פלייאוף WNBA: סיכום סיבוב ראשון + מה מחכה לנו בחצאי הגמר / מיכל קארו

פלייאוף WNBA: סיכום סיבוב ראשון + מה מחכה לנו בחצאי הגמר / מיכל קארו

הפלייאוף חוזר הלילה (יום א') עם המשחק הראשון בשלב חצי הגמר בין ניו יורק ליברטי ללאס וגאס אייסס (22:00). בחצי הגמר השני תארח מינסוטה לינקס את קונטיקט סאן (03:30).
רגע לפני זה, הנה מה שהיה לנו בסיבוב הראשון.

ניו יורק ליברטי – אטלנטה דרים (0-2)

ניו יורק (1) לא באמת התקשתה מול אטלנטה (8), בטח שלא במשחק הראשון. ההפתעה הגדולה ממשחק מס׳ 1 היא ללא ספק ליאוני פיביש, הרוקי הגרמניה שהובילה את הקלעיות של הליברטי, ולגמרי הייתה כוכבת המשחק. פיביש עלתה בחמישייה על חשבונה של קורטני ואנדרסלוט (החלטה מעולה של המאמנת סנדי ברונדלו), וסיימה עם 21 נק׳ (7-8 מהשדה, 4-4 ל-3). פיביש היא גם אחת המועמדות לתואר השחקנית ה-6 של העונה.

את הרבע הראשון של משחק מס' 2 אטלנטה ניצחה 28-19 ופה זה בגדול הסתיים. סברינה יונסקו קבעה שיא פלייאוף אישי של 36 נק׳, הוסיפה 9 אס׳, 3 חטיפות, והיי-פייב עם ספייק לי.

2-0 ניו יורק ליברטי.
אין ספק שמול האלופה מעיר ההימורים זה יהיה הרבה הרבה יותר קשה. 

לאס וגאס אייסס – סיאטל סטורם (0-2)

במהלך חודש ספטמבר נזכרה אלופת השנתיים האחרונות שאוטוטו מתחיל הפלייאוף וכדאי להעביר הילוך. כאילו דייויד קופרפילד העלים את הקבוצה ואז החזיר אותה רגע לפני הפלייאוף, כדי שאג'ה וילסון לא תקבל פריצת דיסק מסחיבת הקבוצה על גבה כל העונה. וילסון, למי שפספס, נבחרה פה אחד ל-MVP של העונה! מאז סינתיה קופר (יוסטון קומטס) ב-97' אף שחקנית לא נבחרה פה אחד. בנוסף, וילסון היא השחקנית הרביעית שזוכה ב-3 תארי MVP (שריל סוופס, ליסה לסלי, לורן ג'קסון).

לאס וגאס (4) קיבלה בסיבוב הראשון את סיאטל (5) ופתחה רע מאוד את החצי הראשון של משחק מס׳ 1. בחצי השני – אַבְּרָקָדַבְּרָה – האייסס נזכרו שהן אלופות. בדומה למשחק מס׳ 1 בין ניו יורק לאטלנטה, גם כאן אחת מהמועמדות לשחקנית ה-6 של העונה הייתה האקס פקטור. טיפאני הייז הפגיזה מהספסל 20 נק׳ פלוס 4 ריב׳, ו-5 חטיפות. השחקנית בת ה-35 סיפרה שאמא שלה עלתה על מטוס לראשונה בחייה ובאה לראות אותה משחקת. כנראה שזה עזר.
הייז בכלל הודיעה על פרישה בתום העונה שעברה כשעוד שיחקה בקונטיקט, אך לבקי האמון היו תוכניות אחרות. היא הרימה אליה טלפון ושאלה אותה אם תהיה מוכנה לעלות מהספסל עבור לאס וגאס. והשאר היסטוריה. (לחובבי הטריוויה ־ הייז שיחקה גם בישראל).

לסיאטל יש סגל נהדר עם הרבה ניסיון, רק שהעונה כל החלקים שהגיעו השנה עוד לא לגמרי הספיקו להתחבר (אוגוומיקה, דיגינס-סמית׳, ויליאמס). זה בוודאי לא עזר שג׳ול לויד נפצעה בקרסול לקראת סיום העונה והייתה על מגבלת דקות בפלייאוף, ואזי מאגבגור סבלה מזעזוע מוח ולא שיחקה במשחק הראשון.
כמובן שאי אפשר לשכוח את הרבע הרביעי במשחק מס' 1 בו סיאטל קלעה 2 נקודות בלבד (מקו העונשין), ולמעשה הפסידה את המשחק. סיאטל נתנה פייט לאלופה, ובהחלט סייעה לה להתכונן לחצי גמר מול ניו יורק.

הוקוס פוקס 2-0 לאס וגאס אייסס.

קונטיקט סאן – אינדיאנה פיבר (0-2 קונטיקט)

הסדרה בין קונטיקט (3) לאינדיאנה (6) יחד עם הסדרה בין לאס וגאס לסיאטל היא ההוכחה שהליגה צריכה לעבור לסדרות של הטוב מ-5 כבר מהסיבוב הראשון. 2 משחקים זה ממש לא מספיק!
אליסה תומאס מלכת הטריפל דאבלים, דוואנה בונר הנפלאה, דיג'ונאי קרינגטון שנבחרה לשחקנית המשתפרת של העונה, ומרינה מייברי האקס פקטור שהגיעה באמצע העונה, היו גדולות על אינדיאנה. קונטיקט קבוצה יותר טובה ושלמה (בטח הגנתית) והיא עולה בצדק לחצי גמר (התחזית שלי, שבעיקר הייתה תקווה להפתעה והמשך הטירוף סביב קלארק, הולכת לפח).

במשחק הראשון אינדיאנה הייתה שם ממש עד הרבע הרביעי ואז הלכה לאיבוד כשהיא מפסידה את הרבע 25-12. יום קליעות איום ונורא של קלארק בטח שלא עזר. במשחק השני (ובכלל בסדרה) הניסיון הרב של קונטיקט לעומת האין ניסיון של אינדיאנה עשה את ההבדל, בעיקר בסיום הרבע הרביעי, בו אינדיאנה ממש לא הייתה רחוקה מלשלוח את הסדרה למשחק מס׳ 3.
דבר שבלט מאוד במשחק מס' 2 היה כמות הפעמים שקונטיקט הלכה לקו (23) לעומת אינדיאנה (9). יש להניח שבעונה הבאה אינדיאנה בכלל וקלארק בפרט יקבלו יותר שריקות לטובתן.
אינדיאנה תצטרך לבצע מספר שינויים בסגל לקראת העונה הבאה על מנת שתוכל להתמודד שווה בשווה מול החזקות שבליגה (הספסל חייב שדרוג). המטרה העונה הייתה להגיע לפלייאוף, דבר שלא קרה מאז 2016, ואת זה אינדיאנה עשתה. על הדרך קיבלנו כמה רגעים יפים של כדורסל.

קייטלין קלארק, שנבחרה לרוקי העונה, נפרדה מאיתנו עם 25 נק׳, 6 ריב׳, 9 אס׳, לאחר שנה היסטורית של כדורסל, שהתחילה אי שם באוקטובר 23׳ מול 55,000 אוהדים במשחק ראווה באצטדיון הפוטבול באיווה. קלארק לא צפויה לשחק באירופה או בכל ליגה אחרת. – נתראה באפריל/מאי 2025.

2-0 קונטיקט סאן.
קונטיקט מעפילה לחצי הגמר בפעם השישית ברציפות, וניצבת בפני אתגר קשה בדמות מינסוטה לינקס ונפיסה קולייר.

מינסוטה לינקס – פיניקס מרקורי (0-2)

בדיוק כמו בשאר הסדרות, גם כאן זה הסתיים בסוויפ 0-2, ונכון לרגע כתיבת שורות אלה ־ הקבוצה הטובה ביותר היא מינסוטה והשחקנית הטובה ביותר היא נפיסה קולייר (סיימה 2 בהצבעות ל-MVP).
במשחק הראשון קולייר קלעה 38 נק׳ (11-19 מהשדה, 3-5 ל-3, 13-14 מהקו), ובמשחק השני השוותה את שיא הנקודות לשחקנית בפלייאוף כאשר סיימה עם 42 נק׳ (14-20 מהשדה, 2-3 ל-3, 12-14 מהקו). סימן קריאה!!
מינסוטה (2) קלעה בסדרה נגד פיניקס (7) 50% מהשדה וקרוב ל-40% מהשלוש והלכה לקו לפחות 25 פעמים בכל משחק, לעומת פיניקס שהלכה לקו 11 פעמים במשחק הראשון ו-14 במשחק השני. מינסוטה גם מסרה 58 אסיסטים בשני המשחקים ואיבדה רק 17 כדורים. בקיצור, מינסוטה נראית טוב, מהנה לצפייה, ואוטוטו יכריזו ששריל ריב זכתה בתואר מאמנת העונה.

האם זה היה משחקה האחרון של דיאנה טוראסי?
אם אכן זה היה משחקה האחרון, היא סיימה אותו עם 10 נק', 4 ריב', 3 אס', וחטיפה. בנוסף, טוראסי יצאה ב-6 עבירות עם 2:34 על השעון וזכתה לסטנדינג אוביישן מהקהל במינסוטה שנתן כבוד לאחת העיזים (GOAT) של המשחק. טוראסי גם קיבלה טכנית ברבע ה-4. קלאסי טוראסי.
השחקנית בת ה-42 שנבחרה ראשונה בדראפט 2004 ושיחקה בפיניקס במשך כל הקריירה, טרם הודיעה אם היא מתכננת לחזור לעונה נוספת, אז נכון לכרגע – כולם כולל כולן נפרדים ממנה…

2-0 מינסוטה לינקס.

ניו יורק ליברטי (1) – לאס וגאס אייסס (4)

בשחזור גמר 2023, אז הייתה ידה של לאס וגאס על העליונה, ייפגשו ה-MVP של העונה ־ אג׳ה וילסון (26.9 נק', 11.9 ריב') ובריאנה סטיוארט (20.4 נק', 8.5 ריב') שזכתה בתואר בשנה שעברה. בהחלט יהיה מעניין לראות את המצ'אפ ביניהן, אך לא פחות מעניין יהיה לראות את מי תשים בקי האמון לשמור על ג׳ונקל ג׳ונס (MVP 2021). בגדול, אין לאייסס מי שתשמור על הסנטרית המתנשאת לגובה של 1.98 מ׳ (98 ק״ג). בחודש יוני ג׳ונס חגגה על האייסס עם 38 נק׳. האם האמון תחליט שהיא פותחת עם מייגן גוסטפסון (1.91 מ') שבדר"כ עולה מהספסל או שתמשיך עם קיה סטוקס (1.91 מ'). בכל מקרה, שתיהן נמוכות מג׳ונס וגם בסביבות ה-10 קילו פחות. 
ואולי בכלל הישועה תבוא מסברינה יונסקו…

הליברטי ירצו לנקום על הפסד האליפות אשתקד, אך יותר מזה, הן רוצות תואר היסטורי ראשון לקבוצה שהיא אחת מ-4 הקבוצות המייסדות, והיחידה מביניהן שמעולם לא זכתה בתואר. הפסד האליפות לאייסס השאיר שריטה גדולה ועמוקה על השחקניות. השאלה אם הן ידעו לנצל זאת או שוב יחנקו ברגע האמת?
לאס וגאס רוצה לעשות היסטוריה משלה, ולזכות באליפות שלישית ברציפות ־ Three-peat, דבר שלא קרה מאז יוסטון קומטס בשנותיה הראשונות של הליגה.

בשלב חצי הגמר מדובר כבר על סדרה של הטוב מ-5. ניו יורק, שלה יתרון הביתיות, תארח את משחקים 2,1 ו-5 (אם יהיה צורך). הסדרה יכולה ללכת לכל כיוון, ולא תהיה פה הפתעה בין אם ניו יורק תנצח ובין אם לאס וגאס.

מאזן העונה: ניו יורק: 32-8 | לאס וגאס: 27-13
מאזן בין הקבוצות: 3-0 ניו יורק
תחזית: 3-1 לאס וגאס (קשה לי להמר נגדן…)
לו"ז משחקים:
משחק מס' 1: יום ראשון (29.9), 22:00
משחק מס" 2: בין שלישי לרביעי (2.10), טרם פורסמה שעה
משחק מס' 3: בין שישי לשבת (5.10), 04:30
*משחק מס' 4: יום ראשון (6.10), טרם פורסמה שעה
*משחק מס' 5: בין שלישי לרביעי (9.10), טרם פורסמה שעה

מינסוטה לינקס (2) – קונטיקט סאן (3)

קונטיקט מעולם לא זכתה באליפות על אף שהגיעה לגמר 4 פעמים, האחרונה שבהם הייתה ב-2022 (הפסד ללאס וגאס). מינסוטה, לעומת זאת, רוצה לשחזר את שנותיה הגדולות בין 2011 ל-2017 אז הגיעה לגמר 6 פעמים וזכתה ב-4 אליפויות! מישהו אמר מאיה מור וסילביה פאולס?
מדובר בשתיים מקבוצות ההגנה הטובות ביותר העונה, ובהתקפה ישנה עדיפות למינסוטה ־ מי יכולה על נפיסה קולייר (20.4 נק', 9.7 ריב', 3.4 אס', 1.9 חטיפות, 1.4 חסימות)…? קורטני ויליאמס, קיילה מקברייד, בריג'יט קרלטון, ומאיישה היינס-אלן (מהספסל) יקלעו בדו ספרתי ויסייעו לקולייר, שאומנם סיימה שנייה בהצבעות ל-MVP, אך נבחרה לשחקנית ההגנה של העונה.

בקונטיקט רוצים אליפות ומרגישים שהזמן אוזל. לאחר 7 עונות עם קורט מילר בתפקיד המאמן (שכבר הספיק להיות מפוטר השבוע מ-ל.א ספארקס), הביאו בשנה שעברה את סטפני ווייט, שאימנה לפני כן את אינדיאנה פיבר ואוניברסיטת ואנדרבילט, על מנת לחולל את השינוי ולזכות באליפות היסטורית ראשונה. לשם כך גם הבעלים צריכים לקחת את העסק ברצינות, דבר שלא תמיד קורה. דוגמא טרייה לכך התרחשה בשבוע שעבר כאשר יום לפני משחק מס' 1 נגד אינדיאנה נאלצו שחקניות הקבוצה לחלוק את מגרש האימונים שלהן עם אירוע קהילתי לילדים. חוסר מקצועיות, חוסר כבוד, וזלזול!
קונטיקט רצה עם הרכב השחקניות הזה כבר כמה שנים טובות, ויתכן שזה הריקוד האחרון שלהן ביחד. אליסה תומאס (32) נבחרה בדראפט 2014 ע"י ניו יורק והועברה לקונטיקט, בריאונה ג'ונס (28) נבחרה ע"י הקבוצה בדראפט 2017, דאוונה בונר (37) הגיעה ב-2020, דיג'ונאי קרינגטון (26) נבחרה בדראפט 2021.

כל המפגשים בין הקבוצות העונה היו צמודים והסתיימו בלא יותר מ-5 הפרש. לא יהיה מוגזם להמר שזה גם מה שנראה בחצי גמר.

מאזן העונה: מינסוטה: 30-10 | קונטיקט: 28-12
מאזן בין הקבוצות: 2-1 קונטיקט
תחזית: 3-1 מינסוטה
לו"ז משחקים:
משחק מס' 1: בין ראשון לשני (30.9), 03:30
משחק מס' 2: בין שלישי לרביעי (2.10), טרם פורסמה שעה
משחק מס' 3: בין שישי לשבת (5.10), 02:30
*משחק מס' 4: יום ראשון (6.10), טרם פורסמה שעה
*משחק מס' 5: בין שלישי לרביעי (9.10), טרם פורסמה שעה

הדרך לגמר 2024

ועוד כמה קטנות מהטוויטר (מוזמנים לעקוב):

יאללה חצי גמר!!

מיכל קארו

מוזמנים לטוויטר שלי - Michal_Caro@
Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
29/09/2024 9:13:23

את כותבת מדהים, ממש נהניתי ללמוד כל העונה.
פתחת פה פינה מעולה שאף פעם לא היתה עם כיסוי מסודר.
תודה רבה מיכל.

Smiley
29/09/2024 10:17:09

תודה רבה! כל טור תענוג.
חייבים להעביר את הליגה למתכונת של הטוב מ-5, כדי לתת משחק אחד לפחות בכל מגרש, בטח עם ההייפ הנוכחי בליגה.

איזה קרב הליברטי מול האייסס. סטיוארט מול ווילסון קרב הטיטאניות.
סטיוארט נראיט מצויין. האייסס עושות מה שצריך כדי לנצח.
כולם מדברים, בצדק על קלארק, אבל יונסקו שהגיעה עם הייפ לליגה לפני קלארק מראה אחלה כדורסל (ויאללה שנה הבאה בקרס).

אין לי מושג מה יקרה בין הלינקס לסאן. הלינקס כל משחק אי אפשר לדעת איך יופיעו.

עידו גילרי
29/09/2024 10:43:49
Reply to  Smiley

מסכים לגבי הסיבוב הראשון.

עידו גילרי
29/09/2024 10:42:47

טוב קיבלנו סיבוב ראשון די צפוי לטעמי וטוב שככה.
לדעתי זו כן תהיה הפתעה עם האייסז ינצחו את הליברטי. אלופות או לא הליברטי היו הקבוצה החזקה בפער וקצת הורידו הילוך לקראת הסוף. הגיע הזמן שלהן.
קולייר תפסה אש, נראה אם זה ימשיך.

Last edited 5 hours ago by עידו גילרי
asaf
29/09/2024 12:14:55

מעולה כהרגלך מיכל. צודקת לגמרי שחייבים לעבור כבר לטוב מ-5 בסיבוב הראשון.
תמשיכי לתת לנו סיקורים פה.

gogo
gogo
29/09/2024 12:39:47

תודה מיכל
אני מניח שעם הדחתה של קלארק ממוצא הרייטינג צונח.

gogo
gogo
29/09/2024 12:46:11

שאלה:
מה אחוז השחקניות שיוצאות בפגרה לשחק באירופה?

A Ljos: Resurrection
29/09/2024 13:27:20

רק אל תגידי לי שגם בליגת 3×3 הזו מעורב סטיב באנון או מישהו מחבריו אוכלי המוות

A Ljos: Resurrection
29/09/2024 13:44:45

אה, קול. נשמע כמו קואופרטיב חביב.

Berch
29/09/2024 14:12:41

אהבתי ממש
את החלון שלי ל WNBA ומודה לך על זה. מתחיל להכיר את השמות….
זה טוב שקרנבל קייטלין קלארק הסתיים למרות ש
It was fun while it lasted

🙏

אשך טמיר המקורי
29/09/2024 14:18:55

תודה רבה.
הפורמט של הטוב משלוש עם שני משחקים ראשונים של הביתית, הזייה.