הנמסיס של בוסטון או מקום בפלייאוף בקושי: פריוויו 2024-5 – מיאמי היט / עמיחי קטן

הנמסיס של בוסטון או מקום בפלייאוף בקושי: פריוויו 2024-5 – מיאמי היט / עמיחי קטן

הנמסיס של בוסטון או מקום בפלייאוף בקושי: פריוויו 2024-5 – מיאמי היט / עמיחי קטן

העונה שעברה:

מאזן: 46- 36 ומקום 8 במזרח. הפסד לפילדלפיה וניצחון על שיקגו בפליי-אין ומקום 8 ואחרון בפלייאוף המזרחי, שם הם הפסידו 4- 1 לאלופה שבדרך בוסטון בסיבוב הראשון.

מאמן: אריק ספולסטרה. יפתח את עונתו ה-17 בקבוצה וכרגע הוא עם מאזן 750- 527 בעונה הסדירה ו-110- 79 בפלייאוף, כשזה כולל 2 אליפויות ועוד 4 הפסדים בגמר.

מלבד עונת רוקי טובה של האקז, שסיים בחמישיית הרוקיז, עונת 2024 של מיאמי הייתה בעיקר רצופת פציעות כשהאקז הוא היחיד שהחמיץ פחות מ-10 משחקים ורוב השחקנים החמיצו 20 משחקים או יותר, ובראשם באטלר שפספס 22 והירו שנעדר מ-40 משחקים. ההיט סיימו עם 2 ניצחונות יותר מאשר ב-2023, אבל הפעם עם המקום ה-8 בעונה הסדירה, ושוב הם העפילו מהפליי-אין לפלייאוף מהמקום השמיני במזרח. הפעם הם הגיעו לפלייאוף בלי ג'ימי באטלר ועוד פצועים ופגשו את האלופה שבדרך בוסטון, והסדרה הסתיימה בניצחון 4- 1 די קל של הסלטיקס, שאיזנו את המאזן בין הקבוצות ל-2-2 במפגש הפלייאוף הרביעי בין הקבוצות ב-5 העונות האחרונות, אחרי 3 קודמים בגמר המזרח של 2020, 2022 ו-2023.

קיץ 2024:

הגיעו: ק'ליל וויר (בחירה 15 בדראפט), פלה לארסון (בחירה 44 בדראפט), אלק ברקס (שחקן חופשי מהניקס), נאסיר ליטל (שחקן חופשי מפיניקס).

עזבו: קיילב מרטין (שחקן חופשי לפילדלפיה), דלון רייט (שחקן חופשי למילווקי), אורלנדו רובינסון (שוחרר).

בגדול, ההיט מיעטו לעשות שינויים כקבוצה שנמצאת הרבה מעל לתקרת השכר, ובעיקר מקווים להגיע בריאים לפלייאוף שישחזר את ההצלחות של 2022 ו-2023, שם הם הגיעו למשחק 7 של גמר המזרח ולגמר הכללי. למעשה, ב-5 העונות של ג'ימי באטלר במיאמי ההיט הפסידו פעמיים בסיבוב הראשון לאלופה שבדרך, הפסידו פעמיים בגמר, כשמטבע הדברים גם שם זה היה נגד האלופה שבדרך, ורק ב-2022 הם הפסידו לסגנית האלופה, אז הם ספגו הפסד ביתי דרמטי נגד בוסטון במשחק 7 של גמר המזרח, כך שכשמגיע הפלייאוף קשה להכניע את ההיט, אבל בשביל להגיע רחוק הם כנראה יצטרכו להגיע לשם בעמדה טובה יותר מאשר בשנתיים האחרונות.

העונה הקרובה:

חמישייה מסתמנת: טרי רוזיר, טיילר הירו, ג'ימי באטלר, ניקולה יוביץ', באם אדבאיו.

שחקנים בולטים בספסל: דרו סמית', ג'וש ריצ'רדסון, דאנקן רובינסון, אלק ברקס, היימה האקז ג'וניור, נאסיר ליטל, היווד הייסמית', קווין לאב, תומאס ברייאנט, ק'ליל וויר.

הריווח שמספק יוביץ' אמור להפוך אותו לשחקן שמשלים את החמישייה הפותחת, שם יהיו כמובן גם באטלר, הירו ואדבאיו שהובילו את הקבוצה בתורות כשהיו בריאים, וגם טרי רוזיר שהגיע בדדליין ולא השתלב טוב, אבל אמור להצליח יותר עם תיאום קבוצתי טוב יותר. האקז אמור להפוך לשחקן ספסל בכיר, אבל יישאר שם בינתיים בגלל ששילוב שלו ושל באטלר יוצר בעיות ריווח, בזמן שכל יתר שחקני הספסל יכולים לרווח ולקלוע מבחוץ לכאורה, ואולי אפילו גם נאסיר ליטל והסנטר הרוקי וויר, שלא ברור האם ועד כמה הוא יקבל את ההזדמנות בטווח הקצר מאחורי אדבאיו, לאב ותומאס ברייאנט.

מחליפים בולטים:

דרו סמית קיבל הזדמנות כרכז מחליף בתחילת העונה שעברה והיה לא רע עד שנפצע וגמר את העונה, ובלי רכז טבעי של ממש הוא אמור לקבל הזדמנות נוספת כמחליף, כי רוזיר והירו כמנהלי המשחק היחידים כמעט של מיאמי זה לא ממש מספיק, וכאן החיסרון של לאורי/דראגיץ' עשוי להיות מורגש. בקו הקדמי תומאס ברייאנט הוא שדרוג על קודי זלר בעמדת הסנטר המחליף, ויחד עם ק'ליל וור הרוקי וקווין לאב המנוסה יש להיט מגוון אפשרויות במקום או ליד אדבאיו, כשכל אחד מהם גם יכול קצת לאיים מחוץ לקשת וגם להביא סגנון משחק מעט שונה.

הכנפיים של ההיט די עמוסות עם ג'וש ריצ'רדסון, שהחמיץ חצי אותה ואת הפלייאוף בגלל פציעות, ויקווה לחזור ליכולת מהעבר, אז הוא שילב היטב בין קליעה להגנה, יחד עם היימה האקז ג'וניור, שאם ימשיך בצמיחה שלו יהפוך לצלע מרכזית במיאמי לטווח הארוך, ואולי יהיה בעתיד היורש של באטלר כפורוורד מגוון שיכול לעשות קצת מהכל, והרכש החדש מלפני כמה ימים, נאסיר ליטל שמצטיין בעיקר בהגנה. שני שחקנים שבעיקר ידועים כיצרני נקודות הם אלק ברקס, שהגיע מהניקס ויספק יכולת לייצר נקודות שהייתה חסרה למיאמי לעיתים בשנים האחרונות, וגם דאנקן רובינסון, שהחוזה הגדול שלו ייגמר בקיץ 2025, והוא מגיע אחרי העונה הסדירה הכי טובה שלו מאז 2021, אבל אחרי פלייאוף רע מאוד.

החמישייה:

הקדנציה של טרי רוזיר במיאמי נפתחה עם אחוזי קליעה מזעזעים ורצף הפסדים שהפסיק רק כשהוא החמיץ כמה משחקים עם פציעה קטנה, אבל ההמשך היה טוב יותר עם 18.2 נקודות ב-53.4% אפקטיבי אחרי האולסטאר לעומת 12.6 נקודות ב-40.2% אפקטיבי ב-12 המשחקים של רוזיר במיאמי לפני האולסטאר. בניהול המשחק רוזיר תרם בעקביות עם יחס אסיסטים-איבודים של 3.51, שני בקבוצה לדלון רייט שאיבד 3 כדורים בלבד מאז שעבר למיאמי בפברואר ועד לסיום העונה הסדירה. עם זאת, רוזיר נפצע בסיום העונה הסדירה, והפעם יקווה גם להיות בריא כדי להראות שהשיפור ההוא לא היה נקודתי.

טיילר הירו מגיע אחרי עונה סדירה שלישית ברציפות של 20 נקודות למשחק, והפעם הוא גם היה בריא בפלייאוף לשם שינוי. למיאמי כקבוצה זה לא הספיק, אבל את הסדרה נגד בוסטון סיים הירו עם 16.8 נקודות ו-5.4 אסיסטים למשחק, בעיקר בזכות משחק של 24 נקודות ו-14 אסיסטים בניצחון היחיד של ההיט, כך שהמספרים האישיים שלו מפלייאוף 2024 טובים יותר מכל פלייאוף קודם. 20.8 נקודות ו-4.5 אסיסטים ב-53.1% אפקטיבי הם מספרים שההיט לא יתנגדו לראות שוב, אבל הפעם הם יקוו שהירו יצליח להישאר בריא קצת יותר ביחס ל-40 המשחקים שהוא החמיץ בעונה שעברה, יותר מה-15-20 משחקים שהוא החמיץ בכל אחת מהעונות הקודמות שלו.

ניקולה יוביץ' הפך לשחקן חמישייה בעונה שעברה כשפתח ב-38 מתוך 46 המשחקים שלו והציג מספרים יותר טובים, אך בעיקר בלט בפלייאוף, שם הוא קפץ ל-25.6 דקות לעומת 19.5 בעונה הסדירה, וסיים את הסדרה נגד בוסטון עם 9.4 נקודות, 6.6 ריבאונדים 2.2 אסיסטים וחטיפה ב-40.9% לשלוש ו-56.9% אפקטיבי. העונה יוביץ' צפוי לקבל תפקיד משמעותי יותר, גם כן בתקווה שיהיה בריא, בקבוצה בה כל שחקני החמישייה יכולים להוביל כדור ולנהל משחק, גם יוביץ' יכול לעשות זאת טוב, ושיפור שלו בתחום הזה יכול להפוך את ההיט לקבוצה מסקרנת מאוד.

הכוכב:

כמו שראינו בפלייאוף האחרון, מיאמי בלי ג'ימי באטלר זו קבוצה בינונית ולא יותר, בזמן שמיאמי עם באטלר היא קונטנדרית עד להודעה חדשה, כפי שראינו ב-2023 למשל. ב-3 מתוך 5 העונות שלו במיאמי, כולל האחרונה, באטלר החמיץ 20 משחקים או יותר, וגם ב-2 האחרות הוא החמיץ 15 ו-18 משחקים בהתאמה, כך שאחת מהמטרות המרכזיות של ההיט תהיה לאפשר לבאטלר להגיע בכושר טוב ורענן לשלבי ההכרעה של העונה, ובפרט כשהוא כבר חגג 35 בשבוע שעבר. בשביל זה מיאמי עמוקים בעמדות 2-3, ובהנחה שבאטלר יגיע בריא לפלייאוף, אי אפשר להספיד את מיאמי.

באם אדבאיו שומר על יציבות פחות או יותר מאז שבאטלר הגיע למיאמי, ובחודש האחרון של העונה הסדירה שעברה ראינו אותו סוף סוף זורק קצת שלשות, כשהוא היה עם 14/28 מחוץ לקשת ב-17 המשחקים האחרונים של העונה, ואז עם 2/10 ב-5 משחקי פלייאוף. הגנתית, אדבאיו סיים שלישי בהצבעות לשחקן ההגנה ונכנס לחמישייה הראשונה בפעם הראשונה, אחרי 4 בחירות לחמישיית ההגנה השנייה, ותודה לביטול החלוקה לעמדות בחמישיות האלה. בצד ההתקפי, אמרנו כבר שאדבאיו קצת מנסה לפתח קליעה מרחוק, אבל האחוזים שלו מחצי מרחק בירידה כבר כמה שנים, כך שגם האחוזים שלו בכלל מהשדה בירידה קלע שקצת פוגעת ביעילות שלו, ומיאמי מקווים שהמגמה הזאת תיבלם.

מועמדים לטרייד:

ספק אם זה מדבר ישירות על הקבוצה והמצב שלה, אבל אפשר לסמן אצל כל קבוצה שחקן או יותר שעונים להגדרה הזאת. אצל מיאמי המועמד הראשון הוא דאנקן רובינסון שיש לו חוזה נגמר של 18 מיליון דולר, כזה שניתן אחרי עונה נהדרת ב-2020, אבל בשנים האחרונות רובינסון היה בירידה וכך גם האמון של ספולסטרה בקלעי היקר שלו, ואולי זו תהיה הזדמנות של ההיט להשיג מישהו עם יותר יציבות והגנה. המועמד השני שאני אבחר הוא טיילר הירו, ובמקרה שלו מדובר במועמד המרכזי להיות מועבר בטרייד אם וכאשר מיאמי יצליחו לשים את היד על כוכב, כי מדובר בסקורר של 20 נקודות למשחק, אך כזה שקצת דורך במקום בשנים האחרונות ולא מצליח להביא את היכולת שלו לידי ביטוי בפלייאוף. לאחרונה עולים גם סימני שאלה סביב באטלר והאם כדאי למיאמי לנסות להצעיר את הסגל עוד קצת, כי רוב שחקני המפתח האחרים צעירים יותר, אבל לפחות בטווח הקצר זה נראה לי פחות סביר.

התחזית:

תחזית אופטימית:

אם בעונת 2024 היו להיט 2 ניצחונות יותר מאשר בעונת 2023, אז הקצב הזה ימשיך ויתרחב ומיאמי יחזרו להיות קבוצה של 50 ניצחונות, כמו בעונת 2022, מה שיספיק להם למקום 3 במזרח, סדרת סיבוב ראשון יחסית נוחה וניצחון על הניקס הפצועים בסיבוב השני של הפלייאוף. המפגש החמישי של מיאמי בעידן באטלר עם בוסטון בפלייאוף, והרביעי בגמר המזרח, יהיה כזה שבו ספולסטרה שוב יראה שעם סגל מספיק טוב ומלא הוא יכול לצמצם את פערי האיכות שיש כרגע לטובת בוסטון, וזו תהיה סדרה צמודה שתזכיר לנו שמיאמי בסגל מספיק מלא ובפלייאוף זו קונטנדרית.

תחזית פסימית:

פציעות, ירידה ביכולת של באטלר והאקז לא מתקדם. החיסרון של קיילב מרטין מתברר כשמעמותי בעמדה 4, שם יוביץ' צעיר מדי וקווין לאב זקן מדי, הקו האחורי של רוזיר והירו רב על זריקות ולא מוסר מספיק, ואדבאיו מחזיק את ההגנה של מיאמי אבל לא את ההתקפה. 42 ניצחונות ומקום בפליי-אין, שם התעלות מסדרת להם את הכרטיס לפלייאוף, אך הפעם הם מפסידים לבוסטון בסוויפ ואפילו ניצחון אחד לא יהיה כאן.

תחזית ריאלית:

מצד אחד, מדובר בקבוצה שכבר לא מחזיקה עונות סדירות שלמות וקשה לי לראות אותה מסיימת בין 3 הראשונות במזרח בעונה הסדירה. מצד שני, זו הקבוצה היחידה שאנחנו כבר יודעים שיכולה להקשות על בוסטון בסדרת פלייאוף טובה ועם סגל בריא. אני אהמר על משהו באמצע, למרות שזה לא קרה מאז שדווין וויד שיחק במיאמי – 48 ניצחונות, מקום 4-5 במזרח והפסד לבוסטון ב-6 משחקים בסיבוב השני.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.
Subscribe
Notify of
24 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
27/09/2024 8:18:48

אחלה שאלת מפתח,
בקושי פלייאוף, וירידה במעמד של באטלר.
היחסים של באטלר והבוס בצרות

דוקטור רזי הופמן
27/09/2024 13:25:04

טלפון הרגע מריילי, שאל למה הפסקת לשלוח לו דוגמיות בזמן האחרון.
צריך משהו מגה סופג, לא הזבל שאתה שולח לשקץ.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
27/09/2024 18:30:25

אני דואג לריילי לייב

Avri
Avri
27/09/2024 8:58:24

הראש אומר, קבוצה בינונית להחריד עם כוכב מזדקן ופציע ואפסייד מוגבל וברור. הלב אומר, אל תהמר נגד ההיט ולך תדע איזה מציאות ריילי וספו אספו משוק הפשפשים השנה. אני אלך עם הראש. מיאמי נראית כמו קבוצה די סתמית בלי סיכוי של ממש להגיע לשום מקום.

אשך טמיר המקורי
27/09/2024 9:01:13

חייבים להיפטר מבאטלר.
את הקצת כדורסל שהיה לו סיים מזמן, והיום הוא עסוק בפרסומות ויוזמות עסקיות.
על המגרש הוא יודע לפלופ וללכת לקו.
האיש פאקינג זורק יותר מהקו מאשר מהשדה!
האקז הוא האיש.
אמין, מוכשר, יעיל.
צריך לקחת מה שאפשר על באטלר ולבנות סביבו.
לפי השמועות, גם לריילי נמאס מבאטלר.

asaf
27/09/2024 9:09:57

לא אתפלא אם במהלך העונה יהיה טרייד עליו. ריילי זה איש נטול רגשות שיודע לחתוך גם בבשר החי שצריך.

אשך טמיר המקורי
27/09/2024 9:52:19
Reply to  asaf

זה בשר מת. יבלית

דוקטור רזי הופמן
27/09/2024 13:49:02

אין אצלי יבלית בגינה אבל באוניברסיטה זו מכה.
🙂

Stockton2Malone
27/09/2024 12:50:43
Reply to  asaf

לא אתפלא אם יעבירו לדאלאס באולסטאר. הימור לא רע יהיה לקראת מאבקי האליפות, מארק קיובן אוהב הימורים כאלה

אשך טמיר המקורי
27/09/2024 13:48:27

ניסיתי טריידים לכמה קבוצות, השכר העצום שלו תוקע את זה לרוב הקבוצות. נשארו נמושות וקבוצות בשומקום כמו ברוקלין, שיכולות לספוג ויש להן מה להעביר, אבל אין להן שום סיבה לעשות זאת.

דוקטור רזי הופמן
27/09/2024 13:48:18

חושב כמוך לגבי ההטרדה וההתרדה של ג'ימעעעעיעעההההה אבל מקווה שלא יעשו את זה, או יותר נכון שלא יצליחו לעשות את זה….

asaf
27/09/2024 9:08:47

תודה עמיחי על הפריוויו. לטעמי איפשהו בין 4 ל-8 והרבה תלוי בריאות. יש להם יתרון על רוב קבוצות המזרח והליגה בכלל וזה בכסא הנהג שעליו יושב ספולסטרה. רוצה להאמין בתחזית הריאלית ושוב בהעדר בריאות כנראה שיהפוך לפסימי.

MBK
MBK
27/09/2024 9:12:30

תודה עמיחי
החוזקה של מיאמי זה ספולסטרה
אף קבוצה לא תרצה להפגש מולם
הם יכולים לעוף רחוק בפלייאוף גם מהמקום ה -7
באטלר, אדביו, הירו יוביץ, חיימקה ועוד שחקן שספולסטרה יאסוף ממרכז לשחקנים מוכים ויתן לו קריירה
באפריל אף אחד לא ירצה להתעסק עם החום של מיאמי

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

כתבה מעולה.
מיאמי מרכז טבלה קלסי.

רן הנרגן
רן הנרגן
27/09/2024 9:32:36

במזרח יש מספר קבוצות שהעובדה שספולסטרה מאמן את מיאמי, לבדה, ממקמת אותם מעל לשליש התחתון

NBA בדם
27/09/2024 9:39:28

פריוויו נהדר
מיאמי קבוצה קשוחה עם סגל לא רע, מאמן נהדר וכוכב שכבר לא בשיאו. מקומות 6-10 נראה הולם אותם והדחה בסיבוב הראשון או בפלייאין.

Smiley
27/09/2024 9:45:25

סגל יחסית רחב אבל מאוד תלויים בבריאות של השחקנים.
לפחות לגבי החשק של באטלר לא צריך לדאוג כי הוא משחק העונה על החוזה הבא שלו.
ריילי עדיין אוסף מציאות וספולסטרה מוציא שלם הגדול מסך חלקיו עונה אחר עונה.
יגיעו לפלייאוף בלי ביתיות ואז זה תלוי גם באיזו יריבה יפגשו. לטעמי מלבד בוסטון הם יכולים לעבור כל אחת.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

קשה מאד לדעת. הייתי הולך עם הריאלית. תודה רבה עמיחי, אחלה פריוויו על אחלה מועדון.

Berch
27/09/2024 10:54:33

אהבתי את הפרוויו
קבוצה מעניינת מיאמי, מצליחה להיות שלם הגדול מסך חלקיו. שאפו לריילי שמעמיד תמיד קבוצה תחרותית.
זורם עם התחזית הריאלית אבל הם יעיפו את בוסטון בסדרה, לדעתי
😍

דוקטור רזי הופמן
27/09/2024 14:00:43
Reply to  Berch

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
תרשה לי לגחחחחחחחחחחחחחחחח

golan
golan
27/09/2024 11:04:38

תודה. ניתוח מעולה.
אם הם בריאים אז ספו שהוא היתרון שלהם, יכול להביא אותם רחוק אבל זה תלוי גם במצ'אפ

Stockton2Malone
27/09/2024 12:54:37

פריוויו מצוין עמיחי
ראיתי בפלייאוף האחרון איך בוסטון ממש עושים target מהירו – במשך דקות כל מי שקיבל אותו בהגנה, הלך לסל והוציא נקודות. לכן, כל עוד הירו לא משפר את זה, הוא overrated. צריך לזכור ריצת הפלייאוף ב2023 הם עשו בלעדיו.
אם יש קונים, הייתי מטריד אותו בלי לחשוב פעמיים

Last edited 5 hours ago by Stockton2Malone
דוקטור רזי הופמן
27/09/2024 13:22:48

עמיחי, התחזית האופטימית שלך הצחיקה אותי מאד. הניקס לא יכולים להפסיד למיאמי הזאת, בטח שלא בחצי גמר. מיאמי לא יהיו שם בכלל.
מה שכן הזיתי זה שהניקס יעשו סוויפ ג'נטלמני למיאמי בשלב הראשון בפלייאוף אחרי שמיאמי יעלו במקום השביעי בפלייאין. נחייה ונראה.
הם לא יפגשו את הסלטיקס בפלייאוף. לא רואה את זה קורה.

Florida man
Florida man
27/09/2024 16:36:28

תודה על הפריוייו המדוייק. מיאמי היא הקבוצה הכי לא צפויה במזרח. ספו מוציא שם מים מהסלע ואם הם בריאים והאקז יתחיל לקלוע מרחוק, באם ייצב את היד מחצי מרחק (כל השאר יש לו) אז הם יכולים לעשות בלאגן אדיר בפליאוף שם הם מתמחים. הירו לא שומר וזו בעיה אדירה לספו ויחד עם החור בעמדה 4 אני מקווה שריילי יביא איזה טרייד שיסגור לו פערים בסגל.
מיאמי היא חיה משונה שכל שנתיים נותנת ריצת פלייאוף מרשימה משום מקום לכן המיקום בטבלה פחות מזיז להם. הדובדבן של העונה יהיה כמובן להדיח את השחצנים מבוסטון (היי דוק) אחרי שיחפפו את אמביד שוב הביתה.