המכשפים לאן? פריוויו 24/25 -וושינגטון וויזארדס / אסף גפן

המכשפים לאן? פריוויו 24/25 -וושינגטון וויזארדס / אסף גפן

המכשפים לאן? פריוויו 24/25 -וושינגטון וויזארדס / אסף גפן

"יש שני דברים אינסופיים: היקום וטיפשותו של האדם. ואני לא בטוח לגבי היקום." (אלברט איינשטיין) .

מספר ימים אחרי שנרשמתי בקובץ הדוקס לכתוב את הפריוויו של וושינגטון הבנתי את מהות המשפט הזה של איינשטיין, כי כנראה שצריך להיות ממש טיפש כדי להתנדב לכתוב על הקבוצה הזו אחרי העונה האחרונה האיומה שעברה שקשה למצוא אפילו מילה אחת טובה ואופטימית בקשר לעתידה. מצד שני המשפט הזה די מדייק את מהות הקבוצה הזו החל מהמנהלים אותה וכלה בכוכביה (אהלן, אהלן, ג'ורדן פול וקוזמה) . אז אני וושינגטון כאן כדי להוכיח את התיאוריה של איינשטיין.

אז מה היה לנו בעונה החולפת?

עונה איומה ונוראית, עד כמה איומה? למעשה הכי גרועה אי פעם בהיסטוריה של הוויזארדס עם מאזן מביך של 67-15 . אם מישהו בטעות לקח איזה סם הזייה או סתם לא עקב אחרי הליגה בעונה החולפת אז רק מעדכן ש-15 זה היה מספר הניצחונות שלהם בעונה החולפת. ג'ורדן פול המשיך לחרב את המשחק הקבוצתי ואת הטבעות באולם, השחקן שאמור להיות הכוכב השני לצידו קייל קוזמה לא היה טוב יותר ודווקא דני אבדיה בתוך כל הברדק בקבוצה הצליח להוציא עונת קריירה ובמיוחד במחצית השנייה של העונה ובתור צ'ופר קיבל חוזה חדש ונשלח בסיום העונה בטרייד לפורטלנד. בין לבין ווס אנסלד פוטר באמצע העונה, בריאן קיף לא שינה יותר מדי בקבוצה אבל גרם לה להראות מעט יותר נורמאלי מאשר תחת אנסלד למרות שבטור הנצחונות זה לא הביא שיפור דרמטי ובסופו של יום עוצבות השיריון ניסו לזכות בבחירה כמה שיותר גבוהה והצליחו לקבל את הבחירה מספר 2 בדראפט.

מאזן עונתי: 67-15. באופן מפתיע זה לא היה הכי גרוע בליגה כי דטרויט הצליחו לנצח משחק אחד פחות שזה הישג מרשים לכשעצמו. מאמן: בריאף קיף שמאז 2009 משמש כעוזר מאמן ברחבי הליגה החליף באמצע העונה את ווס אנסלד שפוטר , קיבל הזדמנות ראשונה כמאמן ראשי וימשיך גם העונה הזו על הקווים. לא שיפר את מאזן הנצחונות יותר מדי אבל כן הקבוצה נראתה מעט יותר טוב ועם מעט יותר כדורסל קבוצתי מאשר פול או קוזמה לוקחים כדור ומפגיזים.

תמצית כל העונה של הוויזארדס

עובר ושב שחקנים בולטים שבאו ועזבו:

הגיעו– מלקולם ברוגדון הווטרן והבחירה 14 של פורטלנד שהפכה לרכז קרלון קרינגטון שהגיע אחרי שנה אחת במכללות במסגרת הטרייד על אבדיה. הפווארד סאדיק ביי שהגיע אחרי שנתיים באטלנטה וייתן גוף נוסף באזור הצבע. יונאס ולאצ'יונס הוותיק והיעיל הגיע מניו אורלינס. הגארד קיישון ג'ורג' הגיע בדראפט בבחירה 24 אחרי שנה במכללת מיאמי פלורידה ויוסיף בעיקר קליעה משלוש. התקווה שיהפוך להגעה המשמעותית ביותר של המכשפים היא אלכס סאר שנבחר בחירה מספר 2 בדראפט , מגיע הישר מהתיכונים, פוטנציאל גדול, פווארד צרפתי , ופוטנציאל גלום מאוד לא מבושל.

עזבו– דני "הילד של כולנו" אבדיה שהועבר בטרייד לפורטלנד ולשמחתו ושמחת כולנו נגאל מעוד עונה לצד פול וקוזמה. הסנטר דניאל גאפורד שעזב כבר במהלך העונה שעברה בטרייד לדאלאס והצליח באותה עונה לשחק בקבוצה מהגרועות בליגה ובקבוצה שהגיעה לגמר הליגה. גאלינרי הוותיק שכבר במהלך העונה הקודמת הספיק לעבור עוד בדטרויט ולסיים אותה במילווקי ומחזיק בתואר הנוסע המתמיד. טיוס ג'ונס שנדד לקבוצה תחרותית בפיניקס, דיאלו שעדיין ללא קבוצה ולאנדרי שאמט שעבר לניקס .

חמישייה– ברוגדון, פול, קוזמה, סאר, ולאצ'יונאס. ספסל– אנתוני גיל, ביי, ג'ורג', קרינגטון, קוליבאלי, הולמס,באגלי, קיספרט ושאר שאריות.

לשימור מהעונה החולפת:

משחק קבוצתי תחת בריאן קיף – לך תמצא משהו טוב בקבוצה שניצחה 15 משחקים כל העונה והסריחה את הפארקט למוות רוב הזמן, אבל איך אומרים ? "בהעדר ציפור שיר גם עורב ייחשב זמיר". אז בחצי העונה תחת קיף לפחות בצד ההתקפי וושינגטון נראתה מעט יותר טוב, הכדור קצת זז יותר , החלטות של קיף להוציא קצת את הכדור מהידיים של פול וקוזמה לטובת אחרים (מי אמר דני אבדיה ולא קיבל?) אפשרה לעוד שחקנים לבוא לידי ביטוי ובעיקר מעניין לראות האם יצליח להמשיך בקו הזה גם העונה.

הגנה על קשת השלוש – בתוך ההגנה הקבוצתית המזוויעה שלהם דווקא בזה הוויזארדס היו סבירים כאשר דורגו בחצי העליון של הליגה מבחינת כמות ואחוזי השלשות שנקלעו מולם כאשר היריבות קלעו בממוצע כ-12 שלשות ב-36%.

לשיפור מהעונה החולפת:

הגנה – מקום 28 באופנסיב רנטינג, מקום אחרון בליגה בספיגת נק' עם 123 שחטפו בממוצע לערב, הגנת צבע רעה מאוד . הגנה קבוצתית רעה מאוד ומסתבר שלא מעט שחקנים שהם לא שומרים גדולים בלשון המעטה זה עלול להיות בעייתי בספורט בו אחת המטרות למנוע מהיריבה שלך לקלוע לסל שלך.

איזור הצבע– וושינגטון הייתה קטסטרופלית בצבע , היא סיימה במקום ה-29 בליגה מבחינת לקיחת ריבאונד ומנגד אחרונה בליגה מבחינת הריבאונד שאפשרה ליריבותיה לקחת בהתקפה שנהנו מכעט 13 ריבאונד מדי ערב . גם הגנת הצבע הייתה לקויה מאוד וסבלה מהעדר נוכחות של חוסם משמעותי, בטח ובטח ברגע שגאפורד שהיה היחיד שבערך עשה את זה עזב בטרייד במהלך העונה לדאלאס. מעניין לראות האם הנוכחות בצבע של ואלצ'יונאס השנה ואולי גם סאר וביי תעזור לשיפור בזה.

כדור הבדולח:

התסריט הפסימי– סאר מתגלה כחצי מבושל לליגה, יש עוד על מה לעבוד אבל רחוק מאוד מלהיות פלופ, קוזמה ופול ממשיכים לחרב והקבוצה תקועה אתם. ג'ורג' הרוקי מתגלה כהפתעה חיובית, וליצ'יונאס וביי מייצבים קצת את ההגנה וברוגדון מייצר קצת יותר משחק מאורגן. 30 נצחונות ומקום 12 במרחק בטוח מהפלייאין ומהבחירה הראשונה בפלאג.

התסריט הריאלי-סאר מתגלה כלא מבושל ולא מוכן מספיק לליגה, קוזמה ופול ממשיכים לחרב כל חלקת אדמה טובה ולא מוצאים אף אחת שתגע בהם , הקבוצה גרועה אבל לא מספיק, מסיימת מעל שארלוט עם 23 נצחונות ונופלת מחוץ לטופ 3 של בחירות הדראפט . קופר פלאג לא מגיע בקיץ.

התסריט האופטימי– סאר מתגלה כהפתעה נעימה, קיף לא מוצא טרייד על קוזמה ופול אבל מחליט מהר מאוד להוציא את גייסות השיריון ולהושיב אותם ביציע בטענות שונות ומשונות שלא היו מביישות את פופוביץ' בשיאו. נמצאות קבוצות שיקחו וטרנים כמו ברוגדון ווליצ'יונאס בתמורה לעוד בחירות דראפט. וושינגטון מסיימת אחרונה במזרח עם שיפור קל מהעונה החולפת ל-18 נצחונות וזוכה בבחירה הראשונה בקופר פלאג.

Subscribe
Notify of
15 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
29/09/2024 8:24:17

הפתיחה היתה מבטיחה, כדי לכתוב על הדבר הזה חייבים הומור עצמי.
אחלה סיכום לחיריה.
הם לא יזכו בקופר פלאג,לא יקרה.

Avri
Avri
29/09/2024 9:31:22

כל הכבוד, הוצאת מים מסלע. מסכים עם כל מה שכתבת. לדעתי הם חייבים טנקניג העונה, וכנראה גם בזו שאחריה.

סאר זה פרויקט. הוא אכן חצי אפוי וייקח יותר מעונה או שתיים בשביל שנדע אם זה הצליח או לא. קצת כמו ריסאשה, גם הוא "קורבן" של דראפט חלש כי הוא צריך עכשיו להתמודד עם ציפיות של בחירה 2 כשברור לכולם שהוא לא בקליבר הזה. אם היה נבחר 6-8 היו עוזבים אותו בשקט ונותנים לו להתפתח. אבל כמו שמנחם אומר,אלו החיים, קומרדים. שלפחות יהנה מהמליונים שבחירה גבוהה מבטיחה לו.

wadi
wadi
29/09/2024 10:19:58

תודה על הכתבה. קבוצה מסריחה אבל האמת הביאו אחלה שחקנים הקיץ

NBA בדם
29/09/2024 11:03:53

פריוויו נהדר
המהלך הכי טוב שעשו בקיץ היה החתמת יונאס ולנצ'יונאס בתקווה לקבל בחירה ראשונה במהלך העונה. זה אומר הרבה על מצבה של הקבוצה העלובה הזו.
איפה שקוזמה ופול משחקים לא יצמח דשא וגם לא גבעול אחד.
וושינגטון היא עוד אחת מהקבוצות הכושלות שמחכות לדראפט הבא שיציל אותן, כי הן כרגע באבדון אינסופי.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

אשמח לקרוא כתבות נוספות שלך.
פסימיות היא ענין של ציפיות ,ואין השנה לויז ציפיות למאזן טוב.
אבל מתפתח שם משהו טוב בעיקר לשנים הבאות. קרינגטון,סאר,קוליבלי שחקנים טובים לעתיד,גם באגלי השקעה לא רעה+בחירת דראפט גבוהה השנה.
פול, קוזמה ?כמעט בכל קבוצה שחקנים מיותרים.

yaniv
yaniv
29/09/2024 11:11:24

תודה רבה.
כמו שאמרת ואמרו לפני הצלחה העונה תהיה שסילבר יעריז עליהם כבחירה ראשונה בדראפט,אחרת עוד עונה מבוזבזת

אור
אור
29/09/2024 11:45:41

המכשפים לאן? למי אכפת 🙂 תודה אסף

golan
golan
29/09/2024 11:55:49

אחלה פריוויו לקבוצה ממש מבאסת. תודה
למה הם מחכים עם הטריידים ? שיפטרו מקוזמה ופול, יתחילו קבוצה צעירה בטיים ליין אחד שתרוץ שנתיים ויראו איך משתפרים (דומה למה שעושה אורלנדו) ככה הם צפויים לעוד שנה מבוזבזת

Last edited 4 hours ago by golan
MBK
MBK
29/09/2024 13:27:17

תודה רבה אסף!
בנימה אישית, לאחר צפייה ב 50 משחקים במוצע של הוויזארדס בעונות של אבדיה
הגיע הזמן להתקדם בחיים למשחקים של הבלייזרס
אני לא חושב שיצא לי לצפות בקבוצת כדורסל כל כך מטומטמת כמו הוויזארדס של העונה האחרונה

Berch
29/09/2024 14:05:11

פרוויו שנראה טוב יותר מהעונה שהייתה ואלי אף העונה שתהיה.
לבי לבי על הנערים שהתחברו ל NBA בתקופת אבדיה ועכשיו תקועים עם פינה חמה בלב שמכשפים מוושינגטון….
🤷‍♂️

אשך טמיר המקורי
29/09/2024 14:12:46

ממש מצוין.
אנסלד לא סתם פוטר, הוא "קודם למעלה".
סאר נראה לא קשור לענף ומועמד בכיר לבאסט היסטורי.
להערכתי הם ינצחו את דטרויט השנה בדרך למקום האחרון.

Dor
Dor
29/09/2024 14:34:29

עמדת בכבוד בהתמודדות עם האתגר אסף. אני מקווה שבאזור דצמבר-ינואר ווש' וברוגדון יתייאשו אחד מהשני וברוגדון יגיע לסגור לפילי את הפינה של סקנד איכותי + נקמה בבוסטון