שבע שניות בחייו של ג'ורדן פול / רועי ויינברג

לפני שנתחיל, אשמח אם תראו את המהלך הבא. ג'ורדן פול מקבל חסימה מקייל קוזמה, לוקח את קייד קנינגהאם – הכוכב של היריבה – לאחד על אחד, מפיל אותו ובעמדה מושלמת לסל קל פנוי לגמרי. במקום הוא מנסה לעלות לחצי ליי-אפ, אוסר תומפסון קולט אותו והכדור עף החוצה מהמגרש.

אני כותב את זה כשוושינגטון מובילה ב-15 הפרש, במשחק שבו פול עם 10 נקודות ב-9 זריקות. זאת כמות הזריקות הכי נמוכה שלו העונה, וחלקן נראו ככה. אין סיבה שהן ייראו ככה, וזאת חלק מהבעיה של ג'ורדן פול. יש שם כישרון, כמו שראינו באליפות ההיא בגולדן סטייט וגם במהלך הספציפי הזה, אבל בהרבה מקרים הוא הולך על הזריקה הנוצצת יותר. זאת שבראש שלו תוביל ליותר טראפיק או כל דבר אחר.

בשנה הראשונה בגולדן סטייט זה עוד עבד, כי זרקו עליו את האופציה הרביעית בהגנה. ברגע שלמדו לסגור אותו או שהנעת הכדור לא עבדה, זה נדפק. אני לא רוצה להאשים בניסיון של פול למשחק נוצץ כזה את הרשתות החברתיות, כי היו לפניו שחקנים לא יעילים אחרים שהובילו קבוצות רעות, אבל זה לגמרי עבד.

ג'ורדן פול לא משחק כדורסל בשביל לנצח, הוא משחק כדורסל בשביל רילס באינסטגרם. לכן אני קצת שמח שהוא חוטף הרבה ביקורת על הסגנון הזה, כי אני חושב שיש שם כישרון שיכול להפוך אותו לשחקן משמעותי בקבוצה מנצחת. גם אם הוא לא טוב כמו שהוא חושב, הוא בן 24 עם קבלות בפלייאוף ושליטה בכדור. יכול להיות שיש שם משהו מעבר, אבל צריכה להגיע איזה כאפה.

גם אחרי שהוא קיבל אגרוף, פיזית, הוא המשיך באותה הגישה. גולדן סטייט נתפסת כמערכת שמפתחת שחקנים ומשחקת כדורסל מנצח (גם אם בפועל בשיטה מאוד ספציפית), וושינגטון קבוצה בטנקינג. אבל גם לטנקינג יש דרך, ולתת לשחקנים כמו ג'ורדן פול לעשות מה שהם רוצים על המגרש לא עובדת בטווח הארוך.

כן, הם ישיגו בחירת דראפט גבוהה, אבל ההרגלים הרעים ידבקו. תראו את פילדלפיה שאחרי שנים עם עננת הפרוסס לא מצליחה לעשות גמר אזורי, למשל, או קבוצות שפשוט לא הצליחו לצאת משם.

אורלנדו דשדשה במשך עשור ושינתה את התרבות של עצמה, החל ממאמן שהביא גונג לאימונים והכה בו כל פעם ששחקן חסם, צלל לכדור או הוציא מתפרצת מהר. זה מה שהפך אותם להגנה השישית בליגה בשנה שעברה ולמרעננת של הליגה השנה. מינסוטה ידעה להביא את מייק קונלי ולתת יותר מקום לרודי גובר, מה שהוביל לקפיצה שם. שתיהן קבוצות צעירות שהיו בסוג של ריבילד לפני שנתיים, שתיהן בטופ של הקונפרנסים שלהן. כנ"ל אוקלהומה. כנ"ל סקרמנטו של השנה שעברה, שראתה את מייק בראון מקבל 120 הצבעות למאמן העונה.

כולן ידעו לשנות את הגישה שלהן או להביא מאמן שהצליח לעשות את זה. יש מקרים שבהם זה לא מצליח, אגב, למשל כמו שיקגו שפתחה עונה אחת מדהים וקרסה ברגע שלונזו בול נפצע ולא שב, אבל זה צעד גדול בדרך לשם. מהלכים כאלה, של שחקן שמוותר על זריקה חופשית ונחסם בצורה כזאת גרוטסקית, צריכים להגמר בזה שהוא לא חוזר למגרש במשך רבע שלם לפחות.

ג'ורדן פול, מן הסתם, אשם בזה שהמהלך שלו לא נגמר בסל. פדיחה שהייתה גורמת לי לקחת את הכדור מהספורטק וללכת הביתה. למרות זאת, ווס אנסלד ג'וניור והנהלת וושינגטון אשמים לא פחות. הם ידעו מה הם מקבלים מפול, הם ידעו שגם אגרוף מדריימונד גרין לא שינה אותו. הבעיה היא שהם לא עשו שום דבר בקשר לזה, וכך הגיעו למצב בו הם משלמים 27.45 מיליון דולר לשחקן הגרוע בליגה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. פוסט מעולה המציג את המצב כפי שהוא. אבל אני אולי אחד היחידים המאמינים שג'ורדן פול אינו מקרה אבוד. המקום שלו הוא בקבוצה עם מאמן קשוח וקשה, שמעוניין להפוך אותו לשחקן שהוא יכול להיות.

  2. תודה רועי.
    מרגיש לי שדריימונד סידר לו את החשבון בנק לכל החיים, אבל דפק לו את הקריירה.

    אני באמת חושב שהחוזה העצום שקיבל היה חלק מהצהרה של ג"ס בנוגע לארוע שקרה (וכן, כמובן שגם האמינו בו מקצועית).
    בד בבד, אני מאמין שאם לא זה, הוא היה מקבל הצעה לחוזה נמוך משמעותית, מה שהיה מאפשר לקבוצה לשמור אותו ביותר קלות, מתוך הבנה שהוא ה-שחקן השישי וקיבל חוזה של אחד כזה.

  3. תודה רועי.
    חפרתי קצת על פול לאחר שקראתי את הכתבה שלך ,חבל על האיש איך שהוא משחק היום. יש לשחקנים איתו מבט מיואש כשהוא זורק. גם דני נראה מבולבל ממנו. וחבל . כמו שנאמר פה יש לו פוטנציאל. יכול להיות שבסוף החוזה הוא יתבגר . אולי פופ יוכל לאלף אותו.
    בכל מקרה מה נסגר עם וושינגטון. גם בפוטבול וגם NBA , הקבוצות לא הולכות לשום מקום כבר שנים.

  4. רועי בקשה מכל הלב, אל תשלח אותנו לטוויטר.
    אני באופן אישי מחרים את האתר הזה ששום דבר טוב לא יוצא ממנו.
    יש טונה של מקומות אחרים שמאפשרים סרטונים.
    תודה

  5. פוסט יפיפה.
    פתאם נזכרתי באנדרו וויגינס. שנים הוא היה הכישרון המבטיח, בחירה מס' 1 שהפך לסוג של באסט, הורס קבוצות, אגואיסט ברמות על שסרב לעשות הגנה מתוך אידיאולוגיה.
    הסוף, שכבר גמרו עליו וחשבו שכלום לא יצא ממנו הוא הגיע לגולדן סטייט ופתאם קיבלנו שחקן אחר.
    מעניין שמדובר באותה גולדן סטייט שפול תרם לא מעט (כאופציה הרביעית), עכשיו מחוץ לביצה החמימה החיים קשים הרבה יותר, אבל זה לא אומר שאם פול יגיע למקום אחר הוא עוד יוכל להשתנות

  6. תודה רועי, נושא נפלא לכתוב עליו
    אני לא מכיר את פול אישית אבל בהחלט נראה שיש בעיה כלשהי איתו ועם כדורסל מנצח. הסבר אפשרי לאי החיבור ביניהם עד עכשיו יכול להיות חוסר החיבור שלו לוטרנים בקבוצות שלו. פול הגיע לליגה ב-2019/20 בעונת הטאנקינג של גולדן סטייט וגם בשלוש העונות הבאות שלהם שם לא היה לו שחקנים ותיקים מובילים/בכירים להתחבר אליהם וללמוד להיות חכם יותר בבחירת הזריקות שלו (בהנחה שהוא ודריימונד אף פעם לא באמת הסתדרו יחד) ובוושינגטון פשוט אין ותיקים כאלה ויסלח לי דנילו גאלינרי. במצב היפוטתי בו הוא היה הולך למיאמי אני מהמר שהאסלם ושות' היו מסדרים את המנטליות שלו. דווקא לקבוצה שלך יש ניסיון עם מקרי ראש קלים (ג'יימס ג'ונסון) עד קשים (דיון וייטרס) ובכולם היא טיפלה יופי יופי. גם המחיר שלו עכשיו ברצפה אז מפה לשם… הגיע הזמן להביא אותו למיאמי? 🙂

  7. תודה רועי. מסכים על הדיאגנוזה של מאנו על פול.
    הבאת את אורלנדו מיני סקרמנטו ן okc כדוגמאות חיוביות, לדעתי זה קצת הפוך כי אלה קבוצות שמדשדשות שנים והן הכל חוץ מדוגמא חיובית

  8. תודה רועי. התיאור שלך וגם תגובות המגיבים נכונות.
    (ספציפית לגבי הסרטון מאתמול, אני מסתכל עליו ולא מרגיש שהוא דווקא ניסה להיות פלאשי ולקבל חשיפה ברשתות, אלא סתם שהוא שיחק בחוסר אחריות וחוסר פוקוס, מה שגרם לו להשתהות ולחטוף את הגג.)

    1. נרס מלך.
      נרס לי נרס לי, נרס לי דקיק.
      ניק זה קיצור של ניקנור?
      וחנוכה מתקרב. צירוף מקרים?
      רק אומר.
      (ממלא מקום של רזי)

  9. אחלה פוסט ואחלה הבחנות. יתכן ויש דברים בגו.בעייני מה שדפק אותו זה השינוי החריף במעמד שלו מהבחירה ה 30 בדראפט ושחקן שמעביר את עיקר זמנו בג'י ליג הוא הפך בתוך שנה אחת לאלוף אן בי איי שכתרים נקשרו לראשו לשחקן שזרק הכי טוב מהקו בכל הליגה במשך עונה שלמה ולשחקן חסר טווח שהזכיר לרבים כולל אותי את סטף ואפילו משודרג בגלל מימדים גופניים טובים יותר וכל זה קיבל הכרה בחוזה ענק שהוא הכי קרוב שיש למקס שיכול להיות (חוזה שהוא הטעות הכי גדולה שמאייר עשה בגולדן סטייט – הוא קיבל את הכאפה מגרין כתוצאה של קנאה – פול בזכות החוזה הזה יקבל שכר יותר ממה שגרין קיבל לכל אורך הקריירה שלו עד לאותו רגע). שינוי כזה יכול להיות יותר מידי עבור כל אחד בודאי עבור טיפוס ילדותי כמו פול שכרגע מנסה לעשות דברים גדולים מהחיים כדי להצדיק בעייני עצמו את החוזה האגדי שקיבל וכמובן שזה לא מצליח. מה שפול זקוק לו יותר מכל זה אכן אגרוף לפרצוף אבל לא מהסוג שגרין נתן לו אלה מהסוג שדנקן רובינסון קיבל במיאמי – גם הוא להזכיר שחקן שבכלל לא נבחר בדראפט ופתאום קיבל חוזה של 20 לעונה או משהו כזה. ואז התדרדר. מיאמי טיפלו בזה כך שפשוט זרקו אותו לקיבינימט הוא לא ראה שם הרבה זמן פרקט בכלל. עכשיו הוא חזר. משהו טוב בסדר גודל אינטרגלקטי בליגה כנראה כבר לא יצמח משניהם אבל אפשר לשפר את המצב אצל פול ולהחזיר אותו להיות מה שהוא יכול להיות. שחקן מלהיב באמת.בקיצור כמו במקרה דאנקן נדרשת כאפה רצינית… כאפה פסיכולוגית שתאפס את הילד ותחזיר אותו לקרקע המציאות.
    פוסט חשוב תודה עליו.

  10. בס"ד
    תודה רועי.. בהחלט מעניין,
    אבל עוד נקודה שמצביעה על הבעיה של ויש,
    תחילת הפסקה: קוזמה ביצע חסימה לפול, כמה זה בכלל קורה….
    בדר'כ הם מגיעים לזריקות קשות.

  11. ציפו מפול וקיבלו ,חשבו שיהפוך אותם לקבוצה מנצחת …בלוטרי .
    אך אפילו זה לא עובד וניצחו את דטרויט במקום להפסיד ולנצח לזכות בבחירה או…לפחות לסיים אחרונים
    לעניין פול פשוט לא בפוקוס הוא איטי כבד שבע ובמיוחד לא חושב בזמן המשחק אלא משחק על אוטומט .
    אבל לא רק הוא הבעיה .
    בגולדן אם סוגרים אותו היתה לו אופצית מסירה בוושינגטון אין מספיק תנועה בהתקפה ואין שחקן קרוב אליו שאפשר ללכת אליו ברגע שנסגר .
    הוא אדיוט בקבוצה שמשחקת בטיפשות ,אך יש לה פוטנציאל
    כדי לממשו הם צריכים חריש עמוק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט