הווריורס של 1975 דומה מאד לקבוצה הנוכחית / מנחם לס

כולם מדברים על הווריורס האחרונה שזכתה באליפות, זאת של 1975. מקווים שזאת תהיה הבאה אחריה.

תקעתי מבט באלופה האחרונה מהמפרץ ודבר מוזר התגלה לי: שתי הקבוצות דומות מאד זו לזו.

בואו נתחיל עם העובדה שגם אז וגם היום ישנם שני וותיקים – שחקנים ווטרנים מעולים – שהסכימו לוותר על חתיכת העוגה שלהם בקבוצה, לטובת הקבוצה. גם בקבוצה ההיא היו שני שחקנים שהיו בחמישייה בתחילת העונה, וויתרו על מקומם והדקות שלהם. אז היו אלה ג'ף מולינס וביל ברידג'ס. בקבוצה הנוכחית השחקנים הם אנדרה איגודלה ודייויד לי. כששני שחקנים בשעור קומה וסטטוס כאיגודלה ודייויד לי מוותרים ברצון וללא הפיכת עולמות על מעמדם והדקות שלהם, הדבר אומר דרשני.

לשתי הקבוצות היו שני סנטרים. קבוצת 75' עלתה עם קליפורד ריי וג'ורג' ג'ונסון היה המחליף, והקבוצה הנוכחית עולה עם אנדרו בוגוט, ומחליפו הוא מריס ספייטס. הסטטיסטיקות של הזוגות מאד דומות: קליפורד וג'ונסון קלעו יחד 17.1 נק' עם 14.5 ריב'. בוגוט וסייטס קולעים 17.1 עם 12.6 ריב'. עכשיו תוסיף את פסטוס אזלי ודייויד לי, ולסטוב קר ישנן כמה אופציות כאן.

בקבוצה ההיא היו שני 'פלאשים' – ג'מל (אז קית') ווילקס וריק בארי. שני הגאנרים הטובים ביותר בתקופתם. ווילקס ובארי קלעו יחד 44.8 נק' למשחק. היום ישנם שני גאנרים צעירים – סטפן קרי וקליי תומפסון הקולעים יחד 45.5 נק'.

בקבוצת 1975 היה את קלעי הפאולים הטוב ביותר בתקופתו – ריק בארי, וסטפן קרי הוא הטוב ביותר בהווה (או בין חמשת הטובים ביותר); ריק בארי היה בעל זריקת הג'אמפ הממאירה ביותר בזמנו ונחשב לפיור שוטר הטוב ביותר בליגה; אותו דבר סטפן קרי.

הקבוצה של 1975 חילקה 25.3 אסיסטים למשחק. הקבוצה הנוכחית 27.4. הקבוצה כולה של 1975 קלעה .76.8% מהקו; הקבוצה הנוכחית קולעת 77.3%.

היה הבדל משמעותי גדול אחד: קבוצת 1975 לא נילקחה ברצינות עד הפלייאוף עצמם. הקבוצה הנוכחית היא המובילה בליגה כמעט מתחילת העונה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. סיימו ראשונים את המערב (48 נצ'), אבל עדין לא היו מעומדים לזכייה.
    ב-75' המנצחת בין הסלטיקס לבולטס (סיימו 1, 2, במזרח עם 60 נצ' לכל אחת) הייתה המעומדת לזכייה.

    נכון שה-NVP לא הגיע מהווריארס באותה שנה, אבל ווילקס סיים את העונה עם התואר "רוקי העונה".

    דווקא הווריארס של 75' דומים יותר לקליבלנד.

    * הסתמכות על כוכב אחד שמוביל את הקבוצה.
    * השחקן השני בטיבו בקבוצה הוא כוכב בהתהוות, שזה הפלייאוף הראשון שלו.
    * הגעה לגמר מהקונפרנס שנחשב לחלש יותר (הווריארס שסיימו ראשונים במערב היו מסיימים 4 במזרח באותה עונה)
    * שיפור משמעותי בהגנה בפלייאוף מול עונה רגילה עם הגנה בינונית.

  2. כשאתה מציג את זה ככה אתה צודק, אבל ב-1975 הווריורס איבדו את קייזי ראסל ונייט ת'ורמונד, שניים מכוכביהם הטובים ביותר, והיום הם לא איבדו אף אחד בפגרה (בנוסף להבדל בין 48 ל-67 ניצחונות)

    1. +1
      מקרה קלאסי של adding by subtracting,
      ת'רומונד כבר היה בשלהי הקריירה (סיים את 74' עם 17 נק' למשחק. ב-75' כבר ירד ל-13 נק' למשחק), והעזיבה של ראסל אפשרה לבארי לתפוס בלעדיות על הובלת הקבוצה (ב-74' ראסל קלע 20.5 נק' למשחק, בארי קלע 25.1 נק' למשחק. אחרי עזיבת ראסל בארי סיים את 75' עם 30.6 נק' למשחק)

  3. נראה לי שהווריירס ההיא היא אחת מאותן אלופות פחות מוכרות שזכו באליפות בשנות השפל של החצי השני של הסבנטיז. הסלטיקס היו אז בירידה עם קבוצה פחות נוצצת, וגם הלייקרס פחות בלטו ונפתח חלום הזדמנויות לקבוצות קטנות יותר ללכת עד הסוף.

  4. אם בלאט לא היה בקלילבנד הייתי מתפלל לניצחון ג.ס
    היא קבוצה כ"כ סימפטית …קשה להיות נגדה …אבל יותר קשה להיות נגד בלאט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט