על הקיץ של הנבחרות הצעירות / ינון זעפרני (מאמר אורח)

יש להניח שהיה קל מאוד לפספס זאת, אבל ביום ראשון הסתיים הקיץ של הנבחרות הצעירות בכדורסל עם סיום אליפות אירופה לקדטיות דרג ב'. מכיוון שגיליתי שאני מתעניין בעיקר בתוצאות ספורט, ואין לי כל כך כוח לצפות במשחקים , נבחרות ישראל הצעירות היוו תחליף לא רע לעונת המלפפונים הנמצאת בעיצומה (במיוחד אם אפשר לשלב את זה עם קצת פטריוטיות ותחושה שאתה האדם היחיד בעולם שעוקב אחרי זה, כולל ההורים של השחקנים. אגב, את המשחקים של דרג א' ניתן היה לראות ביוטיוב בשידור ישיר דרך האתר של פיב"א ובכל הדרגים ניתן היה לעקוב אחרי התוצאות בזמן אמת. אמנם יש להם מה לשפר, אך יחסית לגוף הרקוב הזה זה יעיל בצורה מרשימה). חשוב להבהיר שמדובר בעיקר בדיווח על תוצאות ועוד כמה אנקדוטות. הסקת מסקנות על עתיד הכדורסל הישראלי (או חוסר העתיד) היא על אחריות הקוראים בלבד.

נבחרות הגברים

נבחרת הקדטים (עד גיל 16)

שורה תחתונה: מקום חמישה עשר באליפות אירופה דרג א' (מתוך 15, ירדה לדרג ב').

קצת יותר: השורה התחתונה עושה מעט עוול לנבחרת, שעם קצת יותר מזל (ואופי?) הייתה יכולה להישאר בדרג הראשון. את שלב הבתים הראשון הנבחרת סיימה עם שלושה הפסדים ליוון, ספרד וליטא. בשלב השני פגשה הפסידה לאיטלקים אך גברה על הלטבים וזכתה בניצחון טכני על הרוסים (נבחרת הקדטים היא הנבחרת הרוסית היחידה שסבלה מהשעיית רוסיה מפיב"א, שבוטלה במהלך האליפות, מידי  לקדטים שלהם). בקרב מול הקרואטים, שניצחון בו היה מסדר התמודדות על המקומות 12-9 והישארות בדרג א' הנבחרת הובילה כבר 76-80, דקה ורבע לסוף המשחק, אך ריצת 0-8 של הקרואטים סגרה את הסיפור והנבחרת רק צמצמה ל84:82.

למשחק מול אנגליה הנבחרת הגיעה בידיעה שרק ניצחון על האנגלים וניצחון נוסף ישאירו אותה בדרג ב'.  ברוב המשחק זה עבד היטב ובתחילת הרבע הרביעי הנבחרת עוד הוליכה 52:60, ושתי דקות וחצי הנבחרת עוד הובילה ב7, אך בדקה וחצי הבאות האנגלים עלו ליתרון 76:77, וב55 השניות האחרונות הנבחרת לא הצליחה לשנות את המצב וירדה לדרג ב', שאותו עזבה רק בשנה שעברה.

דברים שהייתם יכולים להסתדר נהדר בלעדיהם, אבל אם אתם כבר קוראים את זה אז למה לא:

– כך נראתה קבלת הפנים לשחקני בוסניה הרצגובינה שזכתה במקום הראשון באליפות.

– כמה שחקנים ישראלים דווקא כן הפגינו יכולת טובה: עמית אבו (שחקן של מכבי תל אביב) רביעי ברשימת הקלעים עם 20.9 נקודות בממוצע , מקום רביעי ברשימת המאבדים (4.4 איבודים למשחק) ומקום רביעי ברשימת סוחטי העבירות (5.6). עמית זיס (גם כן שחקן של מכבי) מקום שישי בכדורים חוזרים (8.7 למשחק) השיג 3 דאבל דאבל.

חגיגות בבוסניה עם זכייתה של נבחרתה באליפות אירופה עד גיל 16.

 

נבחרת הנוער (עד גיל 18)

שורה תחתונה: מקום שני באליפות אירופה דרג ב' (מתוך 24),עלתה לדרג א'.

קצת יותר: על הנבחרת הזאת דווקא ייתכן שכן שמעתם ולא רק כי מדובר בנבחרת הבנים של (משחקים בה טי ליף, תמיר בלאט, שני הכוכבים הראשיים של הנבחרת, ומיכאל בריסקר), אלא כי היא פשוט הצליחה. הנבחרת צלחה בקלות את שלב הבתים הראשון עם ניצחונות על איסלנד, אירלנד (אותה הביסה הנבחרת 57:109), אוסטריה ומקדוניה, והפסידה במשחק חסר משמעות לדנמרק, הפסד שלא מנע מהנבחרת את העלייה מהמקום הראשון בבית.

בשלב השני הנבחרת גברה על שבדיה וגאורגיה והעפילה לחצי הגמר שם גברה בקלות על פולין 62:78, ניצחון שהבטיח את העלייה לדרג א' (שלוש נבחרות עלו לדרג א'). בגמר נקלעה לפיגור 21:28 ואז פתחה בריצת 2:16, והובילה בהפרש חד ספרתי. 9 שניות לסוף הנבחרת עוד הובילה  בשלוש שניות, אך שלשה+ עבירה של השבדים סידרה להם ניצחון 72:73, לאחר שתמיר בלאט הספיק להחטיא ג'אמפ שוט. הפסד מבאס אך חסר משמעות, בדיוק כמו אליפות הליגה בישראל.

דברים שהייתם יכולים להסתדר נהדר בלעדיהם, אבל אם אתם כבר קוראים את זה אז למה לא:

– הנבחרת קלעה הכי הרבה למשחק (87), הכי הרבה אסיסטים למשחק (17.9), הכי הרבה חטיפות (13.3) מקום שלישי בכדורים חוזרים (43.4) והכי מעט איבודים (11.9).

– שחקנים שבלטו עם נתונים איישים הם טיי ליף שסיים שני בטורניר באחוזי שדה (55%) שביעי במספר הנקודות למשחק (16.1 למשחק), שביעי בריבאונדים (8.4) ושביעי (המספר שבע הוא מוטיב חזק אצלו, גם הגובה שלו הוא 2.07)  בחסימות (1.6). תמיר בלאט שני באסיסטים (4.8 למשחק) ורועי הובר סיים שני באחוזים לעונשין (81.3). סה"כ מדובר בנבחרת שפחות בנויה על כוכבים אלא על תלכיד קבוצתי שכנראה עבד היטב. ליף ובלאט זומנו למשחק האולסטאר לנוער שייערך לפני אחד מחצאי הגמר באליפות אירופה לבוגרים וליף אף זכה בתואר הMVP של ה.

טי ג'י ליף, מצטיין נבחרת הנוער שלנו והMVP של אליפות אירופה דרג ב'.

נבחרת העתודה  (עד גיל 20)

שורה תחתונה: מקום עשירי (מתוך 20) בדרג א'. נבחרת הבוגרים קונה את המקום הזה בלי למצמץ.

קצת יותר: סיימה את הבית הראשון במקום השני עם 3 ניצחונות על בולגריה, יוון ולטביה והפסד לסרביה.  בבית השני (כשהתוצאות מהבית הראשון נגררות) הפסידה בשלושת המשחקים לבלגיה, צרפת ואיטליה וסיימה אחרונה בבית.

במשחקי הדירוג על המקומות 12-9 גברה על גרמניה והפסידה לאיטליה.

דברים שהייתם יכולים להסתדר נהדר בלעדיהם, אבל אם אתם כבר קוראים את זה אז למה לא:

-הנתון המרכזי שבו הנבחרת כיכבה הוא העבירות, 22.3 למשחק, מקום שני מבין המשתתפות. עם זאת לא מעט עבירות בוצעו על הנבחרת, 21.1 (מקום חמישי). בנוסף הנבחרת חטפה לא מעט נקודות במשחק, 71.8 (מקום שמונה עשר- שלישי מהסוף).

– השחקן הבולט בנבחרת הוא נאור שרון (שיחק בשנה שעברה בשרון יבנה וחתם לשתי עונות במכבי אשדוד) עם 13 נקודות למשחק (מקום שנים עשר), 3.4 אסיסטים (מקום שמיני), סחיטה של 4.4 עבירות (תשיעי), 31.2 דקות למשחק (שישי) ו4.2 איבודים (מוביל בקטגוריה זו).

נאור שרון. ממצטייני נבחרת העתודה שלנו הקיץ

נבחרות הנשים

נבחרת הקדטיות 

שורה תחתונה: מקום תשיעי באליפות אירופה דרג ב' (מתוך 20).

קצת יותר: הנבחרת קיבלה את הבית הקשה ביותר עם ליטא, בלארוס, פינלנד ומקדוניה המארחת. לאחר ניצחון בנקודה על הפיניות ו33 נקודות על הראש של המארחות, הפסידה ב16 נקודות לליטא ולבלארוס (כי חשוב לשמור על אחידות בהפרש כשמפסידים). במשחקים על המקומות 16-9 הביסה את האוסטריות ב35 וניצחה את לוקסמבורג ב-13. (כנראה כחלק מהמסע לגלות מדינות שלא זכור לי שאי פעם נתקלנו בהן בהקשרים של כדורסל). אח"כ גברה על אוקראינה ב7 נקודות וב5 על פינלנד בדרך למקום החמישי.

דברים שהייתם יכולים להסתדר נהדר בלעדיהם, אבל אם אתם כבר קוראים את זה אז למה לא:

– מקום ראשון בחטיפות (21 חטיפות למשחק!, לשם השוואה בדרך ב' של הגברים מובילה בולגריה עם 16.6 למשחק ובדרג א' של הנשים מובילה איטליה עם 12.8 חטיפות למשחק), אבל מקום 19 בריבאונד 39.7 למשחק.

– מדוע קבעתי שהבית הישראלי היה הכי קשה? כי כל הנבחרות מהבית הישראלי גברו על היריבות מהבתים האחרים. בלארוס וליטא שהמשיכו לקרב על המקומות 8-1 סיימו בשני המקומות הראשונים, ישראל ופינלנד שנאבקו על המקום ה16-9 זכו במקום התשיעי והעשירי ומקדוניה שהתמודדה על המקומות ה20-17 זכתה במקום השבעה עשר.

נבחרת הנערות 

שורה תחתונה: מקום 12 באליפות אירופה דרג א' (מתוך 16). נשארה בדרג א'.

קצת יותר: פתחה בניצחון מכובד על ליטא, אך הובסה על ידי איטליה וצרפת וסיימה במקום השלישי בבית. בשלב הבא הנבחרת שוב הובסה, הפעם לפורטוגל ורוסיה.  במשחק החשוב ביותר גברה הנבחרות על הפולניות ב12 נקודות, מה שהבטיח לה התמודדות במקומות 12-9 במקום במקומות 16-13 (שלושת המקומות האחרונים מובילים לדרג ב'). אח"כ הנבחרת חזרה להתמחות שלה והפסידה לקרואטיות ולסרביות וסיימה במקום השנים עשר.

דברים שהייתם יכולים להסתדר נהדר בלעדיהם, אבל אם אתם כבר קוראים את זה אז למה לא:

– לא רק שכל 12 השחקניות בסגל שותפו, שירה ששון, השחקנית עם הכי מעט דקות משחק בנבחרת שיחקה 10.3 דקות למשחק בממוצע. מן העבר השני שיר לוי, השחקנית עם הכי הרבה דקות למשחק, שיחקה 27.8 דקות בממוצע.

– הנבחרת לא ממש הרבתה לקלוע וקלעה 52.7 נקודות בממוצע למשחק, כשהשיא הוא 31 נקודות במשחק מול הצרפתיות (שקלעו 56). המרשים ביותר הוא ששלוש נבחרות קלעו עוד פחות מישראל, כיכבו במיוחד האסטוניות עם ממוצע של 44.1 נקודות למשחק. לעומת זאת בלספוג נקודות הנבחרת הייתה טובה יותר, וספגה 69.2 במשחק (הנבחרת שספגה הכי הרבה). גם בריבאונדים המצב לא היה מלהיב והנבחרת סיימה גם שם במקום האחרון- 32.4 למשחק. באסיסטים יש שיפור קל, והנבחרת רק במקום ה14 עם 9.8 למשחק.

נבחרת הנערות של ישראל. נבחרת הנשים היחידה שלנו ששיחקה באליפוות אירופה דרג א' בקיץ

נבחרת העתודה

שורה תחתונה: מקום שמיני באליפות אירופה דרג ב' (מתוך 10)

קצת יותר: בפורמט מוזר למדי, פשוט היה בית של 10 נבחרות שכולן פגשו את כולן. הנבחרת פתחה בניצחון על הבריטיות אך הפסידה אח"כ חמישה משחקים ברצף (לבולגריה, אוסטריה, ליטא ,יוון ובוסניה הרצגובינה). לאחריהם הצליחה לחבר שני ניצחונות רצופים (על מונטנגרו ורומניה) וסיימה בהפסד לשבדיה.

דברים שהייתם יכולים להסתדר נהדר בלעדיהם, אבל אם אתם כבר קוראים את זה אז למה לא:

– מסתבר שחלק מנבחרות הנשים פשוט נעלמות ככל שמתבגרים. יש 44 נבחרות עד גיל 16, 41 עד גיל 18 ולעומת זאת 26 בלבד בגיל העתודה (בבוגרות יש חזרה ל38 נבחרות, 7 מתוכן משתתפות באליפות אירופה למדינות קטנות, ביניהן המדינות הזעירות אוסטריה וסקוטלנד).

דניאל רבר מאליצור רמלה חוסמת את אקסנטייבה הבולגרית. רגע אחד מוצלח בטורניר לא מאוד כזה.

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. כתבה מצויינת החכמתי נורא.
    נראה שהאריות של הכדורסל גברים (יוון וליטא) לא מופיעות בדרג א׳ בנשים, אז מי המובילות בנשים?
    אם לא אתה אז כשהיתי קורא באתר אחר אמ;לק

    1. עד גיל 16(דרג א') 16 זכתה צ'כיה שגברה בגמר על פורטוגל.
      עד גיל 18 זכתה ספרד (גברה על צרפת).
      עד גיל 20 גם ספרד (שגם פה גברה על צרפת).
      רוסיה ואיטליה די חזקות גם כן. רוב הנבחרות המובילות הן כן נבחרות עם נבחרת גברים טובות. החריגות הן הולנד, פורטוגל וצ'כיה שמתמקדות כנראה ב בתחום הנשים.

  2. מעולה ינון!

    באמת פוסט לעכברים בלבד.

    טי ג'י ליף דומה בצורה מחשידה לאחד ששיחק פעם בגליל, ברד ליף.

    מדהים לראות שכבר מגיל צעיר נבחרות ישראל לומדות לעשותבמכנסיים ברגע האמת. אין כמו תרגול יסודות כל-כך משמעותיים לכדורסל שלנו עוד משלב הילדים

  3. תודה רבה!
    גם אני עקבתי, ולמען האמת התאכזבתי מהתלות המוגזמת בעמית עבו הצעיר מכולם בשנה. זה היה נראה כמו קבוצות של אייברסון או קטש, והתוצאות , בהתאם

  4. יש משהו לא נכון בציפיות שלנו משחקני נבחרות הנוער, נערים וקדטים.
    הזה הזמן הכמעט יחידי שהם צריכים (וצריכות) לבנות יסודות, כללי עבודה ואימון ועבודה מנטלית.

    לכן, זה לא נכון(ואולי אפילו אסור) לצפות מהם להישגים ברמת הנבחרת, כי אנחנו מקדשים את נושא התוצאה, עדיף לנו שיגדלו לשחקנים טובים.

    להזכירכם, ג'ורדן בתיכון שלו הועף מהחמישיה.

    1. מנחם פירסם פעם פוסט על המאמן של התיכון שלו. שמוכיח שהסיפורים של ג'ורדן על עצמו בגיל תיכון היו קצת מוטים…

  5. תודה!
    כבר כתבתי שטל ברקאי (2.06 מ') הוא נכדה של אחותי מרנינה ז"ל. נפגשתי איתו לפני 3 שבועות בארץ במסיבה משפחתית בגבת. הוא יודע את בעייתו: מסה! אביו שכר לו מומחה תזונה ומאמן כושר אישי, ונראה אם ייצא מזה משהו. בינתיים הוא ספורטאי מחונן בצבא

  6. התוצאה של העתודה של הבנים מטעה – בלי ליף הנבחרת הזו הייתה משיגה תוצאות דומות לשאר הנבחרות שלנו.
    ליף היה השחקן הכי טוב באליפות ובהפרש – והא הוצנח לנבחת ברגע האחרון – ממש לא תוצר של הכדורסל הישראלי

  7. פוסט מעולה, אם ברד ליף היה 2:07 כנראה היינו קוראים עליו בפוסטים של אגדות NBA.
    ינון כל הרחבה בנושא השחקנים הצעירים המובילים ובכלל קצת יותר לעומק על הדור הזה של עד גיל 20 יהיה מבורך.
    אני בדיוק חושב על כמות המידע הפסיכית לגבי שחקנים בארה"ב אנדר 18 ובטח בקולג'ים ואצלנו מדבר בסיקור הגילאים האלה

  8. פוסט מאלף
    העתיד נראה קודר . יש בעייה ביצור גארדים גאנרים עם יד קטלנית ל 3
    אם בעבר היו חסרים גבוהים כעת חסרים שחקנים עם יכולת ליצר קליעה
    כך גם בנבחרת הבוגרת ( קו דגמי טוב – פישר-אליהו-כספי ) קו אחורי דלוח

  9. תודה רבה …לא ביישת את הפירמה …הכל נשאר במשפחה.
    גיליתי שיש לנו משותף.גם אני בעונת המלפפוניים מעדיף לקרוא ולעקוב אחרי תוצאות של ליגה ב' צפון לנערות בכדורמים מאשר לעקוב אחרי עוד " מלפפון ".
    יש לי חברים שעונת הספורט הכי מעניינת מבחינתם היא המלפופנים …לדעת מי עבר לאן .
    אני לעומת זאת מעוניין בתוצאה ולא בפסטיבל .

  10. איתי – ממש לא.
    ליף היה אמנם מצוין אך גם שאר הנבחרת היא נהדרת, ונסמכת על הדואו המצוין בלאט-הובר. הם היו עולים בכל מקרה לדרג א', אבל אולי לא בכזאת קלות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט