לוס אנג'לס לייקרס – פריוויו לעונת 2024-5 / MBK

לוס אנג'לס לייקרס – פריוויו לעונת 2024-5 / MBK

עוד עונה חלפה ונראה שכלום לא השתנה, אותה קבוצה, אותן ציפיות ואותו הכותב. רוצים שינוי? חפשו באתר אחר

מאזן בעונה הקודמת (35-47) מקום 7 במערב

הלייקרס שיחקה למעשה 84 משחקים בעונה הקודמת. שיפור של 4 ניצחנות לעומת העונה הקודמת שהספיק לאותו מיקום (7)

הלייקרס ניצחו את ניו אורלינס במשחק הפלייאין (שידרוג למקום 7)

מאזן בטורניר העונתי (7-0) כולל זכיה בגביע במשחק שלא נכנס לספירה העונתית (גמר)

מאזן פלייאוף (4-1)

הפסד בסוויפ ג'נטלמני לדנבר לאחר שבעונה הקודמת הודחו בסוויפ בגמר המערב מול דנבר

מאמן

הלייקרס במינוי מפתיע (או שלא) בחרה בג'יי ג'יי רדיק חסר הניסיון למרות שבורסת השמות הייתה מאוד מעניינת, הלייקרס (שוב) בחרה מאמן רוקי (כמו שלברון אוהב, מייק בראון, דוויד בלאט, טיירון לו, דרווין האם כשגם ספולסטרה ולוק וולטון היו מאמנים צעירים כשאימנו את לברון)

הלייקרס חוותה אכזבה אדירה מדרווין האם העונה שעברה ולמרות הצלחה יחסית בעונת הרוקי וזכייה בטורניר העונתי הכשלון בפלייאוף הקנה לו את הדרך החוצה.

מה רדיק יביא כמאמן? ימים יגידו. אין ספק שמדובר בפרסונת כדורסל אבל אני לא בטוח שהלייקרס במצבה יכלה להמר שוב על מאמן חסר ניסיון

רדיק מביא ניסיון כשחקן עבר ופרשן, לא הזיק לדרישות התפקיד להיות פרטנר של לברון לפודקאסט

מי בא? מי הלך? מי נשאר?

הלייקרס עם הקיץ המשעמם ביותר בעידן לברון. לאחר שבכל קיץ היו מהפכות בסגל. הלייקרס לא הייתה פעילה כלל בקיץ. הסגל נשאר כמעט במלואו ולא הגיעו פרי אייג'נט משמעותיים. השחקן ה"משמעותי" ביותר שעזב הוא טוראין פרינס שעזב למילווקי באקס. ספנסר דינוודי שהגיע בחלון החתוכים של הליגה לא הרשים ולא נשאר.

שחקנים חדשים בחוזי טו-ווי ולא סביר שיקבלו תפקיד משמעותי. אלא אם מתחבא איזה קרואזו או ריבס באחד המחסנים של אל איי.

בגזרת הרוקיס? הלייקרס בחרו בחירה סולדית בדלטון קנקט, רוקי שהשלים 3 שנות קולג' ונבחר בבחירה ה-17.

ברוני ג'יימס שנבחר בבחירה ה 55 והספיק לקבל חוזה ל 4 עונות

הסגל הצפוי – לברון, דייויס, הצ'ימורה, ראסל, ריבס.

ספסל – קאם ראדיש, גייב וינסנט, ג'ארלד ואנרבליט, ג'קסון הייז, כריטיאן ווד,מקס כריסטי, דלתון קנקט,ג'יילן הוד שפינו

לוס אנג'לס לייקרס – פריוויו לעונת 2024-5 / MBK

העונה הקודמת

הלייקרס פתחו את העונה בצורה סבירה. איכשהו בצליחו לשמור על מאזן מושלם במשחקי טורניר האיו-סיזן שהסתיים בזכיה בגביע לאחר ניצחון על אינדיאנה בגמר. הלייקרס פתחה את העונה המאאזן 10-15 ומאז פלרטטה עם מאזן של 50 אחוז.

בדומה לעונה שלפניה, הלייקרס סיפקה סיומת חזקה לעונה. לאחר שירדה למאזן 24-25 הלייקרס ניצחה 6 מ 7 המשחקים שלפני פגרת האול סטאר וסיימה עונה קשוחה עם מאזן של 23-10 בשליש האחרון. מה שהספיק למקום ה-8 בלבד במערב הצפוף מאוד.

ניצחון על הפלינקס בניו אורלינס והם במקום ה -7. מה שאפיין את הלייקרס לאורך העונה זו בינוניות חסרת פשרות. כשאתה עושה הכל בצורה בינונית (מקום 15 באופנסיב רייטינג, מקום 16 בדיפנסב רייטינג, מקום 18 בריבאונד ( 2 בריבאונד הגנה, 30! בריבאונד התקפה) נקודת נחמה? מקום 5 באסיסטים)

לליקרס היה סגל רחב, הבעיה שהוא היה לא מאוזן והפציעות היו בעוכרי הקבוצה. הקו האחורי שהיה במילא יותר דליל מקו השערות של לברון חטף מכה אנושה כשגייב וינסנט שיחק ב 11 משחקים בלבד (לא למדו את הלקח שם בלייקרס שלא מתעסקים עם גארדים של מיאמי, אחרי מה שקרה עם קנדריק נאן וויינסנט הייתי מוותר אפילו על ג'ימי באטלר)

לברון ודיוויס תפקדו באופן כמעט מלא ללא פציעות משמעותיות והלייקרס הוכיחה שהיא מסוגלת לנצח גם בלעדיהם (ניצחו את בוסטון בבוסטון ללא לברון ו AD)

אחד החסרונות הגדולים של דרווין האם שנראה היה שהסגל הרחב פשוט בלבל אותו, 21 שחקנים שותפו ועדין לברון ודיוויס הובילו בדקות משחק. כריסטאן ווד וג'קסון הייז לא שולבו באופן יעיל לצד דייויס שפשוט ממאן לשחק כסנטר, הוא עושה זאת בלית ברירה וזה פשוט מבאס ששחקן בכזה קנה מידה מסרב לעשות את האקסטרה מייל. בעוד שגבוהים כיאניס, אנביד ויוקיץ' שולטים בתארי ה MVP. דיוויס שמוכשר לא פחות לא מצליח להתקרב לתפקיד של כינור ראשון ונראה שזה לא יקרה.

הקו האחורי היה דליל. הגנתית ההרכבים היו פחות טובים. גם ואנדרלביט היה פצוע רוב העונה. אוסטין ריבס, ראסל והצ'ימורה לאחר החוזה נראו קצת שבעים ולא עשו קפיצת מדרגה. הקבוצה שוב נשענה על לברון וזה היה ממש בעוכרייה.

הלייקרס כפיינלסטית גמר המערב לא השכילה לספק עונה דומינטית והוכיחה שפלייאוף 23 היה אפיזודה חולפת ואולי שירת הברבור של לברון בפלייאוף תחורתי. הלייקרס סירבה לטרייד על לברון, הצעה שהכיעה מגולדן סטייט וחבל… להמשיך לעשות את אותו הדבר ולנסות להגיע לאותה תוצאה מעיד על מחסור חמור באיטלגנציה.

רגעי השיא של העונה היו ניצחון על בוסטון, זכייה בטוריר האין-סיזן ומשחק לפנתאון מול גולדן סטייט שהלך ל 2 הארכות ואחד ממשחקי העונה הרגילה המשובחים בכל הזמנים.

בפלייאוף הלייקרס הוליכה בכל משחק בהפרש של 9 ומעלה מול דנבר וניצחה רק משחק אחד מ 5 כולל 2 הפסדים על הבאזר לג'מאל מארי. הלייקרס נראו קרובים אבל דה-פקטו היו רחוקים. בסדרה הבאה נראה היה שדנבר הייתה מעט חלשה יותר מהעונה הקודמת מה שגרם ללייקרס להראות טוב יותר.

דיאנג'לו ראסל המושמץ סיפק עונה טובה אך כשל בפלייאוף. דרווים האם ניהל משחק גרוע כששחק עם דיוויס ולברון עם 41.6 ו 40.8 דקות למשחק בסדרה. באופן מעשי שיחק עם 6 שחקנים ולא קיבל תוצרת מדינוודי ווינסנט (שרלע ב 14 עלובים מה 3 בסדרה מול דנבר)

האם שידר לחץ, לא לקח טיימאאוטס בזמן והפסיד ללייקרס לפחות 2 משחקים בסדרה

מה יהיה העונה?

מה כבר יכול להיות העונה? יש כל כך הרבה סימני שאלה. מה כבר רדיק יכול לעשות? הלייקרס מסתמנת כקבוצת פלייאין טיפוסית. השנה היא צריכה להתפלל להגיע לשם. פלייאוף יהיה הצלחה מסחררת.

האם ברוני ג'יימס יגיע ל 55 נקודות העונה ויגרום ל 54 בחירות שלא בחרו בו לההצטער?

מה עבר לג'יני באס בראש לתת ללברון חוזה לשנתיים נוספות? כן הוא מדהים, כן הוא נראה כמו שאף שחקן לא נראה בגילו, אבל לתת לו לרוץ ולשחק את העונה ה 22 וה 23 שלו? ההתנהלות של הלייקרס שכונתית. במוקדם אן במאוחר לברון ידעך ודיוויס כבר דועך.

הקו האחורי לא התחזק. ראסל ישחק בידיעה שכל משחק עלול להיות המשחק האחרון שלו בדרך לטרייד. אוסטין ריבס שחקן נחמד ולא מעבר לכך. הצ'ימורה סביר.

האם רדיק יהיה יצירתי מספיק? ומתי הלייקרס תחליט להניף דגל לבן?

בעונה כזו הלייקרס ללא כל גמישות כי הערך של הכוכבים שלה על הרצפה. איזה קבוצה תרצה את דיוויס? ולברון? אני לא מצליח להבין מה המןטביציה לשחק בלייקרס? לעשות היי פאב עם הבן? שגעון גדלות מזן שלא היה בליגה.

ואדרבליט שיכול להיות גיים ציינגר בהגנה לא בקו הבריאות.

אני מקווה שיאפשרו לדלתון קנט ואולי להוד שפינו להתפתח קצת.

הלייקרס צפויה להיות ההצגה הטובה בעיר שבחלק מהאולמות לברון עשוי לרשום את ההופעה האחרונה שלו (שיקולי בק טו בק והעונה שאחרייה). הלייקרס יהיו קרקס נודד ולא קבוצה תחרותית. אין צפי לטרייד במהלך העונה למרות הרצון.

פלינקה בחור חכם, גם רדיק אבל נראה שכולם תחת שלטונו של המלך ג'יימס.

הלייקרס תשחק כדורסל משוחרר ומהנה לפרקים. לא צפויה להיות קבוצת הגנה חזקה בכלל. אפשר לשקול לתת לדייויס את מבוקשו ולתת יותר דקות לג'קסון הייז או ווד כישבריא. ללייקרס יש גמישות עם הרבה שחקנים שיכולים לשחק ב 2-3 עמדות.

אם הייתי רדיק הייתי מגביל את לברון ל 30-32 דקות במקיסמום כמו את דיוויס. לשקול לשחק בהרכב של 3 גארדים ולהזיז את הצ'ימורה לעמדה מס 4. לברון בשיאו כשהוא עם הכדור. הוא חייב לרכז יותר ולפנות את ראסל/ריבס/דלתון/וינסט לשלשות.

תחזית

בדרך כלל החלק האהוב עליי בפריוויו אבל אני שובר את הראש ואין לי תסריט אופטימי, פשוט אין. כל עונה שתסתתיים עם 44 ניצחנות ומעלה תהיה הצלחה מסחררת. פלייאין זאת תחזית סבירה. במערב כל כך איכותי וצפוף זה יהיה נס לסיים בטופ 6. גם לברון וגם AD שיחקו כדורסל בקיץ וזה לא אלמנט שמבטיח שלא תהיה פציעה של אחד מהשניים או שכמו אומרים בבוסטון – טובים השניים מן האחד.

הלייקרס נריאת קבוצה בלי הווה ובלי עתיד. לפחות העבר מפואר.

בתחזית הקצת פחות ריאלית הלייקרס תסיים 12 במערב, לפני פורטלנד, יוטה והקליפרס.

בנסיון נואש אחרון להיות אופטימי, הלייקרס תסיים לפני גולדן סטייט את העונה, בכל זאת נחמת רבים, חצי נחמה.

א
Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Zvika Bar-Lev
24/09/2024 8:06:14

אשכרה. אין למה לצפות חוץ מלכשלון קולוסאלי של רדיק ולברון. כי הצלחה מיוחדת ממש לא צפויה.

אשך טמיר המקורי
24/09/2024 8:29:56

תודה רבה
רדיק יהיה קטסטרופה מהדהדת
יאבד את חדר ההלבשה מהר מאוד.
לא בפלייאוף.
ייאבקו על הפלייאין.
נקודת האור – קנקט. אחד הרוקיס המעניינים. גניבת הדראפט.

מהפנט תרנגולות להטיל ביצה בדאנק

הלייקרס יכולים להיות מעודדים משנה שעברה ההפסד לדנוור היה על הפרשים קטנים בכל משחק.היכולת של לברון ודיוויס בפריז מוכיחה שלקבוצה יש עדיין שני כוכבי על,שזה הרבה מאוד .ממש לא הייתי מזלזל בקבוצה כזו.על רדיק אי אפשר לכתוב כלום,כי עדיין לא עשה כלום.אבל יש שם צוות מקצועי עם ידע רב בכדורסל ,אם הם בחרו ברדיק ,כנראה יש להם על מה להתבסס.
הכתבה מעולה למרות שהכותב אוהד לייקרס, הוא לא נסחף ולא נגרר לשטויות שאוהדים אומרים.

yaniv
yaniv
24/09/2024 8:55:25

תןדה מידן.
מסכים עם כל מה שכתבת למעט העובדב שלליקרס לא הייתה באמת ברירה בקשר ללברון.הם לא היו מעיזים להטריד אותו.
לפחות כמו שכתבת אף פעם לא משעמם איתנו וככה יהיה גם השנה.
אני דווקא די אופטימי לגבי רדיק,אני חושב שהוא יתפתח להיות מאמן מצויין למרות שנראה לי שדווקא GM יהיה תפור עליו.
תסריט אופטימי-מקום שישי
תסריט פסימי-מקום 12
תסריט ריאלי8-10

המשגיח
24/09/2024 9:08:19

תודה רבה מידן. אני עם התחזיות שלך, נשמע הגיוני

עמיחי קטן
24/09/2024 9:22:35

תודה מידן.
אני מאמין שאם הלייקרס ייכנסו לטופ 10 הם גם יעלו לפלייאוף, כי במשחק בודד יש להם יתרונות, וקשה לי לראות מצב שזה לא קורה כרגע. כן חושב שהם יודחו בסיבוב הראשון, אבל מרגיש לי הימור יחסית בטוח שהם יהיו בפלייאוף

אשך טמיר המקורי
24/09/2024 9:37:51

המערב הולך להתחזק מאוד.
ממפיס, רוקטס, ספרס, פליקנס בעלייה.
לדעתי גם פורטלנד תפתיע.
מי יודע מה יעשו יוטה? המאמן מדהים, רק שאיינג' לא יהרוס.
הלייקרס יסיימו נמוך יותר השנה, התחרות יותר קשה.