סורי. המשחק של היום נחות לזה של אז / מנחם לס

לאחרונה הצטרפו כמה גולשים יקרים חדשים שכולם מתקבלים באהבה, אבל כמה מהם מדברים בתגובות כמומחים גדולים, בעוד שלפי תגובותיהם ברור לי שהם נמצאים בשלב של רבע צעד מעל 'רפי הבנה', ויש להם עוד הרבה עבודה (ותגובות הגיוניות בהתאם) לפני שאתחשב בהם כ-"בינוני הבנה".

אתמול כשהישווינו בין "השלישייה הגדולה האמיתית" לבין "השלישייה הבאה שתגיע – אולי – לרמת 75% מה'שלישייה הגדולה האמיתית' בעוד שנתיים שלוש, בהנחה שלברון ייקח עוד שתי אליפויות כי אחרת מצב האליפויות בין השלישייה הראשונה (14)  לשלישייה הצעירה (11) הוא מביך" (שם ארוך לשלישייה השנייה אבל הייתי חייב להבטיח שאתם מבינים את הכוונה) היו כאלה שטענו שהשלישייה הנוכחית היא בעלת סכוי להשתוות, ולהעפיל לרמת השלישייה של הר רשמור.

טוב, שזאת בדיחה אני לא רוצה לחזור על עצמי. לברון יצטרך לקחת עוד שלוש אליפויות לפני שאסכים בכלל להתחיל לדבר על זה!

הויכוח גלש לרמות מביכות של 'הכדורסל אז' לבין 'הכדורסל עתה', במיוחד בענייני הגנה, כשכמה "רפי הבנה זוהי מחמאה עבורם" טענו שבגלל שהשחקנים היום יותר גדולים ופיזיים, גם ההגנה נועזת וקשה הרבה יותר היום מאשר 'אז'.

אז הרשו לי להגדיר 'אז'. יש אז של שנות ה-60' שהייתי חלק גאה בו. היו אז כמה שחקנים שיכלו בקלות לשחק היום כפי שהיו:  אוסקאר רוברטסון, ג'רי ווסט, גייל גודריץ', בוב קוזי, בוב פטיט, ואלג'ין ביילור. ואליהם הייתי מצרף את כל עשרת הסנטרים של אז שהיו מצליחים בקלות לעלות בכל קבוצה כמעט היום (אם תבדקו את גובהם, הם גם היו גבוהים לפחות כמו היום): ווילט צ'מברליין, ביל ראסל, וויין אמברי, ג'וני קאר, קלייב לובלוט, וויליס ריד, נייט ת'ורמונד, ג'רי לוקאס, וולט בלאמי.

החמישייה של 1960: אוסקאר רוברטסון, ג'רי ווסט, אלג'ין ביילור, ביל ראסל, ווילט צ'מברליין היתה מנקנקת – כפי שהיא היתה אז – את הקבוצה של היום. הפרונט ליין של ביילור, ראסל, וצ'מברליין היה אוכל כל פרונט גמדי של היום.

 

אוסקאר – "BIG O" – סיים עונה שלמה בטריפל דאבל. מי היום מסוגל אפילו לחלום על דבר כזה?

(ואז היו יריבים עם ממוצעי ריבאונדים של 27 (צ'מבלריין) ו-20 (ראסל)

 

אוקיי. נעבוד ל-"אז" של שנות ה-70.

 

 

החמישייה? וולט פרייזר, ריק בארי, ד"ר ג'יי (או ג'ון הבליצ'ק; לא מסוגל להחליט), אלווין הייס, קרים עבדול ג'אבר. על הספסל אירל מונרו, פיט מרביץ', דייב דבושר, וכאלה. לחמישייה של  יום לא היתה תפילה נגד "האז" של שנות ה-70 שהוא החלש בין כל "האזים").

שנות ה-80…

ARE YOU KIDDING ME?

 

חמישייה: אייזיה תומאס…מג'יק…לארי בירד…צ'ארלס בארקלי (או קווין מקהייל)…קרים עבדול ג'אבר…

(על הספסל ג'יימס וורת'י, ביל וולטון.

לא יודע מי טוב ממי. "האז" של ה-80 או "האז הבא" של שנות ה-90!

שנות ה-90

אוקיי מייקל (ואולג'ואן) , היר איי קאם:

 

חאכים. היה אוכל כל סנטר היום לארוחת בוקר

 

ה-90: ג'ון סטוקטון, מייקל, סקוטי פיפין, קרל מלון, האכים אולג'ואן

על כמה חמישיית היום מוכנה לחתום בהפסד? 15? 20? מה שהיא רוצה. ועל הספסל דייויד רובינסון, דניס רודמן, ועוד איזה 20.

***********************

בואו נקשיב לקני סמית מדבר מעט על אז והיום:

 

היו כמה 'רפים' שדיברו על ההגנה של היום שהיא פיזית וחזקה יותר.

אתם מתבדחים עם הדוק?

"אז" פלופים היתה פגיעה בגבריות. ראיתם את אנטוני מייסון עושה 'פלופינג'? או צ'ארלס בארקלי? אלה היו גברים. אלה היו בריונים. בירד וד"ר ג'יי הלכו מכות. בכל משחק היו מכות שהיום היו גורמים לחודשיים השעייה. היום כל נגיעה היא פאול במשחק שהפך ל-"אליפות הפאולים". מגינים כמו שהיו פעם – רק להזכיר כמה שמות – דניס רודמן, הוראס גראנט, צ'ארלס אוקלי, גארי פייטון, אנטוני מייסון, צ'ארלס בארקלי, מייקל, דייב דבושר (אני יכול להמשיך ולציין עוד 100 לפחות) אין היום. הכדורסל הפך לרך מדי, נשי מדי, ועדין מדי.

אתם חושבים שאני קשיש היונק מהעבר?

תחשבו מה שאתם רוצים. אני הייתי שם וראיתי הכל. אני  י-ו-ד-ע  שהכדורגל היום טוב בהרבה מהעבר. בכדורסל זה להיפך!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. מה עם שנות האלפיים מנחם?
    כריס פול( אין לי בעיה לקבל מישהו אחר), קובי, לברון, דאנקן ושאק.
    על הספסל: פארקר, נוביצקי, דוראנט

    סנטרים באמת קשה למצוא היום

    1. העשור הראשון של שנות ה-2000: קיד, קובי, לברון, דאנקן, שאק

      העשור השני של שנות ה-2000 נכון לעכשיו: פול, הארדן, לברון, אלדרידג', דיוויס. אני מניח שוויגינס וג'ליל אוקפור יכנסו, וגם רכז טוב יותר מפול.

      לא בטוח איזה חמישייה טובה יותר

    1. היי, ניינר. הפוטבול של היום הרבה יותר טוב מאשר אז. הכדורסל הוא הספורט היחיד שאני יכול לחשוב עליו שנופל מהעבר.

  2. מנחם אתה האיש שלי,אני לא יודע למה, יכול להיות התוספים שהשחקנים
    לוקחים אבל כולם פצועים כול שני וחמישי,והליגה נשארה באותו מבנה,
    מעדיפים לשחק בצד אחד של המגרש,ומוכנים לנצח בכל מחיר,גם
    במחיר פלופים מגעילים,שזה בעבר היה כרת ובל יעבור,

  3. שוב, על פי אלו חוקים משחקים, למשל: יש קשת 3 או אין ?

    זה משפיע, על כל המשחק, ועל כל העמדות לא רק על הגארדים, אלא גם על משחק בפוסט.

    לאיזה שחקן משנות ה 60 היית את היד של קרי, זה לא עושה את קרע יותר טוב, זה פשוט הסתגלות ואבולוציה אל תוך משחק שהשתנה עם השנים
    ולכן אני טוען שלא ניתן להשוות בין אז להיום.

    לגביי הפלופים, אני מסכים, בעניין הזה, הדור הנוכחי באמת דפוק.

    ושאלה לכולם: על סמך מה אתם עושים דירוגים של שחקנים לאורך ההיסטוריה כשבכלל לא ראיתם אותם משחקים ?

    אנשים זורקים בוב קוזי בטופ 10 שלהם ולא ראו 5 משחקים רצופים שלו.

    גם אתה מנחם, אז ראית 10 פעם את ביג או, ביג דיל, ממתי 10 משחקים זה מדד למשהו ?

    1. לאיזה שחקן היתה את היד של קרי?
      מה בקשר לג'רי ווסט, שלא רק שהיתה לו יד טובה באותו קנה מידה, אבל היה שחקן הרבה יותר טובס. גייל גודריץ', ואח"כ ריק בארי – כולם שחקנים טובים בהרבה מקרי, וקלעים שווים (ריק בארי טוב יוצתר)

      1. האם הם זרקו מאותם טווחים, ?האם עלו לזריקה ושחררו את הכדור מהיד באותה מהירות ?, לא נראה לי, אז זה היה יותר משחק של סנטרים, ככה שאני מניח שהם היו יותר פנויים בזריקה, כי ההגנות התמקדו בצבע, מתחת לסלים. אבל וואלה בכנות אני לא זקן כמוך ולא ראיתי מספיק את כל הנפילים האלו, כדי לחוות דעה.

        ואתה מעוות את דבריי, אני בפירוש אמרתי שזה לא עושה את קרי יותר טוב, ומעולם לא טענתי שההגנות של היום יותר חזקות, רק אמרתי שבגלל כל השינויים שקרו לאורך השנים (חוקים, שיטות אימון, אפליה בין גזעית,כימיקלים, התערבות תקשורתית, לחצים) לא ניתן להשוות בין התקופות.

  4. אני יודע שזה לא קשור (אולי חוץ מזה שאני חדש) אבל מישהו יודע איפה אפשר למצוא את הפגישה של הספרס עם אובמה מתורגם??
    תודה מראש

  5. מנחם אני מסכים שאין להשוות המשחק של היום לזה שלפני שני עשורים ואני גם מעדיף את הכדורסל והשחקנים של אז. לעומת זאת אני חושב שבעקבות האהדה העצומה הרפואה המתקדמת ושיטות האימון שהתפתחו קשה יותר להתבלט ונקודת המרכז של איכות השחקנים גבוהה יותר היום. כמובן שעילויי משחק הם אחדים בדור אבל שחקני חמישייה מגוונים כטרבור אריזה יש הרבה יותר היום מאשר פעם

  6. הכי אני מאוכזב זה שאין יותר קבוצות כמו ה"באד בויז" פיסטונס.
    כל השחקנים שם היו גברים אחד אחד, כאלה שהיית לוקח איתך יחד למלחמת וייטנאם, ללא כלי מלחמה, ויוצא בשלום.
    לאמבייר פעם נתן איזו הורדת היאבקות ללארי בירד (לפי דעתי במשחק חצי גמר מזרח בבוסטון) רק כדי להוציא אותו מהמשחק. הוא אמר: "אם אתה רוצה להוציא את הקבוצה היריבה מהמשחק, תוציא את השחקן הכי טוב שלהם".
    אני מאמין שאם שחקן בימינו היה עושה עבירות כאלו בימינו, הוא היה מקבל השעייה קודם כל לעשרה משחקים, ואחרי מספר פעמים אולי אפילו לעונה שלמה.
    לקומישינרים של היום לא אכפת בכלל מהמשחק עצמו. אכפת להם רק מהשואו והמרצ'נדייז.
    אני מאוד מאוכזב מההתדרדרות הגברית של הכדורסל – לא מעניין אותי כמה דאנקים שם גריפין או כמה שלשות תקע קארי במשחק שלשום. זה נחמד והכל, אבל אני מעדיף לראות שחקנים כמו לאמבייר, כמו דניס רודמן, כאלו שהיו מוכנים לקפוץ ללבה אם זה היה משיג להם איזה לוז – בול מסכן, שלא לדבר על ניצחון. אלו היו שחקני כדורסל אמיתיים. כאלו שעושים הכל בשביל לנצח, ואני לא מדבר על פלופים ו"שאק – א- טאק", אני מדבר על מכות, על טראש-טוק ועוד.
    מקווה שעוד מזדהים איתי, כי אני מצטער לומר את זה, כדורסל של נ.ב.א נהפך לא פחות נשי ממשחק כדורגל אירופאי.

    החזירו לנו את הכדורסל שאנו אוהבים!!! לא כדורסל של גייזים (בלי להעליב את הלהטב"ים) ונמושות – כדורסל של גברים, שלא מביישים מתאגרפים ומתאבקים!!!

    1. תגובה פואטית משהו 👍, הליגה גמרה את הסיכוי לדטרויט 2.0 כי הם רוצים בידור לכל המשפחה , השחקנים היום ברובם אתלטים עליונים על העבר אבל עדינים / פוחדים להתלכלך.

  7. מנחם אנסה רק משנות ה-80 כי מאז ראיתי מספיק משחקים ובתור אוהד של ה90 וה80 אני רואה גם עכשו משחקים שלמים מיוטיוב ואתרים אחרים. ברור לכולם שזה ויכוח היפוטטי. ואני מסכים עם הבשגרמלנשג'ס שבגלל כל השינויים שקרו לאורך השנים קשה להשוות בין התקופות.כי אם מאפשרים לכישרונות של פעם להגיע במכונת זמן לתקופה זו עם התזונה הכושר הציוד והרפואה של היום מחד ועם יסודות הכדורסל שלהם מאידך, אז זה דיון אחר. ויש מצב שאני מסכים איתך.

    לגבי משחק פנים אני מסכים במאה אחוז. הגבוהים של אז שלטו בצבע. גארד שלא ידע להכניס כדור לצבע כמו שצריך בתזמון ובזוית מושלמת היה נעלם מהליגה (90% מהגארדים היום כולל כריס פול עולים לשחקן פוסט במטר או שתיים במיקום בכל מסירה). מגוון התנועות בפוסט וחצי מרחק והמסירה מדאבל טים הייתה מחזה מרהיב. כאחד שיש לו סטייה לצפות בכל האימונים של האקים עם הגבוהים והכוכבים של היום קשה לפספס שגם בגיל 50 יש לו יותר קורדינציה מהירות ועדינות (פינס) מכל גבוהי הליגה.
    בנוסף גבוהים יכלו לבנות מאסה על חשבון מהירות כי לא היו להם תפקידים רחוקים מהצבע. חסן וויטסייד של מיאמי שנראה מאסיבי הוא גוף ממוצע של סנטר אז.
    לגבי פוינט גארדים וראיתי הרבה מאוד מאז ה-80 אני נאלץ לזנוח את הנוסטלגיה. הפוינטים של היום עולים בגדול על אלה של העבר. מג'יק בליגה משלו וסטוקטון רכז קלאסי ומדהים למרות שאני לא ממעריציו. אבל העומק שיש היום העמדה ורמת הכישורים המדהימה מראה צעד קדימה. זה לא מוריד מהגדולה של אז כי בדומה למדע נקודת ההתחלה של החדש היא נקודות הסוף של הקודם (טוב בערך לא בדיוק).

    לגבי הגנה יש פה אפקט הילה. בשנות ה80 ההגנות היו מחרידות ביחס להיום אבל זוכרים את הבאד בויס שסגרו את העשור, הניקס סיאטל ושיקגו ב90 יצרו זיכרון סלקטיבי של ליגה כסחנית ואלימה. המציאות היא שממש לא כל ההגנות היו חזקות. הם פשוט היו צפופות. התוצאות היו נמוכות בגלל רמת קליעה סופר נמוכה. אפילו כתבת על זה קצת בזמנו. בשנות ה-90 קירבו את קשת השלוש לכמה שנים טובות ויצרו שחקנים שבנו קריירות של קלעים מקשת קרובה יותר. הכדורסל בשנות ה90 ברובו היה מאוד בינוני ופשוט. כדורסל קבוצתי ומתוחכם ראית רק באירופה של אז. למזלה של הליגה שנות ה-90 פשוט כללו כ-20-25 שחקני על מדהימים שהיו שגרירים נהדרים של הליגה בנוסף לאדונינו מורינו מלך המשיח יבדל לחיים טובים מיכאל ירדן הגאון שליט"א .

    וצודק קני סמית בוידאו שהבאת, שאז כוכב נשא יותר נטל. היום יש לטעמי כ-100-120 שחקנים שאם היו מאפשרים להם לזרוק כ-20-25 זריקות למשחק ובונים סביבם התקפות היו קולעים כ-20 נקודות ב-40-43% מהשדה. מה שפעם היה מקובל. מ-94-5 קבוצה שקלעה מעל 100 נקודות נחשבה עילוי התקפי.

    1. אחלה פוסט, ממש נהניתי, רק חייב לציין שגם מכונת זמן לא הייתה עוזרת כי למשל גארד מסיקסטיז לא התאמן על טווח ל4 נק' כי לא הייתה לו
      קשת 3, ואז הוא מוצא את עצמו בקרב חמוש בחרב מול M16
      והסיבה שאני כל כך מתעקש איתך על זה היא שמכונת זמן היא דבר שמבחינה תאורטית מאוד מעשי…

      זהו סיימתי, אפילו אני מרגיש שחפרתי לעצמי בנושא

    2. אני לא דברתי על "ממוצעים" כי ברור שהיום 'הממוצע' של הפוינט גארד גבוה מאזר אז. דברתי על ה- UPPER ECHELON של הכדורקסל כי אחרת צריך לרדת גם למכללות ולתיכונים.

  8. הפער בין הסנטרים הכי טובים בסיקסטיז לסנטרים הכי גרועים בסיקסטיז גדול בעשרות מונים מזה היום. הליגה הרבה יותר צמודה, ושיטות המשחק שונות לגמרי-אז, לפי משחקים ישנים, סטט' ומאמרים שקראתי על התקופה, קבוצות שיחקו רק על להכניס כדורים לאיש הגבוה והתבססו על רכז שהוא רק מנהל משחק. היום האיש הגבוה ביותר הוא אופצייה רביעית או חמישית בהתקפה כמעט בכל המקרים והרכז הוא בעיקר סקורר (רונדו היחיד שיוצא מהכלל בין הרכזים הבכירים)

        1. ועדיין, שים את לאוסון 30 שנה או יותר אחורה ועם המהירות שלו הוא אחרי סל מסיים מתפרצות יחיד בלייאפ מול אף אחד לאורך כל המשחק.

        2. אני ממש לא מסכים לגבי וול… אמנם הוא נראה כמו סקורר אבל צורת המשחק שלו ממש לא כזו. להיפך, הוא אחד שמנהל משחק, משתף ועושה את אלו שלידו לטובים ביותר. אם נסתמך על הסטטיסטיקה, הוא אחראי על יותר נקודות מאסיסטים מאשר מנקודות שלו

  9. לא קשור לוויכוח העקר והנוסטלגי הזה אבל היום התפרסם ראיון של לס אלכסנדר, בעלי הרוקטס, שנפגש עם אדם סילבר השבוע בקשר לתופעת הטנקינג. הוא טוען שמבנה הליגה היום נותן עדיפות לקבוצות לנסות להפסיד מאשר לנצח. הוא יוצא נגד משחקי הבק טו בק שגורמים למשחקים חסרי משמעות וכוכבים שנחים וטוען שזה פוגע בכדורסל. הוא אומר שחייבים להאריך את הליגה על פני יותר זמן והציע לסילבר לשנות את שיטת הלוטרי בהקדם.
    אמנם וויכוח לא פחות מאוס מבאיזה עשור היו השחקנים הכי טובים אבל לפחות פה רואים שיש התקדמות והבנה שזה לא יכול להמשיך

    1. הפתרון שלי הוא ש2 הקבוצות האחרונות מכל קונפרנס, יירדו לשחק בליגה היישראלית ויזכו בדראפט לבחור ממחלקות הנוער של יגור, אליצור אשקלון,הפועל עפולה וכ"ו

    2. הוא צודק, חייבים לשנות את השיטה של הדראפט ולבטל את החלוקה של הבתים. זה לא עסק שהראפטורס מקבלים שריון ב-4 הראשונות בפלייאוף שיש רק קבוצה אחת שתעשה את הפלייאוף בבית שלהם חוץ מהם, וגם זה בסימן שאלה, וגם זה שפורטלנד מקבלת בית קל יחסית למערב (וולבס, ג'אז, נאגטס), בזמן שבבית הדרום מערבי יש את 3 הטקסניות, הפליקינס (שהיו בתמונת הפלייאוף מכל בית אחר) והגריזליס

  10. כמו שכתבו כבר לפני יש יותר מדי משתנים להתחשב בהם, וחלקם אי אפשר בכלל להשוות. חוץ מזה, יותר מדי סובייקטיביות מעורבת בזה ולא נדבר על העובדה שהליגה מאוד התפתחה מאז ושחלקנו לא זכינו לראות חלק מהשחקנים המדוברים. בקיצור, אני נמנע להביע עמדה חחח

  11. נוסטלגיה היא מקלטו של הנבל…

    כמה שינויים ששינו את המשחק (לו רק היו שומרים על החוקים כמו בקריקט היינו יכולים להשוות בין דון ברדמן מ 1940 לטנלדולקה מ 2012)

    – חוקי ההגנה גרמו ליותר דרייבס לצבע של הגארדים.
    – קשת השלוש גרמה לשחקנים להתאמן על זריקה מה-3 במקום ג'אמפרים חצי מרחק
    – חוק שלוש שניות גרם לביגמנס לצאת מהצבע
    – חוקי הגנה גרמה לתוצאה לעלות ב 10-20 נקודות

    והכי חשוב הכסף הגדול שנשפך ב NBA גרם להרבה שחקנים בינוניים לחשוב שהם גדולים מהחיים ולשבש את ההריכייה של הדור הישן!

  12. לס צודק במאה אחוז. לא מזמן הערתי באחת התגובות שלי שהשחקנים היום רכים מידי.
    הרמה היום נמוכה מאוד משמעותית.
    ההוקס עם כל הכבוד אליהם, עם החומר שיש להם , האם היתה מסתובבת עם מאזן נצחונות הפסדים דומה בשנות ה 80. לדעתי לחלוטין לא,
    קבוצה כמו הווריורס בשנות ה 80 בקושי היתה מתמודדת לפלייאוף.
    לא מסכים לגבי כדורגל, הענף הזה על הפנים. במונדיאל האחרון בשלבי ההכרעה , כמעט כל משחק 0-0 אחרי 120 דקות.
    הכדורגל הפך להיות משחק מאוד משעמם.
    מסי לא מדגדג רמות של מרדונה, פלה, קרויף
    אחרי מסי יש קבוצה ענקית של שחקנים בינוניים ולא יצירתיים.

    1. ההוקס וגולדן סטייט כפי שהן משחקות כיום לא היו מפסידות כלל בשנות השמונים. תלך ותצפה במשחקים שלהן ותצפה מחדש באיך נראו משחקים בשנות השמונים ותגיד את זה ברצינות. אתה פשוט לא תוכל.

  13. קח אתת 50 השחקנים הטובים היום שים אותם בנפרד בליגה בשנות השישים ותגיד לי מי מהם לא משנה את איך שכל הליגה נראית ומשפיע על איך יראה הדור הבא של שחקנים בליגה.

    אותו דבר ל 40 הטובים מהיום בשנות השבעים

    כנ"ל עבור 30 הטובים ושנות השמונים

    20 ושנות התשעים

    הם לא כולם בהכרח יהיו השחקנים הכי טובים בליגה אבל כל אחד מהם ישאיר חותם שלא ניתן להתעלם ממנו וישים אותו בהול אוף פיים.

  14. פעם חשבתי ש"דייב דה בוצ'ר" הוא כינויי כי הוא היה שוחט אנשים בהגנה… מן גרסה מוקדמת ואכזרית יותר של ביל למבייר…
    לקח לי כמה שנים להבין שזה "דה בושר" וזה השם האמיתי שלו 🙂

    ומנחם, רק תזכורת קטנה, פלופים היו גם בעבר. למבייר, דני איינג'….

    בכל מקרא תבורך על כל פוסט

  15. ל- ISH
    עשה טובה תפסיק לקשקש.
    שים את עבדול גאבר מול הפרונט ליין של ג. סטייט הוא דופק 50, 60, 70 נקודות בלי בעיה תלוי בחשק שלו באותו יום. מגיק עושה שמות בקבוצה כמו ווריורס.
    לארי בירד על כל סל של קארי מחזיר בשני סלים. מקהייל שם בלי בעיות 40 נקודות.
    צמברלין שובר את השיא שלו הוא שם 101 נקודות ברבע השלישי ויושב לנוח.
    אני יכול להמשיך לכתוב עוד 200 שורות. אבל מי שלא הבין עד עכשיו , לא יבין גם בתוספת של 500 שורות.

    1. אתה חי בסרט (נוסטלגי).
      כמו שהאלוף האולימפי משנות ה-70 בריצת 100 מ' רואה את הגב של יוסיין בולט עם משקפת כך גם הפער בכדורסל.
      ברור שהשחקנים כיום אתלטים הרבה יותר טובים ולכן ההשוואה מגוחכת.

      להשוות רמת כישרון זה בלתי אפשרי בגלל ריבוי המשתנים לכן אני מסכים עם הבן השחור, ההשוואות האלה מיותרות (גם כשהן באות מ"אחד שראה" ו"זה שיודע")

    2. קארים, מג'יק ובירד, היו גם היום כוכבים בליגה אבל צורת המשחק של הקבוצות אז מול היום זה פשוט עולם אחר. תלך ותצפה במשחקים ותראה את זה בעיניים. למעשה אני לא בטוח שאתה בכלל מסוגל לשבת ולצפות במשחק שלם משנות השמונים בלי להשתעמם, או לפחות להתפלא מאמת האינטנסיביות הנמוכה(יחסית להיום), מסוג הזריקות שהיו לוקחים, מכמות ההחלטות הגרועות ששחקנים מבצעים שלא היו מתקבלות על הדעת היום. גודלן סטייט היו מתקשים לעצור כוכבים של אז באותה מידה שקשה לעצור כוכבים היום אבל הקבוצה לא היתה מפסידה בכלל לקבוצות משנות השמונים. אתה יכול להמשיך לקשקש עוד 1000 שורות גם ועדיין תהיה טועה. אבל אין מצב הרי שתלך ותצפה במשחקים משנות השמונים שוב בכדי להזכר איך זה נראה ולשבור לעצמך את המיתוס שנוצר מתוך הקלאסיזציה שלך. מי ללא יצפה לא יבין לעולם.

  16. כל הפוסט הזה מגוחך.
    המכונית הכי מהירה בשנות ה-70 לא תעמיד תחרות למכוניות של היום.
    אני לא אגיד ששחקני הטופ של היום טובים יותר מאלה של העבר, אבל צריך להבין ששחקני העבר התמודדו מול שחקני העבר, והיו דומיננטיים מולם ומול הליגה כפי שהיא הייתה בזמנם.
    זה לא מוריד מגדולתם.
    אבל היום הליגה ככללותה, טובה בהרבה מכל תקופה בעבר, ללא ספק בכלל. זה מה שקורה, זו אבולוציה, המשחק מתפתח ומשתכלל וכך גם השחקנים, שלהם יש הרבה יותר יכולות מגוונות וכלים לעומת השחקנים של העבר. הם גם מתמודדים בתחרות קשה יותר כי יש הרבה יותר שחקנים כשרוניים ורמת הכישרון פזורה יותר בשוויוניות.
    אז האם הם דומיננטיים יותר או פחות ביחס לליגה שלהם? על זה אפשר להתווכח.

    אבל אין ספק בכלל שג"ס ואטלנטה של היום היו קורעים את הליגה בכל תקופה אחרת.
    הם מהירים יותר, זריזים יותר, חכמים יותר, יש להם יותר כלים התקפיים, יש להם מחליפים טובים יותר, לא תלויים רק בשחקן אחד או שניים, והתרגילים שלהם מתוחכמים יותר.

    אבל זה מה שקורה ואין מה לעשות. כמו שמישהו נתן את הדוגמה של יוסיין בולט.

    אבולוציה לא מחלישה את המינים, היא הופכת אותם לעליונים יותר משהיו.

  17. כן אני מהחדשים, חושב שמבין טוב בכדורסל, להפתעתי הפעם מסכים עם מנחם.. נכון השחקנים היום יותר אתלטיים אבל היסודות ברמה נמוכה יותר כיוון שמדלגים על הקולג׳, חוץ מלברון שהוא תפלץ אין עוד שחקנים שאנחנו לא מבינים מה שהם עושים, אף אחד לא הבין איך מג׳יק עם גוף גדול ומאסיבי רכז, איך צארלס לוקח ריבאונד, איך לארי וסטוקטון האנטי תזה לאתלטים עושים מה שהם עושים, (מבחינתי מייקל לא רלוונטי לשום ויכוח כי הוא מטה את המשוואה בכל חישוב שעושים הוא פשוט חייזר)
    לסיכום: אני עם מנחם, הכדורסל של אז טוב יותר בעיני, והערה קטנה למגיב בשם גיא, לא צריך להגיד ״כדורסל של גייזים״, תאמין לי שלא היית רוצה לריב מולי או שאני יעשה עליך פוסט בסטריט בול…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט