סיקור משחקי השבת/ יונתן שגב

יום המשחקים השלישי אחרי פגרת האולסטאר בליגה הטובה בתבל, הביא לנו כמה משחקים מעניינים, כשגולת הכותרת הוא משחק הצמרת בין הטורונטו ראפטורס והיוסטון רוקטס שבו הרוקטס פשוט פירקו את הראפטורס, כשהם מנצחים את כל ארבעת הרבעים בעיקר במחצית השנייה (58-40). עוד הלילה, קיבלנו הופעה נוספת של ווסטברוק העל אנושי ואוקלהומה שלו, ניצחון של הפליקאנס על ההיט למרות פציעה נוספת של אנטוני דיוויס (יש לו משהו לא טוב עם ימי שבת), ניצחון בחירוק שיניים של הבולס על הסאנס, וניצחון מרשים של הקליפרס במשחקם נגד הקינגס . בואו נתחיל.

 

שארלוט הורנטס (31-22) 103 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (25-30) 110

הת'אנדר, הגיעו למשחק הזה בידיעה שניצחון שלהם והפסד של פיניקס, ייפתח פער של 1.5 משחקים בינם (מקום שמיני) לבין הסאנס (מקום תשיעי).הם ידעו גם, שאם תקרה תוצאה הפוכה, כל הפער יתקזז והקבוצות יהיו בשיוויון.  מהצד השני, ההורנטס ידעו שאם הם מנצחים וההיט מפסידים הם עולים למקום השביעי. אם הם מפסידים לעומת זאת, הם יוצאים מהמקומות שמובילים לפלייאוף, עד למקום התשיעי.

כשמחשבות אלו מחלחלות למוחם, החלו הקבוצות את המשחק. אוקלהומה פתחו מעט יותר טוב (10-4), אבל לא ידעו למנף את זה לריצה. ההורנטס צמצמו את ההפרש ומשם היתרון החליף ידיים במהירות כשהרבע מסתיים 30-28.

ברבע השני, פעם נוספת הייתה תחושה שהת'אנדר בורחים. הם פתחו את הרבע בסערה (11-2) מה שגרם לספסל ההורנטס להזעיק פסק זמן. כנראה שזה עזר, כי שארלוט צימקו את ההפרש לאט לאט כשרוב הרבע הוא נע על סביבות הארבע, ובסופו של דבר, המחצית נגמרת בתוצאה 59-56 לרעמים.

במחצית השנייה, שוב חוזר הניגון- הת'אנדר רצים (הפעם 9-0) וההורנטס מצמקים טיפין טיפין עד לסוף הרבע. מה שהשתנה, שזו הייתה הפעם הראשונה במשחק שאי אילו מהקבוצות הגיעה לפער דו ספרתי (68-56 ל-OKC) ונראה שזה "פתח את התיאבון" לאנשים מאוקלהומה.

בתחילת הרבע הרביעי, שתי הקבוצות פתחו חזק, כשההפרש לא עולה על שלוש בחצי הרבע. משם, בדיוק בנקודה שההורנטס השיגו שיוויון בפעם הראשונה מאז הרבע השני, 8-0 ודי סגרו את הסיפור. אם זה לא מספיק, שלשה גדולה של הרכש החדש- די ג'י אוגוסטין שתי דקות וארבעים שניות לסיום, שהעלתה את ההפרש ל-9 סגרה את המשחק סופית.

אצל ההורנטס, בלט הרכש מו וויליאמס (תאחלו לו מזל טוב- הוא קלע את השלשה האלף בקריירה) שקלע 24 נק' והוסיף 12 אס'. אל ג'פרסון הוסיף 20 עם 12 ריב'. כשלקיד גיל קריסט אותו מספר נקודות. קודי זלר תרם 13 משלו.

אצל הת'אנדר, ווסטברוק בלט (כרגיל) עם 33, 7 ריב' ו-10 אס' (גם 6 איב') כשאיבקה עוזר לו עם 16 ו-12 קטיפות. הרכש החדש- די ג'י אוגוסטין הוסיף 12 נק'ת כשהרכש הפחות חדש והרכש החדש 2 (דיון וויטרס ואנס קאנטר) מוסיפים 10 כ"א כשהטורקי מוסיף גם 13 ריב'.

 

מיאמי היט (31-23)91 – ניו אורלינס פליקאנס (27-28)105

משחק של פציעות ובכורות, זה מה שקיבלנו באמריקן ארלינאס ארינה. ראשון להיפצע היה אנטוני דיוויס, ש"שיחזר" את הפציעה שלו בכתף שהוציאה אותו ממשחק האולסטאר.  הבא בתור היה המחליף של דיוויס, ריאן אנדרסון, שנקע את הברך. מי שערכו בכורה היו גוראן דראגיץ' במיאמי, שהיה פושר ביותר עם 12 נק', ונוריס קול שהיה טוב מאוד עם 12 נק' (ו-6 ריב') נגד האקסית הסופר טרייה.

מהשנייה הראשנה, הפליקאנס הבהירו שהם אלו שעומדים לנצח במשחק הזה, כשהם עולים ליתרון דו ספרתי (15-5) כבר אחרי 7 דק' של משחק. היתרון נשאר פחות או יותר באזור ה-10 נק' במשך הרבע כשהוא נגמר בתוצאה 25-14.

ברבע השני, כשהם כבר ללא אנטוני דיוויס, הפליקאנס מצאו את עצמם שוב במשחק צמוד כשבתוך שתי דקות ההיט צימקו את הפער ל-25-21. הפליקאנס לקחו פסק זמן, שהעיר אותם ובתוך שלוש דקות, הפער חזר לדו ספרתי ונשאר פחות או יותר על 10 נק' לאורך הרבע (וכך גם נגמר- 52-42).

לפני שההיט, הספיקו אפילו לעלות למגרש (מנטאלית) הפליקאנס כבר עלו ליתרון 20 (66-46), מה שדי גמר את המשחק. משם, היתרון עבר הרים (25 הפרש) גבהות (23 בנקודה אחרת) שפל (16 הפרש), אבל בסופו של דבר, הוא הפך את הרבע האחרון לגארבאז' טיים וזה קרה בעיקר בזכות אריק גורדון, שקלע 16 נק' מתוך ה-24 שלו ברבע הזה.

אז כפי שהבנתם, גורדון הוביל את הפליקאנס עם 24 (6 שלשות) כשאסיק מוסיף 15 ו-9 ריב'. טייריק אוונס תרם 13 חיצים עם 6 בונבונים, וקול, כאמור קלע 12 וקטף 6.

בהיט, מריו צ'אלמרס קלע 20 מהספסל כשוויד מוסיף 19. גוראן דראגיץ', כאמור, היה חלש עם 12 בלבד. מי שנתן, משחק ענק, היה וויטסיאד שקלע 11, קטף 16 וחסם 5.

איחולי בריאות לכל הפצועים והחולים למיניהם!

 

 

שיקגו בולס (21-35) 112 – פיניקס סאנס (27-29) 107

שתי הקבוצות הגיעו למשחק הזה אחרי שהפסידו בערב הקודם לקבוצות חלשות מהן (הבולס לפיסטונס והסאנס לטי-וולבס). מי ששיחק היום בסאנס, הוא הרכש הטרי- ברנדון נייט שעלה מהספסל (והיה פושר עם 13). מי שלא שיחקו היו איזייה תומאס וגוראן דראגיץ' שעזבו. הבולס היו הפעם עם סגל מלא לחלוטין, דבר שקרה פעמים ספורות בעונה הזו.

הרבע הראשון נפתח באופן צמוד, כשאף קבוצה לא מצליחה ליצור לעצמה יתרון משמעותי. בסופו של דבר, הרבע נגמר ב-5 הפרש לטובת השוורים כשהיתרון מחליף ידיים 6 פעמים ולא עולה על 7 נק'.

ברבע השני, פיניקס החלו לנגוס ביתרון, וריצת 8-0 נתה להם יתרון מינימלי. מי שהגיב היה ניקולה מירוטיץ' (8 נק' ברבע ובמשחק) שעם ריצת 5-0 אישית, החזיר את היתרון, והמומנטום לבולס. משם, היתרון החליף ידיים והתוצאה הכי נפוצה הייתה שיוויון ובסופו של דבר, בליץ הגנתי בדקה האחרונה של הרבע נתן לפיניקס יתרון קטן למחצית השנייה – 56-52.

רוב הרבע הסאנס אכן החזיקו ביתרון, כשהפער נע הארבע-שש נקודות, כשהנתון המפתיע הוא ששיקאגו לא עלו ליתרון אף לא פעם אחת ברבע ואפילו לשוויון הם לא הצליחו להגיע, אך בסופו של דבר היתרון צומק ל-2 נק' בלבד (83-81) בכניסה לרבע המכריע.

הבולס פתחו את הרבע האחרון בריצת 10-2 מה שנתן להם יתרון של 6 נק' לשמור עליו. הם הצליחו לעשות זאת נעמנה במשך רוב הרבע, עד דקה וחצי לסופו. התוצאה עמדה על 106-99 1:37 לסיום. משם, מיודענו, פי ג'יי טאקר קלע שלשה, אריק בלדסו קלע לייאפ משלו ופתאום ההפרש ירד לשתי נקודות. משם, הבולס הלכו לגאסול הוותיק שלא אכזב והעלה את היתרון חזרה ל-4 – 108-104. כשש שניות אחר כך- 25 שניות לסיום, מארקיף מוריס כבר שלשה גדולה, שהורידה את היתרון לנקודה בלבד. הסאנס עשו עבירה על רוז, שלא אכזב וקלע 2 מהקו. משם,כשהתוצאה 110-107, הכדור הלך לרכז הבכיר של הסאנס (פעם התואר הזה היה שווה הרבה), אריק בלדסו, שניסה לשלוח את המשחק להארכה, אבל נסיון השלשה שלו הלך החוצה, ג'ימי באטלר השתלט על הריבאונד, קלע שתיים מהעונשין ובצד השני השמשות לא הצליחו לקלוע.

 

את שיקאגו הוביל פאו גאסול עם דאבל דאבל מספר 4,000 העונה (22 נק' ו-14 ריב'), כשג'ימי באטלר קלע 19 משלו. דרק רוז הוסיף 16 ומייק דאנליבי ג'וניור קלע 15 משלו. ברוקס וגיבסון הוסיפו 12 כ"א.

את הסאנס הוביל פי ג'יי טאקר עם 20, מרכוס מוריס קלע 17 וצמד הרכזים, נייט ובלדסו קלעו 13 כ"א כשהוותיק ביניהם (בלדסו) הוסיף 8 אס' ו-7 ריב'. ארצ'י  גודווין, נגר בימים כתיקונם קלע 12 עם כמה הייליטס מרשימים. גרין הוסיף 10.

 

יוסטון רוקטס (18-37) 98 – טורונטו ראפטורס (18-37) 76

אחרי המשחק הנהדר שלהם נגד ההוקס, הגיעו הראפטורס במטרה לבסס את מעמדם במקום השני במזרח. הרוקטס, הגיעו אחרי ההפסד למאבס, ולא התכוונו לוותר הפעם, כי גם להם יש יתד לתקוע- במקום השלישי והמכובד ביותר (במערב כמובן).

הראפטורס פתחו טוב יותר, ואחרי  7 דק' של כדורסל הובילו 13-5. הרוקטס השיבו בריצת 11-0 שהונהגה ע"י שמאליים (ג'וש סמית', ג'יימס הארדן וטרנס ג'ונס) ובסופו של רבע היתרון על 2 נק' לטובת הרוקטס.

ברבע השני המשחק המשיך להיות צמוד, אבל אפשר להגיד שהוא היה בשליטת הרוקטס, שהובילו ברוב שלבי הרבע, כשהיתרון מגיע עד ל-7 נק'. בסופו של דבר המחצית הסתיימה בתוצאה 40-36 לטובת המארחים.

ברבע השלישי, יוסטון החלו לברוח. לאט לאט, בכל פעם קצת, הם הגדילו את הפער שלהם עד שזה הגיע להפרש שיא של 15 בדיוק בזמן- בסוף הרבע, כשהארדן סיים את חלק הנקודות שלו במשחק עם 20.

הרבע הרביעי היה מאוד דומה לרבע השלישי, כשהרוקטס בורחים לאט לאט והיתרון צומח בקצב אחיד- בלי ריצות גדולות. בסופו של דבר הרבע הרביעי היה גארבג' טיים אחד גדול כשהכוכבים מצחקקים על הספסל בינתיים.

בצד המפסיד, רק ג'יימס ג'ונסון הגיע עם 27, כשהג'ונסון השני- אמיר לא קולע ולו נקודה אחת. קייל לאורי ויונאס ולנצ'יונאס הוסיפו 11 כ"א כשלסנטר היו 7 ריב' ולרכז אותו מספר איבודים. דרוזן הוסיף 10 ו-5 איב'.

אצל הרוקטס, קורי ברואר קלע 26, קטף 10 ריב' וחטף 5 פעמים. הארדן הוסיף 20 עם 7 אס' (ו-5 איב'). מונטיונאס קלע 12 וקטף 11 כ"ח. טרנס ג'ונס קלע 11 נק' וקטף 9 ריב' מהספסל.

 

 

 

לוס אנגלס קליפרס (19-37) 126 – סקרמנטו קינגס (35-19) 99

על מה ידובר בעוד 20 שנה על המשחק ? כנראה על שיא הקריירה של עומרי כספי שקטף לא פחות מ 17 כדורים חוזרים הלילה אלהם הוסיף 11 נקודות

איך אומרים בחדשות של 6 ? גאווה ישראלית

המשחק היה במעמד צד אחד כשהקליפרס משייטית לניצחון קליל

אוסטין ריברס, בנו של המאמן, קלע 28 נקודות (שיא קריירה), ג'יי ג'יי רדיק עם 24 וג'מאל קרופורד הוסיף 23 מהספסל. כריס פול הסתפק ב-10 נקודות ו-9 אסיסטים. את  הקינגס הוביל דמרכוס קאזינס עם 21 נקודות ורק 4 ריבאונדים ( השאיר את העבודה לעומרי).

 

 

ה-MVP של הלילה: ראסל ווסטברוק

לפוסט הזה יש 10 תגובות

    1. החתמה מעולה עבורם. יפצה על הרכות בהגנה של לאב ומוזוגוב על גבוהים שמתחפרים בצבע. אולי בעונה הרגילה הוא לא יהיה יעיל כל-כך, אבל בפלייאוף הנוכחות שלו תהיה חשובה.
      מדהים איך הקבוצה הזאת משתפרת ככל שהעונה מתקדמת..

  1. ההפסד של טורונטו על 20 הוא בלתי מובן. ההסבר היחיד הוא משחק שהיה בק-טו-בק.
    שרלוט היתה צממודה לת'אנדר עד 5 הדקות האחרונות.
    מומי, מיאמי לא בלוף. הם משפחה, וכמשפחה כולם היו עדיין בשוק ממה שק'רה לבוש/.

  2. גודווין מפיניקס רחוק רחוק מלהיות נגר..
    מדובר בילד בן 20 שיכול בקלות להיות אחד הכוכבים הגדולים של הליגה בעוד 5 שנים.
    תעקבו אחריו..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט