מעורב WNBA / מיכל קארו

מעורב WNBA / מיכל קארו

מספר המשחקים שחצו את רף מיליון הצופים מאז הקמת הליגה
משחקים שחצו השנה את רף מיליון הצופים (בצהוב ־ כל המשחקים של אינדיאנה/קייטלין קלארק).

הסכם זכויות שידור

וושינגטון פוסט
ההצהרה של טרי ג׳קסון מנכ״לית איגוד שחקניות ה-WNBA
פרומו לתוכנית ששודרה ב- CBS Sports על מחזור דראפט 2024 שמשנה את פני הליגה.

קטעים מהתביעה שהגישה דריקה המבי

סולד אאוט בבוסטון

מיכל קארו

מוזמנים לטוויטר שלי - Michal_Caro@
Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
17/08/2024 20:49:38

נפלא נפלא נפלא.
מאוד אוהב את הכתבות שלך

עמיחי קטן
17/08/2024 20:50:24

תודה מיכל. את ממש האורים והתומים שלי ב-WNBA

edani
edani
17/08/2024 22:40:23

כתבה משובחת וממש מעניינת. שמעתי בזמנו את הפודקאסט של סימונס. מאד מכעיס חוסר הצדק והשיוויון הזה. לצערנו קיים בכל תחומי החיים שלנו. נקווה שהפערים ימשיכו להצטמצם וכמה שיותר מהר.

asaf
17/08/2024 23:18:29
Reply to  edani

מתחבר מאוד למה שכתבת edani. תודה מיכל גם עבורי את אורים ותומים בנוגע ל- WNBA (וגם כדורגל נשים עולמי)

פאקו
17/08/2024 23:29:24

נפלא מיכל, אוהב מאד את הכתבות שלך. מדהים איזה השפעה יש לאישה אחת, מוכשרת ככל שתהיה.

Last edited 1 month ago by פאקו
שחר דלאל
18/08/2024 1:25:27

חייבים להוסיף שנושא חופשות הלידה והתאוששות של השחקניות מעוגנות בהסכם השכר. מאוד מקווה שהאייסס (שדווקא עושים הרבה למען השחקניות והענף) יקבלו מכה כ"כ חזקה שקבוצות אחרות לא ינהגו באותה צורה…

Yinon Yavor
18/08/2024 2:02:25

תודה מיכל.
אמנם הרבה דברים מעניינים על כל המסביב, אבל חבל שבלי אפילו חלק קטן על "כדורסל אמיתי" (אפילו שהיתה פגרה).
בכל מקרה תודה

שלהבת
18/08/2024 3:06:56

תודה רבה על התוכן המעניין והיוזמה!

golan
golan
18/08/2024 3:33:28

תודה מיכל
מאוד מעניין

Florida man
Florida man
18/08/2024 6:01:00

תודה רבה על הסיקור המשובח.

thejanitor
thejanitor
18/08/2024 6:20:53

מעורב נפלא, תודה.

באמת בקי אמרה שהטרידו אותה בגלל ההריון? איזה ביזיון. ברור שבהריון היא תהיה יותר נאמנה למשפחתה ולגופה מאשר לקבוצה. אמנם ביזנס זה ביזנס אבל ביזנס טוב דואג לעובדים שלו ולמשפחות שלהם, על אחת כמה וכמה להגדלת המשפחה, במיוחד לעניות דעתי כשמדובר בשחקנית פעילה בהריון.

NFS
NFS
18/08/2024 7:42:12

תודה רבה מיכל
תמשיכי לעדכן.

הליגה חזרה וקלארק גם עם 29 נקודות ו-10 אסיסטים בניצחון הפיבר על המרקורי.

עידו גילרי
18/08/2024 8:20:11

אני רוצה לדבר על אפקט קייטלין קלארק האחר – הפיבר כנראה הולכים להיות בפךלייאוף השנה. לא עהניין של מה בכך עבור קבוצה שהייתה פח האשפה של הליגה כמעט עשור. נכון הם אולי יגיעו למאזן חצוי והמגמה כבר התהפכה בשנה שעברה. עדיין, רואים את ההבדל גם על המגרש. בשנה הבאה הן כבר ידברו חזק יותר.

LiorD
LiorD
18/08/2024 8:56:35

אני מאמין שב NBA חוששים מ"לזרוק" מליארדים על ליגה שכרגע יש בה שחקנית אחת שמושכת את הקהל.
ועוד שחלק גדול מהמשיכה נובע מסיפורי רקע של שינאה על בסיס גזע ואוריאנטציה מינית (משום מה העובדה שקלארק לבנה וסטרייטית יוצרת חיכוך).
במילים אחרות, לא רק חובבי כדורסל חרשו ברשתות החברתיות קליפים של בצועי העל של קלארק, אלא גם די הרבה טרולים ומחרחרי מדון צפו והפיצו קליפים שלה חוטפת מכות לכל תשואות השחקניות, כשחברותיה לקבוצה לא מתערבות.
על זה לבנות חוזה של למעלה מעשור? לא בטוח.
כמו כן, כדאי לבדוק מחירי כרטיסים ולא רק תפוסה.
עלות ממוצעת למשחק NBA לעומת WNBA.
עלות של קורט סייד וכו..
אמנם זה גם במגמת עליה, אך שוב השאלה אם אפקט קלארק זה מספיק להימור כזה. הרי משחקים בהשתתפות קלארק מושכים כפול צופים מהממוצע בליגה, ויותר מכפול רייטינג בטלביזיה.

Last edited 1 month ago by LiorD
LiorD
LiorD
18/08/2024 11:27:18

"ב-NBA (כמו בהרבה מקומות) רוצים לשמור עוד כסף לעצמם. אם ה-W יקבלו נניח 500 מיליון דולר לעונה, זה כלום ושום דבר מבחינה כספית עבור ה-NBA."

עובדתית: ה NBA סיבסדו את ה WNBA עד היום. האם זה ישתנה בגלל שחקנית אחת? הלוואי.
האינטרס הברור שלהם זה שה WNBA תגדל ותכניס כמה שיותר כסף ותהיה עצמאית כלכלית.

תקרא את הכתבה שלי ״כולן שונאות את קייטלין קלארק״ ותבין שכל ״השנאה״ (בטח מצד חברותיה לקבוצה) זה בולשיט.

לא יודע מי שונא את מי, וכלל לא התייחסתי לזה כי גם בעיני זה שטויות.
ההתייחסות שלי הינה בהקשר של העליה בעניין ברשתות החברתיות, שחלק גדול ממנה לא היה מסיבות של כדורסל אלא מסיבות אחרות, וזה שהן "בולשיט" לדעתך, לא משנה את העובדה שצבא של טרולים קפץ ספציפית על הנושא הזה.

בשנים הקרובות (וכבר ב-2025) יגיעו מהקולג׳ שחקניות שכבר עכשיו נחשבות לכוכבות. אז צריך להסתכל גם על מה שיגיע בהמשך

הלוואי

יש כמה וכמה קבוצות בליגה (כפי שכתבתי) שהמשחקים שלהן עברו את מיליון הצופים וכאלה שהיו ממש באיזור, ויש עוד קבוצות שעושות סולד אאוט במשחקים שלהן. העלייה מורגשת כמעט בכל פינה, המספרים של קייטלין קלארק פשוט בעולמות אחרים.

גם ב-NBA ישנן קבוצות שמחירי הכרטיסים למשחקים שלהם מאוד מאוד זולים.

את הגדילה בכמות הצופים והאוהדים רואים בעוד ענפי ספורט נשים ולא רק ב-WNBA.

בדיוק, יש עליה ליניארית מסויימת בפופולריות, אבל שחקנית שמביאה פי 4 זו לא סטיית תקן, זו אנומליה. חריג בכל קנה מידה.

LiorD
LiorD
18/08/2024 13:31:44

רק אצל נשים שואלים ״האם שווה להשקיע על סמך XYZ…”

לא נכון. בכל השקעה ששאני מכיר, השאלה הכי מהותית היא האם השיפור בתוצאות הוא ארעי הוא מגמתי.
קצת מתאמץ לשים מישהו בפינה הנוחה הזו, אבל ניחא.

״הבולשיט״ שכתבתי היה על זה שאין באמת שנאה (בטח לא עם שחקניות אינדיאנה), אבל ככה תמיד מציגים סיפור של נשים ״קנאה״ ״ושנאה״, אין מעבר לזה…

שינאה אני לא יודע אם יש או אין.
ספקולציות קל לעשות. כל אחד עם מקלדת יכול, לדוגמא: שינאה וקינאה זו אחת הסיבות שקייטלין קלארק לא שיחקה באולימפיאדה. קל לאללה.
אבל יש דברים שלא צריך בשבילם ספקולציות, כמו המכות והכיסוחים שלא קשורים למקצוע ולא היו מנת חלקה של אף רוקית אי פעם. הם בטוח היו ולא דומיינו במקלדת של אף אחד (אני מקווה ש"היו" בעבר וזה יירגע).
ואל תעשי הנחות, הסיפור הוא לא "נשים" "קינאה" וכו. הסיפור (ככל שהוא עדיין רלוונטי) היה מתיחות על רקע גזע. לא נראה לי שישאר ממנו יותר מדי.

אנשי תקשורת וטלויזיה שמבינים מן הסתם הרבה יותר ממני בעצמם שזאת עסקה לא טובה ושהליגה שווה יותר מ-200 מיליון לעונה.

ייתכן, אבל זו לא "עיסקה" במובן של שני צדדים עצמאיים ובלתי תלויים מגיעים להסכם. ה WNBA היא ליגה בבעלות של ה NBA או יותר נכון "שליטה" כיוון שהיא מחזיקה בכ 50% ממנה (אל תתפסי אותי על השקל), כשהשאר מתחלק בין הקבוצות.
ה NBA תמעה ב WNBA, סבסדה אותה, העבירה לה מאות מליוני דולרים במשך השנים, ואם תהיה עליה בפוטנציאל ההכנסות של ה WNBA, אז יוצר שהם עשו השקעה מוצלחת. ברכות לכל הצדדים.

אני מקווה שהליגה רק תשגשג. אין סיבה שלא.
עכשיו הם יודעים איך למשוך קהל. מה הוא מחפש.

Last edited 1 month ago by LiorD
LiorD
LiorD
18/08/2024 21:13:59

נו, אני מאחל לליגה לקבל גם שלושה מליארד לעונה בזכויות שידור.
ואם יותר נשים תתחלנה להצביע בשלט, או לקנות wnba league pass אז בכלל תהיה חגיגה, והסכומים יהיו זהים – לפחות.
מהמדגם הפרטי שלי, חברים, משפחה, אשה, אמא, אחיות, בת, קולגות וכו… אני (בנתיים) לא מכיר מישהי שתבחר להעביר ערב בצפיה בכדורגל או כדורסל מקצועני, גברי או נשי. NBA או יורוליג, ליגת העל לגברים או לנשים.

Last edited 1 month ago by LiorD
Avri
Avri
18/08/2024 11:41:29

כמו תמיד, תענוג לקרוא. שתי הפרשות שדיווחת עליהן – התביעה נגד האייסס והסכום שהw יקבלו מהליגה – בשני המקרים כרגע ידועה לציבור רק גרסתם של צד אחד (ואכן הדגשת את זה ביושר). אם אכן כך הדברים אז אין ספק, זה בזיון. ראשים צריכים לעוף. אבל בדרך כלל שומעים צד אחד ונדהמים, ואז מגיע גם הצד השני.

לגבי השווי של הw: אני נוטה להסכים עם מה שנכתב למעלה. כשחברה עולה כל כך מהר וכל כך חזק על בסיס מאורע אחד שקרה ממש עכשיו, חייבים להזהר עם הערכות שווי ארוכות טווח. כמו שהיו"ר ביקשה, שיועילו הנבא לפרסם את בסיס הערכת השווי ונדע יותר.

Last edited 1 month ago by Avri
Avri
Avri
18/08/2024 15:48:19

הקדמה: אני מתבסס אך ורק על מה שכתבת: שטרי ג'קסון מבקשת לראות איך נעשתה הערכת השווי. מזה אני מניח שהערכת השווי לא ידועה. גם ההבנה שלי את ההסדר מגיעה ממך – שהנבא מחליטה כמה כסף להפריש מתוך ההסכם של הנבא, וזה לא שנחתם הסכם נפרד עם הw. אם זה לא המצב אז מה שכתבתי בהמשך לא מדוייק, ובהחלט אשמח לשמוע.

ולתגובתי: אני מניח שבהחלט ראוי שהנבא תסביר איך הגיעו ל200 מליון לעונה, ואם מגיע יותר אז שישלמו יותר. אבל מאידך, גם לזרוק מספרים לאוויר כי יש סולד אאוטים ויש פופולריות זה לא רציני – צריך לראות מה שווי השוק ולתגמל בהתאם.

ההשוואה לחוזים של מג'יק או של הליגה בשנות ה80 פשוט לא נכונה. מישהו שם החליט שזה המחיר שמשתלם לו לשלם על בסיס חישובים אלו או אחרים. אף אחד לא עשה שם טובה לאף אחד ואני בטוח שהיו דיו דיליג'נס וחישובים חשבוניים מכאן ועד הודעה חדשה. וגם כאן כיום, הליגה מקבלת חוזה עצום, ואם כל הכבוד לw (ויש!), החוזה הזה נסגר על בסיס הפופולריות של הליגה והחשיבות האדירה כיום של שידור ספורט חי. במילים אחרות, חוזה עצום זה או אחר היה מגיע *גם בלעדיהן*. במציאות של היום ברור שבמו"מ שכזה קשה מאוד להפריד כמה מהסכום שנכנס גילם את השווי שהw מביאה לשולחן כי זה הכל נסגר כעסקת חבילה. במשך שנים הw היה מוצר נתמך על ידי הליגה, ומכאן שהיה הגיוני לעשות הסדרים מהסוג הזה. די ברור שזה כבר לא המצב כיום ויש לw ערך כלכלי משמעותי. הפתרון הראוי הוא פשוט להפריד את שני המוצרים ולתת להם לנהל מו"מ נפרדים.

סליחה על הקדיחה!

Avri
Avri
18/08/2024 22:25:04

יש מצב שאנחנו לא ממש מתווכחים.
את כותבת: "אף אחד מעולם לא אמר שהחוזה הזה קשור ל-W – השאלה היא, כמו שהם דיברו בפודקאסט של ביל סימונס, האם ה-NBA פופולארית פי 35 מאשר ה-W?" וזו בדיוק הנקודה, צריך לעשות את החישובים האלו – ממה שכתבת (שוב, מקור הידע היחידי שלי) זה לא קרה. החדשות הטובות הן שה w כבר לא מקבלת handouts מהליגה, וג'קסון ושות צודקות שצריך לשנות פאזה.

כמו שכתבתי למעלה, הנקודה היותר חשובה היא שהקפיצה בערך נבעה ממאורע מאוד חד פעמי ומאוד מאוד קיצוני. אני לא בטוח שמה שרואים היום – בשיא ההייפ של קלארק – משקף, וקשה לי לראות מקבלי החלטות כלכליות פועלים על פי זה. זה בהחלט מעיד על פוטנציאל וחדשות טובות לw, בלי ספק.

Yinon Yavor
18/08/2024 14:08:46

את חוזרת למקרה מג'יק ולארי, אבל גם שם לא השקיעו כסף על ההתחלה.
לדעתי אפילו סדרות הגמר הראשונות באותן שנים לא שודרו בשידור ישיר. לכן זה דווקא מחזק את הטענה שצריך לחכות ולראות שהשינוי הזה הוא פור ריל