס ב-86 בגמר המערב בסל ניצחון על הבאזר והפסיד בגמר לבוסטון האדירה של אותה שנה. היה נראה שהאקים וראלף יהיו הכוח הדומיננטי של הליגה במערב שיתמודד מול מייקל במזרח אבל הברכיים הכריעו אותו ובמקום 5-6 אליפויות ליוסטון הם הסתפקו ב-2 כשמייקל היה בחופשה….
גיא
20 ספט 2015 15:13:34סמפסון הראה הרבה פוטנציאל. אבל בשום צורה הוא לא באחת מ-2 החמישייות הראשונות –
גם אם מסתכלים על העונות הטובות ביותר שלו (2 העונות הראשונות) 23 נק' ו-21 נק' למשחק רחוקים מאוד ממוזס, בארקלי, קרל מאלון או קווין מקהייל.
רביד אראל
20 ספט 2015 17:29:58ראלף סמפסון לא היה ביוסטון כשהם זכו באליפויות שלהם, הוא הועבר כבר בעונת 1987/88 לגולדן סטייט
למר מנחם היקר
20 ספט 2015 20:18:33מלון היה טוב מקארים בכל פרמטר בשנות ה80. מאני זוכר איך הוא קרע את קארים ב1983 (בעיקר בריבאונדים 18 לעומת 7.5 של קארים לא היה הבדל משמעותי בנקדות 25.8 , 23.5 לטובת מוזס),וגם בשנת 81 במדי יוסטון הדיח את הלייקרס בסיבוב ה1 (קארים לא יכל באותה תקופה להתמודד מולו). מוזס מאלון בשנות ה80 היה טוב מקארים (גם בממוצעים ובעיקר בשליטה ביניהם). ראלף סמפסון היה שחקן טוב ולא יותר מזה לפני שהברכיים הכריעו אותו (פונטציאל עצום) וממש לא מתאים לשתי החמישיות הראשונות.
שמייקל גורדון השני
20 ספט 2015 12:41:21האמת שאפשר לשים את אייזאה במקום מייקל, הוא ראוי לחמישיה יותר בשנות ה-80 למרות המספרים של מייקל.
ישראל קרמר
20 ספט 2015 13:32:55אין מצב שגרווין לפני ג'ורדן כי ג'ורדן השיג באותו עשור יותר מגרווין עם מ-וי-פי של העונה ושחקן ההגנה של השנה והיה שלקם טוב יותר ושלם יותר ויותר מנהיג ויותר וינר.
וכן אין מצב שבארקלי אינו הפאוור המוביל והוא פשןט טוב ממקהייל בלי לזלזל במקהייל.
חמי
20 ספט 2015 15:10:39ועדיין בארקלי אומר שהשחקן הכי טוב ששיחק מולו ושהכי היה קשה לעצור זה מקהייל אז נכבד את זה 🙂
ישראל קרמר
20 ספט 2015 17:24:24בטוח שגם למקהייל לא היה קל יותר לשמואל על בארקלי.
דדי
20 ספט 2015 17:21:46בארקלי לא עשה כלום בשנות השמונים שמקנה לו כניסה לאף חמישייה מהחמש.
ג'ורדן לפחות נתון לוויכוח בגלל סטטיסטיקות אישיות, אבל לגרווין ולדרקסלר היתה השפעה יותר גדולה ממנו בעשור הזה.
ישראל קרמר
20 ספט 2015 17:25:47כדאי שתבדוק היטב את יכולתו בשנות השמונים…
דדי
20 ספט 2015 17:26:59אני לא צריך לבדוק.
אני יודע.
ישראל קרמר
20 ספט 2015 17:34:58אם כתבת מה שכתבת אז אינך יודע ואין לך מושג…
דדי
20 ספט 2015 17:47:48https://media.giphy.com/media/4R71Engp5NgHK/giphy.gif
ישראל קרמר
20 ספט 2015 17:34:30חמישיותיי:
מג'יק, ג'ורדן, בירד, בארקלי, כארים.
ת'ומאס, דרקסלר, הד"ר, ק' מלון, החלום.
סטוק, מונקריף, וורת'י, מקהייל, מ' מלון.
דניס ג'ונסון, דומארס, , קינג, באק ויליאמס, פאריש.
צ'יקס, קופר, דנטלי/אינגליש/אגוואייר, קאמינגס. יואינג.
יש עוד שחקנים לציין אך אציין את הורנאסק שהיבעמדת הקלעי (2) והיה קלעי מעולה מכל טווח שידע את מלאכת קליטת הכ"ח יחסית לעמדתו ויחס אס'-אי' כמו לרכז טוב.
דדי
20 ספט 2015 17:43:54מישהו שיש לו סבלנות לרפי הבנה צריך להסביר לך את נושא המאמר.
אני לא נותן שיעורים בחינם – מצטער.
הורנאסק בשנות ה 80 –
5.3 נק' 4.5 אסיסטים
9.5 נק' 6.6 אסיסטים
13.5 נק' 6 אסיסטים.
מדהים !!!
אין ספק שאתה הגורו החדש שלי בענייני כדורסל…
ישראל קרמר
20 ספט 2015 17:58:21אני זוכר את הורנסק כשחקן מעולה, וזכרתי שיחק בשנות ה-80 אך מדובר בסוף שנות השמונים. זה היה לפני כשלושים שנים כך שאפשר לטעות. בכל מקרה לגבי העיקרון בעניין הורנאסק מה שכתבתי נכון לחלוטין גם אם עיקר יכולתו הייתה בשנות ה-90.
ישראל קרמר
20 ספט 2015 18:00:35הוספה לתגובה הקודמת: לכן אין הצדקה לתגובה שלך כפי שהייתה ואין כאן כל קשר לרפה הבנה למי שמכיר אותי באתר (כמו מנחם ורועי ועוד).
אתה רפה הבנה בכל הקשור להתנהלות והתנהגות אנושית ודרך ארץ של אדם.
ישראל קרמר
20 ספט 2015 18:13:26אתה כתבת: "בארקלי לא עשה כלום בשנות השמונים שמקנה לו כניסה לאף חמישייה מהחמש", והגבת שאתה לא צריך לבדוק כי אתה יודע.
אז הנה נתוניו בארבע העונות האחרונות של שנות ה-80 (עונות שנייה-חמישית: נקודות בטווח 28.3-20, כ"ח בטווח 14.6-11.9, אס' בטווח 4.9-3.2, חט' בטווח 2.2-1.2 וחס' בטווח 1.6-0.8 (אמנם בעונתו הראשונה שבה שיחק פחות השיג בהתאמה 14, 8.6, 1.9, 1.2, 1, אז בסה"כ של חמש עונותיו הראשונה היה מעולה עם שתי בחירות לחמישיית העונה הראשונה ושתי בחירות לחמישיית העונה השנייה.
אז אתה רפה ההבנה!
דדי
20 ספט 2015 18:41:44שמישהו אחר יסביר לו שהדבר היחיד שמשנה זה ההשוואה לפורוורדים האחרים בשנות ה 80 – העשור הגדול ביותר של הפורוורדים – ולא השוואה של שחקן לעצמו…
תודה.
https://media.giphy.com/media/J4XchEOGOMdsA/giphy.gif
ישראל קרמר
20 ספט 2015 23:56:13אלו פורוורדים השיגו יותר משתי בחירות לחמישיית העונה הראשונה ושתי בחירות לחמישיית העונה השנייה בעונות השנייה-החמישית שלו שהיו בשנות ה-80?
בכל מקרה אתה כתבת שבארקלי לא עשה כלום בשנות השמונים שמקנה לו כניסה לאף חמישייה מהחמש, כשאין חמישה פאוור פורוורדים שהשיגו יותר מזה בשנות ה-80 ואין גם שניים שהשיגו יותר מזה באותן שנים.
ישראל קרמר
21 ספט 2015 16:37:16אני משנה את החמישייההרביעית כשלארי נאנס נכנס בפאוור ובאק ויליאמס בחמישייה החמישית.
ישראל קרמר
21 ספט 2015 17:33:57כן אני משנה את החמישייה החמישית ומכניס את דומיניק בעמדה 3.
ישראל קרמר
21 ספט 2015 00:03:37היכן הכתבה על שנות ה-70 הלכתי כמה עמודים אחורה ולא מוצא זאת.